PDA

View Full Version : Vampire Bloodlines

Nieker
14-01-2007, 21:37
Blijkbaar heb ik met Vampire een topper over het hoofd gezien. Ik heb die in den beginne eens geïnstalleerd maar een combinatie van crappy pc en buggy game hebben mij dan maar weerhouden van het spel te spelen.

In de Oblivion thread heb ik gelezen dat er bepaalde patches en updates zijn voor dit spel die het leven een stuk aangenamer maken. Dus bij deze, welke patches kunnen jullie mij aanraden ?

Freddie Wasbak
14-01-2007, 21:41
En waar valt er een budget versie te vinden van dit game?

wjw
14-01-2007, 21:41
Als je nog een maandje tijd heb ik ga ik hier HEEL uitgebreid op antwoorden.

Zoniet:

Enkel de Unofficial Patch 3.3 ( = laatste nieuwe )

Fixed alle bugs, geeft iets meer XP. Maakt skills belangrijker.

http://www.worthdownloading.com/game.php?gid=196

Verder is er nog slechts één goede mod, die de HP van alle tegenstanders verdubbelt of x6 doet waardoor het spel een pak moeilijker wordt.

Je Disciplines worden ook een pak sterker. Je krijgt ook een pak meer XP.

http://www.fileplanet.com/169835/160000/fileinfo/Vampire:-The-Masquerade---Bloodlines---Pop's-Difficulty-and-Enhancement-Mod-v2.00

Alle andere mods maken je chars totaal overpowered.

Maar echt, heb nog een beetje geduld en dat post ik zeer uitgebreide shit over VtM. (reden dat ik het nu nog niet doe: het is nog niet af)

wjw
14-01-2007, 21:42

rommelbakken

mod links volgen

3.3 is uit

Dj El Marriachi
14-01-2007, 21:43
geen idee welke patches. ik heb wel gelezen dat er ook onnofficiele patches zijn.

ik heb zonder patch gespeeld en het spel crashte echt maar sporadisch.
qua bugs viel het ook mee.
als je je over de gebrekkige combat en de werkelijk te achterlijk voor woorden AI kunt zetten, heb je een dijk van een spel, met side quests en een main quest die allemaal tot het einde boeien.
de sfeer in het spel is echt super en ik heb momenten gehad dat ik me echt kapot ben geschrokken. luguber en bijzonder origineel spel.
alleen die AI dus... ga maar niet voor een stealthy character.

Irmo
14-01-2007, 21:48
zonder patch liep het bij mij altijd vast.
[spoiler:4e783edaa4] in die grot nadat je die ene kerel die eerst die malkavian zijn huis in brand heeft gestoken gemold hebt en daar die andere kerel hebt gered[/spoiler:4e783edaa4]

Nieker
14-01-2007, 21:49
Ik heb hem gekocht in den Game mania een paar maanden geleden voor 3euro nieuw. Jawel, 3 euro :)

Bedankt al wjw, zal het al eens bekijken

Ik zou wel willen wachten, maar ik zou vanavond graag al eens spelen ter ontspanning. De zaken die je nog gaat zeggen, kan ik toepassen nadat ik al bezig ben met een game ?

Robin
14-01-2007, 22:01
geen idee welke patches. ik heb wel gelezen dat er ook onnofficiele patches zijn.

ik heb zonder patch gespeeld en het spel crashte echt maar sporadisch.
qua bugs viel het ook mee.
als je je over de gebrekkige combat en de werkelijk te achterlijk voor woorden AI kunt zetten, heb je een dijk van een spel, met side quests en een main quest die allemaal tot het einde boeien.
de sfeer in het spel is echt super en ik heb momenten gehad dat ik me echt kapot ben geschrokken. luguber en bijzonder origineel spel.
alleen die AI dus... ga maar niet voor een stealthy character.

Hah, die sfeer. Herinner me nog steeds dat haunted hotel dat voor een deel was afgebrand. Tamelijk geschifte quest en toch ook een keer verrot geschrokken.
Sfeer was inderdaad wel de topper in dit spel, veel fantastische subquests ook. Ben voornamelijk afgeknapt na een tijdje door de bugs en door de (imo) gebrekkige combat. Sommige (sub)quests waren dan ook gewoon slecht (schip binnendringen met al die flikken). Eigelijk mochten de meeste quests die action-oriented waren achterwege blijven voor mij.

Irmo
14-01-2007, 22:35
dat schip was stealthorienated ;p

wjw
14-01-2007, 22:44
De zaken die je nog gaat zeggen, kan ik toepassen nadat ik al bezig ben met een game ?

Euhm... 8=) zeker... :) Speel gerust.

Archangelus
14-01-2007, 23:16
VtM: Bloodlines is zo cool! :D

Kheb het eerst uitgespeeld met een Tremere denk ik, die blood sorcerers, en dan nog eens met een vrouwelijke Malkavian. Die Malk was echt gieren, compleet doorgedraaid character met supercoole dialogen. :)

Irmo
14-01-2007, 23:38
nosferatu is the way to go, maar ik vertoefde geregeld nog bovengronds :s
gangrel is ook leuk voor die animalism spells, dat ge u kunt transformeren, weet exacte naam eigelijk niet meer, het kan juist zijn :)

wjw
14-01-2007, 23:41
Gangrel klopt.

Nosferatu hebben de coolste disciplines naar mijn mening.
(hoewel ik ze nog niet uitgetest heb)

Malkavian zijn redelijk... 'uniek'.

Tremere hebben dan weer een ijskoud karakter en beheersen blood magic.

Maar eigenlijk heeft elke bloodline wel wat 'cools'. Enkel de Ventrue zijn ... ... niet mijn ding.

Irmo
14-01-2007, 23:43
die blood boil van de tremere was keer op keer een vettig lachje :love:

Karel
14-01-2007, 23:50
Da's nog eens een goed RPG game zie :).

Dj El Marriachi
15-01-2007, 00:32
dat schip was stealthorienated ;p

ja, dat was afschuwelijk. ik had compleet géén punten in stealth of wat dan ook gestoken en toch kon ik op mijn gemakske erlangs kruipen.
nog sterker, ik weet dat ik eens van een container viel vlak naast zo een flik en die liep keer op keer tegen mij aan zonder mij op te merken. echt erg was dat...

ik speelde toen met een toreador. was nu van plan het te spelen met een tremore omdat die bloodboil me wel amusant lijkt.
maar goe, ik denk dat malkavian ook echt wel fun is.

ik zou hier nog zo wat bijzonder coole momenten willen aanhalen, maar kwil niet teveel spoilen.

de voice acting was trouwens ook enorm goed in dit spel. die griet van die disco was de max en ik kan me een quest herinneren met een bange stotterende kerel die zo overtuigend overkwam dat ik er compassie mee kreeg en de quest uiteindelijk toch anders uitdraaide dan dat ik in gedachten had :)

*edit
naar `t schijnt als je de vrouwen goed behandelt kun je ermee naar bed. niet dat ik hierop kick ofzo, maar was wel benieuwd of het lukt. ik vond het wel een beetje grappig dat je je eigen "bitch" kon hebben in dit spel...

Jack Carver
15-01-2007, 18:53
Heb het ook een tijdje gespeeld, en op sommigen punten was het een van de coolste en origineelste spellen ooit, maar het werd zo slordig afgewerkt dat het plezier er voor mij al snel af was. Heb het dan ook snel verkocht maar misschien zijn die problemen door de patches wel verholpen.
Het conceft en de sfeer waren vrij geniaal. De controls daarentegen, en daar dan de bugs bij geteld, en de toen in der tijd hoge systeemeisen die niet in verhouding me de graphics waren, hebben het toch allemaal een beetje verpest. Vooral de levels met geweren vond ik de controls echt slecht. Enja ik was maar 14 jaar toen het spel uitkwam, het was ook gewoon te moeilijk en vooral VEEEEEEEEEEEl te eng voor mij toen. :)

Irmo
15-01-2007, 19:02
naar bed denk ik niet, je kon er wel enorm veel verleiden, je kon er eentje je ghoul maken die je dan verschillende pakjes aan kon doen en je kon een Toreador elder verleiden, die had veruit een van de meest sexy pakjes aan van heel het spel!

wjw
15-01-2007, 19:11
Vampiers hebben in de regel geen seks, omdat ze ... wel er geen zin in hebben.

Sommige crazy vampiers vinden het gewoon ... zot om te doen.

Euh... over die "stealth" mission...

Je kon gewoon ook al die guards killen hoor. Alleen wordt u dat achteraf niet in dank afgenomen.

Er zijn ook geen "gun missions" in dit spel. Je kan altijd guns hanteren en je kan altijd voor melee combat gaan.
Je focust best op één van de twee naargelang uw Disciplines.

KingSix
15-01-2007, 21:22
Sowieso een enorm sfeervol spel en misschien het enige dat er in geslaagd is om deftig een vampierensetting in een modern kleedje te steken (of voor zover ik weet). Ik vind de herspeelbaarheid wel wat minder, ook al speel je met een toaal ander karakter en stijl, de quests zijn er niet in overvloed en die iets te weinig locaties heb je snel gezien.

Nieker
15-01-2007, 21:23
Zijn voorloper heb ik uitgespeeld en die vond ik zwaar de max, vooral de oude setting.

Irmo
15-01-2007, 22:41
het verhaal man, liefde die 800 jaar lang duurt...

ah voor bloodlines is onlangs unofficial patch v3.3 uitgekomen lees ik net op gamebanshee.
http://www.gamebanshee.com/vampirebloodlines/walkthrough/images/screenshot192.jpg
link naar een foto van die ene extreem sexy toreador waarover ik het had :)

Nieker
15-01-2007, 23:50
Ik heb nu een paar uurtjes gespeeld en ik ben verslaafd ;) Ik begrijp al waarom oblivion de naam RPG niet echt waardig is!

Dit spel kan nog wel eens gevaarlijk worden voor mijn examens.

wjw
16-01-2007, 07:30
Ik heb nu een paar uurtjes gespeeld en ik ben verslaafd ;) Ik begrijp al waarom oblivion de naam RPG niet echt waardig is!

Join the bash 8=)

Nieker
17-01-2007, 12:01
Echt een prachtig spel. Gigantisch veel sfeer en ik ben nu toch al een paar keer énorm verschoten. (je gaat naar een deur, ziet dat ze op slot is en als je je draait staat er ineens peet voor u neus)

Een van de weinige nadelen is idd de crappy AI. Ik was met mijn shotgun een kamer aan het clearen en de vijanden in de kamer ernaast hadden dat niet eens opgemerkt. (de deur stond open en ik stond door dat deurgat te schieten ;D )

+ ik ben echt de meest arrogante vampier ter wereld 8=)

wjw
17-01-2007, 12:06
Da's gek: Meestal horen ze geluid wel.

(enkel in de Beachhouse zijn er 2 peten bugged)

Niet dat de Ai. echt goed is.
Helaas (sorry, sorry) hoe verder je in het spel geraakt, hoe minder sterk het spel wordt. ( afwerking enzo die het laat afweten)

Je kan bv. In santa Monica een heel deel stad bezoeken, dat gewoonweg... leeg is.

( wel gebouwen, maar geen Npc's)