Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 09-07-2013, 17:28   #81   link
Rufus
PimpMeister

Ja heb ik achteraf gelezen dat je beter gewoon nog is insmeert en een 2de keer scheert als het niet glad genoeg is. Mijn scheerzeep was ook nog niet ideaal
Old 09-07-2013, 18:03   #82   link
Alegis
Trolle hippy

Alegis's Avatar

Check YouTube filmpjes voor how to make lather
Enkel scheren waar je ingesmeerd hebt, niet opnieuw scheren daar tot de volgende insmering/pass
Vermijd against the grain in begin als je huid zeer gevoelig is, geen ATG scheren op plekken waar je ingrown hairs krijgt

Verschil in mesjes is de agressiviteit ed (ook afhankelijk van de head van je DE razor). Houd feather voor laatst voor wanneer je techniek wat beter is. Vergelijk een nieuw soort mesje telkens met je vorig en houd 'den beste' bij in je hoofd
Alegis is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2013, 10:10   #83   link
Rufus
PimpMeister

Die feathers zijn wel zwaar de max.
Old 05-08-2013, 15:39   #84   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

How to shave your beard like a man.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2022, 16:19   #85   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Ik heb nog eens messen vandoen en lees als verkoopsargument dat van die losse dubbelzijdige messen, zonder plastic, volledig recycleerbaar zijn in tegenstelling tot koppen van Gillette en dergelijke die feitelijk in het restafval horen.

Maar hoe sorteer je dan die mesjes? Kan toch niet de bedoeling zijn om die los in een PMD-zak te vlammen, ik zie de accidenten al voor mij.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2022, 00:57   #86   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Er is maar 1 verantwoorde manier van scheren. 1 mes voor de rest van je leven en dat van je kleinkinderen. Een strop of stukje balsahout, stroppasta en een coticulesteen. Zeep kan je verpakkingloos fixen.

"Maar ik heb dat nog nooit gedaan. Ik kan dat niet"

No shit sherlock. Als baby kon je niet eens spreken en wandelen. Met die mentaliteit kroop je nog steeds in je strontluiers rond.

Koop nu voor de laatste keer in je leven!

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2022, 12:00   #87   link
CSM
Hippe trolley

CSM's Avatar

Kga het toch bij Gillette houden, dank
Old 12-06-2022, 12:09   #88   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

m'lady
Old 12-06-2022, 19:30   #89   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Electronisch hier en wat stubble maar dat kan mij nu eens niets schelen eigenlijk. 1 x scheren om de zoveel dagen en dat duurt nog geen minuut.
Philips FTW.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2022, 11:15   #90   link
Horla
Senior Member

Ik zou eigenlijk zo'n mes kopen om bij knipbeurten achteraan mijn nek die heel kleine, fijne haartjes ook af te scheren. Waar koop je zo'n kwalitatief mes in België?
Horla is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2022, 17:33   #91   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Kga het toch bij Gillette houden, dank
Scheer je liever met een mes dat elke vijf haartjes verstopt raakt dan een waar je gewoon mee kan doorscheren? Vanaf dat je haar langer is dan een halve millimeter, is een Gillette zelfs waardeloos. Met zo'n open mes maakt het niet uit of je een dikke baard hebt. 't Is misschien wel beter als je Parkinson hebt.

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen
Old 14-06-2022, 17:40   #92   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

baard volledig afscheren

no thx jeff

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2022, 17:54   #93   link
Cage
throwing a wobbly

Cage's Avatar

Quote:
Originally Posted by Drennargh View Post
Scheer je liever met een mes dat elke vijf haartjes verstopt raakt dan een waar je gewoon mee kan doorscheren? Vanaf dat je haar langer is dan een halve millimeter, is een Gillette zelfs waardeloos. Met zo'n open mes maakt het niet uit of je een dikke baard hebt. 't Is misschien wel beter als je Parkinson hebt.
geef eens wat meer uitleg. welk merk, waar te kopen, welk scheerschuim, hoe dat best te leren.
ik wil dat wel eens proberen maar wil niet mijzelf eastern promises gewijs killen als ik in de ochtend nog niet genoeg wakker ben.
Cage is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2022, 19:01   #94   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Gebruikt een safety razor , elke beurt een nieuw mesje en goei scheerschuim
https://www.bol.com/be/nl/p/bolano-s...8.ProductImage
en een proraso scheerzeep , met een safety razor kunt ge weinig verkeerd doen.
(als ge dan toch gelijk ne man wil scheren)

Ik krijg ALTIJD (warm water of niet, exfoliëren of niet) ingegroeide haren dus gebruik ik tegenwoordig oneblade , scheert bijna glad als een mesje maar net niet glad genoeg om kans te geven op ingroeien onder het vel. Top machientje. Ook nat en met schuim te gebruiken.

Last edited by jelliuz; 14-06-2022 at 19:07.
jelliuz is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2022, 19:31   #95   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

Quote:
ik scheer mijn ballen al ongeveer zes jaar mee hetzelfde gilette profusion meske

wa nu
Old 14-06-2022, 20:51   #96   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cage View Post
geef eens wat meer uitleg. welk merk, waar te kopen, welk scheerschuim, hoe dat best te leren.
ik wil dat wel eens proberen maar wil niet mijzelf eastern promises gewijs killen als ik in de ochtend nog niet genoeg wakker ben.
https://www.messenwinkel.eu/scheerma...n/?sort=lowest

Je kan het online bestellen of naar hun winkel op Mechelseplein gaan. Ze geven met plezier uitleg. Misschien sturen ze ook wat info mee over hoe te leren, maar je kan ook gewoon bellen. En YouTube zal ook wel vol staan. 't Is een mes, geen raket. Gewoon niet in je keel snijden.

Of je kan het ergens anders zoeken. Het prijsverschil in de messen op de site zit enkel in het type hout van het heft.

Als je wilt koop je een scheerkwast. Gaat ook je leven lang mee.
https://www.messenwinkel.eu/scheerma...etische-haren/

Riempasta om je mes overheen te strijken:
https://www.messenwinkel.eu/herold-r...panriemen.html

In plaats van een riem kan je voor geen geld een stukje balsahout kopen in een hobbywinkel. Dat is zo dat superlichte hout dat je kan indrukken.

Old 14-06-2022, 20:51   #97   link
CSM
Hippe trolley

CSM's Avatar

Quote:
Ik scheer alleen mijn hoofd.
Old 14-06-2022, 22:16   #98   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Ben ook op zoek naar nieuwe trimmer voor mijn baard.
Mijn oog is gevallen op dit:
https://www.coolblue.be/nl/product/8...bt9810-15.html
Iemand ervaring daarmee?
zoek iets dat gemakkelijk en goed mijn baard tot een minimum lengte kan trimmen.

Andere suggesties altijd welkom
A-star is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2022, 22:36   #99   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Als ge echt minimum lengte stubble wilt koopt u dan dees:
https://nl.aliexpress.com/item/10050...77954912%21sea

Lang geleden eens gekocht, batterij gaat lang mee, echt kortste dat ik stubble ooit heb gekregen (beter dan grote merken) en heel makkelijk eigenlijk.
Old 14-06-2022, 23:31   #100   link
Flyby
Senior Member

Flyby's Avatar

Send a message via ICQ to Flyby Send a message via MSN to Flyby
Elektrisch, een kwartiertje en het is weer goed voor 2 weken

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules