Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Closed Thread

Thread Tools
Old 06-12-2009, 18:00   #1   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Lightbulb Bang!

Inleiding

Quote:
Een week al was de groep stoere cowboys bezig de karavaan naar het kleine stadje El Shrimpo te begeleiden. Ze waren belast met de taak een aantal wagens met koopwaar van Mijnheer Sinkel, een oude Chinees, te beschermen. Het was een losbandige bende mannen die in El Shrimpo verschillende dingen wilden bereiken. Het was bekend dat enkelen onder hen planden om er hulpsheriff te worden. Anderen wilden een zaak opstarten, terwijl er ongetwijfeld ook lieden tussen zaten met minder vredelievende bedoelingen.

Toen de karavaan in El Shrimpo aankwam, kwam de groep tot een weerzinwekkende ontdekking. De voorraad whiskey in de Saloon was bijna volledig uitgedroogd. Hier zou snel een oplossing voor gevonden moeten worden. Een Saloon zonder whiskey is immers als... euh... een café zonder bier!

Wanneer Mijnheer Sinkel zijn materiaal eindelijk uitgesteld had, riep de Sheriff de begeleiders van de karavaan bij elkaar. Iedereen die de karavaan begeleid had, zou een gratis item uit de Winkel van Sinkel mogen nemen. De Sheriff deed dit natuurlijk omdat hij wel besefte dat als de inwoners van El Shrimpo niet tevreden gehouden werden, hij vlug uit zijn post ontheven zou kunnen worden. Door iedereen een item te geven, kon hij de inwoners tenminste nog tot morgen blij houden. Dan kwam er immers een nieuwe lading whiskey uit Dodge City aan voor de Saloon.

Als verder beloning voor de bescherming van de karavaan, kreeg iedereen van de Sheriff 20 dollar.

De Sheriff overzag de groep nieuwe inwoners van zijn stadje tevreden. Enkele onder hen waren zijn nieuwe hulpsheriffs geworden. Hij had een briljant plan gehad. Als zelfs zijn hulpsheriffs niet wisten van elkaar wie collega's waren en wie niet, hoe zouden ze dan ooit ontdekt kunnen worden door outlaws? Geniaal!

Voorwerpen kiezen

Je kiest drie items uit die jij graag uit de Winkel van Sinkel wil nemen. Elke speler zal er één krijgen. Rangschik je keuzes als volgt:

Ik wil een [eerste keuze], een [tweede keuze] of een [derde keuze]

Post je keuze zo in deze topic. Je kan je keuze niet veranderen. Kies niet voordat je zeker bent wat je wil.
Elk item is gelimiteerd gestockeerd. Niet alle spelers die een BANG! vragen zullen er zeker een krijgen. Items worden verdeeld zoals in hetvolgende voorbeeld: Als er 8 mensen een Bijbel vragen als eerste keuze, maar er zijn er maar 4, zullen 4 mensen een bijbel krijgen en zal de rest blij moeten zijn met zijn tweede keuze.

Stel: Alegis heeft pech. Alle drie zijn items zijn al weg naar gulzigere en gelukkigere spelers. Hij krijgt een van de items die over zijn. Het suckt om Alegis te zijn.

Het is niet omdat je als eerste post, dat je zeker je eerste keuze krijgt.

De Winkel van Sinkel:

BANG! - Dit is een kogel. Je hebt BANGs nodig om te kunnen schieten. Een speler target een andere speler en schiet op hem. De BANG wordt uit het spel verwijderd, de speler die geraakt wordt, krijgt damage. Als je beschoten wordt, verlies je levenspunten afhankelijk van hoe sterk het wapen was van je aanvaller (standaard 1 levenspunt, kan meer zijn). Mocht er een bodyguard stijl personage zijn, kan deze dit niet tegenhouden. De enige manier om een BANG tegen te houden is een...

Bijbel - Dit item bewaar je in je borstzak. Als je beschoten wordt, vangt de bijbel de kogel op en neem je geen schade. Je bijbel is dan wel vernietigd. De Bijbel kan ook nachtelijke aanvallen van outlaws tegenhouden.

Ijzeren plaat - De ijzeren plaat is een soort rudimentair harnas. Als je een ijzeren plaat hebt, stopt deze 2 damage punten van een aanval. Vaak zal dit genoeg zijn om alle damage tegen te houden. Nadat je de ijzeren plaat hebt gebruik, is ze vernietigd. De bijbel en de ijzeren plaat zijn passieve items; ze worden automatisch gebruikt als het nodig is.

Duel - Je kan met dit item een speler uitdagen voor een duel. Als je dit wil doen, PM je mij en die speler. De andere speler moet dan confirmen. Je stuurt mij beiden nog een PM met daarin 5 keuzes (schaar, steen, papier). De winnaar wint en krijgt de helft van het geld van de verliezer. De verliezer ligt uit het spel. De bijbel, de ijzeren plaat, of eventuele bodyguardeffecten kunnen dit niet tegenhouden. Nadat je uitgedaagd bent voor een duel, krijg je 12 uur de tijd om mij terug te PMen. Als je dit niet doet, sterf je omdat je een lafaard bent.

Molotov Cocktail - Als je dit item gebruikt, vernietig je een speler zijn item(s). De speler kan zijn speciale ability (if any) de volgende nacht niet gebruiken.

Rookbom - Als je een rookbom gebruikt, kan je een item stelen van iemand anders. Als die persoon er meerdere heeft, steel je een willekeurig item. Als iemand de rookbom op jou gebruikt, kan je geen items gebruiken tot ik je vertel welk item je kwijt bent.

Aanhoudingsbevel - Met het aanhoudingsbevel kan je iemand de gevangenis in werpen. Deze speler kan de rest van de dag en de volgende nacht geen items of abilities gebruiken en kan niet beschermd worden door bodyguardabilities, als die er zijn.

Dynamiet - Het dynamiet zorgt voor een random kill. Nee, ik vertel niet hoe het precies werkt. Dat zou mijn plezier verpesten in jullie doen ontploffen.

Voorwerpen en krachten gebruiken

Overdag worden mensen gebangd, worden items gebruikt en wordt er (later) iemand gelyncht. 's Nachts maakt evil zijn kills, zieners (if any) doen hun ding, guardians (if any) beschermen iemand, dieven (if any) stelen stuff, etc.

In de eerste dag werken items nog niet. Dit is omdat vroeg sterven suckt. Items werken pas vanaf dag 2.

PMs met jouw rol worden binnenkort verstuurd. Het is niet toegelaten om jouw rol PM te quoten of close te parafraseren. Als je twijfelt of het wel mag, doe het dan niet. Jouw win condities staan duidelijk in jouw PM. Er staan ook hints in over de win condities van andere facties. Nee, de facties zullen niet vermeld worden in de regelpost. Misschien zijn er maar 2, misschien zijn er 6. Alles wat je moet weten staat in die PM. Als je een extra vraag hebt, post die vraag dan in vet oranje of PM mij.

Voor alle duidelijkheid: In dag 1 wordt er niemand gelyncht.
Quote:
Verdere rules:
  • Items zijn single use. Als je ze gebruikt, zijn ze weg. Als ze een passief effect hebben, zijn ze ook single use. Je kan meerdere items van dezelfde soort hebben.
  • Je kan items niet ruilen met elkaar.
  • Iedereen heeft een aantal hitpoints tussen 2 en 5.
  • Items werken niet op dag 1. Dat is omdat vroeg sterven suckt.
  • Als je PMs stuurt naar je groep, stuur ze ook naar mij.
  • PMs gaan NIET over votes.
  • Als ik zeg dat de dag eindigt om 22u00, telt een post of een edit van een post om 22u01 niet. Geen uitzonderingen.
  • Wees niet te inactief. Per dag (48u) wil ik toch twee posts met content. Content definieer ik als vragen stellen, vragen beantwoorden, mensen verdenken, roleplay eventueel, … Zomaar [Stem Alegis] posten met niets erbij, noem ik geen content.
  • Het is niet verplicht om te stemmen. Onthoudingen zijn toegelaten.
  • Als je van plan bent te stoppen met spelen, laat mij dat dan weten via PM in plaats van het in de thread te posten.
  • Geen persoonlijke vetes/rage/dickery. Het is een spelletje.
  • Items worden gebruikt in Cyan, vet en met een uitroepteken voor. Zo: !Bang [Speler]. Geen items gebruiken die je niet hebt, ook niet voor de grap. Als je een grapje wil maken, gebruik dan gewoon een andere kleur. Als het niet in Cyan staat, telt het niet. Als het in Cyan staat, en je hebt dat item niet, gaat het pijn doen.
  • Als je op iemand stemt, doe je dat in de kleur “PaleGreen” en in het vet. Zo: [Stem Alegis]
  • Als je je stem op iemand wil veranderen, stem je zo: [Stem Fidoh (niet Alegis)]. Als je je stem gewoon ongedaan wil maken, stem je zo: [Stem null (niet Alegis)]
  • Als je overdag sterft, ben je dood. Je kan de volgende nacht niets meer doen.
  • Als je ’s nachts een ability hebt, PM je mij je keuze. Je kan je keuze later nog veranderen, zolang je mij voor de deadline opnieuw PMt. Als je mij niet PMt, gebruik je je ability niet.
  • De doden spreken niet met de levenden. De levenden spreken niet met de doden.
  • Alle communicatie over het spel gebeurt in de juiste thread. Niet op msn, irc of face to face.
  • De stemming doodt de levende persoon met de meeste stemmen.
  • Alle rollen zijn verdeeld door ze één keer in Random.org in te voeren. Niet gaan denken dat Alegis geen outlaw is, omdat hij dat in het vorige spel al was, of iets dergelijks. Het is random en ik heb er niet mee geprutst.
  • Bad Guys hebben misschien wel, misschien niet PM rechten. Deputy Sheriffs hebben het zeker niet, aangezien ze elkaar niet kennen.
  • Iedereen krijgt elke dag 5 dollar bij. Iedereen begint standaard met 20 dollar. Als je iemand doodt, krijg je de helft van zijn geld.

Last edited by Fidoh; 26-12-2009 at 00:08.
Fidoh is offline  
Old 06-12-2009, 19:28   #2   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

It's on.

Doen mee:
- Guns
- Kittens
- Holly Martins
- Alegis
- Leeuwke
- Fraeco
- Roar
- Styn
- Turtle
- DivineOne
- Funeo
- HellBird
- Mithror
- Sexy Schaap
- Lijkist
- Cit
- Fieldy
- Wapi
- Centurio
- Sentinel
- Rufus
- wjw
- deev
- The_Imagizer

Deadline is DINSDAG 20u00.

Verduidelijkingen
  • Geld kan je vanaf dag 2 gebruiken voor vanalles en nog wat.
  • Als iedereen hier gepost heeft, ga ik meteen naar dag 2.
  • Iedereen heeft standaard een pistool dat 1 damage per Bang doet en dat je niet kan verliezen. Op dit moment kan je dit nog niet gebruiken (pas vanaf dag 2), dus ik had dat gewoon nog niet verteld. Natuurlijk zou ik dat nog wel gedaan hebben.
  • TheAccountant is reserve voor als er iemand wegvalt om een of andere reden.
  • Tussen het stuk waarin iedereen 3 items kiest en het stuk erna zit geen "nacht". Nachtelijke abilities kan je dus nog niet gebruiken.

Links
Dag 1 - Verzopen
Dag 2 - Verraders
Dag 3 - Het Postkantoor
Dag 4 - Indianen
Dag 5 - Yeehaw!
Dag 6 - Final Showdown
Info

Last edited by Fidoh; 26-12-2009 at 00:10.
Fidoh is offline  
Old 06-12-2009, 19:31   #3   link
Sentinel
Senior Member

Sentinel's Avatar

Send a message via MSN to Sentinel
Klinkt cool, morgen alles eens deftig lezen.

Maar FYI: die kleuren zijn vreselijk in de work friendly skin.
Sentinel is offline  
Old 06-12-2009, 19:33   #4   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Zal die kleuren nog eens bezien dan.

Edit: Doe het toch maar in die kleuren. Ik ga niks vinden dat past in Work-Friendly en Default, dus tja, pech. Sorry.

Last edited by Fidoh; 06-12-2009 at 19:46.
Fidoh is offline  
Old 06-12-2009, 20:03   #5   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Geld kan je vanaf dag 2 gebruiken voor vanalles en nog wat.
Fidoh is offline  
Old 06-12-2009, 20:17   #6   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Ik wil een [bijbel], een [rookbom] of een [ijzeren plaat].

Om mij te beschermen van die vieze bandieten.
Kittens is offline  
Old 06-12-2009, 20:26   #7   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Same tbh

Ik wil een [bijbel], een [ijzeren plaat] of een [Molotov cocktail].

Komt er ergens vanuit de 'verteller' meer info over de rollen, of weten we enkel dat er een sheriff, hulp sheriffs en x aantal badguys zijn?
Old 06-12-2009, 20:36   #8   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Ha, dees is al de eerste dag?

Ik wil een [BANG!], een [Bijbel] of een [Dynamiet]

BANG BIBLE BOOM!
deev´ is offline  
Old 06-12-2009, 20:42   #9   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Ik wil een [BANG!], een [Bijbel] of een [ijzeren plaat]

Kill or not be killed, dat lijkt me een veilige optie.
Guns is offline  
Old 06-12-2009, 20:43   #10   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Ik wil een [Molotov Cocktail], een [Rookbom] of een [Aanhoudingsbevel]

Throwin' a molotov!
Mithror is offline  
Old 06-12-2009, 20:45   #11   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

Send a message via MSN to Cit
allright!

Deze keer wel actief meedoen. Morgen op het werk eens allen rustig doorlezen en eraan beginnen.

PIEF! POEF!
Old 06-12-2009, 20:50   #12   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Ik wil een [Rookbom], een [Rookbom] of een [Rookbom]

en ik steel al jullie bijbels en bangs.

Of nee wacht

Ik wil een [Rookbom], een [Bijbel] of een [Bang!]

Orde handhaven door de stoute speeltjes af te pakken van wie mij niet aanstaat.

CALLING SOMEONE IN NIGGUH IN PUBLIC, THAT'S ONE [ROOKBOM!] IN YOUR FACE.
Alex is offline  
Old 06-12-2009, 21:01   #13   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Hmm, moeilijke keuze. Ga het toch houden op:

Ik wil een [Bijbel], een [Ijzeren plaat] of een [Aanhoudingsbevel]

Het ziet er wel naar uit dat Sinkel niet genoeg bijbels zal hebben voor iedereen die er wil.
Old 06-12-2009, 21:03   #14   link
Styn
Senior Member

Styn's Avatar

Ik wil een [Bang!], een [Duel] of een [Ijzeren Plaat]

Bandieten moeten afgeschoten worden, in plaats van u achter een bijbel weg te steken!
Styn is offline  
Old 06-12-2009, 21:17   #15   link
The_Imagizer
Knuffelbeer

The_Imagizer's Avatar

Ik wil een [Bang!], een [Aanhoudingsbevel] of een [Ijzeren Plaat]
Old 06-12-2009, 21:25   #16   link
Holly Martins
a real pantload

Holly Martins's Avatar

Ik wil een [BANG!], een [Duel] of een [Ijzeren plaat]
Holly Martins is offline  
Old 06-12-2009, 21:58   #17   link
Fraeco
Mega Shrimper

Fraeco's Avatar

Send a message via MSN to Fraeco
Hmmm

Fraeco wilt Een [Rookbom] een [ijzeren plaat] of een [BANG!]
Onder het motto, the best defence is a good offence!

*baal stro rolt voorbij*
Most people don't even know what sysadmins do, but trust me, if they all took a lunch break at the same time they wouldn't make it to the deli before you ran out of bullets protecting your canned goods from roving bands of mutants.
Fraeco is offline  
Old 06-12-2009, 22:08   #18   link
Roar
Senior Member

Ik wil een [BANG!], een [Aanhoudingsbevel] of een [Duel]

Wat is een goede western zonder duels?
Roar is offline  
Old 06-12-2009, 22:31   #19   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

geef mij maar een [dynamiet], [ijzeren harnas] of een [rookbom]

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline  
Old 06-12-2009, 23:32   #20   link
Centurio
Lurking since 1999

Centurio's Avatar

Om mij te beschermen tegen al die onbekenden:

Ik wil een [Ijzeren plaat], een [BANG!] of een [Rookbom]
Centurio is offline  
Closed Thread

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules