Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply
 
Thread Tools
Old 05-06-2011, 13:21   #1   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 
Guns & Gladiators

Guns & Gladiators



Welkom, Badass.

Welkom in de toekomst, waar fictieve personages tot leven gewekt worden, om een hersenloze massa te entertainen in een gevecht tot de dood.

Welkom in een gezelschap van badasses uit films en games, die met hun wapens moeiteloos de wetten van de fysica tarten.

Welkom in De Hel.

Spelregels
  • De Arena
    Dit spel speelt zich af in de volgende arena:



    Het coördinatensysteem spreekt redelijk voor zich. Er bevinden zich grijze Obstakels op de vakjes B2, B5, H2 en H5. Er bevindt zich een bruin Loopgraaf tussen E2 en E3, en tussen E7 en E8. Later meer over Obstakels en Loopgraven (het is allemaal heel eenvoudig gemaakt, geen zorgen).

  • De Personages
    Iedereen speelt een specifiek personage, uit een game of een film. Er zijn geen "vanillagers", om een wolf term te gebruiken. Iedereen kan wel iets speciaal, en velen hebben ook een kleine handicap. Standaard heeft een personage 6 Hit Points (HP). Kogels zijn er in oneindige voorraad, maar standaard moet je om de 5 schoten Herladen. Herladen gebeurt automatisch, maar in de ronde dat je Herlaadt kan je geen Shoot of Ready actie gebruiken, enkel een Move (zie acties hieronder).

    Elk personage heeft, naast de Team Victory Condition een individuele Victory Condition, waarin hij nog één iemand extra moet doden. Dit kán een personage van je eigen team zijn.

    Wanneer je naast een speler staat, kom je te weten welk personage die speler speelt.

  • De Teams en Victory
    Er zijn vier normale teams: Good, Evil, Lawmen en Outlaws. Standaard hebben deze teams elk drie of vier leden, naargelang hoeveel volk er meedoet. Elk personage deelt een victory condition met zijn team, namelijk het doden van alle personages van een ander team. Daarnaast heeft elk personage ook een indivuele opdracht, zoals hierboven vermeld. Teamleden weten welke spelers er nog in hun team zitten, maar uiteraard niet welke personages deze spelers zijn. Er kunnen meerdere spelers tegelijk winnen. Je kan niet winnen als je dood bent.

  • Acties in een ronde
    Een ronde duurt 24 uur. Indien dit te traag blijkt te gaan kan dat nog verkort worden (twee deadlines per dag), maar de eerste dagen zeker niet, want ik zit met examens en zou de PM's dan toch niet kunnen bijhouden. Acties worden mij voor de gestelde deadline via PM medegedeeld. Dit zijn de standaard acties die je kan nemen:
    • Move. Je verplaatst je personage tussen de één en de drie vakjes, je eigen vakje niet meegerekend (bijvoorbeeld: van E3 naar D5). Je kan niet door Loopgraven of Obstakels bewegen. Je kan door personen bewegen. Twee personen kunnen niet eindigen op hetzelfde vakje; indien er twee personen naar hetzelfde vakje willen bewegen, zal er één van hen random op een aangrenzend vakje geplaatst worden.
    • Shoot. Je schiet je wapen op iemand die je kan zien (zie Obstakels later) en die zich maximum 3 vakjes ver bevindt, je eigen vakje niet meegerekend (zelfde voorbeeld als move: als je op E3 staat kan je bijvoorbeeld op D5 schieten). Een standaard Shoot doet 2 HP schade en raakt altijd. Er zijn echter factoren die een mogelijke kans om te missen creëren (zie Loopgraven later). Indien je schot onderhevig zou zijn aan meerdere zulke factoren, dan worden deze opgeteld (vb.: 50% kans om te missen van eigenschap 1 + 25% kans om te missen van eigenschap 2 = 75% totale kans om te missen). Kansen in dit spel zijn altijd veelvouden van 25%, om het rekenen gemakkelijk te maken
    • Ready. Je schiet noch beweegt, maar je duidt een vakje aan dat maximum 3 vakjes van je verwijderd ligt, je eigen vakje niet meegerekend. Als er iemand een Move vrijwillig begint of eindigt in dit vakje, schiet je er automatisch op. Als je raakt en schade doet wanneer de speler zijn Move in dat vakje begint, dan gaat die Move niet door. Als je raakt en schade doet wanneer de speler zijn Move in dat vakje eindigt, dan kan hij de volgende ronde geen Move actie doen.

  • Communicatie
    Je mag uiteraard zoveel posten in de thread als je wilt. Communicatie in PM is echter énkel mogelijk met mensen die in aangrenzende vakjes staan. Dit wijzigt dus waarschijnlijk elke ronde. Ik zal ook aan het begin van elke ronde meedelen wie met wie via PM mag communiceren, voor de duidelijkheid. Dit kan uiteraard moeilijk gecontroleerd worden, maar ik denk nu niet dat het iemands bedoeling is om vals te gaan spelen

  • Loopgraven en Obstakels
    De moeilijkste regels in het spel, maar volgens mij zijn ze nog steeds #kistproof
    • Loopgraven: Loopgraven zijn een tactische constructie op het speelveld. Ze worden weergegeven door de donkkerrode lijn tussen E2 en E3 en tussen E7 en E8. Ze geven de personen die zich op het vakje áchter de Loopgraaf bevinden bescherming van schoten van de personen die zich vóór de Loopgraaf bevinden: deze hebben 50% kans om de persoon achter de Loopgraaf te missen.

      Wat "achter" en "voor" de loopgraaf precies inhoudt, wordt het best duidelijk gemaakt door een tekening:



      Het groene vakje (en enkel het groene vakje), heeft bescherming van de schoten van personen in de rode vakjes. Van welke vakjes je bescherming hebt, kan je altijd zien door denkbeeldig zelf de zwarte lijnen te trekken.

    • Obstakels
      Obstakels zijn minder tactische constructies op het speelveld. Zij blokkeren het schieten volledig in twee richtingen. Om te zien op wie je kan schieten en op wie niet, gebruik je dezelfde methode als bij de Loopgraven:


      Twee verschillende situaties ter demonstratie:


      In beide situaties geldt de volgende simpele regel: het personage in het groene vakje kan niet op personages in de rode vakjes schieten en omgekeerd. Om te weten of je een vakje kan zien of niet, gebruik je dus gewoon weer de simpele truc met de denkbeeldige zwarte lijnen.

    En om het al helemaal simpel te maken: als je twijfel hebt, kan je dat gewoon vragen in de thread of PM'en naar mij.

Last edited by Guns; 05-06-2011 at 15:50.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2011, 13:22   #2   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 
Voila Er is plaats voor 18 man maximum, en er moet minimum 12 man meedoen om aan de 4 teams van 3 personen te geraken.

Als er vragen zijn, aarzel niet ze te stellen. Het is uiteraard anders dan een wolfgame, maar volgens mij echt niet moeilijker.

In:

Centurio
Holly Martins
Lijkkist
wjw
DivineOne
Fidoh
Alex
Fraeco
andu
Mr. E
Sentinel
Kittens
Turtle
drughi
CSM

Ronde 1:





Ronde 2:




Last edited by Guns; 07-06-2011 at 22:11.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2011, 13:24   #3   link
Centurio
Lurking since 1999
 
Centurio's Avatar
 
Location: Hasselt
Start the game already.
Centurio is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2011, 13:25   #4   link
Holly Martins
a real pantload
 
Holly Martins's Avatar
 
KABLAM!
Holly Martins is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2011, 13:28   #5   link
Irmo
lijkkist
 
Irmo's Avatar
 
Location: Meise
Locked&loaded!
__________________
(╯°□°)╯

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2011, 13:28   #6   link
wjw
Alive and human
 
wjw's Avatar
 
Cool. Cool cool cool. (abed)
__________________
5 Januari 2007: Shrimp Refuge Birth Day
Arena51
wjw is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2011, 13:29   #7   link
Divolinon
Una
 
Divolinon's Avatar
 
Location: Ninove
Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
[color=lime]reloading![\color]
Divolinon is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2011, 13:31   #8   link
Fidoh
Bordspelnerd
 
Fidoh's Avatar
 
Location: Heverlee
Dus in dit spel kunnen we Lijkkist er niet direct uit voten?
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2011, 13:52   #9   link
Alex
Soupe du jour
 
Alex's Avatar
 
joooo de manne

kzen weer backseat zenne. kan met interviews en examens echt niet alles op de seconde of letter volgen : <
Alex is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2011, 14:03   #10   link
Fraeco
Mega Shrimper
 
Fraeco's Avatar
 
Location: Antwerpen
Send a message via MSN to Fraeco
GIEF!!!noa!

Plz?
__________________
Most people don't even know what sysadmins do, but trust me, if they all took a lunch break at the same time they wouldn't make it to the deli before you ran out of bullets protecting your canned goods from roving bands of mutants.
Fraeco is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2011, 14:11   #11   link
Prodigy
Böser Weltherrscher
 
Prodigy's Avatar
 
Location: на море
Deze keer niet
Prodigy is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2011, 14:17   #12   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 
Dat kwetst, Prodigy. En dat na al de lol die ge met mij hebt gehad vorig spel.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2011, 14:20   #13   link
Fidoh
Bordspelnerd
 
Fidoh's Avatar
 
Location: Heverlee
Als er mensen staan in vakje A1, B1 en C1, mag persoon A1 dan PMs sturen naar persoon C1, op voorwaarde dat B1 de PM ook krijgt?

Of moet A1 alles vertellen aan B1, waarna B1 alles moet doorvertellen aan C1?
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2011, 14:30   #14   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 
Het eerste. Je mag dus ook via PM communiceren met de personen waarmee iemand waarmee jij kan communiceren, kan communiceren.

Hops, recursieve definitie. En nu allemaal in een cirkeltje gaan staan en INFINITE LOOP IS GO.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2011, 14:49   #15   link
Prodigy
Böser Weltherrscher
 
Prodigy's Avatar
 
Location: на море
Quote:
Originally Posted by Guns View Post
Dat kwetst, Prodigy. En dat na al de lol die ge met mij hebt gehad vorig spel.


Groot examen donderdag, helaas.
Prodigy is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2011, 14:50   #16   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 
Ik morgen.

OHSHI-
Guns is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2011, 14:55   #17   link
Drennargh
Senior Member
 
Drennargh's Avatar
 
Location: In mijn schoendoos
Ziet er kewl uit maar 'k ga passen. Eens beginnen concentreren op de dringendere zaken.
__________________
Slagen: iets bereiken. ==> Voltooid deelwoord: geslaagd

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2011, 14:57   #18   link
andu
 
andu's Avatar
 
Ok.
andu is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2011, 15:53   #19   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 
Kleine wijziging aangebracht: standaard HP is 6, standaard damage is 2 (ipv 5 en 1).

Dit maakt het spel iets dodelijker, en betekent dat als je je met drie personen organiseert, je één kill per ronde kan forceren.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2011, 15:54   #20   link
Mr.E
Senior Member
 
Mr.E's Avatar
 
In
__________________
Alea iacta est! Sed si non placet mihi, alia alea iaciam. Hihi.
thx, vAmP
Mr.E is offline   Reply With Quote
Reply

  Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +1. The time now is 23:36.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.