PDA

View Full Version : Multi - Welke game heb je vandaag uitgespeeld?

Pages : 1 [2] 3 4

Lion
08-04-2008, 15:20
Ja, foutje van mij :-) Het is wel degelijk een vliegtuig.

Leeuwke
12-04-2008, 15:08
Ahja, die missie. Ik snap daar eigenlijk nog steeds niets van, om eerlijk te zijn...

Irmo
12-04-2008, 15:23
ge moet iedereen dooddoen in de u toegewezen tijd, veel is daar toch niet aan te snappen:rolleyes:

kar
13-04-2008, 08:12
Gisteren half life 2. Net daarna dan episode 1 geinstalleerd en wat gespeeld. Blijkt dat ik daar nu al bijna op drie kwart daar in zit. Shit.

Vulk
13-04-2008, 13:52
Crysis nog eens afgewerkt.

Ik vraag mij af of er een opvolger komt, gezien de laatste missie.

Pistons
13-04-2008, 14:15
Hoogstwaarschijnlijk wel. Ze hebben nu een engine die nog jaren mee kan. En volgens mij brengen ze de volgende delen ook uit op consoles.

lapino
13-04-2008, 18:08
Vermoed dat ze eerder een expansion zullen uitbrengen voor Crysis, op die manier zwengelen ze de verkoop van Crysis ook nog eens aan.

Irmo
13-04-2008, 19:00
assassins creed, al bij al te makkelijk maar wel toffe combat

Maniac
14-04-2008, 00:07
Arcanum: of steamworks and magick obscura. Heel toffe setting voor een RPG, veel te doen, wel met een walkthrough gespeeld maar erg van genoten :)

Muis
15-04-2008, 15:54
Arcanum: of steamworks and magick obscura. Heel toffe setting voor een RPG, veel te doen, wel met een walkthrough gespeeld maar erg van genoten :)

Beste RPG ooit! :love:

lapino
15-04-2008, 16:57
Neen, da's Planescape Torment

starman
15-04-2008, 17:45
Hebde gij eigenlijk ooit al keer een rpg uitgespeeld?

lapino
15-04-2008, 18:27
Waarom zou ik dat niet gedaan hebben??

starman
15-04-2008, 20:22
Omda ik u zo n beeld van u heb da gij elk spel max een uurke speelt.

lapino
16-04-2008, 08:14
Verkeerd beeld dus

Archangelus
16-04-2008, 20:53
C&C3 - Kane's Wrath

Kane blijft toch wel een van de coolste gamepersonages ooit ;D
Spijtig dat ge niet echt veel wijzer wordt over die ascension waarover hij altijd bezig is, maar misschien krijgen we daar in de GDI/Scrin expansie(s) wel meer uitleg over. Globaal gezien een goeie expansie, zeker zijn geld waard.

DarthJabbaBoulet
19-04-2008, 13:56
Dawn of War - Dark Crusade.

Ongetwijfeld het beste RTS dat ik in jaren gespeeld heb. StarCraft 2 gaat serieus zijn best moeten doen om dit te verbeteren vind ik

Archangelus
20-04-2008, 02:08
Assassin's Creed

Visueel verbluffend natuurlijk, de steden zijn echt af en sfeervol. Goed verhaal, al zijn de monologen soms nogal vergezocht/langdradig.
Qua gameplay iets minder, telkens die herhaling van dezelfde investigations (al heeft de PC er 3-4 nieuwe bijgekregen) en het feit dat echte stealthkills in bepaalde gevallen bijna onmogelijk zijn steekt wel wat tegen.

Bij een "Save the Citizen" missie heb ik zo bijvoorbeeld 15 guards neergelegd: 4 die de NPC aan het lastig vallen waren en al de rest "toevallige voorbijgangers". Als ge dan 10 seconden later rustig door de stad kunt lopen zonder dat iemand u opmerkt is het silent assassin-gevoel ook wel weg. En ik denk dat ik van de 9 moorden er misschien 2 echt sneaky heb kunnen doen, dus zonder op te vallen uw target neerleggen in 1 hit en dan rustig verdwijnen. Al de rest was battle royale!
Dat ligt voor een deel natuurlijk aan de scripting van die encounters, maar iets meer Hitman finesse en iets minder Devil May Cry mayhem had fijn geweest.

En die fucking mongolen/dronkaards die u constant omver duwen, O M F G! >_<

Enfin, op naar de sequel en hopen dat ze die iets meer diepgang geven.

The one and only Buffalo
22-04-2008, 17:36
Half Life 2 nog eens bovengehaald. Dat spel blijft zo subliem. Ik ga de episodes deze week ook nog eens overdoen.
Het is herbegin-week hier.

HeLLBirD
22-04-2008, 20:28
Vorige week hl2 ook eens opnieuw geïnstalleerd ... 30 minuten later was ik het alweer zo beu als koude pap. Nooit subliem gevonden en 't zal in de toekomst ook niet komen, denk ik.

Ceeke
22-04-2008, 21:10
Thief 1.
Op naar de Metal Age.

jakkerd
05-05-2008, 16:29
The Neverhood. (http://en.wikipedia.org/wiki/The_Neverhood)
Old-skool adventure uit 1996. Volledig gemaakt in claymation met een geniale soundtrack en zit best goed ineen. Aanrader.

Aoshi
08-05-2008, 23:42
Frontlines: Fuel of War.

Is een mix van Call of Duty en Battlefield.
Met speelgoedjes en al.

Is wel een leuk game.
Nu ééns beginnen met online om te checken of het leuk is.

Vrieskou
10-05-2008, 19:24
Doom 3. Achteraf bekeken is het uit de golf van toenmalige "next-gen" shooters die gingen uitkomen (Far Cry, HL2, STALKER (lol), D³, ...) het spel dat mij het meest kon bekoren.

Alex
10-05-2008, 19:28
Mij het minst van al. Net alsof ze enkel 2 maps gemaakt hadden met 4 aparte rooms en alles op repeat zetten. Vervolgens het licht wat laten variëren tussen donker en zeer donker.

Dj El Marriachi
10-05-2008, 21:13
Mij het minst van al. Net alsof ze enkel 2 maps gemaakt hadden met 4 aparte rooms en alles op repeat zetten. Vervolgens het licht wat laten variëren tussen donker en zeer donker.

same here. ik heb het spel toen in stukken van een uur uitgespeeld, omdat k het altijd zo snel beu werd. ausiovisueel prachtig, een paar intense schrikmomenten, maar al bij al een enorm repetitieve ervaring.

Ceeke
12-05-2008, 17:09
Thief 2.
Thief 3 installed (versie 1.1), maar kan moeilijkheidsgraad niet aanpassen :(

en nvm: DIFFICULTY - Alters the mission difficulty
(unavailable in the first tutorial mission).
Select EASY / NORMAL / HARD / EXPERT.

Archangelus
12-05-2008, 17:44
Dawn of War - Dark Crusade

Uitgespeeld met Chaos, die nieuwe races (Tau en Necron) staan me precies niet zo aan. De Necron zijn retetraag en te stil (ja ja, tzijn undead enzo, maar niks van stemgeluidjes is ook maar saai), en de Tau zijn precies Protoss met hun gele ronde gebouwen.

Wel spijtig dat ge met Chaos die missie voor "Forward Base" bonus niet kunt uitspelen. De troepen die ge krijgt zijn gewoon te slecht om al die Orks aan te kunnen. Ik bedoel maar, 4 units Cultists?? Cannonfodder²

Ook begonnen aan Soulstorm, maar nog maar 1 missie gespeeld. Is dat wat de moeite?

Alex
13-05-2008, 11:32
Steken wel coole campaign missies in SoulStorm, voor de rest niet zo speciaal. Dark Eldar is wel een toffe nieuwe race. Meest jammere aan SS campaign is dat er zowat geen deftig verhaal is, geen commander vs commander cutscenes (gewoon 1tje voor elke race dat hetzelfde is voor alle vijanden) etc. De campaign ziel van DC is dus ook verloren geraakt in de storm (pada bum tishhhh).

Protoss lijkt overigens meer gebaseerd op Eldar. Zeggen dat W40k chars op blizzard stuff is gebaseerd is wreed. Heel wreed. :(

Irmo
13-05-2008, 14:28
MOH: airborne, COD4 is beter.

eye
13-05-2008, 15:09
Geen bal. Ik moet mijzelf er nog altijd toe verzetten CoD4 eens uit te spelen, bij MOH:A heb ik elke missie intussen wel twee of drie keer uitgespeeld. 't Is maar wat je leuk vindt natuurlijk.

Irmo
13-05-2008, 15:16
sorry eye :) maar MOH kon me echt niet bekoren, het was leuk daar niet van, maar COD was net iets leuker:)

Archangelus
13-05-2008, 20:46
Protoss lijkt overigens meer gebaseerd op Eldar. Zeggen dat W40k chars op blizzard stuff is gebaseerd is wreed. Heel wreed. :(

Hehe, ik weet hoe fout het is om Warhammer te vergelijken met War/Starcraft, maar toen ik de eerste keer met Tau speelde en ik zag die gele gebouwen moest ik gewoon direct aan Protoss denken. Kwas al direct op zoek naar de hotkey voor pylons...

Fieldy
18-05-2008, 20:33
Half-Life 2: Episode 2. Machtig, vooral dat stuk in White forest. Bij die invasie van de striders, met het autotje hunters doodrijden en dan de Magnussons aan de strider hangen. Fun².

Jammer dat Dr Vance sterft. Nu wachten op episode 3 en de Borealis.

Portal, ook leuk. Beetje "The Island" Sfeertje.

Irmo
18-05-2008, 20:49
Iron man, vanmiddag gedownload, was maar 250mb ofzo, enorm kort, maar af en toe wel leuk.

LordTD
19-05-2008, 01:50
Nod campaign van C&C3, een hele avond de ideale strategie zitten zoeken voor die laatste missie.

Morgen eens Scrin erdoor jagen, dat ik eens aan een meer relaxed spel kan beginnen :p

Archangelus
19-05-2008, 21:58
Zoals Kane's Wrath bijvoorbeeld? ;D

Irmo
19-05-2008, 22:32
waarom niet baldurs gate:love:

ecko
19-05-2008, 22:44
Ik ga BiG World installeren :) Net even Baldur's Gate Compilation besteld, want CD4 van BGII is kaput en ToB heb ik nog altijd niet... Voor €10 kan je nu niet sukkelen.

Meer info over BiG World volgt eens ik het aan de praat gekregen heb, maar als je interesse hebt kan je het vinden op spellhold studios.

HeLLBirD
21-05-2008, 01:11
F.E.A.R. Cool spel, toch wel. Beetje intonig op een bepaald moment (dat kantoorgebouw bleef maar duren), maar voor de rest leuke gameplay en leuk verhaal. Op dit moment de uitbreiding aan het installeren. Denk dat het de eerste keer is dat ik een uitbreiding installeer direct na het uitspelen van het origineel. Meestal ben ik het dan wel even beu.

Irmo
22-05-2008, 21:43
Rainbow6 vegas2, het is wel leuk zo'n tactische shooter:)

LordTD
22-05-2008, 23:44
C&C3, wel vaak een walkthrough geraadpleegd omdat veel van die sneaky tactieken niet echt voor de hand liggend zijn. Het is wel erg fascinerend om te zien hoeveel je kan doen met een engineer.

Wat mij wel mateloos irriteert in dit spel (en meerdere recente titels) is het niet-consistent gebruiken van mogelijkheden of tactieken: de ene keer kan je bruggen opblazen, de andere keer ineens niet. Zelfs Zack & Wiki op Wii had zoiets: de ene keer moet je een slang uit haar hol luren, de andere keer moet je er gewoon op klikken en komt ze er vanzelf uit :rolleyes:

Irmo
23-05-2008, 10:13
C&C3 komt er meestal toch gewoon op neer om een overmacht in luchtmacht te maken en zo de powerplants kapot te maken, waardoor zijn AA niet meer werkt en dan zo zijn productiecapaciteiten te vernietigen. Ondertussen ook aanvallen met infantry&tanks natuurlijk :love:

tenzij het een missie met een commando is natuurlijk :)

Ceeke
23-05-2008, 16:16
System shock 2 met texturepack, zag er verdomd goed uit :)
/me wants ss3 !

Galeo
25-05-2008, 16:58
COD, nogmaals
Met dat autootje over dat landschap, zalig.
En dan die vlag op de Reichstag, njam!

Vrieskou
25-05-2008, 19:58
C&C Generals. Alles uit de reeks nog eens herspeeld nu, klaar om aan de derde te beginnen.

Mr.Ei
05-06-2008, 23:18
Half Life 2 : Episode 1,al volop met Episode 2 bezig ;p

Zalig,al die prachtgames die hier liggen zo eens wat bijspelen sinds ik geen WoW meer speel ;D.

Mr.Ei
07-06-2008, 00:10
Half-Life 2: Episode 2 nu ook,man man wat een zalig eindlevel.

Irmo
24-06-2008, 14:53
Alone in the dark

megastomme eindes. Lucifer komt zowiezo terug, screwed either way

Ceeke
24-06-2008, 17:26
Armed & Dangerous.
Prachtige humor.

Irmo
24-06-2008, 20:58
Armed & Dangerous.
Prachtige humor.

ben ondertussen bezig aan je thief hé, vrijdag exam dus tgaat voor zondag-maandag zijn

Ceeke
24-06-2008, 21:07
Lol; ik las lief :teeth:
Doe maar op het gemak Lijkkist, atm nog paar ander games die op mij wachten.

en edit: Succes met je exaam :)

Ceeke
29-06-2008, 12:11
C&C 3 - Tiberium Wars.
Damn @ Scrin missies.

Tenkabo
29-06-2008, 17:58
Crysis, zalig spel op alle vlakken.

lapino
29-06-2008, 20:24
Bijna gekocht vandaag in Bart Smit Oostende voor €20. Toch maar niet gedaan, geen idee waarom wel/niet :)

black
29-06-2008, 22:19
Bijna gekocht vandaag in Bart Smit Oostende voor €20. Toch maar niet gedaan, geen idee waarom wel/niet :)

Ik vorige week in game mania nog over aan het twijfelen geweest. Niet gedaan vanwege de pc requirments die ik niet heb.

HeLLBirD
30-06-2008, 03:06

Staat in Mediamarkt Oostakker voor 15 euro ofzo ... dan mág je er zelfs niet meer over twijfelen.

Fieldy
01-07-2008, 21:37
Crysis. Nonde wat een klote open einde. Ik verlang naar crysis 2.

Naar't schijnt gaan ze de systeem eisen daarvoor wat lager houden, zodat iedereen het tegen dan zou moeten kunnen spelen.

lapino
01-07-2008, 22:00
Ten eerste, verwacht je maar niet aan Crysis 2. De nieuwe Crysis-game die eraan komt, zal gewoon een deel van het verhaal behandelen vanuit het oogpunt van een personage uit Crysis1 die halfweg het verhaal verdween (Prophet denk ik). Systeemeisen zouden lager liggen dankzij optimalisatie engine (maar check eens de crysis thread, heb daar mod gepost die -vermoed ik- zelfde doet, ik draai het nu ENORM soepel). Hoedanook kijk ik er wel naar uit, maar vrees dat de nieuwe Crysis weinig aan het einde van Crysis1 zal doen.

Fieldy
02-07-2008, 08:23
Als prophet spelen zou nog wel tof zijn. Die kerel weet duidelijk een pak meer dan andere personages. Dus als we als hem spelen zouden we wel eens antwoorden kunnen krijgen.

Op demorgen stond er nog wel een interessant artikeltje (http://www.demorgen.be/dm/nl/991/Multimedia/article/detail/331813/2008/06/30/Pc-makers-willen-dat-er-weer-wordt-gegamed.dhtml)over Crytek.

Farnsworth
02-07-2008, 10:23
Medal of Honor: Airborne

Dikke tegenvaller. Ik heb het uitgespeeld op één namiddag. De levels zijn zo saai en ongeïnspireerd, dat ik het me geen tweede keer zie spelen.

Sexy Schaap
02-07-2008, 13:23
Deus Ex.
2e keer, alle drie eindes. Deze keer heb ik er ook veel meer van genoten dan van de eerste keer, ook omdat het me allemaal wat makkelijker voorkwam.

Irmo
13-07-2008, 15:36
crysis. COD4 is beter:)

Holly Martins
15-07-2008, 20:15
Net Outcast uitgespeeld voor de tweede keer. Geniaal spel, niet te doen.

Irmo
07-08-2008, 00:18
devil may cry4

was wel leuk. Toffe gameplay, leuke gfx en toch wel iet of wat spannend verhaal.

Ceeke
07-08-2008, 15:30
No One Lives Forever.
Prachige humor.

PearlChoco
10-08-2008, 20:13
Heb daarnet voor het eerst The Witcher uitgespeeld.
Fantastisch spel, met een schitterende finale. Had gevreesd dat het einde ging teleurstellen, maar het lost wat mij betreft alle verwachtingen in.

Waarschijnlijk toch wel de beste RPG die ik ooit gespeeld heb (al zijn Torment en Ultima VII ook wel persoonlijke favorieten). Het kan niet genoeg gezegd worden: verplicht te spelen voor elke rpg liefhebber!!!

Alex
10-08-2008, 22:51
Nog niet uitgespeeld (zit er eigenlijk vlak voor blijkbaar), ik wacht op Enhanced Edition :<

PearlChoco
11-08-2008, 01:17
Nog niet uitgespeeld (zit er eigenlijk vlak voor blijkbaar), ik wacht op Enhanced Edition :<

Waar zit je ergens? Ik had in chapter 5 ook voortdurend het gevoel net voor de grote finale te zitten, maar die Epilogue blijkt nog behoorlijk uitgebreid te zijn! (En biedt nog een hoop verrassingen...)

Alex
11-08-2008, 01:58
In dat geval zal het nog wel eventjes duren denk ik. Zat in de swamp Druids in caves of zoiets al ontdekt geloof ik.

Vulk
11-08-2008, 08:45
crysis. COD4 is beter:)

Niemand die hierop reageert? Ik heb het ergens midden COD4 opgegeven. Allemaal wel heel spectaculair enzo, maar nul de botten vrijheid om van dat andere probleem maar te zwijgen.

Max Power
11-08-2008, 08:58
Kane's Wrath, laatste missie was nu niet zo spectaculair. Beetje flauw einde.

Vulk
11-08-2008, 11:27
Net Crysis afgewerkt op delta. Dit zou moeten de standaard moeilijkheidsgraad zijn.

Lion
11-08-2008, 16:42
Net Crysis afgewerkt op delta. Dit zou moeten de standaard moeilijkheidsgraad zijn.

Deed ik vanaf de eerste keer. Had meer verwacht van een crysis fan als jij ;p

In het begin is het wat lastig omdat je geen crosshair hebt. Maar eens je die lasersight hebt is het al pakken makkelijker.

Irmo
12-08-2008, 10:04
Niemand die hierop reageert? Ik heb het ergens midden COD4 opgegeven. Allemaal wel heel spectaculair enzo, maar nul de botten vrijheid om van dat andere probleem maar te zwijgen.

Combat in SP crysis tegen de koreanen is echt super, maar dan komen de aliens en was de fun er voor mij af. MP crysis nog niet geprobeerd, omdat COD4 multi gewoonweg superplezant is op de server waar ik speel. as far as i know zijn er ook niet veel mensen die crysis online spelen.

Freddie Wasbak
12-08-2008, 11:12
devil may cry4

was wel leuk. Toffe gameplay, leuke gfx en toch wel iet of wat spannend verhaal.

Ben er ook aan bezig. Het spel is er volledig over, maar dat is ok :)

Best cool dat je na een kwartiertje spelen al bossfights als deze (http://www.gametrailers.com/player/29991.html) tegenkomt

Ashner
13-08-2008, 10:58
Kotor II light side
nu terug begonnen met de dark side :)

Intred
13-08-2008, 20:23
Vandaag net Fahrenheit / Indigo Prophecy uitgespeeld, machtig goed spel. Maar vanaf dat er opeens een orange clan als purple clan de kop opsteekt is de verhaallijn volledig naar de knoppen. Verder zijn de flashbacks als kleine Lucas ook volledig nutteloos, want uiteindelijk blijkt hij dan niet in contact te komen met de "bron", gemiste kans.

En hoe het komt dat de media niet op dit spel is gesprongen, er zit verdorie meer tietjes en seksscènes in als Mass Effect, onverstaanbaar.

Fallschirmjaeger
13-08-2008, 21:37
En hoe het komt dat de media niet op dit spel is gesprongen, er zit verdorie meer tietjes en seksscènes in als Mass Effect, onverstaanbaar.

In de VS werd het dan ook gecensureerd.

Jack The Ripper
16-08-2008, 01:25
Crysis: Goede fps, maar nogal buggy en aan de korte kant. Nuja, heb er toch maar 20 euro voor betaald.

Vulk
16-08-2008, 23:32
Crysis: Goede fps, maar nogal buggy en aan de korte kant. Nuja, heb er toch maar 20 euro voor betaald.

Probeer de patches eens + die mod die Lapino gepost heeft in de Crysis-thread.
Het spel wordt er een pak beter op.

LordTD
22-08-2008, 22:23
Net ook Crysis uitgespeeld, op normal er 8u17 over gedaan.

Ik ben op mijn beurt niet rouwig dat ik de Special Edition gekocht heb, een meesterwerk zoals dit verdiend een mooie plaats op mijn plank.

Zoals altijd, mijn bevindingen.

pluspunten:
- ongeëvenaarde graphics met vooral prachtige lichteffecten, het meest realistische water ooit en ontploffingen die net gefilmd lijken
- physics zoals ze altijd zouden moeten zijn, de boel kort en klein slaan was nog nooit zo leuk
- gevarieerde levels zodat het niet snel beu wordt, van het tanklevel zou men een simulator moeten maken
- hi-tech feeling doorheen het hele spel: de wapens, nanosuit en zelfs de menu's laten je in de sfeer
- "in your face" geluid dat je doet verlangen naar de volgende ontploffing, ook de muziek is filmisch
- mogelijkheid om wapens te customisen zou in elke shooter moeten zitten

minpunten:
- bugs, zelfs na 2 patches kwam ik nog koreanen tegen die op 30 meter hoogte een machinegun emplacement hadden, ook een dead spot en een stoel zonder textures zijn mijn pad gekruist
- helikopters hebben vreemd gedrag zoals je te kunnen zien in cloak mode, op honderden meters hoogte met hun chaingun schieten en blijven hangen aan een havenkraan zonder de ontploffen of zelfs maar enkele gensters in het rond te laten springen
- de models van ontplofte voertuigen zijn erg onafgewerkt, altijd dezelfde bruine korst haalt het realisme er snel af, het kan nu toch zo moeilijk niet zijn hier een mooie texture voor te maken?
- de laatste level is nogal cliché en mss iets te langdradig
- anti aliasing is nodig maar haalt je fps te snel naar beneden om constant te gebruiken

Ik heb ook de Triple C Pack gebruikt en met mijn config het hele spel op de "high" setting kunnen spelen, alleen vanaf Paradise Lost heb ik medium aangezet om wat vlotter te kunnen spelen. De Time of Day mod in die Pack is zeker een aanrader, de zon zien opkomen is mooier dan irl.

Flandria
23-08-2008, 11:19
Net final fantasy crisis core uitgespeeld in normal mode, nu probeer ik eens in hard mode, enige minpunt bij herspelen is dat er geen button is om de cg/movie sequences rapper door te spoelen of zo, na 1 keer heb je't wel gezien. Maar anders wel vette game!
Nu alleen hopen dat ze een herwerkte FFVII uitbrengen voor psp, met zelfde cg's als crisis core.

Vulk
23-08-2008, 14:51
Net World in Conflict eens heruitgespeeld, op hard deze keer.

Fantastisch om te spelen op de nieuwe monitor. :)

DyNaRaX
24-08-2008, 19:41
Net Race Driver Grid uitgespeeld.

HeLLBirD
29-08-2008, 17:59
Divine Divinity. Met lange tussenpozen eindelijk gedaan, was mijn "als-ik-niets-anders-liggen-heb-speel-ik-dat-wel"-spel. Beetje teleurgesteld in het einde wel.

Jack The Ripper
29-08-2008, 23:24
Combat in SP crysis tegen de koreanen is echt super, maar dan komen de aliens en was de fun er voor mij af.

Idd, levels met die aliens waren wat minder. Vooral die alien basis(waar je gewichtsloos bent) is echt super-irritant, daar heb ik echt moeten doorzetten of ik haakte af. Als ik iets haat in een shooter dan is het niet weten waar ik naartoe moet en dat had ik enorm daar,verschrikkelijk desorienterend, laat ons hopen dat ze die stoten niet weer uithalen in Crysis: Warhead.

Vulk
30-08-2008, 07:22
Idd, levels met die aliens waren wat minder. Vooral die alien basis(waar je gewichtsloos bent) is echt super-irritant, daar heb ik echt moeten doorzetten of ik haakte af. Als ik iets haat in een shooter dan is het niet weten waar ik naartoe moet en dat had ik enorm daar,verschrikkelijk desorienterend, laat ons hopen dat ze die stoten niet weer uithalen in Crysis: Warhead.

Inderdaad behoorlijk irritant. Eens je daar uit bent is het terug ok. :)

Jack The Ripper
30-08-2008, 11:02
Inderdaad behoorlijk irritant. Eens je daar uit bent is het terug ok. :)

Idd, content dat ik was toen ik daar weg was :p

Fieldy
01-09-2008, 08:06
Ik vond die level zelfs mooi en helemaal niet irriterend en ze is nog eens kort ook. Het was leuk om te zien met wat voor techologie ik te maken had.

LordTD
01-09-2008, 18:15
Die spelende radio uit de buitenwereld deed mij erg aan Prey denken, gelukkig waren de aliens wel wat cooler dan in dat misselijkheidsspel :)

Irmo
01-09-2008, 22:28
good campaign van BFME2, stom spel :(

Alex
06-09-2008, 01:46
Mafia.

Wat een frustrerend spel, maar worth it :) Laat Mafia 2 maar komen.

Blade
06-09-2008, 20:52
Ik zou het eerder uitdagend noemen, iets wat tegenwoordig niet echt meer bestaat :(

Alex
06-09-2008, 21:20
Uitdagend door bugs noem ik frustrerend ;-). Of van die andere dingetjes zoals een thug die op kilometers afstand door een muur schiet met de shotgun en je dan de helft van je HP kwijt bent.

Grrrr.

Vulk
26-09-2008, 17:14
Net de volledige Half Life reeks nog eens afgewerkt.

Ik haat dat open einde van episode 2 zo hard. Hopelijk is episode 3 er vlug. Nu tijd voor Crysis Warhead.

LordTD
30-09-2008, 00:59
Stalker - Clear Sky op novice

Volgens de PDA in het spel zelf heb ik er bijna 17 uur over gedaan, het leek minder maar dat kan ook aan de verslavingsfactor gelegen zijn :p

Het spel is met de 1.5.04 patch gespeeld die gelukkig toch al wat fixes had.

Pluspunten:
+ de sfeer in de "zone" is nog meer uitgesproken dan in Stalker zelf
+ graphics zijn er nog meer op vooruit gegaan door nieuwe features, voorbeeldjes: god rays (http://i188.photobucket.com/albums/z237/LordTD_album/ss_lordtd_09-27-08_12-13-56_marsh2.jpg), wet surfaces (http://i188.photobucket.com/albums/z237/LordTD_album/ss_lordtd_09-27-08_13-06-46_marsh.jpg)
+ de dag- en nachtcyclus is superieur aan Crysis en zorgt voor een aardedonkere nacht, een onweer 's nachts is meer angstaanjagend dan in realiteit
+ mogelijkheid om wapens en armor te upgraden
+ artifact hunting is nu uitdagender door de anomaly detectors
+ faction wars en respawns van de vijand ermee beperken
+ value for money (23 euro)

Minpunten:
- op hoger dan novice schiet de vijand veruit altijd raak, zelfs op grotere afstanden met onaccurate wapens
- goedkopere wapens dan een upgraded assault rifle zijn waardeloos op meer dan 5m afstand
- de vijand spot je altijd, of je nu stealth bent of niet, ze gooien hun granaten ook altijd extreem accuraat
- geen mogelijkheid om geld te looten, traden is ook een erg gevaarlijk en saai werk
- veel onconsistente zaken, slordigheden en bugs. De faction wars zijn essentieel om wat rewards te verdienen maar sommige punten zijn onmogelijk te veroveren, een fractie zoals Duty joinen is gevaarlijk voor je veiligheid maar de meeste sidequests krijg je wel pas als je lid bent. Er zijn erg veel wapens die je niet tegenkomt in het spel, andere zeldzame vind je dan weer wel in startgebieden. Ik kan nog even doorgaan, maar er zijn veel zulke zaken die mij gewoon op het pad van de main quest gedreven hebben door hun onlogische aard.

Ik raad mensen aan van het spel zeker aan te schaffen, vooral omwille van de unieke sfeer, ik zou het echter nog even laten liggen tot er een mod is die wat logica in de faction wars en sidequests brengt. Echte grote bugs waren er niet te merken, alleen een crash to desktop en bsod heb ik ondervonden tijdens mijn +16uur. Het is eerder een algemeen gevoel van een onafgewerkt en ongebalanceerd spel bij nieuwe gameplay features.

lapino
30-09-2008, 08:17
Ik heb Clear Sky ook liggen maar wacht nog met spelen tot volgende patch. Vooral performantie is echt enorm slecht op DX10, maar is blijkbaar bekend fenomeen. De hoop bugs zijn ook niet echt bevorderlijk voor de sfeer en het is inderdaad (weeral) véél te moeilijk door ongebalanceerde wapens. Sfeer is er wel natuurlijk.

Nu nog altijd bezig met HL², als je dit na een aantal jaar nog eens speelt, besef je dubbel hoe prachtig deze shooter wel is.

Freddie Wasbak
30-09-2008, 18:51
Civilization 4, een oude savegame opgerakeld.

lapino
01-10-2008, 18:06
Portal. WOW!

Leeuwke
01-10-2008, 18:15
Terug begonnen aan Civilization IV. Damn, die scenarios zijn zalig. :)

Pleun
01-10-2008, 18:31
Portal. WOW!

Shit Lapino, je komt een beetje achter :-)

lapino
01-10-2008, 18:35
Ja ik weet het, ben beetje schade aan het inhalen met oudere games :)

Vantham
02-10-2008, 08:45
Shit Lapino, je komt een beetje achter :-)
QFT, zelfs ik heb die al lang geleden uitgespeeld.... is wel een superleuk tussendoortje.

momenteel ben ik HL2 Ep2 en crysis warhead en settlers 6 op PC aan't spelen.
star wars TFU op X360.
te weinig tijd momenteel :(

Turtle
02-10-2008, 09:09
Ela, Gisteren ook eindelijk eens portal opgestart.
Dacth het om 23u even te checken, maar ik heb bij lvl 16 om 1u30 maar afgesloten. Wat een game!

Wel jammer als er maar 19 levels zijn zoals het bord aangeeft. (Maar goed er zit een bonus mappack bij)
Ben er al bijna, bring on the cake ;-)

lapino
02-10-2008, 09:17
Wacht dan maar naar einde toe, echt ongelooflijk knappe (al moet ik toegeven niet onverwachte) wending.

Turtle
02-10-2008, 23:45
ok
Best credits ever!

Der was enkel iets mis met men lighting. Alle gangen op het einde waren paars ipv een rode gloed:(

edit: liedje al gevonden. :)

Freddie Wasbak
03-10-2008, 00:01
ok
Best credits ever!

Der was enkel iets mis met men lighting. Alle gangen op het einde waren paars ipv een rode gloed:(
Het liedje heet 'Valve - Still Alive'

http://www.youtube.com/watch?v=a6Bm0xkItbk

Irmo
10-10-2008, 15:12
Brother in Arms: Hells Highway

mooimooi :) toffe shooter, goede actie. Hier en daar wel historische foutjes (M1 Garand kan je herladen met kogels er nog in) maar het blijft een goed spel met een aangrijpend verhaal:)

eye
10-10-2008, 18:40
Garand is weldegelijk herlaadbaar mid-clip. 't Zou niet echt praktisch zijn, maar wel doenbaar (http://uk.youtube.com/watch?v=wrXLtkY4wOw) :)

Intred
10-10-2008, 20:48
Toch, meer het gevoel van speel ik een spel of bekijk ik een film bij BIA, en ik geraak absoluut niet in het verhaal. Ze rekenen teveel op de 'emotieve' toestanden van het vorige spel waarschijnlijk, die ik trouwens nooit heb uitgespeeld wegens te saai en repetitief. Bad move van hun dus.

Gameplay gewijs krijg ik ook weer dat gevoel, lopen tot je iets ziet om achter te schuilen en de duitsers doen juist hetzelfde en soms poppen ze eens uit hun cover en kan je ze schieten. Avontuurlijk als ik ben dan flank ik hun ass, maar het blijft niet boeien eerlijk gezegd. Zal het waarschijnlijk nooit uitspelen net als de voorloper.

Irmo
10-10-2008, 21:05
Garand is weldegelijk herlaadbaar mid-clip. 't Zou niet echt praktisch zijn, maar wel doenbaar (http://uk.youtube.com/watch?v=wrXLtkY4wOw) :)

ah cool :) weer iets bijgeleerd vandaag :)

vanwaar heb ik dat dan o_O

Ferrex
10-10-2008, 22:59
da gaat niet in DoD, daar heb ik dat toch van ;)

Blade
11-10-2008, 13:15
H&D2. Nu beginnen aan Sabre Squadron. :-)

BOERteun
11-10-2008, 22:10
STALKER, zeer goed spel. Meteen ook Clear Sky gekocht, maar dat valt precies wat tegen, de wapen-feel is sterk gewijzigd op een manier die me niet echt zint. Zit net terug in Cordon en dat begint ronduit idioot.

LordTD
12-10-2008, 15:00
Ook een slachtoffer van the invisible MG? ;-)

Ik heb Clear Sky op een drafje uitgespeeld, want het is zeker nog niet 100% afgewerkt. Ik wacht voorlopig op een grote patch of een eventuele mod.

Holly Martins
12-10-2008, 19:43
Space Quest V: the Next Mutation.
In een dagje, ik was verbaasd hoe logisch alles in elkaar zat. Wel dikke leute en enorm grappig.

"I won't go down without a fight, Quirk! I know kung fu, karate, tai-kwon-do, and several other Chinese words!"

Tdbraban
13-10-2008, 21:00
Net Sam & max freelance plice, sez. 2 uitgespeeld.
Awesome, Telltale games gaat nog mooie dingen doen.
Feitelijk het eerste adventure game waar ik bijna zoveel heb van genoten als Grim Fandango (best game ever).

Nieker
13-10-2008, 21:02
Is het beter als seizoen 1? Die heb ik volledig uitgespeeld maar vond het niet echt super.

Tdbraban
14-10-2008, 07:15
Een stuk feitelijk, maar als je niet voor seizoen 1 was zal het je waarschijnlijk ook niet bevallen. De humor en de van de pot gerukte plots blijven wel een constante.

LordTD
19-10-2008, 12:04
Half-Life 2 op normal

Briljant spel uiteraard, alleen jammer van de twee ongeïnspireerde laaange levels in City 17, vooral de achterlijke rebels irriteerden mij mateloos. Het level daarna, in de Citadel, was wel prachtig.

kingtommyboy
22-10-2008, 18:59
Lotro,
ben bijna lvl 25 met mn elf hunter ^^

Fieldy
26-10-2008, 16:26
Medieval Total War: Kingdoms: Britania campaign als Wales.

Enkel de regio Schotland heb ik nog niet veroverd. Dat is volledig in handen van de Noren, eigenlijk zou ik ze ook moeten kapot maken wegens hun provocaties. :-)

Blade
02-11-2008, 00:02
Hidden & Dangerous 2: Sabre Squadron.

Wat een -dijk- van een spel!

Vulk
15-11-2008, 15:25
Gisteren toch Crysis Warhead afgewerkt. Het stuk vanaf de trein tot het einde is wel terug dikke fun imo.

Nu bezig aan c&c Red Alert 3.

Irmo
15-11-2008, 17:45
COD5 single player, voor dat de master server offline ging...

SP van COD4 was leuker en intenser. AI van medeleden trekt op niets, veel voorgevallen dat er een Jap naast een van mijn kant stond en zij er niets tegen deden, of dat de jappen of den duits gewoon bleef staan en ik ze maar ging knifen.

MP daarentegen (als hij werkt) is enorm leuk.

lapino
16-11-2008, 12:28
Fallout3. Zonder twijfel een van de beste games ooit.

Fieldy
19-11-2008, 19:38
Team Fortress 2 uitgespeeld.

Spel kan me geen minuut meer boeien sinds de demo van Left 4 Dead.

LordTD
19-11-2008, 20:20
Fallout3. Zonder twijfel een van de beste games ooit.
Net ook uitgespeeld, na 44 uur playtime.

Zelfde mening uiteraard, vooral de verslavingsfactor zonder ook maar één moment verveling is een groot pluspunt. Alleen jammer van de vele crashes in het laatste uurtje.

FiReSe7eN
21-11-2008, 00:28
Guild Wars Prophecies, na 3.5 jaar =)

Om het te vieren heb ook maar Eye of the North, Nightfall & Factions gekocht. Zelfs na zo veel jaar blijft het spel blijft gewoon rulen. Zeker met heroes brengt het een heel nieuwe stijl van spelen met zich mee.

http://img155.imageshack.us/img155/9779/gw0142wf4.jpg (http://imageshack.us)

Epic damage 8=)

http://img511.imageshack.us/img511/3791/gw0255fc7.th.jpg (http://img511.imageshack.us/img511/3791/gw0255fc7.jpg)http://img511.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)

Ceeke
30-11-2008, 22:16
The Witcher.
Wat een spel !

Nu eens beginnen aan de extra adventures ervan.

PearlChoco
30-11-2008, 22:41
The Witcher.
Wat een spel !

Nu eens beginnen aan de extra adventures ervan.

Ah, een kenner :)

Witcher is idd een van de beste RPG's die ik in mijn leven speelde.
Heb ondertussen al het extra kortadventure "The Price of Loyalty" gespeeld, en terwijl ik er niet al te veel van verwachtte slaagden de makers er toch alweer in in deze 3 uur meer complexiteit, meer morele dilemma's en meer keuzevrijheid te stoppen dan in pakweg heel Morrowind en Oblivion samen.

Na het spelen van zo'n diepe singleplayer RPG valt me toch telkens opnieuw op hoe oppervlakkig en simplistisch een MMORPG wel niet is, zelfs mijn geliefde WAR.

Ceeke
30-11-2008, 23:26
Ben eens benieuwd, nu met The Price of Loyalty begonnen, nadien Side Effects en daarna de Deception Adventure.
Laat de koude wintermaanden maar komen.

Vantham
01-12-2008, 08:16
Crysis warhead... eindelijk, kan ik me hierna eens toeleggen op the witcher en red alert 3. mss ook NFs undercover

Irmo
01-12-2008, 12:18
Tomb Raider underworld. Leuk einde van het verhaal, prachtige gfx, maar de controls waren soms heel irritant.

Ceeke
18-12-2008, 11:29
- Extra adventures van The Witcher
- SplinterCell: Double Agent

méh, dubbel gevoel (lol) na het uitspelen hiervan, de missies in het hoofdkantoor vond ik eerlijk gezegd overbodig.

Irmo
21-12-2008, 01:00
Prince of Persia

zeer goed spel, wel makkelijk aangezien je niet kan sterven en je de weg kan vinden via een ability van elika. desalniettemin was het vrij veel puzzelen, nooit echt supermoeilijk. De gevechten, mss een 30-tal in heel het spel, waren spectaculair. Het einde was maar méh. Na de eindcredits kan je echter nog een beetje voortdoen, maar het is enorm veel moeite.
het komt er na de credits op aan dat elika dood is, en je haar op het altaar voor de tempel gaat leggen, paar boompjes gaat omhakken en dan de boom die ahriman gevangen houdt omkapt voor de light seeds, waarmee je haar terug tot leven wekt en toevallig ook ahriman vrijlaat...

Maniac
25-12-2008, 12:49
Fallout 3. Einde gaat inderdaad snel, maar zalig apocalyptisch tintje :)

Irmo
28-12-2008, 17:32
rise of the argonauts, ultieme schijt. geen settings mogelijk en controls instellen is ook onmogelijk. Ook maar bizar dat ik naar beneden moet duwen op gamepad om vooruit te lopen...

DyNaRaX
28-12-2008, 19:00
Need For Speed Undercover, nu kan ik verder doen met Pro Street aangezien ik daar mijn savegames ben kwijtgeraakt :(

BOERteun
30-12-2008, 00:48
GTA4, de OMG PAWFECT recensies zijn zwaar overdreven, maar de WTF SAAI ZUIGT reacties hier ook. Zij die klagen dat er veel verdwenen is tov san andreas hebben wat mij betreft ongelijk.

ran
30-12-2008, 01:20
World of Goo. Best lollig gamepje :)

lapino
30-12-2008, 08:17
rise of the argonauts, ultieme schijt. geen settings mogelijk en controls instellen is ook onmogelijk. Ook maar bizar dat ik naar beneden moet duwen op gamepad om vooruit te lopen...

Heb het moeten bespreken voor 9lives en zeer slechte score gegeven en dan ineens heel wat commentaar van gastjes die het wél goed vinden en slechte score onterecht vinden. Het is een kutspel. Voila, daar, ik heb het gezegd :)

Irmo
30-12-2008, 11:36
Heb het moeten bespreken voor 9lives en zeer slechte score gegeven en dan ineens heel wat commentaar van gastjes die het wél goed vinden en slechte score onterecht vinden. Het is een kutspel. Voila, daar, ik heb het gezegd :)

heb het gezien, daarom ook dat ik het niet gekocht had, zag er in de filmpjes en previews heel leuk uit, maar wat een kutspel, op pc zou ik het zelfs een slechtere score geven als jij voor op PS3. Waren de filmpjes ook van een archislechte kwaliteit op ps3?

Maniac
30-12-2008, 12:04
Heb ook even die comments op je review gelezen op 9lives. Djeez, wat een bende pubers. Het concept 'eigen mening' en 'opinie' is die mensen daar niet bekend zeker. Bedroevend ook hoeveel mensen hun frustraties posten maar uiteindelijk zelf niets constructiefs inbrengen. Anyway, ik zou in ieder geval op jouw mening afgaan :)

lapino
30-12-2008, 12:08
Een review is en blijft iets subjectief, maar ik probeer mijn reviews doorgaans ook wel af te toetsen aan andere reviews die op dat moment op net staan en toen ik die scores zag, dan zit ik er allesbehalve naast. Denk dat veel van die gastjes vooral zo reageren op een slechte review omdat ze het spel hebben gekocht en dan moeilijk 2e hands kwijtraken doordat het spel een slechte score krijgt.

elwood
31-12-2008, 01:16
company of heroes nog eens uitgespeeld, blijft toch één van de leukste en beste strategy games van de afgelopen jaren!

Ceeke
08-01-2009, 22:02
Bioshock.
Viel wel mee, maar had er iets meer van verwacht, zijnde de spirituele opvolger van System Shock 2 :(

Ceeke
15-01-2009, 14:40
f.e.a.r Perseus Mandate.
dikke bleh, gewoon een copy-paste van het voorgaande deel.

Vantham
16-01-2009, 15:07
Tombraider underworld... best wel een fijn spel, veel meer puzzelen en zoeken dan de vorige en meer tombs. voor mij was het ok.

Irmo
16-01-2009, 20:32
far cry 2 eindelijk... heb me moeten verplichten om het uit te spelen en dat gebeurd niet vaak. Stomme crash to desktops altijd :(

Galeo
17-01-2009, 16:43
far cry 2 eindelijk... heb me moeten verplichten om het uit te spelen en dat gebeurd niet vaak. Stomme crash to desktops altijd :(

Geen enkele keer gehad, alles op hoogste of bijna hoogste setting.
Ik vind het een vet spel, ondanks de respawns van de vijanden.
Het repetitieve aan het spel werd bij mij ook voor een stuk weggehaald door het feit dat ik toch wilde weten wat er nog ging gebeuren in de main quest.

Irmo
17-01-2009, 16:44
Geen enkele keer gehad, alles op hoogste of bijna hoogste setting.
Ik vind het een vet spel, ondanks de respawns van de vijanden.
Het repetitieve aan het spel werd bij mij ook voor een stuk weggehaald door het feit dat ik toch wilde weten wat er nog ging gebeuren in de main quest.

hier echt geregeld, ook alles op hoogste. FSAA op 2 geregeld om het anderhalf uur eigelijk... aan hitte kon het niet liggen want graka was maar 71°C

Galeo
17-01-2009, 16:45
f.e.a.r Perseus Mandate.
dikke bleh, gewoon een copy-paste van het voorgaande deel.

True, maar "meer van dat" is in het geval va FEAR niet echt slecht imho:)

Ceeke
17-01-2009, 19:32
Uiteraard, ik kijk zelfs uit naar fear 2, maar dit voelde gewoon aan als een schaamteloze copy :/

Dj El Marriachi
17-01-2009, 22:49
ik heb fear gold edition van mijn neefje geleend, maar halverwege ben ik gestopt en ik ben ook niet van plan het uit te spelen.
aan de gameplay zal het zeker niet liggen, maar mijn god, die levels zijn zo extreem saai...

Galeo
18-01-2009, 21:36
Het sucky aan fear+uitbreidingen was het enorm voorspelbaar en irritant worden van idiote wendingen zodat je langer zou spelen.
Vb: plots is lift kapot, moet je een andere weg zoeken, jadajada

LordTD
26-01-2009, 21:37
Call of Duty 2 op hard

Mij behoorlijk goed én lang mee geamuseerd, op een hogere moeilijkheidsgraad geeft dit spel echt wel een realistisch kick. Van als je zonder dekking gaat schieten ben je zowiezo dood. Moesten de wapens physics hebben zoals die van pakweg Stalker zou het voor mij het perfecte WO2 spel zijn.

Grafisch ook erg goed, vooral de rook is de meest realistische die ik al in games gezien heb.

screentje: http://i188.photobucket.com/albums/z237/LordTD_album/shot0007.jpg

Blowiieh.
26-01-2009, 23:22
Medieval II: Total War uitgespeeld met Engeland (45 regio's incl. Jerusalem).
Direct opnieuw begonnen met Sicilië. Pak moeilijk imho.

Echt al uuuuren plezier gehad aan een game van €10. Yey!

Ceeke
27-01-2009, 13:33
Clive Barker's Jericho.
Dikke méh. (en sjeus wat een kuteinde).

eaurouge
02-02-2009, 19:56
Halo eindelijk us uitgespeeld :)

Hek
02-02-2009, 22:45
Crysis(heb eindelijk een pc die het afkan). Damn wat een spel! Die laatste lvl was toch echt wel zalig! Minigun powah:love:

LordTD
09-02-2009, 23:08
Operation Anchorage, de eerste DLC voor Fallout 3

Een uurtje of vier over gedaan, en ik heb echt op mijn gemak gespeeld. Buiten een paar nieuwe items en de besneeuwde omgeving tijdens de simulatie is er niet zoveel speciaal aan. Meer Fallout 3 is echter altijd welkom.

axel
13-02-2009, 21:37
Day of the tentacle!

Geniaal! Binnenkort eens Sam&Max vinden, Lucasarts adventures zijn vree wijs.

Archangelus
14-02-2009, 03:08
GTA IV

Misschien komt het omdat ik het in tegenstelling tot zijn voorgangers niet in een ruk heb uitgespeeld maar in een hoop korte stukjes met soms weken tussen, maar ik voelde me niet echt betrokken bij het verhaal.
Misschien komt het door het gebrek aan memorabele/sympathieke personages nadat Little Jacob en Brucie gepasseerd zijn, of het feit dat ge tot aan de laatste missie eigenlijk een loopjongen voor allerhande mensen blijft. Of omdat het niet echt vlot speelt op PC: om het uur moet ik opnieuw starten om de memory leak tegen te gaan...

Het blijft wel een van de beste games van 2008, maar het is zeker geen Vice City.

Irmo
01-03-2009, 20:18
fear 2.

ripoff, te gemakkelijk gemaakt voor consolepubliek, niet echt veel antwoorden, wel open einde, dus een fear3

lapino
01-03-2009, 20:24
Ben er ook aan bezig. Na wat vervelend begin door bug met audio toch in orde gekregen, valt me eigenlijk nog goed mee maar voelt idd nogal makkelijk aan (patch zou moeilijkheidsgraad gevoelig opkrikken).

Ceeke
01-03-2009, 21:08
Same; Fear2 uitgespeeld.
Spel schreeuwt gewoon CONSOLEPORT.
- moeilijkheid is om te lachen
- felle kleuren om voorwerpen aan te duiden
- geen mogelijkheid om zelf ergens te saven
- geen mogelijkheid om knoppen aan zijkant van de muis een functie te geven.
- onnozele button-bash momenten

Graphics waren goed, alsook sommige schrikmomenten. Ik kan me wel niet van de indruk ontdoen dat de AI in fear gewoon beter was dan deze.

LordTD
01-03-2009, 21:40
Die laat ik aan mij voorbij gaan, het was mij bij de demo al duidelijk dat dit gewoon Fear 1 met betere graphics is.

HeLLBirD
02-03-2009, 13:16
Half-Life2 ... in het verleden meerdere keren opgestart, maar nooit uitgespeeld. Vond bepaalde stukken altijd veel te langdradig. Nu eens op de tanden gebeten en doorgezet. Toch leuk dat het na 4-5 jaar nog zo lekker speelbaar is.

LordTD
02-03-2009, 21:26
U niet geërgerd aan die stukken in City 17? Ik vond die de minste van het spel door de slechte ai van uw teammates.

Sexy Schaap
02-03-2009, 21:27
Ik vond het eigenlijk allemaal nogal saai en eentonig. Vooral in die gevangenis. Episode 1 en 2 zijn wel duizend keer beter.

.Method
02-03-2009, 22:49
Vorige week Portal in een ruk uitgespeeld. Het was lang geleden dat ik mezelf nog is zo goed heb geamuseerd met een spel.

Demon
02-03-2009, 22:55
Bioshock uitgespeeld, eindfilmke was beetje teleurstellend

HeLLBirD
02-03-2009, 23:51
Ik vond het eigenlijk allemaal nogal saai en eentonig. Vooral in die gevangenis. Episode 1 en 2 zijn wel duizend keer beter.

Yep, gevangenis was bij mij ook altijd een knelpunt. Ravenholm was al wat lang, maar het ging nog. City17 vond ik goed meevallen. AI die in de weg liep, klopt wel, maar omdat het spel toch al bijna 5 jaar oud is, zag ik het nu door de vingers.
Ben nu wel benieuwd naar Episode 1 en 2 eigenlijk. Keer centjes checken en dan misschien aankopen...

Fieldy
03-03-2009, 07:39
episode 2 is beestig, episode 1 is gewoon de intro daarop. In het begin zit ge nog in de citadel en vooral dat deel was veruit het leukst en het interessantst.

Lacroix
03-03-2009, 08:37
Heb episode 1 en 2 hier al sinds release liggen... ben denk ik nog niet halfweg in episode 1 geraakt.

Kon me absoluut niet boeien, weet niet meteen waarom :)
Dat rondlopen in die citadel vond ik maar niks.

Mss toch maar weer eens aan beginnen binnekort, ff doorbijten als't saai is. :-)

Fieldy
03-03-2009, 10:48
Ik herinner mij nog 3 dingen van episode 1. Citadel, donkere tunnel ondergelopen met riool water en vol zombies en stadsgevechten zoals de laatste levels in Half Life2.

Episode 2 is wel totaal anders, veel nieuwe omgevingen, nieuwe vijanden en plot ontwikkelingen. De nieuwe monsters zorgen voor spannende gevechten met de gravity gun.

Freddie Wasbak
03-03-2009, 11:03
Ik herinner mij nog 3 dingen van episode 1. Citadel, donkere tunnel ondergelopen met riool water en vol zombies en stadsgevechten zoals de laatste levels in Half Life2.

Episode 2 is wel totaal anders, veel nieuwe omgevingen, nieuwe vijanden en plot ontwikkelingen. De nieuwe monsters zorgen voor spannende gevechten met de gravity gun.
Half-life 2 en Episode 1 zijn inderdaad niet zo boeiend, episode 2 is degelijk.

Ik snap de reviews niet, half-life 1 was heel wat meeslepender en beter.

Fieldy
03-03-2009, 11:24
Het enige dat ik gemist heb in HL2 was grote monsters die ge met puzzles moest verslaan. Ik vind HL2 in alles beter dan HL1. Sfeer, setting en verhaal zijn dingen die mij aanspreken.

Ik heb HL1 nooit uitgespeeld, niet voorbij het kak saaie Xen geraakt. Episode 1 was eigenlijk een korte gameplay samenvatting van HL2, dus ik kan er in komen dat mensen dat maar niks vonden. Maar ik vond het leuk omdat alles zich afspeelde tegen een Citadel die elk moment kan ontploffen.

Ceeke
03-03-2009, 11:49
Nog ff doorbijten bij HL1 Fieldy ;).
Zoo slecht is Xen nog niet.

Fieldy
03-03-2009, 12:19
Als de Black Mesa mod er ooit komt :).

eye
04-03-2009, 01:42
Bioshock uitgespeeld, eindfilmke was beetje teleurstellendIdem, blij dat ik geen moeite heb gedaan om die little sisters te redden :)

Snuff
05-03-2009, 19:53
Vampire - The Masquerade: Bloodlines
Anarch einde gekozen, awesome. :)
En de man die de dialogen van de Malkavians heeft geschreven is een klein genie.
"Give you a gaping chest wound? I'd love to!"
Moet wel toegeven dat spelen op een PC die het spel stiekem niet aankan, soms wel interessante situaties oplevert.
Die weerwolf in dat brandende bos naar't einde toe daar, bijvoorbeeld. Niet gemakkelijk om die te ontlopen als uw PC door dat vuur enorm hard hapert.

Archangelus
05-03-2009, 20:32
*Stop sign*
"No, you stop!"

;D

Snuff
05-03-2009, 20:47
Die TV dan. "And eye witnesses confirm, it was you."
Of ik weet niet meer waar "You know how we punish people like that?" "The comfy chair?"

Blade
23-03-2009, 22:29
Subject: Calhoun
Status: Out of range
No further comments.

Blijven toch geweldige games :-)

Snuff
20-04-2009, 14:38
Eergisteren eigenlijk: Mafia. Man man, wat een spel. Da's eigenlijk een interactieve mobsterfilm. Friggin' awesome.
Free Ride Extreme is wel een beetje, euh, insane.

KingSix
20-04-2009, 15:01
Eergisteren eigenlijk: Mafia. Man man, wat een spel. Da's eigenlijk een interactieve mobsterfilm. Friggin' awesome.

Mafia blijft een dijk van een spel. Doet er me aan denken dat The Godfather II 'uit' is, de eerste heb ik een aantal uren gespeeld maar ik vond er niet zoveel aan.

Karel
20-04-2009, 15:17
Day of the tentacle!

Geniaal!

Amai nog niet. Als je de Monkey Islands nog niet gespeeld hebt, die zijn natuurlijk ook essentieel. Evenals Full Throttle. Maar ik neem aan dat je dat wel weet :). Ze kunnen allemaal wel echt niet tippen aan Day of the Tentacle.

Peephole
20-04-2009, 19:51
U niet geërgerd aan die stukken in City 17? Ik vond die de minste van het spel door de slechte ai van uw teammates.
Komaan, niks lolligers dan wat Striders proberen neerleggen vanuit ruïnes.

axel
20-04-2009, 20:44
Amai nog niet. Als je de Monkey Islands nog niet gespeeld hebt, die zijn natuurlijk ook essentieel. Evenals Full Throttle. Maar ik neem aan dat je dat wel weet :). Ze kunnen allemaal wel echt niet tippen aan Day of the Tentacle.

Ik heb alle Lucasarts-adventures gespeeld behalve Sam & Max. Daarvan vind ik geen versie voor op Mac, helaas.

En om eerlijk te zijn, Monkey Island III en Grim Fandango (ondanks de bugs) vond ik toch meer memorabel dan DOTT. Maar dat heeft waarschijnlijk meer met de leeftijd te maken :)

Archangelus
20-04-2009, 20:51

Echt he, Mafia is geniaal!
Het verhaal is superb, maar de free ride mode kon me niet zo hard boeien.

Ik heb dit weekend eindelijk Brothers in Arms: Hell's Highway uitgespeeld.
Dat lag hier al maanden en ik heb het in horten en stoten gespeeld, maar kvond het wel goed.

In het begin was het wel weer ff erin komen van "ow, wie is dat nu weer?" en "uhm, is die in Earned in Blood niet doodgegaan?", maar eens ge er weer in zit en uw squads door Holland stuurt is het toch genieten.
Ik kan me wel inbeelden dat het voor mensen die hiervoor nog nooit een BIA gespeeld hebben een raar spel is: een hoop personages met een hele voorgeschiedenis waar ge niks van weet en ook niks van uitgelegd krijgt en dan dat tactische gedoe met uw squads erbij.

HeLLBirD
20-04-2009, 22:16
Ik heb alle Lucasarts-adventures gespeeld behalve Sam & Max. Daarvan vind ik geen versie voor op Mac, helaas.

En om eerlijk te zijn, Monkey Island III en Grim Fandango (ondanks de bugs) vond ik toch meer memorabel dan DOTT. Maar dat heeft waarschijnlijk meer met de leeftijd te maken :)

Moet ik je gelijk in geven. Dott is zowat de enige adventure van LucasArts die me nooit heeft kunnen boeien. En ik heb ze allemaal gespeeld en herspeeld.

Robin
20-04-2009, 23:01
Ben er nu mee bezig, maar het feit dat je items kan doorgeven tussen de characters spreekt me niet zo aan. Alhoewel je ze wel met 2 klikken aan elkaar kan doorgeven, vind ik dat nogal traag als je even vast zit en gewoon alles wat zit te proberen...

Voor de rest wel tof, al paar keer goed gelachen.

En axel, Sam and Max Hit The Road zit tussen die eerste volume classic games hoor.

Irmo
20-04-2009, 23:17
hoe krijgt ge in godsnaam maffia geinstalleerd? al 3 verschillende copys geprobeert op een zestal PC's en altijd weigert hij install verder te doen vanaf disk 3 :(
(zelfs op een vanilla XP install)

vAmP
21-04-2009, 19:10
In het begin was het wel weer ff erin komen van "ow, wie is dat nu weer?" en "uhm, is die in Earned in Blood niet doodgegaan?", maar eens ge er weer in zit en uw squads door Holland stuurt is het toch genieten.
Ik kan me wel inbeelden dat het voor mensen die hiervoor nog nooit een BIA gespeeld hebben een raar spel is: een hoop personages met een hele voorgeschiedenis waar ge niks van weet en ook niks van uitgelegd krijgt en dan dat tactische gedoe met uw squads erbij.

Nee hoor, een BiA leek zoals ik kon wel redelijk goed meevolgen. Het Nederland hoofdstuk is een redelijk gesloten geheel.
Inderdaad een zeer goed spel.

El Marto
04-06-2009, 00:34
Zonet Max Payne uitgespeeld.
Op naar de volgende...

Ceeke
04-06-2009, 21:28
Call Of Duty 4: Modern Warfare.
Niet slecht, niet slecht.

FiReSe7eN
04-06-2009, 23:21
Paar dagen geleden Orange Box gekocht voor Episode 1 & 2.

Goed geamuseerd met de episodes. Zalige battles met de ai (op hard) gehad, vele keren bijna een hartaanval gekregen door die lichtgevende antlions, bah. Headcrabs < zwarte headcrabs < lichtgevende antlions.

En die hunters zijn ook wel leuk om tegen te vechten :)

Nu nog eens aan't spelen met developer comments, is fun :-)

Trojan
04-06-2009, 23:56
Zit die glitch er nog in dat je tijdens het spelen van dev comments onsterfelijk bent?

Irmo
05-06-2009, 16:59
VTM:Bloodlines

malkavians zijn toch o zo leuk :)

FiReSe7eN
05-06-2009, 17:19
Zit die glitch er nog in dat je tijdens het spelen van dev comments onsterfelijk bent?

Glitch? "while in commentary mode you will be invulnerable to damage" krijg je als je begint. Tijdens het horen van de commentaar krijg je idd geen damage, anders wel.

Nu, met dev comments spelen doe ik wel met cheats zodat ik op't gemak kan horen wat ze te zeggen hebben :)

Dj El Marriachi
05-06-2009, 17:55
VTM:Bloodlines

malkavians zijn toch o zo leuk :)

af en toe serieus strijk gelegen met die dialoogopties.
misschien dat ik hem nog weleens een derde keer uitspeel. enkel spijtig dat het laatste stuk tegen steekt.

Irmo
05-06-2009, 18:16
Khad een bug waardoor ik na alle mainquests in hollywood niet meer deftig aan mijn computer in haven kon, waardoor ik het bodyarmour was kwijtgelopen :(
wat redelijk zuigt :)
Mss dat ik het na de zomer eens herspeel met een andere clan :)

Peephole
05-06-2009, 20:08
Vraagje: Is Vampire: The Masquerade – Bloodlines eigenlijk een opvolger van Vampire: The Masquerade – Redemption. Of moet ik die laatste gewoon overslaan?

Archangelus
05-06-2009, 20:34
Het is hetzelfde universum, maar verder hebben ze niet met elkaar te maken qua verhaal.

Snuff
05-06-2009, 22:06
Redemption is ook middeleeuwen, niet? Voor een keer ben ik het eens met Lijkkist, trouwens. Misschien in de vakantie eens herspelen als Nosferatu.

Voor nieuwe spelers: dit (http://www.fileplanet.com/156598/150000/fileinfo/Vampire-The-Masquerade:-Bloodlines---Resolution-Patcher) is best wel handig als je op een laptop (of andere widescreen) speelt. Anders is mikken met een crosshair die 2 cm verkeerd staat redelijk lastig.

Holly Martins
06-06-2009, 13:33
Weet iemand VTM ergens liggen in Gent? Al zoveel over gehoord, maar nog nooit tegengekomen.

Dj El Marriachi
06-06-2009, 13:38
Weet iemand VTM ergens liggen in Gent? Al zoveel over gehoord, maar nog nooit tegengekomen.

denk dat bloodlines nog moeilijk te krijgen is. af en toe vindt je het wel ergens in een budgetbak, maar dat is zeer uitzonderlijk.

online kopen ofzo? kijk eens wat threads op 9lives
http://www.9lives.be/forum/b-s-software/641247-pc-games.html

pm deze ket eens misschien

Snuff
06-06-2009, 14:00
Heb VTM zelf ergens 2 jaar terug uit de occasierekken van de Game Mania in Antwerpen geplukt voor 3 euro.

Dj El Marriachi
07-06-2009, 12:19
net crysis uitgespeeld en ik moet zeggen, het is zalig :worship:

Na half life 2, toch wel één van de beste shooters die ik ooit heb gespeeld.
De AI is toch wel goed. er waren echt epic momenten zoals in een jungle 's nachts door een hoop koreanen opgejaagd worden en ze één voor één uitschakelen.
deze AI had ook in far cry 2 moeten zitten begot!

feitelijk stoorde het stuk met de aliens me ook niet. zelfs in dat ruimteschip waar je volledig gedesorienteerd rondvliegt, vond ik het plezant.
éénmaal buiten, voorbij de aliens sneaken. efkes verder was ik wat munitie aan het verzamelen en er begonnen enkele tonnen te rollen. komen die aliens dat even checken. gauw cloaken en net niet gespot worden. spannend :)

oftewel, very enjoyable.

BOERteun
07-06-2009, 16:05
Crysis wordt inderdaad regelmatig onterecht bestempeld als een verdelde techdemo.

S.T.A.L.K.E.R. nog eens, maar met de Oblivion Lost mod. Zeer geslaagd, al is het mij wel duidelijk waarom sommige ideeen in het origineel geschrapt werden. Voertuigen bijvoorbeeld, de omgeving is te druk bezaaid met allerhande objecten en anomalies om comfortabel te kunnen rondrijden.
Call of Pripyat zou voor deze herfst zijn en S.T.A.L.K.E.R. 2 is ok in ontwikkeling, hoera!

Alex
07-06-2009, 16:18
Get out of here, stalker!

STALKER SoC ga ik toch eens deze zomer een draai geven met die STALKER COMPLETE grafische mod.

PearlChoco
07-06-2009, 17:21
Wat is nu eigenlijk het beste, Stalker vanilla of Stalker Oblivion Lost? Heb geen van beide al gespeeld maar heb zin om er eens aan te beginnen.

BOERteun
07-06-2009, 17:47
Ik vind met OL beter, maar ook amateuristischer en ik heb een aantal config/script files gewijzigd. En het belangrijkste einde ontbreekt in OL, je kan het wel YouTuben maar je moet nog wel weten wanneer het zo ver is :)
Uiteindelijk vermoed ik dat OL het spel voor weinigen maakt of breekt.

LordTD
07-06-2009, 19:09
Clear Skies!!!

Hoeveel keer moet ik het nog zeggen, alleen al de mogelijkheid om wapens te modden maakt het vervolg beter. :)

lapino
07-06-2009, 20:08
Vind ik dus niet, heb het hier nog gepost, Clear Skies vind ik enorm ongebalanceerd. Ben na ettelijke malen proberen nog nooit voorbij eerste twee missies geraakt.

BOERteun
07-06-2009, 20:53
Komaan pino, wat bedoel je met de eerste twee missies? Swamps > Cordon is wel het lastigste stuk in het hele spel als je de Z-O doorgang kiest. Aan die MG staat echter wel een soldaat die je, met enige moeite, kan neerknallen en als je te lang wacht wordt die vervangen.
En eenmaal je een paar upgrades doet aan je wapen haal je die rakkers met een paar shoten neer.

Dodgy
08-06-2009, 10:22
Heb enkel Vanilla Stalker gespeeld en man wat was dat deprimerend. Als ik uren aan een stuk in de regen wil lopen zou ik naar Ierland verhuizen.

Objecten die niet te vinden waren waar ze zouden moeten zijn, missies die zichzelf oplosten of die onoplosbaar waren, loading times van een minuut etc... Misschien wil ik het nog wel eens proberen met alle mods en patches.

lapino
08-06-2009, 10:50
Komaan pino, wat bedoel je met de eerste twee missies? Swamps > Cordon is wel het lastigste stuk in het hele spel als je de Z-O doorgang kiest. Aan die MG staat echter wel een soldaat die je, met enige moeite, kan neerknallen en als je te lang wacht wordt die vervangen.
En eenmaal je een paar upgrades doet aan je wapen haal je die rakkers met een paar shoten neer.

Misschien pak ik het verkeerd aan, maar ik neem die eerste missie aan (nadat je in die toren flauwvalt en terug in dorpje bent) en dan moet ik op verschillende plaatsen enemies clearen, wel die mannen schieten met één of twee keer raak en ben eraan. Leuk is anders. En mijn wapen lijkt wel erwtjes af te schieten.

Heel bizar overigens, want STALKER met veel plezier uitgespeeld.

Niesaanval
08-06-2009, 16:19
Battlefield vietnam + act of war

Vietnam wordt blijkbaar nog door veel mensen online gespeeld, bij act of war bijna niemand. De serverresultaten waren iets van 5 battles per dag. Maar wel heel leuke single player, dat 24-sfeertje en het game wordt afgewisseld met videofragmenten.
Vietnam nog maar 20 min kunnen spelen

2 topgames voor elk 2.99 euro in game mania;)

Hek
08-06-2009, 22:55
Crysis nog is uitgespeeld, deze keer op hard. Blijft toch wel een zalige game:love:

Irmo
02-07-2009, 18:33
overlord 2

méh nu heb ik weeral niets om te spelen :@

Archangelus
02-07-2009, 22:18
Het is al wel een week geleden, ma bon: Prototype

Awesome!

black
03-07-2009, 11:59
Vanaf ik mijn nieuwe pc heb (zou binnen dit en een maandje zeker bestellen), dan ga ik beginnen FPS games te spelen. Ik heb tot en met half life 2: ep1 gespeeld.
Daarna werd m'n pc iets te oud voor nieuwere dingen te proberen. Bijgevolg heb ik crysis, stalker en alle andere nieuwere fps games nog niet gespeeld. Er wachten mij nog leuke tijden, vermoed ik. :) (Kan iemand eens een top posten van FPS games die de moeite zijn om te spelen)?

Irmo
03-07-2009, 12:05
Crysis
stalker
Call of Duty 4 (voor de SP en dan ben je mee in de storyline als je modern warfare2 wil spelen)
Timeshift is ook wel leuk

Voor de rest zijn er niet zoveel echt memorabel vrees ik.

HeLLBirD
03-07-2009, 12:20
Bioshock, blijf ik een pareltje vinden. En dan ben je mee in de storyline als je Bioshock 2 wil spelen.

Irmo
03-07-2009, 12:29
Orange Box kunt ge nu ook zeker kopen black, zijn allemaal goede games.
L4D is ook plezant :)

eaurouge
03-07-2009, 14:47
Eindelijk es Far Cry uitgespeeld. Ja, ik loop 5 jaar achter, 'k weet het :(

black
03-07-2009, 15:55
Thx iedereen :).

Irmo
04-07-2009, 18:31
campaign in empire total war uitgespeeld, maar de achievement krijgen oh noes!

ik ben een achievementwhore:(

Snuff
06-07-2009, 16:23
Eindelijk es Far Cry uitgespeeld. Ja, ik loop 5 jaar achter, 'k weet het :(

http://www.xkcd.com/606/

Peephole
07-07-2009, 20:35
Star Wars: Knights of the Old Republic

Fucking awesome.

Ceeke
07-07-2009, 21:56
Supreme commander Forged Alliance.
prachtige addon.

Rufus
07-07-2009, 23:24
DOW2

Flyby
08-07-2009, 06:56
Bioshock met het redden van de little sisters

Dodgy
08-07-2009, 17:54
Star Wars: Knights of the Old Republic

Fucking awesome.

Ik wou dat ik dat terug voor de eerste keer kon spelen. Was een prachtige ervaring.

Ik ga een post-it plakken op mijn PC met het berichtje : Indien je dit leest en je geheugen kwijt bent Dodgy, speel KotOR.

lapino
09-07-2009, 10:29
Tales of Monkey Island, chapter 1. Prachtig, echt van genoten. Ondanks paar minpuntjes zoals controls (waarom geen point&click?) toch zeer gelijklopend gevoel met de eerste games en daarvoor heb ik het ook gekocht. Wachten op deel 2 nu...

Irmo
10-07-2009, 13:24
Trine :)
amusant spelletje

Alex
10-07-2009, 21:37
Ik wou dat ik dat terug voor de eerste keer kon spelen. Was een prachtige ervaring.
Heh yeah. Jammer genoeg had iemand me al gespoiled voor de GROTE TWIST.

Enigste spel dat ik 3 (of 4x zelfs denk ik) heb uitgespeeld. De tweede nog eens uitspelen zodra Gizka eindelijk hun restoration patch uitgeeft.

wjw
10-07-2009, 22:35
Planescape Torment, met de fixpacks van Qwinn en een grafische update zodat het spel speelbaar is in widescreen mode en op hogere resoluties. Was leuk!

Peephole
10-07-2009, 23:08
Enigste spel dat ik 3 (of 4x zelfs denk ik) heb uitgespeeld. De tweede nog eens uitspelen zodra Gizka eindelijk hun restoration patch uitgeeft.
Vaporware.

Peephole
14-07-2009, 16:36
Kotor 2.

Waar kan ik den 3 dowloaden. :(

lapino
14-07-2009, 16:38
www.masseffect.com ?

Peephole
23-07-2009, 20:30
Euh, Mass Effect aja.

Ondanks al zijn gebreken toch nog ferm geamuseerd. Wat hierna, Papino? :(

Alex
23-07-2009, 20:32
The Witcher!

lapino
23-07-2009, 20:44
of Trine, echt wel de moeite als je eens iets anders wil. Of Anno1404.

Peephole
23-07-2009, 23:26
The Witcher staat hier klaar maar het zal nog eens Planescape:Torment worden.

PearlChoco
24-07-2009, 00:00
The Witcher ga je je niet beklagen...