PDA

View Full Version : 100 jaar scouting

moby1kenobi
29-04-2007, 20:58
wie was er? wat waren de bevindingen?

ik vond het allezins super. Met 45000 kleine gasten ambiance maken in het koning boudewijn-stadion, super weertje en de kans om eens te lachen met prins filip, wat kan een scoutsleider nog meer wensen? De organisatie zat trouwens ook schitterend in elkaar!

Devroush
29-04-2007, 22:49
Yep aanwezig hier.
Zeer leuke ervaring om met zo'n horde scouts Brussel te bestormen. Slotshow was ook zeer de moeite. De organisatie vond ik nu niet al te denderend op sommige punten (niemand die bijvoorbeeld wist in welk station we eigenlijk moesten afstappen) maar ook dat hoort bij de scouts zeker :)
Ook wel vreemd vond ik het feit dat ik vlak naast de auto van Filip wandelde toen die toekwam, zonder het zelf goed te beseffen. Normaal verwacht je op zo'n moment toch een massa die de prins komt toewuiven, nee?

DM
30-04-2007, 00:08
Alle, dan wordt dat stadion ook eens tot de laatste plaats bezet ;-)

Teus
30-04-2007, 13:06
ik zit op Erasmus in Kreta dus kon niet gaan, mijn eigen groep ging wel massaal. deze zomer ga ik op Jamboree in't UK, dus da's nog een stukje groter dan Jambe =)

2.5 weken fotograferen. ik ging op Jambe fotograferen voor de Over & Weer moest ik er aanwezig geweest zijn. vuurfeest vorige maand ook gefotografeerd. jullie kennen de over & weer wel zeker?

Matthias
30-04-2007, 15:05
Dat slecht gelay-outte boekje vol tsjeverij en knutseltips? Ideale wc-lectuur!

Teus
30-04-2007, 15:10
bwa, valt ondertussen toch wel mee hoor. niet dat ik er zoveel van ken, ik hou me eerder bezig met de fotografie

ChildeRoland
30-04-2007, 16:52
ik zit op Erasmus in Kreta dus kon niet gaan, mijn eigen groep ging wel massaal. deze zomer ga ik op Jamboree in't UK, dus da's nog een stukje groter dan Jambe =)
DS meldde zo'n 90000 aanwezigen terwijl volgens hen Jamboree ongeveer de helft daarvan trekt. Dus da's nog een stukje kleiner =)

Jonah
30-04-2007, 17:14

Heb jij in de scouts gezeten?

moby1kenobi
30-04-2007, 17:15
DS meldde zo'n 90000 aanwezigen terwijl volgens hen Jamboree ongeveer de helft daarvan trekt. Dus da's nog een stukje kleiner =)

scouting BelgiŽ ownage :worship:

Unzip Attack
30-04-2007, 18:07
no offence maar hier int dorp is ook scouting en laatste jaren is dat meer een groepje marginalen dan een groep padvinders :-)

Matthias
30-04-2007, 18:13
Heb jij in de scouts gezeten?

…n in de Chiro, Jonah. Niet gezond, wat ik je brom.

Jonah
30-04-2007, 18:20
…n in de Chiro, Jonah.

Da's nu toch ook van het goede wat te veel, niewaar?

Uit welke van beide ben je weggepest? :)

Matthias
30-04-2007, 18:31
De lokale Zeescouts hield gewoon plotsklaps - en onder verdachte omstandigheden - op met bestaan in mijn thuisdorp. Al had ik daar sowieso niet veel streetcred meer na een onfortuinlijk voorval met mijn sluitspieren. Versta mij niet verkeerd, het ging niet om een volledige taart, maar om een net ietsje te uitgebreid nat scheetje. Maar probeer dat maar eens uit te leggen aan een bende zesjarigen :'(

Jonah
30-04-2007, 18:35
Meer hoefde je niet te vertellen. Dank :).

Rufus
02-05-2007, 09:06
Jamboree is dan wel een wereldevenement en is totaal niet te vergelijken vind ik.
Zelf nooit aan een jamboree meegedaan en een paar jaar in de scouts gezeten.
Scout is echt niet meer wat het vroeger was. Zeescouts daarentegen vind ik nog steeds vrij strikt (ervaring door mijn zus die in de zeescouts zit).

Tyrael
02-05-2007, 09:09
scouting BelgiŽ ownage :worship:
Naar het schijnt was dat het grootste scoutsevenement ooit.

Zelf ben ik ook niet geweest: heb weinig zin in zo'n mass event en was zondag 1 jaar samen. Tegenwoordig begin ik wel mijn vriendin te verkiezen boven de scouts :/

Teus
02-05-2007, 09:13
ah ja. maar op jamboree leven we een paar weken in tenten in een eigen stad, terwijl op jambe men niet kon overnachten of niets :love:

niet het grootste evenement schijnt het, de amerikanen (natuurlijk) zouden iets doen dat nog groter zou zijn. ma bon, als klein belgenlandje zo iets enorm doen is natuurlijk wel hip

Jonah
02-05-2007, 09:48
ah ja. maar op jamboree leven we een paar weken in tenten in een eigen stad, terwijl op jambe men niet kon overnachten of niets :love:

Eh, jawel.

Teus
02-05-2007, 09:54
Eh, jawel.
hm, juist, een deel van het volk kwam de zaterdag al en bleef slapen. 'k weet er het fijne niet van, maar toch niet met 40 000 man?

Jonah
02-05-2007, 10:16
Geen idee, ik zit zelf niet in de scouts...vrienden van me hebben er wel overnacht. 't Was naar het schijnt nogal een strikte bedoening: om 12 uur erin en om 7 uur er weer uit :).

Devroush
02-05-2007, 12:36
7u eruit is juist, maar die 12u erin werd toch niet echt toegepast in het kamp van de gouw zuid-west vlaanderen :)
Er waren 13 kampen rond Brussel, bij ons zat er zo'n 1700 man denk ik. Er is dus weldegelijk wat volk blijven overnachten (er waren ook nog medewerkers die in Brussel zelf overnacht hebben)

HeLLBirD
04-05-2007, 22:30
Ik was er ook, als medewerker voor district Gent. Van vrijdag tot zondag, terwijl de gasten er van de zaterdag tot de zondagmiddag zaten (zo'n 2000 man). Enneuh, die strikte uurtjes vallen best mee ... lag er elke nacht rond 3-4u in en werd wakker gemaakt om 6.30u, maar er wel pas uit tegen 7.30-8.00u. 'T is niet dat ze het echt strikt namen, zolang je maar je werk deed.

Als medewerker was dit opstaan uiteraard iets minder strikt, de gasten zelf hadden zich idd aan een uurschema te houden zodat ze zeker hun trein niet zouden missen. Leiding mocht blijven zitten tot 2u, Jin tot 1u, verkenners tot 12u etc ...

pkpotemkin
10-05-2007, 13:26
Ik ben circusworkshop (jongleren) gaan geven op de kampeerstek van gouw oost-brabant op de renbaan in ukkel. Het verliep nogal chaotisch, maar de sfeer zat er zeker in. Je moet het maar klaarspelen, zoveel volk bij elkaar krijgen met een organisatie die grotendeels op vrijwilligers draait.

Flipflop
11-05-2007, 21:57
Gouw Oostbrabant, zaterdagavond was wel hip.
Tof fuifke ook, het had een leuk festivalsfeertje maar dan met een leuk groepsgevoel. Aan de workshops heb ik me niet gewaagd beetje jammer dat ze achter op schema zaten. Maar door de ogen van deze verkenner was het zeker wel cool daar.

Freddie Wasbak
11-05-2007, 23:37
Gouw Gent. Zondag eens gaan zien met onze akabewerking. Ferm de moeite, maar we hebben maar weinig gedaan.

Matthias
12-05-2007, 10:00
Lol, Freddie is een mongool!