![]() |
![]() |
#3022 link |
Senior Member
|
Heeft daar niks mee te maken. Als ik zo zou denken, dan is een vw ook een downgrade. De Arteon is de enige hybride die mogelijk is, rest zijn ev’s. En op de Arteon zitten opties die voor mezelf heel interessant zijn zoals massage zetels. Dus de kans bestaat idd, maar heeft geen zak met merk te maken. Die XC40 staat zeker ook nog op te shortlist.
Last edited by lapino; 14-05-2022 at 06:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3024 link |
Member
|
Ik ben ook aan het kijken voor een EV als volgende leasewagen, mijn favoriet is de BMW i4 maar buiten metaalkleur helaas geen ruimte voor extra opties. En nu bestellen is levering eind 2023, zelfde probleem met de Audi Q4 e-tron.
De Volvo XC40/C40 vond ik een tegenvaller. Die heeft als troef zijn twin motor setup maar eigenlijk is het teveel power voor dat onderstel. Voor de rest ook verouderd infotainment en vrij veel goedkope plastiek in dat interieur. De Mercedes EQB vond ik een heel sterke aanbieding maar die is gewoon te lelijk om serieus te nemen. Voorlopig is de Polestar 2 mijn favoriet, helaas geen KIA of Hyundai of Tesla op de lijst. Bij Tesla zou ik mij ook de afweging moeten maken of ik met zo'n lelijke auto wil rijden, maar met hun tech en supercharger netwerk zitten ze voor gebruiksgemak wel mijlenver voor op de concurrentie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3025 link |
☆☆☆
|
Ik heb gevraagd of ze hier geen mobiliteitsbudget (lol loser) willen invoeren. Ik doe maar net 25k km op 5 jaar. Iemand die dat al gebruikt?
Als het niet interessant blijkt te zijn zal het hier ook een EV worden die 95% (of meer, ik rij minder dan wekelijks) van de tijd stil staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3026 link |
Senior Member
|
Net de XC40 getest (ev). Eigenlijk best leuke auto, rijdt heel vlotjes maar afwerking interieur idd geen hoogvlieger, zeker niet in vergelijking met wat ik gewoon ben. Wel véél stiller qua rijden dan die Kia, waardoor die meteen afviel. Was echt gigantisch verschil qua rijgeluiden (wind/wielen enz). De madam was enthousiast, maar was ook geen verrassing want was toen ze haar auto kocht kiezen tusseen de X3 en de XC40. Voor mezelf...mja, weet het niet. Enerzijds heel leuk zo'n SUV (hoger zitten, goeie stoelen) maar is toch voelbaar stapje minder dan wat ik gewoon ben (nu goed, dat is nu eenmaal budget dat minder is). De V60 in de toonzaal zag er wel beter afgewerkt uit, maar die zit niet in keuzelijst voor zover ik kan zien. Die vond ik wel premium aanvoelen, en ook veel ruimte.
Dan naar de VW garage waar ik afspraak had om de id.4 te testen. Kwartier staan schilderen, verkoper was 'bezig' en uiteindelijk om 11u30 kwam hij zeggen dat 'hij binnen 10min tijd heeft maar auto wel om 12u terug moet zijn'. Fuck off ze maat. Zal (misschien) wel eens terugkomen dan. Maar de Arteon in business uitvoering leunt qua 'luxury' gevoel toch héél sterk aan bij Mercedes/Audi/BMW. Dat heeft VW echt wel goed gedaan. Anyway, keuze zal op dit moment dus eerder nog steeds de Arteon, XC40 ev ofwel de V60 zijn (als die binnen keuzelijst zit). Zit echt 50/50 tussen de Arteon en de Volvo. Jammer dat ik die Arteon niet kan testrijden en moet snel beslissen, want zowel VW als VOLVO stijgen 10% in prijs vanaf 1/6 (!).
![]() |
![]() |
#3027 link |
awesome
|
Ik ben aan het uitkijken naar stock/2dehands/demo skoda enyaq of id.4, geen zin om nieuw te bestellen voor 'misschien over een jaar'. In september had ik nog een offerte laten maken voor een enyaq, achteraf bekeken had ik beter toen de knoop doorgehakt maar ik wou nog de RS versie afwachten wat uiteindelijk enkel in coupe beschikbaar is. Had ik toen besteld zou ik ook nog lang aan het wachten zijn maar tenminste wel aan een beter prijs dan momenteel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3028 link | |
Greven
|
7500 km later, en voornamelijk ritten van +- 250km per dag, nog altijd extreem content van mijn eqa. Nooit meer niet-elektrisch voor mij. En die range is echt geen issue tbh, nog nooit echt in de miserie gekomen
![]() |
![]() |
![]() |
#3029 link |
Senior Member
|
Is dat die Mercedes EQA? Vond die wel leuk maar relatief klein.
![]() |
![]() |
#3030 link | |
Greven
|
Yep, stom dat dat zo een SUV achtig model is want belachelijk kleine koffer, maar enorm veel ruimte voor mij als chauffeur. Moet daar ook niks mee vervoeren en ook quasi nooit veel volk in auto. Maar wat een comfort, rug veel minder last dan de VW daarvoor
![]() |
![]() |
![]() |
#3031 link |
Senior Member
|
Comfort is voor mij belangrijkste. En die Arteon heeft 14-weg zetels incl massage, dat is wel wat.
![]() |
![]() |
#3034 link |
Senior Member
|
Gisteren de Etron gekocht. Even mee gereden en was direct overtuigd. zalige wagen gewoon.
Nu zou ik nog SNEL de huidige moeten gekeurd krijgen want de keuring is vervallen en ik heb geen zin om een boete te riskeren als ik daar nog mee zou rondrijden. weet iemand een manier om snel bij een keuring binnen te geraken? ik heb wel een afspraak gemaakt maar die is pas op 13/6 ![]() ![]()
![]() |
#3038 link | |
Senior Member
|
Quote:
De Kia valt af puur en alleen omwille van rijgeluiden, de Volvo was echt 10x beter op dat vlak. Ben alleen niet 100% overtuigd van de XC40 en de looks. En met de VW ID.4 nog niet kunnen rijden want meneer de garagist had geen tijd zaterdag... (ondanks afspraak)
![]() |
![]() |
![]() |
#3039 link |
↑ psychopaat
|
De comfortzetels in de Ioniq 5 zijn anders ook wel geschift comfortabel, ge kunt ze echt instellen als bompa-loungezetel
![]() |
#3040 link |
Senior Member
|
Mja, om één of andere reden is de Ioniq duurder dan de Kia, kan daar enkel de "core" kiezen. En zoals reeds gezegd, rol- en rijgeluiden bij zowel Kia als Hyundai waren beduidend luider dan de Volvo XC40. De ID4 heb ik (nog) niet kunnen testen. Kloterij is dat het alweer allemaal rap moet gaan, prijzen gaan begin juni bij quasi alle merken 10% omhoog (!).
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|