Shrimp Refuge Forums

Shrimp Refuge Forums (https://forum.shrimprefuge.be/index.php)
-   Videogames (https://forum.shrimprefuge.be/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Wat heb je onlangs gekocht? (https://forum.shrimprefuge.be/showthread.php?t=12768)

jakkerd 08-05-2013 15:24

Quote:

Originally Posted by Holly Martins (Post 1144367)
Ik ben zo arm dat ik zelfs de demo niet kon betalen.

Woe is me!

Gelukzak.

HeLLBirD 08-05-2013 22:20

Ik moest en zou dat beeldje hebben, dus dan maar eergisteren al gepreorderd:

http://www.gamingnation.nl/wordpress...t-edition1.jpg

En wat zat er dan, deels onverwacht, vandaag in de bus:

http://users.telenet.be/hellbird/AC4Pre.JPG

Oeh, een schatkaart! En het heeft te maken met een opdracht op't internet! Spannend! :love:

Mod: En ook NFS: Hot Pursuit op steam. En nu moet ik dringend eens stoppen met games te kopen, toch voor de rest van de maand...

Nieker 09-05-2013 14:15

Ik weet niet wat gamen. Ik heb duusd games gekocht het laatste jaar en niets kan mij eigenlijk boeien. Ik wil nog eens een game zoals de eerste witcher, skyrim of fallout 3 die mij weken bezig houdt en volledig opzuigt in zijn wereld. Al die toppers van de laatste maanden trekken echt op de ballen

jakkerd 09-05-2013 14:25

Fallout new vegas?

Dj El Marriachi 09-05-2013 15:13

Dragon Age al gespeeld Niek? Koop het wel op pc en pak ineens de expansion erbij. Heeft mij toch wel al 150u kunnen bezig houden volgens xfire :) Is wel geen free-roaming zoals Skyrim of Fallout 3.

New vegas heeft hij trouwens al gespeeld

En verder heb ik hetzelfde. Far Cry 3, Dead space 3. Uiteindelijk doet het me allemaal niet meer zoveel.
Enigste xbox spel dat ik waarschijnlijk dit jaar nog ga kopen is GTA V. Dat weet ik sowieso dat dat mij weken gaat bezig houden.
En als het ook maar de helft zoals San Andreas is, nog veel langer.

Jack The Ripper 09-05-2013 15:31

Ik wil nog eens een MMORPG die mij volledig opslorpt zoals Vanilla WoW destijds.

Dj El Marriachi 09-05-2013 16:02

Ik ook. Wildstar ziet er goed uit, en Elder scrolls online ook.

Ik heb het probleem dat Wow mij een burn-out heeft gegeven. Levellen is nog steeds leuk in een mmo. Maar endgame is het ALTIJD grinden, grinden en grinden. Of ge nu Pvp, dungeons, dailies, craft, reputation, etc...
Het is logisch want hoe moet je anders mensen jaren aan een stuk bezig houden? Maar sinds ik daar echt heb bij stilgestaan, kan ik gewoon totaal niet meer genieten van een mmo.

Ik ging D&D : Neverwinter proberen, maar ik kan er mij niet eens toe aanzetten om het te downloaden omdat ik van tevoren al weet wat mijn probleem gaat zijn.
Ik heb geen problemen met honderden uren in een spel steken (Skyrim, diablo 3). Maar ik wil gewoon niet het gevoel hebben dat ik word bezig gehouden voor honderden uren op een geforceerde manier. "Hier manneke, nog 150 keer diene quest doen tegen uw goesting en ge krijgt uw nief zwaardje". Gelijk die achievements of dat reputation systeem. Feitelijk is dat toch iets ziek.

In januari kwam AC2 terug. Mijn favoriete MMO aller tijden. Geweldige ervaring was dat indertijd! Maar na een week kreeg ik door welke grind het weer ging worden. En bij AC2 is dat echt erg. Er kwam echt een wens uit toen ze dat spel weer online brachten. Een week heb ik het volgehouden... :(

Mijn MMO dagen zijn over vrees ik.

CSM 09-05-2013 16:07

Quote:

Originally Posted by HeLLBirD (Post 1144547)
Mod: En ook NFS: Hot Pursuit op steam. En nu moet ik dringend eens stoppen met games te kopen, toch voor de rest van de maand...

En stoppen met pre-orderen. :(

Holly Martins 09-05-2013 16:07

Quote:

Originally Posted by Dj El Marriachi (Post 1144669)
Ik heb het probleem dat Wow mij een burn-out heeft gegeven. Levellen is nog steeds leuk in een mmo. Maar endgame is het ALTIJD grinden, grinden en grinden. Of ge nu Pvp, dungeons, dailies, craft, reputation, etc...
Het is logisch want hoe moet je anders mensen jaren aan een stuk bezig houden? Maar sinds ik daar echt heb bij stilgestaan, kan ik gewoon totaal niet meer genieten van een mmo.

Is toch ook bij Diablo III zo? Constant hetzelfde. Opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw. Ik kan dat totaal niet, wat een tijdverspilling. Ik kan me zelfs kwaad maken als ik inbeeld dat mensen dat daadwerkelijk doen.

Losers.

(n/o aan de losers hier die dat doen)

CSM 09-05-2013 16:25

Bwa, wat grinden is niet erg als ge ondertussen iets anders kunt doen.

Dj El Marriachi 09-05-2013 17:36

Quote:

Originally Posted by Holly Martins (Post 1144672)
Is toch ook bij Diablo III zo? Constant hetzelfde. Opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw. Ik kan dat totaal niet, wat een tijdverspilling. Ik kan me zelfs kwaad maken als ik inbeeld dat mensen dat daadwerkelijk doen.

Losers.

(n/o aan de losers hier die dat doen)

Ik wist dat iemand dat ging zeggen :)

Het verschil is dat de Diablo 3 combat voor mij nog altijd heel plezant is. Ik amuseer mij terwijl ik speel. Ik heb ook nooit de meest efficiŽnte route gespeeld en wisselde tussen meerdere chars. Daarbij is er nog de RNG factor in Diablo 3. Je kunt een uurke spelen en toch drie legendaries hebben. Dat is zeldzaam, maar mijn neef had er 4 op een half uur een tijdje geleden. Heel veel activiteiten in een mmo zijn gewoon zo ontworpen dat ze een enorme timesink zijn. Diablo 3 kŗn een timesink zijn, maar je kunt evengoed elke week een uurke inloggen, u amuseren en toch iets epic halen.

En Diablo 3 combat is gewoon fucking zalig als ge niet gelijk een tard 24/24u whirlwinds doet in act 3. Er is grinden en grinden.

Jack The Ripper 09-05-2013 17:52

Die dailies vind ik na een paar weken echt oersaai in WoW. Geeft mij maar raids en dungeons. Vroeger waren heroics uitdagend en leuk om te doen in TBC. Tegenwoordig moet het allemaal gestroomlijnd gaan en mensen hebben geen zin meer om enkele uren te doen over een heroic.
Vroeger waren heroics al een uitdaging, nu is dat allemaal vanzelfsprekend. De uitdaging en de daarbij horende voldoening is weg.

Quote:

In januari kwam AC2 terug. Mijn favoriete MMO aller tijden. Geweldige ervaring was dat indertijd! Maar na een week kreeg ik door welke grind het weer ging worden. En bij AC2 is dat echt erg. Er kwam echt een wens uit toen ze dat spel weer online brachten. Een week heb ik het volgehouden... :(

Een goeie guild is natuurlijk belangrijk bij zo'n MMO. Anders voelt het nogal dood aan. En de graphics zijn intussen serieus gedateerd.

Cybdm 09-05-2013 17:58

Quote:

Levellen is nog steeds leuk in een mmo. Maar endgame is het ALTIJD grinden, grinden en grinden. Of ge nu Pvp, dungeons, dailies, craft, reputation, etc... Mijn MMO dagen zijn over vrees ik.

Wat ik mis in MMO's tegenwoordig is de R in de RPG. Het is allemaal zo kunstmatig geworden, geen avontuur meer. Ik herinner nog mijn eerste dagen met een MMO waar ik constant zat mee te leven met mijn character, te genieten van onbekende omgevingen die je moest ontdekken zonder quest hub of apenlijst die je dient af te werken. Een dungeon met vrienden ontdekken begon al met die te vinden in onbekend gevaarlijk gebied want ingame maps of quest trails waren er niet. Dat was inleving tot en met en gaf je het gevoel een virtueel personage te hebben in een gigantische te ontdekken wereld.

Nu is dat allemaal zo koeltjes, fuck ik had al met de komst van wow al moeite met de term "instance" ipv dungeon, zo technisch. Er vandaag geen beetje ruimte meer voor lore en ontdekking, nu draait het allemaal om "runs" (nog zo'n bagger term) zo snel mogelijk doen, en opnieuw, en opnieuw. Daillies, komaan hup lol story, login, boem patat log out, voila gedaan voor vandaag, MMOARCADE's dat spelen we. /rant

Dj El Marriachi 09-05-2013 18:00

Ik had een goeie guild. Dezelfde van 7 jaar geleden :) Dat maakte het just zo speciaal.
En die graphics waren eigenlijk echt nog wel dik in orde. Beetje statische wereld, maar de originele art, muziek gaven het toch nog altijd een super sfeer.

Maar bij dat spel kunt ge nie efkes inloggen en een questje doen. Ge moet verdomme quest givers ZOEKEN. En de meeste quests zijn totaal ondoenbaar solo. Dus eer ge dan weer een groep hebt. En die quests zijn ook echt niet duidelijk.

jelliuz 09-05-2013 18:07

Het is ver gekomen hier op shrimp, moet je je verantwoorden waarom je graag een spel speelt.

Dj El Marriachi 09-05-2013 18:08

Niemand moet zich toch verantwoorden? Het gaat over grinden en waarom mmo's niet meer plezant zijn voor velen onder ons.

jelliuz 09-05-2013 18:13

Quote:

Originally Posted by Dj El Marriachi (Post 1144689)
Ik wist dat iemand dat ging zeggen :)

Het verschil is dat de Diablo 3 combat voor mij nog altijd heel plezant is. Ik amuseer mij terwijl ik speel. Ik heb ook nooit de meest efficiŽnte route gespeeld en wisselde tussen meerdere chars. Daarbij is er nog de RNG factor in Diablo 3. Je kunt een uurke spelen en toch drie legendaries hebben. Dat is zeldzaam, maar mijn neef had er 4 op een half uur een tijdje geleden. Heel veel activiteiten in een mmo zijn gewoon zo ontworpen dat ze een enorme timesink zijn. Diablo 3 kŗn een timesink zijn, maar je kunt evengoed elke week een uurke inloggen, u amuseren en toch iets epic halen.

En Diablo 3 combat is gewoon fucking zalig als ge niet gelijk een tard 24/24u whirlwinds doet in act 3. Er is grinden en grinden.

Dit leest als een verantwoording ;) Als we nu graag eens 2 uur aan een stuk heel de tijd hetzelfde doen, wat is daar mis mee ? (ja , ok , maar ik speel het omdat en omdat...) Als het je plezier brengt dan heeft niemand daar toch iets op te zeggen ?

Jack The Ripper 09-05-2013 18:21

Een spel mag repetitief zijn maar er moet toch nog enige vorm van uitdaging zijn of een doel dat de grind rechtvaardigt.

Quote:

Originally Posted by Cybdm (Post 1144697)
Nu is dat allemaal zo koeltjes, fuck ik had al met de komst van wow al moeite met de term "instance" ipv dungeon, zo technisch. Er vandaag geen beetje ruimte meer voor lore en ontdekking, nu draait het allemaal om "runs" (nog zo'n bagger term) zo snel mogelijk doen, en opnieuw, en opnieuw. Daillies, komaan hup lol story, login, boem patat log out, voila gedaan voor vandaag, MMOARCADE's dat spelen we. /rant

Dat. Mensen hebben gewoon geen geduld meer. 't voelt ook niks epic aan als ge een heroic op 20 minuten cleart vind ik. Kiddies beginnen al te zagen of leaven de groep na 1 wipe.
Je moet er ook vrijwel niet meer bij nadenken over een juiste strategie om een mob pack neer te halen.De tank tankt, healer healt en de dps doet dps en crowd control en dergelijke zaken zijn bijzaak geworden. Allemaal op automatische piloot.

jelliuz 09-05-2013 18:25

De vraag is dan, kwam er een mmo uit waar je 3 miljard uren moet insteken voor je iets bereikt... Zou je dat nog zien zitten ?
Is de mentaliteit van mensen in het algemeen niet wat veranderd in 10 jaar tijd ?

*edit: Ander vb: Wildstar belooft raid content zo moeilijk te maken dat het enkel door de 1% hardcore mensen zal gefinished worden. Denk je niet dat dit vandaag problemen zal geven ?

Jack The Ripper 09-05-2013 18:36

Quote:

Originally Posted by jelliuz (Post 1144713)
De vraag is dan, kwam er een mmo uit waar je 3 miljard uren moet insteken voor je iets bereikt... Zou je dat nog zien zitten ?
Is de mentaliteit van mensen in het algemeen niet wat veranderd in 10 jaar tijd ?

*edit: Ander vb: Wildstar belooft raid content zo moeilijk te maken dat het enkel door de 1% hardcore mensen zal gefinished worden. Denk je niet dat dit vandaag problemen zal geven ?

Ik zie niet in waarom iedereen alle raid content moet finishen. Ge moet in een MMORPG steeds een doel hebben, hoe hardcore ge ook speelt.
Ten tijden van Vanilla WoW waren er toch ook >1 miljoen spelers. Zo extreem veel tijd moest je daar nu ook niet insteken, zeker niet vergeleken met de oude garde MMORPG's gelijk Everquest.

All times are GMT +1. The time now is 05:36.