Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Closed Thread

Thread Tools
Old 16-11-2009, 15:36   #1   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Lightbulb Shrimp Oorlog

Dag 1
Dag 2
Dag 3
Dag 4
Slot

"Never in the field of human conflict, has so much, been owed by so many, to so few!"

Shrimp Oorlog - De Regels

Regels volgen gelijkaardig aan de vorige spelletjes, enigste uitzondering is de eerste dag.
Dagen duren 48u, spel begint pas ten vroegste woensdag. Eerste dag eindigt dan donderdag om 22:00.

Allies winnen zodra alle spionnen zijn uitgeroeid. Axis winnen zodra er evenwicht geldt: evenveel allies als spionnen die resteren - tenzij er een commando zich bevindt tussen de allies.

Alle communicatie (behalve spionnen onderling) gebeurt in de Shrimp Oorlog threads.

Shrimp Oorlog - Rollen

[ALLIES]

1x - Intel Officer
De Intel officer is in staat elke avond stiekem een radio bericht naar HQ te sturen om de identiteit van een soldaat te verifiëren.
Het is een gevaarlijke operatie behind enemy lines, dus doet hij het enkel 1x na elke dag en zeer kort. Intel Officer begint het spel met kennis over 1 niet-nazi (maar niet zijn rol).

1x - Commando

De Commando is beter getrained in vechtkunst dan de andere soldaten, wanneer hij sterft slaagt hij er nog in om met zijn Sten een andere persoon naar keuze neer te knallen (indien gewenst).
De Commando breekt evenwicht indien er evenveel spionnen als geallieerden overblijven.

1x - Medic

De Medic kan elke avond een andere soldaat (of hemzelf) beschermen van eventuele moordpogingen. Hij kan echter niet 2x na elkaar dezelfde persoon beschermen.

6x - Riflemen

Soldaten van diverse compagnieën. Geen speciale kracht.

[AXIS]

3x - Nazi Spy

Sluwe, meedogenloze en uiterst effectieve spionnen die zich tussen de soldaten bevinden. Zij pogen alle Allies te vermoorden, maar kunnen enkel 's avonds stiekem iemand doodsteken.
De spionnen zijn de enigste spelers die met elkaar heimelijk kunnen communiceren.

Shrimp Oorlog - Dag 1

De eerste dag verloopt anders dan de vorige spelletjes. De operatie gaat mis en soldaten rennen voor hun leven her en der, maar waar zal het spel zich afspelen met de overlevenden?

Iedere speler begint met 1 tip, afhankelijk van zijn rol.
  • Nazi spionnen en Intel Officer krijgen al het juiste antwoord.
  • Commando krijgt een tip van een voertuig of wapen dat er bij betrokken is
  • Medic en Riflemen krijgen elk een kleine tip, dewelke vanalles kan zijn. Deel van een naam, deel van een locatie of divisie ... Meestal op zich niet genoeg om de juiste locatie te kunnen raden.
    • Pas op! Van de 6 riflemen krijgen 3 een foute tip. De tip van de medic is altijd juist.
De juiste locatie dient dan naar mij te worden gePMd. Dit gebeurt slechts 1x. De verliezers zijn zij die de verkeerde locatie raden, de nazis mogen uit deze lijst 1x iemand nemen.
Indien onvoldoende goede personen de juiste locatie hebben geraden mogen zij 2 personen uit die lijst vermoorden.
Indien niemand verkeerd heeft geraden is de verliezer de laatste persoon die heeft gePMd.

Soldaten die MIA gaan worden prompt vervangen door reinforcements.

Tips

De krachten van de geallieerden zijn beperkt, het is uiterst belangrijk dat zij zich verborgen kunnen houden van de spionnen.
Even min is het belangrijk dat de spionnen slagen in hun opzet om niet verdacht over te komen.
Vertrouw niemand behalve jezelf.

Last edited by Alex; 24-11-2009 at 13:01.
Alex is offline  
Old 16-11-2009, 15:42   #2   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Spelers:
  1. Styn
  2. Fidoh
  3. Turtle
  4. Leeuwke
  5. Kittens
  6. Guns
  7. rooz
  8. Mithror
  9. Wapi
  10. Fraeco
  11. Deev
  12. Sentinel

Reinforcements (in deze volgorde):
  1. Lijkkist
  2. Bavo
  3. Cit

Spel begint pas woensdag middag, opdat iedereen wat gewend kan geraken aan de regels. Eerste dag zal eindigen donderdag laat, tenzij de dag al vroeger kan worden afgesloten. Verlengingen zijn mogelijk.

Rollen worden samen met de tips morgen pas rondgestuurd.
Niet te hard suf liggen over dag 1, dient om de bal rollende te krijgen voor het echte spel.

Any questions?
Alex is offline  
Old 16-11-2009, 18:12   #3   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Heb de rollen gerandomized en zonet doorgestuurd.
Nogmaals: Geen communicatie buiten de threads.

Tips voor dag 1 volgen pas morgen (of ik wacht er mee tot spel begint, ik zie nog wel).

addendum: vergeten te melden dat de INTEL OFFICER het spel begint met kennis over 1 willekeurige niet-nazi (maar niet zijn rol).
Alex is offline  
Old 16-11-2009, 18:17   #4   link
Styn
Senior Member

Styn's Avatar

Wanneer krijgen we onze tip?
Styn is offline  
Old 16-11-2009, 18:18   #5   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Quote:
Originally Posted by Alegis View Post
Tips voor dag 1 volgen pas morgen (of ik wacht er mee tot spel begint, ik zie nog wel).
The message you blah
Guns is offline  
Old 16-11-2009, 19:15   #6   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Ben nog eens van gedacht veranderd, tips worden nu doorgestuurd en spel zal morgen starten (waarschijnlijk rond 12:40-13:00, ik zit dan op campus)

Tip op zich gaat niet veel zeggen, er is keuze uit 3 mogelijkheden en die krijg je pas morgen samen met een ander hulpmiddel. Ha ha!
Alex is offline  
Old 16-11-2009, 19:34   #7   link
Leeuwke
King of the jungle

Leeuwke's Avatar

Die tip. Lol.
Leeuwke is offline  
Old 16-11-2009, 19:42   #8   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Was toch niets grappigs aan?

Houd het bediscussiëren van de tips maar voor morgen. Vragen mag je altijd hier of via PM stellen.
Alex is offline  
Old 16-11-2009, 21:17   #9   link
Styn
Senior Member

Styn's Avatar

Is de locatie sowieso uit WO2?
Styn is offline  
Old 16-11-2009, 21:38   #10   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Jep, de 3 mogelijkheden komen morgen. Als je een intel officer of spy bent heb je de juiste mogelijkheid al gekregen.

Het is helemaal niet zo moeilijk, maar soldiers moeten opletten want de helft van hun tips zijn verkeerd. Als ze het voor hunzelf houden krijgen spies 2 kills.

edit: het zal morgen wel duidelijk zijn, don't worry. Zie maar gewoon dat je een 'algemeen plan' voor ogen hebt voor dag1 en verder.

Last edited by Alex; 16-11-2009 at 22:09.
Alex is offline  
Old 17-11-2009, 13:06   #11   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Shrimp Oorlog - Dag 1

Every day you may make progress.
Every step may be fruitful.
Yet there will stretch out before you an ever-lengthening, ever-ascending, ever-improving path.
You know you will never get to the end of the journey.
But this, so far from discouraging, only adds to the joy and glory of the climb.

Maanden planning en het plan van de geallieerden is zo in duigen gevallen!
De overlevenden van de absolute ramp zoeken dekking en lopen weg van de Duitsers.

Shrimp Oorlog - Dag 1

Waar speelt Shrimp Oorlog zich rond af?
Spelers dienen mij het juiste antwoord door te PMen. Je krijgt maar 1 kans en het kan tot de dag afsluit.

MOGELIJKE LOCATIES:
  1. Caen
  2. Mortain
  3. Le Havre
Indien iedereen het juist heeft geraden haalt de laatste persoon die mij PMt het helaas niet. Indien meerdere fout hebben geraden mogen de spionnen uit deze falers iemand kiezen.
Indien een onvoldoende aantal geallieerden de juiste plek hebben gevonden, mogen de spionnen 2 mensen doden uit deze lijst.

Waar moet ik naartoe?

Dat moet je uitzoeken door in de thread te communiceren met de andere overlevenden! Door chaos en informatieverlies zijn de helft van alle RIFLEMAN tips verkeerd! Zomaar op je eentje de weg proberen te vinden zorg je voor een gewisse dood voor jezelf en je team.

Spelers:
1x Intel Officer
1x Medic
1x Commando
6x Rifleman
3x Spy

Wie weet wat?
De Intel Officer en Nazi Spies kennen reeds het juiste antwoord. Zij hoeven het dan ook niet door te PMen.
De Commando kent een juiste tip: het betreft een voertuig of wapen dat sterk betrokken is bij de locatie.
De Medic en 6 Rifleman krijgen elk een kleine tip dat vanalles kan zijn (Deel van een naam, deel van een locatie of divisie ...
) MAAR! 3 van de 6 Rifleman tips zijn volledig fout.

Hulpmiddel: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...War_II_by_year
Volledig doorspitten van de wiki artikels is niet nodig. Het is eenvoudiger dan je denkt.

Dus, in't kort:
PM mij juiste locatie door voor de dag eindigt (morgen 22:00). De locatie is een van de 3 mogelijkheden die gegeven zijn. Met je tip en bovenstaande hulpmiddel kan je het afleiden, maar niet alle geallieerden kunnen dat. Hoe deel je de informatie?
3 van de 6 rifleman tips leiden op een vals spoor. Intel Officer kent het juiste antwoord al. Commando kent een wapen of voertuig. Medic heeft een gewone tip maar die is juist (itt. 3 van de 6 rifleman tips).

Dag 1 eindigt woensdag om 22:00
Slagen de geallieerden er in om met genoeg een goede locatie te vinden? Good luck soldiers!
Alex is offline  
Old 17-11-2009, 13:12   #12   link
Styn
Senior Member

Styn's Avatar

Gezien er twee goeien gedood worden als er teveel fout wordt geantwoord denk ik dat we beter samenwerken.
Wel best dat Intel héééél subtiel is. Dat is de enige harde kracht die we hebben.

EDIT: mijn tip wijst eerder naar Mortain.
Styn is offline  
Old 17-11-2009, 13:34   #13   link
Sentinel
Senior Member

Sentinel's Avatar

Send a message via MSN to Sentinel
Hmm, even samenvatten:
* Er zijn 3 allies die zeker zijn dat ze de juiste locatie hebben, 3 riflemen met de juiste locatie die het zelf niet weten.
* Er zijn 3 riflemen die op de foute locatie gaan uitkomen, de 3 spies weten de juiste locatie, maar zijn niet te vertrouwen.
Dat geeft ons dan 3-6 foute locaties.

Dus: Als we allemaal de locatie doorgeven krijgen we 6-9x de juiste locatie, 3-6x een foute. Ik neem aan dat de riflemen met de verkeerde hint niet allemaal richting dezelfde foute locatie gestuurd worden. Dus dan weten we zeker wat de juiste locatie is.

Gevaarlijk: Het is mogelijk dat sommige ondanks een juiste hint toch nog op een verkeerde locatie terecht komen.
Alternatief: iedereen vertelt zijn hint ipv zijn locatie. Probleem is dat de spies dan al weten wie de intel officer en wie de commando is. Heel slecht voor de allies, niet doen dus.

Nog een nadeel: wij geven de spies zo meer informatie dan we van hen zullen krijgen. We gaan 3 riflemen hebben met de verkeerde locatie, de spies weten dan al onmiddelijk dat het riflemen zijn. Tenzij de spies iets heel dom doen gaan wij (voorlopig) hierdoor niets bijleren. :/

@ Alegis, hoeveel allies moeten de juiste locatie zeggen zodat de spies maar 1 persoon kunnen killen?
Sentinel is offline  
Old 17-11-2009, 16:01   #14   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Wie weet wat er allemaal in de oorlog gebeurt! Heb zoiets als dit nog niet uitgeprobeerd dus zal van resultaten afhangen. Als de soldiers met de foute tips echter negeren wat er in de thread afspeelt en zomaar zelf een gokje wagen verliezen de geallieerden sowieso 2 mensen.
Alex is offline  
Old 17-11-2009, 18:04   #15   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Quote:
Originally Posted by Styn View Post
EDIT: mijn tip wijst eerder naar Mortain.
Mijn tip sluit enkel Mortain uit.
Guns is offline  
Old 17-11-2009, 18:36   #16   link
Leeuwke
King of the jungle

Leeuwke's Avatar

Er kunnen ook valse tips zijn, hè.
Leeuwke is offline  
Old 17-11-2009, 19:18   #17   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

No shit. Daarmee dat ik de mijne post hé, gezien hij direct in contradictie is met Styn zijn post. Gezien ik een brave soldier ben, zijn er dus 3 mogelijkheden:

- Styn is een vieze vuile spy.
- Ik heb een foute tip.
- Styn heeft een foute tip.

Meer informatie is dus sowieso nodig. Soldiers kunnen atm absoluut niet weten of hun tip juist of fout is, dus ze hebben er geen baat bij van niet mee te werken.
Guns is offline  
Old 17-11-2009, 19:27   #18   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Lekker stiekem hoe je "Guns is zelf een vuile spy", niet bij de mogelijkheden zet
Old 17-11-2009, 19:30   #19   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Quote:
Originally Posted by Guns View Post
Gezien ik een brave soldier ben, zijn er dus 3 mogelijkheden:
Niet zó stiekem, maar soit. Ik zie niet rap een spy hier zomaar eventjes komen zeggen dat het een spy is, niewaar?
Guns is offline  
Old 17-11-2009, 19:38   #20   link
Leeuwke
King of the jungle

Leeuwke's Avatar

De vraag is echter hoe we moeten samenwerken.
Leeuwke is offline  
Closed Thread

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules