PDA

View Full Version : zelda: twilight princess

.fanny
05-01-2007, 22:09
fanny zat in de vijfde dungeon toen het allemaal niet meer zo goed en juist voelde. ik weet niet wat ermee scheelde, maar ik kon me er niet toe brengen nog verder te spelen. het ligt aan mijn gemoed, hoe kan het anders. zodus, de file verwijderd, en een verse nieuwe start genomen. alles terug fris! link terug een niemandal boertje met een vislijn, alles keurig op zijn plaats.

de game is toch wel zwaar neurotisch de eerste vier dungeons en daartussen lang. het mindert een beetje naar de vierde en in de vijfde is er zelfs bijna een kerstsfeertje.

ik ben in de war. die friggin yeti met zijn snowboard en zijn open haard wijf hebben mij in de war gebracht!

gelieve spoilers te voorzien van de nodige aankondiging VOOR de spoiler, niet daarna.

Eposhark
05-01-2007, 22:25
Ik had dat moment in de voorlaatste dungeon, en toen 2 weken niet meer gespeeld. Ik weet perfect hoe dat voelt :-)

groenschoen
06-01-2007, 00:55
Zit aan 4de dungeon, gestopt tot na examens.

Maniac
07-01-2007, 01:48
Gisterenavond begonnen, zat al vast bij het vissen wat niet goed wou lukken.

Wolflink is wel d max, sfeer zit er helemaal in. Dit gaat een geweldige trip worden voor Maniac :love:

operator
07-01-2007, 02:06
Tegen alle verwachtingen in kan ik (voorlopig) weerstaan aan overmatig Zelda-gebruik tijden de blokperiode.
Dolle pret met fysica, laat die moeilijke dungeons maar komen binnen enkele weken...

Lion
07-01-2007, 11:38
Ik zit vast in dungeon 3.
Megaspoiler , groot zwart gat !!!

[spoiler:11196b3d4a]
Even uitleggen ... Ik heb in de watertemple de grapling hook kunnen bemachtigen. Daarmee heb ik de trap laten draaien, en het water van de trap laten stromen. Daarna kan je die ene gang in omdat dat rad is beginnen draaien. Nu is er nog zo'n gang met een rad. Ik krijg daar geen water in :(.
Ook is er beneden een kamer met een bruggetje dat moet stijgen met het water. Dat krijg ik dus ook niet omhoog. Ik heb de bosskey al bemachtigd, maar geraak niet in de bossroom.
Help :(
Ik heb al een paar uur gezocht en het wordt frustrerend.
[/spoiler:11196b3d4a]

desertfox
07-01-2007, 12:01
Ik zit vast in dungeon 3.
Megaspoiler , groot zwart gat !!!

[spoiler:2b1e033303]
Die brug is niet noodzakelijk om de dungeon uit te spelen. Dat is een extra hart container en kan worden bereikt door de trap in de main hall volledig te draaien zodat het water stroomt naar die kamer. Als je boss key hebt, moet je toch gewoon naar de main hall gaan waar de boss door in die pilaar zit ? (wel oppassen van die mottige skull fishes)
[/spoiler:2b1e033303]

Lion
07-01-2007, 12:04
[spoiler:8ea65a05f9]
Hmm , zit de bossdeur in die pilaar ? :)
I must be blind.[/spoiler:8ea65a05f9]

Alex
07-01-2007, 12:22
[spoiler:1586284393]
Hmm , zit de bossdeur in die pilaar ? :)
I must be blind.[/spoiler:1586284393]
[spoiler:1586284393]Duurde ook lang voor ik dat door had. Zag de afbeelding van de Boss deur namelijk niet op de map, dacht dat die ergens onder water zat.[/spoiler:1586284393]

Dustman
07-01-2007, 13:42
Gisteren eens de kans gehad om verder te doen met zelda ben van de 6de tot de 7de dungeon geraakt.

Vraagje:

kan het zijn dat er een bug in het spel zit ?. want het volgende over kwam mij

[spoiler:969ed28bc9] Als je in de winkel in Karkiro bent staat er een elder goron met een collecte bus die vraagt of je helpt met opbouwen van een burg om weer handel te kunnen drijven naar castletown goed ik geef het bedrag dat hij vraagt (1000 rupees), blijkt dat je nog eens 2000 rupees nodig heeft om een winkel te willen starten (geldwolven :( ).
Later geef ik maar 400 rupees blijkt dat alles in orde is en kunnen ze een winkel beginnen.
Heb ik iets gemist :? moet er wel bij zeggen dat toen rap door de tekst ben gescrollt met gedacht dat hij alleen maar ging zeggen dat ik nog 1600 rupees moest geven [/spoiler:969ed28bc9]

prisajuno
07-01-2007, 18:11
Vandaag vlotte het leren niet zo geweldig en heb dan maar dungeon 6 uitgespeeld.

[spoiler:a7b78a9ecb]Heb nog serieus lang moeten zoeken naar die big key, was te geconcentreerd bezig met standbeeldje te verplaatsen wat op zich zeer aangenaam was om te doen.[/spoiler:a7b78a9ecb]

desertfox
07-01-2007, 18:30
Vraagje:

[spoiler:1b6f5d6b9b]
Eenmaal je dat vat met warm bronwater naar die goron hebt gebracht, dropt de prijs om die shop op te zetten serieus. Waardoor je met die 400 rupees waarschijnlijk toekwam.
[/spoiler:1b6f5d6b9b]

Dustman
07-01-2007, 19:02
Vraagje:

[spoiler:67a79faef1]
Eenmaal je dat vat met warm bronwater naar die goron hebt gebracht, dropt de prijs om die shop op te zetten serieus. Waardoor je met die 400 rupees waarschijnlijk toekwam.
[/spoiler:67a79faef1]

Merci :)

Belgatom
08-01-2007, 15:16
Help!

Zit een beetje vast. Ik ben ondertussen in de stad geraakt en daar werd me verteld dat er een probleem was aan de bron. Ik heb die bron op de kaart gevonden en ben er naartoe gereisd (als Wolfke dus). Daar aangekomen wat rond aan het lopen en voor ik het weet, bestuur ik n of andere vliegend beest. Deze brengt me naar het gebied van de vismensen. Maar die zitten bevroren onder het ijs.

Ik veronderstel dat ik verkeerd ben gereisd met dat vliegend beest maar nu vind ik mijn weg niet meer terug naar de bron (derde bron dacht ik). Ik ben aangekomen bij de vismensen via vilegbeest maar ik heb geen vliegbeest om terug te keren. Ook vond ik een doorgang versperd door een blok maar die kan ik niet opblazen aangezien ik maar een wolfke ben.

Enig tips iemand?

***extraaatje***

Spoilertags zijn wa de max.

.fanny
08-01-2007, 15:32
midna weet wel raad.

Lion
08-01-2007, 19:04
Ik ben er nog steeds niet uit ..

[spoiler:f8c714e60c]
Ik heb de Boss key van temple 3, maar het water staat niet hoog genoeg om aan de bossdeur te geraken :) Wth heb ik fout gedaan.[/spoiler:f8c714e60c]

veder
08-01-2007, 19:30
Help!

Zit een beetje vast. Ik ben ondertussen in de stad geraakt en daar werd me verteld dat er een probleem was aan de bron. Ik heb die bron op de kaart gevonden en ben er naartoe gereisd (als Wolfke dus). Daar aangekomen wat rond aan het lopen en voor ik het weet, bestuur ik n of andere vliegend beest. Deze brengt me naar het gebied van de vismensen. Maar die zitten bevroren onder het ijs.

Ik veronderstel dat ik verkeerd ben gereisd met dat vliegend beest maar nu vind ik mijn weg niet meer terug naar de bron (derde bron dacht ik). Ik ben aangekomen bij de vismensen via vilegbeest maar ik heb geen vliegbeest om terug te keren. Ook vond ik een doorgang versperd door een blok maar die kan ik niet opblazen aangezien ik maar een wolfke ben.

Enig tips iemand?

***extraaatje***

Spoilertags zijn wa de max.

[spoiler:5abe8698a9]Ge moet ergens naartoe warpen, daar zult ge uw probleem voor de koude vinden.[/spoiler:5abe8698a9]

Alex
08-01-2007, 19:59
veder da is wa harde spoiler. Belgatom niet lezen, en zelf denken!

Het is vrij voor de hand liggend als je teruggaat naar het ijs en nadenkt over hoe het kan smelten.

@Lion
[spoiler:f16bc0e6ef]Zeker van? Deur steekt in het midden van die pilaar. Nadat ge die key hebt zou alles juist moeten staan[/spoiler:f16bc0e6ef]

veder
09-01-2007, 00:54
sorry, zo beter?

Lion
09-01-2007, 17:01
@Lion
[spoiler:01b770359f]Zeker van? Deur steekt in het midden van die pilaar. Nadat ge die key hebt zou alles juist moeten staan[/spoiler:01b770359f]

Ye , kheb het gevonden nu.
[spoiler:01b770359f]Vraag me niet hoe, maar ik had een heel deel overgeslagen. Ik had geeneens het compass. Blijken er 2 watervallen te zijn die je moet opendoen :p. Njah ik had ze dus in omgekerde volgorde gedaan.
Boss is een pushover btw, knap gemaakt, maar waarom zo easy :([/spoiler:01b770359f]

Alex
09-01-2007, 17:42
Inderdaad Lion
[spoiler:4a84a1bbd4]Had echt schrik er binnen te gaan en in dat water rond te zwemmen (trauma's van Majora's Mask) maar efkes daarna beseft hoe simpel het was. Maar wel stoer! Amusant om gewoon met je zwaard in die zijn oog te stabben

andere manieren om met key naar deur te geraken zonder zwemmen:
http://www.youtube.com/watch?v=GJwevBc6cQw&mode=related&search=[/spoiler:4a84a1bbd4]

Droggy
11-01-2007, 18:24
Ik heb juist de 7 de dungeon uit. Ik voel het einde naderen. Het gene wat me stoort is dat ik soms vastloop op idiote dingen.

[spoiler:951e540871]1.Zo kwam ik in de temple of time vast te zitten omdat ik niet door had dat je kon slaan met de statue die je controleert door gewoon op de B knop de duwen. Ik zag nochthans de knop zitten die ik moest hebben en ik zat maar te zwaaien met mijn remote maar kreeg er geen beweging uit.
2. In de city of the sky had ik niet door dat je vanaf verdieping 1 moest neerdalen naar het gelijkgrondse verdieping nadat je de rotor hebt stilgelegd. Zo idioot en daar zit je dan een uur achter te zoeken.[/spoiler:951e540871]

Ik weet dus blijkbaar niet hoe je zo'n zwart laagje over de tekst zet.

ecko
11-01-2007, 18:26
[spoiler][./spoiler]
zonder de . in de laatste tag

Droggy
11-01-2007, 18:27
[spoiler][./spoiler]
zonder de . in de laatste tag

Ja had het gevonden door eerst een post met een spoiler te qouten. Maar toch bedankt voor de moeite :D.

Tauntaun
11-01-2007, 18:39
[spoiler:01830f55bb]City of the Sky ook net voltooid. Wat was die eindbaas hrlijk! Zo een beetje in de lucht vechten, heel erg mooi gedaan :)

Ik zit nu weer wat in de wereld rond te hossen. Ik wil warm bronwater naar die Gorons brengen bij Castle Town, maar elke keer ik daar aankom met mijn water, gooit Link dat water gewoon op de grond en die Goron reageert daar niet op. De brug van Kakariko naar Castle Town staat natuurlijk al op zijn plaats, en ik warp niet, ik ga er op Epona naartoe. Wat moet ik juist doen?[/spoiler:01830f55bb]

Droggy
11-01-2007, 18:48
[spoiler:06277f5ca4]City of the Sky ook net voltooid. Wat was die eindbaas hrlijk! Zo een beetje in de lucht vechten, heel erg mooi gedaan :)

Ik zit nu weer wat in de wereld rond te hossen. Ik wil warm bronwater naar die Gorons brengen bij Castle Town, maar elke keer ik daar aankom met mijn water, gooit Link dat water gewoon op de grond en die Goron reageert daar niet op. De brug van Kakariko naar Castle Town staat natuurlijk al op zijn plaats, en ik warp niet, ik ga er op Epona naartoe. Wat moet ik juist doen?[/spoiler:06277f5ca4]

[spoiler:06277f5ca4]Normaal gezien staat er nu een extra elder voor de shop in kakirro village. Die vraagt aan u om een bepaalde taak te vervullen. Vervolgens geeft hij u een mega ton die je vervolgens te voet boven je hoofd moet vervoeren naar die Goron die buiten aan die brug zit. De rest kan je zelf wel uitpluizen denk ik[/spoiler:06277f5ca4]

Droggy
12-01-2007, 11:19
[spoiler:97a36c8550]Gisteren Zant verslaan en zit nu bij Ganon denk ik in Hyrule castle Maar ik durfde niet binnengaan. [/spoiler:97a36c8550]Er zijn nog een paar dingen die ik graag zou willen doen voordat ik de Bossroom binnenstap. Zo moet ik bijvoorbeeld nog maar 1 hartcointainer vinden en dan heb ik ze alle 20. Ik moet wel zeggen dat hartjes vinden in TP belachelijk makkelijk is, de fortune teller maakt is hier zo'n beetje de oorzaak van. Het is trouwens volgens mij de eerste keer denk ik dat het gaat lukken zonder walkthrough.

Ook moet ik nog 1 howling stone vinden. Ik heb mijn laatste special move nog niet. En ik ga niet verder voor i kdie heb gevonden

epoedit: Added spoilertags.

Droggy
12-01-2007, 19:43
Zelda uitgespeeld. Het is jammer maar er moest ooit een einde aan komen. Het enigste wat ik nog moet doen is [spoiler:64ee6ecb2d]Cave of ordeals[/spoiler:64ee6ecb2d], dat ik zeker nog zal doen, vissen waar ik ook nog veel tijd aan ga spenderen en 8 Poe's zoeken wat ik waarschijnlijk niet meer ga doen omdat de reward naar het schijnt niks is.

Nu ik moet wel zeggen dat deze Zelda game van onder bengelt in mijn lijstje. Het was zeker een goede game, Zelda is altijd goed :) .Maar ik had er toch meer van verwacht.

Link to the past blijft toch nog altijd mijn favoeriet uit nostalgische redenen, gevolgd door OOT wat waarschijnlijk het beste spel ooit is.

Iets wat ik zeer hard miste in TP is dat er echt gewoon praktisch geen leven is in het spel, in de stad Hyrule. Iets waar ik toch veel plezier aan heb gehad in de laatste Zelda games is bijvoorbeeld dat sommige NPC's werkte tegen een bepaalde tijdschema. Jij moest dan proberen ontdekken hoe of wanneer je die persoon dan moest aanspreken of betrappen voor een bepaalde opdracht op te lossen.

vincent vega
14-01-2007, 20:23
Ik heb blijkbaar nog meer werk voor de boeg dan de meeste hier. Heb net de Goron boss neergehaald en ben [spoiler:4634bc74a0] net van de brug gesprongen omdat de bullen in brand stonden. [/spoiler:4634bc74a0] Zit al aan 18 uur denk.

Tauntaun
14-01-2007, 20:36
Ook gisteren uitgespeeld :)

[spoiler:ad191bfceb]Ik vond Ganondorf verrassend gemakkelijk te verslaan. Ik heb er 'slechts' 40 uur over gedaan, dus ik heb veel nog niet gedaan. Ik heb wel alle golden bugs, maar slechts 28 poe's, en eerlijk gezegd weinig zin om nog verder te gaan zoeken.

Het einde was mi, vond ik. Vooral alles rond Midna was erg goed, zoals wanneer Link haar in zijn armen had en ze naar elkaar glimlachten :love: Wanneer ze met drie voor de mirror of twilight stonden op het einde, was ik heel ontroerd, erg mooi einde. En natuurlijk wanneer Link terug naar huis rijdt, en je ziet het meisje op hem wachten, zr subtiel gedaan en zr mooi.

Maar ht moment in TP voor mij was eigenlijk voor het einde, in de laatste dungeon. Link gaat op weg naar de toren om de Big Key uit de kist te gaan halen, en er staan weer een hele resem vijanden hem op te wachten. Net op het moment dat je je boog wil boven halen om al een paar vijanden af te schieten, komen je verzetsvrienden je te help en je moed inroepen. En toen kon je zonder moeite de Big Key gaan halen. Dt had ik nog nooit gezien. Pure magie, prachtig :love:

Het einde van OoT was nog nt iets epischer en majestueuzer, maar het feit dat je hier cht aan het zwaardvechten was tegen Ganondorf, dat maakte TP dan weer iets specialer.

Het einde van TP zal me nog lang bijblijven, in tegenstelling tot het einde van TWW waar ik bijna niets meer van af weet, behalve dat je je zwaard in Ganondorf zijn hoofd neerplantte.

TP was cht een prachtspel, ik ben benieuwd wat ze er nu van gaan brouwen met een Zelda die specifiek voor de Wii geschreven is. [/spoiler:ad191bfceb]

ecko
15-01-2007, 16:16
http://www.twilight-calculator.us.tt/
Mogelijke spoiler bij het selecteren van de dingen. Kleintjes welliswaar.

Centurio
15-01-2007, 16:25
You have completed 12.891666666667% of The Legend of Zelda Twilight Princess. :love:
Dat met zo'n 12u op de teller (blame de examens).

keukentafel
15-01-2007, 16:36
You have completed 33.612333333333% of The Legend of Zelda Twilight Princess.

30 uur spelen.
Ongeveer 1% per uur dus :)
(ik haast mij niet, lekker de tijd nemen om eens te gaan vissen enzo :) )

deevie
15-01-2007, 18:56
Iets wat ik zeer hard miste in TP is dat er echt gewoon praktisch geen leven is in het spel, in de stad Hyrule. Iets waar ik toch veel plezier aan heb gehad in de laatste Zelda games is bijvoorbeeld dat sommige NPC's werkte tegen een bepaalde tijdschema. Jij moest dan proberen ontdekken hoe of wanneer je die persoon dan moest aanspreken of betrappen voor een bepaalde opdracht op te lossen.

Dat gevoel had ik ook, maar dan vooral dat de NPC's die er zijn gewoon weinig levend overkomen. Want er lopen er best veel rond als je het zo nagaat. Op dat gebied was Majora's Mask dik in orde, zeker met dat tijdgedoe erbij.

Droggy
15-01-2007, 18:59
You have completed 90.6% of The Legend of Zelda Twilight Princess.

Ik heb ondertussen de laatste baas verslaan, heb alle hartjes, alle golden bugs. Heb dit in +/- 60 uur geklaard.

Het enigste wat ik nog moet doen is [spoiler:a3323a5fe8] cave of ordeals [/spoiler:a3323a5fe8] , vissen tot ik er bij neer val en 8 Poe's verzamelen.

Tauntaun
15-01-2007, 19:01
Euh, waar vind je die [spoiler:9992e56a1c]Cave of Ordeals[/spoiler:9992e56a1c]? Die ben ik precies niet tegen gekomen ... (Ik zit nog maar op 68% volgens dat ding)

deevie
15-01-2007, 19:08
Euh, waar vind je die [spoiler:7094a02699]Cave of Ordeals[/spoiler:7094a02699]? Die ben ik precies niet tegen gekomen ... (Ik zit nog maar op 68% volgens dat ding)

Je kan ze vinden [spoiler:7094a02699] in de Gerudo Desert, waar dat stuk brug eerst lag dat je kan wegwarpen, aan dat warppunt[/spoiler:7094a02699]

Tauntaun
15-01-2007, 19:13
Hmm da's raar, daar ben ik toch een paar keer langsgelopen. Rats over gezien dus, straks nog is naar gaan kijken, ik ben benieuwd.

Mercules
16-01-2007, 14:06
Dat spel is de max. Vannacht een heel stuk zitten spelen en nu ook deze voormiddag een uurtje of 3. Schitterende sfeervolle GFX welliswaar op GC niveau maar de sublieme art en afwerking maakt enorm veel goed. De integratie van de Wiimote is geslaagd maar hmmz. Er gaan andere games moeten komen om me van zen nut volledig te overtuigen. Anderzijds is dit ook logisch aangezien Twilight Princess in de grond een NGC titel is en blijft.

Maar laat dit niet aan je hart komen het is alweer op en top Zelda!

ecko
16-01-2007, 14:11
Ik vrees dat de wereld bijna vergaat :(
Mercules die gewoonweg constructieve posts zet en positief is tov Nintendo ;)

.fanny
16-01-2007, 15:20
hij is al een tijdje aan een charmeoffensief bezig op zwam. volgens mij is het zijn neef en ligt de echte general met een dikke zwemband rond zijn pens in een of ander zwembad op de evenaar met een sombrero over zijn muil en een mojito in zijn hand een toerist te dissen omdat zijn bolide minder pk's heeft.

Neill
16-01-2007, 17:09
45.841333333333%

Bijna halfweg blijkbaar :-) Al een tijd laten liggen door de examens en al. Zit in City in The Sky...

minion
16-01-2007, 17:18
Half off-topic: Ik weet niet of TP nog moeilijk te vinden is of niet, maar als het wel zo is en er is nog iemand naar op zoek: er ligt er nog n in de FRS in Leuven.

Droggy
16-01-2007, 18:02
Half off-topic: Ik weet niet of TP nog moeilijk te vinden is of niet, maar als het wel zo is en er is nog iemand naar op zoek: er ligt er nog n in de FRS in Leuven.

Ik snap het niet. Ik kom dat spel bijna overal tegen waar ik ga. De problemen situeren zich blijkbaar alleen in de populaire steden.

Sentinel
20-01-2007, 18:13
Ik zal het hier maar zeggen: fucking knap Zelda filmke op A51 CyberT!

Alex
22-01-2007, 22:18
Zonet eventjes Caves of Ordeal begin gedaan. Vraagje voor diegene die dit gefinished hebben/ver in zitten

[spoiler:328b39ffcc]Ik kwam de fairy tegen die me vertelde dat ik skill moet hebben om langs muren te lopen (AHA! Kan ik tenminste toch nog ergens een ladder bereiken dat ikv andaag ontdekt had). Ik vermoed dat ik in city of skies of dergelijks die skill krijg. Nu, wanneer is het aangeraden om met cave of ordeals verder te doen, dat ik niet na 40 floors ofzo alles opnieuw moet doen? Aangeraden tijdstip?
Indien dit tijdstip in een story point is na city in the skies, zeg dan gewoon "na city of skies" graag ipv iets per ongeluk te spoilen.[/spoiler:328b39ffcc]

Vandaag zowat zitten rond exploren en eerste hidden caves ed ontdekt, loving it.

Oh, en waar de fok zitten die rode reelkrifs (of zoiets?) vissen?
[spoiler:328b39ffcc]Zora prinsje zei me "basin of child and mother" maar ik heb alles afgezocht en geen flauw idee waar dat is[/spoiler:328b39ffcc]

Overigens, die mail man is veel te fars.
[spoiler:328b39ffcc]What should I order first? Hmm
"I'm having troubles with this letter .. it is addressed to Mr Zora..."[/spoiler:328b39ffcc]

Mithror
22-01-2007, 22:33
Cave of Ordeal:
[spoiler:4aab0f80a7]
Ze doelt op de spinner die je krijgt in Arbiters ground (4de dungeon). Je speelt denk ik best tot je het item van city in de sky hebt vooraleer door heel de cave te gaan. Moet het zelf ook nog doen, dus weet niet precies welke items je allemaal nodig hebt, maar eenmaal daar heb je zeker genoeg om eraan te beginnen.
[/spoiler:4aab0f80a7]

Reekfish:
[spoiler:4aab0f80a7]
Als je WW gespeeld hebt, weet je dat Mother en Child Island een groot + klein eiland bij elkaar is. In TP zijn die echter nog heel klein. Ze bevinden zich in dat meer vlak voor de ingang van de troonhal (of hoe je het ook moet noemen.) Waar je dus als wolf helemaal omhoog moest gaan met Midna. Uit dat meer steken 2 'piekjes' (van zelfde rots) uit en daartussen moet je vissen.
[/spoiler:4aab0f80a7]

Alex
22-01-2007, 22:41
[spoiler:ad2c137a16]Ah zo. Zocht altijd naar een afgelegen poeltje. WW moet ik eens opnieuw spelen.

En spinner, nu jet het zegt inderdaad. Maar ik ga dan nog wel even wachten. Vind het wel amusant, kan ik al die moves nog eens goed oefenen.[/spoiler:ad2c137a16]

Jack Carver
22-01-2007, 22:46
Dat spel is de max. Vannacht een heel stuk zitten spelen en nu ook deze voormiddag een uurtje of 3. Schitterende sfeervolle GFX welliswaar op GC niveau maar de sublieme art en afwerking maakt enorm veel goed. De integratie van de Wiimote is geslaagd maar hmmz. Er gaan andere games moeten komen om me van zen nut volledig te overtuigen. Anderzijds is dit ook logisch aangezien Twilight Princess in de grond een NGC titel is en blijft.

Maar laat dit niet aan je hart komen het is alweer op en top Zelda!

Man man waar gaat het met de wereld naartoe.
Nukem die een Wii een kans geeft.
Mercules die Ninty games speelt.
What's next, Lapino die op een 15" CRT gamed? Faneel die Halo speelt? JefKlak die een HDTV koopt? Bavo die werkt?

CyberT
23-01-2007, 00:12
Ik zal het hier maar zeggen: fucking knap Zelda filmke op A51 CyberT!

Merci :)

Alex
23-01-2007, 01:45
Man man, over snowpeak
[spoiler:992cdbb615]Snowboarden zelfs in het spel, wou de hele tijd tricks doen maar dat deed Link helaas niet.

Over snowpeak: had zo'n dungeon niet verwacht. I liked it. Ik verwachtte van't begin al dat die woman evil zou zijn, maar damn. Nu nog laat in nacht zitten spelen en was wel kippevel :) Een heerlijke encounter[/spoiler:992cdbb615]

Teller nu op 34u. Heb teveel rupees, eens opdoen aan minigames.

Waar kan je een moneypouch 600+ verkrijgen?

Dustman
23-01-2007, 02:13
Deze namiddag Zelda uitgespeeld:

[spoiler:d0c9db0c77] prachtige moment als Midna op de schouder van Link rust en elkaar een blik toewerpen met de uitdrukking ''laten we samen hem afmaken'' en dan hun gevecht tegen Ganon begint [/spoiler:d0c9db0c77]

*Moet wel nog veel hartjes verzamelen
*30 Poes vinden
*4 Golden Bugs
*Rollgoal uitspelen
*Cave of Ordeal nog doen

74 % al gedaan volgens de Calucator

Takeshi
23-01-2007, 11:06
Ik zit voor tempel 8, eindelijk nog eens kunnen spelen.
Ik heb ook ALLE heart pieces (behalve 2, die zitten denk ik wel in die tempel). Vrij simpel met die waarzegster, nu zegt ze dat ze er geen meer ziet :p

Ook vind ik het poepsimpel ze te verkrijgen, in OOT was het soms alles behalve gemakkelijk, ook al zag je ze liggen.

Cave gedaan, nog 2 bugs te gaan, maar ik weet ze zitten. Poes vind ik boring en ga ik skippen, voor de rest zijn alle minigames uitgespeeld.

Natuurlijk zonder enige walkthrough :)

80.326% completed :)

Alex
23-01-2007, 12:38
Wat geld zitten doneren aan die priester in Castle Town. Erna andere pieces zoeken.

Vast in temple na snowpeak (en weiger walkthroughs te gebruiken, zijn altijd spoilerific. De gigantische 'index' alleen al.)
[spoiler:896b8f8ebc]Weegschaal room in temple of time. Vanalles geprobeerd zoals die stenen te duwen naar de andere weegschaal met ball&chain, maar een onzichtbare muur houdt dat tegen. Er is ergens nog een steen boven een pilaar maar krijg ik er eveneens niet af. Hmm.[/spoiler:896b8f8ebc]

En eens zien of ooccoo warpen+save en quit je terug naar die room kan brengen. Zou mooi zijn indien dat het geval was.

De magic armor heb ik ondertussen ook ... Maar is die eigenlijk van nut geweest voor iemand? Met mijn faeries in a bottle heb ik er niet echt nood aan.

Takeshi
23-01-2007, 12:55
[spoiler:c811224b2b]Je kan gewoon die stenen gooien naar de andere terwijl je op ene schaal staat. Sommige stenen ga je er idd niet afkrijgen, dat is normaal, maar er zitten er nog wel in de kamer.[/spoiler:c811224b2b]

Alex
23-01-2007, 15:09
Hmm nochtans geprobeerd, eigenaardig.

Overigens ben ik helemaal onder de indruk van het spel. De areas en vraagstukken zijn afwisselend, character design is leuk met genoeg dwaze personages
[spoiler:ccb581542a]zoals de yeti die je omver duwt voor soep ingredienten[/spoiler:ccb581542a] en neige sword moves.
Lang moeten wachten maar het absoluut waard.

vincent vega
25-01-2007, 09:00
Sorry, probleem was al aangehaald.

Probleem in Lakebed: ik heb alles me dunkt, kompas, big key. [spoiler:c22ced9b88]Maar ik geraak niet op het platform van de boss deur, water staat te laag. [/spoiler:c22ced9b88]Hoe doe ik dat?

Alex
25-01-2007, 09:29
Verschillende (niet bedoelde) mogelijkheden.
[spoiler:5b5a69ce14]1. Ga naar begin van kamer (vanboven, entrance) en roll zo naar beneden (trap verplaatsen)
2. Gebruik de clawshot om je naar de kandelier te trekken venboven, en vandaaruit naar beneden droppen.[/spoiler:5b5a69ce14]

Gewonnen met snowboarden van Yeta. Te gekke mini-game :)

Alex
27-01-2007, 03:27
49u, net main story uitgespeeld. Moet nog ordeals doen
[spoiler:cdd8fe036e]Whoa. Zant was ook gestoord, deed me denken aan 2nd phase Majora's Mask.

De eerdere boss encoutners in spel waren gemakkelijk, maar heel einde was stoer. Zo te zien wordt het spel niet opgeslagen nadat het gedaan is en kan ik nog steeds ordeals doen met Midna.

Moet zeggen, pracht van een spel. Einde had zeker mooi sfeertje aan met duel Ganondorf. En link mag blij zijn dat Midna hele tijd op hem reed.[/spoiler:cdd8fe036e]

CyberT
27-01-2007, 21:33
[spoiler:c3254d4e6e]Midna is a hot babe! [/spoiler:c3254d4e6e] :teeth:

Takeshi
29-01-2007, 00:39
Ook uitgespeeld, 65 uur, maar met af en toe Wii laten aanstaan voor enkele uren, alle hartjes en bugs, alle swordskills, minigames enz. Ik heb niet alle poes, beloning is vrij nutteloos en ik vind zo een quest nogal saai.
Natuurlijk zonder enige walkthrough.

vincent vega
05-02-2007, 15:12
Allez, tempel vier achter de rug. Niet echt geweldig vind ik ( pesterijen van ratten en kevers,... ) maar tempel item maakt begot veel goed. En geweldige boss. Op naar de volgende.

Sentinel
06-02-2007, 20:16
http://www.kotaku.com/gaming/clips/clip-secrets-of-twilight-princess-233753.php

Een paar die 'secrets' kende ik nog niet.

Turtle
07-02-2007, 09:21
WTB time

Van dungeon1 dit weekend eindelijk eens werk gemaakt. (Spank the monkey, yeah)
Nu met Link op weg naar death mountain, maar dat wordt (hopelijk) iets voor volgend weekend

minion
08-02-2007, 17:10
Temple 1 uit, en kheb me er goed mee geamuseerd. Maar wild enthousiast ben ik nu toch niet echt over de Wiimote besturing.
Grootste irritatie is Navi, waarom kan je de wiimote enkel aanzetten (met dus DE HELE TIJD EEN BLAUW BEEST OP UW SCHERM DAT NOG EENS LAWAAI MAAKT) of uitzetten (en dan heb je al helemaal niets meer aan de wiimote)? Een mode waarbij je enkel een pointer krijgt wanneer je moet mikken zou perfect zijn, want voor wat dient Navi eigenlijk als je gewoon aan het rondlopen bent?
Verder vind ik het item systeem ook wat onnatuurlijk, waarom niet gewoon de 4puntsdruktoets gebruiken als de C knoppen op de 64?
En ten laatste: geen enkele manier om de camera manueel te bewegen, iets wat op de Cube wel kan blijkbaar...

Verder natuurlijk wel heel content, maar voorlopig vind ik toch dat het de Zelda ervaring allesinds niet rijker maakt, integendeel.

Arne
09-02-2007, 14:08
Temple 1 uit, en kheb me er goed mee geamuseerd. Maar wild enthousiast ben ik nu toch niet echt over de Wiimote besturing.
Grootste irritatie is Navi, waarom kan je de wiimote enkel aanzetten (met dus DE HELE TIJD EEN BLAUW BEEST OP UW SCHERM DAT NOG EENS LAWAAI MAAKT) of uitzetten (en dan heb je al helemaal niets meer aan de wiimote)? Een mode waarbij je enkel een pointer krijgt wanneer je moet mikken zou perfect zijn, want voor wat dient Navi eigenlijk als je gewoon aan het rondlopen bent?
Verder vind ik het item systeem ook wat onnatuurlijk, waarom niet gewoon de 4puntsdruktoets gebruiken als de C knoppen op de 64?
En ten laatste: geen enkele manier om de camera manueel te bewegen, iets wat op de Cube wel kan blijkbaar...

Verder natuurlijk wel heel content, maar voorlopig vind ik toch dat het de Zelda ervaring allesinds niet rijker maakt, integendeel.

De reden dat men navi constant op je scherm houd is omdat je op elk moment zou weten waar je cursor zich bevindt. In het begin vond ik dit vrij irritant, maar je wordt het gewoon. Ze hadden inderdaad een minder irritante oplossing kunnen bedenken (gewone pointer bijvoorbeeld).
De besturing vind ik trouwens super goed, ik zou zeker niet terug willen naar het "oude" systeem.

groenschoen
09-02-2007, 16:07
Dungeon 5 uit, moet eens leren doorspelen. Bazen zijn tot nu toe wel vrij simpel geweest...

.fanny
10-02-2007, 13:48
1 Grootste irritatie is Navi, waarom kan je de wiimote enkel aanzetten (met dus DE HELE TIJD EEN BLAUW BEEST OP UW SCHERM DAT NOG EENS LAWAAI MAAKT) of uitzetten (en dan heb je al helemaal niets meer aan de wiimote)

2 Verder vind ik het item systeem ook wat onnatuurlijk, waarom niet gewoon de 4puntsdruktoets gebruiken als de C knoppen op de 64?

3 En ten laatste: geen enkele manier om de camera manueel te bewegen, iets wat op de Cube wel kan blijkbaar...

1, het is een klein lief blauw elfje dat zachte strelende geluidjes maakt bij mij, en het brengt goede oot-nostalgie. dat blauw beest dat lawaai maakt heb ik nog niet echt gezien. misschien heb jij een andere versie. om maar te zeggen, irritatie ligt in de ogen van de aanschouwer.
ik herinner mij een reviewer die zich onmenselijk opjaagde en de executie van de ontwikkelaars eiste omdat er in de eerste temple een handvol aapjes rondlopen. zo zie je maar, niet iedereen is opgewassen tegen de horror in de wereld...

2 door de reet-opstelling van de knoppen op de wiimote is dat wel degelijk nodig. je kan namelijk niet de vierpuntdruktoetsen bedienen n tegelijk de a-knop. terwijl de a-knop wel de dikke aktieknop is die vaak moet gecombineerd worden met de vierpuntdruktoetsfuncties. zijn we nog mee? voorbeeldje. volgens uw schema is het onmogelijk om opzij te springen en pijlen te schieten tegelijk. door de aktieknoppen naar b te verwijzen gaat dat allemaal wel. het is erg nuttig. bovendien zullen passieve functies, zoals de iron boots gewoon op hun plaats blijven op de vierpuntdruktoets, omdat ze geen enkele zin hebben op de b-knop. het is wel degelijk de beste oplossing zoals het nu is.

3 dikke kaka natuurlijk. we kunnen eens goed vloeken. maar uiteindelijk wen je eraan. ik denk niet dat ik ooit heb gedacht van "shit, had ik nu maar free camera control".
luie tamme gele apen. het was goed genoeg mogelijk geweest. maar ach.

minion
12-02-2007, 19:42
2 door de reet-opstelling van de knoppen...

Nogmaals, op de 64 werkte het toch. Het is wel waar dat je dan niet opzij zou kunnen springen tijdens boogschieten, maar voor mij is dat in OOT blijkbaar toch nooit een gemis geweest. Maar soit, kben er idd al wat beter aan gewend.
Blauw elfje wordt ook steeds minder irritant, maar een betere oplossing was toch wel zeker mogelijk geweest.

Zonet 2de dungeon uitgespeeld op een halfuurtje pakt: kort/simpel maar wel good ol' Zelda plezier.

groenschoen
12-02-2007, 20:22
Bah, hoe geraak je terug in het woestijn gedeelte als je die dungeon daar al hebt uitgespeeld? Ben vergeten daar iets te doen om Eldin bridge terug te krijgen.

Alex
12-02-2007, 20:25
In Lake Hylia die clown met zijn kanon, oasis trip. Daarna naar het zuidoosten trekken (Wii versie) voor de bridge

Neill
13-02-2007, 10:35
Net uitgespeeld met een dikke veertig uur op de teller. Had wel verwacht dat ik er langer over zou doen, maar op het einde heb ik me wel enkel op het verhaal geconcentreerd en heb ik de sidequests even gelaten voor wat ze waren. Nu allemaal eens gaan uitvlooien.
Heerlijke eindbattle trouwens, duurde wel een tijdje voor ik de laatste vorm van Ganondorf omver kreeg, was echt niet makkelijk, of heb ik de grote truck gemist? Heb alles wat ik had op hem uitgeprobeerd, maar enkel goed getimede meppen leken het em te doen... Vond het bercool dat die rechtopstaand stierf :-) tough guy

Sentinel
13-02-2007, 10:53
Eindbattle:
Met de allerlaatste vorm had ik niet veel problemen. Voor zover ik weet was er geen truc en moest ge gewoon goed vechten, vooral in de rug pakken natuurlijk.

Met zijn vorm als ruiter had ik meer problemen. Maar dat eigenlijk omdat ik niet doorhad dat ge moest targetten zodat zelda zou kunnen schieten. Daarna was het natuurlijk gemakkelijk.

Alex
13-02-2007, 12:47
Eindbattle
Had meeste problemen met beast form. Vergeten dat je A moest inhouden om hem omver te werpen, dus werd ik heen en weer geslingerd. Wel een amusant strijdmuziekje in dat gevecht.

Eindbattle ook niet zozeer, vond ik wel stoer dat hij altijd traag en fier rondstapte en snel uitstak. Vooral op dat moment snel opzij gegaan en zonder L targetting gewerkt om er rond te crossen en tegelijkertijd blijven slaan.

deevie
13-02-2007, 13:04
Nog eindbattle:
In de laatste vorm komt Ganondorf soms op je af en komt er chance onderaan het scherm. Als je dan snel op A begint te drukken kan je hem achteruit werpen en zo nog enkele rake klappen toedienen, zo gaat hij ook veel sneller neer. Ik vond het echter leuker om dit niet te gebruiken, als er dan eens een deftig gevecht is tegen een tegenstander met goeie moves moeten we dit benutten.

Alex
23-02-2007, 00:34
Niet zozeer TP maar Zelda in algemeen:

Hyspace: If Hyrule had internet
http://hyspace.progressiveboink.com

Vrij geslaagd IMO :)

Mr. Santa
23-02-2007, 03:32
http://hyspace.progressiveboink.com/error.html

Kekeke ^^

Ik had het eerst zelfs helemaal niet door. :-)

Eposhark
23-02-2007, 13:03
LOL!!! http://hyspace.progressiveboink.com/ricky.html

Comment van Kiki: WE HAVE YOUR SON. Kiki kiki!

Pay me 500 rupees, which I love more than anything, if you want him back safe and sound!

Kiki!

Geniaal =)))

edit: http://hyspace.progressiveboink.com/malon.html

edit2: http://hyspace.progressiveboink.com/christine.html

rafl
LAL die comments =)

minion
28-02-2007, 18:58
Kheb al de eerste 3 tempels gedaan, en kzit nu aan dat damspel met die 2 standbeelden, met ongeveer 18 uur op de teller: is dat snel/traag/gewoon?
Nog vraagje, waar zijn al de side quests enzo? Eerste (en enige) dat ik ben tegengekomen is die over Poe's verzamelen. Heb ik veel gemist?

ibaun
28-02-2007, 19:12
Met 16u gespeeld heb ik net de zora's van onder het ijs gehaald, en ben ik nu op insecten hunt.

ecko
28-02-2007, 19:14
spoiler tags mensen :p

Alex
28-02-2007, 22:34
Kheb al de eerste 3 tempels gedaan, en kzit nu aan dat damspel met die 2 standbeelden, met ongeveer 18 uur op de teller: is dat snel/traag/gewoon?
Zie eerste posts topic in de aard van: "x uur gespeeld, y'de dungeon". Het is ook geen race om ter snelst uiteraard.

Nog vraagje, waar zijn al de side quests enzo? Eerste (en enige) dat ik ben tegengekomen is die over Poe's verzamelen. Heb ik veel gemist?

Er zijn een stuk of 4/5 gevestigd rond Lake Hylia.

Jaak
05-03-2007, 12:35
even tussenkomen: ben gisteravond begonnen aan Twilight Princess voor NGC 8-)

heb doorgespeeld tot het punt waar ik dat meisje en dat aapje heb moeten bevrijden, en daarna een tweede keer die geiten heb moeten binnenbrengen

8-)

mijn broer heeft het uitgespeeld op Wii, en heeft even gevolgd op NGC met mij, en hij vindt dat het precies beter lijkt op Gamecube. :)

Jaak
06-03-2007, 12:16
na anderhalf uur enter ik de forest temple. 8-)

hopelijk is hij niet van het kaliber van de forest temple in ocarina of time. heb daar toch een paar keer zitten vloeken. :teeth:

Lion
06-03-2007, 14:28
mijn broer heeft het uitgespeeld op Wii, en heeft even gevolgd op NGC met mij, en hij vindt dat het precies beter lijkt op Gamecube. :)

Waarop baseert hij die uitspraak?

Jaak
07-03-2007, 17:48
omdat alles gespiegeld is op de Wii blijkbaar, en Link er met zijn haar naar de andere kant en met het zwaard in het linkerhand bvb beter uit ziet.

Mr. Santa
13-03-2007, 22:03
En het feit dat je free camera control hebt? :-)

Nu, er zijn voor- en nadelen voor beide versies, maar het rechtstreeks richten met de boog, boomerang of clawshot is toch wel een enorm groot voordeel. Alleen jammer van die camera.

Jaak
15-03-2007, 00:36
idd. diene verschoot efkes toen ik mijn camerahoek veranderde. :)

.fanny
15-03-2007, 00:57
fanny heeft het spel nog altijd niet uitgespeeld. +100 uur op de teller. ik weiger er een eind aan te maken.

Nieker
15-03-2007, 01:20
Ik zit nog altijd rond de 20, is ondertussen al een tijdje geleden dat ik gespeeld heb. Ik heb op de een of andere manier last van lag op die controls, zeker in menu's. Ik denk dat er iets niet klopt aan mijn opstelling. Eens mijn wii op kot staat zal er hopelijk wat meer op gespeeld worden :)

minion
15-03-2007, 13:28
4de dungeon net uit, met iets van een 30 uur op de teller en het begint nu echt goed allemaal op gang te komen!
Wel probleem gehad bij het vissen: mijn lijn kwam altijd automatisch terug terwijl ik de nunchuck helemaal niet bewoog.

sn1p3r
20-03-2007, 16:27
* High quality 3rd party product.
* Improve inspiration when playing games like Zelda, Red Steel, etc.....
* Enhance the joy of playing - make the games more realistic.
* Comes with a sword, a knife & a shield.
* Easy to install. (http://www.psxshop.nl/product_info.php?products_id=2238)
http://www.psxshop.nl/images/combatpack2.jpg
http://www.psxshop.nl/images/combatpack.jpg

Can you say lol? :)

minion
26-03-2007, 19:35
ice-dungeon net uitgespeeld, en hoe fucking retecool is die bal+ketting :) De baas was wel een beetje lame/easy, maar voor de rest, nog maar eens een practige dungeon (net zoals alle andere tot nu toe)

Sentinel
01-04-2007, 18:50
http://www.vgcats.com/comics/images/070331.jpg

.fanny
08-12-2007, 01:20
zijn hier nog hoepels die bij deze game soms flikkerende textures hebben? vooral grond en muur textures. vooral bij beweging, en verandering van lichtbron en shit.

kan natuurlijk aan mijn nieuwe crap-tv liggen, maar ik herinner mij dat ik het elders ook al heb waargenomen.

Jaak
08-12-2007, 12:00
dat is de twilight-sfeer hoepel !

euh, nee, geen last van.
ben nu zelf aan 't spelen, en heb net de light god ofzoiets van lake hylia gerestored. :)

minion
08-12-2007, 15:26
zijn hier nog hoepels die bij deze game soms flikkerende textures hebben? vooral grond en muur textures. vooral bij beweging, en verandering van lichtbron en shit.

kan natuurlijk aan mijn nieuwe crap-tv liggen, maar ik herinner mij dat ik het elders ook al heb waargenomen.

Klinkt eerder dat er een probleem is met je Wii.
Op forum gevonden:
It should be noted that the pixel issue does not render the wii unusable - the specific look of the effect for those who haven't had the problem is similar to watching a gpu overheat on a PC, it's as though at some point in time something on the videocard just up and quit working properly. It basically randomly generates multicolored pixels in various parts of the screen, while it is visible on menu's and 2d games played through virtual console it's far more apparent the more the hardware is pushed- twilight princess and RE4 for example will have a constant annoying static all over the screen but Ninja Gaiden NES will only get the odd flickering pixel. This is NOT an issue with the cables/tv , do not let nintendo tell you this if you phone for a repair order because they will go down a checklist of stuff that's not worth checking.

.fanny
08-12-2007, 18:04
mijn vc-games zien er fantastisch uit.

nog een symptoom; sommige textures zien er veel te donker uit, maar als ik dan langzaam het beeld beweeg, en er komt een lichtere texture bij, dan licht die donkere texture ook ineens op. helderheid van zekere textures is dus afhankelijk van wat er nog zoal in beeld is, niet te verwarren met lichteffecten en dergelijke. het is alsof mijn tv de hele tijd de helderheid aanpast van vanalles en nog wat. dat, en natuurlijk de pixelbrei. wat een gepijp.

maar mijn vc-games zien er echt perfect uit.

sugar
11-12-2007, 13:13
Ik heb jaren uitgekeken naar de volgende echte grote zelda game, en viel dus zowat flauw toen we de wii kregen op de releasedag, plus zelda TP. Mss komt het door die hoge verwachtingen, maar ik vond het spel toch teleurstellend. De graphics zijn prachtig, de feel en besturing zijn subliem, zalige personages en sterke verhaallijn, maar ik had constant een deja vu gevoel bij puzzels en tempels. En meerdere elementen uit de storyline komen ook zeer bekend voor. Daarbij komt nog dat ik het allemaal veel te makkelijk vond :( er zaten mss drie dingen in die ik niet direct vond, en ik ben geen enkele keer gefaint, gewoon omdat alle bosses zo easy waren.
Het irritante is dat ze er zo COOL uitzien! Dan heb je die supermeganeigvetcoole vuurspuwende draak, en dan denk je fuuuuck ik durf er niet aan te beginnen :( maar dan doe je het toch en dan is ie na drie minuten al dood terwijl jij een half hartje kwijt bent omdat je zelf per ongeluk van een toren bent gesprongen. Dat vind ik teleurstellend :(

Nuja, ik had echt superhoge verwachtingen en ik vond het toch een van de beste spellen die ik ooit heb gespeeld, maar ik had het gevoel dat het nog subliemer had kunnen zijn :(

En eigenlijk mag een Zelda game nooit afgelopen zijn. Het spel zou zelf nieuwe verhaallijnen moeten ontwikkelen zodat je EEUWIG verder kan spelen! Oh, if only :(

dat was ik al bijna vergeten, major turn off ook voor mij. Ik hou van spellen waar je echt in een wereld zit waar iedereen zijn eigen leventje leidt, en je het gevoel hebt dat dat volk je ook echt NODIG heeft, ipv dat je gewoon speelt om te spelen. Ik kan me nog herinneren dat ik ten tijde van Oot echt snachts lag te denken over bepaalde puzzels die me niet lukten, en ik me mega schuldig voelde tgo het volk van hyrule. Ik was zo onschuldig.