PDA

View Full Version : [PS2] Gran Turismo 4

Bavo
26-03-2007, 13:16
Fans alhier?

Dit weekend met deze GT aangeschaft voor een budgetprijsje, en me meteen beklaagd dat ik dit niet eerder had gedaan. Toen ik mijn PS2 kocht had ik namelijk GT tokyo concept erbij genomen en die stonk hard genoeg om me niet meer te doen omzien naar racegames. Grote fout, dit spel is opnieuw geweldig, zoals ik het kende van de allereerste versie op PS1. Die versie had nog af te rekenen met de even geweldige Rage Racer, Porsche Challenge en NFS Hot Pursuit spellen. Deze lijkt me op zijn eentje het spel voor PS2 te zijn.

Massaal veel auto's en heel wat tuning opties onderhouden me zeer, vooral het feit dat je een oude wagen (momenteel Nissan Skyline GTR Vspec2) kan boosten tot een beest die de moderne competitie achter zich laat. Minpunt vind ik wel dat het spel je in het begin niet helpt met een goede auto te kiezen, die eerste Nissan Skyline '85 bleek hopeloos. Ook jammer dat er geen echte schade is zodat je rustig andere auto's kan rammen gewoon om in de bochten niet te moeten remmen, en dat zij dat bij u doen omdat ze om u geen moer geven.

Voor de rest perfectie alom. Als je tips hebt, laat weten.

Aoshi
26-03-2007, 13:18
Koop in het begin eerst 2dehandse auto's!
En op een duur kun je dan nieuwe auto's krijgen als je een bepaalde streekwedstrijd speelt. En die kun je dan verkopen als je wilt. Kun je dan ook lekker veel geld krijgen en een nieuw auto kopen.

En zeker de lessons uitrijden !

Freddie Wasbak
26-03-2007, 15:54
Net GT3: A-spec (link (http://www.metacritic.com/games/platforms/ps2/granturismo3aspec?q=gran%20turismo)) verkocht omdat ik het nooit speelde. Misschien is GT 4 inderdaad beter (link (http://www.metacritic.com/games/platforms/ps2/granturismo4?q=gran%20turismo))

Bavo
26-03-2007, 16:28
Net GT3: A-spec (link (http://www.metacritic.com/games/platforms/ps2/granturismo3aspec?q=gran%20turismo)) verkocht omdat ik het nooit speelde. Misschien is GT 4 inderdaad beter (link (http://www.metacritic.com/games/platforms/ps2/granturismo4?q=gran%20turismo))

Weet zo niet, waarom vond je het niet goed? GT4 is meer van hetzelfde maar mooier en grootser.

silence
26-03-2007, 16:32
GT3 vond ik teleurstellend omdat ze die mogelijkheid om tweedehands wagens te kopen eruit hadden gesloopt. En als niet zo'n grote racefan sprak mij dat net wel aan.

Ik moet zeggen dat ik een jaar of 5 terug ben gestopt met PS2 spelen (ook verkocht) dus ik heb klaarblijkelijk heel wat titels aan mij voorbij laten gaan. Heb klaarblijkelijk nog veel in te halen.

jakkerd
27-03-2007, 20:09
GT3 vond ik teleurstellend omdat ze die mogelijkheid om tweedehands wagens te kopen eruit hadden gesloopt. En als niet zo'n grote racefan sprak mij dat net wel aan.

Ik moet zeggen dat ik een jaar of 5 terug ben gestopt met PS2 spelen (ook verkocht) dus ik heb klaarblijkelijk heel wat titels aan mij voorbij laten gaan. Heb klaarblijkelijk nog veel in te halen.

GT4 is groter, beter, etc. En er zitten stevig wat 2e hands wagens tussen. Inclusief een paar klassiekers :).

edit: voor een massa een GT4 info: GT Planet (http://www.gtplanet.net/forum/forumdisplay.php?f=55)

Bavo
28-03-2007, 09:47
Het hele gedoe met die B-spec mode is vreemd. Buiten een paar zinloze opties kan je enkel toekijken hoe de CPU met jouw auto rijdt, en veelal slechter dna jij zou doen (na de CPU 3 keer zien te verliezen deed ik het zelf erna met 5sec voorsprong). Op die manier geld binnenhalen is ook maar tam.

Het is enorm leuk dat er zoveel opties zijn, maar je hebt wel ver geen idee waar je naartoe moet. Zo kan ik met mijn FWD Nissan Skyline enkel FWD race doen, een beginnerscup en twee professionele, daarna zijn de opties uit totdat je voor de moeilijkere licenses gaat, terwijl ik eigenlijk nog wat wil racen. Had dan een Golf GTI gekocht en die kon in gene enkele nieuwe race meedoen, en ie was een pak lichter want die kon ik maar 100HP bijsteken maximaal terwijl de Nissan van 300 naar 600PK is gegaan.

het is wat zoeken dus, maar het racen blijft enorm leuk.

Fallschirmjaeger
28-03-2007, 10:23
Het hele gedoe met die B-spec mode is vreemd. Buiten een paar zinloze opties kan je enkel toekijken hoe de CPU met jouw auto rijdt, en veelal slechter dna jij zou doen (na de CPU 3 keer zien te verliezen deed ik het zelf erna met 5sec voorsprong). Op die manier geld binnenhalen is ook maar tam.

Maar wel interessant voor die 24 uren races.

jakkerd
28-03-2007, 19:49

Het is enorm leuk dat er zoveel opties zijn, maar je hebt wel ver geen idee waar je naartoe moet. Zo kan ik met mijn FWD Nissan Skyline enkel FWD race doen, een beginnerscup en twee professionele, daarna zijn de opties uit totdat je voor de moeilijkere licenses gaat, terwijl ik eigenlijk nog wat wil racen. Had dan een Golf GTI gekocht en die kon in gene enkele nieuwe race meedoen, en ie was een pak lichter want die kon ik maar 100HP bijsteken maximaal terwijl de Nissan van 300 naar 600PK is gegaan.

het is wat zoeken dus, maar het racen blijft enorm leuk.

Uw B-spec driver moet ge effectief trainen. Hoe meer die rijdt, hoe beter die wordt.
Duurt wel belachelijk lang though, heb het zelf ook opgegeven na een paar races :p.