Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

View Poll Results: Rate it!
4 sterren 0 0%
3.5 sterren 0 0%
3 sterren 1 20.00%
2.5 sterren 2 40.00%
2 sterren 2 40.00%
1.5 ster 0 0%
1 ster 0 0%
0.5 ster 0 0%
0 sterren 0 0%
Voters: 5. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools
Old 16-06-2016, 18:24   #1   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Post Cinema: 'The conjuring 2'

Wanneer een Brits gezin in hun woning geteisterd wordt door een paranormale terreur stuurt de Kerk Ed (Patrick Wilson) en Lorraine Warren (Vera Farmiga) naar Engeland om te onderzoeken of er sprak is van een demonische aanwezigheid.

Ed en Lorraine Warren, de Peppie en Kokkie van de spookhuisfilm, zijn terug. Kon ook moeilijk anders want 'The conjuring' was een dikke hit en de griezelfilms van James Wan lijken garant te staan voor een rinkelende kassa. Nu zou ik daar erg cynisch over kunnen doen maar feit is dat Wan weet hoe hij een effectieve spookhuisprent in elkaar moet draaien. 'The conjuring 2' is daar geen uitzondering op. Opnieuw pakt Wan uit moet een goede mix van een lugubere sfeer, een portie jump scares en een aantal originele scènes (vooral het stuk met het schilderij is knap gevonden) om je uit je stoel te doen springen. De man weet ook hoe je een camera moet hanteren: als een bezetene maat hij zijn lens door de sociale woning waar de actie zich afspeelt kronkelen. Dat levert niet alleen spannende maar ook mooi in beeld gebrachte taferelen op.

Een ander punt waar 'The conjuring 2' een streepje voor heeft op al die andere genrefilms zijn de hoofdpersonages. Ed en Lorraine Warren zijn geen fictieve karakters en de makers besteden dan ook passend de nodige aandacht aan de achtergrond van dit sympathieke duo. Wan en zijn team begrijpen het belang van een koppel goed uitgewerkte protagonisten: griezelfilms zijn immers des te effectiever als je oprecht geeft om wat er met de personages gebeurt. Vera Farmiga en Patrick Wilson zijn een alleraardigst koppel die na het spokenjagen gewoon de vaat doen en wat op hun gitaar tokkelen.

Slechts op twee vlakken stelt 'The conjuring 2' een tikje teleur. Het eerste deel is nogal langdradig -het duurt een hele tijd voordat Ed en Lorraine ter plaatse arriveren- en tijdens de finale heeft het scenario zichtbaar moeite om alle puzzelstukjes op een harmonische manier in elkaar te laten passen. Als getroffen door een goddelijke ingeving zien Ed en Lorraine ineens het licht en begrijpen ze waarom die arme alleenstaande moeder met haar drie kinderen zich precies in hun nachtmerrie bevinden. Het voelt als vals spelen in een film die voor de rest op exact de juiste knoppen drukt om je nekharen rechtop te laten staan.

2.5 ster op 4

Maniac is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2016, 23:19   #2   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

veels te veel jumpscares, en ze zijn niet eens goedkoop want ge voelt ze van mijlenver aankomen. voor de rest wel enkele leuke scènes maar het niveau van de eerste insidious wordt weer eens niet behaald
Old 17-06-2016, 00:16   #3   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Maar ik snap niet hoe je niet gigantisch kunt afknappen op het tweede deel van de eerste Insidious. Dat zag er zo dwaas uit
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2016, 08:22   #4   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

Ik vond dat geniaal, ze stonden duidelijk voor de keus van "k, gaan we super serial blijven of balls to the wall batshit crazy", en ze kozen voor het laatste. Deed mij denken aan Nightmare on Elm Street en dat maakte mij wel blij. Ma ksnappet ze
Old 17-06-2016, 09:15   #5   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Japisee View Post
veels te veel jumpscares, en ze zijn niet eens goedkoop want ge voelt ze van mijlenver aankomen. voor de rest wel enkele leuke scènes maar het niveau van de eerste insidious wordt weer eens niet behaald
Alleen al voor dat stuk aan de TV en dat schilderij is deze film 3/4 waard. Echt lang geleden dat ik nog zo genoten heb van een horror film.

Dat de Warrens er zo laat in kwamen vond ik niet eens zo slecht. Er gebeurde genoeg in dat eerste stuk om het interessant te houden.

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules