Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Muziek

Reply

Thread Tools
Old 28-10-2009, 13:56   #1   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Trance

Quote:
The most sublime, divine, advanced music genre known to man, representing a quantum leap in artistic creativity analogous to the development of the frontal lobe in the human brain. Having an IQ below 130 renders one incapable of apreciating, let alone enjoying trance. Being a connoisseur of trance bespeaks of extremely high intelligence and impeccable level of personal sophistication. On the other hand, those who despise trance can uniformly be characterized as primtive troglodytes, closer to ape than man.
Dat gezegd zijnde, bij deze dus nog steeds mijn favoriet genre muziek. In een reeds eerdere thread zat ik reeds te klagen over het feit dat België praktisch geen trance events/ discotheken(?)/ ... meer kent. Een ware schande. Daar valt natuurlijk verder over te neuten, dat mag hier.

Maar om het ook positiever aan te pakken deel ik graag met jullie wat van mijn favoriete nummers en streams. Vul graag aan Enjoy.

Streams
Trance - www.di.fm
http://www.di.fm/mp3/trance.pls
Iedere week mixen van oa Armin Van Buuren, Markus Schulz en tal van anderen.

Vocal Trance - www.di.fm
http://www.di.fm/mp3/vocaltrance.pls

Classic Trance - www.di.fm
http://www.di.fm/mp3/classictrance.pls

Etn.fm
http://etn.fm/Radio/index

Trance.fm
www.trance.fm

Trance Zweven en genieten.

Last edited by deev´; 28-10-2009 at 14:01.
deev´ is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2009, 14:04   #2   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

De eerste nummers waar ik momenteel opkom...

John O'Callaghan Feat. Sarah Howells - Find yourself (Cosmic gate remix)

Armin van Buuren ft Sharon den- In and Out of Love (Extended version)

Ferry Corsten feat Maria Nayler - We Belong

Last edited by deev´; 28-10-2009 at 18:09.
Old 28-10-2009, 14:09   #3   link
Sunreezer
Onzjier

Sunreezer's Avatar

Als ik de clipkes zie van uit de periode 97-2002 toen trance hier echt op zijn commercieel hoogtepunt was en ik me daar dus ook het vaakst op amuseerde dan bekruipt er mij een melancholisch nostalgisch gevoel.
Old 28-10-2009, 14:10   #4   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Cor Fijneman feat. Jan Johnston - Venus

Cor Fijneman feat. Anita Kelsey - Healing

Jochen Miller & Cor Fijneman - San Pedro

Ik mis Cor. En die gast bracht steeds zo'n fenomenale mixen

Idem Sunreezer. Al ben ik pas daarna, vanaf mijn 18e, naar zo'n zaken beginnen te gaan. Illusion ** years in het Sportpaleis, wat een feesjes waren dat niet.
Jawadde, 16 years Illusion, eerste keer dat ik naar 'trance luisterde' en tzat er meteen pal op. Wat een feest.

Het enige dat ik nu nog heb in België is jaarlijks Tomorrowland, wat ik dit jaar ook al minder vond...
Een weekje daarna is er dan gelukkig HET feestmoment voor mij op Nature One... maar daar stopt het dan ook...

Last edited by deev´; 28-10-2009 at 14:18.
Old 28-10-2009, 14:17   #5   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

haha, en nu vanuit het oogpunt van een snotneus:

Robert Miles - Children (Dream Version)

Delerium Feat Jael - After All (Svenson And Gielen Remix)

Chicane - Saltwater

....maar kben nooit echt een fan geweest, kvind retro trance beter =)

edit: aja en Greece 2000 - 3 drives on a vinyl natuurlijk

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale

Last edited by Vrieskou; 28-10-2009 at 14:24.
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2009, 14:23   #6   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Ferry Corsten - Beautiful

Ferry Corsten - Rock Your Body Rock

Ferry Corsten feat Betsie Larkin - Made Of Love

Ferrrrie!
Old 28-10-2009, 14:28   #7   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Illlusion 16 years!

Joop - Act Of God

Marco V - C:\Del*

Ton T.B. - Electronic Malfunction

Latex - Encore

Push - Journey of Life

Illusion 001 - Neverending

More to follow!
Old 28-10-2009, 14:33   #8   link
Lion
N°1 Music Spammer

Lion's Avatar

Act of god is idd vet, lang een favorietje geweest <o/

Maar huidige trance (corsten, van buren, etc ..) kan mij niet bekoren. Geef mij maar de trance van de jaren 90.

Last edited by Lion; 28-10-2009 at 14:38.
Lion is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2009, 14:36   #9   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

De helft van deze tracks kan je beter posten in de Retro thread imo. Anyway, nog een beetje reclame maken voor mijzelf: http://www.bjorn121.be .

In And Out Of Love posten is wel nogal slecht voor de geloofwaardigheid van uw posts btw . Armin heeft pakken betere tracks gemaakt dan dat. Rush Hour blijft nog altijd één van mijn favorieten eerlijk gezegd. Tegenwoordig is Daniel Kandi wel vrij "hot" en maakt hij goeie tracks imo. Ik heb nog altijd een zwak voor o.a. Solarstone (Solar Coaster is nog altijd mijn favoriete Trance nummer aller tijden) en Darren Tate. Klassiek geschoolde artiest die serieus goeie nummers maakt. Let The Light Shine In blijft een dijk van een nummer en Chori Chori en Echoes leg ik nog regelmatig op.

Arnej is ook wel een artiest die enorm goeie nummers maakt. Zowel onder zijn naam als onder zijn alias 8 Wonders. Check maar Rendez-Vous en Sometimes They Come Back.

Enfin, er komen vrij veel goeie nummers uit, maar je moet het een beetje filteren. Vrij veel artiesten scoren een hit en blijven maa recycleren. Wat iedereen ziet in bvb Deadmau5 blijft voor mij een raadsel. Not Exactly is een steengoed nummer (check de Talla 2XLC remix ook eens), maar ik hoor bvb geen enkel verschil tussen Arguru en Faxing Berlin. Joel's attitude levert hem ook niet echt al teveel sympathie op ook.

Als je meer richting Balearic Trance wilt gaan, is er eigenlijk maar 1 naam die er met kop en schouders bovenuit steekt. Dj Shah. Als die naam u niets zegt, Sunlounger - A Day At The Terrace. Fantastisch goeie nummers die gewoon bijblijven.

edit>
Trance Energy is ook wel een leuk feestje, alhoewel ik het vorig jaar een serieuze teleurstelling vond. Set van Armin trok bvb echt op geen fluit.
Old 28-10-2009, 14:40   #10   link
Lion
N°1 Music Spammer

Lion's Avatar

Ik weet niet of je de retro ftp nog nagekeken hebt, deev? Ik heb daar lang geleden Anjuna Beats opgesmeten. Dat is zeker iets voor u. Trek die handel binnen, en zeg eens wat je er van vindt.
Old 28-10-2009, 14:43   #11   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

@bjorn

De reden waarom ik deze thread maakte, is om 'nieuwe' goede trance nummers te delen en zelf te leren kennen (ik volg het eigenlijk niet zoveel meer als pakweg 2-3 jaar terug). Dus deel ze met mij/ ons hier!

Mja, Retro House. De nummers die ik post zijn toch meer post 2002-3-4ish, en vallen dus voor mij minder onder retro house. Voor mij dan vooral omdat ik toen ook uitging naar zowel trance als retro house feesten, met duidelijke verschillen.

Geloofwaardigheid
Uiteraard heeft Armin nog een pak goede nummers, dus in plaats van te zeggen dat je dat nummer nu niet meteen het van het vindt, vlam hier een paar youtube nummers van zijn (voor jou) betere werk.

Persoonlijk merk ik dat ik meer kan genieten van Vocal (&) Soft Trance dan vroeger. Vroeger had ik meer 'nood' aan opzwepende beats ed, hard trance zeg maar. Maar met al die hardstyle, hardcore, industrial hardcore, breakcore, ... feesjes heb ik meer dan genoeg hards. Dus geef mij maar terug lekker zacht, zeemzoet zweven
Ik vond bijvoorbeeld Armins set op Nature One super en veel zal ze allicht niet schillen met die van TE vermoed ik.

Armin van Buuren - Rush Hour

Armin van Buuren - Sail

Armin van Buuren & DJ Shah Feat. Chris Jones - Going Wrong

Last edited by deev´; 28-10-2009 at 14:50.
Old 28-10-2009, 14:57   #12   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Het probleem is dat vocal trance heel snel vrij cheesy wordt en dat de lyrics meestal van een Milk Inc niveau zijn. In heel wat nummers zie ik echt de meerwaarde van de vocals in eerlijk gezegd. Beluister eens bvb Till The Sky Falls Down van Dash Berlin eens met vocals en dan zonder. Ik begrijp echt niet waarom ze daar zo'n idiote vocal track op gezet hebben eerlijk gezegd. Meestal doen ze het uit commerciële overwegingen, maar jammer genoeg verkrachten ze hun nummer ook wel serieus.

Ik zou zeggen, check mijn blog eens voor een aantal aanraders, het staat er vol van . Tenzij je te lui bent om een paar keer te klikken natuurlijk .

Nog een aantal namen die mij kunnen bekoren: Gareth Emery (Exposure en zijn remix van Vampire van Myon & Shane54), M6 (ofte Mark Sixma) en Reward (helft van duo W&W ook). Reward vorig jaar gezien op Trance Energy en dat was wel een leuk feestje. Beetje jammer dat hij zo vroeg stond, maar ik heb alleszins genoten.

The Sound of Goodbye van Perpetuous Dreamer is bvb een nummer waar de vocals wel een meerwaarde hebben. Maar zo zijn er niet al teveel jammer genoeg .
Old 28-10-2009, 15:10   #13   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Bjorn View Post
Het probleem is dat vocal trance heel snel vrij cheesy wordt en dat de lyrics meestal van een Milk Inc niveau zijn. In heel wat nummers zie ik echt de meerwaarde van de vocals in eerlijk gezegd. Beluister eens bvb Till The Sky Falls Down van Dash Berlin eens met vocals en dan zonder. Ik begrijp echt niet waarom ze daar zo'n idiote vocal track op gezet hebben eerlijk gezegd. Meestal doen ze het uit commerciële overwegingen, maar jammer genoeg verkrachten ze hun nummer ook wel serieus.
Lol, ik had nog nooit een versie MET die vocals gehoord
Hier heb je inderdaad compleet gelijk. Ik zeg het, waar ik vroeger allerhande vinylreleases opvolgde en downloadde (en dus vaak met en zonder vocal kon checken), leer ik nu maar nieuwe nummers kennen via die weinige trance feesjes of door gewoon DI.fm te beluisteren. Al doe ik niet meer zoals vroeger de zotte moeite om alle tracks die ik goed vond op te sporen en af te halen. Dus ken ik vaak wel wat tracks van 'horen', maarja ze benoemen is sowieso een hell. Waar tracks met vocal veel gemakkelijker te onthouden en op te zoeken zijn.
Ik herinner me plots hoe wat maten en ik er toch zo over klaagden hoe een moeilijke muziek wij hadden om op te zoeken

dash berlin ~ till the sky falls down (no vocal)

Sunlounger - Another Day On The Terrace

Sunlounger - Another Day On The Terrace
-> voor mij iets te soft/chill om echt van te genieten als 'andere trance'. Ik beluister tegenwoordig ook graag (psy)ambient, ideaal als werkmuziek op de achtergrond. Maar ik zie mij dus niet snel feesten op Sunlounger, al heeft dat zijn naam ook wel wat mee daarin. Enfin, nog maar 1 keer beluisterd, zal weldra nog eens horen. Zou eigenlijk beter verder werken maar ach...

Uw blog zal ik weldra zeker eens checken. In de goede hoop dat daar wel klikbare youtube's staan

Zodra Till the sky falls down gedaan is, zwier ik jouw Anjuna Beats op, Lion.
Old 28-10-2009, 15:29   #14   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Download (of koop, mij gelijk) eens Universal Religion Chapter 3 van Armin van Buuren. Elk jaar na de zomer wordt dat mixalbum gereleased en staan dikwijls heel goeie nummers op (Tomas Bronzwaer - Resound bijvoorbeeld). Openingstrack van dat album is Sunlounger en om op te bouwen is dat wel een heerlijk nummer.

Vocals die mij niet storen: Ohmna - Key of Life.

Random nummertje:

edit>

Last edited by Bjorn; 28-10-2009 at 15:58.
Bjorn is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2009, 16:15   #15   link
Sintel
GATSUN GATSUN

Sintel's Avatar

Send a message via ICQ to Sintel Send a message via MSN to Sintel
1 van mijn OUDE favorieten is toch wel de "hiver & hammer remix" van "madelyne - beautiful child", duidelijk in het hardere genre wel, niet voor iedereen

eerste keer dat ik het hoorde was hierzo

de sterk verkorte radio versie

De hele mix is een 8-tal minuten, maar de eerste 1:45 gebeurt er niet veel en de hoge toppen worden pas geschoren tegen 3:40 -- maar dat is wel meer met mixes van die duur me dunkt.

EDIT: veel nieuws kan ik hier niet posten, ben de laatste jaren meer de house toer opgegaan, maar met al die schijven die hier gepost zijn toch weer goesting ook wat nieuws te ontdekken..
EDIT: heeft IEMAND "interspace - xperience"? Misschien niet echt trance (?) maar is een schijf die ik tijd geleden heb gehoord en gewoon NERGENS kan vinden, zij het online of offline. Stond op Freestyle Party vol.03 track 11 - enigste plek waar ik zeker van ben. Dying to hear it again

Last edited by Sintel; 28-10-2009 at 16:27.
Sintel is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2009, 18:06   #16   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Lion View Post
Ik weet niet of je de retro ftp nog nagekeken hebt, deev? Ik heb daar lang geleden Anjuna Beats opgesmeten. Dat is zeker iets voor u. Trek die handel binnen, en zeg eens wat je er van vindt.
Nice! Thanks

Super8 & Tab - Needs To Feel (Wippenberg Remix)

Above & Beyond - Good For Me

Remo Con - Cold Front (Bart Claessen Remix)

Last edited by deev´; 28-10-2009 at 18:11.
Old 28-10-2009, 19:16   #17   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Wat oud spul:

Aban Don: Journey through your mind

Shanti Druid: Insectattraction

Akasha: beings from another world

Rythmystec: Cathexis
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2009, 19:34   #18   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Tis hier nu niet meteen de grote goa/psy trance thread, ran Just Trance!
Maar toch wijs klinkende shit op het eerste gehoor.
Old 28-10-2009, 19:37   #19   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

lol,

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 29-10-2009, 13:25   #20   link
Lion
N°1 Music Spammer

Lion's Avatar

Vrieskou, das alles behalve trance e maat

Remember September (uplifting trance)

Joonas Hahmo - Together

Jayteck - Spacelift

Tot zover mijn bijdrage.

Last edited by Lion; 29-10-2009 at 13:38.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Muziek

Thread Tools

Posting Rules