Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 18-06-2008, 23:19   #21   link
Kobayashi
Member

Kobayashi's Avatar

Ketnet Kick heeft heel goed verkocht, ketnet kick 2 komt er binnenkort ook aan dacht ik?
Kobayashi is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2008, 23:27   #22   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

DK is "project manager", maar dat heet daar anders als ik me niet vergis. Zo een beetje de coördinator en de man die iedereen op zijn kop mag geven als ze met iets te laat zijn, maar ook zijn team moet verdedigen tegenover de klant. Ofzoiets.
Leuke job denk ik wel, maar wel stressy met momenten. DK is er wel de juiste man voor imho.

Niet zoveel screens omdat ze een kwalitatief product willen afleveren waarschijnlijk en zo weinig mogelijk druk van buitenaf willen? Vroeger was dat anders omdat toen de budgetten waarschijnlijk iets lager lagen dan nu?
Old 18-06-2008, 23:32   #23   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Goh, een screen. Blogje over de progress, woordje uitleg over wat ze nu eigenlijk aan het doen zijn, iets of wat concreter dan "We zijn met iets bezig. Hier is 1 screenshot." van de laatste 3? jaar mag wel vind ik.
aksm is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2008, 23:35   #24   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Concurrentie?
Old 18-06-2008, 23:39   #25   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

In dat filmpje dat DK geplaatst heeft in een andere thread zie je precies toch ingame beelden van iets?
http://www.deredactie.be/cm/de.redac...theek/1.248366
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2008, 23:49   #26   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nieker View Post
In dat filmpje dat DK geplaatst heeft in een andere thread zie je precies toch ingame beelden van iets?
http://www.deredactie.be/cm/de.redac...theek/1.248366
how ja, cool. filmpje niet gezien. ingame beelden zien er goed uit.
graphics lijken wel veel op die van fable. niet dat daar iets mis mee is ofzo.
ik hoop dat het uitkomt op xbox360, want mijn pc zal het wel niet kunnen draaien.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2008, 23:53   #27   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Send a message via ICQ to DeathKnight
Koba: we zijn bezig aan een nieuwe implementatie van de KIC-franchise, daar is niet mee gezegd dat het voor Ketnet is, noch dat het KetnetKick 2 zal zijn. Ondertussen zijn we ook met Adventure Rock bezig geweest, en dat zag er misschien uit als een upgrade van KetnetKick...

AK: we zijn een hele tijd in pre-productie geweest met die next-gen titel. Dat wil zeggen dat er toen vooral zwaar geëxperimenteerd werd met engines, hardware, designs, stijlen, en allerlei verschillende mogelijkheden. Daar krijg je dan wel degelijk een draaiende demo uit, maar die dient vooral om uitgeverijen te overtuigen van je kunnen en van het design. Daar screenshots uit vrijgeven wordt sowieso niet vaak gedaan, want na de jaren ontwikkeling die daarop volgen, blijft er weinig van over. (Don't worry, het wordt alleen maar beter.) Van zodra we getekend hebben met de uitgever, moesten we ons aan een NDA houden. Zij bepalen wanneer we wat mogen vrijgeven. Ik denk niet dat we de enige zijn die met mondjesmaat screens heeft vrijgegeven. Sommigen beginnen er te vroeg aan, en dat lijkt me ook niet goed. Maar de launch van een heuse marketingcampagne zal niet zo lang meer op zich laten wachten

DJEM: ik heb dat hier al eens ergens uitgelegd, 'k weet niet meer waar. Aha, hiero: http://forum.shrimprefuge.be/showpos...7&postcount=21

Als 't nog niet duidelijk was: ik ben producer van de hele KIC-boel, voor alle zenders die betrokken zijn. Soms een beetje een stressy wespennest, want TV gecombineerd met games voor kinderen, het zit nog wat anders in elkaar dan de gaming industrie zoals Shrimpers die kennen, maar uiteindelijk in z'n totaliteit is 't allemaal wel wreed plezant. (En het komt op 't zelfde neer: 't is een 3D platformer met minigames en een RPG-achtige avatar, alle development uitdagingen vandien, met daarbovenop nog de design-beslissingen "naar kinderen toe", de uitdaging van beveiliging van het online gebeuren, de integratie met de bestaande backend van de omroep, de nauwe samenwerking met de klant, etc...)

Ik ben dus niet rechtstreeks betrokken met de game die jullie het meeste zal interesseren (eigen keuze trouwens), maar dat gebeurt voor 't grootste deel onder hetzelfde dak, dus ik moei mij daar af en toe ook eens mee

Wij proberen trouwens ook zowa kennis en ervaring (en code) uit te wisselen onder de teams, dus als uw manneke in 't volgende Larian spel plots lieftallig zacht valt dankzij een kleurrijke parachute ipv bloederig te pletter te storten: mijn fout.

Ik denk dat er af en toe wel eens iemand van het team iets op het forum post, maar de website is inderdaad te stil. Ik ga wel voorstellen om, van zodra het mag, een online dev diary bij te houden zoals we dat deden voor Beyond in den tijd.

Last edited by DeathKnight; 19-06-2008 at 00:24.
DeathKnight is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2008, 23:54   #28   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Quote:
Originally Posted by ecko View Post
Concurrentie?
En wat bedoel je daaronder. Schrik om de concurrentie te voederen of schrik van eigen pruduct. Maar je wil toch voorkomen dat 97% van de gamewereld tot een maand voor de release geen benul heeft dat het spel eraankomt, laat staan dat het weet wat het is. Uiteindelijk moet je het toch verkopen? En je mag nu nog zo een pracht van een spel uitbrengen als de massa het niet kent verkoopt het niet. En uiteindelijk wil je dat als Larian zijnde toch voorkomen? Zeker als je zolang werkt aan iets. Nu goed, ben er ergens wel zeker van dat ze hun PR niet zullen verwaarlozen, maar een spel dat in principe in 2009? uitkomt mogen ze toch stilaan een beetje beginnen promoten/hypen.

Hell, zelfs van Duke Nukem forever wisten we tenminste de titel

edit: Thx Dk
Old 19-06-2008, 00:11   #29   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Ow, die beelden had ik nog niet gezien. Ziet er wel zeer maf uit, knap werk. Al ga ik persoonlijk het isometrische toch wat missen. Er zijn al zo weinig topdown games meer.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2008, 00:19   #30   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Send a message via ICQ to Pleun
Quote:
Originally Posted by DeathKnight View Post
shit DK
Pleun is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2008, 00:26   #31   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Oei
Old 19-06-2008, 00:38   #32   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Oh well, eventjes wachten dan.

Keep us posted, DK
Alex is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2008, 01:20   #33   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

De beelden uit die reportage zien er alvast vet uit
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2008, 06:17   #34   link
^Kristof^
Senior Member

zolang als ge uw games maar laat testen door Testronic Labs ben ik content
^Kristof^ is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2008, 12:54   #35   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Er werkt een Hollander die EDGE leest en rondloopt zonder aansteker. True story.
Old 19-06-2008, 13:20   #36   link
keukentafel
batch batch batch

keukentafel's Avatar

In precies de helft van het filmpje op 2'20" zie je een poster met daarop "Div..." hangen (heel subtiel een ander papierte boven gehangen om de titel te hypen )
En bovendien nét in het midden van het filmpje, zodat het een mooie preview zou zijn op youtube (maar dat is wat vergezocht...)

Ik denk dat het wel safe is om te stellen dat het hier over een uitbreiding van de Divinity-reeks gaat.

Gezien de marketing-campagne hier al aangekondigd wordt, zal deze meer inhouden dan enkel wat screens te lossen.
Ik vermoed dus tegen eind dit jaar xxx Divinity het licht zal zien.

En het blijft er wel bloody great uitzien. Er was nog ergens anders een demo-filmpje te vinden dacht ik.
Zo met een huisje in het bos met wat groen gras errond. Maar waar ik dat gezien heb... I donno.
Old 19-06-2008, 14:40   #37   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Quote:
Originally Posted by keukentafel View Post
In precies de helft van het filmpje op 2'20" zie je een poster met daarop "Div..." hangen (heel subtiel een ander papierte boven gehangen om de titel te hypen )
En bovendien nét in het midden van het filmpje, zodat het een mooie preview zou zijn op youtube (maar dat is wat vergezocht...)

Ik denk dat het wel safe is om te stellen dat het hier over een uitbreiding van de Divinity-reeks gaat.

Gezien de marketing-campagne hier al aangekondigd wordt, zal deze meer inhouden dan enkel wat screens te lossen.
Ik vermoed dus tegen eind dit jaar xxx Divinity het licht zal zien.

En het blijft er wel bloody great uitzien. Er was nog ergens anders een demo-filmpje te vinden dacht ik.
Zo met een huisje in het bos met wat groen gras errond. Maar waar ik dat gezien heb... I donno.
Ja, jij hebt het over die test screens die ze gereleased hadden om hun engine te showen. Was denk ik gezegd dat het niets te maken had met hun next gen RPG, enkel en alleen engine test.
Old 19-06-2008, 14:50   #38   link
keukentafel
batch batch batch

keukentafel's Avatar

Niet enkel screens, ook een (demo)filmpje meen ik mij te herinneren. Deed erg veel denken aan Oblivion (not a bad thing!).
Old 20-06-2008, 20:44   #39   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Bwoah, vanaf dat ge groene buitenomgevingen hebt, met gras en SpeedTree, trekt het nogal rap op Oblivion. We zijn alleszins sedertdien op zoek gegaan naar een eigen stijl.

Old 20-06-2008, 22:33   #40   link
Ryuken
Tiger Riding Samurai

Ryuken's Avatar

Hopelijk een even unieke sfeer als Divine Divinity dan, dat spel had iets... bourgondisch vond ik. Zeker als je dat vergeleek met de 3D hype RPG's van hetzelfde jaar (Dungeon Siege, Morrowind en Neverwinter Nights).
Ryuken is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules