Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 30-07-2008, 17:48   #61   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

dat is echt goed nieuws!
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2008, 20:48   #62   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Ik vrees voor PS3, gewoon omdat PC en 360 dicht bij elkaar liggen qua ontwikkeling en PS3 toch pak moeilijker is door de dev tools. Al zou ik het ook wel graag voor PS3 zien verschijnen. Zou Larian héél mooi op de nextgen kaart kunnen zetten!

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2008, 21:04   #63   link
Ryuken
Tiger Riding Samurai

Ryuken's Avatar

Maar ze zouden even goed in dezelfde val kunnen trappen zoals Bethesda met Oblivion indertijd (en waarschijnlijk met Fallout 3 binnenkort) nl. geen deftige PC interface voorzien. Teveel tabkes, te grote iconen, teveel scrollen doorheen inventory (ah KotOR, the horror) of doorheen character info... ik hoop het niet meer te moeten meemaken in zogenaamde "next-gen" RPG's.
Ryuken is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2008, 09:41   #64   link
silence
Senior Member

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Ik vrees voor PS3, gewoon omdat PC en 360 dicht bij elkaar liggen qua ontwikkeling en PS3 toch pak moeilijker is door de dev tools. Al zou ik het ook wel graag voor PS3 zien verschijnen. Zou Larian héél mooi op de nextgen kaart kunnen zetten!
Ik denk dat de complexiteit (of te wel schat ik Larian te hoog in) er weinig van zien heeft maar dat het eerder te maken heeft met de hoge kosten die het met zich zou meebrengen al of niet door het feit dat hun engine niet direct voorzien is op dergelijk "exotische" architectuur.

Al maak ik maar een beredeneerde gok, DK zal mij wel verbeteren.

Quote:
geen deftige PC interface voorzien
Bestaat er zoiets als een "deftige PC interface" bij games ? Vaak heb ik het gevoel dat bij de meeste games aan interfaces heel weinig aandacht worden besteed. Er is vanuit een usability standpunt trouwens absoluut niets mis met grote knoppen (fitt's law ) , grote duidelijke iconen en zelf tabs (je kunt gemakkelijk "chunks" logisch opdelen) . Ook als je met een muis werkt, grotere knoppen bvb werken zelf beter en verhoogt in sommige gevallen zelf de reactiesnelheid (probeer het zelf).

Vaak worden "console" interfaces als minderwaardig afgedaan maar eigenlijk klopt dat niet. Omdat ze te maken hebt met een groter publiek (en grotere budgetten) besteden ze in die "sector" heel wat aandacht en geld in goede HCI/UI design.

Last edited by silence; 31-07-2008 at 10:10.
silence is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2008, 10:30   #65   link
Sentinel
Senior Member

Sentinel's Avatar

Send a message via MSN to Sentinel
Quote:
Originally Posted by DeathKnight View Post
http://www.gamer.nl/doc/46966/Vervol...eipzig-onthuld

Toen was het spel nog exclusief voor de PC, inmiddels is bekend dat Divinity 2 voor PC en Xbox 360 zal verschijnen.
Great, mijn interesse voor DD2 is ineens verdwenen. :/
Nog nooit een multiplatform/console RPG gezien die de moeite was.

En @Silence, grote buttons kunnen echt wel een nadeel zijn imo. Het hangt natuurlijk van het spel/genre af, maar grote icoontjes in een grote inventory maakt alles vreselijk onoverzichtelijk. Alles slim groeperen is wel tof, maar als ik 3uur naar beneden moet scrollen om 1 potion tussen de 30 anderen te vinden is dat niet handig.
Oblivion maakt dat wel duidelijk. Veel liever het Diablo/Baldurs's gate inventory systeem.
Sentinel is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2008, 11:52   #66   link
PearlChoco
Senior Member

PearlChoco's Avatar

Quote:
Originally Posted by silence View Post
Ik denk dat de complexiteit (of te wel schat ik Larian te hoog in) er weinig van zien heeft maar dat het eerder te maken heeft met de hoge kosten die het met zich zou meebrengen al of niet door het feit dat hun engine niet direct voorzien is op dergelijk "exotische" architectuur.

Al maak ik maar een beredeneerde gok, DK zal mij wel verbeteren.

Bestaat er zoiets als een "deftige PC interface" bij games ? Vaak heb ik het gevoel dat bij de meeste games aan interfaces heel weinig aandacht worden besteed. Er is vanuit een usability standpunt trouwens absoluut niets mis met grote knoppen (fitt's law ) , grote duidelijke iconen en zelf tabs (je kunt gemakkelijk "chunks" logisch opdelen) . Ook als je met een muis werkt, grotere knoppen bvb werken zelf beter en verhoogt in sommige gevallen zelf de reactiesnelheid (probeer het zelf).

Vaak worden "console" interfaces als minderwaardig afgedaan maar eigenlijk klopt dat niet. Omdat ze te maken hebt met een groter publiek (en grotere budgetten) besteden ze in die "sector" heel wat aandacht en geld in goede HCI/UI design.

Vergelijk gewoon eens de Oblivion PC interface (ja die met de gigantische iconen) en de interface mods die nadien verschenen zijn (nagenoeg allen met kleinere iconen). Veel uitleg moet daar niet bij.
PearlChoco is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2008, 15:45   #67   link
Ryuken
Tiger Riding Samurai

Ryuken's Avatar

Quote:
Originally Posted by silence View Post

Ze besteden vooral heel wat aandacht aan een interface die op een tv-scherm, bekeken vanuit een sofa, leesbaar moeten zijn wat niet meer dan begrijpelijk is. Indien men toch alles tegelijk op je tv-scherm probeert weer te geven heb je al een vergrootglas nodig, moet je vlak voor de tv gaan zitten en dan gaat men voorbij aan wat console gaming inhoudt.

Dat console devs ook goede UI's kunnen maken zal je me niet horen ontkennen en met grote knoppen is niet veel mis zolang het aantal muisklikken beperkt kan gehouden worden. Maar afstemmen op consoles en op een controller is nogal verschillend van het afstemmen op PC en op muis+keyboard, als dat laatste überhaupt al gebeurt. Sommige ontwikkelaars hebben niet door dat PC gebruikers dichter tegen een scherm zitten en over grotere resoluties of zelfs twee schermen tegelijk beschikken (laat staan dat niet elke PC gamer over een Xbox360 pad beschikt). Zeker op vlak van Western RPG's komt daar nog eens een resem titels bij die 10 jaar(!) geleden wél het goede voorbeeld gaven.

Om maar te zeggen, Fallout character screen versus Fallout 3 tab-armbandje, dat laatste zal misschien wel meer "immersive" zijn in het begin maar zowat de helft van je scherm wordt niet gebruikt, dat is niet zomaar een interfacedeel dat je één keer in het spel moet bekijken hé, dat is voor frequent gebruik. En nee, daar zitten zeker niet alleen negatieve elementen in, die 'grote knoppen' onderaan om vanuit dat character screen ineens naar inventory en data files te switchen had gerust ook in Fallout 1 en 2 mogen zitten maar dat lijkt me niet op te wegen tegen al dat extra klik- en scroll-werk om alleen nog maar uw statistieken deftig te overzien. Ik hou mijn hart vast voor de F3 inventory zelf, die van de eerste twee Fallouts was ook erg (keiveel scrollwerk) dus Bethesda zal al hard moeten proberen om dat nog slechter te doen.

Tabkes zijn niet altijd uit den boze dus, zelfs in de originele Divine Divinity inventory werd er gebruik van gemaakt maar ik heb toch liever een auto-sort button à la Titan Quest, dat is maar één klik en net zo overzichtelijk.

EDIT: ze hebben alvast goede bedoelingen bij Larian:

Quote:
Yeah well - don't worry too much about that. We're developing both versions more or less in parallel, and the PC interface just wasn't ready enough yet to present with. What Farhang says in the article is true - we're very focussed on making the PC version "feel right".

Cheers

Lar

Last edited by Ryuken; 31-07-2008 at 21:13.
Ryuken is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2008, 22:18   #68   link
desertfox
Member

desertfox's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sentinel View Post
Great, mijn interesse voor DD2 is ineens verdwenen. :/
Nog nooit een multiplatform/console RPG gezien die de moeite was.
KOTOR en Fable vond ik nochtans best wel OK.
desertfox is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2008, 23:05   #69   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

het is niet omdat een UI beter is op Pc, dat het daarom een slechte rpg wordt.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2008, 18:39   #70   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Quote:
Originally Posted by desertfox View Post
KOTOR en Fable vond ik nochtans best wel OK.
Fable was overhypte rommel, veel te beperkt (op elk vlak) voor een deftige RPG te zijn.
Maar ja, het is dan ook een spel van Hype Molyneux.

KotOR was cool
Old 01-08-2008, 21:39   #71   link
desertfox
Member

desertfox's Avatar

Goh, om Fable nu rommel te noemen. Ik ken slechtere games. Het was misschien wat overhyped, maar ik vond het spel wel een leuke sfeer hebben. Laten we houden op een hack 'n slash met een beperkt aantal locaties en skills
desertfox is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2008, 13:05   #72   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Hupsaké.

http://www.computerandvideogames.com....php?id=192049

edit: video staat aan de rechterkant
Old 06-08-2008, 13:13   #73   link
Erhilion
fka Kermit

Erhilion's Avatar

Screenshots zien er alvast erg sfeervol uit. Ik ben erg benieuwd naar wat bewegende beelden en gameplay features
Erhilion is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2008, 13:19   #74   link
keukentafel
batch batch batch

keukentafel's Avatar

Er staat kort videootje bij...
Zowel screens als video zien er enorm lekker uit.
Ok... we've seen it all before in Oblivion, AoC, ... Maar toch... love it!

Hopelijk zit er weer genoeg humor en sweet eye-candy in.
Old 06-08-2008, 13:21   #75   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

We need moar DK!
Old 06-08-2008, 13:32   #76   link
Erhilion
fka Kermit

Erhilion's Avatar

Zou het nu "Why are you doing her?" of "What are you doing here?" moeten zijn?

Erhilion is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2008, 13:32   #77   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

wat me zo al meteen opvalt :
- kaarsen die branden en toch nog in nieuwstaat verkeren..; ALLE kaarsen
- blond meisje ziet er nogal plastiekerig uit
- het water ziet er nog niet overtuigend genoeg uit

+ ziet er enorm sfeervol en groots uit
+ me wants !!

minpunten zijn dus maar details, behalve het plastiekerige uitzicht. ik hoop dat we snel bewegende gameplay beelden krijgen. en meer over het verhaal
Old 06-08-2008, 13:37   #78   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Toch beetje jammer dat er op screenshots (die toch als promo dienen) al direct zo'n taalfout staat. Detail maar het valt wel op. Ziet er voor de rest sfeervol uit, al valt het toch op in dat filmpje dat er serieus wat popup is (die lampjes...). Hoop dat dit gewoon gevolg is van (niet-)optimalisatie engine.

Benieuwd naar meer.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2008, 13:39   #79   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Quote:
Originally Posted by TheAccountant View Post
- blond meisje ziet er nogal plastiekerig uit
- het water ziet er nog niet overtuigend genoeg uit
Ik kan de screenshots hier niet zien. Maar al eens water gezien in Team Fortress 2 ? Ziet er ook plastiekerig uit, maar dat past wel in die grafische setting.

Divine Divinity zag er ook heel speciaal uit. Misschien dat het wel past in dit spel?
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2008, 13:44   #80   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Originally Posted by Fieldy View Post
Ik kan de screenshots hier niet zien. Maar al eens water gezien in Team Fortress 2 ? Ziet er ook plastiekerig uit, maar dat past wel in die grafische setting.

Divine Divinity zag er ook heel speciaal uit. Misschien dat het wel past in dit spel?
Niet echt. Ze proberen alles er echt te doen uitzien en dan zo een water is yuk

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules