Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 27-09-2022, 13:25   #2841   link
LukeSoloSalade
Whatabautist

LukeSoloSalade's Avatar

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
En letterlijk vermoord, verkracht, gemarteld, de rest van hun leven opgesloten worden of als het mannen zijn tegenwoordig instant naar het front gestuurd worden om daar afgeslacht te worden als kanonnenvlees. Hard en lang hebt ge er niet over nagedacht he.
Ja laten we die 'make russia great' again aanmoedigers vooral hier binnenhalen.
Goed plan CSM.

Over nadenken gesproken.
Gecertificeerd frituur snack expert
LukeSoloSalade is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2022, 14:05   #2842   link
CSM
Hippe trolley

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by radje View Post
er zijn wel belangrijkere zaken waar regering zich met moet bezig houden (en dan spreek ik puur over deze oorlog, niet het gefaal op alle andere regio's)

zullen wel "goede" russen tussen zitten maar net zoals in wo2 heb ik maar weinig geloof in vluchtende nazi's van een facistisch regime die ondanks een oorlog immens populair was bij het gewone volk juist door die oorlog. de enige reden dat er nu plots meer vluchtelingen zijn is omdat mobilisatie is afgeroepen en die augurkvreters en wodkazuipers geen kanonnenvlees willen worden. iemand anders wel natuurlijk voor het grote rusland maar zelf? ho maar

kunnen ons misschien toespitsen op leden van partijen en groeperingen die effectief tegen putin zijn. dus niet toevallig sinds de mobilisatie dat ze het onrecht van oorlog inzien maar al jaren en jaren
Los van hoe dat praktisch complete nonsens is, snap je toch wel dat mensen a) misschien wel tegen de oorlog zijn maar daar niet voor durven/kunnen uitkomen b) geen fout hebben aan geboren worden in een maatschappij waar ge gebrainwasht wordt of bewust dom gehouden (het kon met jou ook gebeurd zijn!)
Old 27-09-2022, 14:17   #2843   link
LukeSoloSalade
Whatabautist

LukeSoloSalade's Avatar

b) Nou in tegenstelling tot China / Noord Korea is het pas zeer recent dat er beperkingen zijn op inet toegang. Als ge de prijs van de nieuwe iPhone kunt opzoeken , kunt ge alles opzoeken.
Old 27-09-2022, 15:39   #2844   link
Jack Carver
white male hetero unicorn

Jack Carver's Avatar

politie zou een vrouw doodgeslagen hebben tijdens protest in moskou

Jack Carver is online now   Reply With Quote
Old 27-09-2022, 16:43   #2845   link
radje
(no homo (homo))

radje's Avatar

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Los van hoe dat praktisch complete nonsens is, snap je toch wel dat mensen a) misschien wel tegen de oorlog zijn maar daar niet voor durven/kunnen uitkomen b) geen fout hebben aan geboren worden in een maatschappij waar ge gebrainwasht wordt of bewust dom gehouden (het kon met jou ook gebeurd zijn!)
ik begrijp dat dat kan voorvallen maar met nen oorlog is da nu eenmaal de realiteit: belgie kan onmogelijk zo maar de voorkeur geven aan vluchtelingen van de letterlijke vijand terwijl den oorlog nog bezig is. da is toch een ramp in wording? niet alleen op't vlak van hoog risico op cyber en fysieke aanvallen van (kweet, tis wa film termen ma ik vind geen andere term) "spionnen" maar ook op't vlak dat we de ukr vluchtelingen moeten beschermen van russen

kweet dat dat ook mij zou geweest kunnen zijn, net zoals het kind van een miljardair naar mij kijkt en denkt "da zou ik geweest kunnen zijn, klein appartementje en amper kunnen sparen". 't leven suckt en we moeten mensen helpen maar hulp is nu eenmaal niet oneindig en als ze niet oneindig is, stel ik voor om eerst de focus te leggen op mensen en vluchtelingen van ukr

tijdens de tweede wereld oorlog in een hypothetisch geval dat wij niet deelnamen met de oorlog maar wel wapens etc leverde aan de geallieerde zou ge toch ook liever willen dat we eerst voorrang geven aan joodse vluchtelingen en we nazi vluchtelingen maar mondjesmaat toelaten en zeer streng controleren. toch?

y'all motherfuckers are crazy
radje is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2022, 16:57   #2846   link
radje
(no homo (homo))

radje's Avatar

en ja velen zijn gebrainwashed wss maar euhm ja, los van hoe ze tot die staat zijn gekomen ze blijven sowieso toch even goe een gevaar? het enigste verschil tussen brainwashen tegenover effectief van vrije wil in iets geloven is dat het brainwashen te ontdoen valt

maar da lijkt mij toch iets dat veel tijd inneemt?

om dan nog niet te praten over 't feit dat de meeste ukr vluchtelingen hier blijven tot de oorlog gedaan is en hun steden terug opgebouwd zijn, die zullen sowieso terug willen. tis niet dat het ongelimiteerde rijkdommen waren daar maar steden zoals kiev waren toch best ok vergeleken met de shitholes uit midden oosten/afrika van de meeste vluchtelingen die naar hier komen? ik denk dat nen wodkazuiper die deserteert niet wilt terug gaan tenzij em graag een gulag vakantie op zijn kalender wilt zetten, dus dan zitten we met een hoop volk waarvan een substantieel deel het westen door en door haat maar wel ni terug kan gaan

da is toch een puur recept voor miserie

y'all motherfuckers are crazy
radje is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2022, 17:01   #2847   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Plus dat ze oa. in Georgië ook wel voorzichtig zullen zijn met teveel Russen binnen pakken.

Paar jaar later en opeens zijn die ook 'in gevaar' en vallen de Russen daar weer binnen.
DM is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2022, 17:33   #2848   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Wat is er mis met gewoon de wetten op asielrecht of subsidiaire bescherming toepassen?
Old 27-09-2022, 17:43   #2849   link
LukeSoloSalade
Whatabautist

LukeSoloSalade's Avatar

Mja dan moet je argumenteren dat mobilisatie vervolging is.
Old 27-09-2022, 17:55   #2850   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
https://www.hln.be/buitenland/groen-...aars~a76dd19a/

wat denken we shrimp

moeten we de deur openzetten voor mensen die Putin ontvluchten ?

of grenzen sluiten en moeten ze intern maar in opstand komen?
tiens ik dacht da groen letterlijk het russische regime zat te verdedigen, nu gaan ze al deserteurs opvangen???
Old 27-09-2022, 18:14   #2851   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Originally Posted by LukeSoloSalade View Post
Bijvoorbeeld.

https://freemovement.org.uk/would-ru...y-as-refugees/

Precies wel een degelijk overzicht dat. Tldr het is complex en mobilisatie ontvluchten an sich id waarschijnlijk niet genoeg reden om asiel te krijgen, maar de straffen op het weigeren van mobilisatie, het risico om oorlogsmisdaden te moeten begaan als soldaat, niet beschikken over de mogelijkheid om dienst te weigeren uit gewetensbezwaren etc. mogelijk wel. Dat moet in elk geval case by case bepaald worden en een algemene fuck you naar elke Russische vluchteling is dus zeker niet OK.
Old 27-09-2022, 18:32   #2852   link
Jaak ✅
ask me anything

Jaak ✅'s Avatar

Jaak ✅ is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2022, 09:52   #2853   link
CSM
Hippe trolley

CSM's Avatar

Quote:
ik begrijp dat dat kan voorvallen maar met nen oorlog is da nu eenmaal de realiteit: belgie kan onmogelijk zo maar de voorkeur geven aan vluchtelingen van de letterlijke vijand terwijl den oorlog nog bezig is. da is toch een ramp in wording? niet alleen op't vlak van hoog risico op cyber en fysieke aanvallen van (kweet, tis wa film termen ma ik vind geen andere term) "spionnen" maar ook op't vlak dat we de ukr vluchtelingen moeten beschermen van russen

...

tijdens de tweede wereld oorlog in een hypothetisch geval dat wij niet deelnamen met de oorlog maar wel wapens etc leverde aan de geallieerde zou ge toch ook liever willen dat we eerst voorrang geven aan joodse vluchtelingen en we nazi vluchtelingen maar mondjesmaat toelaten en zeer streng controleren. toch?
Ik denk niet dat elke Russische vluchteling, laat staan zelfs maar een substantieel deel, geïnteresseerd is in Oekraïense vluchtelingen hier aan te vallen.

Ook zullen eventuele Russische spionnen wel over voldoende middelen en mogelijkheden beschikken om hier op een andere manier binnen te geraken, dan via de ingewikkelde route van te vluchten.

Daarnaast zie ik niet in waarom we tussen de twee groepen zelfs maar zouden moeten kiezen. Hier is plek en middelen genoeg om beiden op te vangen. Het is het morele juiste om te doen, en het helpt de Russische staat verzwakken.

Daarnaast is het waarschijnlijk ook gewoon een juridische verplichting.
Old 28-09-2022, 10:00   #2854   link
CSM
Hippe trolley

CSM's Avatar

Quote:
en ja velen zijn gebrainwashed wss maar euhm ja, los van hoe ze tot die staat zijn gekomen ze blijven sowieso toch even goe een gevaar? het enigste verschil tussen brainwashen tegenover effectief van vrije wil in iets geloven is dat het brainwashen te ontdoen valt

maar da lijkt mij toch iets dat veel tijd inneemt?
Waarom zouden ordinaire burgers die gevlucht zijn per se 'een gevaar' vormen? Zelfs in het uitzonderlijke geval dat men een overtuigde aanhanger is van Putin, en toch nog het land ontvlucht is?
Quote:
om dan nog niet te praten over 't feit dat de meeste ukr vluchtelingen hier blijven tot de oorlog gedaan is en hun steden terug opgebouwd zijn, die zullen sowieso terug willen. tis niet dat het ongelimiteerde rijkdommen waren daar maar steden zoals kiev waren toch best ok vergeleken met de shitholes uit midden oosten/afrika van de meeste vluchtelingen die naar hier komen? ik denk dat nen wodkazuiper die deserteert niet wilt terug gaan tenzij em graag een gulag vakantie op zijn kalender wilt zetten, dus dan zitten we met een hoop volk waarvan een substantieel deel het westen door en door haat maar wel ni terug kan gaan

da is toch een puur recept voor miserie
Euh ja, dat is toch altijd een mogelijkheid, dat vluchtelingen blijven i.p.v. terug te keren naar het land van herkomst. Ik zie daar ook geen probleem in tenzij ge een Vlaams Belanger zijt die de samenleving raszuiver wilt houden.

Ook zie ik niet in waarom ge er automatisch van uit gaat dat elke Rus een diepgewortelde haat koestert tegenover het Westen.

Gij lijkt mij vooral te lijden aan een rabiate en irrationele haat tegenover de gemiddelde Rus. Het zou er u goed aan doen om te beseffen dat dit evengoed mensen zijn zoals gij en ik die gewoon in de foute omstandigheden zitten.
Old 28-09-2022, 10:51   #2855   link
Jaak ✅
ask me anything

Jaak ✅'s Avatar

Jaak ✅ is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2022, 11:19   #2856   link
LukeSoloSalade
Whatabautist

LukeSoloSalade's Avatar

CSM is helemaal zotjes geworden. Sinds wanneer is het moreel juist om supporters van oorlog, verkrachting en moord op te vangen, nu opeens de oorlog niet in hun voordeel speelt.

2015:
Quote:
Almost nine out of 10 Russians approve of their president, according to survey that also highlights support for Ukraine strategy

Vladimir Putin’s approval rating is at record levels, with nine out of 10 Russians saying they have a positive view of their president. Putin had an approval of 87% in July, and an all-time high of 89% in June, according to Levada Centre polling.
https://www.theguardian.com/world/da...-record-levels

Laat die 1,1/10 binnen en die 8,9/10 creperen.
Old 28-09-2022, 11:24   #2857   link
Ashner
Psychokieke

Ashner's Avatar

Haha, ja laat iedereen maar binnen. Lekker belastingen betalen voor een bende dronkenlappen en oorlogsstokers .
Ocharme die mensen.
Old 28-09-2022, 11:41   #2858   link
Fieldy
Rispel Raspel

Fieldy's Avatar

Quote:
We geven nu al opvang aan Eritreeërs die hun dienstplicht willen ontvluchten.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2022, 11:47   #2859   link
LukeSoloSalade
Whatabautist

LukeSoloSalade's Avatar

En dan gaan ze terug op vakantie in Eritrea

Old 28-09-2022, 11:48   #2860   link
Fieldy
Rispel Raspel

Fieldy's Avatar

Quote:
En dan gaan ze terug op vakantie in Eritrea
Quote:
Eritreeërs mogen hun land niet verlaten zonder toestemming van de Eritrese autoriteiten. Ze moeten eerst een uitreisvisum aanvragen. In de praktijk krijgt echter bijna niemand zo’n uitreisvisum. Wie het land illegaal probeert te ontvluchten, loopt het risico te worden opgepakt. Ondanks deze risico´s ontvluchten vele Eritreeërs hun land.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules