Shrimp Refuge Forums

Shrimp Refuge Forums (https://forum.shrimprefuge.be/index.php)
-   Videogames (https://forum.shrimprefuge.be/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Industrie nieuws (https://forum.shrimprefuge.be/showthread.php?t=12792)

Nieker 11-08-2011 16:52

Maf, Accountant stelt die vraag en net op dat moment wordt de nieuwe game voorgesteld.

Irmo 11-08-2011 16:59

werkt accountant daar nu ook al ofzo?

Was toch enkel hellbird en DK?

Alex 11-08-2011 17:00

Quote:

Originally Posted by TheAccountant (Post 806584)
DK, met wat is Larian eigenlijk bezig tegenwoordig, gaat er nog een goed belgisch game kopen of is de focus verlegd naar 'mini'-games??

Quote:

Originally Posted by Lijkkist (Post 806674)
werkt accountant daar nu ook al ofzo?

Was toch enkel hellbird en DK?

http://dl.dropbox.com/u/7566657/for/shrimp/elrond.jpg

Archangelus 11-08-2011 17:51

Quote:

Originally Posted by tknomel (Post 806475)
voor ons als gamers niet, maar voor Nintendo als hardware producent is het minder goed nieuws.

Pff, who cares? Nintendo maakt al 20 jaar dezelfde games: Mario, Mario Kart, Zelda. Op elke console, elke generatie opnieuw.

En nu kunnen ze daar iMario, iMario iKart en iZelda aan toevoegen. Het zal wel verkopen, ze hebben genoeg fanboys en casual gamers.

DeathKnight 11-08-2011 18:26

Quote:

Originally Posted by TheAccountant (Post 806584)
DK, met wat is Larian eigenlijk bezig tegenwoordig, gaat er nog een goed belgisch game kopen of is de focus verlegd naar 'mini'-games??

Ah ja wacht. Ik maak een thread :)

onbewust 11-08-2011 21:10

Quote:

Originally Posted by Archangelus (Post 806701)
Pff, who cares? Nintendo maakt al 20 jaar dezelfde games: Mario, Mario Kart, Zelda. Op elke console, elke generatie opnieuw.

En nu kunnen ze daar iMario, iMario iKart en iZelda aan toevoegen. Het zal wel verkopen, ze hebben genoeg fanboys en casual gamers.

Je vergeet Pokémon.

oblo 11-08-2011 21:32

En Metroid, Paper Mario, Pikmin, Donkey Kong, Animal Crossing, WarioWare, Kirby, Starfox, Advance Wars, Smash Bros. en nog hele resem franchises...
Maar goed, al waren het alleen die drie die vermeld werden, ik kocht het nog, essentieel gerief.
Quote:

Originally Posted by tknomel (Post 806465)

Iwata gaat dat niet laten gebeuren, ik heb vertrouwen.

Jack The Ripper 11-08-2011 23:32

iphone/ipod/ipad etc blijft toch een inferieur gaming platform tov 3DS/PS Vita, 't is wel leuk dat je op een ipod kan spellekes spelen, maar er zijn maar enkele games die echt de kwaliteit van een DS/PSP game halen. Veel van die ios games zijn toch simpeler in opzet dan console/handheld games. En geeft mij maar fysieke knoppen ipv virtuele sticks/knoppen op een touchscreen.

blumcole 12-08-2011 00:31

Quote:

Originally Posted by Jack The Ripper (Post 806792)
iphone/ipod/ipad etc blijft toch een inferieur gaming platform tov 3DS/PS Vita, 't is wel leuk dat je op een ipod kan spellekes spelen, maar er zijn maar enkele games die echt de kwaliteit van een DS/PSP game halen. Veel van die ios games zijn toch simpeler in opzet dan console/handheld games. En geeft mij maar fysieke knoppen ipv virtuele sticks/knoppen op een touchscreen.

iPad is geen inferieur gamingplatform. Het is anders. Ik speel constant op de iPad en er zijn echt wel veel goeie games op. De beste games zijn natuurlijk games die aangepast zijn aan het touchscreen. Geen virtuele knoppen maar echt touchscreen input. Infinity Blade en World of Goo zijn twee van mijn favoriete games :-) Kzie mij niet snel nog een DS of een Vita kopen. iPhone gamen doe'k dan weer niet. Te klein scherm. Echte knoppen zullen altijd winnen van virtuele knoppen, maar directe input is echt wel zalig. Het type van games is gewoon anders. Meer adventure/puzzel/casual maar dat hoeft daarom niet inferieur te zijn (y)

Quote:

Originally Posted by oblo (Post 806773)
, ik kocht het nog, essentieel gerief.

koopt gij zo niet bijna heel gamemania op? 8=)

Archangelus 12-08-2011 02:03

Quote:

Originally Posted by Jack The Ripper (Post 806792)

Voor iPod/iPhone kan ik nog enigszins volgen wegens schermgrootte en andere beperkingen, maar een iPad heeft als platform toch potentieel denk ik. Ook is het OS/architectuur van Apple niet echt bekend terrein voor de meeste devs, dat kan een drempel zijn om meer complexe games te gaan maken.

Natuurlijk moeten er dan wel degelijke games voor ontwikkeld worden die verder gaan dan de gebruikelijke Angry Birds, Cut the rope, etc die momenteel gemaakt worden.
Enfin "moeten", die games verkopen nu al als gekken.

oblo 13-08-2011 18:44

Ontwikkeling kost geld, deftige games op het niveau van de "echte" handhelds en consoles ga je niet voor €1 op de markt zetten en voor zover ik dat kan inschatten is dat toch wel een meer dan relevante factor in het succes van die zooi.
Quote:

Originally Posted by blumcole (Post 806820)
koopt gij zo niet bijna heel gamemania op? 8=)

Toch vooral wat klanten laten liggen blijkbaar, als ze tegen mij beginnen te zagen over hun favoriete titels en ik moet zeggen dat ik daar niks van gespeeld heb, krijg ik regelmatig de vraag of ik eigenlijk zelf wel "ne gamer" ben... Als ik dan nog eens de moeite neem om paar titels op te sommen, wordt dat enkel maar beantwoord met een blik die zoveel zegt als: "Wat???", hoewel heel deel van mijn antwoord paar meter verder in de rekken staat waar dat soort figuren vaak meermaals per week uren naar staan te gapen. Selectief blind zijn ze en hun selectie stinkt.

Maar ja, ben wel van de betere klanten die we hebben, mocht het de winkel iets opleveren tenminste. ;-)

Archangelus 14-08-2011 18:31

Jama ja, gij koopt ook altijd van die rare Japanse titels waar een normaal mens nog nooit van gehoord heeft. Speel eens CoD zoals iedereen! :p

oblo 14-08-2011 18:54

Ik heb Black Ops toch zeker een week of drie gespeeld en den allereerste als ne fanatieke zot. 8-)

Irmo 16-08-2011 02:21

According to a press release issued to us earlier today, Hasbro and Atari have settled on the lawsuit over the Dungeons & Dragons license that reared its head back in December of 2009. The exact details on the settlement are unknown, but the end result has put the Dungeons & Dragons license back in Hasbro's hands and caused a delay of Cryptic Studios' Neverwinter until late 2012 while still securing a future for Daggerdale and Heroes of Neverwinter:
HASBRO AND ATARI RESOLVE DUNGEONS & DRAGONS RIGHTS DISPUTE

August 15, 2011 (Renton, WA) – Wizards of the Coast LLC, Hasbro, Inc. (NASDAQ: HAS) and Atari, S.A. announced today the settlement and resolution of the complaint against Atari, S.A. and the counterclaims filed by Atari, S.A. against Hasbro, Inc. filed in December 2009 in regards to the Dungeons & Dragons brand.

Digital licensing rights for Dungeons & Dragons have been returned to Hasbro. Atari will continue to develop and market several games under license from Hasbro and Wizards, including the #1 Xbox LIVE® hit Dungeons & Dragons: Daggerdale and the upcoming Heroes of Neverwinter for Facebook. Additional settlement details remain private.

In addition, the acquisition of Cryptic Studios by Perfect World Entertainment Inc. from Atari in July 2011 has delayed the Neverwinter PC Game scheduled for release later this year. Perfect World will be investing in a more immersive experience for release in late 2012.

http://www.gamebanshee.com/news/1042...r-delayed.html

silence 16-08-2011 09:39

Quote:

maar er zijn maar enkele games die echt de kwaliteit van een DS/PSP game halen
Amuseer mij anders kostelijk met pirates! de laatste tijd op de ipad. En er zijn imho veel titels beschikbaar die niet moet onderdoen voor sommige DS/PSP games. Als ik zie hoeveel bucht daar soms op verschijnt.

Quote:

Ontwikkeling kost geld, deftige games op het niveau van de "echte" handhelds en consoles ga je niet voor €1 op de markt zetten en voor zover ik dat kan inschatten is dat toch wel een meer dan relevante factor in het succes van die zooi.
Buiten dat een groot deel van de koek al gaat naar licenties en dergelijke bij de grote 2. Apple vraagt 99$ en dat is het.

Geld genoeg over om een licentie te nemen op unity of UDK (licentievrij tot de eerste 50.000$ wat voor een indie toch wel respectabel is als je daar over raakt) en u eens goed te laten gaan.

Nintendo mag zich beginnen zorgen maken op dat vlak want dat het aan hun positie zal knagen is wel een feit. Sony wed op 2 paarden met hun xperia play.

oblo 16-08-2011 19:20

Nintendo noemde heel die evolutie jaar of twee geleden dan ook al grootste uitdaging waar ze voor staan en niet die andere twee groten, ze zijn er zich wel degelijk van bewust. Ik hoop alvast dat ze er niet voor plooien, hoewel een soort VC voor iOS/Android misschien wel nog goed idee zou zijn, lage kost voor hen, hoge mogelijke opbrengst en ondermijnt hun eigen systemen minimaal, maar ik hoop echt dat ze er niet werkelijk voor gaan ontwikkelen, zou hun eigen graf graven betekenen + ik wil zo geen dure telefoon kopen of dwaze tablet.

Sentinel 24-08-2011 08:53

http://i.imgur.com/EtkoP.png

what the fucking fuck MS?

Nieker 24-08-2011 09:00

Je kan toch gewoon kiezen om dat niet te installeren?

Alex 24-08-2011 10:53

BING BAR

klinkt wel cool. zo gan ik mijn cafe later noemen

ran 24-08-2011 10:56

ligt iets te dicht bij "bink bar" om comfortabel te zijn. En ook bij "Bling bar".

All times are GMT +1. The time now is 20:30.