Shrimp Refuge Forums

Shrimp Refuge Forums (https://forum.shrimprefuge.be/index.php)
-   Videogames (https://forum.shrimprefuge.be/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Industrie nieuws (https://forum.shrimprefuge.be/showthread.php?t=12792)

Alex 19-11-2010 05:54

Industrie nieuws

http://arstechnica.com/gaming/news/2...ittle-love.ars
Quote:

Activision Blizzard acquired Bizarre Creations in 2007, right as Project Gotham Racing 4 was finished and The Club was nearly done. The developer was successful, well respected, and had nothing but positive things to say about Activision and the future. It has now been announced that the developer is undergoing a 90-day consultation period, which is a requirement under British law if you're going to fire 20 or more employees at one time. This is not good news.
dun dun dunnnnnn

Zou best jammer zijn, ik wil een nieuwe Geometry Wars : <

ecko 19-11-2010 07:23

Waarom Blizzard ooit bij Activision gegaan is, is mij een raadsel :(

lapino 19-11-2010 08:19

$$$$$$$$

Tjahzi 19-11-2010 11:06

Look who's talking. :p

airborn 19-11-2010 12:42

Quote:

Originally Posted by Alegis (Post 671042)
Zou best jammer zijn, ik wil een nieuwe Geometry Wars : <

Daarvoor is er Geometry Wars: Galaxies.

Bizarre Creations is een referentie op het vlak van racegames. Het zou ontzettend jammer zijn moest dat team uiteenvallen, al vrees ik ervoor. PGR2 is en blijft wel mijn favoriete racespel ooit, hoeveel uren heb ik daar niet op zitten online racen. :'(

ecko 22-11-2010 12:05

Uncharted 3 zou mogelijk worden aangekondigd op de Spike Videogame Awards.

oblo 22-11-2010 12:28

Zou wel beetje non-aankondiging zijn, iedereen weet dat dat er aankomt, toch?

Sentinel 06-12-2010 22:35

Blizzard roadmap voor de komende 4j:
http://www.bgr.com/2010/12/03/blizza...ser-data-leak/

Brand new game: Titan. Zal wel codename zijn (SC2 was medusa, D3 was hydra), waarschijnlijk voor nieuwe MMO is volledig nieuw universum.
SC2: phoenix klinkt interessant, 2e poging voor starcraft: ghost (in SC2 engine)?

andu 06-12-2010 22:39

Titan zou een MMOFPS zijn. Compleet nieuw IP ook.

Is het project waar Jeff Kaplan et al zijn naar doorgeschoven.

HeLLBirD 06-12-2010 22:52

Quote:

Originally Posted by Sentinel (Post 678889)
SC2: phoenix klinkt interessant, 2e poging voor starcraft: ghost (in SC2 engine)?

Zou kunnen, phoenix als symbool voor het herrijzen van een oud idee... Maar voor 't zelfde geld is het een idee dat zij misschien al lang hadden, maar nog nooit het publieke daglicht gezien heeft.

Wat mij tegenvalt is dat ze dus tot en met 2015 met WoW willen verder doen (dus ontwikkeling, niet gewoon servers onderhouden). Ik had liever na die 6 jaar iets nieuws gezien. Maar ze gaan blijkbaar voor een 10th anniversary.

Voor de rest kan het me niet veel schelen, zolang D3 maar uitkomt zoals het nu staat. Langer wachten en 'k zou zot komen.

Ryuken 09-12-2010 19:57

Quote:

Originally Posted by andu (Post 678890)
Titan zou een MMOFPS zijn. Compleet nieuw IP ook.

Is het project waar Jeff Kaplan et al zijn naar doorgeschoven.

MMOFPS? Zou ik eigenlijk vreemd vinden; hoewel Activision het niet met zoveel woorden wil zeggen is CoD bijna ook al een MMOFPS te noemen (waarin massive enkel slaat op het totale aantal spelers over de hele wereld, de veel te dure map packs vervangen de subscription fees), doe daar dan nog eens een Bungie actie MMO bij en wat heb je over? Puur concurrentie voor elkaar, toch?

Ik zou nochtans niets liever willen dan dat Blizzard de perfecte MMOFPS maakt, PlanetSide done right zou immers de alpha en omega in multiplayer FPS gaming zijn, geen discussie mogelijk.

De echte PlanetSide-sequel (of misschien PlanetSide F2P, for real) zou er al in maart aankomen trouwens. Hopelijk overtreft SOE mijn extreem lage verwachtingen.

DM 14-12-2010 09:08

http://universe.lego.com/en-us/splash/default.aspx

Een LEGO MMO spel.
Giev :-)

Styn 14-12-2010 09:12

Quote:

Originally Posted by DM (Post 681925)

Ik heb de beta gespeeld, was wel oké. Alleen zeer weinig content toen, maar dat zal nu wel beter zijn. Enkele leuke mechanics, maar ondanks dat ik lego echt zalig vind kon het mij niet zo lang boeien toen.

Trojan 16-12-2010 18:33

Walter :love:

PearlChoco 19-12-2010 21:13

Damn dat ziet er knap uit.

Ryuken 31-12-2010 15:09

AssCreed 2 en Splinter Cell: Conviction zullen voortaan op PC enkel bij het starten van de games een internetverbinding vereisen. Dus geen game progress die verloren gaat bij onstabiele connectie meer.

Een mini-stapje van Ubisoft in de juiste richting maar zelfs die herhaaldelijke activering moet nog weg.

Alex 01-01-2011 06:51

Zeker op Steam D:

Ryuken 04-01-2011 22:28

Crazy stuff, Stardock heeft niet alleen Derek Paxton (maker van Fall from Heaven mod voor Civ IV) maar nu ook Jon Shafer (lead designer Civ V) ingelijfd. Misschien dat Elemental toch nog wel iets straf kan worden...:)

Alex 06-01-2011 20:21

Dit is funny

Cybdm 07-01-2011 16:16

Is al een tijdje geweten, maar waar gaat dit naar toe in de game industrie?

Mortal Kombat Gets Retailer Exclusive Fatalities
=> http://www.escapistmagazine.com/news...ive-Fatalities

Cybdm 12-01-2011 14:37

Bij gebrek aan een - op het eerste zicht - betere plaats en misschien nog ergens toepasbaar, generatie 15 van consoles met bacterieschijf ? :D

Darmbacterie dient als harde schijf
http://www.nieuwsblad.be/article/det...20110111124150

blumcole 12-01-2011 18:20

Quote:

Originally Posted by Cybdm (Post 695237)
Bij gebrek aan een - op het eerste zicht - betere plaats en misschien nog ergens toepasbaar, generatie 15 van consoles met bacterieschijf ? :D

Darmbacterie dient als harde schijf
http://www.nieuwsblad.be/article/det...20110111124150

Liet. FF uw harde schijf wat te bruusk vervangen en ge ligt in bed met chronische schijterij (y)

Alex 20-01-2011 03:21

Ook niet toepasbaar op gaming. Veel te traag zelfs als het al betrouwbaar, handig en betaalbaar zou zijn.

tis zover:
Activision recommends Bizarre closure
Quote:

After searching for a buyer, Activision has issued a recommendation for closure to Bizarre Creations, which the studio reportedly plans to accept. Develop reports that Activision has been searching for a buyer since November, but was unable to find one.

The studio was offered for sale in November after disappointing sales of Blur. At the time, an anonymous source claimed that multiple companies were interested in purchasing Bizarre. Johnson now says that they've "explored a lot of leads," but has "not been able to find any interested parties."
comment op die wall van iemand die claimt dev te zijn:
Quote:

I'm one of the 200 affected. Some noteable c0ckups from my crude assessment

- Deciding to ship blur in the same week as Split Second and a week before Mod Nation and in the same week as Red Dead/Mario Galaxy/UFC
- Virtually no marketing for Blood Stone
- Confused marketing for Blur. What the f*** was the Block Lee/F*** You Mario Kart campaign???
- No long term planning (didn't support Studio plans)
- So called "help" from Activision Central was all counter productive. They repeat the "independent studio model" mantra but in practice, they didn't trust us at all. All they did was throw in "experts" who didn't have any talent or credibility (apart from one or two) but the rest was all executed so badly I couldn't believe how badly they tried to "help" us.

But Bizarre also had a share of problems too:
- 200+ staff with many "old timers" on high salary being average at best
- We made PGR and we're great attitude leading to not understand who the game was targetted at
- No real worldclass design or production talent

It's sad to see the studio being shut down, but at the end of the say, Activision saw a declining racing market and didn't beleive Bizarre could break the NFS market. I'm breaking rank with this one, but sadly, I agree with their judgement.

Cybdm 20-01-2011 08:31

Blur was verre van slecht, kreeg bijna overal op z'n minst een 8+, spijtig.
Ik snap niet hoe men niet leert van hun verkeerde launch windows. Te veel games komen uit op het verkeerde moment en mislukken daardoor. Er zijn er maar weinig die Blur en Split/second en Mod Nation samen zullen kopen, laat staan in een periode met kleppers zoals Red Dead Redemption.

Alex 03-02-2011 04:00

THQ annulleert Company of Heroes: Online in zowel Azie als US, development van een andere free-to-play titel 'WWE online' ook stopgezet.
Quote:

According to THQ's earnings report, THQ has "reevaluated its strategy of adapting certain Western content for free-to-play online games in Asian markets.
De overgang naar F2P met microtransactions is dus niet overal even soepel :<. Voor een RTS was het op zich ook wel wat nieuw. Age of Empires Online is nog niet uit maar heeft wel wat meer een casual face met de cartoon graphics (+naambekendheid), wie weet wat dat geeft.

Langs de ene kant jammer, heb een redelijke tijd COHO gespeeld en ik vond een aantal dingen interessant (meer vreemdere strategieen mogelijk met hero specialization en infantry commander was toffer dankzij camouflage). Langs de andere kant wellicht beter als dat een Company of Heroes 2 in de plaats betekent

leetduud 03-02-2011 05:19

Ik vraag mij af of Relic nog altijd bezig is met Homeworld 3. :(

Alex 03-02-2011 05:24

Ze hebben een jaar of 2 geleden de rechten terug overgenomen maar ze beweren er niet aan bezig te zijn

http://www.shacknews.com/onearticle.x/67204

Quote:

Walking away from the interview, I asked Jeff Lydell a few other choice questions submitted to me by the community. Specifically, what's up with (probably my favorite RTS) Company of Heroes? "Oh, I don't know what that is," he joked.

"Did you have a question about Homeworld 3?" Lydell asked.
"Yes, actually, I did," I immediately responded, waiting for the hot video game scoops. "Yeah, we're still not making it," he quickly shot back.

You win this round, Lydell.

Pistons 04-02-2011 08:16

Wat een mottig bericht om de dag mee te beginnen: Pc-versies Battlefield 1943 en Bad Company 2 dlc geschrapt :(

HeLLBirD 04-02-2011 09:44

't Zat er aan te komen van BF1943. De community had het al eerder vergeleken met Duke Nukem Fornever.

Wel kutnieuws natuurlijk. Werken aan BF3, dat wil zeggen: weer maar eens een online shooter in een modern jasje? Ik ben dat eerlijkgezegd een klein beetje strontbeu. Tenzij ze ferm origineel uit de hoek gaan komen.

Wie weet komt er nu wel een BF3: 1942 expansie. Zoals met BFBC: Vietnam. Misschien brengt het als dlc meer geld op dan standalone?

Pleun 04-02-2011 09:54

Het begint daar in ieder geval ook wel een beetje bandwerk te worden precies. BC1, BC2, 1943, MoH, BF3, ... 't Is nu niet dat ze iedere versie kunnen volproppen met vernieuwende stuff. Ik heb het ondertussen in ieder geval zowat gehad met alle CoD's en Battlefields. Toch altijd dezelfde generieke core features.

lapino 04-02-2011 10:07

Is hier ook zo beetje. Haal meer voldoening uit games als dead space, enslaved, vanquished ed. Tenminste beetje origineler. Vind shooters altijd wel leuk en koop ze meestal ook wel, maar na paar dagen liggen die meestal stof te vangen.

DM 04-02-2011 10:19

Idem, die games zijn leuk om even te spelen maar ik voel nu totaal geen drang meer om COD online te spelen, iets dat ik met MW2 nog wel had.

oblo 10-02-2011 19:31

Activision, amai.

Cybdm 11-02-2011 09:46

Idd, Activision. Spijtig dat ze True Crime: Hong Kong hebben geschrapt. Je moet maar werken in dat softwarehuis. Werk je een twee jaar aan deze titel met hart en ziel en sterk geloof in wat je maakt en dan schrappen ze het doodleuk. Beter nog, you are out of a job. Bikkelharde wereld.

Quote:

"True Crime: Hong Kong was playable from start to finish and 'virtually complete' in terms of content before Activision canned it," the developer behind the game told CVG. UFG said game "stood apart" from competition

oblo 11-02-2011 19:51

Guitar Hero, DJ Hero, Tony Hawk, True Crime... Saluuuuuuut!

Gaan de nadruk nu leggen op Warcraft, Starcraft en Call of Duty, dus euh... Blizzard blijft doen wat ze doen en de rest van Activision kan bidden dat COD eeuwig hip blijft... Hoe je erin kan slagen snelst verkopende pc-titel (Cataclysm) en snelst verkopend multiplatformspel aller tijden (Black Ops) in het najaar uit te brengen en toch zo'n verlies te draaien in je laatste kwartaal... Ik ben geloof ik toch niet helemaal mee hoe dat werkt eigenlijk...

Cybdm 11-02-2011 20:14

Koelkast (eerder het vriesvak ;D) voor wat betreft Guitar Hero lees ik, True Crime zullen we wellicht nooit zien.
True Crime afgeschoten omdat het niet de beste sandbox zou kunnen zijn, volgens Activision is de gameindustrie vandaag hit or miss.
Er zijn veel gamers pissed op Activision, maar de gamer kijkt beter eerst eens naar zichzelf, 8/10 review is vandaag al mediocre.

.fanny 12-02-2011 04:02

wordt het niet eens tijd dat nintendo sega opkoopt. komaan. dat mag ik toch nog meemaken in mijn leven. ik vocht daarvoor op de speelplaats vroeger.

oblo 12-02-2011 08:20

Laat het uit ja, Sega doet veel te goed werk als uitgever op niet-Nintendo toestellen daarvoor.

Blijkbaar zou Activision nu Take-Two willen overkopen, mag hopen dat ze daarbij even succesvol zijn als EA indertijd.

Ryuken 12-02-2011 09:29

Quote:

Originally Posted by Cybdm (Post 707531)
Koelkast (eerder het vriesvak ;D) voor wat betreft Guitar Hero lees ik, True Crime zullen we wellicht nooit zien.
True Crime afgeschoten omdat het niet de beste sandbox zou kunnen zijn, volgens Activision is de gameindustrie vandaag hit or miss.
Er zijn veel gamers pissed op Activision, maar de gamer kijkt beter eerst eens naar zichzelf, 8/10 review is vandaag al mediocre.

Hmm, dat zullen sommige casual gamers misschien vinden maar als iedereen echt zo denkt dan waren franchises als Saint's Row en Just Cause al lang opgedoekt. Ik denk dat in dit geval Activision gewoon niet meer tevreden is met games die de 3 miljoen sales mark niet meer halen, ook al hebben ze er zelf totaal niet veel marketing achter gezet (cfr. Singularity). Zelfs boecht verkoopt zolang je als uitgever het maar zeer uitgebreid in de belangstelling blijft plaatsen, zie maar naar CoD. Eén ding is zeker, nieuwe IP moet je van hen niet meer verwachten of het moest van sure-fire hit developers als Bungie of Blizzard zijn.

Als je één verwijt naar de meeste gamers kan maken dan is het wel dat men blindelings op de naam van een spel alleen vertrouwt. Review scores hebben lang niet zo'n grote impact op sales als men zou denken. Enkel uitgevers zelf geloven nog dat een goede Metacritic-score een toonbeeld van succes is wat nefast is voor ontwikkelaars.

Cybdm 12-02-2011 09:38

Quote:

Originally Posted by Ryuken (Post 707590)
Hmm, dat zullen sommige casual gamers misschien vinden maar als iedereen echt zo denkt dan waren franchises als Saint's Row en Just Cause al lang opgedoekt.

Ik merk toch vaak op dat een pak mensen enkel interesse hebben in de hype en AAA titels, en dit op diverse fora waar niet bepaald casuals zitten. Pas op, er is niets mis mee met het hunkeren naar AAA titels, hell waarom niet. Maar "goed" moet ook eens kunnen, moet ten slotte niet altijd kaviaar en kreeft zijn.

Quote:

Originally Posted by Ryuken (Post 707590)
Ik denk dat in dit geval Activision gewoon niet meer tevreden is met games die de 3 miljoen sales mark niet meer halen

Dat is gewoon een feit, ze zeggen het letterlijk in hun persberichten. Hopelijk waait dat niet over naar de rest. Ik vind COD best aangenaam, maar de franchise mag ophoepelen naast andere pareltjes wat mij betreft. Volgens sommige analysten ruimt Activision op om - net zoals EA een paar jaar terug - te innoveren in gloednieuwe titels. We zullen zien of dat Activision's bedoeling is, het lijkt er alleszins niet op.

oblo 13-02-2011 14:09

Meeste gamers hier bij ons weten amper van het bestaan van reviews af, behalve dan misschien die op Gunk TV, die kopen maar raak, dat iets op TV komt of bekend is van een film is veel betere reclame dan een 10 op Metacritic sowieso... Ze zouden beter eens over de prijs beginnen nadenken, iets minder big budget titels van het begin aan €50/€40 uitbrengen, ik zie niet in hoe dat hun slechtere resultaten zou opleveren dan doen zoals nu: het klaarzetten voor een flop aan €60+, na een maandje al naar €40 duiken, paar weken verder naar €30 om 3 maanden na release stock al te beginnen opkuisen aan €20/€10. Veel games krijgen geen enkele kans van uitgevers zelf en ze lijken het in de verste verte niet te beseffen.

Ja, een GTA, FIFA of COD zou je zelfs aan €100 kunnen zetten, dat verkoopt zichzelf, maar daarnaast heb je hele reeks degelijke games die aan een tweede leven beginnen eens ze aan €40/€30 staan, een tweede leven dat vaak pakken gezonder is dan hun start. Dat is nu eens iets waar de PC-markt al voorloopt op consoles (uit pure noodzaak waarschijnlijk, meeste titels zijn daar na een kleine maand al niet meer fatsoenlijk leverbaar), beduidend minder uniforme prijzen... Daar heb je nadelen aan als een Activision die hun COD's aan consoleprijzen op PC uitbrengt, maar toch vooral ook voordelen als heel deel niet oninteressante titels die vanaf de start aan €30 staan.

Lego Harry Potter leek het begrepen te hebben, €50 op consoles en €30 op PC vanaf dag één en dat dan nog in een leuke CE ook, op PC deed het dan nog tien keer niets (al wordt het er zeer zeker wel veel op gespeeld), op console wist het op die manier mij alvast te overtuigen om een game uit die reeks eens een kans te geven en deed het het in het algemeen best goed.

DM 13-02-2011 22:42

Theme Hospital is abandonware! :love:

Cybdm 16-02-2011 12:50

Quote:

54 per cent of all illegal game file sharing takes place in France, Spain, Italy, China and Brazil, according to new research.
=> http://www.eurogamer.net/articles/20...or-game-piracy

Alex 16-02-2011 13:29

in brazil is retail dan ook relatief enorm duur

CSM 16-02-2011 15:06

"A report filed by US trade group the Entertainment Software Association."

Geweldig betrouwbare bron.

.fanny 16-02-2011 16:43

Quote:

Originally Posted by Alex (Post 709218)
in brazil is retail dan ook relatief enorm duur

in brazil rippen ze gewoon alles. games, banken, meubels, mensen, gevangenissen... de retail prijs heeft daar zeer weinig mee te maken.

DeathKnight 16-02-2011 23:44

Quote:

Originally Posted by CSM (Post 709245)
"A report filed by US trade group the Entertainment Software Association."

Geweldig betrouwbare bron.

Eu, waarom niet? Die hun marktdata en -stats zijn zeer interessant en lijken nu niet echt op 123 uit de mouw geschud.

CSM 21-02-2011 22:37

Multinationals zijn per definitie niet te vertrouwens als het om hun portemonnee gaat.

Als er onafhankelijk onderzoek die bevindingen bevestigt, kan er misschien eens geklapt worden.

DeathKnight 21-02-2011 23:03

Bevestigt.

Geklapt waarover? Piraterij is er, of heeft ESA dat maar uitgevonden om een zondebok te vinden voor grote verliezen?

Mij maakt het daarom niet zoveel uit waar het juist gebeurt, en hoeveel procent het juist is, want de opmerking "100 gepirate games is 100 verloren sales" is dikke zever. Dat een vereniging als ESA zo'n dingen onderzoekt, is maar normaal.

CSM 22-02-2011 03:16

Net zoals het normaal is dat Marlboro onderzoek doet naar hoe roken voor een langdurig en gezond leven zorgt.

DeathKnight 22-02-2011 07:53

Dus de boodschap is, volgens jou, dat er niets mis is? Geen vuiltje aan de lucht? Piracy is geen probleem. Doe gewoon verder, mannen, we redden het wel. Wij hebben toch geen consumenten nodig.

Cybdm 22-02-2011 09:33

Ik snap CSM's punt toch ook niet, er zijn overigens verschillende onderzoeken die het aantonen dacht ik. Ik zie niet in wat er zo onbetrouwbaar is aan die data, iedereen weet dat piraterij er is, het onderzoek gaat vooral over waar het meest. Wat hebben ze baat bij of het nu Frankrijk, China of gelijk welk land is, lijkt me weinig verzonnen aan. En trouwens voor bepaalde landen vrij voor de hand liggend, Brazil was toch geen schokkend nieuws :rolleyes:

Alex 22-02-2011 13:40

The boy Who Stole Half-Life 2

http://www.eurogamer.net/articles/20...life-2-article

zeker lezen

Quote:

At 6am on 7th May 2004, Axel Gembe awoke in the small German town of Schönau im Schwarzwald to find his bed surrounded by police officers. Automatic weapons were pointing at his head and the words "Get out of bed. Do not touch the keyboard" were ringing in his ears.

Gembe knew why they were there. But, bleary-eyed, he asked anyway.

"You are being charged with hacking into Valve Corporation's network, stealing the videogame Half-Life 2, leaking it onto the internet and causing damages in excess of $250 million," came the reply. "Get dressed."

CSM 22-02-2011 14:23

"Police officers."

Gabe Newell zijn persoonlijke death squad, ja.

Alex 22-02-2011 14:25

die police officers zijn net degene die hem beschermden van Gabe Newel zijn death squad

CSM 22-02-2011 14:31

Ah juist, nu volledig gelezen.

Beste deel:

Quote:

There he was greeted by the police chief. He walked up to Gembe, looked him in the eye and said, "Have you any idea how lucky you are that we got to you before you got on that plane?"

Ryuken 22-02-2011 19:37

http://www.vg247.com/2011/02/22/ubis...d/#more-150800

Ubisoft begint bij te leren. Nu hopen dat de UI met muis en keyboard overweg kan.

Irmo 22-02-2011 21:48

shogun2 demo is gereleased op steam.

Cybdm 26-02-2011 12:02

Mortal Kombat banned in Australia News
Quote:

We are extremely disappointed that Mortal Kombat, one of the world's oldest and most successful video games franchises, will not be available to mature Australian gamers.
=> http://www.eurogamer.net/articles/20...d-in-australia

Quote:

Unlike with films, the country's ratings board is not permitted to give a game an 18+ rating, so if a title fails to meet the criteria for an MA15+ stamp, it cannot see release
Ze kunnen dan gelijk elke horror film uit de rekken halen in Australië. For crying out load, gaming is ook mature entertainment, wanneer gaan ze dit doorhebben ?

silence 26-02-2011 12:19

Quote:

Originally Posted by DeathKnight (Post 709481)
Eu, waarom niet? Die hun marktdata en -stats zijn zeer interessant en lijken nu niet echt op 123 uit de mouw geschud.

De ESA is toch een associatie/lobbygroep die bepaalde belangen verdedigt. Het is geen publiek geheim dat ze lobbyen voor strengere wetten en in sommige landen is dat hun gelukt - al is het cynisch dat Frankrijk nog altijd een "top" is mits een three strikes wet - dus ze hebben wel baat bij het ophangen van een bepaald beeld.

Je krijgt inzake piraterij nooit een press release van hun als bijvoorbeeld een tijdje terug een onafhankelijk onderzoek (in Japan) is gevoerd naar de invloed van piraterij op de verkoop en dat het verwaarloosbaar bleek. Die zaken zwijgt men dood.

Ik hecht persoonlijk veel meer belang aan onafhankelijke onderzoeken dan onderzoeken gesponsord door lobbygroepen. "Wij van WC eend..." zoiets dus.

Cybdm 26-02-2011 16:01

Quote:

Originally Posted by silence (Post 712976)
Je krijgt inzake piraterij nooit een press release van hun als bijvoorbeeld een tijdje terug een onafhankelijk onderzoek (in Japan) is gevoerd naar de invloed van piraterij op de verkoop en dat het verwaarloosbaar bleek. Die zaken zwijgt men dood.

Lijkt me ook normaal dat je niet groots uitpakt met een bepaald land waar dat dan zo mag zijn, er is al genoeg zelf-justificatie en minimalisatie aanwezig in het piracy probleem.

Quote:

Originally Posted by silence (Post 712976)
Ik hecht persoonlijk veel meer belang aan onafhankelijke onderzoeken dan onderzoeken gesponsord door lobbygroepen. "Wij van WC eend..." zoiets dus.

Uiteraard, maar dat neemt niet weg dat andere onderzoeken complete verzinsels zouden zijn.

Ryuken 04-03-2011 11:30

Zowel Introversion als Team Meat vinden dat Steam de zaken beter aanpakt dan Live voor indie games.

Quote:

The two man development team led a blow by blow account of their Xbox Live experience in their GDC appearance. They explained that Microsoft led them to believe that their best chance of success would be to release as part of Microsoft’s Game Feast promotion on Xbox Live. The pair then went into crunch mode, working seven days a week on five hours of sleep to make the deadline, only to find on release day that their game hadn’t gone up at all.

Half the day passed before Super Meat Boy made it onto the Xbox Live Marketplace, but then failed to appear in the Spotlight section normally reserved for new releases. While the game sold fairly well initially, thanks to a discount, sales increased dramatically through word of mouth.

A month later, Super Meat Boy was released through Steam, selling more in two weeks than their total sales on Xbox Live. Speaking at GDC, one half of Team Meat, Tommy Refenes said “It’s much easier to update and everyone should just love on Steam. Like, hot nasty love all over it.”
Pijnlijk.

OmegaII 11-03-2011 15:58

http://gamingbolt.com/ea-bans-player...ing-them-devil

HeLLBirD 11-03-2011 16:05

Ouch. Ge kunt er al bijna Godwin's Law gaan toepassen. ;-)

oblo 11-03-2011 19:16

Gaat er nogal over dat soort bans als je het mij vraagt...

Overigens, Sony UK, ouch.

Cybdm 11-03-2011 20:12

Quote:

Originally Posted by Ryuken (Post 716038)
Zowel Introversion als Team Meat vinden dat Steam de zaken beter aanpakt dan Live voor indie games. Pijnlijk.

We horen hier natuurlijk maar een kant van het verhaal, het feit dat het publishing platform veeleisend is juich ik meer toe dan dat ik het zou bekritiseren. Die deadline en dan niet lanceren is wel crappy, daar is er werk aan Microsoft's winkel. Dat het beter verkoop op Steam is wellicht door meerdere factoren, Steam met zijn every-week sames spreekt een groot "few dollars a game" publiek aan, dat is en blijft natuurlijk een verdienste van steam.

.fanny 12-03-2011 12:41

Quote:

Originally Posted by OmegaII (Post 719826)

tamelijk fel, maar niet echt een verrassing. wij zeggen het al tien jaar. waar zijn de hoepels nu nog die ea durven verdedigen met 'oh maar de laatste tijd proberen ze wel hoor'.

deze farce zou de supreme court zelfs moeten halen.

Cybdm 12-03-2011 14:51

De voorbije 10 jaar gebruiken de meeste mmorpgs een identieke ban systeem waar een ban op het forum ook een ban met betrekking tot het spel kan zijn. Daar kraait er geen haan naar, als het maar Dragon Age 2 in een negatief daglicht stelt lijkt de kruistocht.

Het staat in de EULA van mmorpg games en blijkbaar ook in die van Dragon Age 2. Ik vind het ook een overdreven maatregel - al weten we niet wat het gedrag van de persoon in kwestie was - daar niet van, maar toch allemaal wat opgeblazen meen ik te denken.

Alex 12-03-2011 14:59

Wat? toch niet geval voor WoW alleszins

Archangelus 12-03-2011 15:19

Quote:

Originally Posted by Cybdm (Post 720071)
De voorbije 10 jaar gebruiken de meeste mmorpgs een identieke ban systeem waar een ban op het forum ook een ban met betrekking tot het spel kan zijn. Daar kraait er geen haan naar, als het maar Dragon Age 2 in een negatief daglicht stelt lijkt de kruistocht.

Het staat in de EULA van mmorpg games en blijkbaar ook in die van Dragon Age 2. Ik vind het ook een overdreven maatregel - al weten we niet wat het gedrag van de persoon in kwestie was - daar niet van, maar toch allemaal wat opgeblazen meen ik te denken.

Cybdm, serieus?
Niet alles is een complot tegen DA2 he...

Dj El Marriachi 12-03-2011 15:52

Al zegt die kerel de meest weerzinwekkende of verschrikkelijke dingen, dat geeft EA NOOIT het recht om zijn game te blokkeren waar hij voor heeft betaald.
Bannen van zijn forum account is niet meer dan normaal, maar dat andere... dat gaat er zo zwaar over. Het slaat ook werkelijk nergens op. Dit heeft trouwens totaal niks te maken met DA2 of het in een slecht daglicht stellen. Zou over eender welke andere game kunnen gaan

Cybdm 12-03-2011 16:41

Ik keur het niet goed, was ik toch duidelijk in, maar ik wou aantonen dat het ook elders bestaat, te lezen in veel EULA's alsook herinner ik nog soortgelijke voorvallen in MMORPGS. Met "wat opgeblazen" stuur ik aan dat het feit wellicht hoofdzakelijk een registratie block is door het feit dat zijn EA community account tijdelijk verbannen is en dat dit niet draait rond uitdrukkelijke opzettelijke toegang tot het singeplayer spel ontzeggen is.

Er zijn reeds berichten dat had hij toevallig de initiele registratie wel al gedaan voor de ban, hij prima kon inloggen en zijn game spelen. Dus lijkt me eerder een process workflow issue bij het registreren ten gevolg van al die online integratie in hedendaagse games, dit gaan ze wellicht corrigeren. Ik bekijk het misschien te technisch, te rooskleurig, kan zijn, maar kan me niet ontdoen dat met een andere game het niet zoveel wind ging vangen. In elk geval een PR flater voor EA, zeker om als wederwoord te komen zwaaien met EULA's, dat zet nog meer kwaad bloed.

EDIT:
Voor de drama queens, zoals ik dus zei een geïsoleerd geval dat is opgeblazen geweest:

Quote:

EA has acknowledged that this actually happened to the affected user, but calls it an error. While it says it intended to temporarily ban the individual for violating the forum code of conduct, "there was an error in the system that accidentally suspended a user's entire account."
Quote:

Immediately upon learning of the glitch, EA took steps to restore the user's macro account and apologized for the inconvenience
=> http://www.joystiq.com/2011/03/11/pl...y-loses-acces/

Dj El Marriachi 12-03-2011 17:12

Aha, goed zo. Ik kon me echt al moeilijk voorstellen dat zo'n praktijken zouden zijn toegelaten.

.fanny 12-03-2011 17:13

ja ja, een 'glitch' die zo losjes gedefinieerd staat in de ea-community regels. ea ontspringt pr-gewijs een enorme kater door hier snel op terug te komen. dat en een onrustwekkende memo van de inhouse juridische dienst zullen dit in versnelling hebben gebracht. die forum-mod was ook een glitch zeker? :) alle berichtgeving na dat feit die nu nog dagzoomt is zo waarschijnlijk als het kan gespuwd door de pr-machine van ea. en ze zijn zeer slim om dat te doen.

of schiet ea gewoontelijk in een hogere versnelling als er sprake is van glitchen of registratieproblemen van hun producten? ik dacht het niet. laat mij niet lachen. "oeh een glitch, snel fixen en gedetailleerde berichtgeving de wereld insturen... tadaa... ea is er voor u". daar werkt waarschijnlijk een team 24/7 aan die registratiecrap van ea, honderden cases per dag, maar deze was iets specialer dan de rest.

heeft uiteraard geen hol met da2 te maken en alles met fucking ea.

cybdm, maat, van welke planeet komt gij.

Alex 12-03-2011 17:14

Een onbedoelde glitch, vandaar dat het in de EULA staat.

edit: hi5 fanny

Cybdm 12-03-2011 18:00

Quote:

Originally Posted by Alex (Post 720122)
Een onbedoelde glitch, vandaar dat het in de EULA staat.

Quote:

Originally Posted by .fanny (Post 720121)
ja ja, een 'glitch' die zo losjes gedefinieerd staat in de ea-community regels

Iedereen weet toch dat er in de kleine lettertjes alle mogelijke legale indekkingen staan die je maar kunt bedenken, meesterlijk tot stand gekomen door een legertje advocaten ? EA gaf zijn fout toe en corrigeerde. En nu dan maar conspiracy theory craften gelijk de parel, tja wat mij betreft accidenteel/misverstand, maar blaas gerust nog wat verder op heren.

.fanny 12-03-2011 18:28

welke indekking? het is gewoon een bewijs van hun policy, op een officieel ea-ducument, in fucking kleine letters ja, en daarna uitgevoerd door een werknemer... en daar zijn ze op terug gekomen.

en welke 'conspiracy'? dit is gewoon lame-ass oldskool white collar butfucking van de bovenste plank. niks 'conspiracy' aan. de maanlanding is een conspiracy, jfk is een conspiracy. dit is gewoon corporate bullying van dertien in een dozijn. niks nieuws hier, niks sensationeel, gewoon een dag in het leven van ea. dit is zo klein en nietsbetekenend als het maar kan. het enige wat hier gewicht heeft zijn mensen gelijk gij die niet eens zien wat er aan de hand is.

zeker heeft ea haar fout gecorrigeerd. maar denk maar niet dat ze dat hadden gedaan als het geen aandacht had gekregen. ze hebben het wel eerst bedacht voor ze het hebben herroepen... hoe naief kunt ge zijn maat.

hoe the fuck krijgt ge het voor elkaar om ea hier nog in de slachtofferrol te trekken kerel.

edit: wat een bullshit eigenlijk. wie the fuck kan hier nog over pijpen. het is gewoon zwart op wit feitelijk en dan moet ik nog mensen die eraan twijfelen overtuigen. fuck dat. :)

Cybdm 12-03-2011 18:53

.Fanny, rustig man, uw hart. Een kerel zet een grote mond open op een forum, breekt de regels, community account banned en wilt kort daarna zijn spel registreren en dat lukt niet. Fout toegegeven door EA, intussen aangepast, kerel is al aan het spelen. Ik verdedig juist niemand of leg nergens de slachtoffer rol op iemand. Ik bekijk het gewoon nuchter, iets wat uw klaarblijkelijk niet zo goed lukt. Wil ik daarmee EA de prijs van liefdadigheidsinstelling van het jaar plakken ? Not a chance in hell, maar die EA evil empire business liet ik achter me op de speelplaats van de lokale basisschool.

En drop maar die "mensen gelijk gij", you know shit about me. Er valt hier niets te steken in kotjes of vakjes omdat het niet in uw kraam past.
Kijk naar Cybdm zijn woorden, man die moet alles wat EA doet tof vinden, kan het nog kortzichtiger?

CSM 13-03-2011 06:09

Quote:

Originally Posted by Cybdm (Post 720071)

Kom zeg, dat ge dat spel wilt verdedigen omdat ge het goed vindt tot daar toe, maar zo klinkt ge gewoon als een hersenloze fanboy.

Iemand zijn toegang tot een product waar hij voor betaald heeft ontzeggen, is absoluut onaanvaardbaar. Dat men dat achteraf heeft ongedaan gemaakt omdat het vreselijke pr is, betekent niks.

Als uitgevers er bij blijven dat piraterij gelijk is aan stelen, dan is deze actie zo wat het equivalent van een autofabrikant die in uw garage breekt om uw auto te komen rippen, want ge had kritek.

Dit is gewoon een kinderachtige reactie van Bioware die de verdiende kritiek op hun overduidelijke rushjob van een spel niet kunnen slikken.

CSM 13-03-2011 06:18

Quote:

"Immediately upon learning of the glitch, EA took steps to restore the user's macro account and apologized for the inconvenience"
Dit is trouwens een dikke leugen, de ban was opzettelijk, en de gebruiker zijn protest ertegen werd met dit beantwoord:

Quote:

Please review the EA Community Terms of Service, particularly sections #9 and #11. There are two levels of enforcement here:

1. BioWare community bans are forum-only and can be for as little as 24 hours. These bans should have no effect on your game, only your ability to use all the features of this website/community. these bans are handed out by BioWare Moderators as the result of our travels around the forum and/or issues reported by fellow community members.

2. EA Community bans come down from a different department and are the result of someone hitting the REPORT POST button. These bans can affect access to your game and/or DLC.

Because the BioWare community now operates under the same umbrella as all EA Communities, community members here have all explicitly agreed to abide by and be governed by both sets of rules. Consider it an added incentive to follow the rules you say you’re going to follow.

If there are further questions or concerns, please send them to me via private message. Thank you.

End of line.

http://social.bioware.com/forum/1/to...ndex/6459941/1
http://i54.tinypic.com/bhj5sz.jpg

Cybdm 13-03-2011 09:32

Quote:

Originally Posted by CSM (Post 720318)
Kom zeg, dat ge dat spel wilt verdedigen omdat ge het goed vindt tot daar toe, maar zo klinkt ge gewoon als een hersenloze fanboy. Dat men dat achteraf heeft ongedaan gemaakt omdat het vreselijke pr is, betekent niks.

Je doet hier alsof ik het bekijk door een biased bril en jij de perfecte neutraliteit bent ofwa? Bioware/EA heeft niets te winnen met een persoon toegang te weigeren tot een singleplayer game. Als ze iemand de mond willen snoeren, dan was dit al geslaagd met een forum ban, dit heeft niets te maken met fanboy, maar alles met logisch nadenken.

Het blijkt dat het over een game registratie proces ging die mislukt in het geval van een verbannen account, niet een of andere block mocht hij het spel voorheen geregistreerd hebben. Dat die registratie combinatie met een ban een ongelukkig toeval is, lijkt mij niet zo ver gegrepen. Je kunt dit op twee manieren bekijken, de twee pistes (opzettelijk of onopzettelijk) kunnen prima hebben plaatgevonden. Als ik dan eerder leun tegenover mogelijk onopzettelijk en allemaal wat opgeblazen, dan moet je de "van welke planeet kom je" en "ge zijt een hersenloze fanboy" reacties hier al eens lezen, over kinderachtig gesproken.

CSM 13-03-2011 09:48

EA Community bans come down from a different department and are the result of someone hitting the REPORT POST button. These bans can affect access to your game and/or DLC.

These bans can affect access to your game and/or DLC.

Cybdm 13-03-2011 10:46

Die EULA bestaat er voor meerdere games binnen de bioware/ea community, o.a. voor het bioware/ea Warhammer Online waar je effectief kan verbannen worden van het spel als je cheat en exploit informatie op forums gooit. Er staat in elke EULA zo'n narigheden omschreven, er staat zo in de Call of Duty EULA dat ze op elk moment de servers mogen en kunnen down zetten, permanent. We kunnen zo ook een betoging daarover beginnen, wat in EULA's staat is hier geen bewijs van intentie in dit voorval.

Waarom niet de quote van de product support manager die komt aangeven dat het berust op een onopzettelijkheid posten. Ah wacht dat is automatisch onwaarheid en damage control. Zoals ik zei, er zijn geen bewijzen wat nu de ware intentie van EA was. Ik neig te geloven dat ze iets slimmer zijn bij EA, het te kunnen inschatten dat de gamewereld op z'n kop ging staan. Dus ik blijf leunen tegen een onopzettelijkheid, ben er ook over uitgepraat.

CSM 13-03-2011 10:58

Dus louter toeval dat dat in hun EULA staat, en toeval dat de Bioware werknemer daar naar verwijst als reden voor de ban, ok.

Cybdm 13-03-2011 12:01

Op het moment dat die moderator zijn account verbannen had, was het zijn bedoeling de persoon te verbannen van het forum, niet van het gehele spel. Dat hij dan een storm van protest krijgt op het forum grijpt hij in eerste reactie naar de EULA om zich te verdedigen. Het is dan later uitgeklaard door de product support manager. Ik was zelf moderator van een een forum, ik kan die actie begrijpen. De kern van de zaak blijft voor mij of het aanvankelijk de intentie was de toegang tot het spel te ontnemen, en daar lijkt het niet op en geef ik dus het voordeel van de twijfel omdat ik denk dat ze iets slimmer zijn bij Bioware om niet zo'n zeer duidelijke voer voor protest en bad PR in de hand te werken door een voor iedereen vanzelfsprekend feit dat je personen niet gaat bannen van een singleplayer game, voor wat dat ook.

.fanny 13-03-2011 12:12

de man is in denial, wat gaat ge eraan doen. :)

Cybdm 13-03-2011 12:52

Quote:

Originally Posted by .fanny (Post 720444)
de man is in denial, wat gaat ge eraan doen. :)

Kijkt nog snel even zijn Bioware aandelen na ;-)

Sentinel 14-03-2011 08:05

Lol.

EULA zegt: forumban = gameban.
Mod zegt: forumban = gameban.
Kerel krijgt forumban = gameban.
Internet onploft.
EA zegt na een tijdje: whoops, het was een glitch (DIE IN DE EULA STOND).

Cybdm: ah, een glitch dus, logisch.
Rest van het internet: :rolleyes:

Cybdm 14-03-2011 12:02

Het “internet” of beter geschreven de “feiten” tegenwoordig zijn (blog) posts waar weinig gestaafde en journalistieke waarde aanhangt en mikken op sensatie. Posts/blogs die op hun beurt 100000x gerepliceerd worden door andere, zogezegde, nieuws sites waarvan al de inhoud zonder meer als exacte waarheid worden overgenomen. Dat is het “internet”, Sentinel.

Ik heb net iets meer nodig dan een quote op een of ander forum om me 3 seconden later aan te sluiten bij de populaire conclusie en vervolgens neer te pennen hoe een duivelse gigant weer heeft toegeslaan.

En dat EULA verhaal : het is niet omdat in de EULA van Call of Duty staat dat alle servers (permanent of tijdelijk) op elk moment down kunnen gaan, dat door een technisch defect morgen server downtime meteen kan betoogd worden als opzettelijk onderbreking van service !!? Ja, want het staat in de EULA ? Oppervlakkigheid op z’n best, iedereen weet dat in EULA’s alle mogelijke scenario’s zijn ingedekt. Kon de persoon in kwestie het spel spelen ? Neen. Onaanvaardbaar ? For sure. Opzettelijk? Twijfel.

Ik heb ook geen schrik om een standpunt, het voordeel van de twijfel geven door gebrek aan sluitend bewijs, in te nemen waarvan ik weet dat de populaire mening anders zal zijn omdat software giganten automatisch de duivel zijn. Als ik daardoor nu de lokale dwaas ben, wat jullie met plezier uitstrijken, dan is dat maar zo.

.fanny 14-03-2011 12:24

Quote:

Originally Posted by Cybdm (Post 720988)
zal zijn omdat software giganten automatisch de duivel zijn.

homaar. homaar. nu buig je de zaak om. we hebben het over ea, niet 'software giganten'. ge moet de groten niet meesleuren in uw ongelijk om meer sympathieke raakpunten los te weken. ea is trouwens een software dwerg maar soit. en niemand zegt dat ea 'de duivel' is. wat is mij dat voor drama maat. er wordt enkel gesteld dat het dikke schaamballen zijn. en om dat te stellen hadden we dit laatste euvel lang niet nodig.

Sentinel 14-03-2011 12:28

Ge zijt ons nu toch echt aan't trollen he?

Cybdm 14-03-2011 12:44

Quote:

Originally Posted by .fanny (Post 721005)
homaar. homaar. nu buig je de zaak om. we hebben het over ea, niet 'software giganten'. ge moet de groten niet meesleuren in uw ongelijk om meer sympathieke raakpunten los te weken.

Het draait me helemaal niet rond sympathieke raakpunten losweken, dat is een buiging in uw interpretatie van mijn woorden. Mijn punt is dat er geen voldoende bewijslast is om automatisch aan te nemen dat het een opzettelijke actie was. Wat maakt de zaak onbetwistbaar? Die EULA of wat ? Dat is toch een belachelijk argument, elke EULA bevat zo'n stellingen, zie mijn COD voorbeeld. Ik heb nog geen enkel argument daarover gelezen, wat ik wel lees is een kijk op de zaak gevoed door voorafgaande ergernissen met het bedrijf in kwestie, dus het moet opzettelijk zijn geweest.

Quote:

er wordt enkel gesteld dat het dikke schaamballen zijn. en om dat te stellen hadden we dit laatste euvel lang niet nodig.

Dit versterkt mijn punt van hier boven. Ik zeg ook nergens dat ik het oneens ben dat ze, in uw woorden, dikke schaamballen zijn. Hell, ik schreef "sofware giganten" omdat ik vind dat Activision mooi in het rijtje mag staan met hun rotstreken. Maar mijn kijk op op het bedrijf in kwestie beinvloed niet hoe ik kijk op het incident van die forum ban, terwijl dat precies voor de meeste wel zo is.

Archangelus 14-03-2011 17:23

Quote:

homaar. homaar. nu buig je de zaak om. we hebben het over ea, niet 'software giganten'. ge moet de groten niet meesleuren in uw ongelijk om meer sympathieke raakpunten los te weken. ea is trouwens een software dwerg maar soit. en niemand zegt dat ea 'de duivel' is. wat is mij dat voor drama maat. er wordt enkel gesteld dat het dikke schaamballen zijn. en om dat te stellen hadden we dit laatste euvel lang niet nodig.

Die kerel wel... :p

CSM 14-03-2011 20:18

Quote:

Originally Posted by Cybdm (Post 720988)
Het “internet” of beter geschreven de “feiten” tegenwoordig zijn (blog) posts waar weinig gestaafde en journalistieke waarde aanhangt en mikken op sensatie. Posts/blogs die op hun beurt 100000x gerepliceerd worden door andere, zogezegde, nieuws sites waarvan al de inhoud zonder meer als exacte waarheid worden overgenomen. Dat is het “internet”, Sentinel.

Nee, dat is allemaal rechtstreeks van het Bioware forum genomen hoor. Heeft niks te maken met blogs.

Cybdm 14-03-2011 22:01

Quote:

Originally Posted by CSM (Post 721420)
Nee, dat is allemaal rechtstreeks van het Bioware forum genomen hoor. Heeft niks te maken met blogs.

Ik heb het over gestaafde journalistiek waar men de situatie iets dieper analyseert dan wat quotes overnemen en bloggen maar met een vette sensatie titel. Ik zeg niet dat de forum ban blogs of post pure verzinsels zijn, ze vertellen alleen niet het gehele verhaal, mij inziens door oppervlakkige copy & paste cultuur van nieuws en blog sites en gebrek aan journalistieke waarde. Sommige updaten wel hun artikels, vervolledigen het om het geheel een correctere plaats te geven, maar de conclusie is meestal al getrokken, zie er hier maar weinig de updates posten.

CSM 14-03-2011 22:21

Blijkbaar was het al eerder voorgevallen:

http://social.bioware.com/forum/1/to...725/51#6484472
http://social.bioware.com/forum/1/to...ndex/2014405/1

Dus duidelijk beleid bij Bioware, pas veranderd nadat het in het nieuws kwam.

Sentinel 14-03-2011 22:21

http://i.imgur.com/xkhUI.png

Cybdm 14-03-2011 22:59

We weten nu ondertussen al zo'n vier of vijf keer wat er in de EULA staat. In de EULA van Call of Duty staat ook dat de servers ten alle tijde down kunnen gaan, permanent of tijdelijk. Ik stel voor dat we bij de eerste volgende downtime van de Call of Duty servers gaan betogen over schandalige opzettelijke stopzetting van service met als bewijslast dat het in de EULA staat, dus het is een onbetwistbaar opzettelijke actie.

Had het werkelijk hun standaard corporate policy geweest mensen te bannen van hun singleplayer games omdat ze op het forum verbannen waren, dan hadden we al honderden voorvallen gehad. Mass Effect 1, Mass Effect 2, Dragon Age, allemaal singleplayer games die deelmaken van die overkoepelende bioware community.

ecko 15-03-2011 07:34

Er is wel een verschil tussen een "server down" clausule en een "account policy".

lapino 15-03-2011 07:42

Motorstorm en Yakuza delayed in Japan.

Publisher push back key releases in Japan following last week's destruction. Two key console releases have seen their release dates pushed back in Japan following the terrible destruction suffered by the country at the end of last week. Andriasang reports that Sony's Motorstorm: Apocalypse was scheduled for release this Thursday (March 17th) but has now seen its release date changed to simply TBA. In addition, Sega has cancelled the planned release of zombie action outing Yakuza Of The End, which was also due out on March 17th.

Both publishers cited "various circumstances" as the cause of the decision. The former game would have proved particularly problematic for Sony, seeing as it's set amongst the ruins of an earthquake-ravaged fictional US city. Yakuza, too, sees fictional city Kamurocho brought to its knees by a zombie outbreak. Reports have also claimed that publisher Irem has cancelled the release of Disaster Report 4, while Sony is suspending production at six of its domestic plants. The online components of titles such as Metal Gear Solid 4 Online have been closed and Square Enix has said the online functionality of some of its titles will close for a period.

Cybdm 15-03-2011 09:16

Quote:

Originally Posted by ecko (Post 721575)
Er is wel een verschil tussen een "server down" clausule en een "account policy".

De beide hebben implicatie op het stopzetten van service of product waarvoor betaald is. Het voorbeeld nam ik dan ook als illustratie dat je tekst in de EULA niet automatisch als bewijslast kan nemen voor elk praktisch incident. Maar ik ga er geen woorden meer aan vuil maken, ik snap dat het grote kans maakt dat het opzettelijk was, ook al heeft Bioware laten weten dat het een accidenteel geval was, wat damage control kan zijn, maar zo absoluut onbetwistbaar opzettelijk zoals men het hier doet uitschijnen vind ik de gehele zaak niet.

ecko 15-03-2011 09:30

Het was niet accidenteel. Accounts zijn gewoon identiek. 't Is gewoon omdat er deze keer zoveel ophef over ontstaat (omdat niemand ooit een EULA leest) dat ze op die beslissing zullen zijn teruggekomen.

Ge moet u maar niet misdragen op dat forum, dan hebt ge geen problemen. Ge hebt voor uw auto ook betaald, maar als ge uw rijbewijs kwijt raakt omdat ge een overtreding maakt moet ge daar ook niet over wenen.

DM 15-03-2011 09:33

Quote:

Originally Posted by ecko (Post 721621)
Het was niet accidenteel. Accounts zijn gewoon identiek. 't Is gewoon omdat er deze keer zoveel ophef over ontstaat (omdat niemand ooit een EULA leest) dat ze op die beslissing zullen zijn teruggekomen.

Ge moet u maar niet misdragen op dat forum, dan hebt ge geen problemen. Ge hebt voor uw auto ook betaald, maar als ge uw rijbewijs kwijt raakt omdat ge een overtreding maakt moet ge daar ook niet over wenen.

Wel als het een boete bedraagt van pakweg 50 euro.
Iemand van een spel bannen omdat hij zich misdraagt op een forum is gewoon compleet over the top.

ecko 15-03-2011 09:40

Ik ben daarmee akkoord. Ik vind dat ook niet kunnen. Maar accidenteel? Nee.

Die accounts hangen waarschijnlijk gewoon aan elkaar.
't Zal dus niet "per ongeluk" zijn. Zeker niet aangezien het in de EULA gewoon vermeld lijkt te zijn.

Sentinel 15-03-2011 09:46

Quote:

Originally Posted by ecko (Post 721621)

Mja, ik vind het meer in de aard van: Auto kopen, klagen dat het brol & overpriced is: fabrikant pakt auto af. Lichtjes erover, niet? :)

Pistons 24-03-2011 13:40

BREAKING NEWS

Duke Nukem Forever uitgesteld.

:-)

HeLLBirD 24-03-2011 13:56

Lol :'(

Maar on the upside, zo past het beter in m'n financieel-entertainment plan. Hurray!

Cybdm 24-03-2011 16:54

Ongetwijfeld het meest uitgestelde spel intussen denk ik.

Alex 07-04-2011 10:00

(een beetje) meer over Bizarre:

http://www.next-gen.biz/news/bizarre...out-on-closure

Quote:

“I don’t think the atmosphere differed too much during the years before Activision,” said Martyn Chudley. “We were always proudly independent. However, when Activision took over, we really felt that they would leave our culture alone, and for a while it was fine, but slowly the feeling did start to change.

“We weren’t an independent studio making ‘our’ games anymore – we were making games to fill slots. Although we did all believe in them, they were more the products of committees and analysts. The culture we’d worked on for so long gradually eroded just enough so that it wasn’t ‘ours’ anymore.”

Wilson says the change in atmosphere was “just the reality of managing so many people. It’s a challenge for any studio these days to make everyone on the team feel like they’re really contributing to a game when there could be well over 100 people on a single game in production.”

Having made its name with driving games like the Project Gotham Racing series, Activision’s decision to task Bizarre with development of Blur seemed a good fit. However Martyn Chudley admits that the final product “failed to resonate with the games-buying public...it was probably too tough to pigeonhole.” Wilson agrees, saying the studio erred in “underestimating how difficult it was to get a new IP off the ground at this stage of the console cycle.”

Perhaps the most surprising claim is that Activision gave Bizarre the choice of buying itself back; even more surprisingly, the answer was no. “Without going into details, yes, there was [an opportunity],” Martyn explains, “but I personally thought there was far greater potential for the security and well-being of the company if a third party could come in.”

“In any case,” Sarah adds, “Bizarre had grown even more since [Activision] took over, and we just didn’t have the skills, capability or finances to look after over 200 people. Martyn and I were always small-company people, which is why we stepped aside when we realised it needed big-company skills to manage.”

The Liverpool studio eventually closed its doors on 18 February, after 17 years in the business. You can read the full interview in our new issue, E227, which should be with subscribers any day now and will be on shelves on April 12.

Sentinel 12-04-2011 16:00

awesome

Irmo 12-04-2011 16:32

nog een half uur dan? :)

Alex 12-04-2011 16:54

zal wel op steam zijn te activeren, trine op zich is zeker spelen waard.

Shadowgrounds dinges heb ik wel al langer voor getwijfeld tijdens steam sales, betwijfel of ik die echt ga spelen spelen, den andere 2 ken ik niet.

Maar als we zoals gewoonlijk ook kunnen doneren aan EFF doe ik dat zeker wel

Irmo 12-04-2011 17:10

net gekocht:)

Cybdm 15-04-2011 19:52

Rumor: Nintendo Planning Wii Successor, Could Use Blu-ray

Quote:

Nintendo are said to be looking at turning the fortunes of their home console business around and are set to announce the successor to their massively successful Wii home console at E3. Sources have revealed to Blu-ray.com that Nintendo are looking at including Blu-ray as the main optical drive
Tot nu toe weinig opmerkelijks, blu-ray is vandaag de standaard inzake grotere capaciteit in home entertainment, waarom dat niet nemen als medium.

Dit is al iets opmerkelijker, vooral dat laatste dan:

Quote:

According to yesterday's flurry of reports, Nintendo's new console will be "significantly more powerful than the PlayStation 3" and Nintendo intends to "recapture the hardcore market".
Blijven geruchten, maar E3 zou nog eens voor Nintendo spannend kunnen worden. Zie de andere fabrikanten niet afkomen met de aankondiging van een opvolger, of toch? Nintendo is niet genoodzaakt nog meer te halen uit de Wii, voor andere twee, vooral Sony, ligt dat toch iets anders. Wie weet.

=> http://www.eurogamer.net/articles/20...to-use-blu-ray

oblo 15-04-2011 19:57

Dude, #threadlandschap.

Cybdm 15-04-2011 20:00

Quote:

Originally Posted by oblo (Post 738183)
Dude, #threadlandschap.

Tja, ben wat lees achterstand aan het inhalen op Shrimp, had de WiiTwo thread niet gezien toen ik dit kwam posten.

oblo 15-04-2011 20:03

Dat leek me wel duidelijk ja. ;)

blumcole 15-04-2011 21:13

:kwaadcole: Fuuuaaarck, wat hebben ze met die IGN game collection gedaan? Ik kan gewoon geen games meer toevoegen?

oblo 15-04-2011 21:14

Is al paar maand zo toch? Voor mij alvast, dikke kak, heb m'n zooi maar overgezet naar cheapassgamer, niet half zo goed, maar hey, importeert grotendeels correct en het is toch iets.

Archangelus 21-04-2011 21:17

Nieuwe X game!

X Rebirth

Guns 21-04-2011 23:16

HOLY SHIT HOLY SHIT HOLY SHIT

DO WANT

Irmo 22-04-2011 09:03

²

Archangelus 27-04-2011 19:47

Trailer van de nieuwe Call of Juarez, die zich in het heden afspeelt.

Ik ben benieuwd, de 2 vorige waren best goed imo.

PearlChoco 05-05-2011 19:38

Dit is een van de redenen waarom ik een enorme hekel aan het krijgen ben aan de hedendaagse game-industrie, en aan EA in het bijzonder:

http://www.techspot.com/news/43659-e...o-digital.html

Vooral dat eerste item doet mijn tenen krullen. Niet alleen mogen we ons dus aan Dragon Age 2012, Mass Effect 2013 etc verwachten, je kan je inbeelden hoeveel plaats er bij EA nog is voor originele, ietwat risicovolle gameprojecten of voor niche-games zoals flight sims, hardcore RPG's, adventures ed.

oblo 05-05-2011 19:50

Activision zegt hallo.

.fanny 05-05-2011 20:53

Quote:

We believe we are driving the strongest portfolio of IP in the industry with EA Sports, FIFA, Hasbro, Madden, Pogo, Battlefield, Need for Speed, The Sims, Tetris, Dragon Age, Mass Effect and more.
bwahahaha. friggin' hilarious!

nee serieus. zie ze daar keer tetris tussenzetten. de fucking schaamballen maat. :)

HeLLBirD 05-05-2011 21:26

En ik maar klagen dat er tegenwoordig te weinig bij de spellekes zit die ik koop. Ik wil terug een handleiding van 150 pagina's om op't toilet door te nemen. En brol, veel brol.

God ja, zolang ze CE's blijven uitgeven, kan het me niet veel geven. Een spel digitaal kan ik mee leven, als de prijs aangepast is (30 euro max voor nieuw spel digitaal aangekocht, en dus niet de 50-60 euro die ze op steam vragen). En dan nog, ik kan de meeste games mét doosje kopen voor 30 euro, dus ik ben nog laks.

'k Snap ze wel hoor. Dubbele van de prijs kunnen vragen, voor 100% minder moeite. Als bedrijf zoudt ge voor minder overstappen.

silence 06-05-2011 11:16

Quote:

Originally Posted by .fanny (Post 749084)
nee serieus. zie ze daar keer tetris tussenzetten. de fucking schaamballen maat. :)

Nja op zich is daar weinig verkeerd mee gezien EA klaarblijkelijk rechten op bezit. Wat mij wel opvalt is het feit dat ze licenties hebben van de tetris company en hasbro.

Een van de meest sucky bedrijven van de gamesindustrie als je het mij vraagt. Simpele spelletjes uitbuiten en iedereen die maar een kloon durft maken voor de rechtbank trekken of ermee dreigen. Zelf al hebben ze geen poot om op te staan. Gebruikmakend van echte maffia tactieken soms.

Digitale distributie heeft het grote nadeel dat je geen concurrentie meer hebt en dus de prijzen per definitie hoog zullen blijven. Kijk naar steam en de soms schandalige prijzen die men durf te vragen voor games. En dat is dan zelf terwijl er alternatieven bestaan, stel je eens voor dat je pure digitale distributie hebt via een EA store. En EA is daar zelf nog een tandje erger in. Kijk bvb naar hun sales voor need for speed most wanted 2 betaalde je een pak meer dan wat een disc zelf in ons kikkerlandje moet kosten.

Ik kan mij best wel voorstellen dat ze bij EA een stijven krijgen van digitale distributie. Zelf ben ik er nooit een grote fan van geweest want als consument verlies je quasi ALTIJD, snap in die zin zelf niet waarom zoveel gamers of gewone mensen er voor pleiten.

Irmo 06-05-2011 11:23

Dan moeten ze hun luie zetel niet meer verlaten tiens!

basisgamen

blumcole 06-05-2011 11:27

Digitale distributie is gewoon direct uw game hebben en niet meer naar de winkel moeten lopen. Toch niet moeilijk daar de aantrek van te zien? Moest het goedkoper zijn, kwam ik mijn kot ni meer uit.

Cybdm 06-05-2011 12:26

Quote:

Originally Posted by PearlChoco (Post 748991)
Dit is een van de redenen waarom ik een enorme hekel aan het krijgen ben aan de hedendaagse game-industrie, en aan EA in het bijzonder. Vooral dat eerste item doet mijn tenen krullen. je kan je inbeelden hoeveel plaats er bij EA nog is voor originele, ietwat risicovolle gameprojecten of voor niche-games zoals flight sims, hardcore RPG's, adventures ed.

Op dat vlak doet de game-industrie grotendeels wat hun consument wil hebben. Ik vind het altijd leuk om die smeek naar risicovolle originele game projecten te mogen lezen, maar tegelijk heeft men een acceptatie en aanpassingsmarge die bijzonder klein is. De consument spreekt met zijn geld en wat hij koopt, zolang men niet openstaat voor innoverende of originele ideeën in een spel, wat vaak gepaard gaat met wat gebreken op andere vlakken of een verhoogde eis aan aanpassingsvermogen, dan zal de chef koken wat de klant wil. Er is best nog originaliteit of innovatie te vinden, men koopt die games alleen niet want ze willen enkel AAA of "bah het spel krijgt maar een 7/10 bij reviewer x". Daarmee wakkert men alleen maar het alsmaar toenemende "hit or miss" gehalte aan van game projecten en gaan bedrijven "op safe" spelen. Zo geeft ook de consument vorm aan de game-industrie, daar krijg ik dan een hekel aan...

Trojan 06-05-2011 13:39

Quote:

Originally Posted by silence (Post 749376)
snap in die zin zelf niet waarom zoveel gamers of gewone mensen er voor pleiten.

Omdat het nu eenmaal gemakkelijk is. Het gemak dat je niet elke keer een cd in je computer moet steken, het genak dat je geen serials meer moet invoeren, het gemak dat je na een crash of aankoop van een nieuwe computer je met enkele muisklikken ineens al je games opnieuw kan installeren.

En dan even steam promoten; hetgeen zij doen met christmass, mid-week en andere random promoties verlaagt de kostprijs soms enorm voor mensen die gerust een paar maanden kunnen wachten op een game ipv het direct bij launch te kopen.
Om nog maar te zwijgen van hun enorme steun aan indie devs die pareltjes niet enkel een naam maar ook een gezicht hebben gegeven. Zonder steam zouden de meeste games amper verkocht geraken, laat staan dat iemand ze zou kennen.

Zonder steam en digitale distributie had ik nooit zoveel games in mijn collectie gehad en ik had er zeker nooit geld voor betaald.

Deze voordelen wegen imho meer op tegen de nadelen die jij opsomt, waaronder de hoge kostprijs.

steam > *

Sentinel 06-05-2011 14:07

Volledig akkoord met Trojan.

Irmo 06-05-2011 17:17

Maar wat gebeurd er dan stel dat Valve opeens failliet gaat eigelijk met al onze games:(

Turtle 06-05-2011 17:53

Maar wat gebeurd er dan stel dat mijn kast met cd-games opeens in brand vliegt eigenlijk met al onze games:(

Trojan 06-05-2011 17:56

Wat als ge morgen met uw domme kloten onder een auto loopt?

Jack The Ripper 06-05-2011 18:26

DVD's kunnen ook kapot gaan. Valve zie ik nu wel niet direct failliet gaan. Met steam moeten ze toch massa's geld verdienen.

Maar je kan die games nog altijd backuppen geloof ik en dan de exe van het spel runnen(ipv vanuit Steam)? Of checkt hij iedere keer je steam account als je een spel opstart?

Alex 06-05-2011 18:28

steam is awesome

mijn games in 1 lijst op desk/laptop. installen is copy paste folder.
steamworks is handig en beter dan de vorige alternatieven (gamespy lol)

minion 06-05-2011 19:46

Gerucht: Nieuwe Xbox ligt al bij developers. E3 gaat zo epic worden dit jaar :-)

silence 06-05-2011 20:58

Snap wel niet dat het feit dat het in een gewone pc bak zit automatisch betekent dat het een early versie is. Ik heb sinds de dreamcast geen dev bak meer gezien van consoles , maar die dat we hadden op l&h zat eigenlijk ook maar in een witte pc bak. Wel cool dingske :)

Sowieso de volgende generatie koop ik nog maar 1 nextgen console en dat is diegene die het eerste uitkomt. Heb gewoon geen tijd en zin om al die spellen te spelen. Zit nu al met een enorme backlog.

Archangelus 11-05-2011 21:00

Er komt een nieuwe Hitman game! :love:

silence 11-05-2011 23:49

Khad er wat overgekeken maar het deed mijn vandaag aan iets denken.

Quote:

Originally Posted by Trojan (Post 749469)
En dan even steam promoten; hetgeen zij doen met christmass, mid-week en andere random promoties verlaagt de kostprijs soms enorm voor mensen die gerust een paar maanden kunnen wachten op een game ipv het direct bij launch te kopen.

Nja vandaag raadde iemand mij darksiders aan, ik keek op steam 29€. Mijn "dure" bazar op de hoek 10 euro. Stel je eens voor dat alles puur evolueert naar digitale distributie dan kan ik

a) wachten tegen een sale (wanneer dat ook moge zijn)
b) te veel betalen.

Neen geef mij maar daarnaast ook gewone retail kanalen en normale marktwerking. Dat ik een dvdke moet insteken (trouwens eigenlijk doe ik dit al jaren niet meer, mogelijkheden genoeg) of een serial invullen daar ga ik eerlijk gezegd niet van doodgaan.

Mahershalalhash 11-05-2011 23:54

Quote:

Originally Posted by Archangelus (Post 752629)

Is al wel eventjes geweten maar toch, awesome. eind dit jaar!

blumcole 12-05-2011 11:13

Quote:

Originally Posted by silence (Post 752734)
Khad er wat overgekeken maar het deed mijn vandaag aan iets denken.

Nja vandaag raadde iemand mij darksiders aan, ik keek op steam 29€. Mijn "dure" bazar op de hoek 10 euro. Stel je eens voor dat alles puur evolueert naar digitale distributie dan kan ik

a) wachten tegen een sale (wanneer dat ook moge zijn)
b) te veel betalen.

Neen geef mij maar daarnaast ook gewone retail kanalen en normale marktwerking. Dat ik een dvdke moet insteken (trouwens eigenlijk doe ik dit al jaren niet meer, mogelijkheden genoeg) of een serial invullen daar ga ik eerlijk gezegd niet van doodgaan.

Idd. Ik koop tegenwoordig bijna al mijn games tweedehands, tenzij dan diegenen die ik echt wil hebben (mass effect, crysis 2, ...). Als ik kijk naar de prijzen die MS hanteert op hun on demand games op X360, ... echt overdreven duur. Als dat de enige optie wordt, worden de tijden duur :( Iig zal ik dan minder games kopen en meer ouwe shit spelen.

quantrias 12-05-2011 11:19

Quote:

Originally Posted by Archangelus (Post 752629)

Ow ow, dat wist ik niet!!
ZALIG
Blood Money heb ik serieus verslonden!!

silence 12-05-2011 12:27

Quote:

Originally Posted by blumcole (Post 752854)
Idd. Ik koop tegenwoordig bijna al mijn games tweedehands, tenzij dan diegenen die ik echt wil hebben (mass effect, crysis 2, ...).

Dat begin ik nu eigenlijk ook te doen althans ik wacht tot de prijzen zakken wat ze uiteindelijk redelijk snel doen. In sommige gevallen betaal ik veel minder en zit dan nog alle DLC op de disc dan nog eens ook.

Tegen dat ik die dan heb uitgespeeld zijn er heel een stel games ferm in prijs gezakt 8=)

Jack The Ripper 12-05-2011 15:21

Steam is wel handig, omdat ge een goed overzicht hebt over al uw gekochte/geinstalleerde games op steam, maar nieuwe games zijn gewoon veel te duur op steam. Als ik moet kiezen tussen 30 euro op play.com of 50 euro op steam dan is de keuze wel rap gemaakt. En de kosten om een spel op Steam ipv in de winkel te releasen moeten toch veel lager liggen.

Ryuken 12-05-2011 17:32

Of je pakt het beste van beide werelden, zoals de Darksiders Hellbook Edition die nu zowat overal aan 20 euro geprijsd staat in gewone winkels. Het is Steamworks powered dus onbeperkt herdownloaden en automatische updates krijgt ge sowieso bij beide versies.

Puur exclusieve digitale titels gaan nooit van de grond komen voor de "€50 @ release day PC games". Of de prijs moest echt navenant zijn maar dat zal ook nooit gebeuren, zeker niet op Steam. Nee, zoals ze bij Valve zelf zeggen is de wisselwerking tussen digital en retail nog heel groot en dat zal zo wel blijven ook.

PearlChoco 15-06-2011 18:31

Boeiend artikel over de toekomst v videogames:

http://www.cracked.com/blog/the-6-mo...n-video-games/

Quote:

Sony came up next and announced a sequel, another sequel and then a reboot. After that it went sequel, sequel, special edition of a sequel, new FPS, sequel, new FPS, sequel, special edition of a sequel, new game based on an existing property (Star Trek), sequel, sequel and sequel. Then they introduced a new system (the PS Vita) and showed it off with four sequels.
Edit: is blijkbaar al gepost in de e3 thread.

Sentinel 15-06-2011 18:50

Eeeeen EA dropt steam. Slim EA, heel slim ...

http://geek.pikimal.com/2011/06/15/e...es-from-steam/

quantrias 15-06-2011 19:04

Quote:

Originally Posted by Sentinel (Post 776545)
Eeeeen EA dropt steam. Slim EA, heel slim ...

http://geek.pikimal.com/2011/06/15/e...es-from-steam/

Heel heel dom, neen? :?

Sentinel 15-06-2011 19:05

Error, sarcasm detector malfunctioning.

DaHitch 15-06-2011 19:25

http://i.imgur.com/guctZ.jpg

.fanny 15-06-2011 19:28

wat maakt het voor een gamer, of voor de game, eigenlijk uit via welke distributie hij een game koopt?

Dodgy 15-06-2011 19:32

Omdat het praktischer is van alles op één plaats te hebben én omdat Steam intussen al zo goed ingeburgerd is.

Ik hoop dat EA dik op zijn muil gaat, maar indien ze bijvoorbeeld BF3, The Old Republic en Mass Effect 3 exclusief via Origin digitaal gaan distribueren vrees ik er voor.

Irmo 15-06-2011 19:33

Ik koop het dan wel retail, of gaat het beheerd worden via origin dan?

Alex 15-06-2011 19:39

Quote:

Originally Posted by .fanny (Post 776596)
wat maakt het voor een gamer, of voor de game, eigenlijk uit via welke distributie hij een game koopt?

1. games over vrs content clients hebben staan is minder tof

2. ea download manager ding is bucht. werkte nog met 'download insurance' vroeger om je game langer dan 2 jaar te kunnen houden (tegen betaling), licenties die wegvallen etc. ze kunnen er naar fluiten

3. ea sales zijn mss korting tot '20 euro' ipv steam deals. Als ea games enkel op origin staan -> no super sales

DeathKnight 15-06-2011 19:44

Als EA 't volgende Star Wars game uitbrengt, hoeveel volk gaat er dan zagen dat 't niet op Steam te vinden is? Oké, veel, maar hoeveel volk gaat uiteindelijk dat spel nog kopen? Genoeg. En EA wint er onnoemelijk meer achter dan wanneer ze 't via Steam zouden verkopen. Als er dan een paar duizenden dikkoppen dat gaan boycotten, gaat dat voor hen 't verschil niet maken.

'k Zal 't anders zeggen: hoeveel "Sims" spelers kan het rekken hoe dat dat spel uiteindelijk op hun PC geraakt?

Jaren terug moest niemand van Steam weten, nu is het precies de heilige graal van distributie en kan Valve niets verkeerd doen.

Ryuken 15-06-2011 20:02

Het voelt wel wat aan als vijgen na Pasen, hun EA Store hadden ze al jaren kunnen opknappen en het feit dat ze voorlopig met Origin voor games die je er digitaal gekocht hebt een jaar na datum geen downloads meer voorzien zegt ook genoeg. Als ze zo'n standaard op het oog hebben qua digitale distributie dan worden hun digital sales een gigantische flop.

Steam is bijlange niet perfect en alles op één service moet ook niet voor mij, zeker niet als dat developers/uitgevers ten goede komt (vaak is het beter direct via hen te kopen dan via Steam imo) maar Origin is voorlopig allesbehalve deftige concurrentie te noemen. Voor de rest lijkt EA het wel menens, ik hoop voor hen en voor ons dat ze eerst en vooral een betere service kunnen aanbieden dan Steam want daar lijkt het nu echt niet op.

Trojan 15-06-2011 20:04

Lol, steam is altijd al OMGWTFAWESOMEBBQ geweest, vuile ketter!

HeLLBirD 15-06-2011 20:21

Quote:

Originally Posted by Ryuken (Post 776650)
Steam is bijlange niet perfect en alles op één service moet ook niet voor mij, zeker niet als dat developers/uitgevers ten goede komt (vaak is het beter direct via hen te kopen dan via Steam imo)

Mogelijk. Maar dan moeten al die games met installer integraal downloadbaar zijn naar uw hdd, anders raak je verloren in een web van programma's. Het enige gamerelated programma dat hier continue op de achtergrond draait, is steam. En al de rest delete ik, want ik stoor er me aan.

Enige games die ik dan nog speel die ik ooit ergens digitaal gekocht heb, zijn die van gog.com en telltalegames.com, omdat die installers allemaal op m'n HDD staan. Wat ik ooit gekocht heb via andere programma's, geen idee. Meeste heb ik uiteindelijk dubbelgekocht via steamdeal (dus eigenlijk dubbele profit voor developer).

Ik bezie het beetje als een IM-programma. Ik moet daar ook maar één van op m'n comp staan hebben. Vroeger was het ICQ, nu MSN (en eigenlijk facebook tegenwoordig).
Of er zou een soort van Trillian voor downloadplatforms moeten komen, zodat ik altijd en overal een overzicht heb van waar welk spel staat.

Mahershalalhash 15-06-2011 20:26

Steam werkt soms wree dom.

Elke patch van The Witcher 2 is 9 gig. De normale patch is 18 meg. Can't explain that.

BOERteun 15-06-2011 20:30

Ben je :radje: vergeten?

Mahershalalhash 15-06-2011 20:32

Shit ja.

:radje:

HeLLBirD 15-06-2011 20:40

Quote:

Originally Posted by Mahershalalhash (Post 776679)
Steam werkt soms wree dom.

Elke patch van The Witcher 2 is 9 gig. De normale patch is 18 meg. Can't explain that.

Checkt die gewoon niet hoe groot de full download/install is, en downloadt die dan gewoon niet wat ontbreekt/gewijzigd is? Herinner me zoiets van vroeger.

Irmo 15-06-2011 20:41

zoiets is het ze.

Had maar op GoG moeten kopen allemaal, was veruit de beste deal.

Alex 15-06-2011 21:02

steam support geen diff data en bij cd projekt hebben ze voor witcher 2 alles in 1 groot archive bestand gestoken

Dodgy 15-06-2011 21:42

Ok, it's getting weirder, blijkbaar heeft Valve Crysis2 van Steam gehaald en niet EA.

http://www.rockpapershotgun.com/2011...n-ea-decision/

Quote:

“Steam has imposed a set of business terms for developers hoping to sell content on that service – many of which are not imposed by other online game services. Unfortunately, Crytek has an agreement with another download service which violates the new rules from Steam and resulted in its expulsion of Crysis 2 from Steam.”

DeathKnight 15-06-2011 22:02

Quote:

Originally Posted by Alex (Post 776723)
steam support geen diff data

Als ge als ontwikkelaar uw data ietwat deftig organiseert, dan eigenlijk wel. Bijv. als mijn game bestaat uit bestand A en B en enkel bestand B verandert, gaat Steam enkel bestand B downloaden en vervangen. Maar het is idd niet zoals bij XBOX360 waar ge met een delta "vanalles" kunt doen (zolang het binnen die filesize beperking blijft).

CSM 15-06-2011 22:18

Quote:

Originally Posted by Dodgy (Post 776746)
Ok, it's getting weirder, blijkbaar heeft Valve Crysis2 van Steam gehaald en niet EA.

http://www.rockpapershotgun.com/2011...n-ea-decision/

Wat is daar raar aan? Valve wil zijn monopolie zo veel mogelijk behouden.

Alex 15-06-2011 22:56

Ik heb moeite om dat te geloven naast de "only on origin" sign en dat de eerste comments hierop waren dat ze EA willen uitbouwen als platform met exclusives.

Quote:

“I think long-term you’ll see we believe in reach so we will have other digital retailers for our products because we want to reach as many audiences as possible. But at the same time if we can use exclusive content or other ideas to help grow our audience then we’re going to do that because we’re growing a platform.”

Even longer-term, however, EA wants to become king of the internet: “For us it’s really about, we’re the worldwide leader in packaged goods publishing, we’d like to be the worldwide leader in digital publishing. And we think that EA has unique strengths there related to what we can do with our content, because we’re a content creator as well as a retailer in this business. But in general it’s not just a retail site, it’s a community, it’s a platform, it has traits much like you see with Steam or PSN or Xbox Live, but it’s unique to EA.”

Trojan 15-06-2011 22:59

Tzou een stomme zet zijn ook, het is imho juist de bedoeling om uw product via zoveel mogelijk kanalen aan de man te brengen om zo een grotere verkoop te realiseren. Door het exclusief in uw eigen shop te verkopen snijden ze in hun eigen vel want ze hebben nog niet de bekendheid en marketingmolen die valve met steam wel heeft.

oblo 15-06-2011 23:07

Er komen eigen (fysieke) winkels voor EA Sports games... Euh, hoe verzinnen ze het...

vAmP 15-06-2011 23:12

Als ze hun gewone marketing gebruiken en de game vastkoppelen aan origins, dan kan geen enkele koper er om heen. Je gaat me niet zeggen dat als EA Battlefield 3, Mass Effect 3 en die star wars MMO van Bioware allemaal verplicht met Origins laat werken, dat ze het publiek dat er toe doet niet binnen hebben. of we nu willen of niet EA heeft de mogelijkheid om de meeste gamers snel met origin kennis te laten maken. Trouwens, Steam trekt mensen aan die én de game willen én die op steam willen. In die volgorde. Er zullen er niet veel zijn die de game speciaal niet kopen omdat die niet met steam werkt.

oblo 15-06-2011 23:17

En er zijn wél pak mensen die een game NIET willen omdat het via Steam werkt... Al betwijfel ik nogal sterk of dat volkje het dan via Origins ineens toch zou lusten.

Jack Carver 15-06-2011 23:24

Er zijn nog altijd mensen die games vooral kopen voor dooskes in de kast te kunnen zetten. Ze effectief spelen spelen is maar bijzaak.

DeathKnight 15-06-2011 23:30

Quote:

Originally Posted by oblo (Post 776813)
Er komen eigen (fysieke) winkels voor EA Sports games... Euh, hoe verzinnen ze het...

Ex-collega van mij werkt voor EA Sports. Beste positie om in te zitten, dat team. Voor een EA-team te zijn, waarschijnlijk de grootste werkzekerheid in heel gamedev. Die hun games verkopen als een gek. Zonder veel moeite voor te moeten doen (bij wijze van spreken) worden daar miljoenen dozen van verkocht. Ze hebben dan ook alle grote IP's: NFL, FIFA, NBA, NHL, denk zelfs NASCAR... Komaan, dat zijn deals als geen ander. Die Amerikanen kopen dat braaf elk jaar, zelfs met tegensputteren ("er is weer niks nieuws en da's een oude engine"), want op den duur is dat als een collectie.

Uiteindelijk heeft EA er zo zot veel kosten niet aan, want ze hebben een soort van algemene sports engine (dat merk je) die wel enkele jaren meegaat. Een nieuw truitje hier, namen aanpassen, wat andere control schemes, beetje nieuwe feature erin knallen...

Hoe lang doen die dat al? 15 jaar?

EA Sports heeft een omzet van 4 biljoen dollar... Da's meer dan EA zelf.

Ik treed vAmP bij. Zo is Steam toch ook begonnen?

oblo 15-06-2011 23:30

Bij ons doen ook enkel de CoD's en GTA's het beter dan FIFA.
Quote:

Originally Posted by Jack Carver (Post 776829)
Er zijn nog altijd mensen die games vooral kopen voor dooskes in de kast te kunnen zetten. Ze effectief spelen spelen is maar bijzaak.

Ja, maar ik heb het niet eens over hen, want daar ben ik er een van. 8-)

Jack Carver 15-06-2011 23:59

Quote:

Originally Posted by DeathKnight (Post 776832)
Die Amerikanen kopen dat braaf elk jaar, zelfs met tegensputteren ("er is weer niks nieuws en da's een oude engine"), want op den duur is dat als een collectie.

Niet alleen amerikanen. Fifa blijft gewoon tof. Koop dat ook zo goed als elk jaar. En meestal speel ik daar veel meer uren op dan op een random SP game dat na 15u de kast in kan en er nooit meer uit komt.

Archangelus 16-06-2011 16:16

Quote:

Originally Posted by oblo (Post 776813)

Store in store concept zeker?
Toch geen nieuwe EA keten?

oblo 16-06-2011 19:48

Dacht gelezen te hebben dat ze gingen beginnen met winkels op luchthavens.

PearlChoco 03-08-2011 09:31

Van RPS:

EA Origins - TERMS OF SERVICE

Quote:

5. Content and Entitlement Availability

Entitlements may only be held in Accounts belonging to legal residents of countries where access to and use of Content and Entitlements is permitted. Entitlements may be purchased or acquired only from EA or an authorized retailer. EA reserves the right to refuse your request(s) to acquire Entitlements, and EA reserves the right to limit or block any request to acquire Entitlements for any reason.

We do not guarantee that any Content or Entitlement will be available at all times or at any given time or that we will continue to offer particular Content or Entitlements for any particular length of time. We reserve the right to change and update Content and Entitlements without notice to you. If you have not used your Entitlements or Account for twenty four (24) months or more and your Account has associated Entitlements, your Entitlements will expire and your Account may be cancelled for non-use. Once you have redeemed your Entitlements, that content is not returnable, exchangeable, or refundable for other Entitlements or for cash, or other goods or services.
Mmm... al uw games en DLC kwijt als je een tijd niet meer in uw Origins account inlogt? Leuk!

Flyby 03-08-2011 21:43

Jammer van BF3 & ME3

vAmP 04-08-2011 00:06

Op zich is 24 maanden immens lang, maar ik zie niet in waarom ze de accountgegevens niet kunnen blijven bijhouden. Dit is gewoon niet willen.

tknomel 11-08-2011 08:27

Quote:

Bloomberg reports that Nintendo is facing increasing investor pressure to develop titles for the iPhone and other platforms.
http://www.macrumors.com/2011/08/11/...mes-to-iphone/

that's some sad shit :(

blumcole 11-08-2011 08:58

Sad? You crazy?

tknomel 11-08-2011 09:01

voor ons als gamers niet, maar voor Nintendo als hardware producent is het minder goed nieuws.

blumcole 11-08-2011 09:12

Moest nintendo zich aanpassen aan de marktsituatie, het zou helpen. De prijsdaling is een goed begin. Goedkopere games zou ook helpen.

DeathKnight 11-08-2011 09:44

200 ontslagen bij THQ, 3 devteams opgedoekt.

En dat gewoon omdat er ene in een glazen bol had gekeken.

acku 11-08-2011 09:50

Iets meer informatie?

blumcole 11-08-2011 10:00

ik veronderstel ontslagen anticiperend op minder winsten?

Alex 11-08-2011 10:02

http://www.shacknews.com/article/696...v-refocuses-on
Quote:

THQ has laid off around 200 people as part of a "strategic realignment," shutting down another two development studios, as well as shelving the MX vs. ATV series and closing its dev team. The developer and publisher is shifting away from licensed children's games and movie tie-ins to focus on "broad appeal" multiplatform IP it owns.

THQ Studio Australia in Brisbane and the Melbourne-based Blue Tongue Entertainment are both being shut down, as they developed licensed and kids' games, though Blue Tongue was also behind the de Blob games. THQ's also laying off the dev team at MX vs. ATV developer THQ Digital Studios Phoenix (formerly Rainbow), as it has "decided not to actively pursue further development" of the franchise "at this time." However, the Phoenix QA team will stay on. "Approximately 200 people" will be out of work, all in all.

Sadly, these are but the latest in a long line of closures for THQ. Homefront developer Kaos Studios and Warhammer 40,000: Kill Team maker THQ Digital Warrington were both shut down earlier this year. The past few years have seen THQ sell off or close a string of studios.

THQ's now laying its hopes on its five internal studios and big properties. That's Saints Row: The Third and Insane developer Volition; Warhammer 40,000: Dark Millenium Online and Darksiders II dev Vigil Games; WH40K: Space Marine, Dawn of War III and Company of Heroes maker Relic; WWE All Stars studio THQ San Diego; and the new THQ Montreal studio headed by Patrice Désilets, working on an announced new IP.

"With this realignment, we are narrowing our focus to high-quality owned IP with broad appeal that can be leveraged across multiple platforms, and to work with the best talent in the industry. By right-sizing our internal development capacities for our console portfolio, our five internal studios are focused on delivering high-quality games with talented teams driving the execution of those titles to market," THQ president and CEO Brian Farrell said in the announcement.

"As we have outlined in our business strategies, we are making shifts to reduce movie-based and licensed kids' video games in our portfolio, which underscores our strategy to move away from games that will not generate strong profits in the future."

THQ's also relying on the "four-pillar digital strategy" it recently revealed. It plans to "create a digital ecosystem around key console title launches," giving the example of Saints Row: The Third having big DLC plans, Season Pass, and, curiously, an "in-game store for consumables." Vigil's MMORPG WH40K: Dark Millenium Online will be tapped as "an ongoing digital revenue stream." Then there's digital sales, including through an upcoming relaunch of the THQ site. And, of course, there'll be social and mobile games.

acku 11-08-2011 10:15

God ja, wat minder movie tie-ins is een geie zaak. Wie kocht die brol anyway, het geeft games een slechte naam. Dat ze er een iPhone app voor uit brengen; Bejeweled met X-men origins theme!

blumcole 11-08-2011 10:31

Ik zou eigenlijk eens graag wat goeie moviegames willen zien verdomme. Zoals the warriors op den oude xbox. God waarom heb ik eigenlijk weggedaan
:kwaadcole:

acku 11-08-2011 10:39

Als het dezelfde was als op PS2; jammer inderdaad want was sterk spel. maar nee, movie-tie ins zijn per definitie zwak omdat ze een erg korte release-cycle hebben en dus veelal knock-offs zijn van iets bekend, met snel-snel wat thema over gegoten tot een verwrongen geheel.
Wat wel goed kan zijn zijn movie-inspired games, die een classic als basis nemen en nadien er een spel van uitgeven. Die kunnen er goed bij varen, verhaaltechnisch vooral.

DeathKnight 11-08-2011 11:10

Quote:

Originally Posted by acku (Post 806495)
Iets meer informatie?

Analisten "zeggen" dat spel zus en zo niet zal verkopen, of de game verkocht de laatste keer geen miljoenen stuks, dus sluiten ze den boel.

Misschien iets realistischer cijfers nastreven en wat minder naar waarzeggers luisteren.

acku 11-08-2011 11:13

dus die gasten die dat risico genomen te hebben Homefront te maken, dat moest opboksen tegen de CoD's van deze generatie, zijn al de laan uiutgestuurd?

Ryuken 11-08-2011 11:26

Die van Homefront (geen flop volgens THQ, sequel reeds in de maak) werden zowat allemaal een job bij THQ Montréal aangeboden. Kaos Studios was in New York gelegen wat financieel niet zo aantrekkelijk is als wat men in Canada doet.

Vantham 11-08-2011 11:47

DK, met wat is Larian eigenlijk bezig tegenwoordig, gaat er nog een goed belgisch game kopen of is de focus verlegd naar 'mini'-games??

Irmo 11-08-2011 13:31

http://www.facebook.com/dragoncommander

All times are GMT +1. The time now is 21:00.