View Single Post
Old 28-12-2021, 17:23   #3   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

Cinema's wie weet terug open, ga dit zien! Blij dat ik hem zaterdag heb kunnen meepikken. Niet makkelijk om te wegen tegen het origineel, maar had het gevoel dat dit wel als een meesterwerk in its own right kan worden beschouwd. Eentje die inderdaad ook voor de komende 60 jaar meekan. Kan mij geen musical van de voorbije 30 jaar voor de geest halen, ook La La Land niet, die zo goed werkt. 't Is alsof Spielberg nooit anders heeft gedaan. Het vakmanschap en de production value die je altijd van zijn crew kunt verwachten, met zelfs wat minder valse noten of sentimenalisme dan zijn laatste paar films. Nog wel lollig dat er een paar bejaarde knarren achter deze film zitten - meeste generatiegenoten zijn hun magie of talent wel wat kwijt.

Als ik de dingen die ik minder vond aan het origineel naast elkaar leg, lijkt dit een verbetering op alle vlakken. Maar als je dan het origineel weer opzet, kun je ook moeilijk langs de zuiverheid daarvan, de straightforward beeldtaal, de heldere choreografie, de primaire kleuren. De openingsscene vam het origineel had me meteen bij mijn nekvel, dit was wat messier.

Misschien zegt het allemaal veel over de ongenaakbare kwaliteit van de musical op zich, dat beide films er staan als een huis.

Ik vind Anton wel werken btw, die Baby Driver zijn gezicht geeft me wat Patrick Swayzevibes, gecombineerd met wat Hayden Christensen, Sterling Hayden en Ralph Bellamy. Babyface indeed, maar niet ongeloofwaardig per se - en beter dan de colgatekop van het origineel
eye is offline   Reply With Quote