Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 04-02-2022, 22:48   #121   link
Jack Carver
white male hetero unicorn

Jack Carver's Avatar

Mja dan betaal je en voor de games en voor de streaming.

Stadia is tablet om hotel of t strand, werk pc, elke tv met chromecast

Enfin zonder library en deftig business model is t allemaal niet van tel natuurlijk.

Dieen xcloud bèta zal wel even goed worden maar ondersteunt al geen kb mouse en zijde niks mee op uw tv zonder xbox. (En waarom zou ge bandbreedte verspillen as je gewoon op uw console kan gamen).
Jack Carver is online now   Reply With Quote
Old 04-02-2022, 23:11   #122   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
Mja dan betaal je en voor de games en voor de streaming.
Dat is een opvatting die tijd vraagt om in te burgeren, maar ik zie daar op zich geen probleem in. Die scheiding lijkt me een goeie stap vooruit, je kiest je streaming platform en je kiest waar je games wil kopen. Het argument op PC is nu een stuk eenvoudiger waar men Cyberpunk aan max settings kan draaien op een oude laptop ipv te moeten investeren in dure gaming hardware.

Het zal nog niet iedereen aanspreken maar het gebruiksgemak (geen installaties, drivers of fiddlen met game optimization) en overal spelen waar je wil, of dat nu op werk PC is tijdens lunch, op de laptop van de vriendin, je tablet of wat anders. Als ik héél ver kijk, zoals we nu bezig zijn waar iedereen maar hardware toestellen koopt om in huis te zetten, nah zal net zoals corporate IT naar cloud services gaan in de verre toekomst.

Dit alles rijmt minder met consoles zoals we die nu kennen, de poorten tot de wereld van Sony en Microsoft, vandaag toch.
Maar ik denk als we het aan Microsoft vragen, zal de console twee tot drie generaties verder dan de huidige een streaming device zijn. Al gaan zij uiteraard gaan voor de gamepass + streaming combo, of wie weet bereiken we tegen dan een meer universeel toestel en is Microsoft gaming nog louter een subscription service.
PC gaming: LG CX 48" 4K@120hz OLED G-Sync, Intel i9-10900K, NVIDIA GeForce RTX 3090 24GB, Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe SSD, Corsair Hydro H115i RGB Platinum, Corsair Obsidian 500D RGB case
PC gaming2: Lenovo Legion 7 laptop / AMD Ryzen 7 5800H, GTX 3080 165W / 16inch 2560x1600 165Hz
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX Certified
VR: Valve Index / Oculus Quest 2 | Console: PS5/XBOX SERIES X | Arcade: Arcadeo CLASSIC 2 cabinet /w Hyperspin 29k games / 26" Upright Racing Cabinet)

Last edited by Cybdm; 04-02-2022 at 23:21.
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2022, 23:21   #123   link
Jaak ✅
CEO of Shrimprefuge NV

Jaak ✅'s Avatar

Microsoft bij monde van Spencer al vaker gehint dat de Series X wel de laatste console “as we know it” kan zijn.
Zijn ook al even aan ‘t piloteren met HDMI sticks/dongles om Chromecast-gewijs zo Gamepass uit te kunnen leveren.

Enige wat denk ik de technologie iets of wat belet is mij is connectiviteit en bandwith. Sure, bekabeld en thuis is dat allemaal geen probleem, maar eens ge elders zijt (vakantiehuis, hotel wifi, …), kan dat wel al eens tegen vallen. Misschien is dat anders in de 5G era, maar daarvoor is onze vaccinatiegraad nog te laag.
Jaak ✅ is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2022, 00:23   #124   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cybdm View Post
Maar Geforce Now RTX3080 is damn impressive.
Ik heb het ook en totaal mee akkoord maar het gebrek aan UW support doet mij dikwijls in een lagere resolutie en zonder RTX op mijn PC installeren en spelen. Dat vind ik echt zonde.

idem voor VR games trouwens.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2022, 08:22   #125   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Ik heb het ook en totaal mee akkoord maar het gebrek aan UW support doet mij dikwijls in een lagere resolutie en zonder RTX op mijn PC installeren en spelen. Dat vind ik echt zonde.
Dat en HDR support op PC (is supported op de Nvidia Shield), dat vind ik echt een gemis. Met een deftig HDR scherm is spelen zonder een grote stap achteruit. Dus zeker nog werk aan de winkel.
PC gaming: LG CX 48" 4K@120hz OLED G-Sync, Intel i9-10900K, NVIDIA GeForce RTX 3090 24GB, Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe SSD, Corsair Hydro H115i RGB Platinum, Corsair Obsidian 500D RGB case
PC gaming2: Lenovo Legion 7 laptop / AMD Ryzen 7 5800H, GTX 3080 165W / 16inch 2560x1600 165Hz
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX Certified
VR: Valve Index / Oculus Quest 2 | Console: PS5/XBOX SERIES X | Arcade: Arcadeo CLASSIC 2 cabinet /w Hyperspin 29k games / 26" Upright Racing Cabinet)
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2022, 10:20   #126   link
LukeSoloSalade
Whatabautist

LukeSoloSalade's Avatar

Haha lachen met de sukkelaars die games gekocht hebben op stadia.
Kan best zijn dat streamen en zelf geen spel meer ownen en niks te zeggen hebben als big corporate beslissingen maakt, de toekomst wordt.

Ik hoop dat ik het niet meemaak dat dat de enige keuze is.
Gecertificeerd frituur snack expert
LukeSoloSalade is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2022, 10:23   #127   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Stel je voor dat je een hoop AAA games gekocht hebt voor stadia (hoe achterlijk), benieuwd hoe ze die mensen gaan vergoeden.
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2022, 11:19   #128   link
Jack Carver

Jack Carver's Avatar

Vergoeden? Zal wel in de terms en condities staan zeker?
Old 05-02-2022, 11:25   #129   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Waarom zouden ze vergoeden? Als het zover gaat komen, gaat het platform gaat gewoon aangekondigd worden als end of life vanaf een bepaalde datum, waarna ge na die datum niet meer kunt inloggen.

Misschien dat de publishers zelf nog een vergoeding durven geven, maar dat gaat ook afhangen van publisher tot publisher.

Trouwens, Nintendo gaf ook geen enkele compensatie toen ze de e-store van de Wii offline haalden.
Old 05-02-2022, 12:20   #130   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Dus er wordt door business insider een artikel gepost dat bol staat van de assumpties en aannames en iedereen zit hier al conclusies uit zijn gat te trekken .

Ze hebben nog maar pas goedkeuring gekregen om te lanceren in nieuwe markten en eerder deze week hebben ze nog aangekondigd dat er 100+ games naar de dienst zullen komen. Dus het is een beetje voorbarig om allerlei doomsday berichten te liggen posten.

Los daarvan, als de dienst ooit eindigt heeft Google altijd gezegd dat je eigenaar blijft van de games en dat ze hun verantwoordelijkheid gaan respecteren. Dus als ze er ooit daadwerkelijk de stekker eruit zullen trekken, zal er enerzijds wel een vergoeding aan vasthangen of gaat dat zodanig ver in de toekomst zijn dat er wellicht toch geen kat die games nog aanraakt. Of publishers zelf gaan geen upgrades meer toepassen, waardoor heel het spel uitdooft, wat nu trouwens bij veel games al het geval is.

Iets wat veel minder goed nieuws is, is dat de streaming markt meer en meer gefragmenteerd gaat geraken. Want als straks elke publisher met hun eigen abonnementjes gaat afkomen, gaat het nog plezant worden om een spel te spelen. Kunnen we gelijk nu bij klassieke media continu tussen providers hoppen.

Quote:
Originally Posted by LukeSoloSalade View Post
Kan best zijn dat streamen en zelf geen spel meer ownen en niks te zeggen hebben als big corporate beslissingen maakt, de toekomst wordt.
Je moet al gatachterlijk zijn om niet in te zien dat dat niet de toekomst wordt. Of denk je dat het toeval is dat de huidige generatie consoles al bij de launch een versie hadden zonder disk? Microsoft die agressief hun Gamepass model pushen en al heel lang met streaming bezig zijn. De rest zal niet anders kunnen dan volgen.

Bij Ubisoft hebben ze al gehint dat hun paradepaardje AC een subscription model zal krijgen met Infinity en het zal ook wel geen toeval zijn dat zij zo hard op Stadia hebben ingezet sinds het begin.

Ik geef het nog max 1 generatie en game ownership is iets dat tot het verleden behoort.
Old 05-02-2022, 22:27   #131   link
Jack Carver

Jack Carver's Avatar

Goh liever een gefragmenteerde markt dan een markt zonder concurrentie natuurlijk met alleen maar ambitieloze cashgrabs.

Kijk naar wat een goeie exclusives ms heeft moeten maken omdat het xbox platform een kans te geven tegen Sony en ninty.
Kijk naar hoe Sony naar een hoger niveau is gegaan met uncharted , last of us, God of war ...

Als de markt niet gefragmenteerd is, en dus per definitie een monopolie, waarom zou je dan nog moeite doen.
Old 29-09-2022, 18:16   #132   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

https://www.theverge.com/2022/9/29/2...g-january-2023

Aaaand its gone

Zeker niet te verwachten
Old 29-09-2022, 18:17   #133   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Nu is het definitief dat ze stoppen. Positief is wel dat ge uw geld van de gekochte hard en software terug krijgt.

https://tweakers.net/nieuws/201742/g...ugbetalen.html
Old 29-09-2022, 18:21   #134   link
Jaak ✅
CEO of Shrimprefuge NV

Jaak ✅'s Avatar

bjorn gelooft er nog altijd niks van
Old 29-09-2022, 18:23   #135   link
Jaak ✅
CEO of Shrimprefuge NV

Jaak ✅'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Fallschirmjaeger View Post
Nu is het definitief dat ze stoppen. Positief is wel dat ge uw geld van de gekochte hard en software terug krijgt.

https://tweakers.net/nieuws/201742/g...ugbetalen.html
Vermoed niet dat dit het geval is als ge zo nen bundel chromecast ultra + controller hebt gekocht?
Anders wel sweet deal.
Old 29-09-2022, 18:28   #136   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bjorn View Post
Quote:
Originally Posted by ExReey View Post
Ja, je moet echt van een andere planeet komen om geld te gaan investeren in Stadia.
Tuurlijk moet dat niet. Er is niks mis met games aanschaffen op Stadia of een controller aankopen. Heel die fabel van "Google killt producten" begint ook een serieus afgezaagde plaat te worden eigenlijk.

Hoeveel betalende producten hebben jullie Google al weten killen zonder een alternatief te bieden of via uitdovende support? Zelfs Google Glass wordt nog verkocht en ondersteund. Het merendeel van de producten waar iedereen over mekkert waren gratis en zijn ze er gewoon niet in geslaagd om het voldoende te monetizen.

Dit jaar alleen al komen er ~ 100 nieuwe games bij en LG heeft al aangekondigd dat de Stadia app geintegreerd wordt in hun TVs. Chromecast komt er normaal gezien ook aan de komende maanden.

Er zijn dingen aan te merken op Stadia, ja (gebrek aan AAA games, gebrekkige marketing, dure games), maar kom wel eens af met echte argumenten, ipv "Google killt producten".
Oops.

Het enige écht verrassende nieuws is dat Google alle gemaakte aankopen blijkbaar terugbetaalt.
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2022, 18:29   #137   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
bjorn gelooft er nog altijd niks van
Nu wel, aangezien dit geen Twitter account is die ondertussen al die tweet verwijderd heeft .

Soit, refund voor alles, toch niet slecht. Ik heb ondertussen wel dat payment profile moeten verwijderen, dus die 30 euro die ik ooit gespendeerd heb zal ik wellicht niet meer terugzien.
Old 29-09-2022, 19:27   #138   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Nee, tis wel proper dat ge uw geld terugkrijgt. Twas een poging waard zeker, al wast een poging van den hond z'n kloten.

Kheb nu gisteren nog eens die cloudgaming geprobeerd voor PC gamepass. Viva Pinata op de 360 via cloud. Wel briljant in feite. Werkt ook wel vrij goed voor zo iets wat tragere games, al moeten uw eisen qua graphics niet al te hoog zijn. Kzie meer heil in zo'n hybride service. Ge download ze als ge wilt, ge streamt ze als ze eens wilt proberen of geen goesting hebt in dat gedonwload en tis Xbox dus kheb al wa meer vertrouwen in die hun engagement. Streaming only is bullshit.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2022, 19:47   #139   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Ge kunt ook gewoon naar uw pc streamen via uw browser met gamepass hé. Idee is wel wijs.

Ik denk wel dat dat de toekomst gaat zijn allemaal, maar het is gewoon nog te vroeg. Games vragen wat precisie in controls, wat vaak de zwakke schakel is. Maar mits sneller internet, komt dat ooit ook wel goed.
Stadia was gewoon te vroeg. 'k Heb er toch een goedkope chromecast aan over gehouden, da's toch iets. En moest er iemand die controller kunnen hacken zodat die op pc ook werkt, 'k zou helemaal content zijn.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2022, 19:50   #140   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Ik dacht echt dat dat al lang dood was.
DM is online now   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules