Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

View Poll Results: Rate it!
4 sterren 0 0%
3.5 sterren 0 0%
3 sterren 0 0%
2.5 sterren 3 75.00%
2 sterren 1 25.00%
1.5 ster 0 0%
1 ster 0 0%
0.5 ster 0 0%
0 sterren 0 0%
Voters: 4. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools
Old 26-08-2016, 16:53   #1   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Post Cinema: 'Star trek beyond' (3D-versie)

De bemanning van de USS Enterprise zijn bezig aan het derde jaar van hun vijfjarige missie. Waneer ze tijdens een reddingsmissie worden aangevallen komt de crew op een afglegen planeet vast te zitten, zonder communicatiemiddelen.

'Star trek', dat zijn avonturen diep in de ruimte, to boldly go where no man has gone before. Dat zijn Kirk (Chris Pine), Spock (Zachary Quinto), Bones (Karl Urban), Scotty (Simon Pegg) en de rest van de crew die onderling ouwehoeren over wat hen tijdens hun lange verblijf aan boord van de mythische USS Enterprise bezig houdt. 'Star Trek, dat is voor mij ook jeugdnostalgie: 'The next generation' was een vaste afspraak in mijn jonge jaren. De liefde voor Picard, Ryker, Data en alle anderen is nooit echt weggegaan, al moet het gezegd dat de acteurs die deze rebootreeks van vers bloed hebben voorzien zich prima van hun taak kwijten.

Ook het gelul tussen de bemanning is 'Star trek beyond' op niveau. Qua dialogen doet de film de feel van de klassieke reeks herleven. De crewleden krijgen allen voldoende aandacht. Vooral het personage van Bones heeft in deze derde film een beduidend grotere rol. Het resultaat is dat de dynamiek tussen de verschillende teamleden veel beter uit de verf komt dan in het vorige deel. Je voelt je meteen thuis tussen de sterren in het gezelschap van een stel oude kameraden, iets wat voor mij altijd al een grote aantrekkingskracht van de reeks is geweest.

Wat de film te bieden heeft aan leuke dialogen ontbeert hij een beetje als het op het verhaal zelf aankomt. Daar biedt 'Star trek beyond' toch weer een nogal klassieke draai op het stokoude gegeven van de slechterik die een doomsday device in zijn handen krijgt. Jammer, zeker omdat de kleine elementen die het verhaal interessanter hadden kunnen maken totaal niet uitgediept worden. Elke mogelijkheid om de lore uit te diepen wordt door de scenaristen en regisseur Justin Lin opzij geschoven om plaats te maken voor spectaculaire, oogverblindende actie. Het resultaat is een soort van 'Fast and the furious' in space, een ruimtefilm vol indrukwekkende effecten, gigantische explosies en crashes en een aantal goed getimede grappen. De smaakvolle ode aan Leonard Nimoy en het vijftigjarig bestaan van de reeks krijg je er gratis bij.

Genoeg om van 'Star trek beyond' een licht verteerbare popcornfilm te maken met een Star trek sausje er over heen. Een perfect aanvaardbaar alternatief voor een zomers terrasje waarbij je je twee uur lang kan vergapen aan kosmische taferelen, buitenaardse rassen en vrij geslaagde 3D-effecten.

2.5 sterren op 4

Maniac is offline   Reply With Quote
Old 26-08-2016, 17:29   #2   link
Dorfmeister
O_o

In de review kan ik me wel vinden. Simon Pegg heeft geholpen om het scenario te schrijven waardoor er toch een stuk meer humor in deze film zit dan bij de vorige twee delen. Anderzijds is dit een vrij klassieke, generieke sci fi film dat zich afspeelt in het Star Trek universum.
Dorfmeister is offline   Reply With Quote
Old 29-08-2016, 11:59   #3   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Zaterdag gaan kijken. Ik volg de review ook wel. Entertainend, heb me geen seconde verveeld, maar wel met weinig diepgang.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules