![]() |
Star Citizen
Lijkkist had het al gepost, maar ik vind dat het zijn eigen thread verdiend. Zeker omdat ze ook geld aan het inzamelen zijn, dit zou wat verloren gaan in de industriethread.
Chris Roberts, het brein achter de toch wel geniale Wing Commander-reeks, is aan het werken aan een nieuwe space sim. Deze keer open world én multiplayer. http://www.pcgamer.com/previews/star...of-our-dreams/ Ze werken met een kickstartersysteem op hun eigen site. Of misschien beter te vergelijken met een preorder systeem, waarbij je extra's krijgt naargelang de hoeveelheid moneyz je neerlegt. Site: http://starcitizen.robertsspaceindustries.com/ Europese pledge site (backup site wegens te druk): http://backup-eu.robertsspaceindustries.com/ Zelf aan het twijfelen over welke pack in zou nemen. Waarschijnlijk die van 48 euro, aangezien dat zowat de normale prijs is voor een game. mod: Shrimp guild: https://robertsspaceindustries.com/orgs/SR42/ |
Delivery Est: Xmas 2012
iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii |
Hoe hard ben ik hier wel niet hyped voor. Goddamn dat ziet er awesome uit. Goed nieuws ook gezien X:Rebirth er steeds meer als vaporware begint uit te zien...
|
waddafuk, dit jaar al ?
edit: Ah, alpha en beta access :) Wel veel keuzes om te pledgen precies, nice. |
"Make Mine a Double" Ship Pledge
:-D |
Quote:
|
Quote:
Soit, €29 gedoneerd. |
Quote:
:( |
Aant twijfelen tussen €32 of €100 "freelancer" donation.
Kga me tegen dan wel een nieuwe pc moeten aanschaffen denk ik :< |
Quote:
Systems are go. |
Als je pledged via de website zelf, dan moeten ze geen % betalen aan Kickstarter niet?
BTW, 5 mil is écht wel een enorme goal. |
|
Alleen de muziek al. :love:
|
|
Goal: $2,000,000
Raised: $6,476,751 RSI: $4,342,377 Kickstarter: $2,134,374 Space Sim Fans: 93,248 RSI: 58,851 Kickstarter: 34,397 Fu adventure games & rpg's. |
Dit gaat zo awesome worden.
|
ben het nu aant beluisteren. |
zoveel details Ook leuke reclame voor de schepen :) |
Teller staat ondertussen op $22m :love:
Met als gevolg: Unlocks Facial Capture System: We’ve researched a technology that uses a series of cameras to capture real heads and import them into the game. This will let the team more easily create a variety of realistic characters. In addition, the technology is mobile enough to allow us to take it on the road and capture select fans during special events! You can learn more about this technology at Infinite-Realities. http://ir-ltd.net/ EDIT: Just to add, the Infinite Realities people have been involved in all of the great cinematics we have seen in the past few months including Cyberpunk 2077, Witcher 3 as well as the Nude Virtual Reality photorealistic models we saw a few days back. You can find more details here http://ir-ltd.net/#portfolio |
$25m, met als gevolg Enhanced Alpha:
Enhanced Alpha – We will use additional funding to build a wider alpha test than we had originally intended for the first phase of Star Citizen’s launch. The initial plan was to first launch servers in North America and then expand to areas such as Europe and Australia to decrease latency in these areas, perfecting the game as we improve the experience around the world. This funding will allow us to invest in a wider infrastructure for our early testing, spinning up remote servers earlier. Hitting this goal will also allow us to increase the number of remaining alpha slots. Extra alpha slots not only means more Star Citizens will travel the ‘verse at launch, but that we will receive more feedback and more stress testing. This in turn will allow us to better balance and enhance the Star Citizen experience! |
Zotjes
|
Ondertussen zitten ze al een $ 30 miljoen. Ik vraag mij af hoeveel dat nog gaat oplopen.
|
Voor wie ook gepledged heeft, heb ondertussen een shrimp-'guild' aangemaakt:
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SR42/ Alles, behalve de afkorting SR42, kan nog aangepast worden, dus desnoods doen we daar later wel nog polls over (casual/hardcore, roleplaying of niet, andere naam, type van organisatie, etc.) Heb voorlopig voor Faith gekozen, want de omschrijving paste wel, vond ik: "Faith – Coming together for a single cause or under a single banner." Ze zitten trouwens 'slechts' 23.054 dollar verwijderd van de 37.000.000 dollar stretchgoal. Zotjes. |
Al dikwijls zitten twijfelen om dit te backen, maar welke pledge moet ik nu nemen? Is allemaal nogal overweldigend precies...
|
Ik zou hieruit kiezen:
https://robertsspaceindustries.com/p...-ship-packages Is spel + een schip naar keuze + extra goodies. Zelf heb ik de 300i-editie. Ps. LilithGT (wie je ook mag wezen - Hitch?), ik kan je niet accepten... heb je gecanceld ofzo? |
Zijn wel redelijk zotte prijzen.
|
Awel dat dacht ik ook, toch behoorlijk dure stuff allemaal. En blijkbaar moet je nog 'verzekering' nemen op je schepen, wordt precies een enorme micro-transaction/DLC fest? Of zie ik dat verkeerd?
|
Inderdaad. Maar je hoeft niet zo duur te gaan hé. Elk schip (met uitzondering van enkele limited editions) zal je in het spel ook gewoon kunnen krijgen. Je zal er gewoon langer over doen.
En het spel zelf plus het basis schip (aurora) is 30 dollar. Dus dat valt heel goed mee. @Lapino: In Eve Online betaal je ook een verzekering op je schepen hé. Dat zal wel met ingame geld te betalen zijn. Wil gewoon zeggen dat ze voor een harde wereld gaan met een economische achtergrond. Als je je schip verliest, zal je je schip ook effectief kwijt zijn. De verzekering dient dan om de pijn een beetje te verzachten. Neemt niet weg dat je je waarschijnlijk wel met echt geld zal kunnen inkopen, dat is in Eve ook. Hoeft daarom de gameplay niet te verzwakken. |
Ik hoop, als het een "harde wereld" wordt, dat er dan ook gevolgen zijn voor de player als hij uit de lucht geschoten wordt, en niet alleen voor zijn (verzekerbaar) ship. Anders vrees ik voor EVE online toestanden waar de grootste klootzak altijd het meest succesvol zal zijn, gezien er geen gevolg is voor griefen, scammen, suicide-ganken, en wraak nemen of als player iemand "straffen" voor zijn gedrag niet mogelijk is.
Is er eigenlijk al uberhaupt iets geweten wat er gebeurt als uw ship (en gij dus ook) opgeblazen wordt? |
Is dit eigenlijk ook als SP spel te spelen, of is het in feite een MMO?
|
Quote:
En daarbij komt nog eens dat je sec status daalt mettertijd waardoor je niet meer in high sec geraakt zonder neergeschoten te worden door Concord. |
Ik heb het dan ook over low/nullsec (maar wat Concord betreft, die houden scammers en suicide gankers niet tegen). Hoe gaat ge wraak nemen op iemand die een hoop corporate assets steelt? Dat kan niet. Want het enige dat ge in EVE kunt doen is ships opblazen en dat heeft geen enkel gevolg. Zelfs Titans zijn voor veel alliances tegenwoordig niet echt meer zo'n catastrofe als ze ze verliezen.
Als ge in EVE ne klootzak wilt zijn, dan gaat niemand in staat zijn om u tegen te houden. |
Quote:
Quote:
https://robertsspaceindustries.com/store/315-aurora-mr |
Ziet er allemaal heel goed uit, maar ik ben ook benieuwd of het even plezant is als we daar geen honderden euro's aan willen uitgeven. Ik hoop dat gameplay primeert boven hun financieel model.
Dat gezegd zijnde, als ik zie wat er allemaal mogelijk is in dat spel. Ik hoop dat zoiets technisch ook mogelijk is, dat moet zowat het meest geavanceerde spel ooit zijn :) |
Dat is ook wat mijn zorg atm: het ziet er zodanig goed uit dat het niet anders kan dan zwaar teleurstellen.
Dat gezegd zijnde ga ik vanavond ook eens massa's geld pledgen want ik ben eigenlijk stiekem ne groten optimist. |
'k Heb ook gepledged, en SR42 gejoined. Nog minstens 6 maanden hype alvorens we langzamerhand keihard teleurgesteld zullen worden. WOOP!
|
6 maanden tot wat? Beta?
Release is toch Q1 2015 ... voorlopig? Anyway, hype hier nekeer wat games die een week nadien uitkomen ofzo.. niet een jaar nadien. :( |
Alpha zou ergens in de helft van 2014 zijn.
|
Hmpf, alpha. :-)
Ik neem aan dat vele hier de alpha en beta mss wel gaan spelen, maar zijt ge dat dan niet beu tegen de echte release? Alpha en beta zullen sowieso wel met de nodige ergernissen en instabiliteiten komen.. en dat kan de 'ervaring' die ge hebt om het de eerste keer te spelen verbrodden als ge de finale versie speelt lijkt me. :-) |
Vind het te duur om al geld in te steken op't moment. Die dure schepen etc. ruiken wel erg naar geldklopperij ook vind ik. Okok, er is een goed pakket voor 30$ maar ik ga afwachten. Als't écht goed is betaal ik wel volle pot.
|
|
Holy shit :') en die mannen maar juichen in dat publiek.
|
Good luck als je zoiets moet beginnen debuggen :)
|
Juist gepledged (30$) en applied bij SR42.
|
Quote:
|
Ik heb mijn 30 euro starter schip verkocht voor 110. Merci, Chris Roberts.
|
Star citizen is volledig loco aan het gaan atm, fora staan in brand.
Zitten aan 77 (rofl) miljoen dollar en ze blijven maar meer en betere schepen verkopen aan gigantische prijzen. Daar bovenop komen sinds kort nog ship upgrades zoals wapens die te koop staan aan 10€ per stuk met 20x betere accuracy. Zotjes dat "het volk" dat zomaar slikt , launchday gaat kamp 1 zijn - noobs die keihard ingemaakt worden door mensen met de dikste portefeuille in kamp 2. |
|
Star Citizen zal revolutionair zijn; monitization die menigte erecties van bewondering bij veel kaderleden in de game industrie veroorzaakt, en dat onder applaus.
|
Beste wat ge kunt doen is uw Kickstarter schepen verkopen nu ze nog wat waard zijn.
|
Ik heb alvast geen, behoorde toe aan het Elite Dangerous kamp en ben er blij om.
Pas op, Star Citizen ziet er echt wel zalig uit en met wat die van plan zijn, maar hun business model doet m'n maag keren. |
En waar verkoopt ge die schepen dan?
Ik snap niets van heel dit spel. |
|
Wordt het ooit ook een spel of is dit een sekte gefinancieerd door digitale schepen?
|
Quote:
|
Wil dit eigenlijk uiteindelijk toch ook wel eens proberen. Als ik mij een cheap ship koop en wat geld maak is dat dan allemaal weg bij de official release?
|
Quote:
Het is nu wel even doomdenken maar stilaan begin ik zo gedistantieerd te worden van veel aspecten aan de game industrie, ik las onlangs ergens dat psychologen nu ook aan de bak komen in deze industrie om mechanics van freemium games uit te dokteren, men laat die methodes om geld te verwerven echt niet aan het toeval over, tactieken zoals ego depletion, price shrouding, illusory discomfort, enzovoort. Het is voor wat betreft die games een ugly business geworden die teren op wansmakelijke praktijken en misbruik, ik kan niet wachten tot dat dit onvermijdelijk door Europa onder de loep zal worden genomen, ref. belspelletjes, etc. En er is ook een vorm aan gewenning, in 2006 zat de gehele gaming community op z'n kop door maar het idee rond enkele euro neertellen voor shiny horse armor. Vandaag is dat een gewone zaak geworden en kraait er geen haan naar. Het is inmiddels wel al geen paarden pantser maar freaking schepen van kleine honderd euro voor de entry level :rolleyes: /rant |
Een collega van mij heeft toch ook al een paar honderd euro gedokt en denk dat zijn broer al 2000$ heeft geïnvesteerd in schepen voor dat spel. Ik vind dat toch (terecht) een beetje decadent.
Als ge echt >1000 uur kunt steken in dat spel valt dat nog mee, maar ge weet op voorhand niet hoe het spel gaat uitvallen. Blijft toch een risico om zo veel geld te dokken voor een spel dat nog niet uit is en dat ook kan floppen. |
Kunt zeggen wat ge wilt, maar dit is toch indrukwekkend:
|
|
Is op papier toch wel de game van vele dromen, de scope van wat die allemaal van plan zijn is lichtjes zot. Jammer dat die terechte negatieve connotatie rond dit spel veel kapot maakt bij mij, ik volg het spel amper door die verschrikkelijke monetization.
|
Het ziet er allemaal geweldig uit. Ik vraag mij enkel af of het ooit wel eens uitkomt.
|
Quote:
Nuja, ik vraag me af wat je dan nog aan het spel hebt als je direct de beste schepen hebt van bij de launch. Een beter schip is toch iets waar je tijdens het spelen naar uitkijkt, net zoals nieuwe uitrusting en nieuwe skills bij een RPG. Als ge een spel direct in "godmode" begint, dan is er toch niks aan? |
Inderdaad. Ik weet nog goed toen ik in Eve met m'n frigate genoeg verdiende om een cruiser te kopen. Het summum voor mij op dat vlak was een CNR, faction battleship Raven, enige schip dat ik nooit durven verliezen heb. :)
Kan me moeilijk voorstellen dat Star Citizen plezant is als je daar ineens zo'n uberschip gaat kopen. Progress is toch wat gamen fun maakt? Al een tijdje verleid door Star Citizen, maar ga toch maar afwachten tot release, wanneer die ook mag zijn. |
Of je een schip koopt of niet is toch weer iets dat je zelf beslist? Als je die ook met ingame money kan kopen zie ik daar geen graten in eigenlijk.
Ik zie ook naar dit spel uit. Zal wel amper draaien op mijn pc :( |
Quote:
|
Quote:
|
Bijna 90 miljoen$ mensen. NEGENTIG MILJOEN DOLLAR. :o
Dit mag even goed gaan zijn als The Oasis. ;) (boekenthread injoke) |
|
|
'k Moet zeggen dat ik toch ook minder en minder uitkijk naar Star Citizen. En ik wou zó graag een nieuwe Wing Commander. Gewoon wat lekker schieten met een degelijk achtergrond verhaal. En als het zo maar even kan, zonder multiplayer.
Elite vult het gat wel wat, qua universum en space sim-gehalte alles wat ik altijd al wou, maar ik mis daar toch één of andere verhaallijn. Iets dat mij doorheen de eerste 20 uur gameplay leidt op een aangename en motiverende manier, waarna ik dan losgelaten word in het gigantisch universum. En vooral iets dat het universum leven geeft. Want nu is het allemaal wat onpersoonlijk, die wereld. Misschien dat Everspace er wat tussen in ligt. Maar een moderne vervanger voor Escape Velocity: Nova is nog lang niet in zicht. Misschien moet ik er gewoon zelf eens aan beginnen. :/ |
|
|
Fenomenaal bedrag via crowd-funding, maar bijvoorbeeld het budget van GTAIV.
Voor een titel met de ambitie van deze is dat niet zo overdreven in dat perspectief. |
https://robertsspaceindustries.com/squadron42#
Shit die voice acting en mimiek van het call to arms filmpje. |
|
|
Hier is twintig minuten van Chris Roberts die Star Citizen probeert te spelen, faalt en opgeeft. Twintig minuten plaatsvervangende schaamte van begin tot einde, absoluut pro click:
100 miljoen dollars |
|
Quote:
|
Quote:
|
Het is toch een coole feature, het probleem zit hem in de staat van dat spel. Na de laatste footage te hebben gezien en Lirik met zijn Titan X die het amper aan 40fps draaiende kan houden ziet het ernaar uit dat dat spel minstens 2/3 jaar voor de boeg heeft om "af" te raken. 100mill dollar is veel geld maar niet onuitputtelijk veel geld , zeker niet als ze blijven features toevoegen maar er niks van afwerken.
|
Tot hiertoe heeft het Duke Nukem Forever status in elk geval.
|
Ofwel word het een giga-flop ofwel duurt het idd minstens nog ettelijke jaren eer dat spel uitkomt.
|
Squadron42 zou in 2016 nog gereleased worden volgens de site.
|
Quote:
|
|
Quote:
Quote:
http://www.ultraimg.com/images/31lPGR.gif http://www.ultraimg.com/images/5y8g08.gif http://www.ultraimg.com/images/1wjxrR.gif http://www.ultraimg.com/images/jR27qR.gif http://i.imgur.com/O1V5Dlr.jpg |
Da's toch Ponzi scheme achtige level van smerigheid aan't worden, dat spel. Rofl.
|
Quote:
|
|
:o
|
Wat een hilarisch trainwreck dat dit spel is. |
|
lel :)
|
Er is dus nu blijkbaar een open beta én een single player game in Star Citizen waarvoor je apart nog eens 50€ extra mag dokken.
Intussen trouwens ferm over de 170 miljoen gegaan btw... |
zalig hoe die maar geld blijven eisen en nog zaliger dat mensen daar shit aan blijven geven
op den duur zou je al bijna zoiets hebben van "als ge zoiets kunt tewerkstelligen verdient ge dat geld wel van al die idioten en mongs" bijna maar nie helemaal snapte |
Pas op, ik wil er nog altijd 50€ aan geven als het een free Eve Online is maar het business model alleen al doet mij afkerig zijn. Allez, je stretch goals gaan tot 65 mil, je haalt verdomme 115mil binnen en dan vraag je nog eens 50€ voor een ingame SP game. Ongelofelijk dat bijna 1,5 miljoen mensen dat slikken!
|
tja, dat zijn de voordelen van een cult, mensen blijven geld geven zonder vragen
serieus dat volk dat aan dit spel hangt, daar krijg ik zelfs schrik van. |
Zelfs al komt het ooit uit, tzal keihard falen.
De founders zullen met hun 5000€ kostend battleship iedereen neermaaien die dat spel opstart. Compleet belachelijk in feite. |
Mensen die zich het eerste jaar lieten vangen, dat is begrijpelijk. Mensen die daar nu nog altijd geld aan geven verdienen het om dik genaaid te worden.
|
En ik ken er genoeg die zich daardoor laten vangen. Jammer, want het zijn sympatico's.
|
het is gratis te spelen dit weekend:
https://www.rockpapershotgun.com/201...ly-week-trial/ met al die skeptische reacties ben ik benieuwd |
Dat landen op die planeet... Alleen ook hier precies het probleem dat ge op planeten (nu toch) ni veel te zien hebt. |
Plus dat dat een demo is van iets dat nooit gaat uitgebracht worden in een of andere deftige versie.
Speel gewoon Elite, een effectief bestaand spel waarin ge exact hetzelfde kunt doen? |
Ik heb Elite, heeft me echter nooit aangesproken.
Als ik 20 minuten moet proberen om mijn schip in zo'n station te doen landen dan heb ik er al snel genoeg van :( |
Ehm, hier moest je ook toelating vragen om te landen om dan een landing spot te krijgen. Dus dát is exact hetzelfde.
|
Ik heb het over het mechanisme om te landen op zo'n landing platform. Dat ge daar toestemming voor moet vragen had ik ook wel door :)
|
Ik ben niet mee. Leek me exact hetzelfde eigenlijk.
|
Ah shit ja 'k dacht dat ge bezig waart over het landen op die planeet.
Ja, dat docken is inderdaad identiek precies. |
Landen in elite is toch poepeasy?
|
Quote:
|
Dat is dan weer het compleet tegenovergestelde waar ge niet kunt crashen omdat alles automatisch gebeurt :)
'Press E to land' |
|
Quote:
|
Kijken vanaf 1u23min voor het niet saaie deel. (must-watch, zeker ook blijven kijken naar de editor footage na de gameplay, waanzin!)
Wat ze daar tonen is weer een knap staaltje tech, absolute nerdgasm voor fans van het genre. Hoe langer het duurt hoe groter de scope van dat project blijkt te worden, holy crap. Als je hun powerpoint volgt dan hebben ze nog minimum 12 tot 24 maanden werk voor de boeg. Ben zeer benieuwd of ze al die zotte tech ooit succesvol aan elkaar zullen kunnen knopen. Zoja, dan is dit precies eve online maar dan een miljard keer zaliger en gaan veel mensen voor de rest van hun leven binnen blijven. Ik weet precies waar ze hiermee naartoe willen, het lijkt gewoon absolute waanzin om het voor elkaar te krijgen. (om nog maar te zwijgen over wat voor monsterlijke pc je hiervoor nodig zal hebben) ALS ze dat voor elkaar krijgen = shit brix, nerdgasm, nerd goosebumps etc etc Ben benieuwd. |
elke dev kan een scripted event in elkaar steken en daar rond een PR bullshit presentatie geven. het ziet er super deftig uit ja, voor de rest is heel dat spel en alles er rond een gigantisch cultgegeven geworden.
ge weet beter jelliuz |
ja :( ne mens mag toch dromen hé pls
|
geen probleem ze schat ge moogt dromen, ik droom soms ook van seks met lekkere movie stars
zo lang ge maar beseft dat het nooit écht gaat gebeuren |
Radje, #shatterer of dreams
https://ih1.redbubble.net/image.2014...200,ffffff.jpg |
Quote:
Snap zelfs niet wat daar zo wauw aan is? Ik zie gewoon een hoop gestolen woestijn planeet concepten uit andere sci-fi, saai rondgerijd à la de Mako uit Mass Effect van tien jaar geleden en een compleet afwezig AI. Tevens afwezig: effectief hun beloofde games, namelijk de single-player wing-commander kloon en het massive multiplayer space spel. Sommige mensen kunnen ze toch alles wijsmaken. |
Quote:
Alleen backers hebben reden tot klagen gezien de promises, delays en whatnot, al de rest moet het maar zien als een spel in ontwikkeling die ze kunnen volgen en kunnen niet klagen in feite. Zo benader ik het toch. |
Quote:
Hoeveel jaren van gebroken beloftes en niks kunnen tonen buiten kapotte tech demo's moeten er zo nog volgen? Quote:
|
Quote:
Quote:
Ik vind de gehele Star Citizen development een cluster fuck en heb hier ook al kritiek zitten zaaien, maar hey ik heb er geen geld aan gegeven, dus op het einde van de rit kan ik niet klagen. Weetjewel, diegenen die hier geld aan hebben gegeven kunnen pas klagen. Snap je het nu of link ik door naar een begrijpend lezen 101 site? En volk als mij ? Als ik een alternatief ben vergeleken met jij, een verbitterde zaag van een vent die bij elke kans die hij krijgt komt zeuren, dan ben ik blij dat ik me tot dat volk mag vervoegen. |
Als niet-backer moet ik toch ook toegeven dat dit er veel beter van opzet uitziet dan de simpele Wing Commander-kloon/space MMO die ze in het begin hadden beloofd. Ze zijn serieus aan het uitlopen qua deadline idd maar de aanhouder wint zeker? Het zijn nog geen DNF-toestanden hé. Met zo'n tools kunt ge elke sci-fi film of series ooit beginnen namaken in een seamless game engine ja... damn.:)
Schoon landschap, een écht zonnestelsel en naadloze overgangen terzijde; veel "leven" is er ook niet te zien natuurlijk. Dit lijkt op een natte droom als je er veel dingen gaat bijdenken (vele en goed geschreven missies, oneindige variatie in planeten/vijanden/wildlife, altijd iets echt interessant voorhanden, etc.). En de concurrentie (Frontier met Elite) zal ondertussen misschien ook wel niet stilzitten en hun eigen spel blijven verbeteren. Enigste troost is dat tegen wanneer Star Citizen "af" is we waarschijnlijk wel allemaal een nieuwe PC zullen gekocht hebben die het kan draaien... |
Eerlijk gezegd deed het me net wél aan DNF denken. De vorige open alfa was echt ongelofelijk slecht, zelfs de graphics waren slecht.
Hoe je het ooit draait en keert, alles is gewoonweg leeg nu. Engine is er. Zoals DNF. Gameplay mechs zijn er. Zoals DNF. Background is er. Zoals DNF. Vele verwachtingen en geen vooruitgang. Zoals DNF. Ik HOOP echt dat alles uitkomt zoals ze zegen. Zou een waanzinnig leuke game zijn. Maar ik vrees ervoor. |
Als het ooit komt dan worden wij rijke space ballers dodgy.
|
Aan de ene kant lijkt het mij een samengooien van wat eve online, wat no mans sky en in het beste geval wat battlefield achtige toestanden (de manier van verplaatsen op de maps, maps verkennen, verschillende voertuigen, ...).
Langs de andere kant moet ik eerlijk zijn dat m'n mond echt openviel toen de buggy uit de cargo van het schip werd gehaald, hoe je in de buggy stapt, het detail van de dashboards, de manier dat uw dashboard naar u toekomt, voor mij ongezien in een game (vanaf 1:32:50 btw). Het feit dat hij op 1:44:53 naar boven kijkt en je ziet in de ruimte, boven de atmosfeer het ruimtestation dat hij in het begin passeerde, die zandstorm die hij tegenkomt op 1:51:10 dan heb ik ook zo'n moment van "faark kwil dat spelen". 2:08:45 is ook zo'n moment dat m'n mond openvalt, die duim, warpspeed sprong etc... Natuurlijk kan het allemaal scripted zijn en kan het goed mogelijk zijn dat dit helemaal niet in het spel gaat zitten (we zijn al meermaals bedrogen geweest...) Langs de andere kant, om een paar beacons te gaan scouten op random planeten tjah, daar gaan we nu ook geen 2 uren mee zoet zijn hé... Als het uitkomt binnen een paar jaar hoop ik gewoon dat ze een pak missies implementeren, met een soort dagelijkse afwisselende missies werken, dat ze zorgen dat de community echt moet samen werken naar een gemeenschappelijk doel, daar zal dit game mee vallen of staan. De mogelijkheid van mee te werken aan een eigen corp, een eigen basis op een planeet uitbouwen of noem maar op. Ik ben na het kijken van de voorstelling redelijk hyped. Nu nog zien of ze dit kunnen uitwerken, en of dit geen zoveelste scheet in een fles gaat worden. Of ze leveren een lege doos af, of ze gaan er een volledig verhaal in creëren, maar dan gaan ze op dat vlak echt in gang moeten schieten. Moet eerlijk zeggen, het voelt goed aan (ook al denk ik in mijn achterhoofd nog steeds dat het een DNF achtig ding gaat worden). |
Is er ergens eigenlijk bekend hoeveel geld ze nog hebben van hun ettelijke miljoenen? Aangezien het nog enkele jaren gaat duren voordat dit uit komt..
Is er geen risico dat hun geld op geraakt voordat het spel af is? Of gaan mensen maar virtuele ships blijven kopen? |
Quote:
|
Quote:
Ik geloof niet dat er veel materiaal van toen nog in de definitieve versie zat, 3D Realms heeft de beste versie nog beter willen maken maar het zo klungelig aangepakt dat achteraf zowat iedereen met lege handen achter bleef... :( |
De enige vraag die ik mij bij dit alles stel: gaat dit plezant zijn?
|
Quote:
Ze zijn twee jaar over tijd met geen enkel uitzicht op release. Quote:
Er is geen momenteel geen massive multiplayer, en er is momenteel geen persistent universe. Het enigste wat er is, zijn een paar vreselijke bugged tech demo's waarin fps wordt gecombineerd met voertuigen besturen en landen op planeten. Concepten die langs geen kanten revolutionair zijn en succesvol zitten vervat in al andere bestaande, werkende en plezante games. Want dat is nog iets: zelfs als er hier een werkend geheel uitkomt. Waar is de gameplay, waar is het plezier? Squadron 42 is nu weer eens uitgesteld. En is al in episodes opgedeeld. Buiten een hoop geweldig cringey en overgeproduceerde cutscenes, weet niemand hoe dat dat er eigenlijk nu juist gaat uitzien. Dat is trouwens waar een groot deel van het geld naartoe is (naast Roberts zijn zakken): hollywood acteurs en motion capture voor Squadron 42. Wat wel trouwens bestaat is een ingenieus systeem om backers uit te melken door ze virtuele scheepjes te verkopen (of beter gezegd; .jpg files van geplande scheepjes). Quote:
Elite: Dangerous of No Man's Sky, daar lijkt het ook goed op. |
Quote:
En er is niks speelbaar, buiten een paar gebroken, saaie tech demo's vol met slecht design. |
Quote:
Star Citizen blijft ook altijd maar uitbreiden, dan dit, dan dat, maar resulataat = 0. Ik hoop écht dat dit volledige concept binnen twee jaar een volwaardige game zal worden. Dan spendeer ik er met plezier mijn geld aan, maar tot nu toe lijkt het volgens mij de goedeboelde invesering van veel mensen en één boss, veel werkers die beseffen dat het niet kan en een paar investeerders die hun geld cashen adhv domme pre-buyers. Quote:
|
Als ik over slecht design spreek, spreek ik trouwens bijvoorbeeld over zaken als saaie art, onbruikbare interfaces, slecht ontworpen vlieg mechanics, de eindeloze animaties waar ge gedwongen door moet...
|
Gisteren voor het eerst gespeeld. Wat een spel. Fenomenaal. Blij dat ik het met de originele KS gebacked heb.
|
Gaat het uitkomen .. ooit?
|
We zullen zien, nu kan ik rondvliegen en pew pew pew-en :-D
|
Quote:
|
Ik heb me geamuseerd.
Het liep enorm vlot. Het zag er goed uit. Dus voor mij was het een leuk spel. |
Quote:
We zijn trouwens weer eens een half jaar verder, zonder een Star Citizen release of uitzicht op een release. Wat een verrassing. |
Quote:
#elaboratetroll #geenracisme |
Ik heb twintig minuten na u in deze thread gepost, en ik heb 80 euro aan Star Citizen verdiend, dus merci?
|
Wat maffia praktijken:
Quote:
|
Langer stuk over game design and SC:
Quote:
|
'twas te peinzen dat lijkkist idioot genoeg zou zijn om dezen brol te backen.
|
Vanwaar de verbazing? Het eerste woord in de thread is lijkkist... :-)
|
Ik denk dat het niet zo vreemd is dat veel mensen dat indertijd hebben gebacked.
Het is wel vreemd dat er nu nog steeds hopen mensen zijn die geloven dat dit het beste spel ooit wordt. Kickstarter was begot in 2012. |
beetje naïef misschien kijkende wat ze toen allemaal zogezegd gingen waarmaken maar begrijpbaar inderdaad
maar het feit dat mensen nu nog durven dwepen met een spel dat duidelijk een gigantische scam is, euh ja, toch wel beetje hilarisch. langs de andere kant lijkt het mij nagenoeg onmogelijk om fanboys te overtuigen dat hun spel een gigantische scheme is, zeker als ze er zo emotioneel en financieel in geïnvesteerd zijn. hell, kijk naar die halve gare van het zelda fandom die alleen met emotionele investering al gelijk hysterische wijven reageerde op de minste kritiek van't spel, enfin, alle kritiek die niet lovend was stond gelijk aan een resem van doodswensen, doodsbedreigingen en wat nog allemaal. stekezot. gooi daar nog eens al het geld zelf en de "economie" met die ships erbij, daar gaan nog goeie verhalen uit komen. |
De oorspronkelijke ambitie was zo groot dat het feitelijk absurd is te geloven dat ze dit ooit kunnen waarmaken. Ik trek eerder in dat opzicht de kaart van incompetentie dan de andere wilde theorieën. Maar goed, kickstarter of crowd-funding is geen preorder, beetje voorzichtig mee omspringen. Ik ben alvast blij dat mijn geld naar Elite Dangerous is gegaan, een stuk minder ambitie maar men lever op weetewel.
|
en, hoe is't ondertussen met deze scam
|
Delivery Est: Xmas 2012
Het is al uit! |
|
At the time, Star Citizen was scheduled to enter beta by the end of 2017, when it hits alpha 4.0. Looking even further to the future, CIG hoped to have 60 of its planned 110 star systems in place by the end of 2018.
https://pbs.twimg.com/profile_images...0/r36l42t1.jpg |
misschien hebben ze een volwaardig spel tegen 2025
|
Die pee is gewoon iets te zot gaan uitbreiden , heeft wereldwijd 300 man voor hem werken aan een spel waarvan het einddoel elke dag breder aan het worden is. Zo gaat ge vaneigen rap door uw miljoenen zitten...
Als ze het boeltje niet snel uitbrengen gaat dat bij een obscure maar heel erg dure simulatie van virtueel aangekochte schipjes blijven. Jammer voor alle zotten die er heel hun loon en studiebeurzen hebben tegen gesmeten , lolkes. |
Quote:
|
|
|
niemand op dees forum cared en als ze da toch doen zijn ze gigantische schaamballen
|
Je kan negers zien spelen!
|
k omw
|
ik kijk ne minuut en het is al gecrasht
|
Quote:
|
172 miljoen $ binnen met een goal indertijd van 2 mil. en sinds 65 mil. geen enkele stretch goal meer... :)
Hoe achterlijk moet je zijn om geen refunds te vragen hiervoor? |
het erge aan heel die ponzi scheme is dat er achterlijke kneuten zijn die achter "het project" staan en daar gewillig maar geld naar blijven smijten
het is triestig gesteld met de game industrie qua lootboxes en andere afrip dat puur is gemaakt om kwetsbare hun geld af te nemen (onlangs EA met zijne star wars schijtbrol bvb) maar het zotte is, is dat nog ergere zever zoals dit buiten de radar blijft bij de mainstream game media. als de goedgelovige cybdm's van de wereld initieel nog een kans durfde te geven aan een gigantisch populair bedrijf dat duidelijk elke kans pakt om uw financieel keer goed af te rippen, ook al weten we al 10 jaar dat EA alleen uw geld wilt en niets te maken wilt hebben met het plezier aan spel, moet u vervolgens maar eens voorstellen hoeveel damage een relatief onbekende publisher samen met een absolute degoutante achterlijke fanbase kan aanrichten. ik zie die mongs in 2030 nog roepen "HET KOMT ER AAN MANNEN, TGAAT DE BESTE SPACE GAME OOIT ZIJN" |
Ma Radje toch, dat is hun keuze.
|
Ik zie het als een investering in de toekomst van mijn kinderen. Ik vind $50 best wel ok per vierkante kilometer.
|
destijds $40 betaald ofzoiets. Toch al enkele uurtjes plezier uit gehaald.
|
Is het al uit?
|
den alpha hé.
Wat rondgevlogen en rondgelopen in een station en erbuiten. Dan wat de shooter gespeeld. |
Quote:
|
Quote:
|
das graag gedaan schat
|
Oei.
https://www.rockpapershotgun.com/201...tizen-lawsuit/ Eindelijk een excuus voor hen om nooit te releasen. :) |
Hahaha, want deze soap was nog niet waanzinnig genoeg. Chance dat al die backers zoveel geld weggesmeten hebben, daar kan je al eens een advocaat van betalen! ;D
|
Stretch goal: win lawsuit
|
|
moge alle leden van deze ponzi scheme voor de rest van hun leven financieel geruïneerd zijn
|
Was dat via kickstarter dit?
Want dan is het toch gewoon refund: Is a creator legally obligated to fulfill the promises of their project? Kickstarter's Terms of Use require creators to fulfill all rewards of their project or refund any backer whose reward they do not or cannot fulfill. (This is what creators see before they launch.) We crafted these terms to create a legal requirement for creators to follow through on their projects, and to give backers a recourse if they don't. We hope that backers will consider using this provision only in cases where they feel that a creator has not made a good faith effort to complete the project and fulfill. |
Het kickstarter goal indertijd was 500k. Nu zitten we aan 173 mil als ik me niet vergis. Denk niet dat Kickstarter daar nog veel mee te maken heeft intussen.
|
Quote:
|
Quote:
het gegeven dat backers advocaten onder de hand moeten nemen om geld terug te krijgen toont vooral hoe ongelooflijk moreel verwerperlijk iedereen in dat team is. het is al op't punt gekomen dat voor mij een gevangenis straf nie echt onredelijk is maar we kunnen alleen maar hopen, zoals eerder al gezegd, dat iedereen die voor dit money grubbing project verantwoordelijk was voor de rest van hun leven in één of ander goot moet leven door al de lawsuits. dat zou pas nen feelsgoodman zijn |
Quote:
Via Kickstarter zou men zijn kickstarter inleg kunnen terugvragen maar dat is peanuts. Als ik me niet vergis is de kickstarter tot iets van een 2 mil gegaan. Nog altijd 171mil minder dan via de Star Citizen website. :rolleyes: Moet toegeven dat ik ook nog geneigd geweest ben om mee te doen via de kickstarter indertijd. Maar wou wachten op de release, die er dus niet komt. Hallucinant verhaal toch deze Star Citizen. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
je kan toch al effectief spelen als je ervoor betaald hebt?
Quote:
|
Voor maar 49$ ben ik al tevreden. We zien wel wat er van in huis komt. Ik heb al slechtere kickstarters meegemaakt...
|
Quote:
|
Er is geen bocht, enkel een rechte baan van start tot finish :
pay to win spelers zijn gespuis. Verdienen het. Ze zijn zelf medeschuldig aan het in stand houden van zulke 'oplichterij'. |
eh, toch bijlange niet alle backing is pay2win?
bij een type battlefront 2 krijg je tenminste een volledig spel qua beloftes en dat maakt het hoogstens moreel verwerpelijk om fanboys en kinderen aan te zetten tot spenderen. wat hier gebeurt is gewoon pure criminele afzetterij, met excuses en uitstellen terwijl ze ondertussen maar meer en meer geld vragen via backing én subscriptions. hoeveel % van't spel is ondertussen al af? 60? gaat het er ooit komen? ja tis frustrerend dat er mongolen bestaan die in charlatan praatjes trappen maar het laatste dat ge moet doen is die mensen opt zelfde niveau zetten als de mensen die actief een ponzi scheme opzetten. of moeten we alle mensen die dertijd zijn bamboozled door madoff ook maar even hard straffen als hem? das te achterlijk voor woorden |
superschepen kopen is pay2win. Is zowat de definitie van pay2win.
Evenzeer moeten we dus dat pay2win scum niet op hetzelfde niveau zetten als gewone backers. Dat is ook te achterlijk voor woorden. je bent veel te zwart wit bezig radje. Je moet eens leren dat de wereld grijs is. |
Quote:
|
Lol, je kan geen schepen houden die je steelt:
http://www.pcgamer.com/if-you-steal-...t-of-the-game/ |
Ah nee, want dan valt heel hun buy-to-win microtransactiesysteem in elkaar. Waarom een schip kopen, als je het gewoon kan stelen?
|
Ik hoop dat 'starships kopen met echt geld' uiteindelijk niet de "horse armor" zal blijken later in een tijd waar het de normaalste zaak is geworden, misschien wel in een dystopische wereld waar enkel rijken aan escapism kunnen doen met de rest op de fiets (ref. Black Mirror) :)
|
|
Nog wat geld uit whales kloppen, dacht Chris Roberts.
|
All times are GMT +1. The time now is 19:57. |