Shrimp Refuge Forums

Shrimp Refuge Forums (https://forum.shrimprefuge.be/index.php)
-   Shrimp Town (https://forum.shrimprefuge.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Conflict in Oekraine (https://forum.shrimprefuge.be/showthread.php?t=22840)

Nike123 27-04-2022 08:53

die mag wel eens 's nachts door molenbeek lopen om zich belg te voelen

Wazeiterna? 27-04-2022 19:09

Waar is de tijd dat ge de naam Gazprom nog 70 minuten lang onbewust in uw ooghoek had tijdens elke Europese voetbalmatch.

https://i.ibb.co/rxHJ6vd/1651038917565m.jpg

Op bovenstaande foto ziet ge Putin letterlijk Bulgarije afsluiten. Allez, ik moet me misschien nog bijscholen in afsluitfoto's.

lapino 27-04-2022 19:40

Niet dat ik het wil zien gebeuren, maar vraag me echt af wat gevolgen zouden zijn als die onnozelaar er werkelijk in slaagt een kernbom af te vuren. Gaan de US dan heel Rusland platbombarderen? Of gaan we dan ineens plooien en Putin zijn goesting geven? Dunno.

sn1p3r 27-04-2022 19:59

Ge hebt nuken, nuken en nuken eh.

Wat ik nog zie gebeuren; tactical nukes op bepaalde steden (Odesa, Marioepol, Kiev etc) met beperkte payload. Die steden gaan weg zijn, maar de collateral damage zou binnen Oekra´ne blijven.

Dus lokale vernietiging op een afgebakend gebied binnen Oekra´ne.

Wat ik niet zie gebeuren; een rechtstreekse aanval met een nuke op een stad als Brussel, Londen, NYC etc.

Dus lokale vernietiging op een afgebakend gebied buiten Oekra´ne.

Evenmin zie ik Terminator scenarios ook niet gebeuren; zo veel mogelijk bommen op zo veel mogelijk targets (buiten Oekra´ne, maar zelf binnen Oekra´ne) om zo veel mogelijk schade toe te brengen.

Wel effe duidelijk zijn, ik vind geen enkel van bovenstaande scenario's aanvaardbaar. Maar wie ben ik.

Ja-Rune 27-04-2022 20:06

Ik heb een tactical flashlight.
De ruimte is dan goed verlicht maar de geburen merken er minder van.

Wazeiterna? 27-04-2022 20:24

Quote:

Originally Posted by sn1p3r (Post 1663802)
Ge hebt nuken, nuken en nuken eh.

Wat ik nog zie gebeuren; tactical nukes op bepaalde steden (Odesa, Marioepol, Kiev etc) met beperkte payload. Die steden gaan weg zijn, maar de collateral damage zou binnen Oekra´ne blijven.

Wat ik niet zie gebeuren; een rechtstreekse aanval met een nuke op een stad als Brussel, Londen, NYC etc.

Dus lokale vernietiging op een afgebakend gebied buiten Oekra´ne.

Evenmin zie ik Terminator scenarios ook niet gebeuren; zo veel mogelijk bommen op zo veel mogelijk targets (buiten Oekra´ne, maar zelf binnen Oekra´ne) om zo veel mogelijk schade toe te brengen.

Wel effe duidelijk zijn, ik vind geen enkel van bovenstaande scenario's aanvaardbaar. Maar wie ben ik.

Maar wat zou dan de tegenreactie moeten zijn. Ook al bij een minimale-impact-tactical-nuke op Mariupol om maar een totaal irrelevante plaats te noemen wegens quasi totaal verwoest.

Moest ik Biden zijn, zou ik dan meteen een van mijn strategische nukes afvuren op zo een iconisch Kremlin-koepeltje of alleszins op de plaats waar Putin verblijft.

CSM 27-04-2022 20:24

https://i.imgur.com/cCp0fgt.jpeg

Wazeiterna? 27-04-2022 20:27

CSM stop eens met drie weken oude memes te plaatsen en beantwoord de vraag.

CSM 27-04-2022 20:46

Wazeiterna? 27-04-2022 20:51

Quote:

Originally Posted by CSM (Post 1663812)

Een bom op het Kremlin of nie?

sn1p3r 27-04-2022 21:32

Quote:

Originally Posted by Wazeiterna? (Post 1663806)
Maar wat zou dan de tegenreactie moeten zijn. Ook al bij een minimale-impact-tactical-nuke op Mariupol om maar een totaal irrelevante plaats te noemen wegens quasi totaal verwoest.

Moest ik Biden zijn, zou ik dan meteen een van mijn strategische nukes afvuren op zo een iconisch Kremlin-koepeltje of alleszins op de plaats waar Putin verblijft.

Eerst en vooral zou dat een all-out (nucleaire) war triggeren met Putin. Genre Terminator.

Ten tweede zit Putin in een atoomschuilkelder. Dat is net gebouwd om zo iets te weerstaan. Er zullen ook wel genoeg tunnels en failsafes zijn moesten ze toch eerst nen bunkerbuster er door krijgen. (Uiteraard kan hij daar niet eeuwig blijven, maarja)

Ik denk dat de enige oplossing een onderhandelde oplossing zal zijn.

Jack Carver 27-04-2022 21:59

Mannen in RoemeniŰ en Polen (nato) zullen lachen als putin met mini nukes op Odessa begint ofzo begint

Plus dan krijgt hij zijn ┤bevrijden van nazi┤s┤ toch niet meer verkocht.

Wazeiterna? 27-04-2022 22:09

Dat dreigen met kernwapens in hun militarire doctrine staat, weet iedereen. Maar wat als ze dat ineens zelf op hun dak krijgen? Ik vermoed dat die hun bommenarsenaal niet even wijd verspreid over de wereld ligt als dat van NATO? Kan dat niet makkelijker geelimineerd worden zonder de wereld 350 keer te doen vergaan?

sn1p3r 27-04-2022 22:13

Neen, want submarines en intercontinentale raketten.

blumcole 28-04-2022 00:51

Ik vermoed dat dan gans Europa en de VS mobiliseert en strategische aanvallen zullen worden uitgevoerd op alles wat militair Rusland is. Kan mij geen nucleaire oorlog voorstellen. Daar heeft niemand baat bij en dat krijgt Putin nooit verkocht in't Kremlin imo.

In ieder geval gaat het de wereld veel doden en veel geld kosten en mij veel bruine onderbroeken opleveren.

acku 28-04-2022 06:46

en eindelijk van het probleem Molenbeek verlost

Lacroix 28-04-2022 07:38

De kans van een mini nuke (en sowieso niet via een intercontinentale raket) op een stad in Oekraine schat ik toch ook niet onbestaande in hoor. Denk dat Putin daar ongetwijfeld toe in staat is.

En geen idee wat daar dan de juiste reactie op is... maar zelf dan ineens een ICBM richting Rusland gaan sturen, gaat gewoon een reŰle kans geven op mutual destruction en een extinction level event.

Dan is militair terugslaan met conventionele wapens in Oekraine, en Rusland verder isoleren een stuk veiliger lijkt me.

sn1p3r 28-04-2022 08:23

Quote:

Originally Posted by sn1p3r (Post 1663802)

Quote:

Originally Posted by Lacroix (Post 1663845)
De kans van een mini nuke (en sowieso niet via een intercontinentale raket) op een stad in Oekraine schat ik toch ook niet onbestaande in hoor. Denk dat Putin daar ongetwijfeld toe in staat is.

Voila, c'est ša

Moer 28-04-2022 08:38

Tegelijk moet ge wel klaar zijn om effectief op de knop te duwen om te vermijden dat Rusland het doet. Dat is de enige manier om correct aan afschrikking te doen. Die plannen van een tegenreactie zijn duidelijk en liggen klaar hoor. Daar moet niet veel over nagedacht worden.

Het enige waar ik schrik van heb is een dementerende putin met een AprŔs nous, le dÚluge gevoel.

blumcole 28-04-2022 09:18

Quote:

Originally Posted by acku (Post 1663834)
en eindelijk van het probleem Molenbeek verlost

Wat hebben die te maken met mĺn bruine onderbroeken? :?

All times are GMT +1. The time now is 19:50.