PDA

View Full Version : Adobe encore DVD vraag

Fraeco
29-04-2007, 22:02
Paar weken geleden heb ik van het een of ander familie event met de cam moeten gaan filmen en nu wilden ze daar een DVD van. Geen probleem, heb heel de boel in premiere "gemonteerd" maar nu om het iets sjieker te laten overkomen wou ik er in encore DVD nog wa menukes enzo bij zetten.

Ik heb Premiere een mpeg2 file laten renderen, klaar voor op DVD gezet te worden en deze was ~3.5gb. Ik importeer deze in encoreDVD en begin met mijn menutjes te spelen. Alles is af en ik wil de boel laten samen persen tot 1 geheel dus ik geef encore het bevel om een DVDtje te renderen. Hier gaat het mis. Ik heb een iso file gekregen van maar liefst 16 gigabyte. Where the fuck haalt encore DVD al die data vandaan? Mijn menus zelf zijn in explorer maar 26mb en de scource video file is ~3.5gb.

Menustructuur werkt via een timeline waar ik chapters heb op aangeduid, en zo aan de juiste menuitems link. Dus geen dubbele videofiles ofzo.

Iemand enig idee how teh hell ik dit kan voorkomen of oplossen?

frenzal
29-04-2007, 22:45
hercompileert encore de video niet opnieuw? denk dat je eens naar die instellingen moet kijken

Fraeco
29-04-2007, 22:50
Normaal gezien hoeft ie em helemaal niet meer te hercompilen. Als ik zelf op de opdracht geef om te transcoden zegt ie zelf dat het al een "Legal DVD file" is en dat transcoden alleen maar de kwaliteit omlaag zou halen. En als ik em zelf manueel transcode naar PAL 16:9 VBR 4mbit dan krimpt mijn totale size van de iso met 1 gb. Dan is ie nog 'maar' 10gb groot.