Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 18-06-2008, 16:59   #1   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Larian Studios

Leven die mensen daar nog?

Is nu toch al een tijdje geleden dat we daar enige info hebben gekregen over hun "next gen" rpg beest(je) dat ze aan het maken zijn.

Anyway, altijd genoten van Divine Divinity en Beyond Divinity en keek met meer dan normale belangstelling uit naar Div Div 2 of iets dergelijks...

Maar zo stilletjes daar...

Gief next gen rpg info!

aksm is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2008, 17:06   #2   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Send a message via ICQ to Pleun
Vraag es aan garnaal LOL
Pleun is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2008, 17:06   #3   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Oeda
Old 18-06-2008, 17:09   #4   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

Werk DK niet bij larian?
Trojan is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2008, 17:17   #5   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

DK zit bij Larian ja, maar veel zal die niet mogen zeggen hé. En het enige dat ik weet ende kan zeggen, is dat Divine Divinity 2 nog steeds in ontwikkeling is... Dus het zal ooit wel eens gereleased worden zeker?

Ben er alleszins enorm benieuwd naar. DD was een heerlijke hack&slash met even heerlijke diepgang. Veel opnieuw begonnen, nooit uitgespeeld. Staat wel nog altijd installed op m'n laptop, voor als ik weg ben van huis en toch wil gamen.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2008, 17:29   #6   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Hun next-gen game is Ketnet Kick
Alex is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2008, 17:29   #7   link
keukentafel
batch batch batch

keukentafel's Avatar

Probably wordt het een online schaalbaar game die je tegelijk op gsm en op pc kan spelen.
Maar dit is maar een eigen vaag vermoeden.

Ben anders ook wel eens benieuwd.
Old 18-06-2008, 17:48   #8   link
Erhilion
fka Kermit

Erhilion's Avatar

Quote:
Originally Posted by Alegis View Post
Hun next-gen game is Ketnet Kick
Swen Vincke heeft me toch ooit wijs gemaakt dat dat flink heeft opgebracht. Valt geld te verdienen met zo'n games for kids. Of het leuk is om te ontwikkelen is iets anders natuurlijk.
Erhilion is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2008, 18:11   #9   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
DK zit bij Larian ja, maar veel zal die niet mogen zeggen hé. En het enige dat ik weet ende kan zeggen, is dat Divine Divinity 2 nog steeds in ontwikkeling is... Dus het zal ooit wel eens gereleased worden zeker?
om DK van een paar maand geleden nog eens te quoten... "we hebben nooit gezegd dat we aan divine divinity 2 bezig zijn he"

soit, ben ook wel benieuwd was van plan binnenkort divine divinity voor de derde keer eens uit te spelen. en vlak erna beyond divinity.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2008, 18:19   #10   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Erhilion View Post
Swen Vincke heeft me toch ooit wijs gemaakt dat dat flink heeft opgebracht. Valt geld te verdienen met zo'n games for kids. Of het leuk is om te ontwikkelen is iets anders natuurlijk.
Van wat ze van de VRT kregen of van de verkoop?
Alex is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2008, 18:37   #11   link
Styn
Senior Member

Styn's Avatar

Ik weet nog dat we in het zesde een sollicitatiebrief moesten sturen naar een belgisch bedrijf van onze keuze, die van mij was naar Larian studios...
Zijn ze nu officieel nog aan iets bezig? of niet?
Styn is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2008, 18:39   #12   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Ze hebben toch nog een programmeur nodig: http://forum.shrimprefuge.be/showpos...2&postcount=46
Divolinon is online now   Reply With Quote
Old 18-06-2008, 18:46   #13   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dj El Marriachi View Post
om DK van een paar maand geleden nog eens te quoten... "we hebben nooit gezegd dat we aan divine divinity 2 bezig zijn he"
Ik dacht nochtans al ergens iets gelezen te hebben eigenlijk. En als ik me niet vergis stond de bovenstaande screenshot daarbij. Waar en wanneer, geen idee...
Nuja, je moet al dom zijn om er niet van uit te gaan dat DD2 er ooit wel aankomt. Waar zou die screen anders voor zijn.
Old 18-06-2008, 18:49   #14   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Waar zou die screen anders voor zijn.
nen MMO getiteld World of divine divinity. d'uh...
Old 18-06-2008, 19:13   #15   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Send a message via ICQ to DeathKnight
Officieel zijn we bezig met een next gen RPG. Officieel zijn we eveneens bezig met het KIC-platform. (Kid's interactive community, eerste telg was KetnetKick.)

Een officiële aankondiging omtrent de "next gen RPG" waar we al enkele jaren aan bezig zijn, volgt binnenkort.

KetnetKick was (is) effectief populair bij de doelgroep. (Duizenden actieve leden, en duizenden verkochte units. Ik zou moeten opzoeken hoeveel juist.)

KetnetKick werd door Larian Studios onlangs in een nieuw jasje gestoken (de minimum specs werden opgedreven) voor Children's BBC. Het heet daar Adventure Rock, werd niet zo lang geleden gereleaset, en had al na een maand "silent release" 30'000 ingeschreven spelers. CBBC heeft het ook ietwat anders aangepakt vergeleken met Ketnet, mede dankzij de kennis en ervaring die zowel Larian als VRT hadden opgedaan met zo'n game. Om eerlijk te zijn is het best leuk om aan een game voor kinderen te werken. KetnetKick en Adventure Rock zijn "vanalles in één game": 3D platforming, een 2D shooter, een kleine mission-based 3D FPS for kids, een 3D racing game, een heleboel "creatieve studio's" (animaties maken etc.) en minigames... En dat voor televisiezenders...

Old 18-06-2008, 19:17   #16   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Om eerlijk te zijn heb ik ketnet kicks altijd eens willen spelen ... 't is nooit gekraakt zeker? 'k Zou die kinders zo hard owned.
Old 18-06-2008, 23:01   #17   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Mijn neefje was (is?) een hevige fan van KetNet Kick. Die heeft zich daar toch uren mee weten te amuseren. Voordeel was ook dat dat spel in aankoop erg goedkoop was en dat het niet veel vroeg qua hardware. De drempel voor de ouders qua aankoop was dus imho erg laag.

Denk dat het niet simpel is om een goed spel voor kinderen te maken, maar dat spel sloeg echt aan. Mijn eerste sollicitatie was trouwens om op de helpdesk van KetNet Kick te gaan werken. =)
Old 18-06-2008, 23:10   #18   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Send a message via ICQ to DeathKnight
VRT is een staatsbedrijf, dus dat spel kon sowieso niet veel kosten. Ik denk dat het 7.5 euro kostte toen het uitkwam, wat zowat neerkomt op distributie en druk. Het sloeg vooral aan omdat het op TV kwam, en omdat de werkjes van de spelers ook op Ketnet gebruikt werden (bijvoorbeeld animatiefilmpjes als achtergrond via bluekey tijdens aankondigingen en zo van de Wrappers).

Adventure Rock is ook gratis (als je in UK woont) én gesteund op TV door promotie, en door de vrij actieve CBBC website / discussion boards.

Het hele KIC idee is ook al voer geweest voor onderzoek en zo, tijdens en na productie van 't spel. Je zou ervan versteld staan wat daar eigenlijk allemaal bij komt kijken. Misschien zou ik eens moeten bloggen over die dingen, maar ik zou teveel NDA's breken
Old 18-06-2008, 23:18   #19   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Btw DK, Waarom is Larian zo schaars ivm screens, filmpjes etc etc over hun nieuwe rpg in aanbouw. Imho doen ze er toch beter aan van af en toe een screen en dergelijks te posten om de spelers beetje zoet te houden? Of snap ik het niet
Old 18-06-2008, 23:18   #20   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

dude, vertel ne keer wat uw functie daar eigenlijk precies is. ben gewoon nieuwsgierig. als je passie games zijn en je kunt eraan meewerken, dat lijkt me wel een job te zijn die veel voldoening geeft.

*edit
en wat AK zei. bij div div werd er toch veel meer publiciteit gemaakt. heb me die vraag ook wel gesteld. die eerste screenshots zijn een paar jaar geleden gereleased en dan ineens amper nieuws. vond ik nogal vreemd.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules