Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 10-02-2022, 15:50   #2841   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

De presentatie zegt duidelijk 24,99$ voor de 48 courses.

Wat betekent dat ge ofwel 2 jaar lang een 'korting' van 12,50$ neemt op uw Nintendo Switch online abbonnement, ofwel 1 keer 25 dollar betaalt.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2022, 15:54   #2842   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by ExReey View Post
Toch wel redelijk goeie Direct. Al begint er wel sleet te komen op hun hardware, ze moeten dringend uitkomen met een backcompatibele nextgen Switch.

Overzichtje van de Direct:
https://mynintendonews.com/2022/02/0...uary-9th-2022/
Quote:
Portal: Companion Collection: In the award-winning games Portal and Portal 2 from Valve Software, the Portal Gun is your key to surviving imprisonment in a mysterious lab. Create portals and warp to other areas and possibly find … cake? You can pass through portals – and so can cubes, lasers and robots with unnerving levels of personality. Portal 2 adds in local***, online* and split-screen multiplayer*** modes. You’re in for a puzzling treat when Portal: Companion Collection warps onto Nintendo Switch in 2022.
had net mijn kinderen via Steam op de laptop aan t werk gezet! Switch zal meer in de smaak vallen... kinderen kennen het concept 'muis' niet meer. Heel onwennig dat
acku is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2022, 14:49   #2843   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Iemand Triangle Strategy al geprobeerd? Ik heb er heel hard naar uitgekeken, maar reviews spreken van bijna letterlijk meer cutscenes en dialoog dan effectief spelen.
Cakeman is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2022, 15:23   #2844   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Is dat de sequel van Octopath Traveler?
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2022, 15:55   #2845   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Ik geloof dat het van hetzelfde team is en de engine gebruikt, maar het is geen opvolger. De gevechten zijn eerder in de stijl van Final Fantast Tactics.
Old 05-03-2022, 16:03   #2846   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Word je tijdens het rondlopen voortdurend onderbroken door (onzichtbare) random mobs waardoor je elke 2 minuten in een battle terechtkomt? Dat was voor mij het enige grote minpunt van OT.
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2022, 16:15   #2847   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Nope, de battles worden 100% getriggered door de story events. Als ik het goed begrijp is er zelfs geen open wereld om in rond te lopen.
Old 06-03-2022, 19:21   #2848   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Ik heb die eerste demo van begin vorig jaar gespeeld. Vond het toen wel veelbelovend, de tactische battles waren toch wel uitdagend. Grote Final Fantasy Tactics vibes.
Old 06-03-2022, 21:06   #2849   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Uit een (schijnbaar genuanceerde) user review op Metacritic:

Quote:
Pacing: Poor. Its too much like a JRPG pacing where it inexcusably takes like 2 hours worth of cut scenes before getting to any actual game play. Its worse here. In 7 hours of play there was all of 2 battle sequences. YMMV but dont expect much different. It takes far too much time trying to set up these three kingdoms and their strife at the expense of the player. Once it gets that out of the way and picks up the pace it becomes enjoyable but that is beyond the 10 hour mark.
Gisteren namiddag wat met de demo gespeeld. Een hoop verhaal en een tutorial battle. ‘s Avonds nog 30-45 minuten gespeeld en dat was enkel dialoog.

Deze ga ik aan mij voorbij laten gaan.
Old 07-03-2022, 07:19   #2850   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Er zijn voldoende games die mij dit jaar interesseren, dus ik haal hem ook niet meteen. Maar in een sale misschien wel, zoals gezegd vond ik de uitdaging in die eerste demo echt wel on point.
Old 10-03-2022, 09:14   #2851   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Advance Wars 1 + 2 reboot camp is onbepaald uitgesteld wegens de oorlog in Oekraïne.
Old 10-03-2022, 14:33   #2852   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Damn, daar keek ik wel naar uit. Zeker nu Triangle Strategy niet blijkt te zijn waar ik op gehoopt had.
Old 09-04-2022, 19:51   #2853   link
Dorfmeister
O_o

Per toeval juist gelezen dat BotW2 uitgesteld is naar lente 2023. Ik denk dat het dus nu wel zo goed als vast staat dat de opvolger van de Switch ook dan uitkomt.
Dorfmeister is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2022, 16:50   #2854   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Als fan van de eerste 2 delen ziet dat er goed uit, vooral meer van hetzelfde wel.

Belangrijkste dat ik meeneem is dat er opnieuw bij de DLC een nieuw verhaal zal worden gereleased voor het einde van 2023. Bij XC2 was dat eigenlijk een stand alone game met 35 uur aan uitstekende inhoud, en een combat systeem dat zelfs beter was dan dat van het hoofdspel.

Hopelijk brengen ze die dlc storylone ook nu weer physical uit. Heb dat toch liever dan zo'n digitale expansion pass.
Old 25-06-2022, 07:54   #2855   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Ik heb nog geen enkele Xenoblade Chronicles gespeeld. Kan ik meteen met de derde beginnen of zijn er redenen om met de Definitive Edition van de eerste te beginnen?
Old 26-06-2022, 10:00   #2856   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Ik vond de eerste ongelooflijk slecht. Wegens lovende kritieken heb ik me echt over het irritante combat systeem proberen zetten, maar het heeft niet mogen zijn. Elk gevecht zit je dezelfde knoppen te duwen in dezelfde volgorde.
De 2de zelfs niet geprobeerd, de 3de komt hier ook dus niet binnen.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2022, 17:43   #2857   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cakeman View Post
Ik heb nog geen enkele Xenoblade Chronicles gespeeld. Kan ik meteen met de derde beginnen of zijn er redenen om met de Definitive Edition van de eerste te beginnen?
Het is een op zichzelf staand verhaal. Ge moet de vorige games niet gespeeld hebben.

Quote:
Originally Posted by Prumpy View Post
Ik vond de eerste ongelooflijk slecht. Wegens lovende kritieken heb ik me echt over het irritante combat systeem proberen zetten, maar het heeft niet mogen zijn. Elk gevecht zit je dezelfde knoppen te duwen in dezelfde volgorde.
De 2de zelfs niet geprobeerd, de 3de komt hier ook dus niet binnen.
Combat system van den eerste en den tweede is totaal anders. Het lijkt meer op dat van den twee.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86

Last edited by Jack The Ripper; 26-06-2022 at 17:49.
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2022, 08:15   #2858   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Het verhaal van XC3 zou wel de brug vormen tussen XC1 en XC2.

Het combat systeem is wel een acquired taste, ik vind het geweldig maar het wijkt wel af van de doorsnee turn based RPG.
Old 28-06-2022, 08:44   #2859   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Den tweede Xenoblade heeft toch een meer modern en gestroomlijnd battlesystem. Den eerste is constant naar links en rechts drukken om verschillende aanvallen te kiezen, terwijl in XC2 elke aanval zijn eigen knop heeft.
Den eerste Xenoblade en vooral Xenoblade Chronicles X zijn wel volwassener qua presentatie, XC2 is meer anime style. Het zijn allemaal goede games, maar XC1 stak toch uit boven XC2 op vlak van verhaal en personages vond ik. Ik hoop ook dat ze nog eens een Xenoblade Chronicles in de stijl van Xenoblade Chronicles X maken. De exploratie en open world kwam het best tot zijn recht in XCX.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86

Last edited by Jack The Ripper; 28-06-2022 at 08:50.
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2022, 09:04   #2860   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Ik hoop nog altijd op een remaster van XCX, nooit gespeeld. Ik denk ergens wel dat die er tijdens de life cycle van de Switch zal komen, het is de enige XC die anders niet op de Switch zou zijn.

Ander nieuws: Nintendo Direct mini deze namiddag met focus op third party games. Een remaster van Metroid Prime 1 en Nier: Automata zijn de hardnekkigste geruchten. Vooral van die laatste zou ik erg blij worden, altijd al eens willen spelen.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules