PDA

View Full Version : Spring MVC & ajax?

Talos
02-05-2007, 11:10
We moeten hier een applicatie schrijven op stage, we gebruiken springMVC en heel de zooi. Nu werd er gevraagd om een beetje te proberen een rich user interface te maken, ajax enzo dus.
Iemand die hier al ervaring mee heeft? Zoals welke frameworks te gebruiken enzo.... op school al DWR gebruikt in beperkte mate, maar ik lees hier ook dingen over dojo enzo....

Dank :-)

Bavo
02-05-2007, 11:24
DOJO is de JavaScript kant, niet? Voor zover ik weet niet mets Java te maken, het is een JS-framework om makkelijker te scripten, zoals AJAX zaken.
DWR heb ik nooit echt handig gevonden, je hebt een goed idee nodig over je security en granulariteit van exported methodes. Spring beans exposen is fantastisch als ze er op voorhand voor gemaakt zijn, indien niet, dan zeker niet. Ik vind oplossingen als custom AJAX componenten in JSF e.d handiger, maar in een struts/spring context is DWR idd het populairst.

Spring zelf heeft ook een module genaamt Ajax XT die wat AJAX integratie in Spring MVC makkelijker maakt: https://springmodules.dev.java.net/docs/reference/0.6/html_single/#ajax

Hoe dan ook, echt makkelijk is het nooit. Veel configuratie.

Talos
02-05-2007, 12:08
Kga die spring module keer bezien dan.

Talos
03-05-2007, 14:56
Fixed, we gaan ons wagen aan Flex in een keer :-)

Bavo
03-05-2007, 15:11
Is best ook een optie, ja

]as]e
03-05-2007, 16:51
Cairngorm is the way to go :)

Talos
03-05-2007, 19:41
Hmm, zolang dat niet teveel tijd inneemt om allemaal onder de knie te krijgen. Welke voordelen haal ik daar specifiek uit? Kzal eerst is uitzoeken hoe dat spellement in elkaar zit.

Bavo
04-05-2007, 08:36
Lijkt me vooral een manier om MVC op een degelijke manier toe te passen, net zoals Spring MVC. Het model zal dan wel je Java of .NET backend zijn, je view Flex en je controller, hmm? Jasje?