PDA

View Full Version : Wii en 2007

Sletteuh
07-01-2007, 15:37
Ik mag dan wel uit puur enthousiasme een Wii gekocht hebben, eigenlijk volg ik totaal niet welke interessante games er voor gepland zijn. Metroid Prime, die naam heb ik al horen vallen (;-)), en op Battalion Wars 2 en Mario Strikers Charged zit ik te wachten, maar voor de rest?

Hoe zit het met racegames, naast NfS (uhu, no way) en Excite Truck? Iets Formule 1-achtig zou ik wel zien zitten.
En sportgames? FIFA of PES die naar Wii zouden komen?

Fallschirmjaeger
07-01-2007, 15:41
Fifa is zo goed als zeker dat die naar de Wii zal komen, vraag mij alleen af of het een meerwaarde zal bieden qua controls. De F1 licentie ligt in handen van Sony dus dat is al uitgesloten. SSX Blur is ook al aangekondigd voor de Wii en op http://www.gamer.nl/doc/36637 kan je filmke ervan zien met de besturing uitgelegd.

Alex
07-01-2007, 15:41
EA sports games krijgen hun ports. Zoals madden met het "smijt de controller naar voren voor een pas".

Ik kijk vooral uit naar Super Smash bros Brawl en een mariokart. Een amusante race game, Battalion Wars II, Galaxy en metroid zie ik wel zitten. Ik wist dat ik niet veel games op verlanglijstje zou hebben, maar dat had ik ook met Gamecube. Ben totnutoe al tevreden van aankoop met Zelda en Wii sports alleen al.

Jaak
07-01-2007, 15:44
Voor mij is het vooral wachten op Super Smash Bros Brawl. Heb zelf nog geen Wii, maar ik hoop dat er een SSBB-pack op de markt zal komen in de loop van 2007 (al hoop ik daar niet teveel op).
Mario Galaxy en Mario Kart zijn ook twee Nintendo-titels waar ik hard naar uitkijk. :)

andu
07-01-2007, 15:45
Metroid Prime 3: Corruption en Super Mario Galaxy. Dat zijn zowat de enige AAA titels die momenteel voor 2007 zijn gepland.

Fallschirmjaeger
07-01-2007, 17:04
Geen idee waar ik dit moet zetten. Indien verkeerd, mijn excuses.

Voor de geïnteresseerden kan de Excite Truck al voorbestellen op Zuiderpark voor €44.

http://zuiderpark-computers.nl/product_info.php/cPath/3038_3039/products_id/153311

Edit: Verzending is €3

Alex
07-01-2007, 17:12
Voor de geïnteresseerden kan de Excite Truck al voorbestellen op Zuiderpark voor €44.
Shipping costs?

Nieker
07-01-2007, 17:24
Het bedrag dat je moet betalen om het naar u thuis te laten verzenden.

Alex
07-01-2007, 19:40
Het bedrag dat je moet betalen om het naar u thuis te laten verzenden.
Bedankt, mijn Engels is achterlijk zie je.

Ben aan het twijfelen. Ziet er wel ok uit, maar ik was zwaar aan het falen op die gamepower expo.

Maniac
07-01-2007, 19:53
Zijn er al interessante RPG's voor de Wii gepland? Gaat Square-Enix niets doen met een van hun franchises? Nu ze een remake van FFIII voor de DS hebben gedaan zou het misschien wel tof zijn moesten ze iets dergelijks voor de Wii doen? Of hun classics via hed downloadkanaal beschikbaar stellen.

Smosse
07-01-2007, 23:02
Is er nu eigenlijk een deftige Star Wars franchise aangekondigd, want dat zou wel een groot gemis zijn met de wii controller.

Verder staat ook SSBB op mijn verlanglijstje, wat niet meer dan normaal is.

veder
08-01-2007, 00:20
ik ben echt eens benieuwd naar no more heroes, ziet er leuk uit

daarnaast ben ik wel benieuwd wat Super MArio Galaxy, Sadness, Fire Emblem: Godess of Dawn, Dragon Ball Z Budokai Tenkaichi 2, MK: Armageddon en MP3 gaan worden

zeker ben ik benieuwd naar de toepassing van de remote

Alex
08-01-2007, 00:26
Gaat Square-Enix niets doen met een van hun franchises?
Een "FF: Crystal chronicles, crystal bearers" of zoeits is gepland. Ook een dragon quest dacht ik, niet zeker en de laatste DQ op DS werd niet zo hartelijk onthaald.

Is er nu eigenlijk een deftige Star Wars franchise aangekondigd
Buiten 1 zin van LEC rond E3 "Wii looks interesting for star wars game" of zoiets niets meer van gehoord.

Jack The Ripper
08-01-2007, 15:42
Zijn er al interessante RPG's voor de Wii gepland? Gaat Square-Enix niets doen met een van hun franchises? Nu ze een remake van FFIII voor de DS hebben gedaan zou het misschien wel tof zijn moesten ze iets dergelijks voor de Wii doen? Of hun classics via hed downloadkanaal beschikbaar stellen.

Spin off van Dragon Quest en Final Fantasy gaat er uitkomen, dat zullen eerder actie-RPG's worden vermoed ik.
Ik denk dat de Wii minder geschikt is voor (turn based) RPG's, aangezien dat soort games niet echt een meerwaarde kunnen halen uit de controller.
Als ge wilt RPG's spelen zijt ge eigenlijk beter met een PS2 voorlopig.

Maniac
08-01-2007, 20:45
Geen probleem, die heb ik hier ook staan. DQ staat momenteel in platinum en heb ik nog niet gespeeld en uiteraard zal FFXII ook wel in de collectie komen. Ik kan nog wel even verder.

Maar het zou jammer zijn moesten er niet gewoon RPG's op Wii uitkomen. Wat mij betreft moet er niet per se van de extra functies van de Wii-mote gebruik gemaakt worden. Ze kunnen daar wel een toepassing voor vinden in een mini-game. Of bijvoorbeeld een systeem waarbij je zelf potions maakt met de Wii-mote. Etc.

jmke
08-01-2007, 21:10
ey Maniac, werkt Zelda goed?

Alex
08-01-2007, 23:53
http://users.skynet.be/alegis/nukem.jpg

andu
08-01-2007, 23:54
Alegis = win.

NuKeM
09-01-2007, 00:16
me = win vor op het post knopke te kunnen drukken yoooo

LordTD
09-01-2007, 00:28
Ik wacht echt op DBZ: Budokai Tenkaichi. Reden? Check deze screens ^^ (http://games.telenet.be/index.php?act=screen&nid=25032)

Die Metal Slug Anthology koop ik uiteraard ook onmiddellijk, hopelijk komt er een oldskool joystick uit voor zulke games :)

NuKeM
09-01-2007, 00:29
Shit ik word veel te rap 'nuchter', sorry jongens :)

Maniac
09-01-2007, 00:51

Uitstekend! Heb het me nog geen moment beklaagd :love:

jmke
09-01-2007, 09:26

Uitstekend! Heb het me nog geen moment beklaagd :love:

Nu is 't wachten op Mario Galaxy, en als de gf dat ook niet goed vind, verkoop ik die ook weer door :p

Eposhark
09-01-2007, 09:48
Die Dragon Quest Swords ziet me er wel cool uit, maar ik vraag me af hoe ze dat een heel spel interessant gaan kunnen houden ...

sprinkler
09-01-2007, 15:25
Ik wacht echt op DBZ: Budokai Tenkaichi. Reden? Check deze screens ^^ (http://games.telenet.be/index.php?act=screen&nid=25032)

Die Metal Slug Anthology koop ik uiteraard ook onmiddellijk, hopelijk komt er een oldskool joystick uit voor zulke games :)

Check video's! (oa op youtube, ign) Die controls zien er cool uit.
Voor de rest is het een PS2 port.

eye
09-01-2007, 17:33
Eurogamer Wario Ware: Smooth Moves (http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=71572) review. 'k Ben er nog niet uit of ik het wil kopen. We spelen hier wel zeker de helft van de tijd multiplayer, dus misschien is het wel het overwegen waard.

LordTD
09-01-2007, 23:04
Postje vanop de Wii zie, ik hoop dat die usb-poorten bruikbaar gaan worden voor een toetsenbord.

Een deftige lcd tv is wel een must voor de leesbaarheid denk ik.

23alien
10-01-2007, 00:38
SSX blur [maart 2007]

"SSX is een snowboard game die al vier delen op zijn naam heeft staan. De eerste was voglens velen de beste launchgame voor de Playstation 2. Het tweede deel was ook erg tof en het derde deel is volgens velen de beste snowboardgame ooit. SSX on tour viel ietwat tegen, maar EA Big komt terug met een nieuw deel: SSX Blur. Het spel zal naar verwachting in het voorjaar van 2007 verschijnen. EA Big heeft er voor gekozen om een ietwat andere grafische stijl toe te passen dan de voorgaande delen."

Hopelijk wederom een pareltje, maar valt af te wachten hoe ze de stap zetten naar de Wii.

http://www.gametrailers.com/player.php?id=16053&type=wmv&pl=game

asqwanka
11-01-2007, 12:28
Nieuwe ubi releasedates:

- Teenage Mutant Ninja Turtles - 23 maart
- Blazing Angels: Squadrons of WWII - 30 maart
- Prince of Persia: Rival Swords - 30 maart

Geen echt grote titels, maar PoP kan wel eens leuk worden. En Teenage mutant ninja turtles krijgt het voordeel vd twijfel dankzij de prachtige herinneringen aan de Nes versie, heerlijk :)

asqwanka
14-01-2007, 10:15
Het gerucht doet overigens de ronde dat Square-enix een KH zou ontwikkelen voor de Wii, met enkele vaste Nintendo waarden.

Een echte quote over KH heb ik niet, gelezen op het wiigamer forum, maar dit wel:

"We don't want PlayStation 3 to be the overwhelming loser, so we want to support them," says Michihiro Sasaki, senior VP of Square Enix. "But we don't want them to be the overwhelming winner either, so we can't support them too much."

Uit de Wall street journal, maw ze willen de PS3 steunen maar deze generatie ook meer naar andere platforms toewerken. Alvast goed nieuws imho ^^

Droggy
14-01-2007, 22:18
Waar is de tijd gebleven dat Nintendo gewoon heerste over de RPG markt. Ik zou graag een secret of Mana reeks zien komen op de WII maar het zal bij mijn fantasie moeten blijven denk ik.

.fanny
15-01-2007, 00:23
Waar is de tijd gebleven dat Nintendo gewoon heerste over de RPG markt. Ik zou graag een secret of Mana reeks zien komen op de WII maar het zal bij mijn fantasie moeten blijven denk ik.

of bij de ds (children of mana), en die was niet veel soeps als je het mij vraagt.

Droggy
15-01-2007, 15:32

of bij de ds (children of mana), en die was niet veel soeps als je het mij vraagt.

Wat was er dan slecht aan? Want children of mana is toch één van de games waarvoor ik misschien een DS wou kopen, maar als het niet de moeite is.

Seiken Densetsu 3 vond ik wel een goede opvolger.

Sentinel
15-01-2007, 15:57
Children of mana is een dungeon crawler en bereikt niet het niveau van de SoM reeks.

eye
18-01-2007, 13:06
Mortal Kombat: Armageddon voor april, met 'exclusieve features en game modes'
Battling its way to a fantastic start at retail, Mortal Kombat: Armageddon joins past games in the award-winning franchise as a top seller and continues to be a major pop culture phenomenon. Midway also announced the action/adventure Mortal Kombat: Shaolin Monks has also shipped more than one million units worldwide. Mortal Kombat: Armageddon is currently available for the PlayStation®2 computer entertainment system and the Xbox® video game system from Microsoft and is expected to release for the Nintendo Wii in April 2007 with exclusive features and game modes. Mortal Kombat: Armageddon is now one of the backward compatible titles available for the Xbox 360, allowing Xbox 360 owners to experience Armageddon.

veder
18-01-2007, 13:28
ok, mijn paascadeau is bekend!

totdan is het MK:DA en Zelda

oblo
18-01-2007, 13:59
http://www.wiigames.be/wp-content/uploads/2006/09/sonic-and-the-secret-rings-20060913091040850.jpg

Dingetjes (http://gonintendo.com/?p=11844) over Sonic op GoNintendo.

Sonic now has customizable skills. It is said that there are somewhere around 100 skills that Sonic can learn. Skills range from how Sonic handles, to his moves, to special abilities. Sonic holds 4 rings that allow for 500 points worth (each) of skills. Experience points are earned through the main game.

Confirmed: Sonic gaat de standaard zijn voor new-gen RPG's! Je hebt het hier eerst gehoord. 8-)

Neill
18-01-2007, 15:26
Binnenkort aankondiging van mysterieuze sequel?

http://gonintendo.com/?p=11850

Your guess is as good as mine. Mario Kart zou fijn zijn, maar is meer een logische stap dan een mysterieuze sequel...
Let the rumours begin! Mwoehahahahaa!

vincent vega
18-01-2007, 16:38
Pikmin met als Pikmins je Mii-personages?

Banaan
18-01-2007, 16:56
waarschijnlijk Kid Icarus

Alex
18-01-2007, 18:02
Mario Kart zou fijn zijn, maar is meer een logische stap dan een mysterieuze sequel...
Is dan ook eigenlijk zowat gezegd door de verantwoordelijke. Geen naam of verdere details, enkel de statement dat mario kart al op elke nintendo console verschenen is en Wii de logische keuze is.
Ik wil meer :(

Sentinel
18-01-2007, 18:04
Ik hoop op kid icarus, maar het zal wel mario kart zijn. Niet dat ik geen MK wil, maar het is toch al gegarandeerd dat dat er komt. :)

Droggy
18-01-2007, 19:32
De game waar ik waarschijnlijk zo lang op gewacht heb komt er aan. Jammer genoeg niet op de Wii maar op de PS2. Ik hoop eigelijk zo hard dat ze deze titel zullen porten voor de Wii. Als ik trailer bekijk lijkt het ook zo gemaakt voor de Wii, maarja. het ziet er naar uit dat ik toch nog de PS 2 zal mogen lenen :D.

Secret of mana 4 (http://www.gametrailer.com/gamepage.php?fs=1&id=2054)

Alex
19-01-2007, 13:20
Hmm ik heb meer en meer interesse gekregen voor SSX blur. Maar zo'n dingen wil ik altijd uitproberen alvorens aanschaf, en afwachten hoe 'groot' het spel is. Met EA weet je nooit.

oblo
19-01-2007, 14:34
EA kakt voldoende kwaliteitsvolle mainstream games uit, je hoeft je niet te schamen als je er eens iets van leuk durft te vinden hoor. ;)

Nieker
19-01-2007, 14:39
Wanneer gaan ze nog eens een realistisch snowboarspel uitbrengen? Op N64 had je 1080 snowboarding (hoe gezellig was da) en op xbox had je amped 1 en 2. En voor de rest nougabollen :'(

Lion
19-01-2007, 14:41
Hmm ik heb meer en meer interesse gekregen voor SSX blur. Maar zo'n dingen wil ik altijd uitproberen alvorens aanschaf, en afwachten hoe 'groot' het spel is. Met EA weet je nooit.

De SSX reeks is helemaal een succes.

Alex
19-01-2007, 14:59
Met groot bedoelde ik replay value, tracks enzovoort. Geen onafgewerkt of te klein spel dus :)

.fanny
19-01-2007, 15:11
misschien een zelda sequel. als dat al een jaar in ontwikkeling is mogen ze gerust al wat screens op de aarde droppen.

oblo
19-01-2007, 15:12
Donkey Kong Countwii?

.fanny
19-01-2007, 15:16
luwiigi's mansion 2

oblo
19-01-2007, 15:19
luwiigi's mansion 2
Zou echt wel cool kunnen zijn eigenlijk! Nu ja, "cool" is naar alle waarschijnlijkheid niet echt juiste woordkeuze.

Maniac
19-01-2007, 17:38

Wow, dat is goed nieuws. Als ze geld hebben om mensen als Sakamoto in te huren om de muziek te componeren gaan ze hier waarschijnlijk wel wat geld impompen. De gameplay footage ziet er erg plezant uit. Fingers crossed, kan een geweldig avontuur worden :)

Droggy
19-01-2007, 18:46

Wow, dat is goed nieuws. Als ze geld hebben om mensen als Sakamoto in te huren om de muziek te componeren gaan ze hier waarschijnlijk wel wat geld impompen. De gameplay footage ziet er erg plezant uit. Fingers crossed, kan een geweldig avontuur worden :)

Ik vond de gameplay er ook zeer goed uitzien. De wereld waar je in rond loopt ziet er trouwens ook goed uit vind ik, kleurvol wel ja maar toch ook zeker sfeervol. Hopelijk zit er ook weer een zeer sterk verhaal in.

reutel
22-01-2007, 20:12
gepikt van tng: tiger woods 2007
http://www.wii-volution.com/news/wii-media/tiger-07-developer-walkthrough.html

ziet er redelijk formidabel uit voor een golfgame ;D

oblo
23-01-2007, 01:34
Super Paper Mario confirmed for Wii (http://gonintendo.com/?p=12048) op GoNintendo.

8=)

/edit:
http://gonintendo.com/wp-content/photos/scan_01_01.jpg

Sentinel
23-01-2007, 07:46
Dat het kwam wisten we allemaal, maar het komt al in april! Toch al één gameke dat de droogte kan opvangen. Nog een paar en we zitten goed. :)

Takeshi
23-01-2007, 11:22
Maar natuurlijk, er gaan games genoeg zijn dit jaar. Gamecube net hetzelfde, na de launch (ik had er al eentje met US launch) zag alles er maar leeg uit. En guess what, ik zit NOG niet door al de GC games die ik wil spelen.
Rekening houdend met het feit dat de Wii toekomst er veel rooskleuriger uitziet dan die van de Cube, gaan het nog mooie jaren worden.

Daarom dus dat ik Nukem reacties ala 'ik verkoop mijn Wii, geen games' belachelijk zijn, gelijk er op XBOX360 of PS3 vanaf de eerste maanden veel toppers waren...

Tauntaun
23-01-2007, 16:35
Volgende maand Excite Truck en Wing Island, in maart Under the Knife en Eledees, in april Paper Mario en in mei waarschijnlijk Metroid 3. Ik weet wat doen de volgende maanden :)

-edit- Oeh, en MK:Armaggedon op 1 mei. Niet online, maar dat ga ik niet echt missen.
Kijk hier maar eens naar: http://youtube.com/watch?v=xucg0sqwmqc

Mercules
24-01-2007, 11:38
Kan je de classic controller gebruiken voor je NGC games of moet je steeds een NGC controller gebruiken? Waar kan je nog goedkoop aan nieuwe NGC controllers geraken? Hoe sluit je in feite die classic controller voor de Wii aan... ?

Enig Wii expert dat me beetje licht in de duisternis gunt?

Tauntaun
24-01-2007, 11:39
Voor NGC games moet je een NGC controller gebruiken. Goedkoop nog te vinden in Media Markt of Ebay.

Classic controller sluit je aan op de aansluiting van je nunchuck in de wiimote. Dus geen draad naar de console zelf, wel naar wiimote.

keukentafel
24-01-2007, 11:40
Classic controller sluit je aan op je Wiimote. Je Wiimote dient dan enkel als zender/ontvanger en ligt passief naast u op uw comfy zetel.

Bij mijn weten is er altijd een NGC controller nodig voor NGC games.

veder
24-01-2007, 11:47
NGC sluit je aan door de klepjes bovenaan te openen. ik heb zelf geen nintendo NGC controller en memory card maar van een ander merk, werkt even goed en was veeeeeeeeeel goedkoper.

Je kan de classic controller gebruiken voor VC games/gewone games en normaal ook voor NGC games (maar niet alle, dacht ik).

Mercules
24-01-2007, 11:50
Welke NGC games dan niet?

(zoekt op Play Asia naar Witte NGC controller)

Alex
24-01-2007, 11:54
Het is omgekeerd denk ik. Gamecube controller voor meeste VC games (weet nog niet welke niet werken) en NGC games. Classic controller enkel voor VC

Mercules
24-01-2007, 11:55
Soit ik heb Nieuwe NGC controller & Classic Controller besteld op Playasia :D

richba5tard
24-01-2007, 14:24
In de fnac verkopen ze ubergoedkope GC toebehoren 'speciaal gemaakt voor de Wii' (wit dus). Het ziet er ongeloofelijke goedkope kwaliteit uit, maar ik moet toegeven dat de 'big ben' gamecube controller van 9.99 euro me beter in de hand ligt als een dure nintendo wavebird.

Fallschirmjaeger
24-01-2007, 15:06
Je kan de classic controller gebruiken voor VC games/gewone games en normaal ook voor NGC games (maar niet alle, dacht ik).

Van zodra je een Gamecube spel opsteekt, werkt de Wiimote niet meer. Dus classic controller zal niet veel helpen aangezien de Wiimote niets kan doorsturen.

Jack The Ripper
24-01-2007, 17:27
Op RPG gebied ziet het er voorlopig toch gene vetten uit.(al geen noemenswaardige RPG's die uitkomen in de eerste helft van 2007)

Ik wacht nog wel even met het kopen van een Wii(als ik mij ene koop) totdat er meer RPG's uitkomen die de moeite waard zijn.
Ze zouden dan beter Dragon Quest IX ook op de Wii uitbrengen.