PDA

View Full Version : PC - Warhammer Online: Age of Reckoning

Pages : 1 2 3 [4] 5

Lion
30-09-2008, 19:34
Ben er nog niet echt uit welke class ik nu wil spelen. DoK is R22RR14. Ben nu een Magus begonnen. Ook zeer leuk. Ik denk dat ik gewoon een paar classes simultaan ga lvlen. Drang om snel lvl 40 te halen is er toch totaal niet.

Edit : clonen heeft toch niet veel uitgehaald voor Karak-Hirn. Wil nu inloggen en 496 man voor mij :/

DM
01-10-2008, 01:16
Klopt, ze hadden beter gewoon nieuwe servers aangemaakt.
De meeste mensen (including me) blijven gewoon op Karak-Hirn.

Btw, Witch Elf is zalig :D

gABBY
01-10-2008, 06:52
Karak Hirn - Farilde

Ben er wel nog niet uit welk ik ga spelen. :( zoveel keuze

Iemand die wat tips heeft?

edit: Ben gegaan voor de Dark Elves - Disciple of Kane

gwog
01-10-2008, 08:53
Best eerst uitmaken welk archetype je het meeste aanstaat. Healer / Tank / Melee DPS / Ranged DPS?

edit: ninjaedit! :)
Goede keuze, nid moar healers langs Destruction kant. :D

zinno
01-10-2008, 09:06
Edit : clonen heeft toch niet veel uitgehaald voor Karak-Hirn. Wil nu inloggen en 496 man voor mij :/

Toch wel, ik heb een server voor mij alleen nu lol

aksm
01-10-2008, 12:04
Karak-Hirn

Black Orc - Doeka - rank 5 :teeth:

gABBY
01-10-2008, 12:15
Best eerst uitmaken welk archetype je het meeste aanstaat. Healer / Tank / Melee DPS / Ranged DPS?

edit: ninjaedit! :)
Goede keuze, nid moar healers langs Destruction kant. :D

Was indertijd van wow zot van mijnen druid :)

Kan me helemaal vinden in deze knul

Edit: is er al een ergens een kleine guild waar een noobje kan joinen?

Lion
01-10-2008, 17:46
Weet iemand een casual nederlandstalige guild op karak-hirn (destruction)?

Ben nu lvl 8 disciple of khaine, dus de eerste paar levels zijn door, en ik vermoed dat groupen wel wat meer aan de orde gaat zijn. :)

Thx

De meeste van ons hier zitten in Malignantly Malevolant.
http://malignantlymalevolent.phpbb.net/index.php

Whisper Theta voor een invite, of maak een application op het forum. Engelse guildchat.

Edit : Ook voor Gabby aangezien hij ook destruction is.

Jaak
01-10-2008, 18:09
nice guild name ;p

Lion
01-10-2008, 18:15
nice guild name ;p

Malignant (from the Latin roots mal- = "bad" and -genus = "born") is a medical term used to describe a severe and progressively worsening disease.

Main Entry: ma·lev·o·lent
Pronunciation: \-lənt\

1 : having, showing, or arising from intense often vicious ill will, spite, or hatred
2 : productive of harm or evil

Voor een destruction guild een zeer gepaste naam dus ;)

Jaak
01-10-2008, 18:33
ik had het dus op de lengte van de naam, ni van de latijnse betekenis ofzo :)

hoeveel mensen kennen die betekenis zo van zij die ge tegenkomt? xD

kzie zoveel manne passere vantijd met latijnse guildnamen, echt leet enzo, maar uiteindelijk kennen maar een tiental mensen ofzo de betekenis? ^^

Lion
01-10-2008, 18:54
ik had het dus op de lengte van de naam, ni van de latijnse betekenis ofzo :)

hoeveel mensen kennen die betekenis zo van zij die ge tegenkomt? xD

kzie zoveel manne passere vantijd met latijnse guildnamen, echt leet enzo, maar uiteindelijk kennen maar een tiental mensen ofzo de betekenis? ^^

Zolang de guildmembers het maar weten. Care wat andere mensen denken?

Jaak
01-10-2008, 19:06
lol

Muis
01-10-2008, 20:23
Geen mensen hier die met de goodguys spelen?
Anyway Alexos de tankende dwerg hier.

Lacroix
01-10-2008, 21:36
In wow was er op shattered hand toch ook een guild die Memento Mori noemde, best een goede naam vond ik, en denk dat 90% van de wow spelers ook niet weet wat het wil zeggen. :-)

Harlequin
02-10-2008, 07:20
Ik denk dat voor veel spelers op de server het vrij duidelijk was wat Memento Mori wou zeggen: Ganking & Camping :)

Alex
02-10-2008, 07:23
en Elitaire Eikels :)

Geen mensen hier die met de goodguys spelen?
Spel georderd, ik ga Order spelen op een server met wat oude internets vrienden. Zal destruction 'alt' rollen op de server waar iedereen hier speelt.

DM
02-10-2008, 17:14
Net een armor gevonden voor m'n WP met dit op:

http://img148.imageshack.us/my.php?image=antharionm000fu6.jpg

:love:

Even groter gemaakt om het duidelijk leesbaar te houden.

jelliuz
03-10-2008, 00:19
http://herald.warhammeronline.com/warherald/NewsArticle.war?id=338
toch al een mooie lijst improvements zo snel na release :) doe zo voort mythic zou ik zeggen en alles komt goed !

*blij dat ik besloten heb te wachten, alles zal nog zoveel improved zijn binnen hier en een maand of 2.

Cybdm
03-10-2008, 11:20
Ik begonnen op een andere server, een open rvr roleplay server. Ik kwam van de drukste open rvr server waar je al van voor 18:00u een queue hebt van 400 man, 1U en 15min, en zelfs om 23u een queue van 50min.

Ik moet zeggen, zoals verwacht, is de mentaliteit op een roleplay server toch wel heel anders. Het gaat er allemaal veel volwassener aan toe en de groep stijl en scenario's zijn van een andere niveau naar mijn smaak. Verder een gezonde order/destruction balancen, dus pret kan niet op.

M'n main is de Marauder, man wat een class, die gast doet dmg dat het geen naam meer heeft...

DM
03-10-2008, 13:27
Marauder is inderdaad rete-goed, enkel nogal zwak als hij tegen bvb een Ironbreaker komt te staan, die leven van damage :)

Net de CE gaan halen trouwens, dit moet zowat de mooiste CE zijn die ik ooit heb gezien.
Die boeken, damn...

Demon
03-10-2008, 13:30
ook begonnen se :)
Ehrzebet op Karak Hirn (destruction, ofcourse)

Jaak
03-10-2008, 14:46
In wow was er op shattered hand toch ook een guild die Memento Mori noemde, best een goede naam vond ik, en denk dat 90% van de wow spelers ook niet weet wat het wil zeggen. :-)

memento mori... kan mij vergissen, maar dat is toch een uitspraak als "carpe diem"? ;p

enfin ja, wel met een negatievere ondertoon natuurlijk, maar ik bedoel als "bekendheid" ;p

@ DM: vertel? ik zou normaal gezien de gewone versie kopen (net als voor wotlk), want zo'n boekskes kan ik even goed op internet bekijken als ik wil... en ik betwijfel of ik dat ooit zal doen. :)
tenzij het echt de moeite is en er verhalen en shit instaan?

Demon
03-10-2008, 14:57
Memento Mori betekent "gedenk de doden" en was een coole WoW guild. Heb leuke tijden beleefd in Pvp met hen :)

In WAR heb ik nu vandaag wel al twee keer voorgehad dat server mijn connectie sloot... nog mensen last van?

Theremin
03-10-2008, 15:17
Die waren niet bepaald cool voor wie horde speelde.

micksque
03-10-2008, 15:25
The Alterac Deviants > Memento Mori !

Jaak
03-10-2008, 15:39
Memento Mori betekent "gedenk de doden" en was een coole WoW guild. Heb leuke tijden beleefd in Pvp met hen :)

is het niet eerder iets in de stijl van "denk eraan dat ge sterfelijk zijt"? "gedenk dat ge zult sterven" dus. :)

rooz
03-10-2008, 15:43
is het niet eerder iets in de stijl van "denk eraan dat ge sterfelijk zijt"? "gedenk dat ge zult sterven" dus. :)

Inderdaad

Demon
03-10-2008, 16:22
I stand corrected :)

DM
03-10-2008, 21:01
memento mori... kan mij vergissen, maar dat is toch een uitspraak als "carpe diem"? ;p

enfin ja, wel met een negatievere ondertoon natuurlijk, maar ik bedoel als "bekendheid" ;p

@ DM: vertel? ik zou normaal gezien de gewone versie kopen (net als voor wotlk), want zo'n boekskes kan ik even goed op internet bekijken als ik wil... en ik betwijfel of ik dat ooit zal doen. :)
tenzij het echt de moeite is en er verhalen en shit instaan?

Zit een stripverhaal van 100+ bladzijden bij, een art-book, een figuurtje voor het table-top spel, een muismat (die rete-goed is trouwens).

Lion
04-10-2008, 16:40
Zealot R13RR13. 10 lvls gedaan enkel door RvR. 1-3 pve. Echt zalig.

DM
04-10-2008, 20:10
Same here, geen level 13 maar wel ongelooflijk hoeveel RR en R je krijgt dankzij RvR :)

DM
05-10-2008, 01:16
Zit er hier nu veel volk op Karak-Hirn aan de Destruction side ?

Tyrael
05-10-2008, 08:36
Moi, ma in het weekend speel ik niet gezien ik bij het liefje zit :)

aksm
05-10-2008, 08:50
ik DM. Ben atm bezig met een zealot, ligt me beter. Rank 8 atm. naam: Skau.

DM
05-10-2008, 11:20
Aranas, lvl 1 Magus ;)
Heb een R11 Chosen op een andere server en geen goesting om opnieuw met een Chosen te beginnen.

Theremin
06-10-2008, 06:57
Aranas, lvl 1 Magus ;)
Heb een R11 Chosen op een andere server en geen goesting om opnieuw met een Chosen te beginnen.
Dat ga je je nog beklagen.

DM
06-10-2008, 07:03
Ik bedoel dat ik geen goesting heb om op een andere server ook met een Chosen te beginnen :)

Tyrael
06-10-2008, 08:54
Mja, er zijn precies te weinig casters en healers :)

Lion
06-10-2008, 11:39
Mja, er zijn precies te weinig casters en healers :)

Ehm, op Karak Hirn? Ik zit regelmatig in RvR scenario's met de helft healers en 0 tanks .. :)

Ik ben echt verkocht aan mijn Zealot nu, een healbot pur sang. Begin leuke abilities te krijgen.

Theremin
06-10-2008, 15:16
Ik bedoel dat ik geen goesting heb om op een andere server ook met een Chosen te beginnen :)
Nja, had het eerder over de magus-component in het verhaal.

DM
06-10-2008, 16:15
Bwaah, momenteel amuseer ik me er wel mee hoor :)
Die laatste trailer is schitterend btw:

http://www.war-europe.com/#/video/?video=en38&lang=en

Theremin
07-10-2008, 11:37
Heb een 20 magus en 't is één tegen één wel zowat de zwakste class, zowel in pve als rvr. Voor mensen met veel geduld.

Tyrael
07-10-2008, 11:43
Ben het spel al een beetje beu :)

DM
07-10-2008, 12:42
Heb een 20 magus en 't is één tegen één wel zowat de zwakste class, zowel in pve als rvr. Voor mensen met veel geduld.

Wacht, 'één tegen één' ?
Sebiet ga je nog klagen dat een Priest in WoW niet echt goed is voor één tegen één... :-)

WAR is niet gemaakt om 1 v 1 te doen.

Theremin
07-10-2008, 15:38
Wacht, 'één tegen één' ?
Sebiet ga je nog klagen dat een Priest in WoW niet echt goed is voor één tegen één... :-)

WAR is niet gemaakt om 1 v 1 te doen.
Priest in wow is wel goed 1 vs 1.
Je moet dat trouwens zien in de ruime betekenis van het woord, als er om in het even welke pvp situatie één iemand u als target neemt ga je sowieso neer (enfin, tenzij er echt een overmacht is van destruction natuurlijk). En in pve (wat met de huidige scenario queues helaas het belangrijkste aspect van het spel is) ben je gewoon slecht.

DM
07-10-2008, 18:25
Scenario queus zijn niet slecht als je op een goede server zit.
Maar ik heb een Marauder gemaakt, casters zijn nooit echt mijn ding geweest.

Erhilion
07-10-2008, 18:46
Ben het spel al een beetje beu :)

Ik begin het ook wat beu te worden. Het is heel leuk dat je eigenlijk quasi alles kan doen wanneer je low lvl bent, maar dat geeft eigenlijk weinig aanzet om door te levelen naar max level.

Alles is vrij goed uitgewerkt, maar ik mis gewoon de "x-factor". Het snuifje magie dat WoW had vind ik hier niet terug, al ligt dat waarschijnlijk aan mij.

Tyrael
07-10-2008, 19:39
In WoW was alles ook veel te gerekt. Afin, /quit mmo's zeker?

DM
07-10-2008, 19:49
Dit spel is dan ook gemaakt om alles te doen in je weg naar level 40, ipv zo snel mogelijk max level te worden om dan pas dingen te kunnen doen.

Trouwens, bij de Marauder: Als je Gift of Brutality hebt, die arm verandert blijkbaar ?
Ipv een soort groot mes wordt dat op den duur wordt het precies een grote bek met tanden... ?

Jaak
07-10-2008, 19:51
op andere fora ook al zo'n reacties gelezen... enfin, mijn angst om effe te wachten om dat spel aan te schaffen zal misschien nog gegrond blijken. en net als bij AoC ben ik weggelachen geweest toen ik zoiets zei (al was het deze keer op 9lives dat het voorviel).

DM
07-10-2008, 19:54
Tja, dat zijn dan ook mensen die van WoW direct over stappen heb ik de indruk (Op Warhammer Alliance ook hoor).
Voor mij hoeft het ook geen gigantische player base te hebben, liever een kleine maar hechte community dan :)
Nu ja, het spel is amper een maand uit, ze zullen nog wel dingen toevoegen (de verwijderde classes bvb die in een gratis patch worden toegevoegd).

Archangelus
07-10-2008, 20:12

Spec Daemonology, met de andere specs zijt ge gewoon een very gimped Sorc/BW. De damage in die andere lijnen is te laag, vooral single target en bij Path of Changing hebt ge dan ook maar 65 range. Daemonology geeft u instant pets (zou eigenlijk baseline moeten zijn imo), PBAE, een selfheal, instant ae cc en in het algemeen goe veel ae dmg potentieel. Plus het feit dat mensen het niet verwachten dat een caster op hun smoel komt slaan ;D

Ik ben nu lvl 23 en afhankelijk van hun abilities (standaard melee mobs zonder knockdown/stun) kan ik gemakkelijk een 4-5 mobs van mijn lvl aan. De Chaos chapter 11 PQ Army of Faith in Talabecland is bv ideaal. Zo'n hele groep peasants rond een doom prophet pullen is easy exp, alleen zien dat ge die doom prophet niet mee hebt :)

In RvR heb ik ook niet echt te klagen, als er een paar vriendelijke melees rondlopen kunt ge daar gemakkelijk tussen lopen en uw (ae) dots, daemon lash en Agonizing Torrent spammen. De echte fun zijn keep defenses, waar ik redelijk wat dmg kan doen door de poort en in de lordroom.

Dit spel is dan ook gemaakt om alles te doen in je weg naar level 40, ipv zo snel mogelijk max level te worden om dan pas dingen te kunnen doen.

Trouwens, bij de Marauder: Als je Gift of Brutality hebt, die arm verandert blijkbaar ?
Ipv een soort groot mes wordt dat op den duur wordt het precies een grote bek met tanden... ?

Ge hebt 3 of 4 mutaties en die veranderen idd mee als ge lvlt.

DM
07-10-2008, 20:14
Ok :)
Maar als ik dan de mutatie die ik op dat moment heb weg doe en ze terug pak is het dezelfde als helemaal in het begin...
Lijkt me vrij random.

spookwoefke
08-10-2008, 04:28
ik dacht da ge per path gewoon minstens twee verschillende models had, maybe da op hogere lvls die models aangepast worden

Lion
08-10-2008, 10:57
De models zijn idd niet altijd hetzelfd van vorm. Je hebt maar 3 mutaties.

Ik ben het nog lang niet beu. Dit spel heeft voor mij 1 belangrijk feature dat wow nooit zal hebben. Levelen door PvP. Ben nu R19RR16 , puur door pvp en pq's.

Theremin
08-10-2008, 11:12
Spec Daemonology, met de andere specs zijt ge gewoon een very gimped Sorc/BW. De damage in die andere lijnen is te laag, vooral single target en bij Path of Changing hebt ge dan ook maar 65 range. Daemonology geeft u instant pets (zou eigenlijk baseline moeten zijn imo), PBAE, een selfheal, instant ae cc en in het algemeen goe veel ae dmg potentieel. Plus het feit dat mensen het niet verwachten dat een caster op hun smoel komt slaan ;D
Awel ja, ik zit in changing wat idd nogal een problematische carreer is, om maar te zeggen: één add = lopen of dood. Mijn damage output in RVR was in feite nog vrij hoog, maar 't grootste deel van die damage wordt dan ook door DOTs gerealiseerd terwijl ik al lang tegen de korst lag. Toch eens respeccen dus.

op andere fora ook al zo'n reacties gelezen... enfin, mijn angst om effe te wachten om dat spel aan te schaffen zal misschien nog gegrond blijken. en net als bij AoC ben ik weggelachen geweest toen ik zoiets zei (al was het deze keer op 9lives dat het voorviel).
Het probleem is vooral dat je wow als alternatief aanbiedt, een spel dat zijn houdbaarheidsdatum al lang overschreden heeft. WOTLK zal de levensduur wel weer een maandje kunstmatig verlengen waarna het spel tot de volgende expansie terug de kast in mag.

gwog
08-10-2008, 11:40
R22RR19 ondertussen met de Chosen. Valt nog mee als casual player.

Itemization is wel een beetje raar bij momenten. In Chaos Chapter 10 een blauwe Axe geloot, en in het volgende chapter een groen item een paar keer zien droppen tijdens een PQ dat exact dezelfde stats had...

Ik heb wel een beetje het gevoel dat ik alles nu wel heb gezien... geen idee wat ik in endgame kan/wil doen... eindeloos scenario's grinden? Meh.

spookwoefke
08-10-2008, 15:11
ehm sorry maar scenarios zijn maar warming up voor het uiteindelijke doel van het spel

capital city sieges in open world pvp

DM
08-10-2008, 15:52
R22RR19 ondertussen met de Chosen. Valt nog mee als casual player.

Itemization is wel een beetje raar bij momenten. In Chaos Chapter 10 een blauwe Axe geloot, en in het volgende chapter een groen item een paar keer zien droppen tijdens een PQ dat exact dezelfde stats had...

Ik heb wel een beetje het gevoel dat ik alles nu wel heb gezien... geen idee wat ik in endgame kan/wil doen... eindeloos scenario's grinden? Meh.

Er is geen endgame, pwned.

jelliuz
08-10-2008, 16:04
als iedereen altijd maar bezig is over dat "weet niet wat te doen op het einde , buiten oneindig grinden naar dit of dat" , speel dan eve ^^

Theremin
08-10-2008, 16:27
ehm sorry maar scenarios zijn maar warming up voor het uiteindelijke doel van het spel

Maar 4 van de 6 capitals zitten er gewoon nog niet in.

Erhilion
08-10-2008, 16:28

Uiteindelijk verschilt dat maar weinig met een T1 of een T2 keep innemen. Iedereen gaat gewoon meer abilities hebben en het gaat meer moeite kosten. Tenzij ik iets over het hoofd zie.

jelliuz
08-10-2008, 16:30
face it, wow heeft jullie kijk op mmorpg's verwoest, we zijn verwend gelijk kleine kinderen, niks is nog goed genoeg :) (heb ook dat gevoel...)

Erhilion
08-10-2008, 16:42
Bwa, niet per se. WAR heeft enkele belangrijke vernieuwingen (ToK, open groups) en voorts goed uitgewerkte features. Maar op het einde van de level rit valt er precies niet zoveel te doen buiten steden gaan overnemen. En dat kan je in principe op lagere levels ook, maar dan wel op kleinere schaal.

Het is natuurlijk niet eerlijk om een nieuwe mmo te gaan vergelijken met WoW, maar daar heb je natuurlijk wel gigantisch veel end-game content. En daar draait het uiteindelijk toch om. Dat heeft AoC ook genekt (allez, gebrek aan end-game content en bugs/balancing problemen).

Theremin
08-10-2008, 16:51
Gigantisch veel endgame content in wow? Veel gekker dan dit moet het toch niet worden.

face it, wow heeft jullie kijk op mmorpg's verwoest, we zijn verwend gelijk kleine kinderen, niks is nog goed genoeg :) (heb ook dat gevoel...)
Quatsch, Everquest had bv meer endgame content dan WoW. 't Is gewoon de nogal irritante gewoonte om tegenwoordig mmorpgs op de markt te gooien die maar half af zijn.

gwog
08-10-2008, 17:41
Maar op het einde van de level rit valt er precies niet zoveel te doen buiten steden gaan overnemen. En dat kan je in principe op lagere levels ook, maar dan wel op kleinere schaal.
Net wat ik bedoelde, enkel iets beter verwoord.

@Jelliuz
Verwend door WoW... ik weet het niet. Nu ik er op terugkijk waren de eerste maanden goed, en is het daarna enkel bergaf gegaan. Na de zoveelste rep/gold/gear grind had ik het wel gezien. Als men dod buddies het niet speelden was ik na 4 maanden waarschijnlijk al gestopt (en misschien maar beter ook).

Ik denk eerder dat ik mmo's gewoon beu ben. WAR biedt een paar innovaties, maar het basisconcept is hetzelfde. En dit is geen kritiek, gewoon my 2 cents.

Tyrael
08-10-2008, 17:48
Exactly, ik ervaar hetzelfde als gwog

Theremin
08-10-2008, 18:08
Komaan jongens, maanden aan een stuk elke avond dezelfde 10 mobs doodslaan in de hoop dat ge eindelijk die purp schoenen kunt afkopen van de rest. Dat is toch kei-gigantisch veel content?

Tyrael
08-10-2008, 18:30
Gij overdrijft kei-gigantisch.

Pleun
08-10-2008, 18:46
No he doesn't :). In principe kan je alle lvl 70 instances + heroics (+ arena shizzle) ook als endgame aanzien aangezien het pas beschikbaar is vanaf lvl 70 maar daar komt het zowat op neer inderdaad. Farmen, farmen, farmen, purplz. Been there done that. Alhoewel ik niet echt mogelijkheden zie om creatief te zijn op dat vlak, wat hadden oudere MMO's te bieden dan dat bijvoorbeeld WoW niet heeft (niet PvP related)?

WoW schiet imo wel enorm te kort op vlak van extra "normale" content, nieuwe grote zones, questhubs, storylines, etc. Sunwell Isle en een Daily hub hier en daar zijn echt enorm belachelijk en veel te weinig willen ze mensen bezighouden. In plaats van 20 man op een achterlijk festival of brewfest te zetten, maak ons nog eens een Nagrand of 2 ofzo.

Oh en shit, thread hijack.

edit: soit ja ontopic, verwacht persoonlijk wel een WAR exodus eenmaal mensen inzien dat het in principe maar enorm weinig te bieden heeft op lvl 40. Ook de reden dat ik m'n retail nog niet geactiveerd heb trouwens (en geen idee of ik het ooit zal doen). Scenarios, Scenarios, Scenarios, Keep Sieges & City Siege (waarvan 6 van de 8 cities (?) zelfs nog niet ingame zijn), zou bij mezelf niet lang duren vooraleer ik het echt kotsbeu ben.

DM
08-10-2008, 19:25
Says who ?
Er is nog bijna niks bekend over dingen die ze later nog gaan toevoegen.

Mythic game developers zitten trouwens op Warhammer Alliance en vragen daar aan de player base wat ze willen verbeteren zien.

Archangelus
08-10-2008, 19:51
Gasten, als ge nooit DAoC gespeeld hebt en enkel WoW hebt als referentie hebt ge totaal geen idee wat het potentieel is van een goeie RvR game.

End-game moet niet per se eindeloze instance grinding zijn!

Zie naar games als Dark Age of Camelot, Shadowbane, Planetside, EVE, fuck zelfs UO,... allemaal games "zonder end-game" volgens jullie gedachtegang.

Pleun
08-10-2008, 20:35
WoW & WAR zijn dan ook 2 compleet verschillende games, WoW (en LotRO & AoC en vrijwel elke mmo die ik tot nu toe gespeeld heb) was voor mij enkel PvE (de PvP zuigt apenootjes) terwijl ik met WAR eens wou zien wat een MMO te bieden kan hebben op vlak van RvR. Buiten wat overlappingen tussen de classes zie ik maar weinig overeenkomsten. Eerlijk gezegd, had meer verwacht.
DM: akkoord, maar wat kunnen we dan concluderen? Ze hebben ons een onafgewerkt product voorgeschoteld (blijkbaar de mode tegenwoordig) om toch maar WotLK voor te zijn, en ofwel houden ze al hun toekomstige "additions" voorlopig nog voor zich (domme move op dit moment), ofwel weten ze nog niet welke kant ze uit willen gaan. En akkoord, WAR staat nog maar in z'n kinderschoenen en in principe mag je nu nog niet oordelen maar we hebben allemaal gezien hoe AoC geëindigd is. Ik laat het spel liever wat rusten nu want anders draait het sowieso terug in een teleurstelling uit. Maar van de honderdduizenden die nu al enkele weken spelen ben ik vrij zeker dat een deel er op 15 november (of ervoor al) er terug de brui aan geeft en het op het hoopje gooit met AoC om er daarna niet meer aan te komen.

We zijn verwend, inderdaad (of zo denken we toch).

(Fyi, geen WoW fanboyisme, ondertussen ook al enkele maanden niet meer aangeraakt)

DM
08-10-2008, 20:40
Ze hebben ons een MMORPG voorgeschoteld. ;-)
Akkoord dat die classes verwijderen en domme move was en overduidelijk om WotLK voor te blijven, maar ze zeggen duidelijk wat er zit aan te komen.
Classes terug invoegen evenals cities, nieuwe RvR-areas, city sieges verbeteren,...

Pleun
08-10-2008, 20:42
Als ze het daadwerkelijk op korte termijn kunnen verwezenlijken, zoveel te beter. Maar ondertussen al geleerd om eerst te zien en dan te geloven :)

sn1p3r
08-10-2008, 20:45
't Meeste is hier al gezegd. Het begin is tof, maar ik zit nu aan level 20 met m'n shaman en het is altijd 't zelfde. Dot, Dot, Bolt, Debuff, Debuff, AP-tap, Focus-damage, repeat. Af en toe een heal of AE-lifetap ertussen.

Het zal een zoethouder(tje) zijn tot DAoC 2, if ever. Zelf een DAoC 1 met revamped & remodelled UI/skins/Gfx etc zou voor mij al een goed begin zijn. Gewoon DAoC 1 met alle verbeteringen / opties die er in andere MMO's zijn uitgekomen bij, maar wel dezelfde stijl voor RvR. Ach, ik kan dromen nietwaar? :(

Ons Moe
08-10-2008, 21:51
Is er bij WAR iets zoals een trial ofzo?
Ik wil men geld niet weggooien indien het niets voor mij is.
Op de site kan ik er niets van terug vinden.
Google laat mij ook in de steek.
Mss dat jullie iets weten?

Alex
08-10-2008, 22:06
Is er bij WAR iets zoals een trial ofzo?
Er worden nooit trials uitgegeven bij release van een betalende MMO (zou ook enorm dom zijn). Meestal pas een half jaar later.

Ons Moe
08-10-2008, 22:08
Er worden nooit trials uitgegeven bij release van een MMO (zou ook enorm dom zijn). Meestal pas een half jaar later.

Ik dacht al zoiets maar er is hoop :)

thx

Vrieskou
08-10-2008, 22:10
Zout beter stoppen met mmo's tshhhh =)

Ons Moe
08-10-2008, 22:17
Zout beter stoppen met mmo's tshhhh =)

Ik vraag mij af hoe lang het duurt voor ge zegt in den alfa, Kben terug begonnen me mijnen warlock ;p

gwog
09-10-2008, 11:50
Iets wat me ook tegensteekt is het feit dat RR door iedereen makkelijk te halen is. Ook al ben je de grootste domooft ever, spendeer er gewoon genoeg tijd aan en je zal alles hebben (RvR sets etc). Wat is er in mis met een beetje competitie/difficulty in een game? Willen ze hun 13-jarige subscribers niet kwijtraken?

Voor sommige 1v1 gevechten zul je wel iets moeten kunnen. Maar keep sieges... meelopen met de massa en om de x minuten ga je gewoon wel eens dood. Heeft het andere realm meer peten online dan heb je gewoon pech.

Divolinon
09-10-2008, 12:22
Deze thread is voor WAR, NIET voor Wow (of eender welke ander MMO) te bashen. Daarvoor is er deze thread: http://forum.shrimprefuge.be/showthread.php?t=5931

Rufus
09-10-2008, 13:06
Er worden nooit trials uitgegeven bij release van een betalende MMO (zou ook enorm dom zijn). Meestal pas een half jaar later.
MMm bij LOTRO zaten er direct 2 friend keys (7dagen free trial).
Is toch een beetje trial.

Theremin
09-10-2008, 15:28
Deze thread is voor WAR, NIET voor Wow (of eender welke ander MMO) te bashen. Daarvoor is er deze thread: http://forum.shrimprefuge.be/showthread.php?t=5931
Waarbij je dan ook maar mijn onderbouwde mening over WAR verwijderd. Sterk gemodereerd!

Divolinon
09-10-2008, 15:45
Er is helemaal niets verwijderd.:

http://forum.shrimprefuge.be/showthread.php?t=5931

Jaak
09-10-2008, 15:51
http://www.happierhomes.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/webassets/320px-SMirC-thumbsup.jpg

Theremin
09-10-2008, 15:59
Er is helemaal niets verwijderd.:

http://forum.shrimprefuge.be/showthread.php?t=5931
Verplaatst naar de vuilbak van dit forum = verwijderd. Sowieso extreem onnozel om dat soort discussies in de kiem te proberen smoren trouwens, is niet meer dan normaal dat bij de evaluatie van een nieuw spel op zoek gaat naar referentiepunten bij eerder uitgebrachte games.

Theremin
09-10-2008, 16:26
Eh, dat waren mijn grieven omtrent WoW, geen pamflet ter verdediging van WAR. Integendeel, heb een beetje hetzelfde gevoel rond dat zaakje als een aantal andere forummers hier. PQs zijn b.v. wel een leuke uitvinding maar eilaas zijn ze veel te repetitief, mede omdat zowat elke PQ gewoon hetzelfde is (kill lots of normal mobs, kill 5 champions, kill 1 lord, repeat) en het is sowieso geen volledige, valabele vervaging voor de klassieke (instanced) dungeon. De gewone quests daarentegen zijn nog ongeïnspireerder dan in WoW (nu zijn het werkelijk allemaal kill x beesten quests) & the RVR is natuurlijk wel pakken beter uitgewerkt dan bij Blizzard maar ik vrees een beetje dat door de vroegtijdige release een aantal essentiële elementen er gewoon niet inzitten (al is dat deels natuurlijk wel speculatie). En een vangnet is er nu niet echt, het duurt integendeel op mijn server gemiddeld meer dan een half uur eer je uberhaupt in een instance PVP-scenario geraakt. Daoc liet in den tijd alvast een betere eerste indruk na.

DISCLAIMER: het is niet omdat de lettercombinatie WoW in deze post voorkomt dat het hier om een beoordeling van deze zou gaan. :potlach:

Erhilion
09-10-2008, 16:45
Het is bij mij ook niet enkel het mogelijke gebrek aan end-game content waardoor het een beetje begint tegen te steken. Hier zijn nog wat bevindingen:

- Quests: als je in een nieuw camp aankomt krijg je er gewoon veel te veel in een keer op je bord. Als je de moeite doet om ze effectief te lezen weet je na het accepteren van de 8ste quest bijlange niet meer waarover de eerste ging. Uiteindelijk komt het dan neer om naar het rode cirkeltje te lopen, iets op te pikken of te doden en de quest terug binnen te brengen. Daardoor zakt de beleving richting vriespunt, maar dat komt ook door het volgende punt:

- Muziek: of eerder het complete gebrek eraan. Eerlijk gezegd zet ik na een tijd MMO muziek wel af, maar het zou wel leuk zijn moest er muziek inzitten. Dat schept meteen bakken sfeer. Het voelt allemaal nogal doods aan, met enkel wat fletse combat geluidjes.

- Player Quests: Geen slechte uitvinding, maar het heeft een probleem: als er geen volk in de buurt is valt er niks mee te doen. Op je eentje kan je de eerste stage wel doen, daarna niks meer. Uiteindelijk verschilt het maar weinig met reputation grinden uit WoW.

- Renown: Is uiteindelijk ook een grote grind. Je gaat bakken scenario's mogen spelen om RR80 te halen, want de RR die je krijgt van sieges is niks in vergelijking met de tijd die je erin moet steken.

- Combat: Dit steekt mij zowat het meeste tegen, en het is iets waar veel MMO's over struikelen. Het rondlopen voelt ten eerste al onnatuurlijk aan. Elves zweven precies. En de combat zelf is traag. Global Cooldown van 1.5s = zzzzz combat. Bovendien reageren skills véél te traag. Er zit altijd wat vertraging op (nee geen lag). Dat is iets waar WoW volgens mij nog altijd torenhoog bovenuit steekt. Dat speelt gewoon als een soort 3rd person action game. Alles reageert direct en dat maakt combat erg intens. WAR speelt véél te sloom voor mij.

- Chat: Geen global chat doet het ook allemaal nogal doods aanvoelen. En dan de mogelijkheid om items te linken er niet inzit is onbegrijpelijk.

Jaak
09-10-2008, 16:51
Verplaatst naar de vuilbak van dit forum = verwijderd. Sowieso extreem onnozel om dat soort discussies in de kiem te proberen smoren trouwens, is niet meer dan normaal dat bij de evaluatie van een nieuw spel op zoek gaat naar referentiepunten bij eerder uitgebrachte games.

Wat een zever! Als je een recensie geeft over Bluray geeft, ga je toch ook niet de plus- en minpunten geven ten opzichte van de DVD-speler?!

Oh, wait, no...

DM
09-10-2008, 17:01
Het is bij mij ook niet enkel het mogelijke gebrek aan end-game content waardoor het een beetje begint tegen te steken. Hier zijn nog wat bevindingen:

- Quests: als je in een nieuw camp aankomt krijg je er gewoon veel te veel in een keer op je bord. Als je de moeite doet om ze effectief te lezen weet je na het accepteren van de 8ste quest bijlange niet meer waarover de eerste ging. Uiteindelijk komt het dan neer om naar het rode cirkeltje te lopen, iets op te pikken of te doden en de quest terug binnen te brengen. Daardoor zakt de beleving richting vriespunt, maar dat komt ook door het volgende punt:

- Muziek: of eerder het complete gebrek eraan. Eerlijk gezegd zet ik na een tijd MMO muziek wel af, maar het zou wel leuk zijn moest er muziek inzitten. Dat schept meteen bakken sfeer. Het voelt allemaal nogal doods aan, met enkel wat fletse combat geluidjes.

- Player Quests: Geen slechte uitvinding, maar het heeft een probleem: als er geen volk in de buurt is valt er niks mee te doen. Op je eentje kan je de eerste stage wel doen, daarna niks meer. Uiteindelijk verschilt het maar weinig met reputation grinden uit WoW.

- Renown: Is uiteindelijk ook een grote grind. Je gaat bakken scenario's mogen spelen om RR80 te halen, want de RR die je krijgt van sieges is niks in vergelijking met de tijd die je erin moet steken.

- Combat: Dit steekt mij zowat het meeste tegen, en het is iets waar veel MMO's over struikelen. Het rondlopen voelt ten eerste al onnatuurlijk aan. Elves zweven precies. En de combat zelf is traag. Global Cooldown van 1.5s = zzzzz combat. Bovendien reageren skills véél te traag. Er zit altijd wat vertraging op (nee geen lag). Dat is iets waar WoW volgens mij nog altijd torenhoog bovenuit steekt. Dat speelt gewoon als een soort 3rd person action game. Alles reageert direct en dat maakt combat erg intens. WAR speelt véél te sloom voor mij.

- Chat: Geen global chat doet het ook allemaal nogal doods aanvoelen. En dan de mogelijkheid om items te linken er niet inzit is onbegrijpelijk.

- Klopt, maar dat is bij zowat elke MMORPG het geval.
- Feit, maar is niet erg, ik zet toch altijd muziek op op de achtergrond.
- Je bedoelt waarschijnlijk Public Quests. En ja, dat is het doel, mensen zoeken die ook die PQ's doen. Ofte: Zoek u een guild.
- Die RvR experience gaat verhoogd worden dacht ik, 20%.
- Het is inderdaad traag, maar mijn Marauder krijgt een mob neer op 10 seconden, max. Combat kan evenzeer intens zijn, ik heb meer plezier aan een minuut lang tegen een speler vechten dan backstab, win. Als je je skills goed gebruikt kan combat ook snel zijn in WAR.
- /chan Order of /chan Destruction

Theremin
09-10-2008, 17:16
Het probleem met die PQ's is vooral dat ze dodelijk repetitief zijn. Had het nu echt zo'n opgave geweest om een beetje meer variatie in het geijkte stramien te steken? Dan is een dungeon meerdere keren raiden in feite nog gevarieerder en interessanter. Nu, ik blijf het op zich geen slecht idee vinden maar ze hebben net iets teveel de kaart van die PQ's getrokken, medunkt. Achter elke heuvel ligt er wel een nieuwe PQ te wachten, en 90 % van de tijd doe je gewoon hetzelfde als de vorige keer (met de zeer occasionele escort) Het ware leuk geweest moesten er nog andere manieren zijn om rep te grinden.

spookwoefke
10-10-2008, 01:50
theremin ik vraag mij af of gij eigelijk al pq's gedaan hebt?

er zijn pq's waar ge huizen moet afbranden, crystals moet plaatsen, mobs beschermen, op hoorns moet blazen, etc

snelheid van combat is gelijk in daoc, het is inderdaad trager maar dat is dan ook de bedoeling

rr80 zal maar door enkelen gehaald worden en dan pas na meerdere jaren, juist zoals rr12 in daoc en dan nog alleen maar door hen die er de tijd in steken maar ook weten wat ze doen, ik hoop wel dan de nadruk meer gaat komen op grp vs grp open world dan scenario's

Lion
10-10-2008, 09:12
Open RvR op lower lvl is precies toch ver zoek. Gisteren R21RR18 geworden. Zoek een RR trainer en merchant. Elke fucking T2 keep is order controlled, en destruction doet er geen kloten aan. Liever scenario's grinden .. Al chance heb ik nu een paar maten in de guild waarmee ik RvR doe. We winnen 75% , maar vanavond zal ik R22 worden en dan is het naar T3 moven, terug als laagste lvl :teeth:

Theremin
10-10-2008, 09:36
theremin ik vraag mij af of gij eigelijk al pq's gedaan hebt?

er zijn pq's waar ge huizen moet afbranden, crystals moet plaatsen, mobs beschermen, op hoorns moet blazen, etc
Zit nu in chapter 11, bij de eerste 10 chapters van chaos heb ik full influence, evenals bij een aantal chapters van Dark Elf. De grootste variatie die ik tot nu gezien heb is dat je in stage 1 idd een groot aantal dingen moet 'aanklikken', maar echt een groot verschil met het standaarstramien kan je dat niet noemen. Er zijn wel een aantal originele (bv ik herinner me die keer dat je een bel in een toren moest kapotslaan), maar zo zijn er (de eerste 20 levels) helaas veel te weinig.

Cit
10-10-2008, 20:38
ja lap.
Ik install, patch het spel.
Ik start het op.. login pop-up komt.. ik vul gegevens in.
Klick play.. er gebeurd niets.
:(

DM
10-10-2008, 23:25
Account geregistreerd op de Europese WAR site ?

Alex
11-10-2008, 03:24
Het is de account van Tyrael.

Al mee proberen in te loggen op de WAR site, just in case?
Wat met dummy gegevens? Geen firewall zever etc

Muis
11-10-2008, 14:07
Gisteren avond nog 3 scenarios gedaan. Geen enkele keer doodgegaan met mn ironbreaker. :love:

Lion
11-10-2008, 15:32
Gisteren avond nog 3 scenarios gedaan. Geen enkele keer doodgegaan met mn ironbreaker. :love:

Dank je healers daarvoor. De meest ondankbare job, maar wel met de meeste voldoening.
Al ik met mijn fellow tank en fellow witch elf een avondje scenario's doe, winnen we 80%.

spookwoefke
11-10-2008, 15:35
mja tis toch altijd leuk om met men shaman als eerste te eindigen in healing done
vooral als ge het dubbel hebt van nr2, krijgt dan altijd wel nen /w van mensen die het apprecieren

ik gebruik eerst mijnen hot dan mijn heal/hot en af en toe keer dien buffer als iemand te snel neer gaat, dien 3s heal en group heal gebruik ik ni zo veel, ik heb ook lang morale1 de heal gebruikt maar nu heb ik "grok says stop" (ofzoiets), heb gezien dat er al addons zijn speciaal hiertegen dus da moet wel goed zijn :)

Lion
11-10-2008, 15:46
Mijn healing ligt nu gemiddeld tussen de 85 en de 100k per scenario. Lvl 21 Zealot.

DM
11-10-2008, 16:05
Iemand die eens kan uitleggen hoe je Bragging Rights gebruikt ?

Laere
11-10-2008, 16:11
ff tussen door een paar puntjes wa ik kwijt wilde
1.Healers zijn uber powered imo
2.ja in iedere mmo's zit zon beetje een grind patroon,i like it....
3.tot nu toe echt de eerste mmo sinds wow waar ik nog eens vies voor kan gaan
4.Er moet zeker nog veel verbeterd en geballanceerd worden in war ma komt zeker goed !
5.oja ben idd mthic fanboy :worship: daoc:worship: (wat niet weg neemt dat ik wow en nog vele andere ook te gek vond.

Cit
11-10-2008, 18:11
ja lap.
Ik install, patch het spel.
Ik start het op.. login pop-up komt.. ik vul gegevens in.
Klick play.. er gebeurd niets.
:(

voor één of andere reden had ik een dll bestandje niet.

Online gevonden, in de map gezet en nu draait het :)

Muis
11-10-2008, 19:09
Dank je healers daarvoor. De meest ondankbare job, maar wel met de meeste voldoening.
Al ik met mijn fellow tank en fellow witch elf een avondje scenario's doe, winnen we 80%.

Ofcourse.
Outfriend en guard ze ook altijd. En vanaf er iemand op de healer zit is het Away with ye! op hen. :-)

spookwoefke
11-10-2008, 22:17
Iemand die eens kan uitleggen hoe je Bragging Rights gebruikt ?

in u tome kunt ge praktisch op alle achiements rechts klikken (denk ik), dus op dingen zoals "killed 25 brightwizards" of "done 25 quests" en dan komt da in uwe bragging rights te staan

tis dus te bedoeling da ge daar wa spul zou zetten waar ge trots op zijt zoals bv 10 keer A rating had in pq ofzo

PearlChoco
14-10-2008, 21:37
Allez, ben dan uiteindelijk ook bezweken en heb mij WAR vanmiddag aangeschaft. Al een paar uurtjes gespeeld, en tot nu toe vrij stevig onder de indruk moet ik zeggen. De sfeer zit er dik in en zeker die Tome is een geweldige toevoeging.

Wat ik wel een teleurstelling vind (tenzij ik het mis heb?) is de beperkte variatie aan rassen en beroepen: in't geheel zitten er wel genoeg in, maar omdat het spel eigenlijk niet één geheel is maar opgedeeld in 3 verschillende afzonderlijke campaigns, en dan nog eens opgedeeld in order en chaos, kom je heel het spel maar 2 player rassen tegen (bv human en Chaos) en lopen er aan je eigen kant uiteindelijk maar 3 spelersklassen rond, nogal magertjes, niet?

DM
14-10-2008, 21:41
Euhm, zoek u een Warcamp en pak de Flight Master naar een andere streek ;)

PearlChoco
14-10-2008, 21:53
Euhm, zoek u een Warcamp en pak de Flight Master naar een andere streek ;)

Hunk? Nog niet van gehoord :)
Kunt ge dan naar overal gaan of hoe zit dat dan?

DM
14-10-2008, 22:32
Yep.
Het spel is zo opgemaakt dat ge als low level inderdaad vooral uw eigen ras en dat van uw direct tegenstander tegen komt.
Als ge echter de andere gebieden bezoekt hebt ge meer variatie :)

Cybdm
15-10-2008, 16:24
Ik was bijzonder onder de indruk van Warhammer Online. Maar ik moet vast stellen na enkele weekjes spelen dat het mij allemaal te gemakkelijk gaat. Ik vind het te mainstream, te gemakkelijk in het algemeen. Tegelijk is het spel super polished en speelt het heel lekker en is fun, dus meer een kwestie dat dit niet mijn cup of tea is dan een slecht spel of wat dan ook. Ik had Warhammer uitdagender verwacht, maar het - met terechte reden - gebruikt het de bekende (mainstream) formule.

PearlChoco
16-10-2008, 23:23
Ondertussen een uurtje of 10 gespeeld. Damn, dit spel is geniaal, ben volledig verkocht! Het moet geleden zijn van HoMM2 dat de uurtjes er zo vlot doorgingen.
Ben een complete leek in het MMO genre; heb heel toevallig net vorige week eens een gratis 10d trial van WoW geprobeerd maar dat was ik na 2 dagen toch al grotendeels beu... De wereld leek me veel te statisch, veel te passief. Leek niet echt veel in te gebeuren op't eerste zicht. Is natuurlijk maar een snelle indruk, maar toch een groot verschil nu met WAR vind ik. Ook de quests in WoW staken mij al snel tegen: na 25 keer op rij X beesten te moeten afslachten heb ik het wel gezien. Tot nu toe is WAR een pak gevarieerder, en de quests zijn ook heel mooi geintegreerd in het overkoepelende RvR verhaal. Heb alleen wat schrik dat de character levelling in WAR nogal simpel is (elke level gewoon 1 ability erbij), dat leek in WoW precies wel een pak uitgebreider. En ook het feit dat WoW één gigantische wereld is fascineert me wel meer dan de afzonderlijke relatief kleinere mappen van WAR, al moet ik zeggen dat de mappen in WAR er véééél boeiender en levendiger uitzien... En die PQ quests zijn super (mijn mond viel letterlijk open van verbazing op't einde van die Raven Host Vanguard quest :) )!

Muis
17-10-2008, 00:23
Net aan m'n eerste big rvr fight meegedaan in T3. We hadden de keep iendelijk maar toen kwame er plots enorme hoeveelheiden destruction players aan. We hebben zoveel mogelijk order mannen nog bijeengeroepen en toch een 3 uur bijna uitgehouden voor we ingemaakt werden. Enorme pret zoals in daoc vroeger. :-)

gwog
17-10-2008, 11:37
Geen last gehad van lag? Op Karak Hirn begint het precies nog erger te worden ook al zijn er s'avonds geen queues meer... Vooral als healer valt dat heel hard op.

Nuja, gametime loopt een dezer dagen af en ik ben eerder geneigd om de nieuwe WoW patch eens te bekijken. Not good. :(

Muis
17-10-2008, 11:59
Nope, geen lag. Alleen mn pc die het soms niet meer kon trekken door al het volk in beeld. :p

aksm
17-10-2008, 12:01
Geen last gehad van lag? Op Karak Hirn begint het precies nog erger te worden ook al zijn er s'avonds geen queues meer... Vooral als healer valt dat heel hard op.

Nuja, gametime loopt een dezer dagen af en ik ben eerder geneigd om de nieuwe WoW patch eens te bekijken. Not good. :(

Wow is een smerig game eigenlijk. Ook patch deze week bekeken. En hoe ze het doen weet ik niet, maar het smaakt altijd naar meer.

Lion
17-10-2008, 12:03
Wow is een smerig game eigenlijk. Ook patch deze week bekeken. En hoe ze het doen weet ik niet, maar het smaakt altijd naar meer.

Bwah, ik was het weeral beu na een uurtje of 2. Nieuwe abilities bekeken op al mn chars, en dat was het dan.

DM
31-10-2008, 06:26
Vanaf 18 november krijgt WAR z'n tweede live event:

Two live events in as many months is pretty impressive, in my opinion, and Heavy Metal comes as a surprise, as we all more or less assumed the Blackguard and Knight of the Blazing Sun would just be rolled out in a 1.1 patch all of the sudden. Not so! No, we get a week’s worth of a live event leading up to the two careers being re-added back into WAR. Here’s some of the highlights:

* We get a new Live Events tab in the Tome of Knowledge that will point us toward daily tasks (WoW, you don’t mind WAR borrowing daily quests, do you?).
* Daily tasks contribute toward a special influence bar with basic, advanced and elite rewards, just like PQs.
* The elite reward will be the chance to play one of the two new tanks a full week before they’re officially released!
* New scenario just for one week only: Reikland Factory, which players of all tiers can participate in, with a 10% bump to renown gain.

Wow. Color me stunned (it’s a rare Crayola color, look for it sometime). A full week’s head start on one of the new tank classes will be an awfully huge carrot to dangle in front of players’ faces, and I won’t doubt that quite a few people will kill themselves to get that reward.

Jaak
31-10-2008, 12:38
allez, de vier peten (edit: irl vrienden dus) waarmee ik WoW speel zijn WAR al beu (na het eerst ZOMGLOLWTFNAAIS te vinden). "goed" dat ik het "nog" niet gekocht had. :\

Cybdm
03-11-2008, 11:51
allez, de vier peten (edit: irl vrienden dus) waarmee ik WoW speel zijn WAR al beu (na het eerst ZOMGLOLWTFNAAIS te vinden). "goed" dat ik het "nog" niet gekocht had. :\Warhammer is een voortreffelijke MMORPG die heel kwalitatief is gemaakt en een grote toekomst heeft. Alleen is het - zoals elke startende mmorpg - light on the content. Ik vond vooral het instant gratification er te veel aan. Alles gaat te gemakkelijk, het is casual play in een extreme vorm. Op lvl20 heb je al gear die er beter uitziet dan sommige WoW epic gear en als je wat slim bent bulkt uw bag over van de blue & purple gear. Bijgevolg na enkele weken heb je het allemaal gezien en blijft er nog weinig motivatie over om door te doen na enkele keeps over te hebben genomen.

Tenminste dat was mijn ervaring met WAR. Na verloop van tijd om wat volwassen te worden en wat aan te dikken, blijft dit een spel om in de gaten te houden.

Alex
03-11-2008, 12:05
Ik vind dat persoonlijk een heel positief. Ik wil niet spelen om pas over 10u X of Y te kunnen krijgen, spelen moet al meteen fun en interessant zijn en niet hetzelfde grinden tot ik iets interessants pas tegenkom na 30u.

Als er geen motivatie is om eenzelfde scenario of dungeon opniew te doen omdat die niet interessant genoeg is om te spelen - fine, you've seen it en tijd voor een ander spel. Dat er een UBER epic aan gekoppeld is na 1000uren spelen overtuigt mij niet meer, I'm out of the rat race.

black
03-11-2008, 16:08
Als er geen motivatie is om eenzelfde scenario of dungeon opniew te doen omdat die niet interessant genoeg is om te spelen - fine, you've seen it en tijd voor een ander spel. Dat er een UBER epic aan gekoppeld is na 1000uren spelen overtuigt mij niet meer, I'm out of the rat race.

Ik heb dezelfde mening. Daarom vind ik het zo goed dat je als casual gamer in wow nu ook in een mum van tijd full epic kunt zijn. (Hier met mijn laatste character in minder dan 2 weken full epic gegeared).
Hoedanook moet je wel oppassen dat wanneer je geen zichtbare progress meer maakt in een mmorpg game, je op een bepaald punt het vlug saai kan worden, en je niet echt iets meer hebt om voor te spelen. Dan haken de meeste mensen af denk ik.

jelliuz
03-11-2008, 16:28
het is wel zo dat , hoe je het ook draait of keert, een hoop mensen terugkeren naar wow nu met de uitbreiding.

Maar als ik zo die patches en fixes dagelijks bezie, dan heb ik er hoop in :) ik zal het zeker opnieuw proberen, geen twijfel mogelijk. Die gasten luisteren enorm naar de community en blijven dag na dag gas geven om de experience beter te maken.

black
03-11-2008, 17:37
het is wel zo dat , hoe je het ook draait of keert, een hoop mensen terugkeren naar wow nu met de uitbreiding.

Maar als ik zo die patches en fixes dagelijks bezie, dan heb ik er hoop in :) ik zal het zeker opnieuw proberen, geen twijfel mogelijk. Die gasten luisteren enorm naar de community en blijven dag na dag gas geven om de experience beter te maken.

True, zeer actieve mannen daar bij WAR, dat merkte ik ook al bij de beta test waar ik meermaals contact heb gehad met die mensen.

Cybdm
05-11-2008, 12:14
Ik vind dat persoonlijk een heel positief. Ik wil niet spelen om pas over 10u X of Y te kunnen krijgen, spelen moet al meteen fun en interessant zijn en niet hetzelfde grinden tot ik iets interessants pas tegenkom na 30u.Allemaal goed en wel, maar dan neem je wat mij betreft het fundament van een mmorpg een beetje weg. Maar zoals je zei is het een kwestie van smaak en persoonlijke voorkeur, daarom juist dat instant gratification mmorpgs zo goed scoren bij de grote massa. De meer doorwinterde mmorpg gamer wil een geleidelijke sense of progession zoals Black gedeeltelijk kwam vertellen. Hij slaat immers de nagel op de kop op vlak van de noodzaak aan zichtbare vooruitgang, want anders zal het snel gaan vervelen en heb je geen stimulans meer om aan te loggen. Als je alles hebt binnen enkele weken, dan kan je zowel een traditionele multiplayer game gaan spelen of grijpen naar Guild Wars en dergelijke meer.

Warhammer doet dit een beetje in extreme vorm, bijgevolg dat er toch veel afknappen na enkele weken. WoW is ook instant gratification onder de meer oudere traditionele mmorpgs, maar het heeft momenteel een gigantische berg aan content dat het geheel attractief blijft maken voor de meeste spelers. Bijgevolg ook mijn opmerking dat na een jaartje ofzo Warhammer stukken interessanter zal worden...

Jaak
05-11-2008, 18:14
Allemaal goed en wel, maar dan neem je wat mij betreft het fundament van een mmorpg een beetje weg.

lijkt mij ook een beetje zo

inloggen en direct pew-pew = team fortress classic, counter-strike, unreal tournament en consoorten...

nuja, smaak ofc ^^

DM
07-11-2008, 09:31
lijkt mij ook een beetje zo

inloggen en direct pew-pew = team fortress classic, counter-strike, unreal tournament en consoorten...

nuja, smaak ofc ^^

En zegt black niet dat het nu bij WoW ook zo is ? :-)

black
07-11-2008, 09:48

Laten we zeggen dat epics halen voor casual gamers nu ook in een mum van tijd kan. ITT vroeger.:)

zinno
07-11-2008, 10:02
zeg dat wel, paar guildies hebben eergisteren een 15-tal epics vergaard op een uur tijd.

Lion
07-11-2008, 10:48
Hopelijk krijgen epics terug wat waarde in WotlK. 75% van de epics nu zijn gewoon blue's met een paars kleurtje.

black
07-11-2008, 11:03
Hopelijk krijgen epics terug wat waarde in WotlK. 75% van de epics nu zijn gewoon blue's met een paars kleurtje.

Maar met zowat alle epics kun je makkelijk tier 5/t6 content raiden.
Het is een win-win situatie.
Hardcore raiders hebben tier 6 epics, mensen die veel gewerkt hebben voor hun gear die kunnen daarmee natuurlijk pronken.
Daarintegen, casuals die badgesgear hebben, kunnen ook af en toe meedoen met tier 5/6 raids en zo ook een groot deel van het game zien (of alles zelf).

Jaak
07-11-2008, 12:42

he, wa? ge kunt geen nieuw char spelen en direct beginnen pewpewen hoor. :)

btw, lion, heb gelezen in één van de interviews met diene ene peet dat de epix nu terug een achievement-gevoel zouden geven. zelfs voor arena zou ge met kutgear moeten beginnen, en om de crafter onder ons te belonen voor hun harde werk zullen de beginner-PVP sets gecraft worden; goed nieuws voor de tailors, LW en BS ^^ (gelezen blue post op US forums).

edit: holy, kzit gelijk wa int verkeerde topic. nuja dit topic is toch zo dood als iets ;D

black
07-11-2008, 14:31
edit: holy, kzit gelijk wa int verkeerde topic. nuja dit topic is toch zo dood als iets ;D

Deze topic valt nog mee... AOC topic daarintegen.

Cybdm
07-11-2008, 15:57
Laten we zeggen dat epics halen voor casual gamers nu ook in een mum van tijd kan. ITT vroeger.:)Dat is nu ook niet altijd zo. Als je als casual begint met WoW moet je toch wel een pak content gaan inhalen en de juiste guild vinden die je wil aanvaarden. Je kan niet als hardcore player eventjes een alt maken, dan door alle content walsen en dan claimen dat een casual player (of het nu een nieuwe speler is of iemand die pas begint te raiden) dat allemaal gemakkelijk kan realiseren...

Cybdm
07-11-2008, 16:03
Deze topic valt nog mee... AOC topic daarintegen.Warhammer is zo goed als een maand of een beetje meer uit en het is hier al vrij dood, nuff said hoe diep de thread zal zitten na enkele maandjes... Same for LOTRO, of wat zeg ik gelijk welke mmorpg dan WoW hier. Te weinig mensen om een grote diversiteit aan gezonde threads te hebben denk ik. Wat mij betreft geen indicatie over het spel zelf, zeker hier niet.

jelliuz
07-11-2008, 16:50
is beetje normaal hé :) hier zaten niet anders dan doorwinterde wow-liefhebbers en nu de uitbreiding komt zal niemand die laten voorbijgaan.

Jaak
07-11-2008, 17:25
Warhammer is zo goed als een maand of een beetje meer uit en het is hier al vrij dood, nuff said hoe diep de thread zal zitten na enkele maandjes...

yup, ik heb hem enkele dagen geleden van de tweede pagina naar boven gehaald en speel het spel niet eens ;D

WAR forum op 9lives is ook vrij dood eigelijk... twee topics waar vandaag is in gereplyed, en het is dan nog van 5 uur geleden :)

Lion
07-11-2008, 17:52
Alle mannen van 9lives waar ik WAR mee speelde zijn ook al gestopt. Ik geef het nog een kans binnen x-aantal maanden. Als ik WotlK beu ben ;D

Ik heb gewoon een korte aandachtsspanne bij games, ni aangevallen voelen wow boys.

Archangelus
07-11-2008, 20:48
Warhammer is zo goed als een maand of een beetje meer uit en het is hier al vrij dood, nuff said hoe diep de thread zal zitten na enkele maandjes... Same for LOTRO, of wat zeg ik gelijk welke mmorpg dan WoW hier. Te weinig mensen om een grote diversiteit aan gezonde threads te hebben denk ik. Wat mij betreft geen indicatie over het spel zelf, zeker hier niet.

Bwa, ik ben gewoon druk bezig in Fallout 3. Daar zat ik al 10 jaar op te wachten, das toch net iets langer dan op WAR :)

Jaak
07-11-2008, 22:09
Ik heb gewoon een korte aandachtsspanne bij games, ni aangevallen voelen wow boys.

eh, wa?

PearlChoco
08-11-2008, 10:54
Om even tegen de stroom in te roeien in deze thread:

Vind WAR een schitterend spel en kan het gewoon niet meer aan de kant leggen. De background, de lore, de sfeer, het is allemaal zo goed uitgewerkt en sinds ik WAR heb heb ik geen ander spel meer aangeraakt. In tegenstelling tot de meesten hier rush ik wel niet op enkele dagen naar lvl 40 om dan te klagen dat er niet genoeg content is; heb nu al een 70-tal uren gespeeld en zit nog altijd halverwege tier 2! Denk dat sommigen soms beetje vergeten om van het spel zelf te genieten en enkel naar dat levelen kijken. Vind het gewoon heerlijk om me in het verhaal en de quests onder te dompelen, uren vijandig gebied trotseren om die laatste Lore en Bestiary tome unlocks te vinden, afgewisseld met PQ's en RvR veldslagen natuurlijk.
Was een weekje voordien trouwens begonnen met WoW (ben een complete MMO leek) maar dat kon me nauwelijks 2 dagen boeien: heel de tijd in een (wel gigantisch) leeg landschap lopen beestjes mollen zonder reden, pff dan speel ik wel diablo.

aksm
08-11-2008, 11:29
De gemiddelde tijd bij launch om een wow char van 0-60 te halen was toen ook 8-12 dagen effectieve speeltijd. Wie meer aandacht wou besteden aan reps en factions zal al snel aan 15+ dagen voor de lvl 60 ding er aankwam en voor 90% van de spelers begon dan pas het spel. Wow focus ligt hem op dit moment (meer dan 3 jaar na lauch) niet meer op de begin gebieden zijnde 0-58 waar begint pas als je outland binnen komt en volgende week zal ook dit gebied redelijk desolaat worden en zal je in Northrend je ding wel vinden. Komt er nog eens bij dat wow altijd al een end game based spel was.

War heeft idd bakken sfeer te koop en als ik speelde was het ook niet voor de rush. Het duurde wel even voordat ik mijn juiste class kon vinden maar daardoor heb ik dan ook het een en ander extra kunnen ontdekken. En dat je op dit moment je goed kunt amuseren met War en het levelen is nogal logisch mag ik hopen. Het spel begint aan zijn tweede maand dus je zit vol in de actieve setting van het spel. Start binnen 3 jaar War op terwijl 90 % van de server al in de uitbreiding zit rond te hossen zal je ook vaak een leeg landschap tegen komen en je eenzaam en alleen in een gigantische wereld voelen. Ergens eigen aan mmo's.

DM
08-11-2008, 14:21
Warhammer is zo goed als een maand of een beetje meer uit en het is hier al vrij dood, nuff said hoe diep de thread zal zitten na enkele maandjes... Same for LOTRO, of wat zeg ik gelijk welke mmorpg dan WoW hier. Te weinig mensen om een grote diversiteit aan gezonde threads te hebben denk ik. Wat mij betreft geen indicatie over het spel zelf, zeker hier niet.

Ga keer kijken op Warhammer Alliance. :)

Jaak
08-11-2008, 21:59
Ga keer kijken op Warhammer Alliance. :)

al lang geen nazis meer gezien

- ga eens kijken op stormfront

walli
11-11-2008, 10:15
eventjes terzijde zitten hier nog oude flemish lions van daoc indertijd (excalibur server)
die nu zich op warhammer gestort hebben? zou wel nice zijn keer wat vertrouwd volk ingame terug te zien.

cheers

Laere
11-11-2008, 18:39
Moet tegen men zin eigenlijk maar wel eerlijk toegeven dat ik men war account ff links laat liggen,is idd vrij dood atm,eens 40 viel het vies tegen.Kan aan server liggen,alee da hoop ik wat ik schrijf het nog niet af!!
en het onvermijdelijke ben met paar irl friends trug op wow,jaja en ik was er zo op tegen.

Cage
11-11-2008, 18:40
say whut?

Archangelus
12-11-2008, 20:18
Moet tegen men zin eigenlijk maar wel eerlijk toegeven dat ik men war account ff links laat liggen,is idd vrij dood atm,eens 40 viel het vies tegen.Kan aan server liggen,alee da hoop ik wat ik schrijf het nog niet af!!
en het onvermijdelijke ben met paar irl friends trug op wow,jaja en ik was er zo op tegen.

Tja, Burlok he... :p
Karak Eight Peaks, Hirn of Azgal, daar moet ge zijn!

PearlChoco
12-11-2008, 23:07
Tja, Burlok he... :p
Karak Eight Peaks, Hirn of Azgal, daar moet ge zijn!

Zit ook op Burlok en amuseer me wel...
Wat is't verschil met Eight Peaks en Hirn of Azgal?

Lion
13-11-2008, 19:50

Dat waren de eerste servers, en direct de populairste als ik me niet vergis. Veel volk en grote guilds.

Archangelus
13-11-2008, 20:39

Het aantal spelers op de server :)

DM
13-11-2008, 22:37
Volgens mij bezit Blizzard het merendeel van de aandelen in GOA ofzo...
Hoe die Franse kutmongolen erin slagen een zeer goed spel als WAR te verkloten voor de Europese markt snap ik niet.

Archangelus
14-11-2008, 22:56
Ze hebben hopen ervaring opgedaan met DAoC :P

DM
15-11-2008, 00:22
Wat het onbegrijpelijk maakt.
Mythic doet het in de VS zelf en daar doen ze het schitterend.

PearlChoco
15-11-2008, 15:54
Ah, de Realm War is eindelijk ook op de Europese website gelanceerd, dat werd tijd...

Archangelus
15-11-2008, 16:28
http://www.war-europe.com/#/news/?id_news=en243&lang=en
http://www.war-europe.com/#/realmwarindex/?lang=en&realmwar=Index.war

DM
19-11-2008, 09:53
Folks,

Okay, here’s the first part of the 1.05 patch from us. The 1.05 patch is the anxiously awaited “Combat and Careers” patch. As I mentioned already, it is over 17 pages long and still growing and it includes, among other things, adjustments to every career in the game. Some careers got a special shot of extra-loving goodness and some careers also got some tough love as well as some goodness as well. We hope to post the full patch notes tomorrow morning but as we continue to conduct a final review of all the preliminary changes and the notes themselves, it might be held up a bit longer, but I certainly hope not. It is, by far, the largest WAR patch yet and is by its very nature, full of far-reaching and sweeping changes. Here are some of the highlights of the patch.

1) We are pleased to announce the official opening of our Public Test Server. Similar to our Pendragon sever for DAoC, this server will be both open to all players but players will be able to copy (not transfer, your original character remains on its server) their existing characters over to this server at anytime. This server will get the latest, but not final, version of the game and feedback from this server will be used in making any further adjustments to the version. We encourage all players who want to help in the development process to give it a shot. More information on the PTS will be posted on the Herald.

2) Rally masters have been put at every Warcamp to make moving around the world a bit easier and faster. This is only the first part of some improvements we are making to the transportation system to cut down on the time that players have had to spend simply running back and forth between places. The next step will be to allow players to have multiple bind points.

3) Players’ should be able to use the morale button abilities more effectively now. In other words, the darn thing should work every time.

4) Many of the issues with spell/abilities animations not firing off/ending properly have been corrected. Hopefully we got all of the issues but only time will tell.

5) An additional gold bag will be generated when a keep or fortress is taken.

6) Morale abilities will now display their cooldowns correctly at all times. This is just one of many UI fixes.

7) The "Ability Not Ready" message will no longer display when the remaining cooldown on an ability is less than or equal to the full global cooldown.

8) Corrected an issue with the cooldown timers on the action bar buttons that was causing them to count down improperly. The timers will now count down in half-second increments beginning at 3 seconds remaining. See, I said there was more than 1 other UI fix. happy

9) Another “warhammer to the head” to those that try to AFK in scenarios and PQs.

10) All classes have had some abilities buffed and some abilities have been debuffed a bit. For example, the Squig Herder has gotten 30+ adjustments to its abilities. Out of those 30+ adjustments, the phase “damage has been increased” shows up about 80% of the time. As part of this update, the team has looked at every career in the game and made adjustments. Things such as Electromagnet, Fire Cage and snares/roots in general have drawn particular attention from the team and have had numerous changes/fixes made to them. Of course, where major changes have occurred to the careers a free re-training has been offered. Tomorrow’s notes will detail all of the changes and considering that the career changes are about 14 out of those 17+ pages, I think you can say that we made a whole lot of changes.

So, hopefully qill tomorrow's 1.05 patch notes will put an end to the “Mythic doesn’t respond, doesn’t want to make changes” threads eh? Nah! happy

Again, 1.05 is primarily the C&C patch, expect more other big patches coming as well over the next month or so. When you see the contents of the patch, I hope most of you, if not all of you, will see why we have been taking "baby steps" with C&C changes up to now.

Mark

17 pagina's... ;D

DM
19-11-2008, 09:54
Patch notes.

Game Update 1.0.5 - Public Test Server

Highlights

• Each career has been reviewed, and we have made many changes to improve career balance and playability. Players who belong to one of the following careers will need to speak to their trainers in order to re-train their Career Mastery abilities:

Black Orc
Bright Wizard
Chosen
Engineer
Ironbreaker
Magus
Shadow Warrior
Sorcerer
Squig Herder
Swordmaster

• Players who go AFK while in Public Quest areas or during keep sieges will no longer receive contribution credit towards those encounters.

• Players are now able to set their rally points in warcamps.

• Fixes have been made to issues which were causing guild promotion and demotion not to work properly.

• Several issues have been addressed that previously allowed players to get to locations they were not supposed to
be able to reach.

• Morale abilities will now be much more responsive. These abilities will now fire immediately when activated by the player on the first attempt.

• Morale abilities will now display their cooldowns correctly at all times.

• Root effects, with the exception of morale roots, will now grant a 5 second immunity from all roots to the victim when the effect breaks, and in addition will no longer stack with other roots.

• Root effects will now properly have a chance to break whenever a player takes ANY damage. This includes individual tics of Damage over Time spells.

• To promote population balance among the various scenarios, we have added a feature that reduces the number of times a scenario can launch in a short period of time. This will give scenarios which are launched less frequently an opportunity to catch up in the queue population and launch more often.

• Improvements have been made to auto-attack animations. Players will now see smoother, more consistent weapon swaps when players change from ranged to melee auto-attacks, and vice-versa.

• The responsiveness of ability activations has been improved. Players will now see less of a delay between the activation of aann ability and the corresponding animation.

General Changes and Bug Fixes:

• There were some instances in which the reticule for ground-target-area-effects was allowing these spells to be cast in areas which were not originally intended. This has been adjusted.

• Several issues have been addressed that previously allowed players to get to locations they were not supposed to be able to reach.

Combat and Careers

General

• Tactics gained from Tome Unlocks have been renamed.

• Damage over Time abilities: The amount that stats contribute to the damage of these abilities has been made consistent across the board. This generally resulted in an increase in damage, but some abilities have also been brought down. Individual abilities are noted under each career’s section.

• Unstoppable: Knockdowns will now be listed on all tooltips for this ability when applicable.

• Point Blank will now correctly ignore Knockback and Knockdown immunity, as well as not trigger it.

• Fixed assorted issues in which certain movement reductions/increases would stack, slowing or speeding targets more than intended. This also addresses cases in which snared players would find themselves essentially rooted when in lava.

• Image Changing Rewards: A player’s illusion will now break upon using an ability in addition to breaking on damage.

• Alter Fate: Tooltip should now display the correct values.

• Misdirection: This ability should now play an effect on the caster while the ability is active, and play a brief effect on anyone damage by the effect.

• Rampaging Siphon: Morale should now heal the group for each target hit, instead of only once.

• Frenzied Slaughter, Force of Will, and Relentless Assault: These abilities will now play an effect when used.

• Relentless Assault: This ability will no longer remove snares and roots.

• Divine Protection should now list the amount of damage absorbed in the tooltip.
Renown Rewards:

• Mission Focused: This tactic should now provide the correct bonus while fighting around objectives.

• Spiritual Refreshment: This ability should now show its bonus correctly in the Character Window.

DM
19-11-2008, 09:55
More.

Archmage

• Prismatic shield: This ability will no longer fail if your defensive target is not a group member.

• Transfer Force: The damage of this ability has been increased.

• Hurried Restore: This tactic will now stun the caster when the resurrection spell is cast, instead of when it is accepted.

• Healing Energy: Contribution from stats has been reduced to bring the ability in line with our design goals.

• Drain Magic: This ability will now increase in potency with High Magic.

• Balanced Mending: The HoT portion of Healing Energy will now benefit from this tactic.

• Radiant Lance: This ability will now reliably consume high magic.

• Law of Conductivity: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been slightly increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Radiant Gaze: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Transfer Force: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Dissipating Energies: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased slightly to make it consistent with other damage over time abilities.

• Scatter the Winds: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased slightly to make it consistent with other damage over time abilities.
Lambent Aura: The duration of this ability has been increased to 24 seconds, and the overall amount healed over this duration remains the same.

Black Orc

• All Black Orcs have undergone significant changes and will need to reallocate their career mastery points as a result. Be sure to speak to your trainer right away to regain your abilities!

• All War Bellows will now persist through the Black Orc's death. This means that you will not have to recast a War Bellow after respawning or being resurrected.

• Trip Em Up: The snare from this ability will no longer stack with other snares. Also, the damage has been reduced but no longer occurs over time. The AP cost has increased and the reuse timer has been removed.

• Da Big Un: The damage of this spell has increased, and its radius reduced.

• Skull Thumper: This ability now adds an effect that deals additional damage to the target whenever they are critically hit.

• Right in da Jibblies: The reuse timer of this ability has been lowered.

• Follow me Lead: The Toughness buff given to the defensive target should now work correctly.

• Juggernaut: This ability is now available at rank 12.

• Guard: This ability should no longer attempt to work on players outside of your group.

• Rock 'Ard: This ability now starts a Plan chain.

Bright Wizard

• All Bright Wizards have undergone significant changes and will need to reallocate their career mastery points as a result. Be sure to speak to your trainer right away to regain your abilities!

• Flame Breath: Affected targets will now properly receive a debuff icon.

• Explosive Force: The damage done to the targets around the caster is now defendable.

• Fiery Blast: The tooltip now displays the correct damage and radius. In addition, this ability now builds the correct amount of combustion.

• Scorched Earth: This ability now builds 10 combustion.

• Playing with Fire: The damage from this ability is only triggered when the affected player casts a direct heal and cannot do critical damage.

• Detonate: Fixed a bug in which this ability was receiving double stat contribution on the direct damage portion of the ability.

• Combustion will no longer start to fade away if you continue casting spells after hitting 100.

• Fire Cage: This ability’s cost has been decreased, the cooldown has been increased and the ability is now available at rank 12.

• Pyroclastic Surge: This ability is now available at rank 10.

• Scorched Earth: The ability should now have the correct cooldown.

• Ignite: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Boiling Blood: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Detonate: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been slightly increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Flame Breath: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been slightly increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Spreading Flames: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Backdraft: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been slightly increased to make it consistent with other damage over time abilities.

DM
19-11-2008, 09:56
MOAAARRRRR!

Chosen

• All Chosen have undergone significant changes and will need to reallocate their career mastery points as a result. Be sure to speak to your trainer right away to regain your abilities!

• Suppression: The parry buff from this ability should no longer stack with itself.

• Mixed Defenses: The tooltip for this ability should now display proper values.

• Guard: This ability should no longer attempt to work on players outside of your group.

• Seeping Wound: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been slightly increased to make it consistent with other damage over time abilities.

Disciple

• All Covenants will now persist through the Disciple's death. This means that you will not have to recast a Covenant after respawning or being resurrected.

• Covenant of Tenacity: Fixed a bug that made the radius of this ability much too small.

• Covenant of Vitality: Fixed a bug that caused the healing portion of the lifetap to always heal the Disciple, instead of the player who procced the damage.

• Covenant of Vitality: The damage of this ability has increased.

• Consume Essence: The damage of this ability has increased.

• Transfer Essence: The damage of this ability has increased.

• Restore Essence: The stat contribution has been fixed. This ability was previously receiving more stat benefits than intended.

• Bloodthirst: The snare component for this ability has been removed, and damage has been increased.

• Lacerate: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been slightly increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Fell Sacrifice: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been slightly increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Soul Infusion: The duration of this ability has been increased to 24 seconds, and the overall amount healed over this duration remains the same.

Engineer

• All Engineers have undergone significant changes and will need to reallocate their career mastery points as a result. Be sure to speak to your trainer right away to regain your abilities!

• Flak Jacket: Magic Damage will no longer reduce Armor counters.

• Steam Vent: Newly created Engineers will no longer show this ability as being trainable at Ranks 15 and 21.

• Gun Blast: The damage of this ability has increased.

• Field Repair: Cost, range and cooldown increased, now instantly restores health instead of being a channel.

• Incendiary Rounds: The damage and cost of this ability have increased.

• Friction Burn: The damage and cost of this ability have increased.

• Fragmentation Grenade: The damage and cost of this ability have increased.

• Signal Flare: The damage and cost of this ability has increased, and its reuse reduced.

• Penetrating Round: The damage of this ability has increased.

• Focus Fire: The damage of this ability has increased.

• Firebomb: The damage of this ability has increased.

• Self Destruct: This ability has had its cost removed, the reuse timer has been increased significantly, and now deals damage in addition to knocking down.

• All Turrets: Gun, Flame and Bombardment Turrets have had their cost greatly reduced and their auto attack damage greatly increased. In addition they are now core abilities and will match the level of the player’s rank when summoned.

• Pet Ability - Penetrating Round: Damage increased, now considered a Path of the Rifleman ability.

• Pet Ability - Machine Gun: Now considered a Path of the Rifleman ability.

• Pet Ability - High Explosive Grenade: Damage and build time increased, reuse reduced, now considered a Path of the Grenadier ability.

• Pet Ability - Shock Grenade: Damage and reuse increased, build time reduced, now considered a Path of the Grenadier ability.

• Pet Ability - Flamethrower: Now considered a Path of the Tinkerer ability.

• Pet Ability Steam Vent: Now considered a Path of the Tinkerer ability.

• Electromagnet: This ability has undergone significant changes. The cost of the ability has been significantly reduced while the cooldown has been increased. In addition the build time has been increased, the ability can no longer be cast on the move, and the maximum number of targets affected by this ability has been decreased and it can now be defended against. Lastly this ability will grant immunity to knockback effects.

• Barbed Wire: This abilities cost has been decreased, the cooldown has been increased and the ability is now available at rank 12.

• Hip Shot: This ability is now available at rank 10.

• Friction Burn: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been decreased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Acid Bomb: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Incendiary Rounds: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Fragmentation Grenade: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Signal Flare: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been decreased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Phosphorous Shells: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been decreased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Sticky Bomb: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been decreased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Napalm Grenade: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.
• Lightning Rod: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been decreased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Blunderbuss Blast: This ability now has the correct cooldown.

• Fragmentation Grenade: This ability now does the correct amount of damage.

Ironbreaker

• All Ironbreakers have undergone significant changes and will need to reallocate their career mastery points as a result. Be sure to speak to your trainer right away to regain your abilities!

• Shield of Reprisal: This ability will no longer knock down Unstoppable targets.

• Guarded Attack: This ability’s Oathfriend buff will no longer stack with other, more powerful Armor buffs.

• Punishing Knock: Targets will now actually fall down after being hit by this ability.

• Avenging the Debt: This ability’s damage has been increased.

• The rate in which Grudge is lost has been changed. Grudge will now start decaying 10 seconds after you stop building Grudge. It will decay at 10 Grudge every second.

• Oath Friend: The rate in which Grudge is generated has been changed. If the Ironbreaker is at 0-30 Grudge, the Ironbreaker will gain 5 Grudges every time the Oath Friend is attacked. If the Ironbreaker is at 31-60 Grudge, the Ironbreaker will gain 3 Grudges every time the Oath Friend is attacked. If the Ironbreaker is at 61-100 Grudge, the Ironbreaker will gain 1 Grudge every time the Oath Friend is attacked.

• Oath Friend: The cooldown for this ability has been changed to 1.5 seconds.

• Juggernaut: This ability is now available at Rank 12.

• Binding Grudge: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make consistent with other damage over time abilities.

• Stone Breaker: This ability will no longer be considered a Blessing.

• Inspiring Attack: The Strength and Willpower bonus from Inspiring Attack will no longer stack with the bonuses from other Ironbreakers. Players will only receive whichever bonus is most powerful.

• Ironbreakers may now use Hammers.

DM
19-11-2008, 09:58
Ironbreaker serieus generfed.
Magus

• All Magus have undergone significant changes and will need to reallocate their career mastery points as a result. Be sure to speak to your trainer right away to regain your abilities!

• Daemonic Armor: Magic Damage will no longer reduce Armor counters.

• Summon Blue Horror: Opponents must now be close to the Blue horror to melee it.

• Wither Soul: The ability tooltip has been corrected and no longer gives the false impression that % debuff was scaling.

• Warping Blast, Dissolving Mist: These abilities now display the correct icon.

• Infernal Blast: The damage and cost of this ability has increased.

• Baleful Transmogrification: The damage and cost of this ability has increased.

• Pandemonium: The damage and cost of this ability has increased.

• Wither Soul: The damage and cost of this ability has increased.

• Rend Winds: The damage and cost of this ability has increased.

• Strengthen Thrall: This ability’s cost, range and cooldown timer have been increased. In addition, it now instantly restores health instead of being a channeled ability.

• Instability: The cost of this ability has been removed, its reuse timer has been increased significantly, and it now knocks down the target instead of draining Action Points.

• Flamer, Blue Horror, and Pink Horror of Tzeentch: These abilities have had their cost greatly reduced and their auto attack damage greatly increased. In addition, they are now core abilities and the demons will match the level of the player’s rank when summoned.

• Pet Ability - Flames of Change: Reuse time reduced, now considered a Path of Changing ability.

• Pet Ability - Flame of Tzeentch: Reuse time and channel duration reduced, damage increased, now considered a Path of Changing ability.

• Pet Ability - Coruscating Energy: Damage reduced, now considered a Path of Daemonology ability.

• Pet Ability - Warping Energy: Now considered a Path of Daemonology ability

• Pet Ability Daemonic - Consumption: Build time increased, now considered a Path of Havoc ability.

• Pet Ability - Daemonic Fire: Build time and damage increased, now considered a Path of Havoc ability.

• Chaotic Rift: This ability has undergone significant changes. The cost of the ability has been significantly reduced and its cooldown has been increased. In addition, the build time has been increased. The ability can no longer be cast on the move, the maximum number of targets affected by this ability has been decreased, and it can now be defended against. Lastly, this ability will also grant immunity to knockback effects.

• Tzeentch's Grasp: The cost has been decreased, the cooldown has been increased and the ability is now available at rank 12.

• Move Surging Violet Fire: This ability is now available at rank 10.

• Infernal Blast: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Glean Magic: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Baleful Transmogrification: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Pandemonium: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Withered Soul: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Mutating Blue Fire: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been slightly increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Seed of Chaos: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been slightly increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Dissolving Mist: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Agonizing Torrent: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been slightly increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Demonic Consumption: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been slightly increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Flames of Change: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been slightly increased to make it consistent with other damage over time abilities.

Marauder

• Tainted Claw: This ability will now be increased in duration by Ailments, not Cripples.

• Rend: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been slightly increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Wave of Mutilation: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been slightly increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Deadly Clutch: The Value of this debuff has been reduced to 50%. In addition, 25% of the value the target is healed for (after debuff) also affects the Marauder.

Rune Priest

• Blessing of Valaya: This ability will no longer fail to cast if you don’t have line of sight to your defensive target.

• Rune of Fortune: The damage of this ability has increased.

• Rune of Fate: The damage of this ability has increased.

• Rune of Mending: Stat contribution fixed. This ability was previously receiving more stat benefits than intended.

• Oath Rune of Sanctuary: This ability will now be affected by the anti-resurrection aura.

• Rune of Immolation: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Rune of Cleaving: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Spellbinding Rune: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Rune of Fate: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Rune of Battle: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Rune of Warding: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Rune of Iron: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Oath Rune of Power: Now also increases the target’s Ballistic Skill.

• 'Ey, Quit Bleedin': The duration of this ability has been increased to 24 seconds, and the overall amount healed over this duration remains the same.

DM
19-11-2008, 10:00
Almost there.

Shaman

• Gork’ll Fix It: The buff icon for this ability will now state that the ability is healing you, instead of damaging you.

• Greener ‘n Cleaner: This ability will now properly remove effects from allies.

• Ere We Go!: The tooltip for this ability will now list the duration of the effect.

• Bleed fer Me: : The damage of this ability has increased.

• Dat Makes Me Dizzy: This tactic will now stun the caster when the resurrect is cast, instead of when it is accepted. In addition, when this tactic is equipped, Shrug it Off will now work properly.

• Gork’ll Fix It: The stat contribution for this ability has been fixed. This was previously receiving more stat benefits than intended.

• Life Leaka: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been slightly increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Bleed Fer me: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Ere’ We Goes Again: Duration of Ere’ We Go will no longer be reduced with this tactic equipped.

• Brain Bursta: This ability will now reliably consume Waaagh!

• Shrug it Off: This ability will no longer work in anti-resurrect areas.

• 'Ey, Quit Bleedin': The duration of this ability has been increased to 24 seconds, and the overall amount healed over this duration remains the same.

Sorcerer

• All Sorcerers have undergone significant changes and will need to reallocate their career mastery points as a
result. Be sure to speak to your trainer right away to regain your abilities!

• Surging Pain: This ability now builds 10 combustion.

• Triumphant Blasting: Players knocked back by this ability will now correctly be provided knockback immunity.

• Grip of Fear: The cost of this ability has decreased, the cooldown has increased, and the ability is now available at rank 12.

• Arctic Blast: This ability is now available at rank 10.

• Piercing Shadows: The damage done to targets around the caster is now defendable.

• Chillwind: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been slightly increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Word of Pain: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Ice Spikes: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Gloom of Night: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been slightly increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Absorb Vitality: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

Squig Herder

• All Squig Herders have undergone significant changes and will need to reallocate their career mastery points as a result. Be sure to speak to your trainer right away to regain your abilities!

• Ard Noggin: The cooldown for this ability has been removed.

• Sneaky Stabbin: The tooltip for this ability is now correct.

• Spiked Squig: The buff granted to the Squig Herder when a Spiked Squig is summoned will now allow ranged autoattack to fire while moving.

• What Blocka?: This ability is now defendable, and now reduces the target’s armor and block chance.

• Plink: The Action Point cost and damage for this ability has been increased.

• Stabbity: The Action Point cost and damage for this ability has been increased.

• Run ‘n Shoot: The Action Point cost for this ability has been reduced.

• Squig Armor: While in Squig Armor, thh Squig Herder’s Ballistic Skill from items is now converted into Strength.

• Ard Noggin: The damage of this ability has increased.

• All pets will now summon at the same level as the Squig Herder’s rank.

• Pet Ability “Poisoned Spine:” This ability now fires properly and its damage has been increased.

• Pet Ability “Goop Shootin:” The damage of this ability has increased.

• Yer’ Bleedin: The damage of this ability has increased.

• Stop Runnin!: The damage of this ability has increased.

• Run ‘n Shoot: The damage of this ability has increased.

• Explodin’ Arrer: The damage of this ability has increased.

• Lots o’ Arrers: The damage of this ability has increased.

• Not So Fast!: The damage of this ability has increased.

• Choking Arrer: The damage of this ability has increased.

• Finish Em Off: The damage of this ability has increased.

• Shrapnel Arrer: The damage of this ability has increased.

• Rotten Arrer: The damage of this ability has increased.

• Behind Ya!: The damage of this ability has increased.

• Sticky Squigz: The cost has been decreased, the cooldown has been increased and the ability is now available at rank 12.
• Squig Frenzy: This ability is now available at rank 10.

• Yer Bleedin' : The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Cut Ya : The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Explodin Arrer : The amount that stats contribute to the damage of this ability has been slightly decreased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Big Claw : The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Shrapnel Arrer : The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Rotten Arrer : The amount that stats contribute to the damage of this ability has been slightly decreased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Gore : The amount that stats contribute to the damage of this ability has been decreased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Poisoned Spine : The amount that stats contribute to the damage of this ability has been decreased to make it consistent with other damage over time abilities.

Swordmaster

• All Swordmasters have undergone significant changes and will need to reallocate their career mastery points as a result. Be sure to speak to your trainer right away to regain your abilities! All Blade Enchants will now persist through the Swordmaster's death. This means that you will not have to recast an Enchant after respawning or being resurrected.

• Heaven's Blade: This ability now reduces resists by the correct amount and will display as a debuff.

• Graceful Strike: Fixed a bug in which this ability was receiving double stat contribution on the direct damage portion of the ability.

• Nature's Blade: The proc from this ability now has new art for its area effect.

• Gusting Wind: The cost of this ability has been decreased, it has been changed to a Perfect Balance attack, and it now deals spirit damage.

• Quick Incision: The cost has of this ability been increased, its cooldown timer has been removed, and its damage has been changed to apply instantly instead of over time.

• Wrath of Hoeth: The cost of this ability has been increased, it has been changed to an Improved Balance attack, and its radius has decreased.

• Blurring Shock: This ability now applies an effect on the target for the next 10s: whenever they are critically hit they take additional damage.

• Phoenix Wing: This ability no longer adds additional hate. Its damage has been increased, and its radius has been increased.

• Crushing Advance: The damage of this ability has increased, its reuse has increased, and this ability now adds 10% to the Swordmaster’s block instead of increasing the current value by 10%.

• Protection of Hoeth: This ability has been changed to an Open Balance attack, its reuse has been decreased, and its absorb effect has been decreased.

• Guard: This ability should no longer attempt to work on players outside of the Swordmaster’s group.

• Graceful Strike: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been slightly increased to make it consistent with other damage over time abilities.

DM
19-11-2008, 10:01
Pom pom pom...

Warrior Priest

• All Auras will now persist through the Warrior Priest's death. This means that the Warrior Priest will not have to recast an Aura after respawning or being resurrected.

• Prayer of Absolution: Fixed a bug that made the actual range much shorter than the range listed in the tooltip. The range has been increased to match the tooltip value.

• Soulfire: This ability’s tooltip will now state that the effect is a Curse, instead of a Cripple.

• Divine Strike: The damage of this ability has increased.

• Sigmar’s Radiance: The damage of this ability has increased.

• Prayer of Righteousness: The buff window tooltip for this ability will now display correctly.

• Divine Aid: The stat contribution for this ability has been fixed. This was previously receiving more stat benefits than intended.

• Prayer of Devotion: The health gained when this ability triggers has increased.

• Castigation: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Healing Hand: The duration of this ability has been increased to 24 seconds, and the overall amount healed over this duration remains the same.

White Lion

• All Training buffs now persist through the White Lion's death. This means that the White Lion will not have to recast a Training after respawning or being resurrected.

• Blindside: Fixed a bug in which this ability was receiving double stat contribution on the direct damage portion of the ability.

• Pet ability Gut Ripper: Fixed a bug in which this ability was receiving double stat contribution on the direct damage portion of the ability.

• Cleave Limb: This ability now snares the target for 10 seconds. The ability no longer reduces auto attack speed.

• Pet Ability “Bite:” The damage of this ability has increased.

• Pet Ability “Claw Sweep:” The damage of this ability has increased

• Pet Ability “Shred:” The damage of this ability has increased

• Pet Ability “Leg Tear:” The duration has decreased on the Damage over Time aspect of this ability.

• Pet Ability “Fang and Claw:” The damage of this ability has increased

• Pet Ability “Maul:” The damage of this ability has decreased and its reuse timer has been decreased.

• Pet Ability “Gut Ripper:” This ability’s reuse timer is now 20 seconds.

• The White Lion pet’s auto attack damage has been given a substantial increase.

• Pack Assault: Fixed a bug that prevented the initial damage of this ability from being displayed to the player.

• Blindside: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been slightly decreased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Shattering Blow: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Echoing Roar: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Leg Tear: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Gut Rip: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been decreased to make it consistent with other damage over time abilities.

Witch Elf

• All Kisses now persist through the Witch Elf's death. This means that the Witch Elf will not have to recast a Kiss after respawning or being resurrected.

• Envenomed Blade: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been slightly increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Wracking Pains: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been slightly increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Elixir of Insane Power: The benefit of this ability has been reduced. The Witch Elf’s attacks will now ignore 50% of her target’s armor.

Witch Hunter

• All Witch Hunters have undergone significant changes and will need to reallocate their career mastery points as a result. Be sure to speak to your trainer right away to regain your abilities!

• Repel Blasphemy: This self-buff is now right click removable.

• Blessed Bullets of Cleansings: The damage of this ability has increased and the amount of Action Points stolen
has been increased. This ability is now available at rank 35.

• Blessed Bullets of Confession: The damage of this ability has increased, and this ability is now available at rank 9.

• Blessed Bullets of Purity: The damage of this ability has increased, and this ability is now available at rank 4.

• All Bullets now persist through the Witch Hunter's death. This means that the Witch Hunter will not have to recast a Bullet after respawning or being resurrected.

• Sanctified Bullets: This tactic has been adjusted so that Blessed Bullets of Purity will now heal for 50% of the damage they cause.

• Fervor: Fixed a bug in which this ability was receiving double stat contribution on the direct damage portion of the ability.

• Sweeping Strikes: This tactic will now correctly affect two other targets.

• Emperor’s Commendation: This ability now triggers off of from-stealth openers.

• Fervor: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Burn, Heretic!: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Burn Away Lies: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Seal of Destruction: The Witch Hunter’s attacks will now ignore 50% of his or her target’s armor.

Zealot

• Endless Gifts: This ability will no longer affect Winds of Insanity.

• Boon of Tzeentch: The damage of this ability has increased.

• Dark Medicine: The stat contribution for this ability has been fixed; it was previously receiving more stat
benefits than intended.

• Manipulation: This ability will no longer trigger if the target of the heal is already at full health.

• Mark of Remaking: This ability will now be affected by the anti-resurrection aura.

• Warp Reality: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Demon Spittle: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been decreased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Tzeentch's Lash: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been slightly increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Wind of Insanity: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Vortex: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Spell Destroyer: The amount that stats contribute to the damage of this ability has been increased to make it consistent with other damage over time abilities.

• Mark of Daemonic Fury: This ability now also increases the target’s Ballistic Skill.

• Tzeentch's Cordial: The duration of this ability has been increased to 24 seconds, and the overall amount healed over this duration remains the same.

Content

• Common monster disable abilities will now be gated by monster rank and tier. Players will notice fewer disable abilities from common monsters at the lower ranks of play.

• Non-humanoid monsters will no longer hit for 50%+ of player’s health on critical hits.

Items

• An issue has been fixed that was causing the buff icon on various marketing rewards not to display correctly.

• Book of Boom: You can no longer be knocked back while under the effects of the Book of Boom.

• Numerous bugs have been corrected relating to Weapon and Armor effect procs. These should now display correctly and fire more reliably.

• Opponents may no longer right click item effects to remove them from themselves, and the Boost, Blades, Barrier and Barricade effects will now proc far more reliably.

• Fixed a bug that was causing weapons and armor not to display their proc effects in the item display.

• Numerous bugs have been corrected relating to Weapon and Armor effect procs. These will now display correctly and fire more reliably.

• Opponents can no longer right-click unfriendly item effects to remove them from themselves, and the Boost, Blades, Barrier and Barricade effects will now proc far more reliably.

• Image Changing Rewards: A player’s illusion will now break upon using an ability in addition to breaking on damage.

• All Dwarf spanner items in the game are now set to be useable by Engineers only.

• All Dwarf great hammer items in the game are now set to be useable by Iron Breakers only.

• All Empire rapier items in the game are now set to be useable by Witch Hunters only.

• Tooltips on armor set pieces will now display information relevant to that set's bonuses.

• When conquered, Keeps and Fortresses will now offer one or more guaranteed gold loot bags as part of the chest loot.

DM
19-11-2008, 10:01
And done.

• Standards: All references to banners should now be removed. All text now refers to standards.

• In addition to reducing the amount of damage received from high-level encounter NPCs, each Ward on high-level armor set pieces worn will now affect the amount of damage players are able to do to those NPCs. Players not wearing any pieces of the appropriate armor set will see their damage greatly reduced. For each piece of the appropriate armor a player wears, their damage against the boss monster will increase.
User Interface

• The "Ability Not Ready" message will no longer display when the remaining cooldown on an ability is less than or equal to the full global cooldown.

• Corrected an issue with the cooldown timers on the action bar buttons that was causing them to count down improperly. The timers will now count down in half-second increments beginning at 3 seconds remaining.

• Characters will no longer have all of their currently-active cooldown timers reset when they are granted new abilities.

• Morale abilities will now display their cooldowns correctly at all times.

• Fixed the tooltip display for the first custom guild rank slot

• Kicking a player from a guild now properly deactivates the guild and alliance tabs for that player.

• Guild members may now be promoted to the first customized guild rank slot.

• Fixed an issue in which guild and alliance roster sub-tabs appeared on the screen if the player joined a new guild after having left a guild with the Guild Roster tab as the last Guild Window viewed.

• Guild titles will now sort by rank rather than alphabetically.

• Players who have not been given permission to kick members from their guild will no longer be presented with the option to do so.

• Fixed an issue in which the guild roster was not updating properly when 'Hide Offline' was checked.

• Guild Leaders, Officers and anyone with appropriate permissions can once again use the guild window context menus to promote and demote members.

• Locking the chat window will now persist upon logging out.

• Fixed an issue with the targeting system that could be used by players to gain an unfair advantage. Targeting of friendly players will now work in the same way as using abilities. Players must either use a keyboard key or click with the mouse to acquire a friendly target. To target a monster or NPC, players must click on the target in the world or /assist a friendly player. Players using our default user interface should see no change as a result of this fix.

Realm vs. Realm

• Fixed an issue which was causing the Martyr's Square battlefield objective not to issue renown properly.

• Fixed an issue with the postern door of the Ghrond's Sacristy keep which was preventing players from being able to enter the keep through the door.

• A time delay has been added to the preliminary spawns of flags and murderballs in several scenarios. This change was made in order to ensure that both sides have a chance to run to the spawn location of the flag or murderball at the start of the match, and battle for control of the area even before the object has spawned. The affected scenarios include the following:
Mourkain Temple
Stone Troll Crossing
Tor Anroc
Howling Gorge
Talabec Dam
Serpent's Passage

• The interact timer for planting the bomb in the Howling Gorge and Talabec Dam scenarios has been lowered to 2 seconds.

• Various improvements have been made to reduce the frequency in which the Realm War maps will incorrectly report contested zones in Tier 4. This means that zones displayed as locked when they actually aren’t should occur far less frequently, if at all.

jelliuz
19-11-2008, 13:15
nice :) zoals ik al zei, ik geloof er nog steeds in! dat komt wel goed, 1 keer dat alle wow'ers voor de zoveelste keer alles beu zijn (including me) zullen er wel heel wat weer overschakelen. (hoeraay voor squig herder buffage !!)

Archangelus
19-11-2008, 20:25
Serieuzen boek ;D

Kben benieuwd wat de Magus changes gaan doen, vooral de verhoudingen in "cost and damage increased" is belangrijk. Als de dmg in verhouding meer gestegen is dan de cost zal het wel goed zijn, maar als het andersom of gelijk is kan dat wel een probleem vormen. Ik ging nu al zo snel oom. :(

En Chaotic Rift nerf suckt! >_<

Lion
22-11-2008, 12:21
Amai, serieuze patch blijkbaar. Blij dat de zealot zijn dmg wat gebuffed is. Solo questen was echt *yawn*.

Robin
24-11-2008, 19:18
Hm, is het mogelijk om wat meer met de instellingen te spelen? Heb het eens geinstalled op mijn laptop met account van een vriend, en dat draaide, maar niet al te vlot. En vind dat (zeker in vergelijking met lotro) er maar weinig mogelijkheden zijn om het spel wat meer te tweaken, meer afzonderlijke elementen aan/uit te zetten... In Lotro kon ik ook bij een of andere instelling kiezen om ongebruikte ram te laten gebruiken door mijn videokaart ofzo? Hier blijkbaar niet? Zit hier met 2 gig ram, maar een kaartje van maar 128mb, dus dat haalde wel erg veel uit...

Archangelus
25-11-2008, 16:27
Ik dacht dat er een setting was voor uw video cache uit te breiden, maar ik weet niet of dat veel zal helpen. De mogelijkheden zijn idd vrij beperkt en allicht zal "Fastest framerate" als setting de beste oplossing zijn.

Robin
25-11-2008, 17:40
Hoe kan ik mijn fps zien? Vind er nergens een command ofzo voor...
edit: nvm, fraps to the rescue

pft, snap er toch niets van ze. Gisteren met maat zijn account op mijn laptop geprobeerd en dat draaide wel. Niet te schoon, maar het ging. Vandaag erachter geweest, log in en kom in goblin starters point aan, frames droppen tot 1-2fps. Als ik gewoon blijf stilstaan in het midden van dat dorpje, is er geen probleem, fps tussen de 20-60 al naargelang er veel gebeurt, vanaf ik draai, zakken ze terug naar 1fps. Begrijpen wie begrijpe kan... Vooral dat er bijna geen verschil is tussen high quality en fastest framerate. Op High quality gaat het dan al eens iets vlotter als ik eens kan rondlopen, maar vanaf ik begin te draaien zakken mijn frames de dieperik in...

Robin
29-11-2008, 15:30
Zeg, zijn alle career changes van patch 1.05 eigelijk al ingevoerd? Overal zie ik dat patch 1.05 applied is, maar in het patch screen zie ik nog steeds 1.03 staan, en de abilities van mijn Squig Herder zijn precies nog altijd niet veranderd zoals ze zeggen in de changelog.

bv: • Sticky Squigz: The cost has been decreased, the cooldown has been increased and the ability is now available at rank 12.

Ben net rank10 geworden en heb deze ability gekocht? 't Is maar om te weten of ik nog enthousiast mag zijn over mijn damage increases, of da ze blijven zoals nu... :)

PearlChoco
29-11-2008, 19:02
Nope. Ze hebben het deel van de career fixes verschoven naar de volgende patch, die in december gaat uitkomen.

Lacroix
01-12-2008, 19:25
Kreeg daarstraks een mail, over payment confirmation van mijn subscription, en was nogal verbaasd.

Als ik mij niet vergis had ik géén renewal subscription. Kan het zijn dat dit omgevormd is? Ik herinner mij een mail van enkele weken terug van het WAR Team dat renewal op subscriptions nu een optie was.

Ik had echter al een subscription genomen, en ik was vrij zeker dat ik 1 month zonder renewal had gekozen (bestond renewal bij launch al?).

Archangelus
01-12-2008, 21:09
Ze hebben dat idd een tijd geleden ingevoerd en alle eenmalige betalingen zijn omgevormd naar renewals dacht ik.

Lacroix
01-12-2008, 21:41
Kan iemand dat bevestigen?
En mág dat wel wettelijk?

DM
02-12-2008, 10:17
Klopt inderdaad, ik heb na mijn free game time nog niet opnieuw gespeeld dus ik heb er geen last van, maar ze hebben dat inderdaad gedaan.
Geen idee of het legaal is, betwijfel het.
Moet anders eens zien op ofwel warhammeralliance of op 9lives, daar was er een grote discussie over.

DM
03-12-2008, 08:15
Realm vs. Realm
Keep upkeep costs for guilds that have claimed a Keep have been significantly reduced.

About fucking time.

Robin
03-12-2008, 17:51
Mah. 1.06 enkel buffs voor de squig herder, allemaal goe en wel, maar ondertussen is mijn Spiked Squig poisoned spine wel zwaaaar generfed (260 damage over 5 secs naar 80 voor mijn rank). En dat noemen ze dan een buff... Mn andere dots zijn wel beestig geworden, maar toch, die squig deed dat zo goed :(.

Alex
03-12-2008, 19:10
Dat ze maar er nog wat goed aan tweaken tot ik mijn account activeer :) Ben nog steeds wat aan het twijfelen tussen Squig Herder en White Lion.

jelliuz
03-12-2008, 22:52
weer veel (in mijn ogen) coole fixes in 1.0.6. :) die voicepack die komt voor PQ's zal ook wel cool zijn.

Robin
04-12-2008, 00:46
Dat ze maar er nog wat goed aan tweaken tot ik mijn account activeer :) Ben nog steeds wat aan het twijfelen tussen Squig Herder en White Lion.

Goh, voor de moment amuseer ik mij toch vree met mijn Squig Herder ze. Damage is overal goe toegenomen (die nerf op poison spines is het enige). PvE kan ik gerust solo en in scenarios haal ik toch altijd goei damage output, renown en xp binnen. Wel geen idee wat het geeft op hogere ranks...

Shmeebutub op Karak Eight Peaks btw. Zit in Bokkerijders, volledig nederlandstalige guild, vriendelijk mannen en altijd wel een paar om scenario's tesamen te doen.

jelliuz
04-12-2008, 17:01
Goh, voor de moment amuseer ik mij toch vree met mijn Squig Herder ze. Damage is overal goe toegenomen (die nerf op poison spines is het enige). PvE kan ik gerust solo en in scenarios haal ik toch altijd goei damage output, renown en xp binnen. Wel geen idee wat het geeft op hogere ranks...

Shmeebutub op Karak Eight Peaks btw. Zit in Bokkerijders, volledig nederlandstalige guild, vriendelijk mannen en altijd wel een paar om scenario's tesamen te doen.

zal daar denk ik es komen aankloppen :), lvl80 in wow, alles es geprobeerd, same shit different day... dusja ^^ tot straks !

jelliuz
04-12-2008, 19:26
Bij eerste chapter PQ wel wa volk gezien maar stond er alleen voor bij de 2de, ik kan da dus nie alleen, oplossing?

Robin
04-12-2008, 19:47
PQ moet ge echt wel met genoeg zijn, als er geen volk is, sla ik ze gewoon over, miss later nog eens met wat maten doen. Kunt natuurlijk ook altijd de eerste stages grinden voor rewards, maja...

Archangelus
04-12-2008, 19:59
Bij eerste chapter PQ wel wa volk gezien maar stond er alleen voor bij de 2de, ik kan da dus nie alleen, oplossing?

Tegenwoordig komt het op lage lvls veel voor dat mensen enkel de eerste stage solo farmen en het dan afbollen. Dunnow waarom ze de rest niet meer willen doen, maar vaak is er ook niet genoeg volk voor.

Nu zijn deze week wel de Knight of the Blazing Sun en Blackguard geintroduceerd, dus loopt er weer meer volk rond in low lvl areas.

jelliuz
04-12-2008, 20:22
Tegenwoordig komt het op lage lvls veel voor dat mensen enkel de eerste stage solo farmen en het dan afbollen. Dunnow waarom ze de rest niet meer willen doen, maar vaak is er ook niet genoeg volk voor.

Nu zijn deze week wel de Knight of the Blazing Sun en Blackguard geintroduceerd, dus loopt er weer meer volk rond in low lvl areas.

ge kunt die classes toch nog nie maken ?

Archangelus
04-12-2008, 20:30
Ik wel ;D

Als ge de afgelopen 2 weken de live event gedaan hebt kunt ge deze week een van de 2 nieuwe classes maken.

De minderbedeelden moeten wachten tot volgende week :p

jelliuz
04-12-2008, 22:23
ben nu ook op karak eight peaks, zitten alle nederlandstaligen daar samen in guild of ? (zoja ,de naam ? :) )

Robin
05-12-2008, 01:07
Der zitten er een heleboel in Bokkerijders (http://bokkerijders.net/).

Archangelus
05-12-2008, 19:29
Bokkerijders is volledig Nederlandstalig dacht ik. Ik zit zelf in White Rose samen met wat er overschiet van CoW en daar zitten ook wat Belgen en Nederlanders tussen.

PearlChoco
11-12-2008, 17:46
Patch 1.1a is arriving!

With 1.1a, we have been working hard and listening to player feedback to make the great game of WAR even better. We're proud to introduce to the game several exciting changes that you requested! These changes include the following:
* Two New Careers - The Knight of the Blazing Sun and the Black Guard have joined their allies and are now available to play for everyone!
* Open RvR Influence System – As part of our ongoing effort to encourage people to take part in oRvR, we are pleased to announce the release of an Influence system geared solely to oRvR. Players who participate in this part of WAR will now have additional incentives for fighting for their realm. As part of this patch we have also made quite a number of changes and fixes to oRvR places and NPCs as well.
* Easy Public Quests - PQs are great but sometimes it's hard to get enough people together to complete them, especially in the lower tiers. So, we are redesigning one PQ per chapter so that it can be completed by 1-3 people.
* Chat Hyperlinking - One of the most requested features by the community has been adding the ability to hyperlink items, abilities and quests in the chat window and now it has been added.
* Itemization Improvements – As part of our continuing support to improve item rewards in WAR we have released a number of new item improvements with 1.1. These improvements include re-vamped armor sets for all levels, new item drops for a number of harder dungeons, and improved drop rates of PQ rewards.
* Main Assist - RvR is exciting, chaotic and always challenging but this feature will make it just a little bit easier to help your group fight the good fight.
* Player Statue System - Nothing says "you've made it" more than having a statue with your name on it in the capital city of your realm.
* New Content - Whether it is new lairs, new quests and changes to items, this patch is full of lots of fun new content additions to the game.
* User Interface - Lots and lots of fixes, changes and new additions to our user interface and API functionality, new additions to the chat system and graphic options incorporating community requested features a channel flashing on activity, the ability to turn the chat bubbles on/off, a gamma slider and so much more.
* Player Responsiveness – We have added a number of additional features to improve the responsiveness of the game client. These changes include items that will lessen the "Pause" period in casting due to high lag, as well as fixes for a number of animation glitches and issues players experienced while rapidly activating abilities.
* AddOn Management - WAR now officially supports many great User Interface mods! You can now access your AddOn management window via the 'Customize UI' window. This window will allow you to view information about and enable/disable any AddOns you may have installed. This window also contains an ‘Advanced’ screen that gives UI mod developers access to some of the same development tools Mythic uses to create its UI. In coming versions we will continue to improve the UI Modding systems in-game and plan to launch a UI Mods specific section of the Warhammer Herald.
* Improved Performance and Stability - We have made additional improvements for both the client and the servers.
* Two new lairs have been added to the Warhammer world! Players can search in Saphery and Talabecland to locate them.

More details:
http://herald.warhammeronline.com/patchnotes/index.php?id=2008_1-1-0#1:Patch%201.1a:%2012/11/2008

PearlChoco
16-12-2008, 21:26
Heb mijn destro char uiteindelijk getransferd naar Karak Hirn; is er hier een guild met Shrimp spelers?

Muis
16-12-2008, 21:30
Na de pacthes begint het spel alweer een stuk leuker te spelen. :-)

PearlChoco
16-12-2008, 21:47
Na de pacthes begint het spel alweer een stuk leuker te spelen. :-)

Absoluut! Door de aanpassingen is de vechtstijl van mijn Witch Hunter compleet veranderd (verbeterd) en vooral het nieuwe oRvR systeem is een sterke verbetering!

jelliuz
16-12-2008, 22:18
de interactie tussen interface en wat er wel degelijk op scherm gebeurd is nu idd dik in orde. toch voelt het nog wat unpolished aan op de 1 of andere manier :(

Xanthrax
17-12-2008, 09:30
aha, tijd dus om nog eens een maandje bij te kopen :)

DM
21-12-2008, 01:03
http://i251.photobucket.com/albums/gg318/Jelle1880/Kegcloak.jpg

Hehe.

Archangelus
21-12-2008, 18:39
Zijn er mensen die WAR gamecards verkopen tegen een voordelig tarief? Mijn vorige heb ik kunnen kopen voor 20€ toen de uittocht van WoW-kids begon. Khad er beter een paar gekocht in de solden toen ;D

DM
24-12-2008, 00:30
Ik amuseer me echt wel nu met m'n Black Guard, coole class :)

Archangelus
30-12-2008, 17:04
Gisteren voor de eerste keer Bloodwrought Enclave en Bilerot Burrows gedaan en Sentinel hat gekregen.
Zie mij ne keer badass wezen! ;D

http://img227.imageshack.us/img227/8880/khintos001dv5.jpg

http://img227.imageshack.us/img227/2928/khintos002rp6.jpg

Die lockout timers op instances zijn wel harsh: meer dan 2 dagen zijt ge gesaved voor een instance met 4-5 bazen die ge op een uur doet. Niet moeilijk dat het zo moeilijk is om er volk voor te vinden.

Guns
04-01-2009, 11:15
Ben dit spel ook eens aan 't proberen, en momenteel is t behoorlijk plezant met mijn Witch Hunter op Karak Hirn (heb destro chars op Eight Peaks of whatever, maar dat ligt mij precies niet zo... Magus vond ik wel cool, maar ik las dat die nogal heel zwak was...). Ik heb echter nog niets van PvP gezien, en had daarover twee kleine vraagjes: hoe weet je wanneer je scenario queue afloopt en kun je ergens zien hoe lang dat gaat duren? Zo al paar keer voor een uur zitten wachten maar had niet de indruk dat er iets gebeurde :p

Robin
04-01-2009, 15:25
Hm, een uur is wel heel lang. Misschien omdat ge op een andere server speelt met meer volk ofzo, maar op Karak Eight Peaks heb ik nooit langer dan 15-25 minuten moeten wachten als ik voor alle queue's was ingeschreven. Meestal selecteer ik er ook maar 1 of 2, te zien of ik goesting heb in bepaalde scenarios of niet.
Maar om te anwoorden: voor zover ik weet, is het niet mogelijk om te zien hoelang ge moet wachten. Aangezien scenarios ten hoogste 15 mins duren (en vaker een minuut of 6 a 10), vindik het raar dat ge na een uur nog nergens binnen zijt geraakt...

Archangelus
04-01-2009, 18:34
Er is idd geen timer ofzo, het hangt er gewoon vanaf of er genoeg volk queued voor de scenario's. Soms hebt ge binnen de 30 seconden een pop-up en soms kunt ge uren wachten.

Ge kunt best wel gewoon 'Join all' kiezen, want niet alle scenario's zijn even populair.

Guns
04-01-2009, 19:01
Vandaag chance gehad en even een uurtje bijzonder actief kunnen RvR'en? Witch Hunters hebben een attack die als ge langs achter aanvalt armor negeert, en ik heb mij daar kostelijk mee geamuseerd door ermee op tanks te slaan (enfinja, steken eerder) die heel den tijd rondjes zaten te lopen om zoveel mogelijk aggro te krijgen. En ik er maar achter lopen en af en toe keer met mijn executions pijn doen :-) RvR is dikke fun, en het open party systeem is gewoon een fantastische toevoeging ivgl met MMORPGs die ik al speelde (niet WoW dus, voor moest er hier een fanboy direct willen komen zagen dat het daar ook al laaaang inzit ofzo).

Trouwens archangelus, 'k merk dat gij Magus speelt. Hoe valt dat mee? Kwa flavor is dat gelijk de coolste class bij destro (srsly, hoverboard FUCK YEARGH), maar k had gehoord dat die redelijk zwak zijn en weinig bijdragen aan een party ofzo :p

Archangelus
05-01-2009, 19:56
Ja ja, totdat ge met uw Witch Hunter en 5 naaste vrienden in mijn Rift zit en de Marauders/Sorcs u kapot maken...

Tis nen dude op een vliegende schijf met neon vanonder!! Coolness³! ;D

Seriously, ik vind het persoonlijk een fantastisch plezante class.
In PvE is er niks dat sneller farmt/grind dan een Daemonology of Changing Magus (ik doe gemakkelijk 5-6 mobs van een paar lvls hoger tegelijk dood op het normale dps tempo) en als ge deftig speelt kunt ge zeker veel bieden aan eender welke groep in PvE. Uiteraard doen Sorcs/Marauders meer dmg en Witch Elves als het over single target gaat, maar ik heb nog niemand horen klagen dat ik in de groep zat. :) Een (Daemonology) Magus is ook veel beter/gemakkelijker in leven te houden dan een Sorc of Witch Elf, dus is het niet zo erg als ge eens aggro pakt en kunt ge ook als een soort opruimer fungeren als er eens een mob van de tank op een healer/caster vliegt.
We hebben ook een aantal goeie control skills voor PvE zoals een ranged knockdown (knockback vs spelers) enzo, dat helpt allemaal wel.

In RvR is er niks plezanter dan 6 Order opeen pakken recht voor de neus van een paar bloeddorstige AE dpsers, zeker als het dan nog eens healers en casters zijn. Soms zijn er wel gasten die mij dan silencen/disablen of beter nog wegketsen na een rift, maar dan is het toch al te laat. ;D
Op een paar seconden een paar healers/casters verliezen is genoeg om de strijd te beslissen.

Dat is dan als Daemonology (point blank) spec, waarbij ge ook instant pets en een paar mooie survival skills krijgt. Changing is ook een degelijke spec, omdat ge nog meer (ae) dots hebt dan een Daemon Magus en ook langere range (65ft), maar het is natuurlijk geen BOOM HEADSHOT!!1one class zoals bv een Sorc kan zijn.
Van Havoc (de long range spec, 100-150ft) zou ik persoonlijk wegblijven. Er zijn wel een paar Magi die erbij zweren, maar met lange casts en lage (single target) dmg kunt ge dan beter een Sorc spelen.

Ik weet niet op welke lvl ge nu zit, maar een Magus wordt beter met de lvls. Dat zult ge rond lvl 29-30 wel merken als ge Chaotic Rift tegenkomt ;D

Guns
05-01-2009, 22:19
Ik heb nu een level 8 Witch Hunter (heb nog geen destro char), nog vrij laag, maar 't zijn dan ook examens. Heb ook al eens paar scenario's gedaan en daar serieus op ons doos gekregen van destro. Ik zag wel wat er mis was (iedereen speelde alleen aan onze kant, aan de andere kant zaten ze mooi in groe met de tanks/MDPS heel den tijd te ambeteren terwijl healing en RDPS ietske achterbleven), maar kon dat nu niet direct oplossen. Healers zijn lijk ook belangrijk, we hadden er 2 en dat was niet genoeg :p Edoch, de weinige momenten dat ik lang genoeg in leven bleef om iets te doen viel toch wel op dat zo'n MDPS class behoorlijk wat pijntjes kan doen :p Een keer zelfs bijna een black orc neergekregen op mijn eentje (hij was wel niet op mij aan 't slaan :teeth: maar de rest wel!).

Soit, fun PvP spel, zou het graag eens wat georganiseerder spelen. Open group systeem is zalig voor in t begin maar af en toe wilt een mens toch eens wat kwaliteit :p Misschien binnekort toch eens verder spelen met Magus op Eight Peaks :-)

DM
06-01-2009, 09:26
OpenRVR op hogere levels is echt dikke fun, als je geluk hebt en je zit in een goede groep/guild (Het aantal keer dat ik als Destro char op mijn bakkes kreeg vanwege het geen jij dus zei...) dan is het echt de beste RVR die ik ooit gespeeld heb.
Maar tja, ik zit nu niet in een guild en groepen zijn heel wisselvallig, soms valt het fameus tegen.

Guns
10-01-2009, 09:21
Fijnste scenario tot nu toe:

http://users.telenet.be/tnddm/images/Kastormir_000.jpg

5des in totaal (XP), 3des in damage, maar was vooral fun omdat het het eerste scenario was waar er niet overduidelijk één zijde dominant was en ik mij toch wel redelijk cruciaal voelde in de overwinning :-) Heb op level 10 Incognito gekregen (=stealth) en het is plots exponentieel veel plezanter geworden. Behind enemy lines sluipen, en op een squishy gaan batsen, meestal is er één dood voor hij het goed en wel beseft en als ze een beetje traag reageren hebt ge er nog een tweede of zelfs derde (maar AP is dan meestal een probleem) mee ook voor ge doodgaat. 8=) En wanneer ge doodgaat betekent dat dat de helft van de destro-troepen terug zijn moeten lopen om hun squishies te redden, waardoor order troepen het weer wat makkelijker krijgen.

Ook net mijn eerste mastery point gekregen, en ik vind het eigenlijk wel jammer dat ge met dat eerste punt, waar ge zo lang op gewacht hebt, eigenlijk niets zijt... Alhoewel de damage boost die bepaalde abilities kregen wel groter was dan ik had verwacht.

Trouwens, heeft er hier iemand tips om sneller XP te krijgen? 'k Zit atm gelijk constant aan mijn renown cap, en met PvP krijgt ge precies niet al te veel XP. Heb gisterenavond een uurke een half quests gegrind om naar level 11 te komen, maar da's nu toch wel niet echt het fijnste aspect van dit spel :(

Op Eight Peaks heb ik trouwens definitief voor een Marauder gekozen (Kastorn, level 5 atm). MDPS is where its at voor mij, en de Marauder mechanic is retecool.

EDIT: en wanneer krijgt een witch hunter zijn eerste hoed? Serieus, 't is gelijk een van de top reasons dat ik die class gekozen heb :(

EDIT2: iemand een idee of er macro's of UI mods bestaan waardoor ik bij het activeren van bepaalde abilities automatisch "FOR THE EMPEROR!" of "BURN, HERETIC!" kan roepen? ;D

EDIT3: Think Out Loud (http://war.curse.com/downloads/war-addons/details/thinkoutloud.aspx), whoop!

Robin
10-01-2009, 09:34
http://www.curse.com/ gebruikte ik voor addons. Programmaatje waarmee je al je addons kan beheren voor WAR, en waarmee je ook informatie kan versturen over je characters naar wardb.com. Best wel handig.
Zelf gebruikte ik de addons om heel het icoon rood te maken wanneer een ability nog niet gebruikt kon worden (ipv enkel het cijfer), en een of andere addon om een bigass rode ring te zetten rond de player die je geselecteerd hebt, vree handig voor PvP.
Maar ge gaat er zeker ook uw goesting vinden voor andere stuff zoals wa automatisch roepen :).

Archangelus
10-01-2009, 16:14
Helmen komen rond lvl 15-20 Guns.
De snelste manier om te lvlen is quests combineren met scenarios. Ge pakt alle quests in uw chapter hub en terwijl ge die doet queuet ge voor scens.

Als er mensen willen beginnen met WAR is deze CE misschien interessant:
http://www.9lives.be/forum/computer/621022-pc-game-tk-war-warhammer-online-collectors-edition-box-sealed.html

Archangelus
18-01-2009, 19:13
Met de volgende patch (1.1.1) gaan ze een extra systeem toevoegen voor zone control: zone domination (http://www.youtube.com/watch?v=BvHFxbuQyuA).

Als ge alle keeps/objectives in een zone hebt, gaat ge een zone sneller locken zonder dat ge eindeloos scenario's en PQs moet grinden. Hierdoor is het ook niet meer of minder mogelijk voor defenders om gewoon niet meer te komen uitdagen, zodat de aanvaller geen VP meer binnenkrijgt.

Enerzijds een goeie, logische aanpassing, anderzijds weer een beloning voor eindeloos zergen en zeer gevaarlijk voor population balance.

Op KEP lopen er sinds een paar weken 4-5 Order warbands rond in T4 tegen misschien 2 Destruction warbands en het erge is dat het in de lagere tiers exact hetzelfde is.
Tot nu toe was Destro meestal de dominante zijde, maar omdat Order nooit kwam opdagen voor RvR was het zeer moeilijk om zones te locken en als het dan toch gebeurde staken ze gewoon al hun lvl 20 toons in de fort zone en crashte de boel. Nu zijn de rollen dus omgekeerd, maar dankzij de cap op de fort zone en server fixes crashen forten niet meer zo snel en nu is Fell Landing (DE fort) nog eens bugged ook. Order heeft dus op korte tijd zeer veel voordelen gekregen en de nabije toekomst ziet er niet veel beter uit.

Als dit er nog eens inkomt vrees ik dat het voor Destro op KEP helemaal game over zal zijn, want Order heeft genoeg volk om in elke zone 1-2 wbs te laten rondlopen.

En aangezien er in dit spel geen counter is voor puur numeriek overwicht (zoals area crowd control), vrees ik het ergste.

Mijn nick op KEP is Khintos btw, als ge iets nodig hebt laat ge maar iets weten :)

DM
20-01-2009, 08:30
Helmen komen rond lvl 15-20 Guns.
De snelste manier om te lvlen is quests combineren met scenarios. Ge pakt alle quests in uw chapter hub en terwijl ge die doet queuet ge voor scens.

Als er mensen willen beginnen met WAR is deze CE misschien interessant:
http://www.9lives.be/forum/computer/621022-pc-game-tk-war-warhammer-online-collectors-edition-box-sealed.html

Eh ?
Ik heb een Black Guard en loop al sinds level 12 met een helm rond...
Wel gedropt in een PQ denk ik.

DM
30-01-2009, 07:23
Uit de newsletter:

Today we issued a Call to Arms to all players of WAR with the announcement of the first live expansion for Warhammer Online: Age of Reckoning. Call to Arms will introduce an incredible array of new content to the game, including two highly anticipated new careers – the head bashin’ Orc Choppa and the oath-sworn Dwarf Slayer – and a new dungeon zone called Land of the Dead, set in the desert realm of the Tomb Kings.

The Call to Arms live expansion, set to roll out for free, beginning next month and running through June, will also include three in-game live events, a new RvR Scenario, added functionality to the Realm Wars section of the WAR web site, the opening of the official WAR Forums, and a new free trial version of the game.

Call to Arms Live Expansion Schedule
#
Call to Arms: Bitter Rivals Live Event (March): Successful completion of the live event allows head start access to the new Orc Choppa and Dwarf Slayer careers. The event will also introduce a new Chaos-themed RvR Scenario, Twisting Tower. See below for more information.
#
The Orc Choppa and Dwarf Slayer answer the Call to Arms and join WAR! (March) See below for more information.
#
Call to Arms: Beyond the Sands Live Event (April): The promise of great riches and powerful weapons comes from the south.
#
Call to Arms: Rise of the Tomb Kings Live Event (May): The race between Order and Destruction begins to unlock the Land of the Dead for their Realm.
#
Land of the Dead Opens (June): The deserts of Nehekhara open to players with the addition of a new RvR-gated dungeon zone. To gain access to the Land of the Dead, opposing Realms must battle for control of the zone to access dozens of new Public Quests, instanced lairs, and a massive new Tomb Kings dungeon to plunder in search of the Casket of Souls.

More details on these and other new features soon to invade the Age of Reckoning will be revealed as the launch of Call to Arms grows near.

yay.

Muis
30-01-2009, 20:33
Uit de newsletter:

yay.

yay²

Archangelus
12-02-2009, 20:18
Op NY Comic Con was er ook een WAR stand. WHA en TenTon hebben een aantal nieuwsjes en filmpjes gepost, waaronder changes voor capital sieges en een Rift/Magnet nerf :(

NYCC - A Few Answers - Warhammer Forums (http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?t=248266)

Panel footage met oa beelden van Halls of the Dead: NYCC '09 WAR Panel Video with Jeff Hickman & Paul Barnett | Ten Ton Hammer (http://www.tentonhammer.com/node/63167)
Slayer gameplay: WAR at NYCC '09 Video: The Slayer w/ Adam Gershowitz | Ten Ton Hammer (http://www.tentonhammer.com/node/63060)
Choppa gameplay: WAR at NYCC '09 Video: The Choppa w/ Adam Gershowitz | Ten Ton Hammer (http://www.tentonhammer.com/node/62992)

And in other news... sinds vandaag heb ik een volledige Sentinel set \o/ Veruit de coolste Magus set in het spel, toch zolang ge geen Sovereign hebt.

Layout fuck-up inc!

http://img11.imageshack.us/img11/6361/magussentineleg4.jpg

Oh, en er zijn ook nog patchnotes voor de geplande 1.2 patch: http://herald.warhammeronline.com/patchnotes/index.php?id=2009_1-1-2#_76

DM
13-02-2009, 08:05
Ziet er echt schitterend uit :)

editAMAGAD:

Is it a bird? Is it a plane? Is it a....DRAGON?!

With Night of Murder taking place and Bitter Rivals, Beyond the Sands and Rise of the Tomb Kings on its way, a little bird might have dropped a note on yet another event, this one planned for August. If you've been following Paul's twitter (although maybe you would rather support Josh Drescher in the ongoing twitter war!) you might have seen this little piece of 25 minutes ago:

Quote:
Originally Posted by thatbarnettblok
Been reading the event planned for August... ohhhh it might have dragons... ooohhhh bananna hands!
I'll just let that stand on its own.

Except for a little piece of lore: there are currently no "real" dragons ingame (at least not that I've seen ), lorewise, just younglings like the Sun Dragons and Black Dragons of Naggarond, which are more drakes than dragons. Real dragons are freaking HUGE.

Jaak
13-02-2009, 18:53
badass helm, maar daar past eerder een maliënkolder onder dan een jurk tbh ;p

Archangelus
14-02-2009, 17:06
badass helm, maar daar past eerder een maliënkolder onder dan een jurk tbh ;p

Het is tenminste een badass jurk ;D
De jurkjes van de High Elves zijn pas zielig.

DM
06-03-2009, 13:33
jooooo

http://herald.warhammeronline.com/warherald/NewsArticle.war?id=671

We're very pleased to announce a brand new way to jump right into the fray with Warhammer Online: Age of Reckoning!

The WAR 10-Day Free Trial is now available to all North American and Oceanic players! You can download the Free Trial client here. For more details about WAR trial accounts, please see the Free Trial Account FAQ.

Trial players can upgrade their accounts to a full version of the game by either purchasing a copy of the game or by upgrading directly via the Account Center. Learn more here. After you upgrade your account, the patcher will automatically patch the full game client.

Archangelus
06-03-2009, 19:42
Of voor de Europese servers: http://www.war-europe.com/#/trial/?lang=en :)

Voor iedereen die remotely interested is in RvR: Do it! Do it now!
Destruction op Karak Eight Peaks, Order is voor jeanetten.

DM
04-06-2009, 07:46
bump :)

http://e3.g4tv.com/videos/38138/Warhammer-Online-Call-to-Arms-Land-of-the-Dead-Preview/

Woop!

black
04-06-2009, 08:13
Super dat ze zo'n expansion gratis geven. En het ziet er heel leuk uit.

aksm
04-06-2009, 18:45
mja... expansion. Tis toch gewoon een nieuwe dungeon en area? Beetje zoals de AQ20-40 toevoeging vroeger bij wow.

logion
04-06-2009, 19:36
Lopen er nog veel spelers rond in WAR?
Ik heb het gekocht bij launch maar nu ligt er hier maar stof te vergaren, misschien dat ik het eens heroppik na de examens.

LordTD
04-06-2009, 19:48
Is het ondertussen grafisch al wat beter?

In de open beta die ik indertijd gespeeld heb vlak voor de launch waren er nog geen high resolution textures, dat was toch een groot nadeel tegenover LoTR Online met zijn bakken sfeer.

Archangelus
04-06-2009, 20:33
Lopen er nog veel spelers rond in WAR?
Ik heb het gekocht bij launch maar nu ligt er hier maar stof te vergaren, misschien dat ik het eens heroppik na de examens.

Ze hebben de Europese servers gemerged tot 5 goed bevolkte servers (3 core, 1 open rvr, 1 rp), waardoor er nu overal wel iets te beleven valt.

jelliuz
04-06-2009, 22:19
Is het ondertussen grafisch al wat beter?

In de open beta die ik indertijd gespeeld heb vlak voor de launch waren er nog geen high resolution textures, dat was toch een groot nadeel tegenover LoTR Online met zijn bakken sfeer.

Ook altijd het gerucht gehoord over die high res textures maar die zijn er nooit gekomen en gaan er denk ik ook niet komen :(

Muis
07-06-2009, 01:45
Op de populairste servers zit altijd volk. Zelfs 5u smorgends zijn er nog full WB vs WB rvr's bezig. Althans in T2 waar ik nu zit.

Archangelus
07-06-2009, 17:09
Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met de gfx.
Ge moet wel uw instellingen in Catalyst CC of het NVidia equivalent aanzetten, want in het spel zelf is er bv geen optie voor AA of AF.

Screens uit Inevitable City (Destruction hoofdstad):
http://img26.imageshack.us/img26/2748/khintos012.th.jpg (http://img26.imageshack.us/my.php?image=khintos012.jpg) http://img5.imageshack.us/img5/7461/khintos011.th.jpg (http://img5.imageshack.us/my.php?image=khintos011.jpg)

Screens uit Lost Vale (end-game dungeon):
http://img189.imageshack.us/img189/2038/khintos010.th.jpg (http://img189.imageshack.us/my.php?image=khintos010.jpg) http://img191.imageshack.us/img191/4753/khintos009.th.jpg (http://img191.imageshack.us/my.php?image=khintos009.jpg)
http://img5.imageshack.us/img5/7950/khintos008.th.jpg (http://img5.imageshack.us/my.php?image=khintos008.jpg) http://img5.imageshack.us/img5/343/khintos007.th.jpg (http://img5.imageshack.us/my.php?image=khintos007.jpg)
http://img197.imageshack.us/img197/6443/khintos006.th.jpg (http://img197.imageshack.us/my.php?image=khintos006.jpg) http://img40.imageshack.us/img40/9535/khintos005.th.jpg (http://img40.imageshack.us/my.php?image=khintos005.jpg)

Archangelus
07-06-2009, 17:12
http://img40.imageshack.us/img40/443/khintos004.th.jpg (http://img40.imageshack.us/my.php?image=khintos004.jpg) http://img189.imageshack.us/img189/3512/khintos003.th.jpg (http://img189.imageshack.us/my.php?image=khintos003.jpg)

Dark Elf kamp met op de achtergrond een High Elf keep in de RvR zone:
http://img5.imageshack.us/img5/9981/guhrok007.th.jpg (http://img5.imageshack.us/my.php?image=guhrok007.jpg)

Gits!
http://img189.imageshack.us/img189/3057/guhrok006.th.jpg (http://img189.imageshack.us/my.php?image=guhrok006.jpg)

Screens uit Kadrin Valley, de laatste Greenskin vs Dwarf zone (het Orc kamp en de omgeving rond Slayer Keep):
http://img26.imageshack.us/img26/2464/guhrok005.th.jpg (http://img26.imageshack.us/my.php?image=guhrok005.jpg) http://img5.imageshack.us/img5/7440/guhrok004.th.jpg (http://img5.imageshack.us/my.php?image=guhrok004.jpg)
http://img269.imageshack.us/img269/1951/guhrok003.th.jpg (http://img269.imageshack.us/my.php?image=guhrok003.jpg) http://img5.imageshack.us/img5/275/guhrok002.th.jpg (http://img5.imageshack.us/my.php?image=guhrok002.jpg)

Archangelus
07-06-2009, 17:14
Mijn Orc in de buurt van het laatste Chaos kamp in Reikland:
http://img198.imageshack.us/img198/11/guhrok001.th.jpg (http://img198.imageshack.us/my.php?image=guhrok001.jpg)

Oudere screens van mijn Magus, die staan hier al in de topic denk ik:
http://img11.imageshack.us/img11/6361/magussentineleg4.th.jpg (http://img11.imageshack.us/my.php?image=magussentineleg4.jpg)
http://img3.imageshack.us/img3/5241/pellaloottw2.th.jpg (http://img3.imageshack.us/my.php?image=pellaloottw2.jpg) http://img227.imageshack.us/img227/2928/khintos002rp6.th.jpg (http://img227.imageshack.us/my.php?image=khintos002rp6.jpg)
http://img227.imageshack.us/img227/8880/khintos001dv5.th.jpg (http://img227.imageshack.us/my.php?image=khintos001dv5.jpg)

Het ziet er misschien allemaal minder bloomy en gezellig uit dan LotRO, maar dat is net de bedoeling ;)

Alex
07-06-2009, 17:25
Het ziet er misschien allemaal meer plat en kaal uit dan LotRO

Fixed

Archangelus
07-06-2009, 17:55
Nog ne coole: http://img193.imageshack.us/img193/2478/inevitablecity.th.jpg (http://img193.imageshack.us/my.php?image=inevitablecity.jpg)

^Kristof^
20-06-2009, 23:16
Iemand nog een plaatsje in een guild? Zit momenteel op blabla eight peaks (die namen toch ook eh) maar kan wel ergens opnieuw beginnen. (of transferren als da gaat)

't Is niet voor mij, maar voor mijn eenzaamheid.

Archangelus
21-06-2009, 18:56
Ik zit in White Rose op Karak Eight Peaks (Destruction), wij hebben altijd plaats. :)
(Khintos of Guhrok in-game)

^Kristof^
21-06-2009, 19:18
ok, bedankt, zal u contacteren.

btw, gebruikt gij add-ons? ik heb er wel een paar nu, maar mss dat ik een aantal zeer goede nog niet ontdekt heb :)

edit: precies wel kleine guild eh, ik vind maar 2 mensen online atm :)

DM
22-06-2009, 01:11
Eh, wie zijt gij dan Archangelus ? :)
Johanderr hier :p

Archangelus
22-06-2009, 19:52
Damn, al die pics hierboven duren wel ff om te laden ;D

ok, bedankt, zal u contacteren.

btw, gebruikt gij add-ons? ik heb er wel een paar nu, maar mss dat ik een aantal zeer goede nog niet ontdekt heb :)

edit: precies wel kleine guild eh, ik vind maar 2 mensen online atm :)

Yep, activiteit is nogal laag atm :(

Eh, wie zijt gij dan Archangelus ? :)
Johanderr hier :p

Check mijn vorige post: Khintos / Guhrok

^Kristof^
22-06-2009, 20:10
heb u nog nie online gezien zenne pie

Archangelus
22-06-2009, 23:07
Lol, ik denk da we mekaar net gemist hebben, want ik ben rond 21u ingelogd.

Maar als ge een /tell stuurt naar Umpalumpa, Keri, Fizba of iemand anders en zegt dat ik u gestuurd heb komt het wel in orde. Ge hebt mij niet direct nodig, want ik kan toch niet inviten :)

http://war.the-white-rose.net/

^Kristof^
23-06-2009, 05:59
ik ben tot 22.00u ingelogged gebleven...
zeker dat anonymous niet aan staat? :)

edit: op't eerste zicht zoek ik toch iets meer een casual guild, maar kga vanavond eens op mijn gemak de site bekijken :)

DM
23-06-2009, 07:35
White Rose is wel vrij casual hoor.
De Rank 40's doen wel veel instances of dungeons maar niemand dwingt u om zo snel mogelijk te levelen.
Ik zelf ben nog maar Rank 15-16 ofzo.

Archangelus
23-06-2009, 19:25
Yep, we hebben mensen nodig van alle lvls en echt hardcore is het allemaal niet.

We hebben daar wel posts over Lost Vale op de frontpage staan, maar vergeet niet dat dat maar een 6 man instance is die ge over een paar dagen spreidt he. Niet heel de dag potions farmen om dan een hele avond met 40 man op 1 boss te wipen ;)

Btw, hoe heet uw char?

^Kristof^
23-06-2009, 19:41
goeie vraag, eens loggen :)

edit: Josefien, rank 12 witch elf :)

Archangelus
23-06-2009, 19:47
Ik gebruik vooral kleinere addons, geen volledige nieuwe UI ofzo:
BlackBox - vervangt het enorme zwarte "Releasing..." blok door een klein timer balkje
BuffHead - Zet buffs en debuffs boven het hoofd van uw target, met timers eronder. Heel handig als ge een class zijt met veel dots/debuffs.
PetAssist - Laat uw pet u automatisch assisten, elke keer gij switcht van target en aanvalt doet uw pet dat ook.
StateOfRealm - Duidelijkere weergave van de status van de verschillende tiers met timers voor keeps, BOs, VP in %, etc.
TargetRing - wallhax!!1one Zet een ring rond uw target ipv het standaard pijltje boven hun hoofd.
WSCT - Warhammer scrolling combat text, hetzelfde als in WoW
AutoDismount - Dismount u als ge een skill doet en voert dan die skill uit. Zeer handig om snel in combat te geraken.
CraftingWillard - Zalige crafting addon die al op voorhand laat zien wat ge gaat maken en ook de onderliggende cijfers van de ingredienten weergeeft.
LibSlash - basic library voor andere mods

Allemaal te vinden op http://war.curse.com/downloads/war-addons/default.aspx

Ik ben nu online op Guhrok btw, wel half afk potions aan het maken/forums aan het lezen :)

jelliuz
08-07-2009, 13:56
Hello Julliuz,

The forces of Order and Destruction need you now more than ever!
War rages on in the heart of the Old World, and the new Land of the
Dead zone is there for the taking. Ever since your peaceful retreat,
your comrades have been calling upon you to take up arms once more
to defend your Realm and slay your eternal foes.

10 dagen gratis reactivation van accounts :) ! Was toch van plan om nog eens een poging te geven. Ge krijgt ook een temporary xp boost en unique quests ofzoiets.

Robin
08-07-2009, 14:19
Hm, met dat het nu toch vakantie is, alleszins ook die 10 dagen eens proberen. Zien of het me nog wat kan blijven interesseren.