PDA

View Full Version : Overdracht domeinnaam voor middelgroot bedrijf

Pistons
15-12-2007, 11:45
Ik heb in de afgelopen maanden een site ontwikkeld voor een middelgroot bedrijf en nu moet die site binnenkort online. De vorige site werd door een ander bedrijf gemaakt en wordt momenteel nog steeds gehost door hun. Daar ik tegenwoordig veel met One.com werk, heb ik beslist om de nieuwe site daar te hosten.
Uiteraard is email verkeer vrij belangrijk voor zo'n bedrijf en wil ik dat de overdracht vlekkeloos gebeurt.
Ik had eerst het idee om vr de domeinnaam getransfereerd is alle bestaande e-mailadressen opnieuw aan te maken (het zijn er ruw geschat een stuk of 20) op de nieuwe hosting, zodat wanneer de domeinnaam wordt getransfereerd alles vlekkeloos verloopt. Maar nu heb ik gezien dat ze met een Exchange server werken. In hun emailclient (outlook) staat dus geen account ingesteld, maar een instelling ivm Exchange server. Mijn kennis over zo'n zaken is dus nihil en wil ik dus weten wat dit precies is, doet en wat dit voor mij betekent. Iemand die al dergelijke situatie heeft meegemaakt en mij wat uitleg kan geven ?

Deffe
15-12-2007, 12:49
Die exchange server zal je niet bij One.com kunnen hosten. Je neemt best contact op met hun huidige host omtrent de transfer.

Pistons
15-12-2007, 12:58
Zou het eventueel mogelijk zijn om de site en die exchange server apart te laten hosten ? Site bij One.com en mailserver bij dat vorig bedrijf bv ?

frenzal
15-12-2007, 13:11
exchange server is normaal lokaal bij bedrijf aanwezig? Zeker dat ze hosting + exchange server hebben? Je moet gewoon zorgen dat je dns instellingen weer goed instelt en dat de mx records naar hun huidige exchange server verwijzen.

Maar one.com voor een professionele site te hosten zou ik persoonlijk niet doen, liever iets binnen belgie of ze zouden echt al paar 1000mb webspace nodig hebben dat in BE te duur is..

Pistons
15-12-2007, 13:33
Het is goed mogelijk dat die Exchange server lokaal wordt gedraaid bij hun. Daar zal ik eens voor informeren.

Maar zou het een probleem kunnen vormen tussen One en hun lokale mailserver ?

frenzal
15-12-2007, 23:29
niet als de mx records naar hun server verwijzen, best ook alles van mail afzetten ook bij one om conflicten te vermijden

tis wel beetje een voorwaarde dat je dns settings kan beheren bij one

Takeshi
17-12-2007, 08:29
Waarom zou je de MX records wijzigen?

Je moet er gewoon voor zorgen dat je bij het overzetten van de site enkel de HTTP verwijzing laat wijzigen bij de dnshost en niet de MX records. Dus eigenlijk moet er niets gebeuren als die Exchange lokaal staat.

Stuur gewoon een mail naar dnsmasters@belgacom.be om de HTTP naar ander IP door te verwijzen en MX records voor de mail te laten staan.
Meestal moet wel de eigenaar/bedrijf van het domein mailen, en dan is dat op een uur gedaan.

frenzal
17-12-2007, 09:41
Hij zegt dat hij de domeinnaam gaat transferren dan moet hij weer de mx records juist instellen.

Pistons
17-12-2007, 17:41
Dus om alles smooth te laten verlopen pas ik dus best de mx records aan in het one.com controlepanel zodra ik daar toegang heb en vr de domeinnaam getransfered wordt ? Zodra de transfer dan is gebeurd zou alles perfect moeten blijven werken ?

frenzal
17-12-2007, 18:54
jups