Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 08-01-2007, 13:28   #21   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Dit is van gamerscore blog
Quote:
The integration of a video gaming console with Internet Protocol Television (IPTV) services is intended to deliver a first-of-its-kind entertainment experience. IPTV on Xbox 360 is expected to give consumers all the advantages of an advanced TV service along with the benefits of next-generation gaming, as well as unique new capabilities that the integrated solution brings. Xbox Live, the largest online social network in the living room, will be seamlessly integrated into the experience, providing consumers with a wide range of community-based features, such as voice chat, sending and receiving text and voice messages, and accessing Xbox Live Marketplace, all while watching TV. For example, while a TV viewer is enjoying his favorite football game, he can receive a message from a friend inviting him to a join voice chat while watching the game, or to play a game of their own with EA SPORTS 'Madden NFL 07' on Xbox Live.
Dat zou wel welkom zijn natuurlijk, dat ik messages en invites kan krijgen terwijl ik gewoon tv aan het kijken ben. Dan heb je meer kans dat je met een grotere groep gaat kunnen spelen. Maar ik heb helaas geen iptv of belgacom tv of wat dan ook...
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2007, 13:41   #22   link
DUR0N
Chasing Sunset

DUR0N's Avatar

Quote:
Originally Posted by jmke
Quote:
Originally Posted by Nieker
Wat voor meerwaarde zou HDMI hebben boven de huidige component kabels ? Ik ga er pas voor als er een xbox komt die stiller is, een grotere harde schijf is ook welkom.
Total HD gaat floppen down the line, want eens er een "winnaar" is van de BluRay <> HDDVD war gaan die produkten ala Total HD/Dual Players overbodig worden
Hangt er van af hoeveel duurder die dingen gaan zijn. Dual players zijn zeker een mogelijkheid, maar omdat de twee kampen elkaar rouw lusten willen ze geen licenties geven ervoor.
________
How to roll a joint

Last edited by DUR0N; 12-08-2011 at 06:11.
DUR0N is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2007, 13:58   #23   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cybdm
Het is nu niet dat Gold onbetaalbaar is hé, XBL is voor die paar euro's per maand het volledig waard. Er zijn momenteel geen concrete cijfers hoeveel XBOX360's online "Gold" zijn dacht ik.
Gold is zeker de moeite voor mensen die veel online spelen. Die cijfers wou ik gewoon weten om te zien hoeveel mensen er effectief bereid zijn te betalen voor online te gamen op hun console. Silver is iedereen die zijn Xbox online zwiert automatisch en geven een verkeerd beeld weer op het totaal.
Old 08-01-2007, 14:21   #24   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Quote:
Originally Posted by oblo
*troep*
Mocht hier dan ook eens terug staan, voor de sport.
Liever niet, die nexgenwars.com is dikke troep.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2007, 16:32   #25   link
jmke
★★[M]★★

jmke's Avatar

Quote:
Originally Posted by airborn
Quote:
Originally Posted by Nieker
Wel komt er support voor IPTV (geen idee wat het juist is en of het bij ons ook iets doet) en er komt uitgebreide connectiviteit tussen vista en de xbox360.
IPTV is gewoon tv via de klassieke telefoonlijn, zoals Belgacom TV dus.
lijkt mij eender TV over het TCPIP protocol
Old 08-01-2007, 20:43   #26   link
silence
Senior Member

Denk wel dat die IPTV meer zal gericht zijn op de Amerikaanse markt. Het zal sowieso een implementatie "land per land" zijn mbt rechten.

Vind het op zich wel een interresant idee en ben benieuwd naar de uitkomst. Tot nu toe zijn alle "tv over ip" projecten grandioos geflopt.
silence is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2007, 20:52   #27   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

IPTV is inderdaad televisie over 'zuivere' internet verbinding, zijnde analoog, optisch of whatever. De digitale televisie van bijv Telenet loopt via Coax kabel met interactiviteit via internet en da's ander verhaal.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2007, 21:09   #28   link
jmke
★★[M]★★

jmke's Avatar

Quote:
Originally Posted by silence
Denk wel dat die IPTV meer zal gericht zijn op de Amerikaanse markt. Het zal sowieso een implementatie "land per land" zijn mbt rechten.

Vind het op zich wel een interresant idee en ben benieuwd naar de uitkomst. Tot nu toe zijn alle "tv over ip" projecten grandioos geflopt.
je kan u al Belgacom TV op uw PCken zien via Mplayer via IPort

@Lapino: ben je daar zo zeker van dat Telenet TV ook niet over IP werkt?
Old 08-01-2007, 21:17   #29   link
Bonbon
Senior Member

Bonbon's Avatar

telenet idtv werkt zeker niet over ip
Bonbon is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2007, 11:00   #30   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Ik vind TV over het internet pas interessant als je spreekt over kanalen dat je niet via het traditioneel TV netwerk kan nemen. Geen kat wil toch VTM bekijken via het internet, pff ?
Ik zou maar al te graag vet betalen voor een degelijke oplossing (er bestaat al streaming toestanden links en rechts) die Amerikaanse TV stations over het internet kan aanbieden.
Lots en lots of sweet NFL en NHL Maar dergelijke projecten happeren meer op "rechten" dan op technische beperkingen.
Voorlopig het maar doen via het schitterende NASN kanaal op Telenet Digitaal.
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2007, 11:14   #31   link
Mercules
Banned

Welke kat wil überhaubt VTM kijken?
Mercules is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2007, 22:37   #32   link
silence
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Cybdm
Ik vind TV over het internet pas interessant als je spreekt over kanalen dat je niet via het traditioneel TV netwerk kan nemen. Geen kat wil toch VTM bekijken via het internet, pff ?
Ik zou maar al te graag vet betalen voor een degelijke oplossing (er bestaat al streaming toestanden links en rechts) die Amerikaanse TV stations over het internet kan aanbieden.
Lots en lots of sweet NFL en NHL Maar dergelijke projecten happeren meer op "rechten" dan op technische beperkingen.
Voorlopig het maar doen via het schitterende NASN kanaal op Telenet Digitaal.
Maar geen enkele Amerikaanse zender zal het toelaten. Het is veel lucratiever om de rechten per land te verkopen dan het op het internet te gooien jammergenoeg... . Ik heb mij rotgezocht, persoonlijk had ik graag comedy central gehad maar bon.

Amerikaanse zenders worden via Europese satellieten wel gerelayed naar onze gebieden. Maar de benodige decoders (AFN) zijn enkel maar beschikbaar voor Amerikaanse militairen die hier gelegerd zijn.
Old 09-01-2007, 22:39   #33   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Van xbox360fanboy

Quote:
Doug, from the Peoples Republic Of, visited Microsoft's IPTV booth at CES yesterday and got some more dirt on how the Xbox 360 IPTV will work. According to him, he found out that the IPTV service will be available over AT&T's 35Mbps lightspeed service which would allow for 2HD and 2SD channels to run simultaneously. Though the big problem here is that you'd have to replace your current ISP and cable provider to AT&T. And if you don't have access to the lightspeed service, then no IPTV for you! Secondly, you'll need a separate set top box that would work by itself or connected to a 360. So, the 360 still needs a separate set top box to use IPTV. Finally, if you have a home router it will need to be replaced by a special QOS (quality of service) router. Feeling sad yet?
Dat zou het al een stuk minder intressant maken... wat moet dat dan wel niet zijn als het ooit buiten de us zou willen doorbreken.
Old 10-01-2007, 18:03   #34   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

John Carmack zijn idee over de PS3 dev tools. Toch niet bepaald een 'kieken' hé :

GI: You talked a lot about the Xbox 360. What are your thoughts on the PlayStation 3 now that you’ve had more time on it?

Carmack: We’ve got our PlayStation 3 dev kits, and we’ve got our code compiling on it. I do intend to do a simultaneous release on it. But the honest truth is that Microsoft dev tools are so much better than Sony’s. We expect to keep in mind the issues of bringing this up on the PlayStation 3. But we’re not going to do much until we’re at the point where we need to bring it up to spec on the PlayStation 3. We’ll probably do that two or three times during the major development schedule. It’s not something we’re going to try and keep in-step with us. None of my opinions have really changed on that. I think the decision to use an asymmetric CPU by Sony was a wrong one. There are aspects that could make it a winning decision, but they’re not helpful to the developers. If they make the developers say that Sony is going to own the main marketplace, let’s make them develop toward this and build it this way, it would somewhat downplay the benefits of the Xbox 360 and play to the PlayStation 3’s strengths. I suspect they’re not going to overwhelmingly crush the marketplace this time, which wasn’t clear a year ago. A lot of people were thinking it’s going to be a rerun of the last generation, and it’s now looking like it might not be. I’ve been pulling for Microsoft, because I think they’ve done a better job for development support, and I think they have made somewhat smarter decisions on the platform. It’s not like the PlayStation 3 is a piece of junk or anything. I was not a fan of the PlayStation 2 and the way its architecture was set up. With the PlayStation 3, it’s not even that it’s ugly--they just took a design decision that wasn’t the best from a development standpoint.

interview: http://www.gameinformer.com/News/Sto...034.htm?Page=1
Old 10-01-2007, 21:51   #35   link
silence
Senior Member

Quote:
Originally Posted by lapino
John Carmack zijn idee over de PS3 dev tools. Toch niet bepaald een 'kieken' hé :
Maar is maar een PC developer... . Lijkt mij logisch dat die een omgeving die hij al jaren kent boven... . Trouwens het PSX platform is ALTIJD een pest geweest om voor te ontwikkelen.

Trouwens je quote maar een deel van het artikel. Als je de rest van het artikel zou lezen dan zou je weten dat die zich afkeert van de nextgen architectuur in het algemeen. Je vind heel die multicore approach veels te lastig en had liever een verhoging van de klokfrequenties gezien. Wat moeilijk gaat gezien de wet van moore de dag van vandaag niet van toepassing is.

Trouwens een heel interresante discussie over zijn uitspraken -> http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=37492
Old 10-01-2007, 22:56   #36   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Quote:
Originally Posted by silence
Trouwens je quote maar een deel van het artikel. Als je de rest van het artikel zou lezen dan zou je weten dat die zich afkeert van de nextgen architectuur in het algemeen.
daarom heb ik specifiek de link naar interview mee gepost.
Old 11-01-2007, 09:57   #37   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Hij is niet de enige ontwikkelaar met soortgelijke bedenkingen over de PS3, men kan dit gegeven blijven nuanceren maar een groot aantal van hun stellingen snijden wel hout, me dunkt.
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2007, 18:29   #38   link
silence
Senior Member

Boh in wezen verschilt de PS3 architectuur niet zoveel als dat van de PS2 architectuur (EE was ook al muticore - buiten dat je natuurlijk een shitload meer aan cores hebt) Een PS2 ontwikkelaar zal veel minder problemen hebben om zich aan te passen dan pakweg carmack.

Maar de problemen van multicore en parallellisme zijn ook inherent aan de xbox 360. Enkel maar worden die door sterke tools gemaskeerd. De xbox 360 heeft nog veel meer rek dan wat er nu is, maar dan moet je inboeten aan de eenvoud van het ontwikkelen.

Maar het is een harde dobber die de dag van vandaag elke developer zal moeten doorbijten. Zoals de ontwikkelingen nu zijn zullen ze toch het moeten doen, willens of niet.

Daarintegen zou ik als ontwikkelaar ook veel liever werken met de xbox 360 tools dan die van de PS3. Visual Studio is subliem en is mijn omgeving bij uitstek voor alles wat sw en asp.net development aangaat. Elke ontwikkelaar zal de beamen. Buiten de extreme OSS hippies maar daar hou ik geen rekening mee.

De PSX was een andere verhaal. Daar had je gewoon een C++ compiler en de standaard libs. Vandaag is dat jammergenoeg anders.
Old 12-01-2007, 17:11   #39   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

PS3 supply al over demand?
http://digg.com/gaming_news/Game_Sto..._Wii_2_for_PS3

Goed, men kan pas degelijk een console dood verklaren min. een jaar na launch. Maar zo impressionant is de release lijst niet.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2007, 17:21   #40   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

http://www.dvdtown.com/news/hddvdgoe...thnewdisc/4260
Een van de grote voordelen van blueray tov hd-dvd is hiermee blijkbaar verleden tijd, of niet ? Zou een gewone hd-dvd lezer ook kunnen omgaan met die derde layer, of is dat al direct een nieuwe generatie hd-dvd's ?
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules