PDA

View Full Version : PC - Popomundo

Pages : [1] 2 3 4 5 6 7

Cakeman
10-03-2007, 11:43
Is er hier nog iemand die Popomundo (http://www.popomundo.com/) speelt?

Ik ben nu sinds januari vorig jaar bezig en ik vind het nog steeds erg leuk.
Ingame name: Bob Cartwright
Mijn solo jazz act heet Simply Bob.

Een overzicht van de Popomundo-spelers hier:

^Kristof^ - Pablo de Ruijter
Aoshi - Jerry Hah
Ashner - Olav Bosgoed
Bjorn121 - Koen Godschalk
Cakeman - Bob Cartwright
Centurio - Erwin Bokelaar
DJ El Mariachi - Giel Pattinama
DivineOne - Huub Drielinger
eXeTeR - Barry Purcell
Farah - Ayşe Nedim
Joghem - José Carlos Bastida
Leeuwke - Johannes Mulhof
Nieker - Brian Turner (de levende :))
oblo - Archie Lamb
Pleun - Daan Zeiss
Prumpy - Matthieu van 't Reve
Sine Metu - Carmen Coca
Turtle - Gerrit Drop
Wannes - Hidde Cools

Jonah
10-03-2007, 16:13
Is dat een zoveelste webgame waarbij je een groep moet oprichten, en die dan "liedjes" moet laten "spelen" op "optredens" en zoveel mogelijk "CD's" moet proberen te "verkopen"? Terwijl je van al die dingen eigenlijk helemaal niets te zien krijgt buiten wat tekst?

Dolle pret. :)

Farah
10-03-2007, 16:18
http://nl.wikipedia.org/wiki/Popomundo

Jonah
10-03-2007, 16:19
Ja dus...

onbewust
10-03-2007, 17:19
Ik heb ook nog een tijdje gespeeld maar had meteen al mijn geld opgedaan aan een hond. Misschien moet ik maar terug Neopets gaan spelen. :-/

Farah
10-03-2007, 17:23
Neopets was zo cool. Shit, jong.

Ik heb me geregisteerd bij Popomundo, maar krijg maar geen mail terug met m'n paswoord in. :(

Jonah
10-03-2007, 17:31
Ach, tegen dat die toekomt ben je vast toch al vergeten dat je er ooit mee begonnen bent :).

Farah
10-03-2007, 17:33
Ik moet die mail krijgen, zodat ik er mee kan beginnen. Wijsneus.

^Kristof^
10-03-2007, 19:19
net mailtje gehad

best wel uitgebreid precies :)

Farah
10-03-2007, 19:25
't Zelfde. :-)

Ik ben een Turkse. Wel een beetje veel Turks op mijn scherm...

^Kristof^
10-03-2007, 19:30
hah, ik ben brandweerman, fantastisch...

en al een liedje aant schrijven precies (ik doe maar wat momenteel)

Farah
10-03-2007, 19:41
Ik ben schoonmaakster bij TRT. 8-)

^Kristof^
10-03-2007, 19:48
Pablo de Ruijter is een afstandelijk persoon wiens charme vreselijk is en die gezegend is met een vreselijk uiterlijk. Uit een IQ test bleek dat Pablo over een vreselijk IQ beschikt. Pablo heeft een vreselijk stemgeluid en is in het bezit van vreselijk muzikaal talent.

ik ga niet veel gevraagd worden voor feestjes denk ik...

Cakeman
10-03-2007, 19:48
net mailtje gehad

best wel uitgebreid precies :)Het is inderdaad zéér uitgebreid. Ik ben nu al 420 dagen ofzo bezig en ik ontdek nog altijd nieuwe dingen.

Edit: in het begin is het trouwens het beste dat je je experience punten verdeelt tussen intelligentie en muzikaliteit. Door een hoge intelligentie ga je sneller nieuwe skills leren en door een hoge muzikaliteit gaan je optredens beter gaan.

Als er iets niet duidelijk is, mag je het gerust vragen.

Farah
10-03-2007, 19:53
Shit... Omdat ik in Istanbul zit, zijn veel dingen (zoals bv. de forums) in het Turks. En de taal van het spel is Engels. Bij jou precies niet, Kristof? Is er een manier om die taal nog te veranderen?

^Kristof^
10-03-2007, 19:53
experience punten?

ai, waar staat da?

edit: Farah, het tweede ding vanboven pakken (dunno wat dat in het Turks is :)) en dan rechts het negende en dan rechts het tweede...
daar kan je een aantal dingen aanpassen, alsook taalkeuze :)

Farah
10-03-2007, 19:59
Bij het inloggen heb ik de taal van Engels naar Nederlands kunnen zetten!

Momenteel ben ik ook aan een liedje aan het werken.

Leeuwke
10-03-2007, 20:07
Mijzelf juist geregistreerd zie. :-)

Farah
10-03-2007, 20:14
Ik zit in Istanbul op een snelweg en geraak er nu niet meer weg. :(

Je kunt je niet verplaatsen vanaf je huidige locatie.

Leeuwke
10-03-2007, 20:16
Tiens, dat duurt lang voor dat paswoord. :(

Farah
10-03-2007, 20:18
Bij mij duurde het ook zo lang, maar dan ben ik naar hier (http://www.popomundo.com/common/index.html) gegaan en vulde ik mijn e-mailadres nog eens in.

Leeuwke
10-03-2007, 20:20
Bij mij duurde het ook zo lang, maar dan ben ik naar hier (http://www.popomundo.com/common/index.html) gegaan en vulde ik mijn e-mailadres nog eens in.
Hahja, dan ban zeker. Zo dom ben ik niet hoor... ;p

^Kristof^
10-03-2007, 20:33
mijn manneke heeft 5% "last" van zijn jeansbroek...

Cake, help, mijn zaadcellen zien af doordat mijn broek teveel spant!

micksque
10-03-2007, 23:39
Ik heb ook nog een tijdje gespeeld maar had meteen al mijn geld opgedaan aan een hond. Misschien moet ik maar terug Neopets gaan spelen. :-/

Ej, neopets ownt. In't 4e middelbaar nog serieus verslaafd aan geweest met ne maat van me.

Leeuwke
11-03-2007, 07:24
Zouden we niet onze eigen band eens moeten oprichten? :p

Farah
11-03-2007, 09:01
Wanneer ga ik nu eens geld verdienen? :(

Edit:

Tot nu toe heb je dit verdiend deze week:
40 € (TRT)

Salarissen worden op vrijdag uitbetaald.

Aha!

Cakeman
11-03-2007, 10:20
mijn manneke heeft 5% "last" van zijn jeansbroek...

Cake, help, mijn zaadcellen zien af doordat mijn broek teveel spant!lol :)

Ik speel het spel in het Engels, maar ik vermoed dat dat de 'encumberance' is. Hoeveel iets weegt in je 'inventory'.

@ Farah: je krijgt inderdaad je loon op vrijdag.

Voorlopig krijgen jullie nog regelmatig 3 'Newbie Experience Points'. Eens de newbie periode gedaan is, krijgen jullie net als de rest één maal per week experience points op zondag. Je krijgt er dan 1, 2 of 3, afhankelijk van wat je personage allemaal gedaan heeft. Hoe actiever (repeteren, optreden, liedjes schrijven, skills leren, ...) hoe meer punten.

Bij de mother's wishes (of de wensen van je moeder? :)) vind je ook een aantal opdrachen. Die zijn eigenlijk een soort tutorial. Eens je alle opdrachten gedaan hebt krijg je de skill Basic Manners met 5 sterren en nog eens een tweede skill naar keuze, ook met 5 sterren.

Farah
11-03-2007, 10:25
WAT EEN ZALIG SPEL!

Ik ben al praatjes aan het maken met andere personages.

Wat gebeurt er als ik iets van hen steel...? :-)

Cakeman
11-03-2007, 10:30
WAT EEN ZALIG SPEL!

Ik ben al praatjes aan het maken met andere personages.

Wat gebeurt er als ik iets van hen steel...? :-)Dat weet ik niet precies.
Ik weet wel dat je voor bepaalde feiten geregistreerd kan worden als "Wanted" en als de politie je dan te pakken krijgt moet je naar de gevangenis.

Ik zou wel oppassen met seks met andere personages. Zwangerschappen zijn mogelijk in dit spel. Vrouwen kunnen dan voor de baby zorgen (die groeit op en kan ook dingen leren) en als er via een DNA test geweten is wie de vader is, dan kan deze financiële bijdrages beginnen leveren.

Daarom heb ik altijd condooms op zak. Die worden automatisch gebruikt wanneer een ander personage seks met je heeft.

Farah
11-03-2007, 10:43
Geef mij eens een condoom. Ik heb daar geen geld voor. :(

Sine Metu
11-03-2007, 11:00

waar precies?

Farah
11-03-2007, 11:01
Oeps, die link werkt dus niet. Ik ben naar 'Forgot pasword?' gegaan en heb daar mijn e-mailadres nog eens ingevuld. Dan kreeg ik na twee seconden die mail met het paswoord.

Sine Metu
11-03-2007, 11:09
allee, 'k ben benieuwd, 'k ga mij ook ne keer smijten! :)

Farah
11-03-2007, 11:12
Hoe heet je in het spel? Ik ben Ayşe Nedim.

Sine Metu
11-03-2007, 11:21
ik ben nog steeds ah wachten op mijn mail...

Leeuwke
11-03-2007, 11:34
Inderdaad, zalig spel, maar ik heb geen geld dus kan ik (bijna) niks doen! :(
Ohja, ik wil ook een band oprichten. Een band zeg ik u!

Farah
11-03-2007, 11:36
Ik zit momenteel vast in de 'Selimiye Camii' (een moskee) en kan mij nergens anders meer naartoe verplaatsen. Weet iemand hoe dit komt?

Sine Metu
11-03-2007, 11:54
ik mag nie meedoen :(

Farah
11-03-2007, 11:55
Hoezo? De mail nog altijd niet gekregen?

Leeuwke
11-03-2007, 11:56
Hoezo?

En ik snap ook niet dat ik niet verder kan geraken in relaties, ik vraag een handtekening/ik groet, dan kan ik een mopje vertellen, een drankje aanbieden of gewoon wat praten en dan stopt het. Ik kan niks meer doen, behalve beledigen of de relatie beëindigen. :/

Sine Metu
11-03-2007, 11:58
Hoezo? De mail nog altijd niet gekregen?

nope, heb intussen een tweede account gemaakt, maar ook niets...

(Maar Mika is in mijn oor aan het zingen en dat verzacht de pijn wel! ;D)

Farah
11-03-2007, 11:58
Hoezo?

En ik snap ook niet dat ik niet verder kan geraken in relaties, ik vraag een handtekening/ik groet, dan kan ik een mopje vertellen, een drankje aanbieden of gewoon wat praten en dan stopt het. Ik kan niks meer doen, behalve beledigen of de relatie beëindigen. :/
Ik kan ook een afspraakje maken met iemand, kon datum en uur kiezen, maar toen ik de locatie wilde kiezen, kwamen er geen mogelijk locaties tevoorschijn...

Cakeman
11-03-2007, 11:59
Hoezo?

En ik snap ook niet dat ik niet verder kan geraken in relaties, ik vraag een handtekening/ik groet, dan kan ik een mopje vertellen, een drankje aanbieden of gewoon wat praten en dan stopt het. Ik kan niks meer doen, behalve beledigen of de relatie beëindigen. :/Dat is logisch hé... Je moet die mensen beter leren kennen. Elke 15 uur ofzo worden de interactie mogelijkheden gereset. Hoe beter je je relaties met een personage onderhoudt, hoe meer opties erbij komen.

Farah, wat staat er op je character page bij status?

Leeuwke
11-03-2007, 12:00
Dat is logisch hé... Je moet die mensen beter leren kennen. Elke 15 uur ofzo worden de interactie mogelijkheden gereset. Hoe beter je je relaties met een personage onderhoudt, hoe meer opties erbij komen.
Binnen 15 uur nog eens proberen dus. :)

nope, heb intussen een tweede account gemaakt, maar ook niets...
Ik had dat ook eerst, maar toen ik de volgende ochtend opstond had ik de mail ontvangen! (Kijk ook eens in je map 'Ongewenste Mail'!)

Farah
11-03-2007, 12:02
Farah, wat staat er op je character page bij status?
Status: Aan het verkennen

Divolinon
11-03-2007, 12:14
Jurgen Minnema
Jurgen is een 18-jarige man die lid is van The Divines. Jurgen bevindt zich op dit moment in Lowest Prices in Brussel.

Straks keer nog wat uitzoeken wat ik nog kan doen. Hoe lang duurt het trouwens ongeveer om een liedje te schrijven?

Cakeman
11-03-2007, 12:19
Straks keer nog wat uitzoeken wat ik nog kan doen. Hoe lang duurt het trouwens ongeveer om een liedje te schrijven?Je hebt een balkje voor de melodie en eentje voor de tekst. Per balk duur het ongeveer 7-9 updates geloof ik om die vol te krijgen.

Aan 3 updates per dag duurt het dus een weekje om 4-6 dagen om een liedje te maken. Hoeveel er per update gevuld raakt van een balkje hangt er vanaf waar je bent. Dat beïnvloedt ook de kwaliteit van het liedje. Thuis of in een sjiek hotel kan je op je gemak werken en dan het dus sneller en beter gaan.

Farah: kan je Popomundo eens even op Engels instellen? Ik heb geen enkel idee wat "Aan het verkennen" zou kunnen betekenen :)

Sine Metu
11-03-2007, 12:20
Carmen Coca is born! :love:

Sine Metu
11-03-2007, 12:59
Farah, kan ik je nu opzoeken en je toevoegen aan mijn vriendenlijst? Ik heb geprobeerd, maar ik vind da nie direct!
Btw, ik bevind me in Buenos Aires!

Leeuwke
11-03-2007, 13:48
Als je Farah haar in-game naam weet, ga je naar Gemeenschap (indien Engels waarschijnlijk Community), dan druk je op Zoeken (Search) rechts, middelste kolom, vanonder en typ dan in het balkje dat verschijnt de in-game naam van Farah. Druk dan op het bolletje naast Personages (Persons) en druk dan op OK. Druk nu op de in-game naam van Farah die links verschijnt. Druk dan op Voeg toe aan lijst (Add on list waarschijnlijk in het Engels) rechts in de bovenste kolom, vanonder, naast Vrienden (Friends).

Divolinon
11-03-2007, 13:51
Kom hier iemand tegen:

Onder invloed van:Zwangerschap

That's just weird :).

Leeuwke
11-03-2007, 13:55
Waarom add niemand mij? :(
Mijn in-game naam is Johannes Mulhof.

Lol @ DivineOne. :-)

Ashner
11-03-2007, 14:03
Olav Bosgoed

"Olav werkt als Beveiligingsbeambte in Hotel GZC® Plaza Hotel [BR] in Brussels. Olav verdient hiermee momenteel 1 200 € per week. GZC® Plaza Hotel" 8=)

^Kristof^
11-03-2007, 14:08
Pablo de Ruijter

Pablo is een 18-jarige man die lid is van Enobak. Pablo bevindt zich op dit moment in zijn zolderkamertje bij mama thuis in Brussel. :/

Sine Metu
11-03-2007, 14:11
Waarom add niemand mij? :(
Mijn in-game naam is Johannes Mulhof.

Lol @ DivineOne. :-)

ik zal je ook adden!

^Kristof^
11-03-2007, 14:17
mja, heb iedereen geadd die hier zijn of haar naam al heeft geplaatst...

wie wil der keer knuffelen?

trouwens, leeuwke, ik was geschokt: "pak condooms opgeraapt in Brussels Garbage dump."
gij kapoen

Leeuwke
11-03-2007, 14:20
trouwens, leeuwke, ik was geschokt: "pak condooms opgeraapt in Brussels Garbage dump."
gij kapoen
;p

Trouwens, hoe stop je met je baan? Ik heb een betere op het oog. :)

Divolinon
11-03-2007, 14:21
;p

Trouwens, hoe stop je met je baan? Ik heb een betere op het oog. :)

Heb ik ook al geprobeerd, moet blijkbaar je baan een week houden. Staat trouwens bij "overige info".

Farah
11-03-2007, 16:35
wie wil der keer knuffelen?
Ikke! Mijn mama had dat gewenst...

Leeuwke
11-03-2007, 16:38
Mijn mama ook. :(
Wil jij ook met mij knuffelen, Farah? :love:

^Kristof^
11-03-2007, 17:25
moeten eerst elkaar wat beter leren kennen daarvoor gok ik...

probleem is wel dat Farah ergens ver weg zit...

Farah
11-03-2007, 17:29
Ja, in Istanbul... :(

Ik heb wel net mijn eerste centjes verdiend door op straat muziek te maken. Maar lieft 15 EUR is mijn deel! Ik heb wel al 8 EUR uitgegeven aan zwarte condooms. 8-)

Edit:

Een ticket naar Brussel (vanavond nog) kost 91 EUR. :(

^Kristof^
11-03-2007, 17:33
we kunnen misschien eens allemaal in 1 stad samenkomen en dan bij iemand thuis crashen en een groepje beginnen ofzo? :)

Sine Metu
11-03-2007, 17:37
ja, maar wacht nog even want ik heb nog geen geld!

^Kristof^
11-03-2007, 17:51
tuurlijk, over een weekje ofzo..

Cakeman moet dit idee maar eens bevestigen, maar volgens mij kan 1 iemand zijn huissleutel doorgeven aan mensen, en kunnen die daar dan slapen...

zou ook handig zijn om bepaalde relaties sneller uit te bouwen, en blijkbaar zijn er zelfs al condooms in omgang... fantastisch toch!

Leeuwke
11-03-2007, 17:54
Inderdaad. Mijn in-game huis staat altijd open voor jullie. Of toch niet, jullie moeten eerst even een seintje geven, want mijn deuren zijn gesloten. :p

Tegen het einde van de week heb ik (met een beetje geluk) €2000 verdiend. Met wat tegenslag €300... :/

En mijn hamster noemt overigens Mr. Nibbles. :love:

Farah
11-03-2007, 17:55
Ik heb alvast condooms op zak, vanavond een date in het Bospuros restaurant en een extra huissleutel op zak. :love:

Centurio
11-03-2007, 17:57
Ook maar eens begonnen, hoewel ik zo'n dingen nogal snel uit het oog verlies.
Ziet er nog wel een leuk spel uit, maar de eerste weken zijn meestal redelijk stom.

Sine Metu
11-03-2007, 19:31
pfff, ik heb nog steeds geen geld en liedjes componeren duurt toch ook lang zenne! of ben ik te ongeduldig!?! :teeth:

Leeuwke
11-03-2007, 19:37
Bwa, na 1 update was mijn melodie geschreven, dusja... :)

Farah
11-03-2007, 19:59
pfff, ik heb nog steeds geen geld en liedjes componeren duurt toch ook lang zenne! of ben ik te ongeduldig!?! :teeth:
Ik ben nu één dag bezig en mijn tekst is 100%, mijn melodie 31%. Valt toch heel goed mee?! Morgen maak ik het liedje af, denk ik. :-)

Ashner
11-03-2007, 20:56
Ik ben zo eenzaam in Brussel :'( .

Cakeman
11-03-2007, 21:00
tuurlijk, over een weekje ofzo..

Cakeman moet dit idee maar eens bevestigen, maar volgens mij kan 1 iemand zijn huissleutel doorgeven aan mensen, en kunnen die daar dan slapen...

zou ook handig zijn om bepaalde relaties sneller uit te bouwen, en blijkbaar zijn er zelfs al condooms in omgang... fantastisch toch!Voor zover ik weet kan je maar op twee plaatsen slapen: in je eigen appartement (je kan er meerdere hebben) of op hotel. Als iedereen bijvoorbeeld in New York zou samenkomen, dan zou iedereen die daar zelf geen appartement huurt automatisch hotelkosten moeten betalen.

Bwa, na 1 update was mijn melodie geschreven, dusja... :)Was na één enkele update het balkje van je melodie al vol???

sprinkler
11-03-2007, 21:42
Als je deze thread leest krijg je de indruk dat condooms belangrijker zijn dan liedjes in het spel :)

Sine Metu
11-03-2007, 22:18
Ik ben nu één dag bezig en mijn tekst is 100%, mijn melodie 31%. Valt toch heel goed mee?! Morgen maak ik het liedje af, denk ik. :-)

ik ben een halve dag bezig en mijn songs zitten aan gemiddeld 6% (misschien is 4 songs teveel om mee te beginnen...).

ga je automatisch werken of moet je dat zelf arrangeren? want ik heb nog steeds geen centen... ik heb wel al een job...

Cakeman
11-03-2007, 22:30
ik ben een halve dag bezig en mijn songs zitten aan gemiddeld 6% (misschien is 4 songs teveel om mee te beginnen...).

ga je automatisch werken of moet je dat zelf arrangeren? want ik heb nog steeds geen centen... ik heb wel al een job...Eens je een job hebt, moet je je daar voor de rest niets van aantrekken. Je moet niet "gaan werken" ofzo. Elke vrijdag wordt je loon doorgegeven. Was dat in het echte leven ook maar zo :)

Farah
11-03-2007, 22:43
(misschien is 4 songs teveel om mee te beginnen...).
Dat denk ik ook...

Wat een verslavend spel, trouwens!

^Kristof^
11-03-2007, 22:47
Voor zover ik weet kan je maar op twee plaatsen slapen: in je eigen appartement (je kan er meerdere hebben) of op hotel. Als iedereen bijvoorbeeld in New York zou samenkomen, dan zou iedereen die daar zelf geen appartement huurt automatisch hotelkosten moeten betalen.

Was na één enkele update het balkje van je melodie al vol???

dat van dat samenkomen gaat dus pas als we een beetje inkomsten hebben...

en mijn balkje van tekst was ook al na 1 update vol hoor :)

wanneer zijn die updates trouwens?

Sine Metu
11-03-2007, 23:03
bon, ik heb 3 vd 4 songs gewist... eens zien...
btw, klikken jullie op "afmaken" of laten jullie de balkjes vanzelf vollopen?

^Kristof^
12-03-2007, 02:01
ben nog niet aan 'afmaken' gekomen, ga dat pas doen als beide aan 100% zitten...

feit is wel dat m'n balkje van "tekst" 100% is, maar het is oranje.. ik vermoed ergens dat het nog mogelijk is om dat groen te laten kleuren ofzo, maar het is maar een vermoeden...

Farah
12-03-2007, 07:36
Ik had vandaag twee balkjes met 100%, heb het liedje dus afgemaakt en in mijn repertoire gestoken. Als ik wat meer geld heb, ga ik een oefenruimte afhuren. Ondertussen verdien ik wat geld door op straat muziek te spelen en door te werken. Een van mijn prioriteiten heb ik op 'bloemetjes plukken' gezet, zodat ik wat relaties opbouw. Ayşe is namelijk een beetje droevig...

Waarom houdt er niemand van me? Mijn liefdesleven is om te huilen.

Cakeman
12-03-2007, 08:35
ben nog niet aan 'afmaken' gekomen, ga dat pas doen als beide aan 100% zitten...

feit is wel dat m'n balkje van "tekst" 100% is, maar het is oranje.. ik vermoed ergens dat het nog mogelijk is om dat groen te laten kleuren ofzo, maar het is maar een vermoeden...Een beetje verwarrend, maar in Popomundo gebruiken alle balkjes volgende kleuren (van slecht naar goed):
rood - blauw - groen - oranje

Ik denk dat dat oranje goud ofzo moet voorstellen :)

Blijkbaar hebben ze de gamerules dan wat veranderd zodat in de beginperiode je liedjes sneller afgeraken. Dat is misschien wel goed want je hebt toch een aantal liedjes nodig om een optreden te geven. Een stuk of 7-8 is voldoende om te beginnen denk ik, maar bij minder gaat het publiek gaan klagen.

Eens van de eerste boeken die je zou moeten kopen zijn 'Basic Composing' en 'Basic Lyrics'. Wanneer je die skills op 5 sterren hebt staan, zal je veel betere liedjes kunnen schrijven.

Nog een belangrijk boek is 'History of <je muziekgenre>'. In mijn geval 'History of Jazz'. Zonder ervaring in je genre kan je je liedjes maar tot 50% repeteren. Hoe meer sterren je je in je genre history hebt, hoe beter je je liedjes kan repeteren. Eens je de 5 sterren hebt, kan je je nummers voor de volle 100% repeteren.

Sine Metu
12-03-2007, 09:11
ik heb nog steeds geen geld... maar mijn lieke is bijna af...

Divolinon
12-03-2007, 09:41
Mijn eerste liedje is af:

Divines are Coming! is een Rock Meezinger. Het tempo is Moderato. Geschreven door Jurgen Minnema op 2007-03-12. De melodie is armzalig en de tekst is vreselijk. De originaliteit van dit liedje is perfect.

Dominante instrumenten:
1 Basgitaar
2 Elektrische Gitaar
3 Doedelzak
4 Drums

Ff naar die boeken gezocht, goedkoopste bleek € 1 700 te kosten, nog even wachten dus.

Cakeman
12-03-2007, 10:33
Mijn eerste liedje is af:

Ff naar die boeken gezocht, goedkoopste bleek € 1 700 te kosten, nog even wachten dus.Als je liedje 4 verschillende instrumenten bevat, dan moet je ook zorgen dat die instrumenten effectief bespeeld worden wanneer je het live brengt.

Ontbreken er live instrumenten, dan zal dat je show negatief beïnvloeden.

Aoshi
12-03-2007, 11:05
Net mij geregistreerd!
Maar zo te zien kan ik niet zoveel doen atm :(

Sine Metu
12-03-2007, 11:20
kan iemand mij zeggen hoe ik aan geld kom? mijn lieke is bijna af, dus dan kan ik misschien eens in't park gaan spelen. maar ik heb al van d'een eerste moment een job, maar nog steeds geen geld ontvangen. wel al een bericht dat ik opslag gekregen heb van mij baas... of heb ik een slechte job gekozen (ik werk in een club als barkeeper) en betaald mijn baas me gewoon niet... 't zit wa strop zonder geld, dus ik zo toch graag iets of wa van centen hebben, of ik ga da spel opgeven!

Aoshi
12-03-2007, 11:26
Volgens mij krijg je pas geld op de vrijdag, ik ben natuurlijk ook niet zeker.

Maar ik heb nog 1 vraagje:
Hoe werkt die relaties eigenlijk ?

Turtle
12-03-2007, 11:46
ziet er lachen uit, zal mezelf ook eens registreren se

Cakeman
12-03-2007, 11:52
kan iemand mij zeggen hoe ik aan geld kom? mijn lieke is bijna af, dus dan kan ik misschien eens in't park gaan spelen. maar ik heb al van d'een eerste moment een job, maar nog steeds geen geld ontvangen. wel al een bericht dat ik opslag gekregen heb van mij baas... of heb ik een slechte job gekozen (ik werk in een club als barkeeper) en betaald mijn baas me gewoon niet... 't zit wa strop zonder geld, dus ik zo toch graag iets of wa van centen hebben, of ik ga da spel opgeven!Elke vrijdag krijg je je loon uitbetaald.

Turtle
12-03-2007, 11:52
Gerrit Drop

History so far
His father is a well known business tycoon. Gerrit decided to go for a career in modeling instead of going to school. He is an avid movie goer. He can't stand Sushi and salty food. Gerrit is trying to give up smoking.

alle we zen vertrokken

Aoshi
12-03-2007, 12:30
Hoe kan ik eigenlijk rapper muziek componeren?
Hij blijft al 3 uren steken op 2 % ??

Sine Metu
12-03-2007, 12:33
Volgens mij krijg je pas geld op de vrijdag, ik ben natuurlijk ook niet zeker.

Maar ik heb nog 1 vraagje:
Hoe werkt die relaties eigenlijk ?

ahja, maar ik dacht dat de vrijdag in't spel niet 't zelfde is als de vrijdag in irl...

Turtle
12-03-2007, 12:39
we staan wat verder

Artist : Turd ferguson
Genre : Punk
werk : Punk bar in brussel (ff naam kwijt)
Al 1 vriendin waarmee ik wa aant babbelen ben, in de hoop dak ne knuffel mag geven

Volg nu vooral Mothers wishes en zit vast op

- complete a jam session
- give a show
- Complete a song
- Go shoppin
- give a hug

Aka, eerst geld verdienen. Heb ook jobs zien staan als CEO enzo van 2700$, ma da zal nie zomaar gaan zekers ;-)

Aoshi
12-03-2007, 13:21
Shit, een knuffeltje krijgen in New York is moeilijk :(

Rufus
12-03-2007, 13:46
bizar dat jullie zoveel probs hadden met mail.
Ik geregistreerd-mail geopend en hij zat er al in. Duurde nog geen minuut

Aoshi
12-03-2007, 13:54
bizar dat jullie zoveel probs hadden met mail.
Ik geregistreerd-mail geopend en hij zat er al in. Duurde nog geen minuut
Same here

Rufus
12-03-2007, 14:14
Voor de rest snap ik nog veel van het spel.
Straks thuis is deftig bezien.

Aoshi
12-03-2007, 14:17
Hmmm is het wel normaal dat na 5 uren of zo, dat mijn melodie nog altijd op 2% blijft steken? Het gaat wel over een nieuw liedje maken. Maar mijn tekst is wel 100% en is geel gekleurd.
Om die melodie op 100% te steken, moet ik dan daarvooor instrumenten hebben of maakt dat niet uit ?

Jonah
12-03-2007, 14:21
Al 1 vriendin waarmee ik wa aant babbelen ben, in de hoop dak ne knuffel mag geven

Babbel je daar dan ook écht mee, of zijn dat ook weer balkjes die vollopen tot je "gesprek" 100% is, en je er pictogramsgewijs mee in bed kan duiken?

Pleun
12-03-2007, 14:23
Kan je overal je muziek afwerken of moet je daarvoor thuis zitten?

Rufus
12-03-2007, 14:29
Kunde trouwens verhuizen in dat spel?
Kbedoel zo na een tijd in NY gaan wonen ofzo.

Turtle
12-03-2007, 14:35
Babbel je daar dan ook écht mee, of zijn dat ook weer balkjes die vollopen tot je "gesprek" 100% is, en je er pictogramsgewijs mee in bed kan duiken?

Idd, sims gewijs : Talk to om zo uw relatie te verbeteren (ik hoop dak zo aan ne knuffel geraak, djeez)
Messages sturen kan ook off course, ma da heb ik nie vandoen ;-)

Sine Metu
12-03-2007, 15:13
Idd, sims gewijs : Talk to om zo uw relatie te verbeteren (ik hoop dak zo aan ne knuffel geraak, djeez)
Messages sturen kan ook off course, ma da heb ik nie vandoen ;-)

allee, op sociaal vlak zit het bij mij dus wel al snor! ik heb al een stuk of 3 knuffels uitgedeeld. ik ben ook al uitgenodigd voor een date. zelf uitvragen durf ik nog nie, want 'k heb geen geld om te trakteren! :(

Aoshi
12-03-2007, 15:28
allee, op sociaal vlak zit het bij mij dus wel al snor! ik heb al een stuk of 3 knuffels uitgedeeld. ik ben ook al uitgenodigd voor een date. zelf uitvragen durf ik nog nie, want 'k heb geen geld om te trakteren! :(
Sjeus, ik heb al 4 wijven gevraagd om een babbeltje te doen (zo via die communiceren). En zij accepteren, en ik bood hen een drankje aan en nadien alle wijven relatie afbreken. Pffff, had ik maar voor een vrouw gekozen :( ...

Pleun
12-03-2007, 15:42
Daarnet een wijf haar string proberen stelen, kreeg een ItemGone error =(

Sine Metu
12-03-2007, 15:55
Sjeus, ik heb al 4 wijven gevraagd om een babbeltje te doen (zo via die communiceren). En zij accepteren, en ik bood hen een drankje aan en nadien alle wijven relatie afbreken. Pffff, had ik maar voor een vrouw gekozen :( ...

ik heb nog geen enkele man afgewezen! :)
ge zou naar Buenos Aires moeten komen he!

Cakeman
12-03-2007, 16:35
Hmmm is het wel normaal dat na 5 uren of zo, dat mijn melodie nog altijd op 2% blijft steken? Het gaat wel over een nieuw liedje maken. Maar mijn tekst is wel 100% en is geel gekleurd.
Om die melodie op 100% te steken, moet ik dan daarvooor instrumenten hebben of maakt dat niet uit ?Het spel werkt niet realtime, maar via updates. Om de xx aantal uren wordt het spel geupdate. Dan voer je eigenlijk de acties uit waarmee je character bezig is.

Staat bij Priorities & Skills (ik ken de Nederlandse naam niet) je actie nog op 'Compose music'?

Kan je overal je muziek afwerken of moet je daarvoor thuis zitten?Dat kan je overal, maar volgens de help krijg je het beste resultaat als je dat thuis doet.

Kunde trouwens verhuizen in dat spel?
Kbedoel zo na een tijd in NY gaan wonen ofzo.Yup, kan in elke stad een appartement huren.

Farah
12-03-2007, 17:06
Eerste vluggertje achter de rug. En dan nog zonder mijn toestemming!

Leeuwke
12-03-2007, 19:22
Een beetje verwarrend, maar in Popomundo gebruiken alle balkjes volgende kleuren (van slecht naar goed):
rood - blauw - groen - oranje

Ik denk dat dat oranje goud ofzo moet voorstellen :)
Mijn balkje was al goud vanaf de eerste keer ofzo?!

*EDIT*: Ah, neen, was dus geel... :teeth:

Was na één enkele update het balkje van je melodie al vol???
Ja.

Eerste vluggertje achter de rug. En dan nog zonder mijn toestemming!
Verkrachting? :x
Ohja, ik ben trouwens onschuldig. 8-)

En er stond dit bericht in mijn dagboek: "Mijn hamster is gestorven wegens een slechte behandeling!" :'(

Ashner
12-03-2007, 19:39
Waar kan ik voedsel voor mijn hamster vinden? De dierenwinkel verkoopt precies niets.

^Kristof^
12-03-2007, 20:23
gewoon zien dat je geld hebt, dat wordt automatisch gekocht als je een dier hebt

Turtle
12-03-2007, 20:36
kan precies aan niemand ne knuffel of item geven...

moette trouwens iets speciaal doen voor u job?
Naar die locale gaan ofzo, of is da allemaal automatisch? of enkel als ge bij prio "werken" pakt?

Pleun
12-03-2007, 21:00
Wie is Olivia Bosch trouwens? Ik weet dat het iemand van hier is maar geen idee wie juist :P

edit: 220 euro voor een date, suckt wa :(

Turtle
12-03-2007, 21:07
lol dermee, want das al een "vriendin" :-)

Sine Metu
12-03-2007, 22:29
Ja, in Istanbul... :(

Ik heb wel net mijn eerste centjes verdiend door op straat muziek te maken. Maar lieft 15 EUR is mijn deel! Ik heb wel al 8 EUR uitgegeven aan zwarte condooms. 8-)

Edit:

Een ticket naar Brussel (vanavond nog) kost 91 EUR. :(

hoe doe je dat... muziek maken op straat?

Farah
12-03-2007, 22:40
Dat zet je zo in:

Personage > Prioriteiten & vaardigheden > Vrijetijdsprioriteit > Op straat muziek maken

Tot uw dienst!

Wie is Olivia Bosch trouwens? Ik weet dat het iemand van hier is maar geen idee wie juist :P
Huh? Dat is het meisje van hiernaast op kot!

TOCH NIET MEER AAN 'T AANPAPPEN HE?! :-)

Sine Metu
12-03-2007, 22:44
Alle, ik ga mijn nieuw liedje "Farah" eens gaan zingen in Bosque de Palermo (ofte, een of ander park in Buenos Aires), jammer dat je niet kan komen luisteren he! :love:

Farah
12-03-2007, 22:49
Oh, maar Sine! :love:

Hoe komt het trouwens dat jij al kan optreden?!

Sine Metu
12-03-2007, 22:50
maar nee... ik kan nog nie, maar ik bedoel op straat he... :)

^Kristof^
12-03-2007, 23:04
dat op straat optreden gebeurt automatisch, je ziet dan ook niet welke liedjes je speelt ofzo...

mijn eerste liedje is bijna af, de muziek is op 60% ongeveer, ben eens benieuwd :)

Sine Metu
12-03-2007, 23:23
mja, ik mag er toch wat bij fantaseren he! anders is de fun er ook af! :)

^Kristof^
13-03-2007, 00:12
tuurlijk da, sorry da'k het spoilde voor u :p

Pleun
13-03-2007, 00:31
3/03/2007
00:07 Begonnen met mijn nieuwste liedje Storm.
00:05 Ik heb mijn liedje Chaos afgemaakt. Het is armzalig geworden.

12/03/2007
23:12 Ik heb een tijdje aan mijn muziek gewerkt.
23:12 Ik heb mijn muziek op de straat gespeeld en 37 € verdiend.
23:12 Ik heb 3 newbie ervaringspunten ontvangen.
21:00 Olivia Bosch en ik hebben een armzalig afspraakje in Fancy Meal Brussels gehad.
21:00 De prijzen zijn echt belachelijk tegenwoordig. Dat etentje in Fancy Meal Brussels heeft me 220 € gekost!

Tis beetje saai aant worden :(

gogo shrimpband!

Farah
13-03-2007, 07:31
Ojo, 220 EUR? Emmy heeft nogal geprofiteerd. :-)

Ik denk trouwens niet dat het een spel is dat je dagelijks enkele uren na elkaar kunt spelen. Toen ik zojuist even ging kijken, waren er twee updates geweest! Best cool. Met het geld ben ik meteen een oefenruimte gaan afhuren voor morgen.

Cakeman
13-03-2007, 08:28
Ik heb gisteren mijn eerste track opgenomen.

This is it! is een Jazz Rock opname van een liedje dat is geschreven door Bob Cartwright. De opname wordt uitgevoerd door Simply Bob.

Melodie: revolutionair
Tekst: hallucinogeen

Productie: wonderbaarlijk
Prestatie: weergaloos
Producent: Bob Cartwright
Binnenkort toch eens een platencontract zoeken om een CD uit te brengen!

Rufus
13-03-2007, 08:35
Waar kan je die skillpoints verdelen?
Hoe treed je op straat op?

Divolinon
13-03-2007, 08:36
Ben uitgenodigd om in een club te gaan optreden. Maar heb pas 1 liedje af, en heb nog geen instrumenten. Geen goed idee om er al op in te gaan zeker?

Cakeman
13-03-2007, 08:39
Waar kan je die skillpoints verdelen?
Hoe treed je op straat op?Op je Personage-pagina.

Ben uitgenodigd om in een club te gaan optreden. Maar heb pas 1 liedje af, en heb nog geen instrumenten. Geen goed idee om er al op in te gaan zeker?Klopt. Eén nummer is sowieso te weinig en zonder instrument ga je verschrikkelijk slechte ratings krijgen.

FuNeo
13-03-2007, 11:25
Christiaan Boekdrukker. lol.
krijgt ge gegarandeerd geld of moet ge u op "job focussen"?

Cakeman
13-03-2007, 11:27
Christiaan Boekdrukker. lol.
krijgt ge gegarandeerd geld of moet ge u op "job focussen"?Zolang je een job hebt, krijg je elke vrijdag je geld. Je moet hiervoor niets speciaals doen.

Aoshi
13-03-2007, 11:46
BTW, om de hoeveel uren wordt het upgedated? of is dat random?

Cakeman
13-03-2007, 12:07
BTW, om de hoeveel uren wordt het upgedated? of is dat random?Gedeeltelijk random. Ik heb net even mijn diary nagekeken en meestal is dat om de 9-14 uur.

Dat geldt natuurlijk alleen maar je Vrijetijdsprioriteiten (liedjes schrijven, shoppen, naar de gym gaan, ...). Zaken zoals repetities, recordings, optredens, ... worden geupdate zodra hun tijd verlopen is.

Sine Metu
13-03-2007, 12:07
Ik heb een beke in mijn dagboek zitten lezen:

03:51 Elena Satina en ik slopen stiekem weg voor een ondergemiddeld vluggertje.

:teeth:

Aoshi
13-03-2007, 12:09
Sine heeft precies veel geluk :(

Ik heb er nog altijd niemand kunnen vinden! New York is toch een plaats waar je gemakkelijk kunt verkrachten en al :(

Leeuwke
13-03-2007, 17:33
Daan Zeiss heeft voor me gezongen. Het klonk compleet hopeloos. :)

Pleun
13-03-2007, 17:33
:'(

(message too short)

Leeuwke
13-03-2007, 17:38
:'(

(message too short)
Stopt keer met te oefenen, ik wil communiceren met u. :(

Pleun
13-03-2007, 17:41
Ja kweet, blijkbaar duurt oefenen 4h, volgende keer snachts doen :(

Leeuwke
13-03-2007, 17:42
Ja kweet, blijkbaar duurt oefenen 4h, volgende keer snachts doen :(
OK, ik heb gereserveerd om 20 uur, ik zal er dus geen last van hebben. :)

Farah
13-03-2007, 18:12
Mijn humeur staat momenteel op 60% en mijn gezondheid op 39%. Wat kan ik nu het beste doen om die procenten weer op te krikken? Ik weet dat fitnessen helpt voor de gezondheid, maar dat het je humeur wel naar beneden haalt...

Tips?

Pleun
13-03-2007, 18:15
denk dat bier mijn humeur omhoog duwde, zal ook wel negatieve invloed hebben op gezondheid. Concertjes bijwonen enzo zal ook wel helpen prolly.

Prumpy
13-03-2007, 18:44
Ook eens begonnen : Matthieu van 't reve

Shake rattle and rot is a hard working Heavy Metal act that has been in pursuit of stardom since 2007-03-13.

Shake rattle and rot is a solo act by Matthieu van 't Reve.

Cakeman
13-03-2007, 19:32
Mijn humeur staat momenteel op 60% en mijn gezondheid op 39%. Wat kan ik nu het beste doen om die procenten weer op te krikken? Ik weet dat fitnessen helpt voor de gezondheid, maar dat het je humeur wel naar beneden haalt...

Tips?Voor je gezondheid moet je ofwel rusten of wel fitnessen. Zorg wel je je dan ook effectief in een fitnesszaak bevindt.

Voor je humeur te doen stijgen, kan je best shoppen.

Momenteel is je gezondheid echter je hoogste prioriteit! Je kan best gaan rusten en muziek schrijven. Dat laatste zorgt ervoor dat je humeur niet verder zakt. Het zal er niet van stijgen, maar ook niet verder van zakken. Je moet zelfs niet effectief een nummer maken, gewoon je vrijetijdsprioriteit op Muziek componeren zetten.

Edit:
Dit zijn de belangrijkste zaken die je moet weten over de prioriteiten:

Rusten
Goed om je gezondheid te verbeteren wanneer deze laag staat

Winkelen
Goed voor het humeur, wel zorgen dat je genoeg geld hebt

De hele nacht feesten
Goed voor het humeur, maar slecht voor de gezondheid. Tijdens het feesten kan je een 'Inspirational seed' krijgen. Die seed kan je gebruiken om je het nummer dat je aan schrijven bent te verbeteren.

Fitnessen
Goed voor je gezondheid, maar je doet dit best niet als je gezondheid te laag is

Op straat muziek maken
Erg slecht voor humeur en gezondheid wanneer je het te lang doet

Muziek componeren
Dit zorgt ervoor dat je humeur niet zakt. Het zal er niet van stijgen, maar ook niet zakken

Vaardigheid verbeteren
Dit heeft na enige tijd een negatief effect op je humeur

Goede combinaties:

Om een vaardigheid te leren
Wanneer ik een nieuwe vaardigheid naar 5 sterren wil brengen, doe ik dit meestal aan één stuk. Soms ook in twee stukken. Dan kies ik meestal 'Winkelen' in combinatie met 'Vaardigheid verbeteren'. Het positieve effect op het humeur van 'Winkelen' heft het negatieve van 'Vaardigheid verbeteren' op.

Om je gezondheid een kleine boost te geven
'Fitnessen' in combinatie met 'Muziek componeren'. Het fitnessen doet je gezondheid stijgen en het 'Muziek componeren' zorgt ervoor dat je humeur niet zakt.

Farah
13-03-2007, 19:46
Dank je! Fitnessen zal het worden!

Wat wel een beetje gek is, zijn mijn updates van gisteren en vandaag. Ze zijn zo onregelmatig. Is dat normaal?

Gisteren was de laatste keer om 14:52. Dan vannacht om 01:14 en 03:02 en vanmiddag om 11:43.

Cakeman
13-03-2007, 19:54
Dank je! Fitnessen zal het worden!

Wat wel een beetje gek is, zijn mijn updates van gisteren en vandaag. Ze zijn zo onregelmatig. Is dat normaal?

Gisteren was de laatste keer om 14:52. Dan vannacht om 01:14 en 03:02 en vanmiddag om 11:43.Sorry, ik heb net nog geëdit. Als je gezondheid zo laag staat, is het beter van even te rusten. Pas wanneer die rond de 60% is het beter van wat te fitnessen.

Farah
13-03-2007, 19:59
Rusten zal het zijn! :-)

Wat zet ik dan het beste als carrièreprioriteit?

Cakeman
13-03-2007, 20:19
Rusten zal het zijn! :-)

Wat zet ik dan het beste als carrièreprioriteit?Daar zou ik 'Muziek componeren' of 'Bloemen plukken' kiezen.

Prumpy
13-03-2007, 20:26
Hmm, ligt het aan mij of is er enorm weinig te doen? Ik heb een paar van mother's wishes gedaan en daar houdt het bij op. Als job ben ik momenteel barman in de AB. :)

Cakeman
13-03-2007, 20:27
Hmm, ligt het aan mij of is er enorm weinig te doen? Ik heb een paar van mother's wishes gedaan en daar houdt het bij op. Als job ben ik momenteel barman in de AB. :)Het is niet echt spel om lang aan één stuk te spelen. Ik log 3/4 keer per dag in voor 5 minuutjes. That's it :)

Prumpy
13-03-2007, 20:34
Dus momenteel valt er niets anders te doen dan wachten tot m'n song klaar is en tot er wat geld binnenkomt van m'n job ?

Flipflop
13-03-2007, 20:38
Hoe begin je relaties met iemand, praten en knuffelen enzovoort. Ik vind dat menuke nimeer.

Oja, ben een dag bezig met het spel beinvloed door deze thread
Ariestennaam: Sandimix, Locatie: Brussel

Sine Metu
13-03-2007, 22:15
bij een van mijn relaties staat tussen haakjes vriend. wil dat dan zeggen dat da mijn lief is:

Ó. Aunes
Buenos Aires (vriend)

zou jammer zijn, want ik ging in deze virtuele wereld eens voor de meiden gaan! :love:

^Kristof^
13-03-2007, 22:16
ik heb een liedje af, zowel tekst als melodie, maar als ik op afmaken duw dan krijg ik een melding dat er minstens 1 dominant instrument moet zijn...

nu is mijn vraag:
hoe?

edit: nevermind, heb het zelf al gevonden, kalf da'k ben :)

Ashner
13-03-2007, 22:20
liedjes >> op titel v liedje duwen >> voeg instrument toe

Nieker
13-03-2007, 23:33
Ik ben Brian Turner uit Los Angeles (blijkbaar zit er nog ene in Rome ook :) )

Trouwens waarom heb ik geen geld ? Ik heb een job aangenomen en er stond 'Worked and saved some money' in mijn dagboek. Moet ik iets speciaal doen ? Tis nog een beetje moeilijk int begin

Sine Metu
13-03-2007, 23:38
we hadden beter een stad afgesproken... nu zitten we allemaal ergens anders... :(

^Kristof^
13-03-2007, 23:59
kunnen altijd opnieuw beginnen I guess :)

maar daar is wel wa karakter voor nodig ;)

Nieker
14-03-2007, 00:13
Ik wist niet dat dat belangrijk was, ik dacht dat dat gewoon een deel van je achtergrond ging zijn.

Farah
14-03-2007, 07:28
zou jammer zijn, want ik ging in deze virtuele wereld eens voor de meiden gaan! :love:
:love:

Cakeman
14-03-2007, 08:31
we hadden beter een stad afgesproken... nu zitten we allemaal ergens anders... :(In het begin is iedereen toch te arm/onervaren om iets samen te doen. Tegen dat je wat fatsoenlijke muziek kan maken en beter weet hoe alles in elkaar zit, heb je geld genoeg om het vliegtuig naar een centrale plaats te nemen :)

Aoshi
14-03-2007, 08:42
Is het wel normaal dat mijn tekst en melodie op 100% staat en geel gekleurd?
En als ik op afmaken klik zie ik een vermelding :
TEKST: GEEN

Zou ik dan toch op afmaken klikken of niet ?

Cakeman
14-03-2007, 08:50
Is het wel normaal dat mijn tekst en melodie op 100% staat en geel gekleurd?
En als ik op afmaken klik zie ik een vermelding :
TEKST: GEEN

Zou ik dan toch op afmaken klikken of niet ?"Tekst: geen" wilt zeggen dat je zelf geen lyrics voor je liedje hebt ingegeven. Dit is helemaal niet erg.

Enkel V.I.P. (betalende) spelers kunnen zelf teksten ingeven.

Aoshi
14-03-2007, 08:51
aha kk,
dus mag ik wel op afmaken klikken ?

Cakeman
14-03-2007, 09:17
aha kk,
dus mag ik wel op afmaken klikken ?Yup, zonder problemen.

Ik heb trouwens net een platencontract getekend! Mijn eerste single "This is something wicked" is al onderweg naar de platenmaatschappij voor goedkeuring. 8=)

Turtle
14-03-2007, 09:26
Bij mijn eerste lieke staat ook alles 100% geel.
Als ik nu verder compose muziek blijf doen, is er dan nog kans dat dat groen wordt? Of is dat nutteloos?

Cakeman
14-03-2007, 09:34
Bij mijn eerste lieke staat ook alles 100% geel.
Als ik nu verder compose muziek blijf doen, is er dan nog kans dat dat groen wordt? Of is dat nutteloos?100% is 100% :)

Farah
14-03-2007, 18:21
Dat VIP-gedoe is wel maar belachelijk, hè...

Aoshi
14-03-2007, 19:17
Dunno, nog niet eens bekeken.
Maar shit, waarom is New York nog altijd zo moeilijk om een knuffel te kunnen krijgen?? :(

BTW, welk (2dehands) instrument zou bij een hiphop kunnen passen? Ik heb natuurlijk atm niet veel geld :(
Maar 146 euro's :(

Cakeman
14-03-2007, 19:36
Dat VIP-gedoe is wel maar belachelijk, hè...Ik heb een VIP-account, gewoon om de mensten te steunen want ik vind het echt een super spel.

Mijn eerste single is uitgebracht! Hij heet 'This is something wicked!' en de nummers 'Wicked' en 'This is it!' staan erop. De single heeft 4 sterren gekregen.

Ik ben eens benieuwd naar de verkopen.

Sine Metu
14-03-2007, 19:57
Dunno, nog niet eens bekeken.
Maar shit, waarom is New York nog altijd zo moeilijk om een knuffel te kunnen krijgen?? :(

BTW, welk (2dehands) instrument zou bij een hiphop kunnen passen? Ik heb natuurlijk atm niet veel geld :(
Maar 146 euro's :(

knuffels? wie spreekt daar nu nog over? ik krijg zelfs al kusjes, ik heb er ook al gegeven! :)

Aoshi
14-03-2007, 19:57
zomg :(

Prumpy
14-03-2007, 19:58
Ik heb een knuffel nodig.

Aoshi
14-03-2007, 20:09
ik al 2 dagen, prumpy :(

Pleun
14-03-2007, 20:13
Hah, en ik ma vluggertjes doen :x

edit: 4 al vandaag :love:

Turtle
14-03-2007, 20:51
idd, kan wel een vluggertje doen me ne mannelijke collega, ma nergens ne knuffel...

en instrument voor nen hiphop? Wa bling bling? ;-)

Farah
14-03-2007, 21:00
Hah, en ik ma vluggertjes doen :x

edit: 4 al vandaag :love:
"Olivia" heeft het me verteld...

VIESPEUK! ZE WIST VAN NIKS!

Pleun
14-03-2007, 21:02
Wie is Olivia? Niemand van hier dan? :(

Turtle
14-03-2007, 21:07
olvia bosch :)

Eerste die ik tegenkwam in popomundo. Heb me dan maar aangeboden om mee in haar groepje te komen, want zo'n solo punk rock act is het ook nie.
soit zij heeft nu een song af en ik ook, dus we kunnen beginnen oefenen

en idd, als ik haar char zie, waren de vluggertjes zelfs maar mediocre :)

^Kristof^
14-03-2007, 22:45
hmm
der is een brand in brussel, en aangezien ik bij de pompiers ben probeer ik dus uit te rukken om die brand te gaan blussen...
maar iedere keer ik dat probeer krijg ik een error dat zegt "er is geen brand in [CityId]"

tja, dan zal het ding maar moeten afbranden eh...

Edit: waar is die Olivia Bosch en mag ik er ook op?

Ashner
14-03-2007, 22:58
Kan er niemand een overzichtje zetten in de eerste post wie er allemaal speelt en onder welke naam. Nu is het maar gokken :p.

Jonah
15-03-2007, 03:08
Edit: waar is die Olivia Bosch en mag ik er ook op?

Grinnik. :)

Cakeman
15-03-2007, 08:06
Iedereen mag zijn ingame naam naar mij PM'en, dan zal ik ze in de openingspost plaatsen.

Farah
15-03-2007, 09:12
Een hamster genaamd Dirk snuffelde aan me.
Ik heb mijn hamster Dirk genoemd.
hamster gekocht voor 12 €.

8-)

Aoshi
15-03-2007, 09:32
ingamenaam: Jerry Hah

Farah
15-03-2007, 10:13
Ik heb slecht nieuws voor jou, Sine.

"Óscar was op de basisschool verliefd op zijn gymleraar."

Edit: Hoe geraak ik van mijn verkoudheid af?

Edit 2: "Ik voel me beter. De Verkoudheid is overgegaan." :love:

Aoshi
15-03-2007, 11:05
\o/

een knuffeltje gegeven!!!
Eindelijk!!!!!

binnen 3 uurtjes gaan oefenen op sessie.

BTW: hoe los ik de raadsel op met : Vind jezelf?

Farah
15-03-2007, 11:09
Gemeenschap > Zoeken > ...

Turtle
15-03-2007, 12:59
iemand een idee hoe ik een appartementje vind?

men verwijst mij naar de cityhall, maar Brussel lijkt dat niet te hebben...

Wat is da trouwens met heel dat revolutie-gedoe?

Cakeman
15-03-2007, 14:21
Brussel is eigenlijk nog maar pas aan het spel toegevoegd. Ik weet niet hoe het juist zit, maar daar wanbestuur ofzo is die stad in revolutie. Hierdoor zijn belangrijke openbare gebouwen (zoals het stadhuis) niet bereikbaar.

Turtle
15-03-2007, 14:35
goddamnit, ik wil weg bij men moeke :)

joghem
15-03-2007, 17:12
Ik ben er ook eens ingevlogen. Neopets was zwaaaar verslavend en dit lijkt me ook de moeite! Dat ik deze thread nu pas zien.

To be continued ...

Edit: José Carlos Bastida en ik woon in Madrid! Cool spel! Woeha.

Sine Metu
15-03-2007, 17:53
Hebben jullie al gekieteld?! :love:

Óscar Aunes heeft me minutenlang gekieteld! Ik smeekte Óscar Aunes om genade maar iedereen weet dat ik het stiekem heel leuk vind!

Ik zit nu op een romantisch etentje met Oscar en ik denk dat ik verliefd ben op hem! :love:

Ashner
15-03-2007, 19:19
Lol, ik heb iemand uitgevraagd voor een etentje maar ik weet niet meer wanneer :o.

Cakeman
16-03-2007, 09:02
Zo, het is vrijdag. Degenen die een job hebben, hebben normaal hun loon gekregen!

Turtle
16-03-2007, 09:03
175$:(

ma ben wel pas dinsdag begonnen...

Rufus
16-03-2007, 09:42
Als ik een song wil finishen krijg ik deze melding
You need to have at least 1 dominant instrument.
Hoe los ik dit op?

Cakeman
16-03-2007, 09:44
Als ik een song wil finishen krijg ik deze melding
You need to have at least 1 dominant instrument.
Hoe los ik dit op?Klik op de titel van je liedje. Dan zie je een dropdownlist met daarin intrumenten. Dan kan je het instrument kiezen dat je speelt.

Dj El Marriachi
16-03-2007, 10:36
ok, geregistreerd en ik kreeg direct mail terug.
ik ben net 1 minuut bezig, dus ik moet nog vanalles uitzoeken.

Giel Pattinama
Giel is een 19-jarige man die momenteel niet in een band zit. Giel bevindt zich op dit moment in zijn zolderkamertje bij mama thuis in Brussel.

*edit

ik heb een baan als barkeeper bij kroizberg punk. 400$

dat plan van kristof om allemaal samen te komen en een band te beginnen klinkt wel goed.
dus kan ik best nog geen carriere starten he?

Dj El Marriachi
16-03-2007, 11:46
vraagje ivm met die baan. als je een baan hebt moet je er niks voor doen he?
ik neem aan dat je personage uit zichzelf gaat werken.
betekent dat ook dat ik pas volgende week vrijdag geld krijg en tot dan niks kan kopen?

'k heb net een bankrekening geopend, dus hou je vooral niet in om wat te storten ;D

het heeft enorm veel mogelijkheden eigenlijk. ik dacht dat zo'n text based game niks voor mij zou zijn, maar 't ziet er leuk uit. als we met z'n allen hier samen kunnen komen in brussel ofzo zou dat nog plezanter zijn. ik ga dan echt veel knuffels uitdelen.

Cakeman
16-03-2007, 11:49
vraagje ivm met die baan. als je een baan hebt moet je er niks voor doen he?
ik neem aan dat je personage uit zichzelf gaat werken.
betekent dat ook dat ik pas volgende week vrijdag geld krijg en tot dan niks kan kopen?Helemaal juist.

Rufus
16-03-2007, 12:01
Als je een carrière gestart ben kan je volgens mij nog steeds een band joinen ofzo zenne.
Allée dat lijkt me logisch :)

Dj El Marriachi
16-03-2007, 12:44
voila, mijn artiestennaam is donny de la cruz.
één van de opdrachtjes van mijn mama is om te gaan repeteren in een oefenruimte, maar dat kost geld. nog even wachten dus.

't zit goed ineen en het gaat precies echt wel diep.

Aoshi
16-03-2007, 12:46
Je kunt ook gratis oefenen. Pak gewoon de laagste oefenruimte, en het is gratis :)

Dj El Marriachi
16-03-2007, 14:42
aha. ik had er een paar gepakt en het kostte altijd geld.
merci! even proberen dan.

*edit
de goedkoopste was 3 euro. spijtig dat ik een week moet wachten voor ik iets kan doen.

Pleun
16-03-2007, 15:20
Ik kan blijkbaar "in de leer gaan" bij Leeuwke nu :x

Cakeman
16-03-2007, 15:25
Als er iemand in New York zit, ik wil gerust wat Skills teachen. Dan moet je geen boek kopen.

Farah
16-03-2007, 16:51
Ik heb 240 EUR verdiend, heb vanavond een date, mijn tweede liedje is bijna af en ik opende vandaag een bankrekening.

Morgen is de eerste week om en ga ik eens van job veranderen.

Aoshi
16-03-2007, 17:55
Als er iemand in New York zit, ik wil gerust wat Skills teachen. Dan moet je geen boek kopen.

ME ME ME ME ME !!!!!

Dj El Marriachi
16-03-2007, 18:02
hoe kun je straatoptredens doen? ik heb al gezien hoe je optredens kunt regelen in clubs, maar d'r zijn er hier een paar die nog geen week bezig zijn en al een beetje geld verdienen met straatoptredens.

en hoeveel nummers moet je hebben voor je kunt gaan optreden?

ik heb wel al besloten dat ik drummer word :-)

Sine Metu
16-03-2007, 18:34
Ik heb 240 EUR verdiend, heb vanavond een date, mijn tweede liedje is bijna af en ik opende vandaag een bankrekening.

Morgen is de eerste week om en ga ik eens van job veranderen.

Amaai, ik heb ondertussen al 5 liedjes die af zijn! :) Mijn zesde is bijna af!
Ik heb ook een hamster gekocht! :) Had liever een rat gehad... mja, dat kan blijkbaar niet! :teeth:

Cakeman
16-03-2007, 18:39
ME ME ME ME ME !!!!!Ok, dan moeten we gewoon een paar dagen met elkaar interacten en na een tijdje moet er bij de optie "Seek Apprenticeship" (ik ken de Nederlandse vertaling niet) komen

Farah
16-03-2007, 18:42
Amaai, ik heb ondertussen al 5 liedjes die af zijn! :) Mijn zesde is bijna af!
Ik heb ook een hamster gekocht! :) Had liever een rat gehad... mja, dat kan blijkbaar niet! :teeth:
Er staat nochtans: "Carmen Coca heeft nog geen enkel liedje af.".

Het is trouwens niet zo goed om te veel liedjes op korte tijd te maken, want dan raak je ongeïnspireerd, geloof ik.

Ik wil trouwens dringend wat vaardigheden leren. :( Hoe vind je docenten?

Sine Metu
16-03-2007, 18:50
mja, ik ga af en toe mediteren he! :)

maar hoe kan jij dat zien? als ik naar mijn liedboek ga, staan daar al 5 liekes en bij "in de maak" staat er eentje...

Farah
16-03-2007, 18:54
Als ik naar 'Vrienden' ga, dan op jouw naam en daarna op 'Liedjes' klik, krijg ik dat te zien...

Sine Metu
16-03-2007, 18:57
dat staat er bij jou ook...

Dj El Marriachi
16-03-2007, 19:22
Laatste dagboeknotities

Een konijn genaamd meneertje snuffel snuffelde aan me.

eng...

Farah
16-03-2007, 19:26
dat staat er bij jou ook...
Vreemd... Ik heb nochtans al een liedje af.

Sine Metu
16-03-2007, 19:28
Laatste dagboeknotities

Een konijn genaamd meneertje snuffel snuffelde aan me.

eng...

Een hamster genaamd Farah snuffelde aan me...
:teeth:

Farah
16-03-2007, 19:33
Sine, hou jij van mij? Een van je liedjes én je hamster naar me noemen...?

Sine Metu
16-03-2007, 19:35
mja, ik kan ook gewoon zeggen dat ik een liedje gemaakt heb over mijn hamster. maar om op je vraag te beantwoorden: een beetje wel ja! :love:

^Kristof^
16-03-2007, 20:32
jullie moeten die liedjes nog publiek maken, momenteel zijn die nog geheim :)

Kheb 2 liedjes af, nu beetje bloemetjes plukken ofzo :)

Flipflop
16-03-2007, 21:34
Ik heb zojuist met mijn eerste euro's, het boek komedie voor beginners gekocht. Of ik iets aan dat boek heb ik zou eerlijk gezegd niet kunnen zeggen, weet iemand wat dit juist verbetert ik veronderstel charme

Farah
16-03-2007, 21:40
Ik drink tegenwoordig pintjes op gelukkiger te worden. :(

Ashner
16-03-2007, 21:46
Ik heb juist een afgrijselijk afspraakje gehad en moest de afwas doen omdat ik de rekening niet kon betalen. €503 weg.. en natuurlijk de lovemeter staat terug op 0 :teeth: .

Sine Metu
16-03-2007, 21:48
en hoe moet je je liedjes dan wel publiek maken?

Prumpy
16-03-2007, 22:16
Hoe krijg je een date? :)

Pleun
16-03-2007, 22:26
Ik drink tegenwoordig pintjes op gelukkiger te worden. :(

Jah, deze middag ook gedaan, pintjes tot ik op 97% humeur stond. 3 uur erna stond ik op 24% =(

Farah
16-03-2007, 22:36
Ik heb er een paar uur geleden eentje en zojuist nog twee gedronken, dus dat valt nog mee, zeker?

Pleun
16-03-2007, 22:53
think so, ik had er 15 binnen :(

Divolinon
17-03-2007, 02:49
Heb juist veranderd van werk. Doe juist hetzelfde werk als ervoor maar wordt wel meer dan het dubbel betaald :).

Leeuwke
17-03-2007, 08:10
Ik kan blijkbaar "in de leer gaan" bij Leeuwke nu :x
Greetings, young padawan. :-)
Maar ik ben ook in de leer gegaan bij u. :p

*EDIT*: Pleun staat niet in uw lijst, Cakeman. In-game heet hij Daan Zeiss.

Farah
17-03-2007, 09:35
Maar allez, mijn humeur en gezondheid gaan er echt constant op achteruit.

Wat moet ik nu doen?

Leeuwke
17-03-2007, 09:44
Mijn carrièreprioriteit staat ingesteld op bloemen plukken en mijn vrijetijdsprioriteit op rusten. Nu zakken mijn balkjes niet meer! :)

BTW, Farah, kan jij nu al naar Brussel reizen met het vliegtuig?

Farah
17-03-2007, 09:49
Ja, in principe wel... Maar ik dacht nog eventjes te wachten tot ik meer geld heb.

Tenzij jij mij in de watten wil leggen. :love:

Leeuwke
17-03-2007, 09:53
Tenzij jij mij in de watten wil leggen. :love:
Will do. :love:
Kom nu maar af...

Farah
17-03-2007, 09:55
Kan ik dan bij jou slapen?

Leeuwke
17-03-2007, 09:57
Kan ik dan bij jou slapen?
Tuurlijk, ik heb al een extra huissleutel gemaakt voor jou. Mijn kamer is momenteel wel nog het zolderkamertje van mijn mama, maar dat kan wel geen kwaad zeker. :)

Farah
17-03-2007, 10:00
Ticket Lokale tijd
Vertrek: Istanboel 19/03/2007 06:00
Aankomst: Brussel 19/03/2007 07:00
Reistijd: 2 uur
Klasse: Tweede klasse
Vliegtuig: Standaard
Prijs: 91 €
(inclusief 1 € belasting)

Voilà, ik vertrek maandagochtend.

Leeuwke
17-03-2007, 10:02
Voilà, ik vertrek maandagochtend.
Oké. Helaas kan ik wel pas maandagavond online komen, dus je zult eventjes moeten blijven wachten in het park. :)

Farah
17-03-2007, 10:04
Misschien kan er ondertussen wel een andere adonis voor me zorgen. Zijn er trouwens goede jobs in Brussel te vinden? In Istanbul is het maar pover: ik kan enkel schoonmaakster zijn.

Edit: Shit, ik herinner me dat ik op 20 maart een oefensessie van 100 EUR geregeld heb...

Edit 2:
Ik heb een vliegtuigticket geannuleerd. Ik ontving een vergoeding van 72 €.

Sorry, ik kom binnenkort wel eens langs.

Leeuwke
17-03-2007, 10:11
Zijn er trouwens goede jobs in Brussel te vinden? In Istanbul is het maar pover: ik kan enkel schoonmaakster zijn.
In Brussel is het werk zéér gevariëerd, van schoonmaakster en barman tot pompier en leraar. Als je de goede looks hebt kan je zelfs een programma presenteren!

Edit: Shit, ik herinner me dat ik op 20 maart een oefensessie van 100 EUR geregeld heb...
Dat is minder natuurlijk...

Sorry, ik kom binnenkort wel eens langs.
Poopoo. :(

Lion
17-03-2007, 10:12
Ok, ik doe eens mee :p
Ingame naam : Joeri Gabeler
Ik woon in Amsterdam uiteraard :p

Nieker
17-03-2007, 12:47
Ha die locaties in een stad verschillen dus sterk van stad tot stad ? Hier in Los Angeles zijn er honderden verschillende jobs, en 400 locaties in de stad. Winkelen is een pain in the ass :) Als ik geld heb kom ik ook naar Brussel, tis maar saai als er niemand is die je kent. Maar dan maak ik eerst een tussenstop bij cake in NY :)

Dj El Marriachi
17-03-2007, 13:13
nieker geef keer de naam van je personage, dan kan cakeman je toevoegen aan de lijst. en zal ik je ook direct even toevoegen aan de vrienden lijst.

Farah
17-03-2007, 13:15
Cool! Ik ben voorbij de wensen van mijn moeder en heb 425 EUR gekregen!

Nieker
17-03-2007, 13:16
Kheb hem een PM gestuurd, ik ben Brian Turner

Als je zoekt ga je er 2 vinden, ik ben degene die momenteel in LA zit. De andere Brian Turner is al bijna een jaar dood blijkbaar.

Leeuwke
17-03-2007, 13:23
Ik heb mijn pa overtuigd om ook eens mee te doen. :-)
Als hij terug is van de winkels gaat hij zich ook registreren.

Nieker
17-03-2007, 13:26
Cool! Ik ben voorbij de wensen van mijn moeder en heb 425 EUR gekregen!

Ik heb een wens 'ga winkelen'. Maar als ik naar een winkel ga, op 'ga winkelen' druk en dan iets koop, dan gebeurt er dus niets. Wat doe ik fout ?

Farah
17-03-2007, 13:28
Je moet in een winkel zijn wanneer er een upload gebeurt. Ik denk dat je prioriteit zelfs ook op 'winkelen' moet staan. Let wel op dat de servicekosten niet te hoog liggen!