Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old Yesterday, 09:55   #521   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fallschirmjaeger View Post
EA zal te zwaar onder hun kloten gekregen hebben van Disney.

https://venturebeat.com/2017/11/16/s...-make-changes/
Crumbling under Pressure
Ook de Nederlandse kansspelautoriteit is aan een onderzoek begonnen overigens.

Als dit geen bericht is naar geheel de industrie dat deze monetization verwerpelijk en not done is, dan weet ik het ook niet meer.
De kansspelautoriteit mag, terwijl ze bezig zijn, ook eens naar andere (EA) games kijken, FIFA UT om te beginnen.
PC gaming: Asus ROG PG348Q - 34" UltraWide G-SYNC UWQHD (3440x1440), Intel i7-6700K @4.7Ghz, NVIDIA GTX1080, G.Skill 16GB DDR4-3200, Intel 750 PCIe 400GB SSD, Corsair K70 RAPIDFIRE Mechanical Gaming Keyboard Cherry MX
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX
Virtual Reality: HTC VIVE & Oculus Rift + Oculus Touch | Console: XBOX ONE | Mobile: Samsung Galaxy S8+ & Oculus Gear VR
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 10:02   #522   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Yup, exact de reden waarom ik Madden UT niet meer speel. Jammer, want dat is echt een toffe game mode... maar ze moedigen u aan om kaarten te kopen omdat de moeilijkheidscurve op een bepaald moment zo overweldigend wordt dat ge enorm veel chance moet hebben om uw challenges te winnen.

En online krijgt ge dan op uw doos van mannen die Gold spelers hebben die volledig maxed out zijn...
Jaak is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 10:05   #523   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
DM is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 10:17   #524   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Quote:
Originally Posted by Cybdm View Post

Als dit geen bericht is naar geheel de industrie dat deze monetization verwerpelijk en not done is, dan weet ik het ook niet meer.
Afwachten wat het resultaat is. Ze kunnen nog tot de conclusie komen dat het geen gokken is.
Old Yesterday, 10:24   #525   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

https://twitter.com/The_Katbot/statu...67497831366657

Ze leren dus uit COD. Lanceer uw spel zonder micro-transacties, voeg ze later toe.
Old Yesterday, 10:30   #526   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Divolinon View Post
Afwachten wat het resultaat is. Ze kunnen nog tot de conclusie komen dat het geen gokken is.
Inderdaad, maar de "mission statement" van de kansspelcommissie is het beschermen van mensen voor gokverslaving en (grootschalig) geldverlies. Ik vond het zeer opmerkelijk en fijn, te horen in een interview dat het voor hen - inzake Battlefront - een kwestie is van uit te maken of jongeren niet onder sociale druk kunnen benvloed worden om (meer) geld uit te geven. Dan lijkt het onderzoek toch rond meer te draaien dan de pure technische kwestie of het gokken is of niet, hoop ik.

Ik ben weliswaar wel als vader van een 14 jarige van het principe dat je als ouder zelf verantwoordelijkheid moet dragen en weten waarmee je kinderen bezig zijn en begeleiden, maar dat neemt niet weg dat regularisatie via de wetgever welkom is. Want zelfs bij cosmetische microtransactions hoor je toch bij diverse games (Counter-Strike, etc) berichten over zorgwekkende uitgaven.
PC gaming: Asus ROG PG348Q - 34" UltraWide G-SYNC UWQHD (3440x1440), Intel i7-6700K @4.7Ghz, NVIDIA GTX1080, G.Skill 16GB DDR4-3200, Intel 750 PCIe 400GB SSD, Corsair K70 RAPIDFIRE Mechanical Gaming Keyboard Cherry MX
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX
Virtual Reality: HTC VIVE & Oculus Rift + Oculus Touch | Console: XBOX ONE | Mobile: Samsung Galaxy S8+ & Oculus Gear VR
Old Yesterday, 12:01   #527   link
Tjahzi
Senior Puntmuts

Tjahzi's Avatar

Nochtans zit dit al jaren in SWTOR, met die cartel packs. (ook EA trouwens) Hetzelfde mechanisme: speler gebruikt cartel coins (wordt gekocht met geld) voor zo'n packs met een kleine kans om pets, customizable gear, mounts, etc... te looten.
Tjahzi is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 12:30   #528   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

SWTOR is nu free to play, dat is wel anders lijkt me.

Is al heel lang geleden dat ik het nog heb gespeeld, maar is dat vooral ook niet cosmetische shit die je niet beter doet spelen ?
Old Yesterday, 13:21   #529   link
Tjahzi
Senior Puntmuts

Tjahzi's Avatar

Mja, true.
Tjahzi is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 15:39   #530   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Als de kansspelcommisie game mechanics vindt die indruisen tegen de wetgeving gaan ze niet zeggen "ah maar het is ok, want het is free to play". Maar goed, je kan je vragen stellen waarom ze nu pas ingrijpen of op z'n minst het onderzoeken. Dat lijkt me louter inspelen op de actualiteit, ik hoop dat er een dossier achter steekt waar ze al langer mee bezig waren. Ijdele hoop, maar vind het wel goed dat ze ermee bezig zijn en deze kwestie daardoor tot in het nationaal nieuws gekregen hebben.

Last edited by Cybdm; Yesterday at 15:46.
Old Yesterday, 15:41   #531   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Quote:
Originally Posted by DM View Post
https://twitter.com/The_Katbot/statu...67497831366657

Ze leren dus uit COD. Lanceer uw spel zonder micro-transacties, voeg ze later toe.
Welke microtransacties zitten er in CoD?

blumcole is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 15:44   #532   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

loot boxes

waaronder deze gem:

"verdien xp door andere mensen lootboxes te zien openen!"
Old Yesterday, 15:47   #533   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Welke microtransacties zitten er in CoD?
Black Ops 3 he.

https://gamerant.com/call-of-duty-bl...otransactions/
Old Yesterday, 16:57   #534   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
djeezes, dat progressiesysteem van MW1 was toch perfect. Shit unlocken door te knallen. Prestige behalen.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 17:20   #535   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Voila. Ik ben niet altijd fan van dingen te moeten unlocken, maar soms voelt het wel goed om ergens naar toe te werken.
Old Yesterday, 18:07   #536   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Niets mis daarmee zolang het geen grind wordt die je met echt geld kan bypassen.

In een spel moeten er doelen zijn waar je kan naar werken.
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 19:43   #537   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Quote:
Originally Posted by LukeSoloSalade View Post
Ah, omdat je pas later in je post vermeld dat je ook geld uitgaf aan cosmetics nam ik aan dat de rest geen cosmetics waren. Een top Tier ship, dat leken mij geen cosmetics te zijn maar end game gear.
Cosmetics & quality of life, daar geef ik geld aan, OP-shit loop ik doorgaans in boog rond, in feite, games die dat sowieso aanbieden loop ik in boog rond in het geheel...

Top tier ship kan je in STO niet met normale in-game currency kopen... Maar net als Neverwinter kan je wel grinden voor Zen, paar maand dagelijks daarvoor gaan en je bent er, probleem daarmee is voornamelijk dat je daarvoor zelfde in-game currency nodig hebt die je ook gebruikt om je gear mee te krijgen: crap ship met goeie gear >>> top ship met crappy gear. Maar goed, ik vind het nog steeds geweldig spel om af en toe naar terug te keren sowieso en met n maandje sub te betalen (voor aantal permanente unlocks en dat heb je pak sneller bij elkaar zonder echt geld dan zo'n starship) geraak je ook perfect endgame ready... Nu ja, kwestie van je te informeren.
Quote:
Een console collectie is imho geen weggegooid geld. Nu een collectie dat zijn dan wel de fysieke games?
Link naar m'n fysieke collectie staat in m'n signature (die van m'n wijf staan er ook wel bij, staat bij de "notes" altijd), digitale games voeg ik daar niet toe... Dat weggegooid geld gaat dan vooral over feit dat ik laatste 4 jaar amper op m'n consoles gespeeld heb, Switch is laatste weken daar wel terug beetje verandering in aan het brengen, er is hoop.

Last edited by oblo; Yesterday at 20:08. Reason: bla
oblo is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules