PDA

View Full Version : Bladerunner The game (Westwood)

Mercules
09-01-2007, 09:27
Herinnert iemand zich nog deze parel van Westwood. Het schitterende adventure Bladerunner.

Is deze eigenlijk nog ergens te koop?

wjw
09-01-2007, 10:12
Toevallig heb ik onlangs naar deze game gezocht.

Te koop via online shops...
Niet in winkels.

Frigobox
09-01-2007, 10:14
Eén van de beste games die ik heb gespeeld. Ik heb het spel verschillende keren uitgespeeld om de verschillende eindes te zien. Deze thread doet me weer zin krijgen om het nog eens te installeren.

Teus
09-01-2007, 10:36
één van de super games die ik blijkbaar nooit heb gespeeld. ben er nooit geraakt om het te spelen

wjw
09-01-2007, 10:37
één van de super games die ik blijkbaar nooit heb gespeeld. ben er nooit geraakt om het te spelen

Jep... en nog steeds niet (gratis) verkrijgbaar op abandonia.

Karel
09-01-2007, 11:02
Zowat het beste adventure ooit. Magistraal spel, NOG beter dan de film. En de film hoort al bij de absolute top.

Ik heb het onlangs nog eens opnieuw gespeeld, en het voelt totaal niet gedateerd aan. De achtergronden zien er nog altijd fantastisch uit, en de lelijke pixelachtige models neem je er zonder problemen bij.

Slakziesig
09-01-2007, 20:49
Ik heb het hier liggen, maar heb het nog nooit langer dan drie minuten gespeeld. Foutje blijkbaar?

wjw
09-01-2007, 20:49
Ik heb het hier liggen, maar heb het nog nooit langer dan drie minuten gespeeld. Foutje blijkbaar?

Nah, doorverkopen die handel...

Ik bied € 5 =)

^Kristof^
09-01-2007, 21:05
dit spel staat zeker in mijn top 5 aller tijden, en nog vrij hoog ook...

ecko
09-01-2007, 23:23
Geweldig spel. Heb denk ik 4-5 verschillende eindes gezien. Een van de weinige games die gebaseerd zijn op een filmfranchise die de kwaliteit van de (in dit geval sublieme) film weet te evenaren.

Kermit
10-01-2007, 00:01
Ik herinner me nog dat in die tijd bijna niemand een full install kon doen, nam veel te veel plaats in. Tijd vliegt wel moet ik zeggen, game is al bijna 10 jaar oud. Als je toen zei dat Westwood helemaal ten onder zou gaan en opgekocht worden door EA hadden ze je vast voor gek verklaard :'(

ecko
10-01-2007, 09:04
http://en.wikipedia.org/wiki/Blade_Runner_%28video_game%29
Alleen al de namen lezen doet herinneringen bovendrijven :(

Jonah
10-01-2007, 10:38
Ongelooflijk cool spel. Ik zou het nog eens willen spelen, maar ik weet dat ik weer enorm gefrustreerd ga raken als ik daar op een gegeven moment die mens moet redden die vastgebonden ligt in zijn kantoor, terwijl er een bom op ontploffen staat. Miljoenen keren red ik dat nét niet.

BOERteun
10-01-2007, 10:53
Vergis ik mij of is het onmogelijk om die mens te redden, zelfs al krijg je hem uit het gebouw?

ecko
10-01-2007, 11:13
Gewoon bewijzen meenemen en weg :) Dat was denk ik mijn "oplossing".

Jonah
10-01-2007, 13:19
Vergis ik mij of is het onmogelijk om die mens te redden, zelfs al krijg je hem uit het gebouw?

De mens redden niet, maar jezelf redden wel! Je kan zijn boeien losschieten, en dan het gebouw uitlopen, waarna je nog een beetje info uit hem kan persen voor hij sterft, dacht ik. Nu ja, het spel loopt niet vast als je gewoon de benen neemt zonder je te bekommeren om die kerel, dus misschien moet ik dat nog maar eens proberen. Ik heb het nog maar één keer uitgespeeld, dus er blijven nog een drietal eindes over om te ontdekken, niet?

ecko
10-01-2007, 13:38

De mens redden niet, maar jezelf redden wel! Je kan zijn boeien losschieten, en dan het gebouw uitlopen, waarna je nog een beetje info uit hem kan persen voor hij sterft, dacht ik. Nu ja, het spel loopt niet vast als je gewoon de benen neemt zonder je te bekommeren om die kerel, dus misschien moet ik dat nog maar eens proberen. Ik heb het nog maar één keer uitgespeeld, dus er blijven nog een drietal eindes over om te ontdekken, niet?7 in totaal als ik me niet vergis.
http://media.bladezone.com/contents/game/
Verschillen zijn vrij klein hoor.
Ik heb er zelf 4 (of 5?) gehad:
- Ground escape met Lucy
- Ground escape alone
- Moonbus with Lucy (denk ik, niet meer zeker)
- Retirement with Steele
- Retirement without Steele

TheLegacy
10-01-2007, 19:16
Herinnert iemand zich nog deze parel van Westwood. Het schitterende adventure Bladerunner.

Is deze eigenlijk nog ergens te koop?
Ik heb het :)

jefpet
10-01-2007, 22:17
Eén van de beste games die ik heb gespeeld. Ik heb het spel verschillende keren uitgespeeld om de verschillende eindes te zien. Deze thread doet me weer zin krijgen om het nog eens te installeren.

LEVEL UP! to the ResQ - frigo's originele thread:

http://www.finalfantasy.be/foto/bladerunnersmall.jpg (http://www.finalfantasy.be/foto/bladerunner.jpg)
Deze game gebasseerd op de gelijknamige film blijft voor mij één van de beste game ervaringen ooit. In het begin van het spel maak je al onmiddellijk kennis met de leuke gameplay. je komt in een dierenwinkel waar een moord is gebeurd, het is aan jou om allerlei bewijsmateriaal te vinden en te onderzoeken. Een groot deel van het spel ben je bezig met aanwijzingen te zoeken op foto's, dit wordt ook op een leuke manier gepresenteerd.

De muziek en de prachtige locaties brengen de sfeer van de Blade Runner film perfect over naar je beeldscherm. Je kan het spel trouwens verschillende keren uitspelen, de kans is groot dat je telkens een andere einde zult hebben.

Als je nog aan dit spel kan komen dan zou ik die kans zeker niet laten liggen.

http://www.blade-runner.it/images/game2.jpg
http://www.blade-runner.it/images/game3.jpg
http://www.blade-runner.it/images/game4.jpg

Karel
11-01-2007, 11:35
"Zuben? Just month! Superiorship! Makes all kinds of sushi!"

Ik vond het zo lollig hoe die sushi dude die zinnetjes uit sprak dat ik ze nog altijd van buiten ken :).

ecko
11-01-2007, 12:17
"Zuben? Just month! Superiorship! Makes all kinds of sushi!"

Ik vond het zo lollig hoe die sushi dude die zinnetjes uit sprak dat ik ze nog altijd van buiten ken :).Dat zinnetje schoot mij ook te binnen toen ik de naam "Zuben" zag staan :D

Dj El Marriachi
12-01-2007, 09:21
kheb dat spel ook nog ergens in mijn kast liggen. één van de eerste games die ik ooit heb gekocht.
zooo lang geleden. kheb het uiteindelijk ook maar 1 keer uitgespeeld.
toen was ik nog geduldig :)

Mercules
12-01-2007, 09:39
Oeh, de max.

Ik zou dat spel echt wel willen hebben maar waar vind je dat nu nog?

Irmo
12-01-2007, 13:49
ik had het gevonden in een obscuur pcwinkeltje int dorp hier, bleek dat CD2 er niet bij zat, dus die dan gekopieerd van iemand die het al had.

Op mijn PC was het hoofdpersonage dacht ik niet deftig qua gfx, doorzichtig als ik me niet vergis. Het deed wel niet af aan de fun :)

ecko
12-01-2007, 15:37
Ik ken iemand die het heeft, maar of hij het nog terug zou vinden is de vraag natuurlijk.
Ik zou het wel willen hebben, mssn kan ik het, zoals ik met BG en BG2 heb gedaan, op 1 DVDtje kwijt :) Handig, geen disk swaps meer bij installatie enzo.