![]() |
![]() |
#1 link |
Chairman of the bored
|
Steam Remote Play
Ik heb goesting om mijn Steam games op den TV te spelen beneden.
Ik had Steam remote play eens luchtig getest op mijn iPad en ik was verbaasd van hoe goed dat eigenlijk wel werkte qua latency maar op een iPad spelen is niet persé mijn ding. Nu dacht ik mij zo'n Xiaomi mi box S te kopen met Android op. Iemand die zoiets soortgelijks gebruikt? Of een Android TV heeft ofzo? Of iemand dat die Remote play geregeld gebruikt? Tis trouwens 5Ghz thuis en mijne PC hangt aan den ethernet. Pls respond. Last edited by blumcole; 23-03-2022 at 17:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 link |
Chairman of the bored
|
Omdat er geen enkele loser mij hier heeft gerespondeerd, heb ik dan maar zo'n mi box aangeschaft. En het werkt! Not bad, diene Steam remote. Beeld is degelijk voor wat ik er van verwacht, maar er zit toch wat inputlag op. Leek wel iets beter te gaan met de 360 controller. Gisteren wat FF8 gespeeld en voor zoiets is't ideaal.
Het grootste probleem is dat het enkel werkt op wifi maar ik zou een USB to ethernet adapter kopen om een wat strakkere verbinding te verkrijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 link |
Senior Member
|
Zou kunnen dat ik nog zo een steam link heb liggen ergens, dus als iemand die wil laat maar weten
Last edited by lapino; 27-03-2022 at 09:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 link | |
Typo Master
|
Quote:
Nvidia is een stabielere ervarig, en Moonlight wordt ook hard aangeraden maar die heb ik zelf nog niet getest. Maar die laatste kan inderdaad ook op zo'n Steam Link gezet worden, gezien dat gewon Linux is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 link | |
Chairman of the bored
|
Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 link |
Trolle hippy
|
De steam dock is 'coming late spring 2022' (maar zal ook wel mss met reservation system zijn) https://store.steampowered.com/steamdeck
Steam deck is op zich gewoon een PC, er zijn al wat voorbeelden van reddit van mensen die remote play doen op hun deck van hun PC (dus deck als een controller & scherm). Als je dan gewoon het beeld op TV kan zetten via de dock, heb je het ook (en andere controllers aansluit op deck) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 link |
Chairman of the bored
|
Na wat gepruts en gedoe, kom ik tot de conclusie dat het toch niet alles is. Ik heb ofwel teveel artifacting, ofwel enorme inputlagspikes. Tis vooral het gebrek aan consistentie dat irritant is. Dus twas geen succes. Zonde!
Mss is een Steam Deck aan de tv toch wel de betere oplossing. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|