View Single Post
Old 15-02-2022, 09:10   #711   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lacroix View Post
Maar ik ga het niet goedpraten om keys te kopen "want anders had ik het toch nooit gekocht" of "jamaar dan hebben ze toch iets extra omzet, anders hadden ze niks", want in een digitale wereld is dat wel een heel gemakkelijk argument om jezelf alles toe te eigenen zonder ervoor te betalen.
Voor dat we hier elkaar tussen de regels een en ander toe insinueren, ik koop misschien 5% van mijn games op key sites en betaal met plezier de volle pot en ik doe dat soms heel bewust, zelfs voor iets die ik op gamepass vinden kon (Mechwarrior 5 is een voorbeeld, te niche, devs kunnen elke eurocent gebruiken en wil dat die franchise blijft gaan).

Het is ook hypocriet om wanneer het op games aankomt "economy cheating" louche te noemen om dan materiaal te importeren via aliexpress en noem maar op wat vaak net hetzelfde is voor de fabrikant van goederen x. Hell, geheel de "action" ketels draaien rond verdoken economy cheating.

Net zoals met het gewone leven of voedsel, cosmetica of andere, koopt je bepaalde dingen aan full of hogere prijs en kies je ervoor om op andere dingen te besparen en je beste koop te vinden. En terug naar gaming; de graad waarin je de kantjes ervan afloopt bepaald je "foei" factor, als dat al bestaat - to each there own.
PC gaming: LG CX 48" 4K@120hz OLED G-Sync, Intel i9-10900K, NVIDIA GeForce RTX 3090 24GB, Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe SSD, Corsair Hydro H115i RGB Platinum, Corsair Obsidian 500D RGB case
PC gaming2: Lenovo Legion 7 laptop / AMD Ryzen 7 5800H, GTX 3080 165W / 16inch 2560x1600 165Hz
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX Certified
VR: Valve Index / Oculus Quest 2 | Console: PS5 | Arcade: Arcadeo CLASSIC 2 cabinet /w Hyperspin 29k games / 26" Upright Racing Cabinet)
Cybdm is offline   Reply With Quote