Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 04-06-2017, 17:06   #1381   link
B0Yke
Senior Member

B0Yke's Avatar

Ik wou dat ik zelf zo handig was..

B0Yke is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2017, 08:49   #1382   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Wat is enige tijd? Wat staat er in het contract over oplevertermijn? Wat staat er in het contract over opzegtermijn?

Voorschot ben je volgens mij alleen onherroepelijk kwijt als je aannemer failliet gaat.
Old 05-06-2017, 18:38   #1383   link
B0Yke
Senior Member

B0Yke's Avatar

Tussen dat die laatste persoon langs is geweest en vandaag zitten twee weken. Op de bestelbon vind ik, in de verkoopvoorwaarden, niets terug van opleverdatum. Wel staat er bij "afhaling" dat dit 'zo snel mogelijk: juni-juli is'. Ik vind enkele bepalingen in verband met annulatie terug*, maar als zij niet kunnen plaatsen wat beloofd werd zie ik dat niet als een annulatie van mijn kant?

*binnen 3 maand voor afhaaldatum: 60% op maatwerk / 10% op toestellen
*tot 3 maand voor afhaaldatum: 30% op maatwerk / 5% op toestellen
B0Yke is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2017, 18:56   #1384   link
BlaCkBirD
Senior Member

BlaCkBirD's Avatar

iemand al eens een omheining geplaatst (met betonplaat)?

Ze doen altijd alsof dat gemakkelijk is, maar toch een beetje schrik om eraan te beginnen (gewoon draad, 2meter hoog met bovenbuis)
Old 05-06-2017, 20:49   #1385   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Originally Posted by BlaCkBirD View Post
iemand al eens een omheining geplaatst (met betonplaat)?

Ze doen altijd alsof dat gemakkelijk is, maar toch een beetje schrik om eraan te beginnen (gewoon draad, 2meter hoog met bovenbuis)
Geen ervaring met het plaatsen zelf. Wel al zien doen en zelf met betonplaten en palen gezeuld. Die wegen lood maar dan ook loodzwaar. +-110 kilo voor een paal. Meer dan 60 kilo per plaat. Die mannen die bezig waren deden dat als beroep en zelfs die stonden in het zweet en zagen rood van inspanning. Na wat gebabbel blijkt dat niet zo simpel te zijn als je die mooi recht wil krijgen.

Een gewone draad is niet zo moeilijk. Palen in de grond, met wat beton. En op het einde die draad aanspannen.
Old 06-06-2017, 21:46   #1386   link
BlaCkBirD
Senior Member

BlaCkBirD's Avatar

dacht het wel, je kan zo overal pakketten kopen met een handleiding tot je eraan begint waarschijnlijk

Zal het wel houden met mijn tijdelijke oplossing, paal + draad, als het niet 100% perfect is, tot daar aan toe, als het maar dicht is.
Old 09-06-2017, 12:58   #1387   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Tof zo regen en uw living onder water zien staan... Dat is lek 1. Een ander plafond heeft mijn papa ook net uitgebroken. 22/06 komt iemand van lekdetectie die hier in maart ook eens geweest was en toen vaststelde dat het van ons dakterras boven de plaats die nu opengebroken is, kwam.

Nu is daar iets dat we daar tegen kunnen doen ivm de vorige eigenaar? Aan de schade te zien intern is dit al langer dan sinds wanneer we het huis gekocht hebben...

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2017, 13:13   #1388   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Gekocht in de toestand zoals het was hé. Kan je niets tegen doen.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2017, 13:16   #1389   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

vermoedde al zoiets. Maar wie breekt nu een plafond open als je een huis gaat bezichtigen

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Old 09-06-2017, 13:54   #1390   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

"Verborgen gebreken" noemt dat.

De voordeur van mijn huis in Italië komt uit op een brug. Blijkbaar was deze stilletjesaan aan't verzakken en het jaar nadat ik het gekocht had kreeg ik de voordeur niet meer open.
Intussen is het probleem opgelost maar dat is éven vloeken ja.
Old 09-06-2017, 14:02   #1391   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Njah tis even neig vloeken want we moeten de ketel ook dringend vervangen, allé toch tegen het seizoen dat het begint af te koelen; dus ten laatste eind september -_- kloterij man. Hopelijk komt de verzekering nu wel tussen. Maar het zal weer maar eens niet aan het dak liggen zoals vorige keer =(

Fidoh vond het te lang

Old 09-06-2017, 14:27   #1392   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

humblebrag, welke huis in italië?
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 09-06-2017, 14:59   #1393   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
humblebrag, welke huis in italië?
Heb dat al een paar jaar hoor en hier al gepost op't forum. In Mantova.

https://goo.gl/maps/Vo5fHvw5Siw
Old 10-06-2017, 08:29   #1394   link
Lycas
Senior Member

Jezus, schoon omgeving.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2017, 16:35   #1395   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Welja.

De voordeur is aan de brug, dat is het gelijkvloers. Dan is er een verdieping naar beneden die uitkomt op het water waar ik een klein motorbootje heb om door de stad te varen en zou kunnen doorvaren tot aan het Garda Meer. Wel nog nooit gedaan, meestal enkel het stad je en de directe omgeving.
Old 10-06-2017, 19:34   #1396   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Irmo View Post
vermoedde al zoiets. Maar wie breekt nu een plafond open als je een huis gaat bezichtigen
je pakt iemand mee met kennis van zaken, of huurt een ingenieur in om mee te komen kijken.
Old 11-06-2017, 08:06   #1397   link
Bonbon
Senior Member

Bonbon's Avatar

een ingenieur ziet kan evengoed de verborgen gebreken missen
dan heb je die kost + de kost van de lek
Bonbon is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2017, 16:19   #1398   link
Lycas
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Welja.

De voordeur is aan de brug, dat is het gelijkvloers. Dan is er een verdieping naar beneden die uitkomt op het water waar ik een klein motorbootje heb om door de stad te varen en zou kunnen doorvaren tot aan het Garda Meer. Wel nog nooit gedaan, meestal enkel het stad je en de directe omgeving.
Nice man.

Ik denk eigenlijk ook al jaren aan een verblijf in Italie. Nog even sparen haha, als ik het geld had zou direct een villa kopen ergens in het landschap van Toscane.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2017, 19:49   #1399   link
Horla
Senior Member

vandaag een buitenkraantje geplaatst. Gaten boren in de put om de slang er in te krijgen, pomp in de put gestoken en wat gegraven. Gevolg is natuurlijk wel dat ik serieus verbrand ben
Horla is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2017, 20:40   #1400   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lycas View Post
Nice man.

Ik denk eigenlijk ook al jaren aan een verblijf in Italie. Nog even sparen haha, als ik het geld had zou direct een villa kopen ergens in het landschap van Toscane.
Was ook de gedachte waar ik indertijd mee naar Italië getrokken ben maar na het tegenkomen van het huis in Mantova was ik verkocht. Budget was zeker groot genoeg voor een villa met zwembad maar uiteindelijk gekozen voor een fixer-upper in een dorpje.

Wel wat problemen gehad aangezien het een geklasseerd gebouw is, maar de akte gaat terug tot de 15de eeuw en dat vond ik al fantastisch. Stom, ik weet het maar kom.
Subsidie gekregen voor een volledige renovatie en met die subsidie mijn steiger laten aanleggen en een mooi bootje gekocht.
Het feit dat de voordeur aan een brug is en je de vrijheid hebt om weg te varen trokken me over de schreef. Het is ook niet ver van de luchthaven van Verona en om naar daar te rijden is het zo'n 11 uur.

Iets als dit maar dan kleiner, die zetels achter de voorstoelen ongeveer 1/3. (En zonder dat vlagske )

Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules