PDA

View Full Version : [PS2] The Warriors

Bavo
19-01-2007, 14:08
Sinds The Warriors een dijk van een film was uit de jaren stilletjes (jaren '80?) met ene geweldig agressieve apocalyptische sfeer erin, en het spel als Platinum Edition te koop lag heb ik het maar blindelings gekocht. Na een paar uur spelen ben ik onzeker of het wel Platinum is.

Sterke punten:
Warriors concept is gewoon vetcool/ubergeil. De echte streetbrawlers zonder de hedendaaggse ghettokledij, wel met allerlei leuke thema's zoals rollerschaatserrs, baseballers, rockers etc etc
De sfeer in het spel is vrij realistisch, met veel dat gebeurt in de wereld rond je en bijzonder amusante atmosfeer alom. De gevechten zijn groot sen bijzonder realistisch, geen grootse Oosterse vechttechnieken, wel bruut en chaotisch geweld.

En dan krijg je de zwakke punten natuurlijk:
Te chaotisch, ik sla meer op eigen mannen dan op anderen? Hoe moet je dat nu richten?
De controls zijn te snel, je loopt voortdurend in cirkeltjes rond een vijand, dat is ridicuul. Die analoge stick ligt me echt niet, je kan wandelen maar dan moet je wel heel gecontroleerd kunnen duwen.
Geen contrast, hallo. Soms staat er een team member met rode kleur naast me en ik begin die te meppen omdat ik denk dat het een vijand is, in blauw nota bene.
De dialogen zijn to the point maar de hippe woordne komen wel rechtsreeks uit de jaren 70/80. Als ze schelden zeggen ze 'you toy'. Serieus.

Al bij al interessant, vooral als je wat bendes in elkaar begint te meppen. Toch ietwat teleur gesteld dat de controls en graphics zo shady zijn.

oblo
19-01-2007, 14:19
Had het graag eens gespeeld, enkel niet graag genoeg om PS2 voor te kopen. En van die films met grote invloed op hiphop-cultuur, sja, caaaaaaaan you dig it? Ik zie overigens niet in waarom je laatste minpunjte een minpuntje hoeft te zijn.

Nog net jaren '70 overigens.

Bjorn
19-01-2007, 14:28
Schitterend spel, maar ik heb het opgegeven waar je die kerel zijn huis moest trashen. Dat was gewoon onmogelijk om het binnen de vooropgelegde tijd te doen. Ik zal wellicht wel iets over het hoofd gezien hebben :).

edit>
Ik heb het op Xbox.

Bavo
19-01-2007, 14:35
Had het graag eens gespeeld, enkel niet graag genoeg om PS2 voor te kopen. En van die films met grote invloed op hiphop-cultuur, sja, caaaaaaaan you dig it? Ik zie overigens niet in waarom je laatste minpunjte een minpuntje hoeft te zijn.

Nog net jaren '70 overigens.

Ja, best wel coole dialoog. Het is enkel moeilijk de karakters niet te beginnen uit te lachen als ze woorden als 'toy' an 'can you dig it' gebruiken ;-)

Dat ik het verschil niet zie tussen mijn mannen en anderen en dat de controls zo moeilijk zijn omn accuraat te spelen staat nergens anders. Misschien heb ik gewoon een gebrek aan ervaring in dat GTA genre (nooit gespeeld).

Lion
19-01-2007, 14:37
Die film is pure cult in mijn ogen. Heb hem op dvd. Ik was er zo van onder de indruk als klein gastje :)
Het spel heb ik op XBOX gespeeld. Geen enkele moment last gehad van de dingen die jij hier opnoemt.
Misschien komen ze enkel op de PS versie voor. Duno.

blumcole
20-01-2007, 17:19
Ik heb de game op xbox. Erg goei spelleke. Kheb eigenlijk ook niet echt veel last van de negatieve punten die ge daar vermeld. En zet uw kleuren van uwe tv hoger ^^

Bavo
23-01-2007, 10:40
Ik blijf geen steek zien en zit vast op de level waar ge om het eerst een tag moet zetten, geen verf :(

Bjorn
23-01-2007, 11:15
Ik blijf geen steek zien en zit vast op de level waar ge om het eerst een tag moet zetten, geen verf :(Daar heb ik ook serieus op gevloekt. Gewoon snel zijn is de boodschap, alleen is het probleem wel dat het stuk dat erna komt eigenlijk onmogelijk is. Daar ben ik bij gestopt, want dat ging gewoon niet.

Bavo
24-01-2007, 13:12
Ik blijf geen steek zien en zit vast op de level waar ge om het eerst een tag moet zetten, geen verf :(Daar heb ik ook serieus op gevloekt. Gewoon snel zijn is de boodschap, alleen is het probleem wel dat het stuk dat erna komt eigenlijk onmogelijk is. Daar ben ik bij gestopt, want dat ging gewoon niet.

Eens ik door had dat er op vaste plaatsen verf verschijnt en ge moet zien dat ge eerst zijn ging het vrij vlot. Daarna geen problemen gehad (alles aan een ruk door) tot aan het stuk waar ze met molotov op mijn hoofd smijten terwijl het hek dicht is en kapot moet. Dat heb ik 5 keer geprobeerd en is de laatste keer op een nippertje mislukt. Begin het spel te apprecieren :)

23alien
24-01-2007, 13:20
Sinds The Warriors een dijk van een film was uit de jaren stilletjes (jaren '80?) met ene geweldig agressieve apocalyptische sfeer erin, en het spel als Platinum Edition te koop lag heb ik het maar blindelings gekocht. Na een paar uur spelen ben ik onzeker of het wel Platinum is.
Platinum slaat enkel op verkoopcijfers dacht ik, dus niet op kwaliteit.

Bavo
24-01-2007, 13:30
Dat had ik door toen ik 50 Cent ertussen zag staan. Ik ga echter uit van een correlatie tussen verkoopscijfers en kwaliteit, er is maar een zekere marge waarin je crap kan doen verkopen via agressieve marketing, en Warriors is geen commercieel sterke brand zoals 50 Cent, het is een cultclassic (al neem ik aan dat ze wel hun GTA franchise zullen gelinkt hebben ervoor)

Muppit
24-01-2007, 15:54
snap niet zo erg dat je problemen hebt met het spel, bavo? Ik heb het spel uitgespeeld in ongeveer een uur of 8, zonder al te veel moeite.

Bavo
24-01-2007, 16:15
Analoge controller is nieuw voor me :) Gebruikte God Of War dat eigenlijk? Met God of War had ik niks problemen qua controls (en nooit qua camera FYI). Nuja, daar had je geen teammates die niet in de klappen mochten delen :)

Bavo
26-01-2007, 15:09
Dat ik gene steek zag lag aan het feit dat ik tijdens de setup gedaan had wat het spel me vroeg: de lighting zo zetten dat je het linkervakje niet meer kon zien (had bedrogen want ik zag het nog nipt wel). Dan zag je in het spel dus ook geen steek. Slim.

Trojan
26-01-2007, 17:35
Dat ik gene steek zag lag aan het feit dat ik tijdens de setup gedaan had wat het spel me vroeg: de lighting zo zetten dat je het linkervakje niet meer kon zien (had bedrogen want ik zag het nog nipt wel). Dan zag je in het spel dus ook geen steek. Slim.die lightning en gamma shit moet je altijd op standaard laten staan, zelfs al kun je dat vakje of balkje nog zien.

Bavo
26-01-2007, 17:56
Zal nooit meer de fout maken hun te geloven.