PDA

View Full Version : Ey Morinfen


jefpet
16-02-2007, 19:12
http://dl.gamesplanet.be/jefklak/MM1.jpg

http://dl.gamesplanet.be/jefklak/MM2.jpg


Ben ik cool genoeg voor u nu? 8-)
Vandaag VI ontvangen, originele doos, plus enorm dikke handleiding, stoffen poster (wow!), twee quick references, een hoop 3DO 1998 reclame, en twee CDs nog verpakt in plastiek! - Nu niet meer natuurlijk. Geïnstalleerd en iets meer dan een uur gespeeld. Ik moet u nu wel gelijk geven dat M&MVII superieur is, alhoewel VII veel (nee, bijna alles) geript heeft van zijn voorganger, die op zijn beurt weer alles doorgegeven heeft aan VIII. Nu aangezien ik het eerste heb kennis gemaakt met Might & Magic dankzij VIII blijft het voor mij een goed spel. Blabla, race = class, unbalanced, draken cheese etc, dan nog. Alsof VI of VII wel balanced is, Magic > Might altijd en overal, plus geen bogen voor melee-ers = fail.

Anyway, in Mandate of Heaven kunt ge op exact dezelfde manier uw party van 4 man samen stellen. Hola, waar zijn de Ranger, monk of thief classes naartoe? Bummer. Alchemy is nu uitvoerbaar voor alle hybrid spellcasters en is geen specifieke skill, zeer raar. Horse shoes aan stables geven u +2 skill points (overpowered maar veel minder voorkomend) in plaats van +2 luck stats. Ik mis Acromage énorm wel... De pre-rendered animaties zijn in het vervolg natuurlijk veel mooier, maar de engine ziet er zowat exact hetzelfde uit en veel modellen zijn gekopiëerd. In turn based mode kunt ge niet bewegen, lichtjes vervelend. De Druid is wel veel fijner want in VII is deze restricted tot mastery in elemental magic, hier dus niet (geen GM natuurlijk). En die char portretten zijn zo belachelijk dat ze grappig zijn! Laat u eens vergiftigen, zo grappig. Wacht, ik ga eens een screen trekken zie (to be edited)

http://dl.gamesplanet.be/jefklak/MightAndMagic6/01_weakportraits.jpg

http://dl.gamesplanet.be/jefklak/MightAndMagic6/02_town.jpg

jefpet
16-02-2007, 20:49
Dat er geen hond geïnteresseerd is in Might & Magic en New World Computing's interessant universum kan mij eigenlijk maar weinig boeien, nah blah! Om dit te vieren speciaal voor jullie nog een brol filmpje. Ja de muziek staat te hard en een popup verschijnt, blame Camtasia, Fraps masjeert enkel nog op mijn Desktop. Dus daarom. Merk vooral de énorme gelijkenissen op tusssen VI en VII. In principe is alles hetzelfde: zelfde spells + Grand mastery systeem (ander spellbook "looks" though), zelfde engine, zelfde geluidseffecten (deuren open/dicht, Wizard Eye e.d. - *whack* effecten, ...) enzovoorts. Niet dat het mij stoort, maar als ge terug denkt in functie van de tijd (hoe anders) vind ik het ook niet meer dan logisch dat Might & Magic VI: the Mandate of Heaven véél hoger scoort dan VII: for Blood & Honor. Inmiddels was een dik jaar gepasseerd en werd er weinig aan toegevoegd.

Might & Magic VI Introductie filmpje (http://dl.gamesplanet.be/jefklak/MightAndMagic6//mm6.avi)
(nieuw) Youtube alternatief (http://www.youtube.com/watch?v=95wJgIJsOBs)

07:25 minuten, eerste town en dungeon van het spel.
Xvid4 + MP3 codec, 26,8 MB.
Nope helaas geen schunnige opmerkingen of belachelijke commentaar door mezelve, laptop soundcard kan geen line in + PC tegelijk opnemen.

Nog een lal screenshot: (jezus die portraits en chars zijn echt té)
Beweegt ook niet veel buiten de ogen die wat knipperen. VII en VIII doen het veel beter op dat vlak.

http://dl.gamesplanet.be/jefklak/MightAndMagic6//03_lolbanker.jpg

Ter referentie
Mijn oudere revolutie videos van VII aan het uploaden.
Jezus Christus, 3x moeten opnieuw proberen, link viel telkens weg...

(oud dus, WMV, 43 MB voor deel I, 10:00 minuten)
Might & Magic VII Deel 1 (http://dl.gamesplanet.be/jefklak/MightAndMagic7/Revolutie_MM7_Deel1.wmv)

(WMV, 38MB, 07:30 minuten)
Might & Magic VII Deel 2 (http://dl.gamesplanet.be/jefklak/MightAndMagic7/Revolutie_MM7_Deel2.wmv)

Twee screenshots van VII als directe referentie -
http://jefklak.com/games/MightAndMagic7/screens/07_guildofwater.jpg

http://www.jefklak.com/games/MightAndMagic7/screens/11_smith.jpg



*pfew*
EN MA NIE REPLYEN EHH

DM
17-02-2007, 01:12
Old :(

jefpet
17-02-2007, 11:28
Old :(

Ja, en?
Graphics hoer :(
Beide games zijn véél beter dan het gemiddelde spel uitgekomen in 2004 of later...
Part 1 & 2 uploaded trouwens.

Jack Carver
17-02-2007, 11:50
jullie zijn eng8-)

Laere
17-02-2007, 12:40
Rp player of the year Jef Pet
Nee echt chapeau,heb ook al eens een deel geprobeerd uit de reeks en nog nie zolang geleden,ben gestopt en nie vanwege de grfx want dat intreseerd me niet echt,gewoon imo beetje saai maar dat ligt aan mij.

Flyby
17-02-2007, 14:13
Persoonlijk vind ik M&M 7 ook een goed spel. In het begin is uw party benauwd van muggen, later van gobblins en als ge dan ooit eens terugkeert, denk je van HOE IS HET MOGELIJK. Ieder nieuw gebied bleef uitdagend.
Ik ben benieuwd wat die hardwarematige rendering zou gegeven hebben. (werkte niet meer)

jefpet
17-02-2007, 20:47
Flyby, het verschil in hardware rendering enabled zag men bijna niet buiten wat lichteffecten bij spells in dungeons ofzo.
Arctos is dood ofzo? :(

Tauntaun
17-02-2007, 23:12
Ziet er geweldig uit. Die VI is recht uit de periode toen ze in elk spel te pas en te onpas echte acteurs gingen gebruiken om zoveel mogelijk het gevoel van een interactieve film te creëren (oa. Phantasmagoria I en II, Swat IV, Voyeur, Pandora Directive, C&C ...). Heerlijke periode, ik hoop dat dat ooit nog eens echt terug komt.

Theremin
19-02-2007, 02:36
Ik ben hier net een schrijn voor je aan het inrichten, Jefklak. Maar mijn God word je pas echt wanneer je er daadwerkelijk eens eentje uitspeelt. En er een revolution over maakt, uiteraard.
Might & Magic VI is inderdaad ongetwijfeld de beste telg in de reeks wanneer je de respectievelijke releasedata in rekening brengt. 7 was in feite niet meer dan een meer gestroomlijnde versie van de vorige (zoals aangegeven: bewegen in combat, meer hybreid classes, grandmaster ability etc...), al maakt het dat wel overall het meest aangename deel om nu nog te spelen. Wat ik me overigens vooral van M&M VI herinner is dat het een pak moeilijker is dan de twee erna (wat wel in de hand gewerkt werd door mijn neiging om toendertijd bepaalde sidequests te skippen), ik moet tot mijn schande toegeven dat ik dit nooit volledig uitgespeeld heb. Ik betwijfel trouwens of mijn huidige computer dit spel wel aankan. :(
En sjeus, ik ben niet dood na 2 dagen afwezigheid op het forum. :)

DarthJabbaBoulet
19-02-2007, 08:29
Ah memories, tot mijn spijt heb ik het ook nooit uitgespeeld. Had beter de walkthrough afgehaald dan had ik het wel kunnen uitspelen. (I hate walking around looking for something to happen ^^)

Als ik op pensioen ben, of aan het rentenieren (hey a man can dream) dan ga ik dit zeker nog eens proberen.

De VIII heb ik hier in zo een budget versie liggen maar het installatie programma weigert te werken (of heeft deze zo een afkeer van XP ?).

spookwoefke
19-02-2007, 11:02
hoe krijgde de 7 in gang onder xp?

jefpet
19-02-2007, 13:01
Maar mijn God word je pas echt wanneer je er daadwerkelijk eens eentje uitspeelt.

Ewel ja, dat komt in de loop van dit jaar, beloofd :) Ik ga ze eens in volgorde uitspelen geloof ik. Als ik het zo lang in VI volhou, hehe.

En er een revolution over maakt, uiteraard.

Als nu eens iemand anders buiten mijzelve en wjw er aan mee deed wel ja.
Trouwens die van VII zijn opnieuw geupload (1 & 2), zie boven.

Enneuh Morinfen, ik ben het even vergeten, maar bestaat er in VI de "Identify Monster" skill? Nu ik er aan denk heb ik die nergens kunnen kiezen buiten gewoon "Identify" dat in VII toch opgesplitst is. Wat ik ook wel mis is in die quick help optie (rechtermuisklik op skill = info) staat niet tot welke mastery welke class kan gaan. In VII was dat aangegeven, bvb info opvragen van een Paladin's Sword skill is enkel Grandmaster gekleurd in geel, dat wil zeggen dat hij die niet heeft. Hier zit ik meer te zoeken op websites dan iets anders. Niet dat er veel keuze is (spijtig genoeg...), enige goed team is fighter archer cleric sorcerer punt gedaan.

De VIII heb ik hier in zo een budget versie liggen maar het installatie programma weigert te werken (of heeft deze zo een afkeer van XP ?).

hoe krijgde de 7 in gang onder xp?

http://www.celestialheavens.com/viewpage.php?id=383
http://www.ntcompatible.com/thread27723-1.html
http://www.ntcompatible.com/Solutions_Might_and_Magic_6_7_and_8_on_Xp_t33241.html

Voor M&MVII kan ik persoonlijk zeggen dat simpelweg Hardware rendering uitzetten genoeg is spookwoefke. Vergeet niet "fluid turn" aan te vinken of ge wordt direct misselijk van al dat gedraai. M&MVII heeft ook een unofficial winXP fix patch van een zekere "Mok" (VI ook, werkt perfect). Download links staan in eerste link.

Edit - lawl ik heb nu pas door dat het "ARComage" is in plaats van Acromage... Lomp.