Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 06-12-2021, 13:01   #21   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Zelfs Medion is in dit economische noodweer interessant geworden.
Old 06-12-2021, 15:10   #22   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Het blijft toch triestig dat je zo'n systeem 2-3 jaar geleden echt wel had kunnen samenstellen voor de helft van het geld.
Metal is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2021, 20:46   #23   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Klopt, alleen daarom al probeer ik toch zo veel mogelijk mensen aan te sporen te wachten.
Old 07-12-2021, 10:43   #24   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

ge kunt eigenlijk beter nu een abonnement pakken op Geforce Now ofzo.
Gaat u minder kosten dan een nieuwe pc.
A-star is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2021, 10:52   #25   link
DontLikeJelly
Senior Member

DontLikeJelly's Avatar

Zoontje heeft deze van de moeder afgeluisd:Lenovo Legion T5 26AMR5 - Towermodel - AMD Ryzen 7 5800 - GeForce RTX 3070 8GB - 16 GB DDR4-3200 - 1TB SSD M.2 2280 PCIe 4.0x4 NVMe - 802.11ax WiFi + BT 5.1 - Windows 10 Home - zwart

Leek me wel een best systeem. Staat nu al 100 euro duurder dan verleden week lol.

edit: in de comments staat dat die 200 euro goedkoper was enkele maanden geleden
DontLikeJelly is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2021, 13:33   #26   link
murda
Ik ben er nog altijd

murda's Avatar

Ik zit ook al een tijdje te kijken en ik heb het ondertussen opgegeven.
Old 07-12-2021, 13:47   #27   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Ge kunt u op dit moment best een xbox series x proberen aan te kopen via die telegram groepen, dat gaat redelijk vlot als je uw telefoon altijd bij hebt. Zowat alle interessante pc games komen daar ook op uit.
Old 07-12-2021, 13:51   #28   link
Jens
Member

Of een RTX3080 abonnement nemen bij Geforce Now, kost 100 euro per 6 maand.
Met de huidige elektriciteitsprijzen is dat goedkoper dan een eigen videokaart te laten draaien. Wel een snelle en onbeperkte internet connectie voor nodig.
Jens is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2021, 14:14   #29   link
inqubus
Senior Member

als ge echt een pc wil: probeer bij amd zelf en kaart te bemachtigen. Elke donderdag is er een loterij. Ofwel u inschrijven bij telegram of discord groepen om zo een FE van nvidia te pakken te krijgen.

Ik heb zelf mijn 3080FE zo te pakken gekregen aan de gewone prijs (720 euro ofzo). Het is nu wel al 3 weken geleden dat ze nog eens te koop waren.

of koop idd een xbox gekoppeld aan een gamepass abbo. Ge gaat er mee zoet zijn de komende jaren
inqubus is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2021, 14:15   #30   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Om één of andere reden vind ik cloud-gamen nog altijd niet interessant wegens lag. Ben daar te gevoelig voor en stoort me enorm. Als je games wil spelen op een degelijk performant en nog eens hyperstil systeem, dan is een XsX echt een fantastische koop nu. Ik heb voor mijn Asus TUF RTX3080 iets van een 800 euro betaald (denk ik toch) en eigenlijk is dat belachelijk veel geld als je dat vergelijkt met wat je op een XsX krijgt voor pak minder geld.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2021, 14:19   #31   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

bij ne google stadia is er toch niets van lag? geforce now nog nie geprobeerd ma alst zelfde soort technologie is zit da wel snor
Old 07-12-2021, 14:45   #32   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Stadia zou ik zelf wel van weg blijven. Dat lijkt gedoemd om te mislukken. Als dat nu eens geen gesloten ecosysteem zou zijn, zou het veel aantrekkelijker zijn als zo.
Old 07-12-2021, 14:57   #33   link
Jack Carver
white male hetero unicorn

Jack Carver's Avatar

Hoe kan dat geen gesloten ecosysteem zijn?
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2021, 15:06   #34   link
Jens
Member

Stadia zou ik ook van wegblijven omdat je games in hun eigen store moet kopen, terwijl je met Geforce Now wel je eigen games library van Steam, Epic etc kan gebruiken op een soort virtuele machine.
Geforce Now heeft servers in Amsterdam, Frankfurt en Parijs dus qua latency zit dat goed voor ons.
Jens is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2021, 15:08   #35   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Dat is het toch wel, dat zeg ik net. Je bezit al een hoop games op Steam/Uplay/EA/whatever maar moet alle games opnieuw kopen om ze via Stadia te spelen. De prijzen zijn ook niet bepaald interessant voor zover ik weet. Als Stadia, door tegenvallend succes, eens op de fles gaat... wat dan? Het heeft niet echt een vliegende start genomen, wel? De technologie kan dan wel goed werken, maar ik vrees dat dit, in deze staat, niet echt van de grond gaat geraken en "investeren" in dat ecosysteem niet de beste beslissing zou zijn.

Last edited by Metal; 07-12-2021 at 15:11.
Old 07-12-2021, 15:30   #36   link
radje
(no homo (homo))

radje's Avatar

geforce now is geweldig, het enigste dat het heeft is dat het gevoelig is aan traag interwebs en slecht omgaat als om één of andere reden uw wifi ambetant doet. voor de rest alleen maar goede zaken over te zeggen: het heeft games van steam, epic en zelfs publisher specifieke launchers en ge moet nooit opnieuw kopen

ik had al een founders abonnement omdat ik voor een bepaalde datum een membership had en ik heb nu ook nen pre-order gedaan voor 3080 founders dat ergens deze maand zou uitkomen voor mijn regio. 89 euro voor een half jaar ideaal: mijn multiplayer games stream ik nie en speel ik normaal voor minimum lag etc en mijn sp games kan ik gewoon streamen aan betere performance dan mijne current setup kan kek. 3080 abbonement is ook 120 fps ipv 60

dankzij geforce now staat er bij mijn ouders zelfs een scherm en groter keyboard da ik aansluit op mijne laptop

y'all motherfuckers are crazy
radje is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2021, 15:33   #37   link
radje
(no homo (homo))

radje's Avatar

vooral dees heeft mij overtuigd

The “Founders for Life” benefit provides GeForce NOW users who started a paid Founders membership on or before March 17, 2021 the opportunity to continue to use their Founders membership at its introductory price and plan features without a set end date, so long as NVIDIA offers the GeForce NOW service in your country.

Founders members can upgrade to the new GeForce NOW RTX 3080 membership at no risk! You’ll keep your Founders for Life benefits as long as you remain in good standing on any paid membership plan.

dus als 3080 abbo mij tegensteekt of toch te weinig toe gaat voegen voor de prijs kan ik gewoon terug gaan naar dat vorig voordelig abbo

y'all motherfuckers are crazy
radje is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2021, 15:50   #38   link
Jack Carver
white male hetero unicorn

Jack Carver's Avatar

Stadia is eigenlijk het ideale platform voor wie geen recente console of pc heeft en toch eens 1 topgame wil spelen. (of ne FIFA).

Echter lijkt ubisoft den enigen dev die dat begrepen heeft. En dan nog zie ik geen marketingcampagnes om die groepen te bereiken.

Zeker als het al ingebouwd zit in nieuwe smart tv's en ge enkel een controller nodig hebt en vertrokken zijt.

Ik heb zo Cyberpunk bij release kunnen spelen dat was toch een geweldige ervaring.
Ondertussen voor 10€ per maand een al al bij degelijke database aan gratis pro games geclaimd.

Feit is wel dat de prijzen van de games zelf psychologisch gezien wel hoog zijn. En "echte gamers" kopen toch een console of een pc, dus kunnen even goed daar goedkoper hun games op spelen.

maar voor echte casuals die eens 1 keer Far Cry of AC willen spelen is het echt wel het meest laag drempelige platform.
moest de nieuwe football manager daar op komen, had ik wss geen gamepass genomen.

Maar t lijkt er op dat Google het zomaar opstart om de tech eens te testen zonder er echt all in op te willen gaan qua marketing of grote devs binnen te halen. Als MS ( of Sony) dat wel gaan doen, gaat het inderdaad geen geweldig succes worden.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2021, 01:23   #39   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Als casual zou'k nu toch wel gaan voor een Series S met gamepass. Spotgoedkoop toestel, abo met veel (goeie) games, ge kunt ze steamen als ge wilt en ge hebt tenminste de optie om games te kopen en offline spelen.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2021, 07:55   #40   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Als dat niet voor competitive gaming of 4K is, dan zit ge met een S ook goed. Grootste nadeel is de beperkte SSD vind ik, en dat uitbreiden duur is.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules