PDA

View Full Version : Wii vragen thread

Flandria
12-01-2007, 22:46
Zodat we als we vragen hebben over de wii en eventuele problemen, alles hier kunnen terugvinden en geen duizenden threads creŽren omtrent de Wii.

Hier is de mijne:

Oke, je hebt de classic controller voor de Wii, die kan gebruikt worden voor latere no-wiimote games te spelen en Virtuale consolegames, maar kan je die ook gebruiken om Gamecube te spelen op je Wii? Of moet het specifiek een Gc-controller zijn? Misschien een domme vraag, maar dit is mijn eerste non-handheld Ninty-console.

Alex
12-01-2007, 23:00
De classic controller heeft niet alle knoppen van de gamecube controller, moet specifiek GC controller zijn. GC controller kan eveneens gebruikt worden voor latere non Wiimote games (Super Smash Bros Brawl) of virtual console.

Flandria
12-01-2007, 23:26
Aha, dan ben ik maar al te blij da'k er mij nog gene gekocht heb, nu weet ik tenminste da'k GC controller moet zoeken. Dank!

Alex
12-01-2007, 23:31
Wel een kleine disclaimer, ik meen me te herinneren dat er gezegd werd "almost all virtual console games". Ik ben nog niet op de hoogte van een virtual console game die niet met de GC controller werkt, maar het zou kunnen.

Ik zou alleszins sowieso een GC controller aankopen, zijn goedkoper dan de classics. Je kan ook voor een wavebird gaan (wireless)

Neill
13-01-2007, 10:12
Wavebird is echt wel een aanrader, zeker wanneer je nu draadloos gewend bent, is terug overstappen naar zo'n draad echt niet fijn imho. Ontvangertje dat je in de console moet steken is dan weer zo sexy als Margriet Hermans op een fiets zonder zadel.
Je bekijkt best in het Shop kanaal per game welke controller je kan gebruiken. Of Super Smash Bros met GC controller zal gaan werken weet ik eigenlijk niet.