Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply

Thread Tools
Old 12-10-2010, 15:13   #1   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

The Resistance

Welkom bij het verzet! Jullie zijn een groep verzetsleden die proberen het juk van de imperialistische zwijnhonden van de bevolking af te werpen. Om dat te doen moeten er drie keizerlijke hoofdkwartieren sneuvelen. Enkele moedige zielen zullen deze missies moeten uitvoeren.

Maar let op, het gerucht gaat rond dat er spionnen het verzet genfiltreerd hebben! Van de zeven verzetsleden zijn er drie spionnen. Ze kennen elkaars identiteit maar mogen niet communiceren. De spionnen kunnen winnen door drie missies te saboteren, of doordat er 5 missies na elkaar afgelast worden.

Het spel verloopt als volgt. Aan het begin van elke missie wordt iemand aangesteld als verzetsleider. Voor de eerste missie gebeurt dit willekeurig, daarna schuift de positie gewoon door. De leider stelt (eventueel na een discussie met de rest van het verzet) een missieteam samen. Het verzet stemt vervolgens tegelijk of ze hiermee akkoord zijn. Zoja, krijgen de leden van het team de plannen om de missie uit te voeren. Zonee, wordt de missie afgelast en begint de cyclus opnieuw met de volgende leider.

Als een spion de plannen van een missie in handen krijgt, mag hij ervoor kiezen om de missie te saboteren. En saboterende spion is genoeg om de missie te doen mislukken; de vierde missie is een uitzondering, daar zijn er twee saboterende spionnen nodig. Als een missie door meerdere spionnen tegelijk gesaboteerd wordt, komt het verzet dit ook te weten; probeer dit dus als spion te voorkomen. Het aantal leden van een missieteam hangt af van de hoeveelste effectieve missie er wordt uitgevoerd. Voor zeven spelers:
  1. eerste missie: 2 leden
  2. tweede missie: 3 leden
  3. derde missie: 3 leden
  4. vierde missie: 4 leden; 2 saboterende spionnen nodig om deze te doen mislukken
  5. vijfde missie: 4 leden

Voorbeelden
Het is de eerste missie. Mithror is de verzetsleider. Hij stelt voor om zichzelf en Alegis op het missieteam te zetten. Iedereen stemt voor. Als Mithror en/of Alegis spionnen zijn, kunnen zij de missie saboteren. Na een tijdje kondig ik aan dat de missie geslaagd is! En punt voor het verzet.
...
Het is de derde missie. Fidoh is de verzetsleider. Na een korte discussie stelt hij voor om zichzelf, Alegis en Mithror op het missieteam te zetten. Vijf verzetsleden stemmen voor, Rufus en Styn zijn tegen. De missie gaat door, maar wordt (eenmaal) gesaboteerd. En punt voor het keizerrijk. Wie van deze drie is de spion?
...
Het is de vierde missie. Rufus is de verzetsleider. Hij stelt een missieteam voor van Alegis, Styn, Lijkkist en Mithror. Het voorstel wordt 4 tegen 3 afgekeurd; Alegis, Mithror, Lijkkist en Fidoh zijn tegen. Styn wordt de volgende verzetsleider en doet opnieuw een voorstel voor de vierde missie.

Praktisch
Spionnen krijgen van mij een pm met de identiteit van hun teamgenoten. Verder mag er buiten deze thread NIET over het spel gecommuniceerd worden. Dit zou de spionnen en veel te groot voordeel opleveren, dus gelieve sportief te zijn en je daaraan te houden. Als je als spion plannen in handen krijgt, beslis dan zo snel mogelijk of je de missie wilt saboteren en laat het mij weten via pm. Als mensen doorhebben dat je een spion bent, doe je nog steeds mee; er is geen eliminatie.

Als je de verzetsleider bent, mag je onmiddellijk een missieteam voorstellen, of het opengooien voor discussie. De verzetsleider heeft uiteraard het laatste woord. Ik stel wel een deadline voor het voorstel.

De voor/tegen stem voor het missieteam gebeurt simultaan, maar is niet anoniem. Nadat de verzetsleider een missieteam heeft voorgesteld, moet iedereen mij een pm sturen met als titel "Voorstel <huidige leider> VOOR" of "Voorstel <huidige leider> TEGEN". Eens ik alle pm's heb ontvangen, maak ik de stemmen bekend. Voor en na het voorstel is er uiteraard tijd voor discussie; ik zal telkens een deadline posten voor de pm's.

Lijst van spelers en volgorde van verzetsleiders:
  1. Styn
  2. Lijkkist
  3. Mithror
  4. Alegis
  5. Rufus
  6. Fidoh
  7. Turtle
Verzetsleden (4) winnen door 3 missies met succes uit te voeren.
Spionnen (3) winnen door 3 missies te saboteren of door eenzelfde missie 5 keer af te lasten.
De vierde missie mislukt enkel als er 2 of 3 spionnen saboteren.

Styn is de eerste verzetsleider en mag een missieteam voorstellen van 2 verzetsleden.

Last edited by Kittens; 12-10-2010 at 15:20.
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2010, 15:45   #2   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Pakt gewoon de eerste twee uit het lijstje, imo.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2010, 16:04   #3   link
Rufus
PimpMeister

VIVA LA RESISTANCE
Old 12-10-2010, 17:03   #4   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Als hij zelf geen mafia is heeft hij 50% kans er een binnen te halen. roll een 1d6
Alex is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2010, 17:22   #5   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Dit wordt veel te wiskundig, ik heb het al lang in de mot

@ Alegis: Eerste twee of een D6 lijkt me niet veel verschil qua kansen atm.
Old 12-10-2010, 17:37   #6   link
Styn
Senior Member

Styn's Avatar

Voor mij zijn beide opties goed, ik ga nog even wachten met een voorstel tot er een meerderheid zich achter een optie schaart. Of dat de meerderheid niet keirt.
Styn is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2010, 18:18   #7   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Aangezien het de eerste missie is en er maar weinig voor/tegenspraak kan zijn (er is nog geen informatie) ga'k den deadline voor het eerste voorstel zetten op middernacht vannacht, kwestie van het wa vooruit te laten gaan.

Styn en toekomstige verzetsleiders, gelieve voorstellen aan te kondigen in't vet en in't rood:

Jommeke
Filiberke
Old 12-10-2010, 18:38   #8   link
Styn
Senior Member

Styn's Avatar

Rofl, is random.org ook neer voor jullie?

EDIT: tis terug!
Old 12-10-2010, 18:41   #9   link
Styn
Senior Member

Styn's Avatar

4: Alegis
2: Lijkkist

Random.org/integers 1-7
Old 12-10-2010, 21:48   #10   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

'k Heb mijne PM al gestuurd zenne.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2010, 22:41   #11   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

kga even 'nadenken' is het niet logisch dat styn nu de tweede verzetsleider in rij pakt, nu toevallig ik, en een random persoon. Als het faalt kan dan de volgende verzetsleider 1 persoon van de groep houden en er bvb Styn bijzwieren en een andere random om zo hopelijk snel een spion te pakken te krijgen?

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2010, 22:42   #12   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Alegis
Lijkkist

ik volg dus Styn in zijn keuze.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.

Last edited by Kittens; 13-10-2010 at 00:03. Reason: rood weggehaald
Old 13-10-2010, 00:02   #13   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Gij moet geen voorstel doen, ge moet alleen ne PM sturen naar mij of ge akkoord zijt met dat van Styn of niet. Ge moogt dat hier publiek komen verkondigen, maar da's niet verplicht. Geen rood gebruiken tenzij ge de verzetsleider zijt en een voorstel doet aub. Herlees ff tegoei het gedeelte "Praktisch" van den eerste post.

Last edited by Kittens; 14-10-2010 at 11:33.
Old 13-10-2010, 00:21   #14   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
@ Alegis: Eerste twee of een D6 lijkt me niet veel verschil qua kansen atm.
D6 is zonder invloed. Voorstel van 'eerste twee' betekent meteen Styn en Lijkkist goedkeuren en is niet willekeurig. Maw Fidoh wist dat het Lijkkist zou zijn toen hij zei 'pakt gewoon den eerste twee'.

Moet in dacht houden dat er 3/7 kansen proberen te benvloeden, als er geen sluitend advies te volgen is op basis vd resultaten vd vorige dagen zou ik het willekeurig houden.
Old 13-10-2010, 00:24   #15   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Akkoord pm gestuurd.
Old 13-10-2010, 02:26   #16   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Quote:
Originally Posted by Alegis View Post
willekeurig
Kun je natuurlijk wel niet forceren...

Ik ga ook wel akkoord met de keuze in ieder geval. Zie weinig reden om dat niet te doen.
Mithror is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2010, 08:13   #17   link
Rufus
PimpMeister

pm gestuurd
Old 13-10-2010, 08:55   #18   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Iedereen is akkoord met het voorstel van Styn; Alegis en Lijkkist worden op missie gestuurd! Als n van jullie spion is, stuur mij dan een pm met wat je doet. Gewone verzetsleden op missie moeten geen pm sturen.

Plus, kan iedereen voor de volgende voor/tegen stemmen het formaat "Voorstel <huidige verzetsleider> VOOR" / "Voorstel <huidige verzetsleider> TEGEN" in de titel gebruiken aub? Dan moet ik de pms niet opendoen en wordt het niet verwarrend als ik er veel in mijn inbox heb staan.

Last edited by Kittens; 13-10-2010 at 08:58.
Old 13-10-2010, 17:04   #19   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

hoe is het geweest???

Fidoh vond het te lang

Old 13-10-2010, 17:29   #20   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Alegis en Lijkkist proberen een keizerlijk hoofdkwartier binnen te dringen met explosieven, maar lopen in de val! Na een hevig vuurgevecht kunnen ze net met hun leven ontsnappen, zij het zonder de missie succesvol af te ronden.

Missie gesaboteerd, 1-0 voor het keizerrijk.

Lijkkist is de volgende verzetsleider en mag een missieteam voorstellen van 3 leden. Deadline van het voorstel is donderdagavond 20u.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules