Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Refuge > Zwam

Closed Thread

Thread Tools
Old 28-02-2007, 08:16   #1841   link
Aylana
Member

Het regent verdorie pijpenstelen als ik de vuilbakken moet buitenzetten en nu schijnt de zon... Dat is verdorie al 2 dagen dat het elke keer regent als ik buiten moet komen en daarna is het droog.
Aylana is offline  
Old 28-02-2007, 08:38   #1842   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

Klote stage'mentoren'.
Ga ik gisteren niet naar een dikke td omdat ik twee uur 's ochtends vroeg moet komen observeren. Blijken beide teven ziek te zijn.
Old 28-02-2007, 08:49   #1843   link
Tyrael
Gator

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by deevī View Post
Klote stage'mentoren'.
Ga ik gisteren niet naar een dikke td omdat ik twee uur 's ochtends vroeg moet komen observeren. Blijken beide teven ziek te zijn.
Wat moet je doen op je stage?
Tyrael is offline  
Old 28-02-2007, 08:55   #1844   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

Deze week grotendeels observeren in den BSO.
Daarna zelf twee weekjes les geven.
Old 28-02-2007, 10:02   #1845   link
sprinkler
faster than some bacteria

sprinkler's Avatar

Send a message via MSN to sprinkler
Test je gebruik - Resultaat - Score: 37

Resultaat Internet:
Scoremogelijkheden:
0-49 punten. Er is geen reden tot bezorgdheid.
50-79 punten. Let op, probeer de risico's van het internetgebruik te verminderen.
> 79 punten. Je internetgebruik dreigt uit de hand te lopen. Overweeg om te minderen.

Je scoort 37 punten Je scoort daarmee minder dan 50 punten. Er is geen reden tot bezorgdheid. Als je meer wilt weten over internet en verslaving klik dan hier.

http://www.jellinek.nl/testjegebruik...&totaalScore=0
Crap, ik voelde me nochtans een junk toen ik al die confronterende vragen aan het invullen was :/
Quote:
Originally Posted by The_Imagizer View Post
Nu voel ik me vuil en hou ik van IE7

Iemand post een paar 100 exploits of ik wordt zot!
IE suckt, het blokkeert standaard al de pop-ups dat het niet moet blokkeren, en telkens als je op een link klikt moet je nog eens kiezen als je de link in een nieuw tabblad/venster/.. moet openen..

buh
sprinkler is offline  
Old 28-02-2007, 10:57   #1846   link
Max Power
dikzak

Max Power's Avatar

Aan het vinden van kinderopvang, dat is onmogenlijk voor twee full-time werkende mensen, nergens een plaatsje vrij, belachelijke uren, en dat kost een fortuin...
Max Power is online now  
Old 28-02-2007, 11:00   #1847   link
sprinkler

sprinkler's Avatar

Quote:
Originally Posted by J.Welch View Post
Aan het vinden van kinderopvang, dat is onmogenlijk voor twee full-time werkende mensen, nergens een plaatsje vrij, belachelijke uren, en dat kost een fortuin...
Daarvoor heb je de oma en opa, toch?
sprinkler is offline  
Old 28-02-2007, 11:04   #1848   link
eye
bad idea genes

eye's Avatar

Jou kennende dacht ik dat het over ander gebruik ging =)
eye is offline  
Old 28-02-2007, 11:09   #1849   link
sprinkler

sprinkler's Avatar

Quote:
Originally Posted by eye View Post
Jou kennende dacht ik dat het over ander gebruik ging =)
www.drinktest.nl ook eens gedaan vanochtend

Quote:
Hoeveel is veel?
U hebt het eerste gedeelte van de vragenlijst ingevuld. Uit uw antwoorden blijkt, dat u zelf vindt dat u weinig drinkt. Dat klopt wel. Als u minder dan 21 glazen per week drinkt, drinkt u op zich niet meer dan de meeste mannen van uw leeftijd. U weet zelf vermoedelijk wel of deze week een uitzondering was of niet.

Wat is verantwoord?

Alcoholgebruik en gezondheid hebben veel met elkaar te maken. Verantwoord alcoholgebruik wil zeggen: het aantal glazen dat u zonder bezwaar voor uw gezondheid kunt drinken. Voor gezonde volwassen mannen gelden de volgende richtlijnen.

1. Drink gemiddeld niet meer dan drie glazen alcohol per dag
Wanneer u gemiddeld niet meer dan drie glazen per dag drinkt, hoeft u zich geen zorgen te maken voor uw gezondheid. Uit uw antwoorden wordt duidelijk, dat u de afgelopen week onder dit gemiddelde van drie glazen alcohol per dag bent gebleven. Qua gemiddelde drinkt u dus niet te veel.

2. Drink maximaal vijf glazen per keer
De gemiddelde hoeveelheid alcohol is iets anders dan de hoeveelheid alcohol per keer. U geeft aan dat u wel eens meer dan vijf glazen per keer drinkt. Wist u dat veel alcohol ineens niet gezond is? Het is aan te raden niet meer dan vijf glazen per gelegenheid te drinken, zeker niet elke week. Overkomt dit u wel eens, dan kunt u uw lichaam de tijd geven om te herstellen door twee aaneengesloten dagen helemaal geen alcohol te drinken.
Dus maximum 5 glazen per keer, 21 glazen per week is aanvaardbaar gebruik. Dat komt dan wel aan minimum 4 dagen per week eh. Prolly een initiatief van een alcoholfabrikant.

Last edited by sprinkler; 28-02-2007 at 11:12.
sprinkler is offline  
Old 28-02-2007, 11:10   #1850   link
Max Power
dikzak

Max Power's Avatar

Quote:
Originally Posted by sprinkler View Post
Daarvoor heb je de oma en opa, toch?
Die werken beide ook fulltime en wonen bovendien 40km van de deur.
De ouders van mijn vriendin zijn er helaas niet meer.

Ik moet dringend wat vrienden zoeken die geen werk hebben
Max Power is online now  
Old 28-02-2007, 11:21   #1851   link
Bavo
Moeten er nog posts zijn?

Quote:
Originally Posted by sprinkler View Post
www.drinktest.nl ook eens gedaan vanochtend
Dus maximum 5 glazen per keer, 21 glazen per week is aanvaardbaar gebruik. Dat komt dan wel aan minimum 4 dagen per week eh. Prolly een initiatief van een alcoholfabrikant.
U hebt het eerste gedeelte van de vragenlijst ingevuld. Uit uw antwoorden blijkt, dat u zelf vindt dat u veel drinkt. Als u elke week 35 glazen of meer drinkt, drinkt u inderdaad meer dan de meeste mannen van uw leeftijd. U weet zelf vermoedelijk wel of deze week een uitzondering was of niet.

Weetwel, drie per dag is gewoon niet schadelijk, enkel wat calorierijk. Tijdens het uitgaan zit ik steevast boven de 10, vroeger meestal elke zaterdag rond de 15-20, vrijdag er nog eens bij. Dat is wel een beetje ongezond. Nu kan ik niet meer doorzakken zonder 1 dag volledig energieloos te zijn ;(
Bavo is offline  
Old 28-02-2007, 11:46   #1852   link
groenschoen
Miskend genie

groenschoen's Avatar

Smorgens wakker worden, uw hand in uw zak steken en merken dat ge nog drankbonnekes over had voor de fuif van gisteren. Bah, wat een verspilling
Old 28-02-2007, 11:48   #1853   link
Turtle
To post or not to post...

Turtle's Avatar

Waren het AVA-bonnekes?
Zo ja, recyclage ftw
Turtle is offline  
Old 28-02-2007, 11:51   #1854   link
Peephole
Destroyer of forums

Peephole's Avatar

Olol.

1. Drink gemiddeld niet meer dan drie glazen alcohol per dag
Wanneer u gemiddeld niet meer dan drie glazen per dag drinkt, hoeft u zich geen zorgen te maken voor uw gezondheid. Uit uw antwoorden wordt duidelijk, dat u de afgelopen week niet onder dit gemiddelde van drie glazen alcohol per dag bent gebleven. Qua gemiddelde heeft u de afgelopen week dus tamelijk veel gedronken.

2. Drink maximaal vijf glazen per keer
De gemiddelde hoeveelheid alcohol is iets anders dan de hoeveelheid alcohol per keer. U geeft aan dat u wel eens meer dan vijf glazen per keer drinkt. Wist u dat veel alcohol ineens niet gezond is? Het is aan te raden niet meer dan vijf glazen per gelegenheid te drinken, zeker niet elke week. Overkomt dit u wel eens, dan kunt u uw lichaam de tijd geven om te herstellen door twee aaneengesloten dagen helemaal geen alcohol te drinken.

Wel of niet minderen?
U geeft in uw antwoorden ook aan dat u niet van plan bent te minderen. Dat kan zijn omdat voor u de nadelen van veel drinken niet opwegen tegen de voordelen. Maar het kan ook zijn, dat u wel wilt minderen, maar niet goed weet hoe. Het volgende deel van de vragenlijst kan u hierbij misschien helpen.

Alcohol en uw gezondheid
U verwacht dat minder drinken beter voor uw gezondheid is.
U hebt de afgelopen week 35 glazen of meer gedronken. U hebt groot gelijk dat minder alcohol beter is voor uw gezondheid. U zult zeker baat hebben bij minder drinken!

Alcohol: de voor- en nadelen

U vindt dat het ongezelliger wordt als u minder alcohol zou drinken. Veel mensen hebben dat idee. Maar het is eerder andersom. Omdat het ergens gezellig is, bijvoorbeeld bij vrienden of op een feestje, neemt u een drankje om u nog prettiger te voelen. Maar dat betekent niet dat het gezellig wordt door de alcohol. Die gezelligheid maakt u zelf, samen met andere mensen.

Alcohol kan er juist toe leiden dat het minder gezellig wordt. Bijna iedereen heeft wel eens een keer meegemaakt dat door te veel alcohol de sfeer bedorven werd. Ook komt het wel voor dat iemand door te veel te drinken agressief wordt. Nou niet echt gezellig. Als u niet te veel drinkt, zorgt u er dus juist voor dat het gezellig blijft!
Old 28-02-2007, 11:52   #1855   link
Bavo

Uw aanmerking is?
Bavo is offline  
Old 28-02-2007, 12:00   #1856   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

Quote:
U bent niet van plan minder te gaan drinken. Misschien gaat u daar ooit anders over denken. Als u een poos minder zou drinken zult u merken dat u na verloop van tijd aan dat patroon gewend bent geraakt. Maar soms gaat het mis. Dan drinkt u een keer meer dan u zich had voorgenomen. Of zelfs langere tijd achter elkaar. Vervelend, maar het overkomt de meeste mensen die serieus minder zijn gaan drinken of gestopt zijn. Helaas denken dan veel mensen de volgende dag: Minder drinken lukt me toch niet. Vervolgens gaan ze op de oude voet verder.

Maar zo hoeft het niet te gaan. Drinkt u eens een keer meer dan u zich had voorgenomen, zeg dan tegen uzelf: Jammer, maar dat overkomt iedereen wel eens. Maar het kan ook zijn dat u nooit minder gaat drinken. Het belangrijkste is dat u een beslissing neemt waar u zelf tevreden over bent! Lees het advies nog eens door, en doe er uw voordeel mee. Hebt u nog vragen naar aanleiding van dit advies, bel dan de Alcohol Infolijn, nr: 0900-5002021 (10 cent per minuut), of stuur een e-mail.
Scam!
Old 28-02-2007, 12:15   #1857   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Brandweerlui. Zetten die mongolen gans de buurt af om te betogen, gaan ze nu ook doodleuk carnavalsnummers door hun boxen blazen. Bol af weetwel.
Bjorn is offline  
Old 28-02-2007, 12:16   #1858   link
eye
bad idea genes

eye's Avatar

U geeft in uw antwoorden ook aan dat u het afgelopen half jaar minder alcohol bent gaan drinken. Waarschijnlijk heeft u al gemerkt dat dat lang niet altijd even gemakkelijk is. Afgelopen week is het u in ieder geval gelukt om op een verantwoorde manier alcohol te drinken! Misschien heeft u behoefte aan tips die u helpen om vol te houden.

Cold turkey, no prob.
eye is offline  
Old 28-02-2007, 12:16   #1859   link
Bavo

Quote:
Originally Posted by Bjorn121 View Post
Brandweerlui. Zetten die mongolen gans de buurt af om te betogen, gaan ze nu ook doodleuk carnavalsnummers door hun boxen blazen. Bol af weetwel.
Euh, ben je zeker dat dat brandweerlieden zijn en geen carnavalisten?

Quote:
Cold turkey, no prob.
Vervangen door andere substanties telt niet
Bavo is offline  
Old 28-02-2007, 15:07   #1860   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Aanvraag reispas:
- Kanselarijrechten: 30,00
- Gemeentetaks: 9,00
- Kosten voor het opmaken: 41,00