PDA

View Full Version : PS2 op plasma 16:9 met zwarte balken

Turtle
28-02-2007, 10:45
Yo,

jullie liggen met te verlekkeren met FFXII, maar ik twijfel om het te kopen, omdat ik FF snel enkele uren na elkaar speel en in de huidige situatie vrees voor Burn in (TV nog niet zo oud)

Ik heb namelijk mijn PS2 aan men plasma aangesloten (PES/tekken toernooien ftw) en ingesteld op 16:9.
Nu heb ik echter links en rechts een zwarte balk op mijn panasonic PV waardoor ik dus meestal na een uurtje een pauze neem.
Ik heb op inet nog mensen gevonden met het zelfde probleem, maar nog geen oplossing omdat de meeste HDTV's uw beeld manueel kunnen stretchen.

Enigste wat ik tot nu toe kan doen is zoomen, maar dat is 1. kwaliteitsverlies en 2. verlies je bovenaan dan weer beeld.

Nog iemand dit probleem en liefst een oplossing?
Dacht eerst dat de games gewoon geen 16:9 mode hadden, maar maat van mij heeft met PES op zijn 16:9 CRT geen probleem

Mercules
28-02-2007, 11:45
Component kabel kopen voor je PS2!

Turtle
28-02-2007, 11:50
Heb ook aan component gedacht, maar leek me een risico als het het probleem niet oploste.
Normaal heb ik binnen 2 weken (ja voor de launch) een PS3. Lijkt me dus dom om nu nog een component te gaan bijkopen enkel voor FFXII (kosten die nie 30€ ofzo)
Zal het dan wel is huren en test runnen op de PS3

maar ja,, ik vrees idd ook dat het ligt aan de output van de PS2 en dat ik er niet veel aan kan veranderen :s
Het is bovendien een PS2 vd eerste generatie, gekocht op launchdag, dus dat kan er ook mee te maken hebben...
Ga straks is terug switchen naar 4:3 op PS2 en dat laten uitrekken door den TV in 4:3 volledig. Is zien wat da geeft.

toch bedankt voor de input

Bonbon
28-02-2007, 12:49
ps2 component cable werkt ook op de ps3 (dacht ik , zoek nog best even deftig op)

Turtle
28-02-2007, 12:50
Voor de PS3 ligt er al een HDMi kabel klaar ;-)
Mja hopelijk werkt die PS2 emulatie derop wa deftig, dan zien we wel

Mercules
28-02-2007, 14:28
FFX II was toch nog niet compatible met de EU PS3 ???

Fallschirmjaeger
28-02-2007, 17:11
FFX II was toch nog niet compatible met de EU PS3 ???

De Final Fantasies zullen hoogstwaarschijnlijk wel afspeelbaar zijn bij de launch, net zoals God of War 2. Zo dom zal Sony nu ook weer niet zijn om de belangrijkste games niet eerst te emuleren. Het is voor de minder bekende games dat je zeker schrik mag hebben.

Cybdm
28-02-2007, 17:19
Vreemd, mijn Panasonic plasma heeft een 4:3 to 16:9 conversion instelling, schitterend voor 4:3 content zoals oude xbox (in mij geval) games die geen 16:9 ondersteunen. De interne scalers zijn van hoge kwaliteit waardoor het beeld er prima uitziet.
Ik weet of alle modellen dat kunnen, ik dacht dat mijn Panasonic HD LCD in mijn living dat niet kon.

jakkerd
28-02-2007, 18:41
Vreemd, mijn Panasonic plasma heeft een 4:3 to 16:9 conversion instelling, schitterend voor 4:3 content zoals oude xbox (in mij geval) games die geen 16:9 ondersteunen. De interne scalers zijn van hoge kwaliteit waardoor het beeld er prima uitziet.
Ik weet of alle modellen dat kunnen, ik dacht dat mijn Panasonic HD LCD in mijn living dat niet kon.

Erm, helpt dat de verhouding niet om zeep? Ik denk dan aan een uitgerokken beeld (in de breedte) als ik dit lees.
Niet dat ik er ervaring mee heb.

Mercules
28-02-2007, 21:34
De Final Fantasies zullen hoogstwaarschijnlijk wel afspeelbaar zijn bij de launch, net zoals God of War 2. Zo dom zal Sony nu ook weer niet zijn om de belangrijkste games niet eerst te emuleren. Het is voor de minder bekende games dat je zeker schrik mag hebben.

Ik heb de ervaring dat het meestal die games zijn die ontbreken!

Nu ja voor mij geen zorg. Ik heb een PS2 die perfect zijn werk doet. 'k Zou echt niet weten waarom ik een PS3 op dit moment zou moeten kopen.

Turtle
28-02-2007, 21:42

heb ne 42pv60

ps2 op 16:9 en tv op 16:9 geeft dus dunne zwarte balken, ik denk dat da 14:9 formaat is ofzo.
Dermee dak straks is ga proberen met PS2 op 4:3 en dan den TV da laten uittrekken zoals ik voor gewone tv doe...

edit PS2 nog is opgezet. Wat ik ook pak : 16:9, juist, auto, 4:3, krijg ik steeds die zwarte balken
PS op 4:3 is nog ergens, zwart links, boven en onder. strange
Ligt echt aan signaal das de PS2 geeft vreesik.

Mercules
01-03-2007, 01:41
heb ne 42pv60

ps2 op 16:9 en tv op 16:9 geeft dus dunne zwarte balken, ik denk dat da 14:9 formaat is ofzo.
Dermee dak straks is ga proberen met PS2 op 4:3 en dan den TV da laten uittrekken zoals ik voor gewone tv doe...

edit PS2 nog is opgezet. Wat ik ook pak : 16:9, juist, auto, 4:3, krijg ik steeds die zwarte balken
PS op 4:3 is nog ergens, zwart links, boven en onder. strange
Ligt echt aan signaal das de PS2 geeft vreesik.

Weet je wat dan de grootste grap is. Hang een PS2 met composite aan een Sony Plasma en je hebt het probleem niet. Erg raar. Het zijn veruit de enige HD-Ready schermen van waar ik weet die het probleem niet hebben. Met men eigen ogen getest en dus gezien. Was de allerlaatste generatie 50" Sony Plasma.

Turtle
01-03-2007, 09:17
mja, zou ook goe kunnen dat de ouderdom van mijne PS2 der iets mee te maken heeft hoor. Da machien was echt 1 vd eerste die van den band kwam 5-6j geleden.

Cybdm
01-03-2007, 10:58
Erm, helpt dat de verhouding niet om zeep? Ik denk dan aan een uitgerokken beeld (in de breedte) als ik dit lees.
Niet dat ik er ervaring mee heb.Dat valt goed mee, het is geen standaard uitrekking lijkt me. Ik heb effectief een "4:3 Full Screen" optie in de instellingen van mijn plasma tv.

Turtle
01-03-2007, 11:13
ja Ik ook, en da werkt perfect voor mijne PC via HDMI

Maar t is nie dat de PS2 mooi in 4:3 uitzend ook nie e
op 4:3 heb ik rechts, boven en onder balken. Echt raar en een overlaay functie om da zelfs wa te verzetten en uit te rekken is er nie :)

Mja zal wel me balkskes spelen

Freddie Wasbak
01-03-2007, 15:49
Ik heb de ervaring dat het meestal die games zijn die ontbreken!
Ervaring gebaseerd op wat?

Turtle
01-03-2007, 15:58
vinnet bizar dat de de BW-compatibilty lijst pas op de release bekend maken.

Kan 2 dingen beteken :

1. Ze zijn volop bezig om er nog enkele games in te krijgen
2. Tzijn er weinig en ze willen niet nog meer pre-orders verliezen

Maar nonetheless ben ik er wel van overtuigd dat Sony niet zo dom zal zijn om recente toppers zoals FF12 en God of War 2 niet te voorzien.
Op PS2/3's zit de grote winst niet he, die zit op de games...

Mercules
02-03-2007, 12:05
Ervaring gebaseerd op wat?

Erm al in heel mijn game-life-experience is het altijd al gebleken dat het NET de toptitels zijn die uit de boot vallen bij BC Compatibility in het begin. Dat is altijd al zo geweest op PC. Dat was voor een klein deel met de PS2, met de 360 ook zo geweest in 't begin en 't zal met de PS3 niet anders zijn.

Turtle
08-07-2007, 17:52
Weet je wat dan de grootste grap is. Hang een PS2 met composite aan een Sony Plasma en je hebt het probleem niet. Erg raar. Het zijn veruit de enige HD-Ready schermen van waar ik weet die het probleem niet hebben. Met men eigen ogen getest en dus gezien. Was de allerlaatste generatie 50" Sony Plasma.

Uiteindelijk toch ma ne composite cable gekocht en de balken blijven

kut!

Mercules
08-07-2007, 22:14
Composite zit er standaard bij hé. Je hebt dus een component gekocht?

Tja crappy van Sony hé.

Turtle
09-07-2007, 08:49
ah ja, fuck ik blijf die 2 mixen.

Beeld is wel veel beter en scherper, zeker in GoWII en Tekken.
Ma de zwarte balken enerveren me wel nu.

Is er geen mogelijkheid tot firmware update?

Fallschirmjaeger
09-07-2007, 09:16
Staan uw instellingen wel goed in het configuratiescherm? Want standaard staan die altijd op 4:3.

Turtle
09-07-2007, 09:21
als je wat hoger leest, kan je zien dat ik zowel op 16:9 als op 4:3 met plasma upscaling heb geprobeerd

Fallschirmjaeger
09-07-2007, 09:29
Niet gelezen, dat was al te lang geleden. :)

Nuja, bij mij stond de Ps2 vanaf het begin op full. Wel geen idee of ik het zwarte balken had of niet, nooit opgelet eigenlijk. Zal het vanavond eens controleren.

Magnum_
13-07-2007, 14:17
Is dat niet omdat uw TV 16:10 is ipv 16:9?

Turtle
13-07-2007, 14:25
mja zou kunnen, maar zou dan bv een Wii dan ook dat probleem niet moeten hebben?

T is helemaal belachelijk nu in PES6
boven, onder, links en rechts is de zwarte balk even groot.
Zoom1 op pana zoomt dan weer teveel :-(

Awoujol
13-07-2007, 14:55
mja zou kunnen, maar zou dan bv een Wii dan ook dat probleem niet moeten hebben?

T is helemaal belachelijk nu in PES6
boven, onder, links en rechts is de zwarte balk even groot.
Zoom1 op pana zoomt dan weer teveel :-(

Pana zoomt normaal toch automatisch naar de juiste beeldverhouding?