Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 18-06-2007, 16:26   #121   link
Stijn
Senior Member

Stijn's Avatar

Send a message via MSN to Stijn
Quote:
Originally Posted by andu View Post
Dat is toch wel de meest achterlijke redenering die ik deze week heb gelezen. Kudos.
Ik heb nochtans soms hetzelfde gevoel. Het is bijna onmogelijk om quests in WoW echt serieus te nemen gezien (a) je heroïsche daden toch niks uithalen, duizenden andere spelers zullen na je dezelfde quests doen onder exact dezelfde omstandigheden (b) vaak zijn de quests ook doodsimplistisch. That said, dat verschilt wel van zone tot zone.
Stijn is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2007, 16:34   #122   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Quote:
Originally Posted by andu View Post
Dat is toch wel de meest achterlijke redenering die ik deze week heb gelezen. Kudos.
Het merendeel van de quests zijn een variatie op "Kill xx mobs of type yy" of "Get xx items of yy from mob zz"

Om xx items te looten, moet je vaak xx * 4 of meer mobs afmaken. Dat is toch puur grinden.
Cakeman is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2007, 22:15   #123   link
black
Senior Member

black's Avatar

Lol! Veralgemeen ftw? Niet.

In dat opzicht zijn alle fps games dus ook saai, want het enige dat je moet doen is voorruitlopen en schieten. Laten we eens alle lore en verhaallijnen achterwege laten...
andu heeft hier dik gelijk, die redenering is belachelijk.
Old 19-06-2007, 07:16   #124   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cakeman View Post
Het merendeel van de quests zijn een variatie op "Kill xx mobs of type yy" of "Get xx items of yy from mob zz"

Om xx items te looten, moet je vaak xx * 4 of meer mobs afmaken. Dat is toch puur grinden.
Als je dat erg vindt, is dat niet zomaar "dat is puur grinden", dan is het absoluut niets voor jou en blijf je van het genre met je pollen af. Mensen die niet graag telkens gewoon met de muis naar een speler richten en schieten (ook vorm van grinden), trekken zich best ook weg van FPS.

Ik heb het slecht verwoord, maar de aangehaalde reden van Freddy is loos. WoW 'aanvallen' met genre elementen. Dat is alsof ik opeens Battlefield ga afkraken omdat er schieten in voorkomt en dat gewelddadig is ofzo.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2007, 07:22   #125   link
groenschoen
Miskend genie

groenschoen's Avatar

True, dat hoort er gewoon bij.

Ik heb mijn lock overigens van 1-60 gelvl'd enkel door te questen, en ik vond de tijd die ik toen speelde veel toffer dan het endgame gedeelte. Wow is best leuk voor casual gamers, tenzij voor degene die naïef zijn te denken dat ze even veel kunnen bereiken als de hardcore spelers natuurlijk.
Old 19-06-2007, 08:32   #126   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Quote:
Originally Posted by black View Post
Lol! Veralgemeen ftw? Niet.

In dat opzicht zijn alle fps games dus ook saai, want het enige dat je moet doen is voorruitlopen en schieten. Laten we eens alle lore en verhaallijnen achterwege laten...
andu heeft hier dik gelijk, die redenering is belachelijk.
Quote:
Originally Posted by Alegis View Post
Als je dat erg vindt, is dat niet zomaar "dat is puur grinden", dan is het absoluut niets voor jou en blijf je van het genre met je pollen af. Mensen die niet graag telkens gewoon met de muis naar een speler richten en schieten (ook vorm van grinden), trekken zich best ook weg van FPS.

Ik heb het slecht verwoord, maar de aangehaalde reden van Freddy is loos. WoW 'aanvallen' met genre elementen. Dat is alsof ik opeens Battlefield ga afkraken omdat er schieten in voorkomt en dat gewelddadig is ofzo.
Quote:
Originally Posted by groenschoen View Post
True, dat hoort er gewoon bij.

Ik heb mijn lock overigens van 1-60 gelvl'd enkel door te questen, en ik vond de tijd die ik toen speelde veel toffer dan het endgame gedeelte. Wow is best leuk voor casual gamers, tenzij voor degene die naïef zijn te denken dat ze even veel kunnen bereiken als de hardcore spelers natuurlijk.
Alsof ze geen creatievere quests kunnen bedenken? lol to you too!

Gesprek bij Blizzard:
John: "Ey kerels! Ik heb een geweldig idee om de quests creatiever aan te pakken..."
Ralf: "Ga door..."
John: "Wel, om te beginnen is er een Alliance dorp dat door Horde mercenaries afgesneden is van Ironforge en de speler moet dan infiltreren om van binnenuit de Horde te saboteren!"
Ralf: "Geweldig! En dat saboteren bestaat dan uit 10 Horde scalps looten van die mercs! Met een droprate van 2% zal dat de speler wel even bezig houden!"
John: "Ehh, ik had iets anders in gedach-"
Ralf: "For fuck's sake John, je bent ontslagen. Dit is een MMORPG! We moeten ons aan bepaalde regels houden! Items looten en mobs afmaken. Dat. Is. Alles. Dat verwachten de spelers... Bol het nu maar af met je creatieve ideeën, ok?"
Old 19-06-2007, 08:51   #127   link
groenschoen
Miskend genie

groenschoen's Avatar

Lol niet alle quests zijn kill xx boars. Die heb je vooral op lowlvl omdat de gebieden daar beperkt zijn... er zitten wel prachtige questreeksen tussen naar eind lvl. En dan heb ik het nog maar enkel over de gewone wow aangezien ik geen tbc speel.
Old 19-06-2007, 08:57   #128   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Dat zou kunnen. Maar ik ben nooit zover geraakt Daarom kan ik WoW enkel beoordelen op wat ik allemaal gezien heb, en dan is mijn oordeel niet heel positief.

Op mijn level 26 Human Priest heb ik bijvoorbeeld 4-6 dagen /played ofzo. Dat zijn 96-144 uren. Aan het gemiddelde per dag dat ik WoW gespeeld heb, komt dat uit op 60-80 dagen. Ik kan je zeggen dat ik na die tijd al die fucking low level grind quests kotsbeu was.

Op den duur was ik meer bezig met de economie dan met levelen. Onderprijsde items op AH kopen en met winst verkopen. Véél leuker dan de quests. Mijn Human Priest ben ik op een server begonnen waar ik geen alt had. Ik ben daar dus vanaf 0 moeten beginnen. Op level 15 ofzo had ik al 300 gold. Dat gaf mij veel meer voldoening dan 50 Battle Boars afmaken voor 10 Tusks te verzamelen.
Old 19-06-2007, 09:04   #129   link
groenschoen
Miskend genie

groenschoen's Avatar

Mja mmo's, het woord zegt het zelf, multiplayer Ik deed vrij veel questreeksen met guildmates. Of instances, sommigen zoals ZF gaven vrij veel XP.
Old 19-06-2007, 09:19   #130   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Tja, als je zo weinig kan spelen als ik, dan kan je in principe enkel rekenen op mensen die IRL kent die ook WoW spelen. En zo was er voor mij maar één persoon.

Jammer genoeg had die persoon véél meer tijd. Toen ik mijn Priest begon, is hij iets later ook een nieuw character begonnen. Tegen dat ik level 26 was, was hij al level 45 ofzo. Niet meer bij te houden.
Old 19-06-2007, 11:04   #131   link
Deffe
Essential

Deffe's Avatar

Ik ken het probleem. Zowat gans mijn klas speelde wow dit jaar (ik doe IB voor iets hé) en uiteindelijk heb ik het ook gewoon opgegeven, omdat ik nog met m'n lvl 28 warrior aan het rondtrekken was en de rest al 40+ was omdat ze er dagelijks meerdere uren in kunnen en willen steken. Toen mijn gamecard ten einde liep heb ik er dan ook geen nieuwe gekocht.

Feit is gewoon dat lowlevel quests echt retesaai zijn, en dat het enige dat ter compensatie hiervoor kan dienen je medespelers zijn. Maar als zij meer tijd in het spel steken dan jezelf en veel sneller evolueren dan blijft er maar een klef, saai spel over. Ik heb footage genoeg gezien van raids en ik hoor er elke dag mensen over spreken. Ik geloof ook best dat het vanaf level 60 een stuk interessanter wordt. Maar de moeite en de tijd die je als solo-speler moet investeren weegt daar vaak niet tegenop.

Last edited by Deffe; 19-06-2007 at 11:09.
Deffe is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2007, 11:07   #132   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

Vervelend. De keren dat ik WoW heb gespeeld was ook met van die mensen die echt snel vooruit wilden gaan.
Freddie Wasbak is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2007, 11:17   #133   link
groenschoen
Miskend genie

groenschoen's Avatar

Had allemaal de a51 guild gejoined hé... zat altijd vol met mensen van uw lvl, en achteraf zat er voor degene die niet extreem traag waren nog een mogelijke endgame guild aan vast.

Heb er zelf 4 maand over gedaan om 60 te worden btw... wat echt traag is.
Old 19-06-2007, 12:49   #134   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Tja, dat liedje bleef ook niet duren eh. En dan komt het gewhine van de low levels.
Theremin is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2007, 13:25   #135   link
groenschoen
Miskend genie

groenschoen's Avatar

Tuurlijk, maar het was wel leuk van 1-60 voor mij als casual gamer... en daar ging het hem om, wow staat wel degelijk open voor casual gamers zolang die niet verwachten hetzelfde te bereiken als de hardcore gamers.
Old 19-06-2007, 17:32   #136   link
FuNeo
darcore 460

FuNeo's Avatar

Send a message via MSN to FuNeo
Quote:

Men noemt alles grinden tegenwoordig.
Echt grinden (in mijn woordenboek) is type x mob doden, ad infinitum.
Wow heeft óngelooflijk veel afwisseling (type quests, type mobs, omgevingen, ...) in vergelijking met de meer 'hardcore' mmorpgs.
De creativiteit die de developers hierin gestoken hebben is ook wat wow zo toegankelijk maakt voor het grote publiek imo.

Grinden in wow is instance x bvb ad infinitum overdoen voor reputation, of eenzelfde mob constant mollen omdat het de enige is die een bepaalde recept dropt (goddamned crusader enchant...). Dit gebeurt 9/10 keren dus alleen 'endgame'.

levelen laat staan questen is verre van grinden.

wikipedia;
"repetitive and/or non-entertaining gameplay"
en als je questen non-entertaining vind dan zit je gewoon in het verkeerde spel

Last edited by FuNeo; 19-06-2007 at 17:41.
FuNeo is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2007, 17:56   #137   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Quote:
Originally Posted by FuNeo View Post
"repetitive and/or non-entertaining gameplay"
Lees mijn verdere posts ook eens

Ik heb er 60-80 dagen (4-6 dagen /played) over gedaan om mijn Priest tot level 26 te krijgen. Als je 60-80 dagen (bijna 3 maanden!) niets anders moet doen dan Boars afmaken om Tusks te verzamelen of Bandits afmaken om bandana's of weet ik veel wat te verzamelen, dan wordt dat op den duur inderdaad non-entertaining en repetitive.
Old 19-06-2007, 17:59   #138   link
FuNeo
darcore 460

FuNeo's Avatar

Send a message via MSN to FuNeo
Quote:
Lees mijn verdere posts ook eens

Ik heb er 60-80 dagen (4-6 dagen /played) over gedaan om mijn Priest tot level 26 te krijgen. Als je 60-80 dagen (bijna 3 maanden!) niets anders moet doen dan Boars afmaken om Tusks te verzamelen of Bandits afmaken om bandana's of weet ik veel wat te verzamelen, dan wordt dat op den duur inderdaad non-entertaining en repetitive.

niet dat ik je geen gelijk geef dat het "repitief" kan overkomen hoor, maar dat is gewoon de aard van mmorpgs zoals ze nu zijn.
Wow is wel een stap in de goede richting in vergelijking met bepaalde voorgangers. Getuige het succes.
FuNeo is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2007, 18:01   #139   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Quote:
Originally Posted by FuNeo View Post

niet dat ik je geen gelijk geef dat het "repitief" kan overkomen hoor, maar dat is gewoon de aard van mmorpgs zoals ze nu zijn.
Wow is wel een stap in de goede richting in vergelijking met bepaalde voorgangers. Getuige het succes.
Dat is toch niet meer questen? Als dat in MMORPG's verstaan wordt onder questen, dan kan ik maar best met een grote boog om die games heen lopen. Zelfs al heb ik in de toekomst hopen tijd.
Old 19-06-2007, 18:14   #140   link
micksque
World of Warcraft nerd.

micksque's Avatar

Dat is nu eenmaal MMORPGs questen, get over it.

Zelf quest ik praktisch nooit meer, want ik vind dat ook verschrikkelijk saai. Zoals je zelf al zei: met de economie spelen is zeer leuk, hoewel ik er waarschijnlijk al evenveel geld mee verloren heb dan dat ik verdiend heb. Daarnaast hou ik me ook zeer graag met professions bezig: Herbs verzamelen, potions maken en mensen blij maken als het raidtijd is. En dan instances/raids uiteraard, het leukste aan WoW en waar alles om draait eenmaal je max. level bent, hoewel er toch een hoop casual content is met goede rewards dezer tijden!

Last edited by micksque; 19-06-2007 at 18:17.
micksque is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules