![]() |
Heeft er iemand een idee...
Situatie: je bent op zoek naar een of ander random 'ding' en je denkt: 'hey, iemand op SR zal wel weten waar ik dat kan vinden'.
Probleem: je weet niet in welk topic je je vraag moet zetten, tenzij er een draai aan te geven zodat het bij verheugd of geërgerd terecht komt. Mogelijke oplossing: dit topic... Voor alles waar je wat goede raad voor wil hebben, of als je gewoon wil weten waar je dit of dat kan vinden: vuur uw vraag hier af. Ik geef alvast het startschot... Iemand een idee waar ik plastic zakjes vind, zoals die vroeger in de GB hingen voor uw aankopen in te steken? Vroeger was dat met de KAJ gewoon eens in de GB langs de kassa passeren en daar een pak meesleuren, maar tegenwoordig zijn die zakjes er dus niet meer. |
In de GB zelf tiens :).
In elke supermarkt verkopen ze toch plastic zakken, doorgaans bedoeld als vuilniszakjes? |
Ze liggen achter de kassa, en je betaalt er nu € 0,03 voor.
|
Quote:
|
wel gek hoe "ze verkopen dat daar" toch verkeerd geinterpreteerd kan worden als "ze geven dat daar gratis weg aan de kassa"
|
Vroegen gaven ze dat ook gratis weg :) Sinds een paar jaar moet je er voor betalen, milieucrap. Of mensen zo proberen duurbare zakken te laten kopen. Maar op een gemiddelde aankoop van 40 euro in de supermarkt zie ik 3 cent niet direkt als een heavy load, ook al is een herbruikbare zak uiteindelijk goedkoper.
|
bij kleinere winkels kunde die nog wel gratis krijgen, nachtwinkels, groenten en fruitwinkels. ook een goede bron van "vuilzakken" zijn die doorzichtige zakken die ze bij de groenten en fruitafdeling van de supermarkt hebben, alleen zijn die ewa klein.
|
Marktkramers zijn ook een goede bron. Die kopen die dingen op van faillissementen en stopzettingen.
|
Het lollige aan die herbuikbare zakken is dat ze belastender zijn voor het milieu, aangezien ze zowat 10 maal moeten gebruikt worden om te compenseren voor de extra vervuiling bij productie, en de mensen dat telkens vergeten mee te brengen. Mijn kasten puilen uit van die herbuikbare zakken :(
|
Bij uw plaatselijke beenhouwer/groentenboer/ev. bakker. (dus niet de AD Delhaize of zo, maar de "kleine" zelfstandige)
|
In winkels, in de rekken, liggen ook gewoon zakken die ge in uw vuilnisbak steekt thuis. Zo van die rollen kunt ge ook kopen.
|
Ik heb er ook een: waar koop je een lamp voor
http://www.oldfieldlighting.co.uk/im...de_tolomeo.jpg... In elk geval al niet in Brico of Delhaize... |
Ikea? :/
|
Leenbakker, Blokker
|
Quote:
|
Yeh idd, in Mechelen staan ze ook.. Dacht dat ze er hesp gingen tegen plakken.
|
zo een cassette met een aux-kabel voor in een cassettedeck te steken en die dan aan te sluiten op een ipod of iets dergelijks. ik wil de originele installatie van mijn nieuwe bolide niet vernaaien door daar zo een high tech ding in te laten zetten, maar ik luister toch ook graag naar iets anders dan cassettes.
|
heb normaal nog wel een exemplaar in de kelder liggen, kzal eens kijken straks...
|
Quote:
Dus gebruik ik al die zakken als vuilzakje. Eens vol kap ik dat in de grote vuilzak. Nu is het volgens mij toch veel milieuvriendelijker om van die biologisch afbreekbare zakjes gratis weg te geven en die dan als vuilzak te gebruiken of gewoon weg te gooien dan van die dikke plastic dingen die uiteindelijk ook bij het vuilnis komen. |
Over die palen: heb ze ook al gezien. Dendermonde Gent en mechelen hebben ze ook. Oranje, groen blauw en roze trouwens. En ze houden ze goed verborgen want in mechelen was vorige week helemaal vanboven aan de oranje paal een stukje los gekomen en 2 dagen later hadden ze het opnieuw vast geplakt. Waarschijnlijk wel ergens reclam van de nmbs ofzo. Wel vreemd aangezien hun nieuwe huisstijl (die ze heel stilletjes overal aan het implementeren zijn) enkel wit en fluo oranje bevat. (en een beetje donkerblauw voor het logo)
|
All times are GMT +1. The time now is 11:14. |