![]() |
Industrie nieuws
http://arstechnica.com/gaming/news/2...ittle-love.ars
Quote:
Zou best jammer zijn, ik wil een nieuwe Geometry Wars : < |
Waarom Blizzard ooit bij Activision gegaan is, is mij een raadsel :(
|
$$$$$$$$
|
Look who's talking. :p
|
Quote:
Bizarre Creations is een referentie op het vlak van racegames. Het zou ontzettend jammer zijn moest dat team uiteenvallen, al vrees ik ervoor. PGR2 is en blijft wel mijn favoriete racespel ooit, hoeveel uren heb ik daar niet op zitten online racen. :'( |
Uncharted 3 zou mogelijk worden aangekondigd op de Spike Videogame Awards.
|
Zou wel beetje non-aankondiging zijn, iedereen weet dat dat er aankomt, toch?
|
Blizzard roadmap voor de komende 4j:
http://www.bgr.com/2010/12/03/blizza...ser-data-leak/ Brand new game: Titan. Zal wel codename zijn (SC2 was medusa, D3 was hydra), waarschijnlijk voor nieuwe MMO is volledig nieuw universum. SC2: phoenix klinkt interessant, 2e poging voor starcraft: ghost (in SC2 engine)? |
Titan zou een MMOFPS zijn. Compleet nieuw IP ook.
Is het project waar Jeff Kaplan et al zijn naar doorgeschoven. |
Quote:
Wat mij tegenvalt is dat ze dus tot en met 2015 met WoW willen verder doen (dus ontwikkeling, niet gewoon servers onderhouden). Ik had liever na die 6 jaar iets nieuws gezien. Maar ze gaan blijkbaar voor een 10th anniversary. Voor de rest kan het me niet veel schelen, zolang D3 maar uitkomt zoals het nu staat. Langer wachten en 'k zou zot komen. |
Quote:
Ik zou nochtans niets liever willen dan dat Blizzard de perfecte MMOFPS maakt, PlanetSide done right zou immers de alpha en omega in multiplayer FPS gaming zijn, geen discussie mogelijk. De echte PlanetSide-sequel (of misschien PlanetSide F2P, for real) zou er al in maart aankomen trouwens. Hopelijk overtreft SOE mijn extreem lage verwachtingen. |
|
Quote:
|
Walter :love: |
Damn dat ziet er knap uit.
|
AssCreed 2 en Splinter Cell: Conviction zullen voortaan op PC enkel bij het starten van de games een internetverbinding vereisen. Dus geen game progress die verloren gaat bij onstabiele connectie meer.
Een mini-stapje van Ubisoft in de juiste richting maar zelfs die herhaaldelijke activering moet nog weg. |
Zeker op Steam D:
|
Crazy stuff, Stardock heeft niet alleen Derek Paxton (maker van Fall from Heaven mod voor Civ IV) maar nu ook Jon Shafer (lead designer Civ V) ingelijfd. Misschien dat Elemental toch nog wel iets straf kan worden...:)
|
Dit is funny
|
Is al een tijdje geweten, maar waar gaat dit naar toe in de game industrie?
Mortal Kombat Gets Retailer Exclusive Fatalities => http://www.escapistmagazine.com/news...ive-Fatalities |
Bij gebrek aan een - op het eerste zicht - betere plaats en misschien nog ergens toepasbaar, generatie 15 van consoles met bacterieschijf ? :D
Darmbacterie dient als harde schijf http://www.nieuwsblad.be/article/det...20110111124150 |
Quote:
|
Ook niet toepasbaar op gaming. Veel te traag zelfs als het al betrouwbaar, handig en betaalbaar zou zijn.
tis zover: Activision recommends Bizarre closure Quote:
Quote:
|
Blur was verre van slecht, kreeg bijna overal op z'n minst een 8+, spijtig.
Ik snap niet hoe men niet leert van hun verkeerde launch windows. Te veel games komen uit op het verkeerde moment en mislukken daardoor. Er zijn er maar weinig die Blur en Split/second en Mod Nation samen zullen kopen, laat staan in een periode met kleppers zoals Red Dead Redemption. |
THQ annulleert Company of Heroes: Online in zowel Azie als US, development van een andere free-to-play titel 'WWE online' ook stopgezet.
Quote:
Langs de ene kant jammer, heb een redelijke tijd COHO gespeeld en ik vond een aantal dingen interessant (meer vreemdere strategieen mogelijk met hero specialization en infantry commander was toffer dankzij camouflage). Langs de andere kant wellicht beter als dat een Company of Heroes 2 in de plaats betekent |
Ik vraag mij af of Relic nog altijd bezig is met Homeworld 3. :(
|
Ze hebben een jaar of 2 geleden de rechten terug overgenomen maar ze beweren er niet aan bezig te zijn
http://www.shacknews.com/onearticle.x/67204 Quote:
|
Wat een mottig bericht om de dag mee te beginnen: Pc-versies Battlefield 1943 en Bad Company 2 dlc geschrapt :(
|
't Zat er aan te komen van BF1943. De community had het al eerder vergeleken met Duke Nukem Fornever.
Wel kutnieuws natuurlijk. Werken aan BF3, dat wil zeggen: weer maar eens een online shooter in een modern jasje? Ik ben dat eerlijkgezegd een klein beetje strontbeu. Tenzij ze ferm origineel uit de hoek gaan komen. Wie weet komt er nu wel een BF3: 1942 expansie. Zoals met BFBC: Vietnam. Misschien brengt het als dlc meer geld op dan standalone? |
Het begint daar in ieder geval ook wel een beetje bandwerk te worden precies. BC1, BC2, 1943, MoH, BF3, ... 't Is nu niet dat ze iedere versie kunnen volproppen met vernieuwende stuff. Ik heb het ondertussen in ieder geval zowat gehad met alle CoD's en Battlefields. Toch altijd dezelfde generieke core features.
|
Is hier ook zo beetje. Haal meer voldoening uit games als dead space, enslaved, vanquished ed. Tenminste beetje origineler. Vind shooters altijd wel leuk en koop ze meestal ook wel, maar na paar dagen liggen die meestal stof te vangen.
|
Idem, die games zijn leuk om even te spelen maar ik voel nu totaal geen drang meer om COD online te spelen, iets dat ik met MW2 nog wel had.
|
Activision, amai.
|
Idd, Activision. Spijtig dat ze True Crime: Hong Kong hebben geschrapt. Je moet maar werken in dat softwarehuis. Werk je een twee jaar aan deze titel met hart en ziel en sterk geloof in wat je maakt en dan schrappen ze het doodleuk. Beter nog, you are out of a job. Bikkelharde wereld.
Quote:
|
Guitar Hero, DJ Hero, Tony Hawk, True Crime... Saluuuuuuut!
Gaan de nadruk nu leggen op Warcraft, Starcraft en Call of Duty, dus euh... Blizzard blijft doen wat ze doen en de rest van Activision kan bidden dat COD eeuwig hip blijft... Hoe je erin kan slagen snelst verkopende pc-titel (Cataclysm) en snelst verkopend multiplatformspel aller tijden (Black Ops) in het najaar uit te brengen en toch zo'n verlies te draaien in je laatste kwartaal... Ik ben geloof ik toch niet helemaal mee hoe dat werkt eigenlijk... |
Koelkast (eerder het vriesvak ;D) voor wat betreft Guitar Hero lees ik, True Crime zullen we wellicht nooit zien.
True Crime afgeschoten omdat het niet de beste sandbox zou kunnen zijn, volgens Activision is de gameindustrie vandaag hit or miss. Er zijn veel gamers pissed op Activision, maar de gamer kijkt beter eerst eens naar zichzelf, 8/10 review is vandaag al mediocre. |
wordt het niet eens tijd dat nintendo sega opkoopt. komaan. dat mag ik toch nog meemaken in mijn leven. ik vocht daarvoor op de speelplaats vroeger.
|
Laat het uit ja, Sega doet veel te goed werk als uitgever op niet-Nintendo toestellen daarvoor.
Blijkbaar zou Activision nu Take-Two willen overkopen, mag hopen dat ze daarbij even succesvol zijn als EA indertijd. |
Quote:
Als je één verwijt naar de meeste gamers kan maken dan is het wel dat men blindelings op de naam van een spel alleen vertrouwt. Review scores hebben lang niet zo'n grote impact op sales als men zou denken. Enkel uitgevers zelf geloven nog dat een goede Metacritic-score een toonbeeld van succes is wat nefast is voor ontwikkelaars. |
Quote:
Quote:
|
Meeste gamers hier bij ons weten amper van het bestaan van reviews af, behalve dan misschien die op Gunk TV, die kopen maar raak, dat iets op TV komt of bekend is van een film is veel betere reclame dan een 10 op Metacritic sowieso... Ze zouden beter eens over de prijs beginnen nadenken, iets minder big budget titels van het begin aan €50/€40 uitbrengen, ik zie niet in hoe dat hun slechtere resultaten zou opleveren dan doen zoals nu: het klaarzetten voor een flop aan €60+, na een maandje al naar €40 duiken, paar weken verder naar €30 om 3 maanden na release stock al te beginnen opkuisen aan €20/€10. Veel games krijgen geen enkele kans van uitgevers zelf en ze lijken het in de verste verte niet te beseffen.
Ja, een GTA, FIFA of COD zou je zelfs aan €100 kunnen zetten, dat verkoopt zichzelf, maar daarnaast heb je hele reeks degelijke games die aan een tweede leven beginnen eens ze aan €40/€30 staan, een tweede leven dat vaak pakken gezonder is dan hun start. Dat is nu eens iets waar de PC-markt al voorloopt op consoles (uit pure noodzaak waarschijnlijk, meeste titels zijn daar na een kleine maand al niet meer fatsoenlijk leverbaar), beduidend minder uniforme prijzen... Daar heb je nadelen aan als een Activision die hun COD's aan consoleprijzen op PC uitbrengt, maar toch vooral ook voordelen als heel deel niet oninteressante titels die vanaf de start aan €30 staan. Lego Harry Potter leek het begrepen te hebben, €50 op consoles en €30 op PC vanaf dag één en dat dan nog in een leuke CE ook, op PC deed het dan nog tien keer niets (al wordt het er zeer zeker wel veel op gespeeld), op console wist het op die manier mij alvast te overtuigen om een game uit die reeks eens een kans te geven en deed het het in het algemeen best goed. |
Theme Hospital is abandonware! :love:
|
Quote:
|
in brazil is retail dan ook relatief enorm duur
|
"A report filed by US trade group the Entertainment Software Association."
Geweldig betrouwbare bron. |
Quote:
|
Quote:
|
Multinationals zijn per definitie niet te vertrouwens als het om hun portemonnee gaat.
Als er onafhankelijk onderzoek die bevindingen bevestigt, kan er misschien eens geklapt worden. |
Bevestigt.
Geklapt waarover? Piraterij is er, of heeft ESA dat maar uitgevonden om een zondebok te vinden voor grote verliezen? Mij maakt het daarom niet zoveel uit waar het juist gebeurt, en hoeveel procent het juist is, want de opmerking "100 gepirate games is 100 verloren sales" is dikke zever. Dat een vereniging als ESA zo'n dingen onderzoekt, is maar normaal. |
Net zoals het normaal is dat Marlboro onderzoek doet naar hoe roken voor een langdurig en gezond leven zorgt.
|
Dus de boodschap is, volgens jou, dat er niets mis is? Geen vuiltje aan de lucht? Piracy is geen probleem. Doe gewoon verder, mannen, we redden het wel. Wij hebben toch geen consumenten nodig.
|
Ik snap CSM's punt toch ook niet, er zijn overigens verschillende onderzoeken die het aantonen dacht ik. Ik zie niet in wat er zo onbetrouwbaar is aan die data, iedereen weet dat piraterij er is, het onderzoek gaat vooral over waar het meest. Wat hebben ze baat bij of het nu Frankrijk, China of gelijk welk land is, lijkt me weinig verzonnen aan. En trouwens voor bepaalde landen vrij voor de hand liggend, Brazil was toch geen schokkend nieuws :rolleyes:
|
The boy Who Stole Half-Life 2
http://www.eurogamer.net/articles/20...life-2-article zeker lezen Quote:
|
"Police officers."
Gabe Newell zijn persoonlijke death squad, ja. |
die police officers zijn net degene die hem beschermden van Gabe Newel zijn death squad
|
Ah juist, nu volledig gelezen.
Beste deel: Quote:
|
http://www.vg247.com/2011/02/22/ubis...d/#more-150800
Ubisoft begint bij te leren. Nu hopen dat de UI met muis en keyboard overweg kan. |
shogun2 demo is gereleased op steam.
|
Mortal Kombat banned in Australia News
Quote:
Quote:
|
Quote:
Je krijgt inzake piraterij nooit een press release van hun als bijvoorbeeld een tijdje terug een onafhankelijk onderzoek (in Japan) is gevoerd naar de invloed van piraterij op de verkoop en dat het verwaarloosbaar bleek. Die zaken zwijgt men dood. Ik hecht persoonlijk veel meer belang aan onafhankelijke onderzoeken dan onderzoeken gesponsord door lobbygroepen. "Wij van WC eend..." zoiets dus. |
Quote:
Quote:
|
Zowel Introversion als Team Meat vinden dat Steam de zaken beter aanpakt dan Live voor indie games.
Quote:
|
|
Ouch. Ge kunt er al bijna Godwin's Law gaan toepassen. ;-)
|
Gaat er nogal over dat soort bans als je het mij vraagt...
Overigens, Sony UK, ouch. |
Quote:
|
Quote:
deze farce zou de supreme court zelfs moeten halen. |
De voorbije 10 jaar gebruiken de meeste mmorpgs een identieke ban systeem waar een ban op het forum ook een ban met betrekking tot het spel kan zijn. Daar kraait er geen haan naar, als het maar Dragon Age 2 in een negatief daglicht stelt lijkt de kruistocht.
Het staat in de EULA van mmorpg games en blijkbaar ook in die van Dragon Age 2. Ik vind het ook een overdreven maatregel - al weten we niet wat het gedrag van de persoon in kwestie was - daar niet van, maar toch allemaal wat opgeblazen meen ik te denken. |
Wat? toch niet geval voor WoW alleszins
|
Quote:
Niet alles is een complot tegen DA2 he... |
Al zegt die kerel de meest weerzinwekkende of verschrikkelijke dingen, dat geeft EA NOOIT het recht om zijn game te blokkeren waar hij voor heeft betaald.
Bannen van zijn forum account is niet meer dan normaal, maar dat andere... dat gaat er zo zwaar over. Het slaat ook werkelijk nergens op. Dit heeft trouwens totaal niks te maken met DA2 of het in een slecht daglicht stellen. Zou over eender welke andere game kunnen gaan |
Ik keur het niet goed, was ik toch duidelijk in, maar ik wou aantonen dat het ook elders bestaat, te lezen in veel EULA's alsook herinner ik nog soortgelijke voorvallen in MMORPGS. Met "wat opgeblazen" stuur ik aan dat het feit wellicht hoofdzakelijk een registratie block is door het feit dat zijn EA community account tijdelijk verbannen is en dat dit niet draait rond uitdrukkelijke opzettelijke toegang tot het singeplayer spel ontzeggen is.
Er zijn reeds berichten dat had hij toevallig de initiele registratie wel al gedaan voor de ban, hij prima kon inloggen en zijn game spelen. Dus lijkt me eerder een process workflow issue bij het registreren ten gevolg van al die online integratie in hedendaagse games, dit gaan ze wellicht corrigeren. Ik bekijk het misschien te technisch, te rooskleurig, kan zijn, maar kan me niet ontdoen dat met een andere game het niet zoveel wind ging vangen. In elk geval een PR flater voor EA, zeker om als wederwoord te komen zwaaien met EULA's, dat zet nog meer kwaad bloed. EDIT: Voor de drama queens, zoals ik dus zei een geïsoleerd geval dat is opgeblazen geweest: Quote:
Quote:
|
Aha, goed zo. Ik kon me echt al moeilijk voorstellen dat zo'n praktijken zouden zijn toegelaten.
|
ja ja, een 'glitch' die zo losjes gedefinieerd staat in de ea-community regels. ea ontspringt pr-gewijs een enorme kater door hier snel op terug te komen. dat en een onrustwekkende memo van de inhouse juridische dienst zullen dit in versnelling hebben gebracht. die forum-mod was ook een glitch zeker? :) alle berichtgeving na dat feit die nu nog dagzoomt is zo waarschijnlijk als het kan gespuwd door de pr-machine van ea. en ze zijn zeer slim om dat te doen.
of schiet ea gewoontelijk in een hogere versnelling als er sprake is van glitchen of registratieproblemen van hun producten? ik dacht het niet. laat mij niet lachen. "oeh een glitch, snel fixen en gedetailleerde berichtgeving de wereld insturen... tadaa... ea is er voor u". daar werkt waarschijnlijk een team 24/7 aan die registratiecrap van ea, honderden cases per dag, maar deze was iets specialer dan de rest. heeft uiteraard geen hol met da2 te maken en alles met fucking ea. cybdm, maat, van welke planeet komt gij. |
Een onbedoelde glitch, vandaar dat het in de EULA staat.
edit: hi5 fanny |
Quote:
Quote:
|
welke indekking? het is gewoon een bewijs van hun policy, op een officieel ea-ducument, in fucking kleine letters ja, en daarna uitgevoerd door een werknemer... en daar zijn ze op terug gekomen.
en welke 'conspiracy'? dit is gewoon lame-ass oldskool white collar butfucking van de bovenste plank. niks 'conspiracy' aan. de maanlanding is een conspiracy, jfk is een conspiracy. dit is gewoon corporate bullying van dertien in een dozijn. niks nieuws hier, niks sensationeel, gewoon een dag in het leven van ea. dit is zo klein en nietsbetekenend als het maar kan. het enige wat hier gewicht heeft zijn mensen gelijk gij die niet eens zien wat er aan de hand is. zeker heeft ea haar fout gecorrigeerd. maar denk maar niet dat ze dat hadden gedaan als het geen aandacht had gekregen. ze hebben het wel eerst bedacht voor ze het hebben herroepen... hoe naief kunt ge zijn maat. hoe the fuck krijgt ge het voor elkaar om ea hier nog in de slachtofferrol te trekken kerel. edit: wat een bullshit eigenlijk. wie the fuck kan hier nog over pijpen. het is gewoon zwart op wit feitelijk en dan moet ik nog mensen die eraan twijfelen overtuigen. fuck dat. :) |
.Fanny, rustig man, uw hart. Een kerel zet een grote mond open op een forum, breekt de regels, community account banned en wilt kort daarna zijn spel registreren en dat lukt niet. Fout toegegeven door EA, intussen aangepast, kerel is al aan het spelen. Ik verdedig juist niemand of leg nergens de slachtoffer rol op iemand. Ik bekijk het gewoon nuchter, iets wat uw klaarblijkelijk niet zo goed lukt. Wil ik daarmee EA de prijs van liefdadigheidsinstelling van het jaar plakken ? Not a chance in hell, maar die EA evil empire business liet ik achter me op de speelplaats van de lokale basisschool.
En drop maar die "mensen gelijk gij", you know shit about me. Er valt hier niets te steken in kotjes of vakjes omdat het niet in uw kraam past. Kijk naar Cybdm zijn woorden, man die moet alles wat EA doet tof vinden, kan het nog kortzichtiger? |
Quote:
Iemand zijn toegang tot een product waar hij voor betaald heeft ontzeggen, is absoluut onaanvaardbaar. Dat men dat achteraf heeft ongedaan gemaakt omdat het vreselijke pr is, betekent niks. Als uitgevers er bij blijven dat piraterij gelijk is aan stelen, dan is deze actie zo wat het equivalent van een autofabrikant die in uw garage breekt om uw auto te komen rippen, want ge had kritek. Dit is gewoon een kinderachtige reactie van Bioware die de verdiende kritiek op hun overduidelijke rushjob van een spel niet kunnen slikken. |
Quote:
Quote:
|
Quote:
Het blijkt dat het over een game registratie proces ging die mislukt in het geval van een verbannen account, niet een of andere block mocht hij het spel voorheen geregistreerd hebben. Dat die registratie combinatie met een ban een ongelukkig toeval is, lijkt mij niet zo ver gegrepen. Je kunt dit op twee manieren bekijken, de twee pistes (opzettelijk of onopzettelijk) kunnen prima hebben plaatgevonden. Als ik dan eerder leun tegenover mogelijk onopzettelijk en allemaal wat opgeblazen, dan moet je de "van welke planeet kom je" en "ge zijt een hersenloze fanboy" reacties hier al eens lezen, over kinderachtig gesproken. |
EA Community bans come down from a different department and are the result of someone hitting the REPORT POST button. These bans can affect access to your game and/or DLC.
These bans can affect access to your game and/or DLC. These bans can affect access to your game and/or DLC. These bans can affect access to your game and/or DLC. |
Die EULA bestaat er voor meerdere games binnen de bioware/ea community, o.a. voor het bioware/ea Warhammer Online waar je effectief kan verbannen worden van het spel als je cheat en exploit informatie op forums gooit. Er staat in elke EULA zo'n narigheden omschreven, er staat zo in de Call of Duty EULA dat ze op elk moment de servers mogen en kunnen down zetten, permanent. We kunnen zo ook een betoging daarover beginnen, wat in EULA's staat is hier geen bewijs van intentie in dit voorval.
Waarom niet de quote van de product support manager die komt aangeven dat het berust op een onopzettelijkheid posten. Ah wacht dat is automatisch onwaarheid en damage control. Zoals ik zei, er zijn geen bewijzen wat nu de ware intentie van EA was. Ik neig te geloven dat ze iets slimmer zijn bij EA, het te kunnen inschatten dat de gamewereld op z'n kop ging staan. Dus ik blijf leunen tegen een onopzettelijkheid, ben er ook over uitgepraat. |
Dus louter toeval dat dat in hun EULA staat, en toeval dat de Bioware werknemer daar naar verwijst als reden voor de ban, ok.
|
Op het moment dat die moderator zijn account verbannen had, was het zijn bedoeling de persoon te verbannen van het forum, niet van het gehele spel. Dat hij dan een storm van protest krijgt op het forum grijpt hij in eerste reactie naar de EULA om zich te verdedigen. Het is dan later uitgeklaard door de product support manager. Ik was zelf moderator van een een forum, ik kan die actie begrijpen. De kern van de zaak blijft voor mij of het aanvankelijk de intentie was de toegang tot het spel te ontnemen, en daar lijkt het niet op en geef ik dus het voordeel van de twijfel omdat ik denk dat ze iets slimmer zijn bij Bioware om niet zo'n zeer duidelijke voer voor protest en bad PR in de hand te werken door een voor iedereen vanzelfsprekend feit dat je personen niet gaat bannen van een singleplayer game, voor wat dat ook.
|
de man is in denial, wat gaat ge eraan doen. :)
|
Quote:
|
Lol.
EULA zegt: forumban = gameban. Mod zegt: forumban = gameban. Kerel krijgt forumban = gameban. Internet onploft. EA zegt na een tijdje: whoops, het was een glitch (DIE IN DE EULA STOND). Cybdm: ah, een glitch dus, logisch. Rest van het internet: :rolleyes: |
Het “internet” of beter geschreven de “feiten” tegenwoordig zijn (blog) posts waar weinig gestaafde en journalistieke waarde aanhangt en mikken op sensatie. Posts/blogs die op hun beurt 100000x gerepliceerd worden door andere, zogezegde, nieuws sites waarvan al de inhoud zonder meer als exacte waarheid worden overgenomen. Dat is het “internet”, Sentinel.
Ik heb net iets meer nodig dan een quote op een of ander forum om me 3 seconden later aan te sluiten bij de populaire conclusie en vervolgens neer te pennen hoe een duivelse gigant weer heeft toegeslaan. En dat EULA verhaal : het is niet omdat in de EULA van Call of Duty staat dat alle servers (permanent of tijdelijk) op elk moment down kunnen gaan, dat door een technisch defect morgen server downtime meteen kan betoogd worden als opzettelijk onderbreking van service !!? Ja, want het staat in de EULA ? Oppervlakkigheid op z’n best, iedereen weet dat in EULA’s alle mogelijke scenario’s zijn ingedekt. Kon de persoon in kwestie het spel spelen ? Neen. Onaanvaardbaar ? For sure. Opzettelijk? Twijfel. Ik heb ook geen schrik om een standpunt, het voordeel van de twijfel geven door gebrek aan sluitend bewijs, in te nemen waarvan ik weet dat de populaire mening anders zal zijn omdat software giganten automatisch de duivel zijn. Als ik daardoor nu de lokale dwaas ben, wat jullie met plezier uitstrijken, dan is dat maar zo. |
Quote:
|
Ge zijt ons nu toch echt aan't trollen he?
|
Quote:
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Blijkbaar was het al eerder voorgevallen:
http://social.bioware.com/forum/1/to...725/51#6484472 http://social.bioware.com/forum/1/to...ndex/2014405/1 Dus duidelijk beleid bij Bioware, pas veranderd nadat het in het nieuws kwam. |
|
We weten nu ondertussen al zo'n vier of vijf keer wat er in de EULA staat. In de EULA van Call of Duty staat ook dat de servers ten alle tijde down kunnen gaan, permanent of tijdelijk. Ik stel voor dat we bij de eerste volgende downtime van de Call of Duty servers gaan betogen over schandalige opzettelijke stopzetting van service met als bewijslast dat het in de EULA staat, dus het is een onbetwistbaar opzettelijke actie.
Had het werkelijk hun standaard corporate policy geweest mensen te bannen van hun singleplayer games omdat ze op het forum verbannen waren, dan hadden we al honderden voorvallen gehad. Mass Effect 1, Mass Effect 2, Dragon Age, allemaal singleplayer games die deelmaken van die overkoepelende bioware community. |
Er is wel een verschil tussen een "server down" clausule en een "account policy".
|
Motorstorm en Yakuza delayed in Japan.
Publisher push back key releases in Japan following last week's destruction. Two key console releases have seen their release dates pushed back in Japan following the terrible destruction suffered by the country at the end of last week. Andriasang reports that Sony's Motorstorm: Apocalypse was scheduled for release this Thursday (March 17th) but has now seen its release date changed to simply TBA. In addition, Sega has cancelled the planned release of zombie action outing Yakuza Of The End, which was also due out on March 17th. Both publishers cited "various circumstances" as the cause of the decision. The former game would have proved particularly problematic for Sony, seeing as it's set amongst the ruins of an earthquake-ravaged fictional US city. Yakuza, too, sees fictional city Kamurocho brought to its knees by a zombie outbreak. Reports have also claimed that publisher Irem has cancelled the release of Disaster Report 4, while Sony is suspending production at six of its domestic plants. The online components of titles such as Metal Gear Solid 4 Online have been closed and Square Enix has said the online functionality of some of its titles will close for a period. |
Quote:
|
Het was niet accidenteel. Accounts zijn gewoon identiek. 't Is gewoon omdat er deze keer zoveel ophef over ontstaat (omdat niemand ooit een EULA leest) dat ze op die beslissing zullen zijn teruggekomen.
Ge moet u maar niet misdragen op dat forum, dan hebt ge geen problemen. Ge hebt voor uw auto ook betaald, maar als ge uw rijbewijs kwijt raakt omdat ge een overtreding maakt moet ge daar ook niet over wenen. |
Quote:
Iemand van een spel bannen omdat hij zich misdraagt op een forum is gewoon compleet over the top. |
Ik ben daarmee akkoord. Ik vind dat ook niet kunnen. Maar accidenteel? Nee.
Die accounts hangen waarschijnlijk gewoon aan elkaar. 't Zal dus niet "per ongeluk" zijn. Zeker niet aangezien het in de EULA gewoon vermeld lijkt te zijn. |
Quote:
|
|
Lol :'(
Maar on the upside, zo past het beter in m'n financieel-entertainment plan. Hurray! |
Ongetwijfeld het meest uitgestelde spel intussen denk ik.
|
(een beetje) meer over Bizarre:
http://www.next-gen.biz/news/bizarre...out-on-closure Quote:
|
awesome |
nog een half uur dan? :)
|
zal wel op steam zijn te activeren, trine op zich is zeker spelen waard.
Shadowgrounds dinges heb ik wel al langer voor getwijfeld tijdens steam sales, betwijfel of ik die echt ga spelen spelen, den andere 2 ken ik niet. Maar als we zoals gewoonlijk ook kunnen doneren aan EFF doe ik dat zeker wel |
net gekocht:)
|
Rumor: Nintendo Planning Wii Successor, Could Use Blu-ray
Quote:
Dit is al iets opmerkelijker, vooral dat laatste dan: Quote:
=> http://www.eurogamer.net/articles/20...to-use-blu-ray |
Dude, #threadlandschap.
|
Quote:
|
Dat leek me wel duidelijk ja. ;)
|
:kwaadcole: Fuuuaaarck, wat hebben ze met die IGN game collection gedaan? Ik kan gewoon geen games meer toevoegen?
|
Is al paar maand zo toch? Voor mij alvast, dikke kak, heb m'n zooi maar overgezet naar cheapassgamer, niet half zo goed, maar hey, importeert grotendeels correct en het is toch iets.
|
Nieuwe X game!
X Rebirth |
HOLY SHIT HOLY SHIT HOLY SHIT
DO WANT |
²
|
Trailer van de nieuwe Call of Juarez, die zich in het heden afspeelt.
Ik ben benieuwd, de 2 vorige waren best goed imo. |
Dit is een van de redenen waarom ik een enorme hekel aan het krijgen ben aan de hedendaagse game-industrie, en aan EA in het bijzonder:
http://www.techspot.com/news/43659-e...o-digital.html Vooral dat eerste item doet mijn tenen krullen. Niet alleen mogen we ons dus aan Dragon Age 2012, Mass Effect 2013 etc verwachten, je kan je inbeelden hoeveel plaats er bij EA nog is voor originele, ietwat risicovolle gameprojecten of voor niche-games zoals flight sims, hardcore RPG's, adventures ed. |
Activision zegt hallo.
|
Quote:
nee serieus. zie ze daar keer tetris tussenzetten. de fucking schaamballen maat. :) |
En ik maar klagen dat er tegenwoordig te weinig bij de spellekes zit die ik koop. Ik wil terug een handleiding van 150 pagina's om op't toilet door te nemen. En brol, veel brol.
God ja, zolang ze CE's blijven uitgeven, kan het me niet veel geven. Een spel digitaal kan ik mee leven, als de prijs aangepast is (30 euro max voor nieuw spel digitaal aangekocht, en dus niet de 50-60 euro die ze op steam vragen). En dan nog, ik kan de meeste games mét doosje kopen voor 30 euro, dus ik ben nog laks. 'k Snap ze wel hoor. Dubbele van de prijs kunnen vragen, voor 100% minder moeite. Als bedrijf zoudt ge voor minder overstappen. |
Quote:
Een van de meest sucky bedrijven van de gamesindustrie als je het mij vraagt. Simpele spelletjes uitbuiten en iedereen die maar een kloon durft maken voor de rechtbank trekken of ermee dreigen. Zelf al hebben ze geen poot om op te staan. Gebruikmakend van echte maffia tactieken soms. Digitale distributie heeft het grote nadeel dat je geen concurrentie meer hebt en dus de prijzen per definitie hoog zullen blijven. Kijk naar steam en de soms schandalige prijzen die men durf te vragen voor games. En dat is dan zelf terwijl er alternatieven bestaan, stel je eens voor dat je pure digitale distributie hebt via een EA store. En EA is daar zelf nog een tandje erger in. Kijk bvb naar hun sales voor need for speed most wanted 2 betaalde je een pak meer dan wat een disc zelf in ons kikkerlandje moet kosten. Ik kan mij best wel voorstellen dat ze bij EA een stijven krijgen van digitale distributie. Zelf ben ik er nooit een grote fan van geweest want als consument verlies je quasi ALTIJD, snap in die zin zelf niet waarom zoveel gamers of gewone mensen er voor pleiten. |
Dan moeten ze hun luie zetel niet meer verlaten tiens!
basisgamen |
Digitale distributie is gewoon direct uw game hebben en niet meer naar de winkel moeten lopen. Toch niet moeilijk daar de aantrek van te zien? Moest het goedkoper zijn, kwam ik mijn kot ni meer uit.
|
Quote:
|
Quote:
En dan even steam promoten; hetgeen zij doen met christmass, mid-week en andere random promoties verlaagt de kostprijs soms enorm voor mensen die gerust een paar maanden kunnen wachten op een game ipv het direct bij launch te kopen. Om nog maar te zwijgen van hun enorme steun aan indie devs die pareltjes niet enkel een naam maar ook een gezicht hebben gegeven. Zonder steam zouden de meeste games amper verkocht geraken, laat staan dat iemand ze zou kennen. Zonder steam en digitale distributie had ik nooit zoveel games in mijn collectie gehad en ik had er zeker nooit geld voor betaald. Deze voordelen wegen imho meer op tegen de nadelen die jij opsomt, waaronder de hoge kostprijs. steam > * |
Volledig akkoord met Trojan.
|
Maar wat gebeurd er dan stel dat Valve opeens failliet gaat eigelijk met al onze games:(
|
Maar wat gebeurd er dan stel dat mijn kast met cd-games opeens in brand vliegt eigenlijk met al onze games:(
|
Wat als ge morgen met uw domme kloten onder een auto loopt?
|
DVD's kunnen ook kapot gaan. Valve zie ik nu wel niet direct failliet gaan. Met steam moeten ze toch massa's geld verdienen.
Maar je kan die games nog altijd backuppen geloof ik en dan de exe van het spel runnen(ipv vanuit Steam)? Of checkt hij iedere keer je steam account als je een spel opstart? |
steam is awesome
mijn games in 1 lijst op desk/laptop. installen is copy paste folder. steamworks is handig en beter dan de vorige alternatieven (gamespy lol) |
Gerucht: Nieuwe Xbox ligt al bij developers. E3 gaat zo epic worden dit jaar :-)
|
Snap wel niet dat het feit dat het in een gewone pc bak zit automatisch betekent dat het een early versie is. Ik heb sinds de dreamcast geen dev bak meer gezien van consoles , maar die dat we hadden op l&h zat eigenlijk ook maar in een witte pc bak. Wel cool dingske :)
Sowieso de volgende generatie koop ik nog maar 1 nextgen console en dat is diegene die het eerste uitkomt. Heb gewoon geen tijd en zin om al die spellen te spelen. Zit nu al met een enorme backlog. |
Er komt een nieuwe Hitman game! :love:
|
Khad er wat overgekeken maar het deed mijn vandaag aan iets denken.
Quote:
a) wachten tegen een sale (wanneer dat ook moge zijn) b) te veel betalen. Neen geef mij maar daarnaast ook gewone retail kanalen en normale marktwerking. Dat ik een dvdke moet insteken (trouwens eigenlijk doe ik dit al jaren niet meer, mogelijkheden genoeg) of een serial invullen daar ga ik eerlijk gezegd niet van doodgaan. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
ZALIG Blood Money heb ik serieus verslonden!! |
Quote:
Tegen dat ik die dan heb uitgespeeld zijn er heel een stel games ferm in prijs gezakt 8=) |
Steam is wel handig, omdat ge een goed overzicht hebt over al uw gekochte/geinstalleerde games op steam, maar nieuwe games zijn gewoon veel te duur op steam. Als ik moet kiezen tussen 30 euro op play.com of 50 euro op steam dan is de keuze wel rap gemaakt. En de kosten om een spel op Steam ipv in de winkel te releasen moeten toch veel lager liggen.
|
Of je pakt het beste van beide werelden, zoals de Darksiders Hellbook Edition die nu zowat overal aan 20 euro geprijsd staat in gewone winkels. Het is Steamworks powered dus onbeperkt herdownloaden en automatische updates krijgt ge sowieso bij beide versies.
Puur exclusieve digitale titels gaan nooit van de grond komen voor de "€50 @ release day PC games". Of de prijs moest echt navenant zijn maar dat zal ook nooit gebeuren, zeker niet op Steam. Nee, zoals ze bij Valve zelf zeggen is de wisselwerking tussen digital en retail nog heel groot en dat zal zo wel blijven ook. |
Boeiend artikel over de toekomst v videogames:
http://www.cracked.com/blog/the-6-mo...n-video-games/ Quote:
|
|
Quote:
|
Error, sarcasm detector malfunctioning.
|
|
wat maakt het voor een gamer, of voor de game, eigenlijk uit via welke distributie hij een game koopt?
|
Omdat het praktischer is van alles op één plaats te hebben én omdat Steam intussen al zo goed ingeburgerd is.
Ik hoop dat EA dik op zijn muil gaat, maar indien ze bijvoorbeeld BF3, The Old Republic en Mass Effect 3 exclusief via Origin digitaal gaan distribueren vrees ik er voor. |
Ik koop het dan wel retail, of gaat het beheerd worden via origin dan?
|
Quote:
2. ea download manager ding is bucht. werkte nog met 'download insurance' vroeger om je game langer dan 2 jaar te kunnen houden (tegen betaling), licenties die wegvallen etc. ze kunnen er naar fluiten 3. ea sales zijn mss korting tot '20 euro' ipv steam deals. Als ea games enkel op origin staan -> no super sales |
Als EA 't volgende Star Wars game uitbrengt, hoeveel volk gaat er dan zagen dat 't niet op Steam te vinden is? Oké, veel, maar hoeveel volk gaat uiteindelijk dat spel nog kopen? Genoeg. En EA wint er onnoemelijk meer achter dan wanneer ze 't via Steam zouden verkopen. Als er dan een paar duizenden dikkoppen dat gaan boycotten, gaat dat voor hen 't verschil niet maken.
'k Zal 't anders zeggen: hoeveel "Sims" spelers kan het rekken hoe dat dat spel uiteindelijk op hun PC geraakt? Jaren terug moest niemand van Steam weten, nu is het precies de heilige graal van distributie en kan Valve niets verkeerd doen. |
Het voelt wel wat aan als vijgen na Pasen, hun EA Store hadden ze al jaren kunnen opknappen en het feit dat ze voorlopig met Origin voor games die je er digitaal gekocht hebt een jaar na datum geen downloads meer voorzien zegt ook genoeg. Als ze zo'n standaard op het oog hebben qua digitale distributie dan worden hun digital sales een gigantische flop.
Steam is bijlange niet perfect en alles op één service moet ook niet voor mij, zeker niet als dat developers/uitgevers ten goede komt (vaak is het beter direct via hen te kopen dan via Steam imo) maar Origin is voorlopig allesbehalve deftige concurrentie te noemen. Voor de rest lijkt EA het wel menens, ik hoop voor hen en voor ons dat ze eerst en vooral een betere service kunnen aanbieden dan Steam want daar lijkt het nu echt niet op. |
Lol, steam is altijd al OMGWTFAWESOMEBBQ geweest, vuile ketter!
|
Quote:
Enige games die ik dan nog speel die ik ooit ergens digitaal gekocht heb, zijn die van gog.com en telltalegames.com, omdat die installers allemaal op m'n HDD staan. Wat ik ooit gekocht heb via andere programma's, geen idee. Meeste heb ik uiteindelijk dubbelgekocht via steamdeal (dus eigenlijk dubbele profit voor developer). Ik bezie het beetje als een IM-programma. Ik moet daar ook maar één van op m'n comp staan hebben. Vroeger was het ICQ, nu MSN (en eigenlijk facebook tegenwoordig). Of er zou een soort van Trillian voor downloadplatforms moeten komen, zodat ik altijd en overal een overzicht heb van waar welk spel staat. |
Steam werkt soms wree dom.
Elke patch van The Witcher 2 is 9 gig. De normale patch is 18 meg. Can't explain that. |
Ben je :radje: vergeten?
|
Shit ja.
:radje: |
Quote:
|
zoiets is het ze.
Had maar op GoG moeten kopen allemaal, was veruit de beste deal. |
steam support geen diff data en bij cd projekt hebben ze voor witcher 2 alles in 1 groot archive bestand gestoken
|
Ok, it's getting weirder, blijkbaar heeft Valve Crysis2 van Steam gehaald en niet EA.
http://www.rockpapershotgun.com/2011...n-ea-decision/ Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Ik heb moeite om dat te geloven naast de "only on origin" sign en dat de eerste comments hierop waren dat ze EA willen uitbouwen als platform met exclusives.
Quote:
|
Tzou een stomme zet zijn ook, het is imho juist de bedoeling om uw product via zoveel mogelijk kanalen aan de man te brengen om zo een grotere verkoop te realiseren. Door het exclusief in uw eigen shop te verkopen snijden ze in hun eigen vel want ze hebben nog niet de bekendheid en marketingmolen die valve met steam wel heeft.
|
Er komen eigen (fysieke) winkels voor EA Sports games... Euh, hoe verzinnen ze het...
|
Als ze hun gewone marketing gebruiken en de game vastkoppelen aan origins, dan kan geen enkele koper er om heen. Je gaat me niet zeggen dat als EA Battlefield 3, Mass Effect 3 en die star wars MMO van Bioware allemaal verplicht met Origins laat werken, dat ze het publiek dat er toe doet niet binnen hebben. of we nu willen of niet EA heeft de mogelijkheid om de meeste gamers snel met origin kennis te laten maken. Trouwens, Steam trekt mensen aan die én de game willen én die op steam willen. In die volgorde. Er zullen er niet veel zijn die de game speciaal niet kopen omdat die niet met steam werkt.
|
En er zijn wél pak mensen die een game NIET willen omdat het via Steam werkt... Al betwijfel ik nogal sterk of dat volkje het dan via Origins ineens toch zou lusten.
|
Er zijn nog altijd mensen die games vooral kopen voor dooskes in de kast te kunnen zetten. Ze effectief spelen spelen is maar bijzaak.
|
Quote:
Uiteindelijk heeft EA er zo zot veel kosten niet aan, want ze hebben een soort van algemene sports engine (dat merk je) die wel enkele jaren meegaat. Een nieuw truitje hier, namen aanpassen, wat andere control schemes, beetje nieuwe feature erin knallen... Hoe lang doen die dat al? 15 jaar? EA Sports heeft een omzet van 4 biljoen dollar... Da's meer dan EA zelf. Ik treed vAmP bij. Zo is Steam toch ook begonnen? |
Bij ons doen ook enkel de CoD's en GTA's het beter dan FIFA.
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Toch geen nieuwe EA keten? |
Dacht gelezen te hebben dat ze gingen beginnen met winkels op luchthavens.
|
Van RPS:
EA Origins - TERMS OF SERVICE Quote:
|
Jammer van BF3 & ME3
|
Op zich is 24 maanden immens lang, maar ik zie niet in waarom ze de accountgegevens niet kunnen blijven bijhouden. Dit is gewoon niet willen.
|
Quote:
that's some sad shit :( |
Sad? You crazy?
|
voor ons als gamers niet, maar voor Nintendo als hardware producent is het minder goed nieuws.
|
Moest nintendo zich aanpassen aan de marktsituatie, het zou helpen. De prijsdaling is een goed begin. Goedkopere games zou ook helpen.
|
200 ontslagen bij THQ, 3 devteams opgedoekt.
En dat gewoon omdat er ene in een glazen bol had gekeken. |
Iets meer informatie?
|
ik veronderstel ontslagen anticiperend op minder winsten?
|
http://www.shacknews.com/article/696...v-refocuses-on
Quote:
|
God ja, wat minder movie tie-ins is een geie zaak. Wie kocht die brol anyway, het geeft games een slechte naam. Dat ze er een iPhone app voor uit brengen; Bejeweled met X-men origins theme!
|
Ik zou eigenlijk eens graag wat goeie moviegames willen zien verdomme. Zoals the warriors op den oude xbox. God waarom heb ik eigenlijk weggedaan
:kwaadcole: |
Als het dezelfde was als op PS2; jammer inderdaad want was sterk spel. maar nee, movie-tie ins zijn per definitie zwak omdat ze een erg korte release-cycle hebben en dus veelal knock-offs zijn van iets bekend, met snel-snel wat thema over gegoten tot een verwrongen geheel.
Wat wel goed kan zijn zijn movie-inspired games, die een classic als basis nemen en nadien er een spel van uitgeven. Die kunnen er goed bij varen, verhaaltechnisch vooral. |
Quote:
Misschien iets realistischer cijfers nastreven en wat minder naar waarzeggers luisteren. |
dus die gasten die dat risico genomen te hebben Homefront te maken, dat moest opboksen tegen de CoD's van deze generatie, zijn al de laan uiutgestuurd?
|
Die van Homefront (geen flop volgens THQ, sequel reeds in de maak) werden zowat allemaal een job bij THQ Montréal aangeboden. Kaos Studios was in New York gelegen wat financieel niet zo aantrekkelijk is als wat men in Canada doet.
|
DK, met wat is Larian eigenlijk bezig tegenwoordig, gaat er nog een goed belgisch game kopen of is de focus verlegd naar 'mini'-games??
|
|
All times are GMT +1. The time now is 21:00. |