![]() |
![]() |
#4042 link |
Senior Member
|
Ik heb nu al een aantal keer voorgehad dat mijn scherm ineens zwart wordt, maar mijn pc blijft gewoon draaien.
Andere keren bevriest mijn pc gewoon, maar wordt mijn scherm niet zwart. Ik kan dan gewoon niks meer doen. Soms is er een week niks aan de hand, maar gisteren had ik het weer. Geen idee in welke richting ik moet zoeken... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4045 link |
Datanuke.be
|
PSU kan ook.
![]() |
#4047 link |
Datanuke.be
|
Mobo, ram, allemaal suspects. Maar PSU zeker ook. Beetje te weinig spanning op bepaalde rail = spel blijft hangen. Is nog relatief makkelijk te testen met software die spanning meet en logt
![]() |
#4049 link |
Dark Soul
|
Ik zie tegenwoordig dat de LG 48” C1 oled tv heel populair is om als monitor te gebruiken.
Zijn daar nadelen aan verbonden zoals burnin, of is dat verleden tijd? Voordeel van een 4k tegenover een ultrawide is dat je er console games kan op spelen op native resolutie en dat het geen gekloot geeft met games die niet deftig ultrawide ondersteunen. En je kan nog altijd op 1080p spelen als 4k te zwaar is in games.
Desktop: AMD Ryzen 7 5800X3D 32GB RAM RTX 3070 2x1TB Samsung 970 Evo Asus ROG PG348Q 3440x1440 PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86 Last edited by Jack The Ripper; 09-12-2021 at 09:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4051 link | |
Petrolkop
|
Quote:
Burn in is nog altijd een risico, je moet er wat anders mee omgaan. Maar zelfs al haal ik er maar 4 jaar uit, het zal beter/aangenamer zijn dan eender welke andere monitor op de markt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4052 link |
Dark Soul
|
Yep 43" zou beter zijn, denk ik. Lijkt me ook dat de pixelgrootte ongeveer overeenkomt, terwijl een 48" 4K zal grotere pixels hebben, en dus minder scherp is dan een 34" 1440p ultrawide.
http://www.displaywars.com/34-inch-21x9-vs-43-inch-16x9 Zo te zien is OLED toch nog altijd niet echt aan te raden als monitor, aangezien je op een PC scherm veel statische elementen hebt. Lijkt me dat voor gaming het risico kleiner is op burnin, veel TV's hebben wel trucjes om dat te vermijden.Lijkt me ook vooral een probleem wanneer je jaren hetzelfde spel zou spelen.
Desktop: AMD Ryzen 7 5800X3D 32GB RAM RTX 3070 2x1TB Samsung 970 Evo Asus ROG PG348Q 3440x1440 PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4053 link |
Senior Member
|
Toch opletten, ik heb op mijn C7 OLED toch behoorlijk wat burn-in onderaan in scherm waar ondertitels staan. In begin dat we die hadden, stonden die op felgeel en nooit aan gedacht dat dit kwaad kon maar er is op plaats van ondertitels nu zo'n waas te zien waar (veronderstel gele kleur) wat sleet op zit. Niks dramatisch maar als je het weet, zie je het. TV is ook wel al paar jaar oud nu maar weinig reden om te upgraden. Hij wil maar niet kapot gaan
![]()
![]() |
![]() |
#4055 link | |
Senior Member
|
Quote:
![]() |
![]() |
#4056 link |
Senior Member
|
Yep, indertijd ook contact gehad met LG. Toen ik probleem echt opmerkte, was tv nét 1 maand uit garantie. Hulp vanuit zowel winkels als LG was dan ook onbestaande. Kon wel paneel laten vervangen op eigen kosten, ging duurder zijn dan nieuwe tv. Dus ik negeer het gewoon maar.
![]() |
![]() |
#4060 link |
Datanuke.be
|
Ik zal u een plezier doen lapino en uw tv deze week komen oppikken. Laat maar weten wanneer het past
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|