Thread: Multi - Virtual Reality
View Single Post
Old 10-11-2021, 15:57   #1621   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack The Ripper View Post
Werkt het goed om games vanaf je PC te streamen over wifi naar de Quest 2? Of is dat niet aan te raden? Is die response-time dan ok of zit ge met input lag tijdens het spelen? (waar ge in VR rap zeeziek van zult worden).
Werkt surprisingly goed. Zoals steeds met wifi hangt het van situatie tot situatie af. Afstand router en je play area, al dan niet 5Hz congestion op je gekozen kanaal in je area en of je PC via ethernet op je router hangt (*). Ik vind het voordeel van draadloos en vrijheid ver boven het verschil in fidelity van Oculus Link (USB-C kabel) naar Airlink.

Met zijn throughput van up to 2gbps heb je met een link cable nu eenmaal minder H.264 compressie en latency, maar Airlink voelt ronduit goed aan en ik heb ook draadloos Half-Life: Alyx en tal van PCVR content gespeeld zonder op geen enkel moment iets van "fuck was da" te hebben zelfs vergeleken met native PCVR op Valve Index.

EDIT:

Bij nader inzien ging je vraag misschien over dit: PC op ethernet naar je router is toch wel een must voor airlink. Al zou ik heel graag testen met een wifi 6 setup met zowel PC als Quest 2 op wifi. Wifi 6 heeft veel betere bandwidth en vooral latency. Met wifi 5 en dus beiden PC en quest op wifi gaat het in een pinch, maar de latency is toch wel kinda high.

Er zijn mensen die succes hebben met hun PC als wifi accesspoint en dan tweede wifi als internet egress.
Maar of dit goed werk, kweetnie, lijkt me nogal een hassle.

Ethernet over Power is een vraagteken en wat dit zou betekenen latency wise.

Quote:
Ik heb een medion-setje momenteel, dat is wel ok op zich maar die kabel ambeteert mij te veel om echt van VR te genieten. Ik zou iets willen zonder kabel, en zonder te veel poespas om dat op te zetten.
De Quest 2 is een perfect fit indeed. Ik kan me niet echt meer forceren om via kabel te spelen, hoewel ik er vroeger nu niet zoveel last van had. Maar nu voel ik dat onmiddellijk en is vervelend eens je Quest 2 gewoon bent.

Het feit dat ik tijdens een snelle lunch pauze die headset op mijn kop kan zetten en binnen 30 seconden aan het VR'en ben, either native of PCVR, is absoluut key. Ik ging dat voorheen nooit doen, too much hassle met Valve Index bovenhalen, kabel checken, etc.

Quote:
Met de Quest 2 kunt ge zelfs buiten gamen , dan heb je echt volledige bewegingsvrijheid, dat lijkt me een sterke troef.
Bijna overal aan VR kunnen doen is idd een must. Je ziet mensen in sporthallen of dojo's, de max. Ook buiten idd, alleen opletten om geen directe sunbeam in je lenzen te hebben voor lang, of grote kans dat het game over is voor je scherm vanwege de sick lens magnification.

SteamVR content werkt prima he op Quest 2, en ook via Airlink. De meeste PCVR games zijn op SteamVR bij mij. De Oculus store is soms wel een incentive vanwege crossbuy en dus de beide versies te hebben van een spel. Er komt geen linking tussen Steam en Facebook of Oculus account bij kijken. Je start Airlink, start SteamVR en game on.
PC gaming: LG CX 48" 4K@120hz OLED G-Sync, Intel i9-10900K, NVIDIA GeForce RTX 3090 24GB, Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe SSD, Corsair Hydro H115i RGB Platinum, Corsair Obsidian 500D RGB case
PC gaming2: Lenovo Legion 7 laptop / AMD Ryzen 7 5800H, GTX 3080 165W / 16inch 2560x1600 165Hz
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX Certified
VR: Valve Index / Oculus Quest 2 | Console: PS5 | Arcade: Arcadeo CLASSIC 2 cabinet /w Hyperspin 29k games / 26" Upright Racing Cabinet)

Last edited by Cybdm; 10-11-2021 at 16:17.
Cybdm is offline   Reply With Quote