Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 16-02-2021, 14:53   #181   link
Dorfmeister
O_o

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Publiekelijk en herhaaldelijk de fascist uithangen is reden voor ontslag. Big whoop.
Vrijheid van meningsuiting. Het interesseert me echt niet wat acteurs, sporters, schrijvers, enzovoort op Twitter smijten. Dat behoort tot hun eigen privésfeer. Iemand die in de horeca werkt, kan dat ook doen en zal daar geen last van hebben. Het zijn natuurlijk beroepen met een publieke aard, maar per slot van rekening blijven het twee maten en twee gewichten.

Iemand zoals Kevin Spacey die jongentjes wat zit te bepotelen, lijkt me logisch dat die wordt doodgezwegen. Dat zijn ook simpelweg strafbare feiten. Een mening verkondigen is dat niet. Als dat wel gebeurt, ontstaat er een wedloop naar polarisatie van elke mogelijke uitspraak. Pedro Pascale zijn vuil werd ook naar boven gehaald met op zijn minst één betwistbare uitsrpaak.
Dorfmeister is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2021, 15:42   #182   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Iemand in de horeca gaat even hard de deur uitvliegen als die zo een onzin verkoopt op Twitter.
Old 16-02-2021, 15:59   #183   link
Dorfmeister
O_o

Denkt ge? Ik denk niet dat werkgevers de Twitterfeeds van werknemers iedere dag gaan napluizen tenzij het een shitstorm wordt. M'n facteur kan een groot QAnon-fanaat zijn, maar volgens mij gaan ze dat bij BPost niet weten.

Er zijn twee zaken die ik nogal arbitrair vind:

1) Het verschil tussen publieke en niet-publieke functies
2) De ethische beoordeling of een tweet aanstootgevend is of niet

Ik ben er wel mee akkoord dat die geit dat niet online moet gooien, maar dat geldt voor links-getinte tweets evenzeer.

Soit, 't is geen discussie dat ik in deze thread ga voeren. Daar bestaan andere threads voor
Dorfmeister is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2021, 22:25   #184   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Goh. Disney is nogal familievriendelijk en hare zeik straalt dan zowat af op dat bedrijf, zeker omdat het nogal ze speelt in een nogal high profile serie.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2021, 09:52   #185   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Star is begonnen.

Van de Alien-franchise staat alleen de eerste film en Covenant erop. Hoe belachelijk is dat nu? Gelukkig is er nu wel Nederlandse ondertiteling (in tegenstelling tot op Prime, waar de ondertiteling enkel in het Frans was, zelfs niet in het Engels).

Achja, we hebben nu toch eindelijk weer digitale toegang tot Futurama. Ook wel benieuwd naar Solar Opposites (nieuwe tekenfilmserie van de maker van Rick&Morty).
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2021, 22:19   #186   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Er was ons wel ook Always Sunny beloofd en dat staat er niet op
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2021, 06:54   #187   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Star is begonnen.

Van de Alien-franchise staat alleen de eerste film en Covenant erop. Hoe belachelijk is dat nu? Gelukkig is er nu wel Nederlandse ondertiteling (in tegenstelling tot op Prime, waar de ondertiteling enkel in het Frans was, zelfs niet in het Engels).

Achja, we hebben nu toch eindelijk weer digitale toegang tot Futurama. Ook wel benieuwd naar Solar Opposites (nieuwe tekenfilmserie van de maker van Rick&Morty).
Futurama fucq ye!
Lang naar gezocht om dat op makkelijke manier te bekijken met ondertitels
acku is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2021, 07:55   #188   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

Futurama idd wel vet, heeft paar jaar geleden op Netflix gestaan, maar afgehaald.
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2021, 08:50   #189   link
Deff
!= Deffe

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Star is begonnen.

De industrie van TV en filmrechten blijft een klucht. Alles van Alien zal er wel aankomen, maar heel wat titels zitten nog in bundel deals die met tijdelijke exclusieve rechten verkocht zijn aan andere providers voor de Belgische / Vlaamse markt (want zoals je met Alien ook hebt gemerkt worden die rechten per taalgebied verkocht, dus kan goed zijn dat Prime enkel Franstalige rechten voor België had). Het voordeel is dat een combinatie van Netflix, Streamz en Disney+ eigenlijk amper duurder is als wat een kabelabonnement met set top box kost, dus ik combineer ze voorlopig alle drie (prime 2x geprobeerd maar echt te weinig aanbod).
Deff is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2021, 09:40   #190   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Prime is nochtans de goeie keuze als je het meer volwassen werk zoekt, al moet je vaak vrede nemen dat er geen ondertitels zijn (of de franse nemen). Aan slechts 5 euro is t beperkte aanbod dan ook deels gecompenseerd
Heb ze momenteel ook allemaal trouwens
acku is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2021, 10:28   #191   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Ik heb ze ook alle drie (vier zelfs, met Streamz). Tegenwoordig kijk ik het meeste Prime, maar dat komt dan vooral omdat ik de X-Files nog eens volledig aan het uitkijken ben, dus dat vergt wel wat tijd. Aangezien ik regelmatig (boeken) bestel op amazon.nl krijg ik de kosten eruit puur door de besparing op verzendkosten.

Netflix blift hier in huis de hoofdprovider, al komt dat vooral door mijn vrouw die elke mogelijke crimi-reeks bekijkt in om het even welke taal. Zelf kijk ik tegenwoordig vooral de tekenfilms (Archer, Big Love, F is for Family, Hoops, Rick&Morty, Paradise PD ...). Qua series heb ik het gevoel dat ik mijn backlog er op netflix ondertussen wel uitgehaald heb. Af en toe eens een nieuw seizoen oppikken, maar er is voor mij nog weinig dat ik lekker x-aantal seizoenen volledig kan beginnen bingen.

Disney is vooral voor de kindjes. Had veel hoop voor Star, maar dat valt dus enorm tegen. Moesten de kindjes er niet zijn, ik zou die het eerst van de drie grote opzeggen.

En Streamz zou ik ook opzeggen, maar ben nu met mijn dochter F.C. De Kampioenen beginnen kijken. Wat een stiekeme gezelligheid toch.

Last edited by HeLLBirD; 24-02-2021 at 11:24.
Old 24-02-2021, 11:11   #192   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
x-files staat nu ook op disney+ en diene star, dacht ik ?

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2021, 11:26   #193   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Ja, X-files staat nu ook op Disney, dus het is maar de vraag hoelang het nog op Prime blijft staan. Maar Prime heeft naast X-files ook nog altijd een beter aanbod dan Disney, voor mij toch, en op dit moment. Dus zelfs als X-files zou verdwijnen, vind ik Prime nog altijd de moeite, zeker voor zijn lage prijs en rekening houdend met de extra kortingen/geen verzendkosten op de webshop.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules