Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 14-03-2007, 22:00   #1   link
leetduud
ik verveel mij vaak

leetduud's Avatar

Hardware shops!

Geef jouw ervaringen en meningen over winkels! Ziehier mijn zielig lijstje van winkels waarmee ik ervaring heb.

Forcom (Gelegen tussen Antwerpen en Mechelen en ook in Merelbeke)
Quote:
+Semi-groot aanbod
+Vriendelijk personeel (soms wat minder)
+Lage prijzen

-Geen fatsoenlijk inventaris systeem
-Site blijft dikke shit, zelfs na vernieuwing.
-Lomp personeel.

Sinds 2004 ben ik er maandelijkse klant om de nodige onderdelen te gaan kopen. In vergelijking met andere winkels is het personeel best wel vriendelijk.
Hun inventaris systeem is slecht. Rot-slecht. Je bestelt iets, je belt om te horen of het er is. Ze zeggen dat het niet in stock is. Je doet dit nog een paar keer tot je zelf persoonlijk naar hun winkel gaat: ét voilà! Het stond er al een paar weken. Dit is al meermaals bij mij gebeurd.
Compumania(Gelegen tussen Antwerpen en Mechelen (Op 500meter van Forcom))
Quote:
+Groot aanbod.
+Grote stock
+"Losser" in omgang.

-Duurdere prijzen
-Personeel dat je depressief maakt. (Pellekes in hun haar! Bweik!)

Wanneer Forcom het niet aanbiedt of niet in stock heeft is bellen naar Compumania altijd plan B. Het personeel zoekt fatsoenlijk in hun stock om an te kijken of het er is .
Al meermaals wat van de prijs kunnen krijgen omdat het "het laatste stuk" was, of omdat het doosje wat beschadigd was. Ook verschillende facturen met andere namen maken ze met plezier.
En dan nog een paar winkels zoals Tones.be, maar daar ben ik nog maar 2 keer klant geweest dus een fatsoenlijke mening kan ik hierover niet geven. (Het was grotendeels positief tho)
leetduud is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2007, 22:12   #2   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

tones.be(Gelegen in Heis-op-den-berg en Mechelen)
Quote:
+ groot aanbod, indien niet op de site aanwezig kan je altijd mailen en zullen ze het proberen te bestellen.
+ Degelijke support.
+ Deftige prijzen voor een belgische shop.
+ Zeer soepel in het annuleren of veranderen van bestellingen.

- Nog geen ondervonden en dat wil ik zo houden.

Vaste klant sinds een hele tijd, veel hardware besteld en nooit te klagen gehad. Als je een lagere prijs in een belgische shop vind, dan passen ze hun prijs ook aan als ik me niet vergis.
Awoujol is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2007, 07:46   #3   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Ik doe mijn aankopen ook steeds bij Tones en dan voornamelijk omdat het zeer kortbij is. Bovendien is de prijs volgens mij altijd bij een van de laagsten en is de service altijd zeer goed. Nooit problemen gehad met eender welke bestelling, site is makkelijk en overzichtelijk en het personeel altijd vriendelijk.

Ooit een behuizing gekocht voor een laptop HDD en niet gezien dat die S-ATA was. Ik heb die zonder problemen mogen omwisselen voor een ATA, ondanks dat mijn broer ze al had opengedaan. "In principe mogen we dat niet terugnemen eens het is opgengeweest" zei de verkoper, maar hij heeft het wel teruggenomen zonder problemen

Ik loop er ook regelmatig zo eens binnen om iets te kopen zonder online te bestellen en ook dat is nooit een probleem geweest.
Old 15-03-2007, 08:06   #4   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

descom.be(Gelegen in Gent)

Quote:
+ groot aanbod, indien niet op de site aanwezig kan je altijd mailen en zullen ze het proberen te bestellen.
+ De goedkoopste belgische shop die ik ken

- Niet altijd alles aanwezig (doch zie 1e pluspunt)
- Niet echt een professionelel locatie om je grief af te halen (appa van z'n ouders geloof ik), maar volgens Lapino zou hij aan het zoeken zijn naar een locatie, doch dit nieuws is al meer dan een jaar oud
Vantham is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2007, 08:07   #5   link
DyNaRaX
Senior Member

DyNaRaX's Avatar

Hier ook tevreden klant van Forcom en Tones.

De klantvriendelijkheid bij Forcom kan soms wel iets beter, de laatste keer dat ik er een hard disk ging halen was het precies tegen zijn goesting dat hij ze verkocht.

Tones valt dat weer positief op. Enkele weken geleden op een donderdagochtend een laptopschijfje besteld van 100 GB. Volgens de site was dit niet op voorraad en moest dit besteld worden. Dezelfde dag ontvang ik nog een sms en mail met de boodschap dat ik mag gaan afhalen.
Vrijdag na het werk naar Mechelen gereden maar blijkt dat er een foutje was met hun systeem en dat er niets binnen was. Geen probleem voor mij, ik kwam later wel eens terug maar ze stelden me direct een andere schijf voor. Een 120 GB zou me voor de prijs van een 100 GB (30Euro duurder) zou me opgestuurd worden vanuit Heist op den Berg (zonder verzendingskosten).

Aangezien ik niet echt voor het versturen ben van pc materiaal mocht ik het schijfje zaterdag gaan ophalen in Mechelen.
Zaterdag was het schijfje aanwezig en hebben ze hun nogmaals verontschuldig voor de fout.
DyNaRaX is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2007, 10:01   #6   link
Sintel
GATSUN GATSUN

Sintel's Avatar

Send a message via ICQ to Sintel Send a message via MSN to Sintel
Binnenland: Descom, JAHA, Tones / Moet ik snel iets hebben Netsquare en Loveno, maar raad ik niet aan wegens slecht aanbod en duurder. Forcom hun aanbod vind ik ook veel te beperkt.

JAHA
+ Zeer vriendelijke en correcte mensen, zelfs toen ik de "lastige klant" speelde, altijd mij op de hoogte gehouden en status van alles laten weten.
+ Samen met Descom enorm scherpe prijzen
+ Aanbod
- Aanbod
- Afstand (voor mij dus moet alles laten verzenden)
Wat ik met dat aanbod bedoel is dat ze in een paar categorieën meer hebben dan de andere shops, maar in andere dan weer minder, waardoor als ik een hele pc wil bestellen, er toch nog altijd 1 of 2 stuks zijn die ik elders zou halen. Anderzijds als ik een andere shop iets niet vind, is de kans groot dat zij het hebben.

Buitenland: NorskIT
+Interface website, de status van de bestelling is imho nog nooit zo duidelijk geweest, en dat is wel belangrijk als je in het buitenland bestelt imho
+Service personeel, toen een stuk niet leverbaar was, direct laten weten, geantwoord diezelfde dag en diezelfde dag nog stuk laten vallen van de bestelling en terugbetaling van het al overgeschreven bedrag geinitieerd, allemaal vlekkeloos
+Scherpere prijzen als Alternate meestal
-Aanbod, je vindt er echt niet alles
(-Buitenland...)
Sintel is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2007, 20:45   #7   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Binnenland:
Tones

Altijd al goeie service gehad en ook goeie prijzen.

Buitenland:
Sallandautomatisering

Eveneens goeie service en goeie prijzen.
Iets niet op de site? Even mailen en iets later staat het erop.

Last edited by Roswell; 15-03-2007 at 20:49.
Roswell is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2007, 21:50   #8   link
Alter Ego
Senior Member

Binnenland

Tones en forcom,

als het snel moet gaan en ze hebben het in stok dan www.eurosys.be
+ is kort bij
+ soms goedkoop
- site is gewoon weg slecht
- bediening laat soms ook te wensen over (hangt van de persoon af)

buitenland:

Zercom.nl
verzendkosten liggen soms wel hoog, maar aanbod en prijzen zijn heel goed

sallandautomatisering
ene keer iets besteld en goed verlopen

duitse shops hebben meestal ook goede prijzen, maar ik ken geen duits dus riskeer het niet ingeval van problemen....
Alter Ego is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2007, 15:03   #9   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Quote:
Originally Posted by Alter Ego View Post
ik ken geen duits dus riskeer het niet ingeval van problemen....
Iets of wat Duitse shop geeft wel ondersteuning in het Engels ook hoor.
Old 16-03-2007, 18:59   #10   link
Alter Ego
Senior Member

er zijn er inderdaad die dat doen, maar voor het prijsverschil tov nederland is het imo niet altijd de moeite...
Alter Ego is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2007, 10:31   #11   link
sprinkler
faster than some bacteria

sprinkler's Avatar

Send a message via MSN to sprinkler
Heeft er iemand ervaring met komplett.be ? Op aanraden van mijn neef, maar ik heb er zelf nog niet besteld. Levering na 1-2 werkdagen, scherpe prijzen..
Old 18-03-2007, 10:35   #12   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Niet een only hardware shop, maar iemand ervaring met bol.com?
Alsook erg cheap en goedkope verzending (slechts 2 euro).
deev´ is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2007, 10:38   #13   link
Unzip Attack
Self-proclaimed genious

Unzip Attack's Avatar

www.perfect-systems.nl

al heel wat positieve ervaringen mee

+ goedkoop !
+ vlotte service
+ snelle (enkele dagen tot een klein weekje) en veilige (geen kutpost, maar fatsoenlijk pakjesbedrijf) verzending voor 10 euro aan
huis geleverd
- nederlandse shop, geen idee hoe het juist met garantie zit. doch is er zeker en vast een garantieregeling waar je gratis kan terugsturen

http://www.pctools.be/
+ belgische met vrij tot zeer sterke prijzen
+ voor mij kort bij
+ kan zowat alles leveren, ook al staat het niet op de website. gewoon even emailen of bellen.
- levering kan _soms_ al eens uitlopen
- geen idee hoe de verzending is, doch ze sturen met EMS taxipost dus dat zou geen probleem moeten zijn

Last edited by Unzip Attack; 18-03-2007 at 10:42.
Unzip Attack is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2007, 10:59   #14   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by deev´ View Post
Wil ik ook wel weten. En hoe snel leveren die?
Talos is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2007, 11:57   #15   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

1 maal iets besteld en snel/goed aangekomen. Nu heeft bol.com wel de reputatie om slechte after sales/support te hebben. Maar daar ben ik nog niet mee in contact gekomen.
Awoujol is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2007, 21:38   #16   link
reutel
stoere taal

reutel's Avatar

www.ebug-europe.com

+ goedkoop
+ aanbod
+ relatief snel
+ customer service (msn etc.)
+ 15€ verzending

- site is volledig in het duits
- site werkt niet 100% correct
- buitenland
- bestellingen maar tot 2000€ vanuit het buitenland
Old 19-03-2007, 19:37   #17   link
trappist
Senior Member

trappist's Avatar

www.hardwareversand.de
+goedkoop
+snelle service
+die vergoeden zelfs je verzendingskosten als iets defect is

-RMA, inruiling voor ander product of terugbetaling duurt wel een aantal weken tegen dat je verzoek verwerkt is
trappist is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2007, 09:13   #18   link
miejas
Senior Member

miejas's Avatar

Descom
+ Prijs
+ Aanbod
+ Bestellen zaken die niet op de site staan
+ Ongelofelijk vriendelijk en geduldig

- Voor sommige onderdelen is het lang wachten

Al verschillende bestellingen geplaatst en nog nooit klagen gehad. Altijd vriendelijk geholpen geweest aan de telefoon als ik iets aan een bestelling wou veranderen.
Mails worden rap beantwoord.

Tones
+ Aanbod
+ Prijs

- Onvriendelijk
- Support

Ze waren goed, maar zijn op het slechte pad aan 't raken. Prijzen worden ook steeds hoger in vergelijking met andere shops.
Hun support laat best te wensen over. Een kapotte GF 7900GT heeft 2 maand bij hen gelegen. Krijg je dan een nieuwe terug, blijkt die al gebruikt te zijn (stof in de fan) en OOK niet te werken...
Verkeerde RAM geleverd, hun fout niet willen toegeven en zelfs beweren dat het goedkope geheugen even goed zou presteren (en klokken) zoals premium RAM.

Forcom
+ Prijs
+ Vriendelijkheid
+ Support

- Soms lang wachten op onderdelen
- Site

Eigenlijk nooit echt klagen gehad over die shop. Ooit eens een dvd brander vergeten te leveren, maar hebben ze zonder problemen of extra kosten aan te reken opgestuurd.
Old 23-03-2007, 09:31   #19   link
Sentinel
Senior Member

Sentinel's Avatar

Send a message via MSN to Sentinel
Ter info:
Besteld bij azerty.nl en alternate.nl (ze hadden niet alles op stock bij azerty).

*Bij azerty betaald via overschrijving, dus het was een tijdje wachten tot ze mijn betaling aangekregen hadden. Maar de dag erna werd alles verstuurd en de volgende dag had ik al mijn onderdelen. Allemaal mooi verpakt, perfect in orde.

*Bij alternate besteld met visa, ze hadden dus onmiddelijk mijn betaling. Alles was op stock en werd zo snel mogelijk verstuurd. Vijf dagen later gemaild met 'hoe zit het??' (maar dan een beetje anders verwoord ) en ik kreeg (binnen15min!) 'uw factuur is juist verwerkt en u mag dus spoedig uw bestelling verwachten' teruggestuurd.
Twee dagen later nu, de fuckers hebben nog altijd niks verstuurd. Het begint stevig op mijn zenuwen te werken.
Sentinel is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2007, 13:52   #20   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Quote:
Originally Posted by deev´ View Post
Fuckers verzenden geen elektronica meer buiten Nederland.
deev´ is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules